اولین نسل از هیوندای جنسیس، در ظاهر یکی از بهترین خودروهای لوکس چهار در بود؛ ولی وقتی پای کیفیت و دینامیک خودرو به میان میآمد، این مدل در مقایسه با رقیبان حرفی برای گفتن نداشت. همکاری با لوتوس، شرکتی که یکی از بهترین تکنولوژیهای هندلینگ را در اختیار دارد، یکی از مهمترین نیازهای هیوندای بود؛ چرا که میخواست از عنوان «بدترین کنترل رانندگی در بین خودروهای لوکس متوسط» فاصله بگیرد. میتوان گفت که این همکاری، نتیجه داده است.
از زمان آغاز همکاری لوتوس با هیوندای که مصادف با می ۲۰۱۳ میلادی است، مت بکر، سرمهندس لوتوس و فرزند راجر بکر، کسی که در ساخت لوتوس الیز و اوورا نقش داشته، از طرف لوتوس به عنوان کارشناس وارد شده است. بکر با کمک به مهندسان هیوندای، بهینهسازیهایی را در زمینه میله های ضد غلطش، نسبت استهلاک انرژی از سطح و سختی کمکفنرها انجام داد و وزن خاصی به سیستم گیربکس، جاگذاری موتور و واسنجی سیستم فرمان الکترونیکی اضافه کرد.
لوتوس تنها به راهنمایی مهندسان هیوندای اکتفا نکرد و بکر به همراه یک مهندس دوم از لوتوس، پنج مهندس به تیم تولید اضافه کردند که افراد مسئول شاسیهای کیا و هیوندای در آمریکا بودند.
سیستم تعلیق مطیع و آرام نتیجهی سختی بیشتر ساختار خودرو بود. بیش از نیمی از بدنهی جنسیس جدید از فولاد با مقاومت بالا تشکیل شده است. در زیر کاپوت، یک محفظه کامل آلومینیومی و سخت برای موتور خودرو در نظر گرفته شده است که هیوندای به جای ۲۲ قطعه فولادی، به ۲ قطعه برای آن نیاز خواهد داشت.
این خودرو، چه محصولی از کره باشد، یا هیوندای امریکا یا لوتوس، نتیجهی نهایی به هیچوجه شبیه خودروهای هیوندای ساختهشده تاکنون نیست. جنسیس در پیچها، حالتی آرام و متین دارد و به راحتی از آنها گذر میکند. چرخهای خودرو، نه سنگین هستند و نه وزنشان کم است؛ و مطابقت زیادی با شخصیت خودرو ایجاد میکنند. در مسیرهای ناهموار و آسفالتهای معیوب، استهلاک انرژی به خوبی صورت میگیرد و کنترل بدنه بسیار مناسب است.
در حالت اسپورت، سیستم گیربکس شیفت دندهها را دیرتر انجام میدهد و دندههای پایینتر را بیشتر حفظ میکند. این به معنای آن است که هیچکدام از مهندسان و مدیران هیوندای از جنسیس جدید به عنوان یک «سدان اسپورت» یاد نخواهند کرد. این مدل، به هیچوجه یک مدل اسپورت نیست. در این مدل، سواری و کنترل بهتری برای خودرو ایجاد شده تا بتواند در این محدوده قیمت از اتومبیلهای لوکس، حرفی برای گفتن داشته باشد. با ورود جنسیس جدید هیوندای، مدلهایی مانند لکسس GS، بی ام و سری ۵ و مرسدس بنز کلاس E احساس خطر خواهند کرد.
دو نوع موتور ارائه شده برای جنسیس جدید، شامل موتور ۳/۸ لیتری V6 و ۵ لیتری V8، هر دو نسبت به سال قبل قدرت کمتری تولید میکنند. هدف هیوندای در مدل جدید جنسیس، بیشتر از آن که عملکرد بالا بوده باشد، بهبود رانندگی و سواری خودرو بوده است. این موضوع نشان میدهد که طرز فکر حاکم بر هیوندای در تولید خودرو اندکی تغییر کرده است.
موتور V6 با قدرت ۳۱۱ اسببخار برای پیشرانه جنسیس ۲ تُنی، سر و صدای به مراتب بیشتری نسبت به V8 دارد. البته استفاده از موتور V8 با قدرت ۴۲۰ اسببخار باعث خواهد شد که شتاب جنسیس حدوداً به اندازه یک ثانیه بهبود یابد و در زمانی کمی بیشتر از ۵ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت برسد. همچنین حجم ۵ لیتری موتور V8 بیش از آن که به عملکرد ارتباط داشته باشد، به لوکس بودن خودرو برمیگردد. با این حال، وقتی رقبای آلمانی همه به سمت استفاده از موتورهای توربو رفتهاند، پیشرانههای تنفس طبیعی هیوندای نمیتواند رقابت خوبی با آنها داشته باشد.
هر کدام از موتورها در جنسیس ۲۰۱۵ استفاده شوند، درون کابین، فضا آرام و دلپذیر است. ساختار بدنی و طراحی محل قرار گیری موتور به گونهای که سر و صداهای ناشی از انژکتور، سوپاپها و همینطور باد، تایرها و نویز جاده به کمترین حدّ خود میرسند و شرایط آرام کابین را بر هم نمیزنند.
تمام مدلها از سیستم گیربکس بهینهشده ۸ دنده اتوماتیک هیوندای استفاده میکنند که در مدل جنسیس قبلی نیز استفاده شده بود. در اینجا نیز جنبه لوکس اتومبیل بر ویژگیهای اسپورت ترجیح داده شده است. تغییر دندهها به آرامی و با زمانبندی خوب انجام میگیرد، ولی در شیفت پایین دنده دوتایی و رفتن به دنده بالاتر در حالت تختگاز نسبتاً کُند است.
تکنولوژیهای کابین جنسیس قابلمقایسه با آئودی و آخرین مدلهای مرسدس نیست؛ ولی در عینحال، نسبت به مدل قبل پیشرفتهای خوبی داشته است. داشبورد، مجموعه ابزارهای کاربرد و پنل درها همگی از مواد با کیفیت ساخته شدهاند و احساس خوشایندی را منتقل میکنند. قیمت جنسیس ۲۰۱۵ از ۳۸۹۵۰ دلار برای مدلهای با موتور ۶ سیلندر و ۵۲۴۵۰ دلار برای مدلهای V8 شروع میشود. امکانات استاندارد هیوندای، همان امکاناتی هستند که از یک اتومبیل لوکس انتظار میرود؛ امکاناتی نظیر رادیوی ماهوارهای، سیستم راهبری، برفپاککنهای حساس به باران، صندلی راننده مجهز به گرمکن و قابلیت تنظیم در ۱۲ جهت. سیستم دیفرانسیل تمامچرخ متحرک جدید هیونداری به عنوان یک آپشن ۲۵۰۰ دلاری برای مدلهای V6 در دسترس خواهد بود. هیوندای پکیجهای محدودی را برای جنسیس خود درنظر گرفته است. در بسته Signature، امکاناتی مانند سقف آفتابگیر پانوراما، چراغهای HID، چرخ فرمان زاویهدار و تلسکوپی، مونیتورینگ نقاط کور راننده و سیستم استریوی لکسیکون با ۱۴ اسپیکر به جنسیس اضافه میشود. بسته Tech نیز، شامل سیستم کمک به حرکت بین خطوط، سیستم کمترل حرکت انطباقی، دستیار پارکینگ جلو و عقب، دوخت زیبای چرم و یک صفحه نمایش ۷ اینچی برای شمارندهها در جلوی راننده است. مدلهای ۸ سیلندر جنسیس به صورت استاندارد با بستههای سیگنچر و تک عرضه میشوند. امّا پکیج Ultimate که شامل امکاناتی چون سیستم کنترل هوای دوگانه و صفحه نمایش ۹/۲ اینچی اچ دی برای سیستم راهبری است، در این مدل نیز به صورت آپشن ارائه میشود.
مشخصات:
- نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل عقب یا دیفرانسیل چهار چرخ متحرک، ۵ سرنشین، ۴ در سدان.
- قیمت مدلهای پایه:
V-6 RWD با قیمت: ۳۸۹۵۰ دلار.
V-6 AWD با قیمت: ۴۱۴۵۰ دلار.
V-8 RWD با قیمت: ۵۲۴۵۰ دلار.
- نوع موتور DOHC 24-valve ۳/۸ لیتری V6 و ۳۱۱ اسببخار و گشتاور ۳۹۷ نیوتنمتر، DOHC 32-valve ۵ لیتری V8 و ۴۲۰ اسببخار و گشتاور ۵۱۹ نیوتنمتر.
- گیربکس: ۸ دنده اتوماتیک با قابلیت پدل شیفتر.
ابعاد:
- فاصله دو محور چرخها: ۳/۰۱ متر.
- طول ماشین: ۴/۹۹ متر.
- عرض: ۱/۸۹ متر.
- ارتفاع: ۱/۴۸متر.
- وزن کلی: ۱۹۰۵ یا ۲۰۸۷ کیلوگرم.
تستهای سرعت (تخمینی):
- صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵/۲ و ۶/۳ ثانیه.
- عبور از یکچهارم مایل: ۱۳/۸ و ۱۴/۶ ثانیه.
- سرعت نهایی: ۲۴۱/۴ و ۲۰۹/۲۱ کیلومتر بر ساعت.
مصرف سوخت:
تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا:
با موتور V6:
۱۰/۲ لیتر در شهر و ۸/۱۱ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
با موتور V8:
۱۵/۷ لیتر در شهر و ۱۳/۱ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
armin
۲۰ فروردین ۱۳۹۳جای خاصی برای انتقادکردن نداره!!!!!!!!!
فقط میشه گفت: بیشتر امکاناتش رو سفارشی کردن تا سود بیشتری ببرند!!!!!
Ali
۲۰ فروردین ۱۳۹۳کره ای ها چیزی واسه انتقاد کردن ندارند
sadegh
۲۳ فروردین ۱۳۹۳کره ای ها سر تا پاشون انتقاده!! چون هیچی از خودشون ندارن، فقط بلدن از آلمانی ها کپی کنن
reza
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳آقا صادق باز خوبه کره ای ها میرن از آلمانی ها کپی میکنن….مثل ایرانیا نیستن که برن از چین کپی کنن
امیر
۲۱ فروردین ۱۳۹۳طراحیه ساعت آنالوگ روی داشبورد از ابتکارات بنز بود. حالا دیگه همه ماشینا دارن رو داشبوردشون ساعت آنالوگ تعبیه میکنن
FUNNY
۲۱ فروردین ۱۳۹۳سه ماشین از اول ساعت آنالوگ استفاده میکردن اینفینیتی و مرسدس بنز و آستون مارتین و لاغیر…
Ahmad..F12
۱۴ بهمن ۱۳۹۳پورشه
محمد حسین
۲۱ فروردین ۱۳۹۳یکی می گه خودروسازای کره ای به درد نمی خورن که خودروساز کشور خودش از اونا بهتر باشه
ali
۲۰ فروردین ۱۳۹۳با وجود اینکه کرهای ها از بیخ آشغالن ولی قیافه ی این جیگره
دانشجو مملکت
۲۰ فروردین ۱۳۹۳کره از لحاظ خودرو از غرب و ژاپن عقبه ولی اشغال نیست اشغال خودرو ایرانیست
چاپلو
۲۰ فروردین ۱۳۹۳چی کره اشغاله اونوقت میشه بگی کجا خوبه ؟؟؟
sadegh
۲۳ فروردین ۱۳۹۳یه جور داری حرف میزنی انگار صنعت خودرو سازی جهان دست کره است، اگه آلمان نبود کره الان داشت ویلچر میساخت
sadegh
۲۳ فروردین ۱۳۹۳یه جور داری حرف میزنی انگار صنعت خودرو سازی جهان دست کره است!!!!!!
امــیــر
۲۰ فروردین ۱۳۹۳به جای پرداخت بیش از 230/000/000 تومان برای خرید یک جنسیس بی اصالت با موتور 311 اسبی V6 که روی شاسی 2 تنی این خودرو نصب شده ترجیح می دهم تا بی.ام.و های سری 3 تولید سال 2014 را سوار شوم که با اختلاف قیمت اندکی می توان صاحب یک 328i که مجهز به یک موتور 2 لیتری توربو شد. یک آلمانی زیبا و اصیل.
امیر
۲۱ فروردین ۱۳۹۳آقایی که میگی من با اندک تفاوت قیمت میرم بی ام و میخرم مدلهای 328i دویست و نود میلیون قیمت موتور 2000 و 320i با قیمت حدود 210 تا 240 میلیون اون هم با موتور 2000 اونی که شما میگی باید کم کم 100 میلیون اضافه تر پرداخت کنی برای موتور توربو شارژر پس هیچ آدم عاقلی 300 میلیون پول نمیده که ماشین موتور 2000 سوار بشه
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۱ فروردین ۱۳۹۳درود .
عزیز دردانه های بازار 92
http://www.machinemag.com/ViewNews.aspx?viewid=7109
مردم حاضرند بنز و ب ام و 4 سیلندر بخرند ، ولی 6 سیلندر کره
ایی سوار نشن . بیشتر مردم برای سوار شدن برندهای المانی و
ژاپنی ، سر و دست میشکونند ، ولی برای کره ایی نه .
اگر قیمت های ایران واقعی بود و دلار ارزان ، انوقت جایگاه
ماشینهای کره ایی را متوجه میشدی .
طرف حاضره بنز S350 بخره ولی سوار هیوندا سنتنیال نشه .
این خیلی حرفه .
طرف حاضره برای در ایران 2 میلیارد بده بنز سوارشه ولی 500
میلیون نده کره ایی سوار شه .
بله دوست عزیز . ماجرا ازین قرار است . .
محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان
۲۱ فروردین ۱۳۹۳فکر کن به جای جنسیس ، تویوتا کراون وارد می کردن
امیر
۲۳ فروردین ۱۳۹۳آقا میلاد طرف که حاظره ولی شما بفرما پولش کجاست؟؟ هیچکس از بنز بدش نمیاد چون ماشین اشرافی و لوکسیه اما منطقی بودن هم بد نیست وقتی طرف بین دو تا برند مطرح و نیمه مطرح مثل همین هیوندایی و بنز پولش تا حدیه که میتونه یه بنز نیمه فول با آپشنهای مختصر و موتور 4 سیلندر سوار بشه چرا کره ای با موتور 8 سیلندر سوار نشه؟
محمدرضا
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳من مخالف هیوندای نیستم ولی کلی میگم چه ربطی به حجم داره…528i موتور 2000 توربو داره 250 اسب و 6 لیتر در 100 کیلومتر مصرف میکنه اما هیوندای اگه بخواد 250 اسب تولید کنه باید موتور 3000 سی سی(گرنجور) رو بزنه با 10 لیتر مصرف در 100 کیلومتر…من خودم دارم گرنجور میگیرم اینو گفتم بدونید :)
رضا از اهواز
۹ اسفند ۱۳۹۳موتور 2000 توربو، قبلا در جنسیس کوپه استفاده شده و هیوندای تونسته از این موتور، 240 اسب قدرت بگیره. ولی موضوع اینجاست که موتور های توربو دارای استهلاک بسیار بیشتری نسبت به موتور های تنفس نرمال هستند.
محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان
۲۰ فروردین ۱۳۹۳هیوندای داره پیشرفت می کنه ولی هنوز عقبه
GTR-50
۲۰ فروردین ۱۳۹۳بابا بیا یدفه آرم audi بزن خودتو راحت کن دیگه
mohammad8743
۲۰ فروردین ۱۳۹۳تو نگاه اول منم همین تو فکرم اومد
غمگین
۲۰ فروردین ۱۳۹۳نمای عقبش خیلی شبیه النترا شده.
خاوری مزراتی
۲۰ فروردین ۱۳۹۳این کجا الانترا کجا
بنظرم شباهت فوق العاده ای به سری هفت بی ام دبلیو داره مخصوصا پوزه جلو و خطوط بدنه اش
اما در کل برای هیوندای یک گام به جلوه مخصوصا کمک گرفتنش از لوتوس
nader
۲۰ فروردین ۱۳۹۳منم BMW 328رو ترجیح میدم درسته قدرت موتورش کمتره ولی دیگه همه چیش بهتره
امیر
۲۱ فروردین ۱۳۹۳bmw در مجموع برند سرتریه ولی نه در مدل 328i یا 320i – منم اول همین نظرو داشتم ولی با قیمت جنسیس میشه یه بی ام و معمولی با آپشن های مختصر و موتور 2000 خرید – پس بهتره یه کره ای بخری با حجم موتور بیشتر و امگانات بالاتر
امیر
۲۱ فروردین ۱۳۹۳اونایی که مخالف زدن همون متعصبایه بی منطقی ان که آشغالای تولید کشور خودشون رو یادشون رفته اونوقت به تولیدات کره میگن آشغال :D :D
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۱ فروردین ۱۳۹۳درود .
اخه نکه الان در این مطلب هیوندای داره با سمند و 405 و
تیبا مقایسه میشه !!!!!!!!!!!!!!
هیوندای داره با بزرگان و مطرح ها مقایسه میشه و ما هم
نظرمان را بر این اساس میگوییم .
از نظر شما چون عربستان صنعت خودرو نداره ، نمیتونه
در مورد ماشین نظر بده . حرف درست و منطقی بزن .
اینجا فضای مجازیه و هر کسی میتونه تبادل نظر کنه .
خیلی مردی و میدونی ، جواب سوالات پایین و بده .
هیوندای همون شرکتی است که حتی ارم و لوگوی خودشو
از هوندا تقلید کرده .
امیر
۲۳ فروردین ۱۳۹۳چه ربطی به مردی و مردونگی داره؟ مثل اطفال صحبت نکن میلاد جان ضمن اینکه من چرا باید جواب بدم اون بحث بین تو و یک نفر دیگست
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۰ فروردین ۱۳۹۳درود .
زیگما واقعیت هارو بگو .
من مشکلی ندارم . فساد مالی چه ربطی داره به فراخوان یک
شرکت ؟؟؟
جنرال موتورز میدونسته که ماشیناش خراب بوده ولی
فراخوان نداده .
این گناهش دوبرابره . چون میدونسته .
جنرال موتورز جهانی فروش داره . حالا اون برندی هم که
میگی با کارگراش بد کرده ، با یک عده ی محدود بوده .
نه با همه مردم .
کشوری هم که قوانین ساده تر داشته باشه برای هر
خودروسازی بهتره .
تو قوانین یکسری کشور ها ترمز abs و ایربگ اجباری
نبوده . فولکس هم نذاشته . شرکت اگر زیابی بره باید
دستشو رو کرد . اگر میذاشت و عمل نمیکرد خوب بود ؟؟؟
بعدشم اون کشورهایی که فولکس براشون نذاشته ،
کشورهای ضعیف بوده از نظر اقتصاد و مالی . در این
کشور ها هم ارزان تر تمام شدن ماشین اولویته .
حرف منطقی بزن .
بعدشم به قول خودت جنرال موتورز کجاست ؟؟ امریکا .
سیاست ها و ادعاها و قوانین کشور درجه ی یک جهان چی
میگه ؟؟؟
کشوری که ادعای حقوق بشر میکنه ، باید خودش و عوامل
درونش درست باشند .
زیگما
۲۰ فروردین ۱۳۹۳من جی ام رو تایید نمیکنم ولی سعی هم نمیکنم از دیوار کوتاهش بالا برم
پس با استدلال تو ایران خودرو هم حق داره ایربگ و ای بی اس نذاره چون دغدغش هزینه خودرو است
اینجوری هم نمیشه برداشت کرد که چون در فلان کشور قانون وجود نداره پس یک سری از موارد ایمنی که مربوط به جان انسان هاست اجرا نشه.
و چرا این ایربگ و ترمز ای بی اس رو به صورت آپشن یا پکیج روی خودرو هاش نذاشته
و اصلا مگه ترمز ای بی اس و 2 تا ایربگ هزینش چقدر میشه?
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۰ فروردین ۱۳۹۳درود .
من این کار جنرال رو در مقابل کار تویوتا گفتم .
زمانیکه مزدا 323 هم در ایران تولید میشد ، تیپ های پایه با
حداقل امکانات ترمز abs نداشتند .
مگه همین ریو نبود !!!!
نمونه ی تولیدی در کشورهای دیگرش علاوه بر ترمز abs و ایربگ
به سیستم ESP هم مجهز بودند . اما وقتی اومد در ایران چی ؟؟؟
همه میدونند که من یکنفری چقدر تویوتا و فراخواناش رو کوبیدم .
اما از زمانیکه فهمیدم جنرال هم ماشیناش فراخوان داده ، این
کار تویوتا واقعا ارزش داشت . میلیونی فراخوان داد ولی خب
تخمشم نبود ، منهای ضربه ایی که به برند و اعتبارش میخوره ،
یک جریمه هم باید بابت این فراخوان هاش بده . اما جنرال
موتورز از این کار سر باز زد .
منظور من اینه که امریکا باید جریمه ی جنرال موتورز رو 2
برابر کنه .
در ضمن من ایرانخودرو را نگفتم . ایران الان استاندارداش عوض
شده .
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۰ فروردین ۱۳۹۳جنرال موتورز متهم شد
جنرال موتورز متهم است یک دهه از دادن فراخوان برای رفع عیب خودروهای پرطرفدارش شانه خالی کرده است.
به نقل از سایپانیوز، دادستان ایالت جورجیا جنرال موتورز را متهم کرد که از سال 2004 از نقص خودروهای خود اطلاع داشته اما تا اواسط فوریه 2014 از دادن فراخوان برای رفع این عیب خودرو امتناع ورزیده است.
عاقبت جنرال موتورز مجبور شد اواسط فوریه برای رفع عیب 778 هزار خودروی شورولت کوبالت و پونتیاک G5 فراخوان بدهد. عیب این خودروها این است که در حال حرکت خاموش می شوند و استارت خودرو به طور خود به خودی از حالت روشن به حالت خاموش می رود. چون این نقص حین حرکت اتفاق می افتد به یک باره هم فرمان هیدرولیک از کار می افتد و هم ترمز. از همه بدتر چون خودرو در حال خاموش است اگر تصادف اتفاق بیفتد کیسه هوا هم باز نمی شود.
جنرال موتورز اذعان کرده که تا به حال 6 نفر در اثر این نقیصه جان خود را از دست داده اند. لانس کوپر دادستان جورجیا در حال پیگیری از جانب خانواده ای است که فرزند آنها در سال 2010 حین رانندگی با کوبالت مدل 2005 جان خود را از دست داد. حین بررسی شکایت این خانواده معلوم شد که مهندسان جنرال موتورز در همان سال 2005 با بررسی علت تصادف متوجه نقص در بخش سویچ خودرو شده بودند.
بر اساس قانون اگر خودروسازان بعد از تصادف متوجه نقص فنی در خودرو شوند باید به اداره ایمنی بزرگراه های ملی آمریکا ظرف 5 روز گزارش دهند. کوتاهی از این مسئولیت می تواند تا 35 میلیون دلار جریمه به دنبال داشته باشد. سال گذشته شرکت فورد به دلیل آن که به موقع فراخوان برای رفع نقص نداد 17.4 میلیون دلار جریمه شد. ماجرا از این قرار بود که خودروهای شاسی بلند اسکیپ فورد در بخش پدال گاز دچار مشکل بودند و گاهی این پدال ها گیر می کردند. این صابون به تن تویوتا هم خورده و تاکنون جریمه های سنگینی در آمریکا پرداخته است
یک دهه ؟؟؟ یعنی 10 سال . خیلی حرفه .
من ازین مقاله به بعئ کار تویوتا رو ارزشمن خواندم .
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۰ فروردین ۱۳۹۳جنرال موتورز حدود 370 هزار خودرو را به سبب نقص فنی فرا می خواند
شرکت خودروسازی جنرال موتورز روز جمعه اعلام کرد در حال جمع آوری حدود 370 هزار خودرو از نوع شورولت سیلورادو و کامیون های جی ام سی سیه از بازار جهانی به منظور تغییر برنامه های نرم افزاری آنهاست که می تواند سبب شود اگزوز این خودروها بیش از حد گرم و در نتیجه دچار آتش سوزی شود.
به نقل از واحدمرکزی خبر، جنرال موتورز اعلام کرد به سبب وجود این مشکل هشت مورد اتش سوزی در مکان های بسیار سرد گزارش شده است و از مشتریان خود می خواهد از این خودروها استفاده نکنند.
شرکت خودروسازی شماره یک آمریکا اعلام کرد این فراخوانی شامل کامیون های مدل 2014 با حجم موتور چهار ممیز سه لیتری و شنج و سه دهم لیتری در آمریکا، کانادا، مکزیک و همچنین دیگر بازارها می شود.
کامیون های با حجم موتور شش و دو دهم لیتری شامل این فراخوان نمی شوند.
جنرال موتورز اعلام کرد روشن شدن آیکون quotation mark موتور را چک کنید quotation mark و quotation mark قدرت موتور کاهش یافته است quotation mark در خودروها، نشانه هایی از این مشکل هستند.
این شرکت همچنین اعلام کرد نامه های مربوط به این فراخوانی در روز پنچشنبه ایملی خواهد شد اما مشتریان می تواند با فروشندگان از اوایل هفته آینده تماس بگیرند.
جنرال موتورز اعلام کرد تعمیر این خودروها حدود 20 دقیقه طول می کشد.
به گزارش خبرگزاری رویترز از دیترویت،
آلن آدلر سخنگوی جنرال موتورز اعلام کرد از کامیون هایی که شامل این فراخوانی می شوند ، حدود 303 هزار و 813 خودرو مربوط به آمریکا، حدود 57 هزارو 769 خودرو مربوط به کانادا ، حدود 665 کامیون مربوط به مکزیک و حدود هفت هزار و 753 خودرو مربوط به دیگر بازارهای صادراتی می شوند.
زیگما
۲۱ فروردین ۱۳۹۳معلومه که جی ام کارش غلط بوده
ولی اینکه چقدر باید به خاطر این موضوع کوبیدش حد و اندازه داره
در ضمن قطعا به خاطر اون قطعه نیم دلاری و هزینش نبوده
نیم دلار چیزی نبوده که جی ام نخواسته باشه بده
رییس جی ام خودش گفت کوتاهی از جانب عده خاص بوده
محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان
۲۰ فروردین ۱۳۹۳علاقه ای به بحث سیاسی ندارم ولی آمریکا رو تا نری ، باورت نمیشه که چقدر به حقوق مردمش احترام میزاره ، برای مثال ممنوعیت ورود خودرو های با امنیت کمتر از حد استاندارد … یه شرکت این کار رو کرده نباید انداخت به گردن دولت ، ضمنا باید گفت که کشوری کثیفه که توش فقط ادعای حقوق بشر و آزادی می کنند نه کشوری که به وعده هاشون عمل می کنند و آزادند و از بیکاری کمی رنج می برند …. یه زمانی ما ایرانی ها هم آزاد بودیم
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۰ فروردین ۱۳۹۳درود .
محمد من حرفتو کاملا قبول دارم .
من ارزش کار تویوتا رو در مقابل فراخوان ندادن جنرال موتورز
گفتم .
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۰ فروردین ۱۳۹۳درود .
در ضمن محمد جان ، بیشتر افراد دارن این ضرب المثل رو درست
میکنند ، به شما هم پیشنهاد میکنم درست این ضرب المثل را بگویی.
انسان جایز الخطاست : این ضرب المثل اشتباهه .
چرا ؟ چون : جایز نباید به کار برده بشه . جایز یعنی توانستن .
مثال میزنم : یعنی من میتوانم و یا جایز هست که یک سیلی به
گوش شما بزنم . این درسته ؟؟؟ جایز یعنی اشکال نداشتن .
ولی درست این ضرب المثل اینه :
انسان ممکن الخطاست . یعنی ممکنه که خطا هم بکنه . یا ممکنه
از انسان خطا هم سر بزنه . اما جایز نیست .
این رو من نمیگویم . استادان دانشگاه و اهل علم و ادب میگن .
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۰ فروردین ۱۳۹۳بعدشم محمد جان بشر چقدر ممکنه که خطا کنه ؟؟؟
اشکالی نداره . مهم نیست . المان و ژاپن با هم دوست شدن .
امیر
۲۰ فروردین ۱۳۹۳حالا این که جلوپنجرش آئودیه و طرح کاپوت و خطوطش مثل BMW و طرح داخلش هم شباهت های بسیاری به بعضی ماشین های اروپایی داره به کنار!
اما واقعا تلاش هیوندای ستودنیه. و البته مدیریت و کار کره ای…
و نکته جالب قیمت 40 هزار دلاری که میشه 120 میلیون! اونوقت بیاد تو ایران میشه 300 میلیون!
و مهمتر از همه خاک بر سر ایران خودرو… o.O
yasin
۲۰ فروردین ۱۳۹۳کلا ماشینای کره ای اولش خوبن ولی بعداون روی خودشونو نشون می دن ازرو تجربه می گم.ماشینای ایران خودروهم ازاستارت اول اون روی خودشونو نشون میدن واون روهم ندارن.!!!!
رضا از اهواز
۹ اسفند ۱۳۹۳من کاری به هیوندای و کیا ندارم ولی خودروهای ساخت شرکت دوو، دقیقا برعکس حرف شما رو در ایران ثابت کردن. الان یه سیلو مدل 80 هنوزم تمامی قسمت های اصلیش مثل ساعت کار می کنه ولی ماشین های اروپایی هم دوره اون مثل 206 یا زانتیا یا… الان لگن به تمام معنا هستن. خیلی راحت میتونید مثلا یه 206 تیپ یک فرانسوی رو با یک سیلو هم مدل مقایسه کنید تا اختلاف رو متوجه بشید. تازه من دارم سیلو مونتاژ ایران رو با 206 تیپ یک که کاملا فرانسه بود مقایسه می کنم.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۰ فروردین ۱۳۹۳درود .
مرسدس بنز با موتور 12 سیلندر و 6500 سی سی و 630 اسب بخار قدرت ، فقط در
صد کیلومتر 11.5 لیتر مصرف میکنه . تازه با استاندارد یورو 6 .
هیوندای امکانات و طراحی و قیمت پایین بخوره تو سرت .
مصرف و کم کن . هوارو کمتر الوده کن . فقط فکر فروش و رقابته . تو مصرف
هم رقابت کن . تو نواوری هم رقابت کن . تو تکنولوژی هم رقابت کن .
در ضمن هیوندای تکلیف خودتو روشن کن .
باالخره میخوای با تویوتا و فولکس و جنرال موتورز رقابت کنی یا بنز و
لکسس و ائودی و کادیلاک ؟؟؟ کدام ؟؟؟
SHELBY GT500
۲۱ فروردین ۱۳۹۳واقعن که …خودرویی رو که تازه وارد این کار شده رو با یک برند 120 ساله مقایسه میکنید
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۱ فروردین ۱۳۹۳درود .
من مقایسه نمیکنم .
تمام نشریات جهان و شبکه های خودرویی مقایسه میکنند .
تمام کارشناسان .
به نظرت خود هیوندای هدفش از تولید و طراحی عرضه ی محصولاتی
همچون : سنتنیال ( ایکاس ) . K9 . جنسیس . کادنزا چی بوده ؟؟؟
حتما رقابت با تویوتا یاریس بوده .
نکنه خود هیوندای که داره مقایسه میکنه و ادعا میکنه دروغه ؟؟
هدفش رقابت با بزرگان است .
عینک
۲۰ فروردین ۱۳۹۳نمای عقب هیوندا خیلی بهتر تونسته اصالت طراحیشو حفظ کنه.
جلو پنجره اش اغراق آمیز شده با چراغاش زیاد تناسب نداره.
لطفا مطلبی درباره ائودی rs7 2014 بزارید
پر قدرت تر از پورشه پانامرا توربو و همچنین مرسدس بنز cls63 amg
از پورشه خیلی هم ارزونتره و البته کم مصرف تر از پورشه پانامرا
امیر
۲۱ فروردین ۱۳۹۳پورشه و آئودیو ول کن. خودمون چی داریم؟ ایران خودرو و سایپا چی تولید کردن؟ ما حق نداریم کمپانیهای دیگرو سرزنش کنیم وقتی خودمون آشغال ترین صنعت خودرو سازیه دنیا رو داریم
چاپلو
۲۰ فروردین ۱۳۹۳واقعا برای همه ی دوستانی که با قصد کوبیدن برند هیوندای نظر گذاشتند متاسفم هیوندای نشون داده که فقط حرف نمیزنه و مرد عمل هم هست
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۱ فروردین ۱۳۹۳درود .
هیچکس منکر پیشرفت و اتحاد و ارادشون نیست . اما باید خودشو از همه لحاظ
به برندهایی که میخواد رقابت کنه برسونه .
در این برهه زمانی ، مصرف کم . الودگی کمتر . ایمنی . کیفیت . همراه با
قیمت مناسب حرف اولو میزنه . همه با هم . نه فقط قیمت کم و امکانات بالا .
هیوندای ، از همه چیز اسکس برو .
از همه تقلید کن .
از همه چیز کپی کن .
یکی از علتهای قیمت کم محصولاتشون اینه که تکنولوژی و نواوری را میخرند .
زحمتی براش نمیکشن . تحقیق و تفحصی نمیکنن . یچیز هم تو معرفی کن .
یچیز هم تو اختراع کن .
عقب این ماشین شبیه لکسسه . جلوپنجره شبیه ائودی .
اون قسمتی که در جلوپنجره با پلاستیک مشکی رنگی پوشانده شده ، تقلیدی از
جلوپنجره ی بنزه که سنسورهاشو در اون پشت مخفی میکنه .
چاپلو میخوای با ما بجنگی ؟؟؟
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۱ فروردین ۱۳۹۳به نقل از سایپانیوز، در شبکه های اجتماعی و رسانه های اینترنتی اظهارنظرهای زیادی در باره ی جلوپنجره ی شش ضلعی جنسیس 2015 در گرفته است. این خودرو نسل دوم سدان پرتجمل هیوندایی برای قشر پردرآمد است. برخی این طراحی خارجی جدید را به شدت می پسندند و برخی آن را به سخره می گیرند هرچند که در نگاه اول ممکن است توجه مردم عادی را به خود جلب نکند. اما در دنیا خیلی از مردم نگاهاشان نسبت به طراحی خودرو موشکافانه است.
هیوندایی اولین نسل جنسیس را در سال 2008 به بازار آمریکا عرضه کرد و تاکنون تعداد جنسیس فروخته شده در آمریکا به رقم قابل احترامی رسیده است. در سال اول فقط 14 هزار دستگاه در آمریکا به فروش رسید اما در سال 2013 به رقم 20 هزار دستگاه در سال رسید.((( هر چند که این رقم در برابر فروش 250 هزار دستگاه بنز سدان پرتجمل کلاس E یا خودروی آئودی و لکسوس مدل ES 350 ناچیز به نظر می رسد ))) اما دستاوردی غیرقابل انکار به حساب می آید.
جنسیس جدید معماری کاملاً جدید دارد و با موتور 6 سیلندر 3.8 لیتری و 8 سیلندر 5 لیتری به انواعی از آپشن های روز دنیا مجهز است از جمله سیستم های ایمنی، کروز کنترل سازگار شونده [از نوعی که سرعت خودروهای اطراف را سنجیده و به طور خودکار سرعت را کم یا زیاد می کند] و…
هیوندایی علاقه ای به تعیین کل فرانشیز در شبکه های فروش و خدمات پس از فروش ندارد و نمی خواهد فرانشیز جداگانه برای خودروهای لوکس و پرتجمل در نظر بگیرد و همین عامل باعث می شود در رقابت با لکسوس کم بیاورد چون لکسوس دست نمایندگی های فروش خود را برای چانه زنی مشتریان باز می گذارد. در عوض با این تصمیم، هیوندایی در نقدینگی و زمان مورد نیاز صرفه جویی می کند.
یکی از دلایلی که جنسیس جرأت عرضه اندام در بازارهای آمریکا داده این است که تمامی فناوری ها و عملکرد خودروهای کلاس E مرسدس بنز و سری5 ب ام و را دارد اما ارزان تر است. به قول کارل براور Karl Brauer تحلیل گر سایت کلی بلو بوک Kbb.com هیوندایی همه امکانات خودروهای پرتجمل را دارد فقط نام و نشان آن در مقابل نام هایی مثل بنز و ب ام و کم می آورد. هیوندایی جنسیس 3.8 لیتری با 42 هزار و 950 دلار 11 هزار و 740 دلار از رقیب خود لکسوس مدل GS350 و 17 هزار و 605 دلار نسبت به مرسدس بنز مدل E350 ارزان تر است.
تا چند سال پیش این رویکرد دور از دسترس به نظر می رسید، مثل سامسونگ که روزگاری در بخش محصولات الکترونیک برندی ارزان به حساب می آمد اما امروزه در عمل از سونی سبقت گرفته است. اما برای آن که هیوندایی مثل سامسونگ پا در جای پای بزرگان بگذارد لازم است روی آگاهی مردم از نام و نشان و برند خود کار کند که مستلزم شهره شدن به توانایی مهندسی است.
هیوندایی و کیا که دو شرکت ادغام شده در کره جنوبی هستند در حال حاضر 8 درصد از سهم بازار ایالات متحده را به دست آورده اند و همین حالا هم فقط کمی از نیسان ژاپن عقب هستند اما از فولکس در بازار آمریکا جلوتر هستند.
نسل جدید سوناتا که از نظر تحلیل گران صنعت خودرو مهمترین مدل هیوندایی به حساب می آید از اواخر 2014 وارد بازار خواهد شد.
به نظر می رسد که هیچ خودروسازی در بازار آمریکا از لحاظ انرژی و روحیه بلندپروازانه به پای هیوندایی/کیا نمی رسد.
امین
۲۰ فروردین ۱۳۹۳چرا بی جهت و تعصبی برخورد می کنین بهتره واقع گرا باشید که شرکت های کره ای دارن روز به روز فاصلشونو با خودرو های معروف دنیا کم می کنند ماشین های بنز و ب ام و هم اونقدر ها شاخ نیستن سوار شدین که می گید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ من از ماشین های آلمانی گرفته تا اسیایی همشو سوار شدم فقط کافیه دو خودروی کره ای 2011 با 2013 مقایسه کنید تا ببینید چه از لحاظ تکنولوژی و کیفیت پیشرفت کردن.
GTR-50
۲۱ فروردین ۱۳۹۳ی بار متنو قشنگ بخون بد نظر بده همش با کمک آلمان آمریکاس اگه نباشن گاری هم نمیتونه بزنه. الان ی سری ها میان با ایران مقایسه میکنن بابا از ایران بکشید بیرون اصلا در حد بحث نیست.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۱ فروردین ۱۳۹۳درود .
امین جان شما خبری جز اینکه هیوندا و کیا محصول جدید دادن بیرون و یا
اینکه یکی از مدلهاشونو فیس لیفت کردن شنیدی ؟؟؟
هیچ کس منکر و مخالف پیشرفتشون نیست .
من همیشه گفتم عزم و اراده پیشرفتشون قابل تحسینه و باید سرلوحه بسیاری
از شرکتهای عقب افتاده و یا انهایی که سرعت پیشرفتشون کم است و دارند
درجا میزنند ، باشد .
هیوندا و کیا با اون همه پیشرفت ، هنوز نظم ندارن . یدفعه گازشو میگیره
و کیا سراتو که چندسالی از حضورش دربازار نمیگذره ، نسل جدیدش رو میده
بیرون و یدفعه به قدری لاکپشت وار حرکت میکنه که نسل جدید کیا کارنیوال ،
کیا موهاوی هنوز معرفی نکرده و تغییرات خیلی جزیی در انها میده .
یا همین فیس لیفت اسپورتیج فقط در حد تغییر جلوپنجره . رینگ و چراغ عقب
بوده . بازم مثال بزنم :
همین هیوندا سانتافه یا IX45 ، یک نمونه با طول و فاصله ی محور بیشتر
تولید کردن ( با همان طراحی سانتافه ایی که در ایران است ) تولید کرده
به جای مدل وراکروز یا IX55 !!!!
تویوتا . هوندا . نیسان اگر اومدن با بزرگان این صنعت رقابت کنند ، به
کار و محصولاتشون نظم دادن .
این شرکتها نیامدن با محصولات پایین خود به جنگ فولکس و جنرال موتورز
بروند و با محصولاتی همچون اوالون و کروان اریون و … به جنگ بزرگان
بروند . بلکه یک برند خاص معرفی کردن و در بعضی موارد ( فقط لکسس )
بالاتر از همتایان المانی خود ایستادند .
ولی هیوندای انسانهارو خر فرض میکنه . مدام با تغییر چهره و افزایش
امکانات و اپشن ها میخواد انسانهایی که توان مالی خرید بنز و لکسس و
ائودی و …. را ندارند به طرف خودش بکشه . هروقت اومد کنار بزرگان
ایستاد و رقابت کرد ، اونوقت درست میشه . از همه نظر .
کیفیت . دوام . طراحیه ماندگار . معرف و مخترع تکنولوژی . و ایمنی .
مصرف سوخت . و …..
همه بلدن شتر . گاو . پلنگ . طراحی کنند و به بازار عرضه کنند .
برای افزایش کیفیت فقط کافیه که از مواد اولیه بهتر استفاده کرد . ولی
چرا در بحث کیفیت پس از تویوتا قرار میگرد ؟؟؟؟ پس معلومه که نمیخواد
با کیفیت تر بزنه . میگه همین خوبه . قیمت پایین و مناسب به چه قیمتی ؟؟
هیوندای که داره در بیشتر چیز ها از بزرگان تقلید میکنه ، اینهارم
تقلید بکنه . کیفیتش رو بیاره در حد تویوتا و جنرال موتورز ، اونوقت با
همون قیمت بده بیرون ، ببینیم چند مرده حلاجه .
خودت قاضی :
هیوندای سوناتا داره با کمری رقابت میکنه .
هیوندای النترا داره با کرولا رقابت میکنه .
اما ایا از همه نظر با هم یکی هستند ؟؟؟
هیوندای سوناتا در اون کلاسی که بیشترین خریدار را دارد ، اومده از طرح
بنز CLS اسکی رفته !!!! این درسته ؟؟؟
ماشینی در اون قیمت و در اون کلاس نباید همچین طراحی ایی داشته باشه .
چرا ؟؟
چون همه جور افراد درون اون ماشین جا بشوند . افراد قدبلندی که در
صندلی عقب مینشینند ، سرشون به سقف میخوره . هدف این کلاس ماشین خوشگلی
و طراحیه جینگولی و اغراق امیز نیست . شما خودت یک نگاه به کمری .
اکورد . فولکس پاسات . و … بینداز ، ببیین کدامشان اینطوری هستند .
کدامشان داخلشون میکوبه ؟؟ علت کوبیدنشون هم دیواره ی کوتاه لاستیک هاست .
هدف ماشین هایی در این کلاس : راحتی . کاربردی . کمخرج . دوام بالا و ..
است .
دیگه وقت نداشتم بیشتر توضیح بدم .
بعدشم گیریم که ما در اینچنین ماشینهایی نشسته باشیم ، اما 10 ها بار
ازمایش ها و تستهاشونو خوندیم و از کسانیکه این ماشینو دارند ، سوال
پرسیدیم .
موفق باشی .
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۱ فروردین ۱۳۹۳شما یک شرکت یا برند معرفی کن که لوگوی محصولات پایین رده اش یک
شکل ، و لوگوی محصولات بالا رده اش شکل دیگر باشد !!!!!
اونوقت اسم جفتشان هویندای یا اینکه یکی باشد .
عرفان
۲۲ فروردین ۱۳۹۳شرکت لکسس تو دل شرکت تویوتاست ولی لگشون فرق داره
رضا از اهواز
۹ اسفند ۱۳۹۳فورد
کره ای
۱۰ اسفند ۱۳۹۳اینفینیتی زیرمجموعه لوکس نیسان
GTR-50
۲۱ فروردین ۱۳۹۳با کمک آلمانو آمریکا آره ولی بدون اونا هیچی نیست
امیر
۲۱ فروردین ۱۳۹۳420 اسب؟ طراحیش خیلی خوشگله . طراحی داخل چراغ عقبش از لامبورگینی کپی شده ولی من همچنان طرفدار کیا موهاوی هستم
شاهین
۲۱ فروردین ۱۳۹۳لامبورگینی؟!!! O.o
امیر
۲۱ فروردین ۱۳۹۳داخل چراغ شاهین جان http://www.netcarshow.com/lamborghini/2014-aventador_lp700-4_roadster/1024×768/wallpaper_32.htm به این عکس نگاه کن
شاهین
۲۱ فروردین ۱۳۹۳امیر جان دیدم.خیلی هم شبیه نیستا!!! ولی این کجا و آن کجا!
علی
۲۱ فروردین ۱۳۹۳وقتی یک خودروساز اصالت نداشته باشه نتیجش همین میشه
هر نسل با نسل قبل و بعدش زمین تا آسمون فرق می کنه!!!
حالا پیشرفت و پسرفتش بماند!!!
fleetwood
۲۱ فروردین ۱۳۹۳علی آقا پس BMW که داره طرحهای تقریبا شبیه هم (هالا اگه نگیم تکراری )توی شاسی بلند و سدان هاش میزنه که همه میگن ای داد ای بیداد چرا BMW داره کلیشه میشه ، هیوندای هم که تنوع به خرج میده همه دم از عدم اصالت میزنند ، من خودم اول ماشین آمریکایی و بعد هم آلمانی و ایتالیایی را دوس دارم و تعصبی روی کره جنوبی و خودروهاش ندارم ولی دوستان، هیوندای در 10 سال آینده وضعیت و جایگاه الان لکسوس و تویوتا را بدست خواهد گرفت کاری که سایر برندهای ژاپنی و کره ای نخواهند توانست ، هالا چه ما بخواهیم و چه نخواهیم و حسادت راه به جایی نمی برد و مطمئن باشید وقتی جنسیس کوپه را با کامارو و موستانگ مقایسه میکنند جنسیس سدان را با BMW هم می توانند مقایسه کنند
سعید از بوشهر
۲۱ فروردین ۱۳۹۳کسی انتقاد الکی نکنه ، خودرو های هیوندای تا 15 10 سال پیش در حد خودرو های ایرانی بودن و حرفی برای گفتن نداشتن حالا به کجا رسیدن
به افتخار هیوندا و کره
ata
۲۱ فروردین ۱۳۹۳دوستان آخه کجای دنیا bmw رو با هیوندای مقایسه می کنند؟ اصلا قابل قیاس هست؟ یک کم فکر کنید تو رو خدا.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۱ فروردین ۱۳۹۳درود .
در سایت پدال .
pedram1386
۲۱ فروردین ۱۳۹۳عقبش با الانترا مو نمی زنه
arman
۲۳ فروردین ۱۳۹۳آقا میلاد اصلأ […] اینو لطف کن با سری 5 مقایسه کن بعد نسبت به امکانات و قیمت بسنج نه با سری 3. شما معلومه نه کلاس بندی ماشینارو میشناسی نه از آمار فروش هیوندای تو خود اروپا (حتی تو آلمان) خبر داری. بعدشم اگه بده آقا شما نخر. همون سری 3 موتور 2 بخر تا تو آینه جنسیس کوپه نقطه شی !!!!!!!!!
امیر
۲۳ فروردین ۱۳۹۳پیشرفت هیوندای تو چند سال اخیر قابل تحسینه
و هیچوقت نباید با شرکتهایی که دو سه برابر اون سابقه دارن مقایسه کرد
من و پسر عمجان
۱ اردیبهشت ۱۳۹۳بهترین ماشینی که تا حالا سوار شدم 405 دوگانه از شرکت پژو ایران بوده تو رو خدا دس رو دلم نزارین
سروش
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳وا ی ی ی ی ی ی جلوش کپیه استون مارتین rapide S هستت خاک تو سر دزدت هیوندایی
بهزاد
۵ خرداد ۱۳۹۳جنسیس 2013 صفرش تا 250 260 هم رسیده ولی با 270 تا 300 یه 528 مدل 2013 نیمه فول یا شایدم فول حتی با کیت m میشه خرید اگر این مدل 2015 تو ایران بیاد صد در صد بالای 350 میلیونه ولی در کل میشه گفت جنسیس با این شتاب و قدرت و تجهیزات برای کسانی که برند و کشور سازنده براشون مهم نیست ارزش خریدنو داره
فواد
۲۹ تیر ۱۳۹۳الان اگه به جای جنسیس یه ماشین چینی رو معرفی میکردن هیچکی به خودش این زحمت رو نمیداد که نقدی بنویسه. دلیل اینکه این همه نقد وجود داره اینه که ما ایرونیا عادت داریم که به گذشته ها برگردیم و پیشرفتهای جدید رو ندید بگیریم. دوستانی که همش از بنز دم میزنید آیا میدونید که در رده بندی قیمت به کیفیت، بنز 17-امین کمپانیه. درسته بنز ماشین خوبیه اما پول زیادی هم داره میگیره. تمام کسایی که اومدید و دم از این زدید که فلان ماشین اروپایی فلان و بیسار و ماشین کره ای به درد نمیخوره، چرا نیومدید دو تا اطلاعات فنی بدید که ما هم روشن شیم؟ نهایت دانش فنی تون در حد مصرف سوخته.
رضا
۵ مرداد ۱۳۹۳فعلاً که بى ام و 528 با همون موتور چهار سیلندر 2 لیترى و البته دو توربوش با شتاب 6.3 و سرعت محدود شده 250 km/h و مصرف 6.5 لیتر پوز تمام کره اى ها و ژاپنى هاى 6 سیلندرو زده, هیونداى میاد جنسیس میزنه با موتور 6 سیلندر 3.8 لیترى ولى بازم نمیتونه حریف
بى ام و 4 سیلندر بشه و باید بگم هیونداى 6 سیلندر با 311 اسب بخار قدرت از بى ام و 4 سیلندر با 240 اسب قدرت عقب میمونه که هیچ به گردشم نمیرسه .
احمد
۳ آبان ۱۳۹۳سلام امشب توشهر مااهواز نمایشگاه خودروهای اروندی برگزار بود .من خودوم اصلا از ماشینهای کره ای خوشم نمیاد ولی تو نمایشگاه یه دونه جنسیس سدان 2015 اورده بودن کنار یه بنز E300 بود خدایی هم زیبا بود این جنسیس هم باکیفیت البته ضاحر ماشین .باطنش رو من نمیدنم خیلی هم اپشن داشت خلاصه خیلی لوکس بود در حد بنز اما نه S کلاس
ashkan
۱۶ بهمن ۱۳۹۳ماشین تقریبا خوبیه . این تقریبا ک من میگم واسه اینکه من فقط ب موتور فک میکنم . که موتور 5000 خوبی داره اما نسبت ب قیمتش اپشن نداره.مثلا چراغ شور نداره ، واسه وزنش ترمز عاجزی داره ، پارک خودکار نداره و…
اما در کل خوبه .
امیر
۳ خرداد ۱۳۹۴جالب تر از نقد خودرو ، نظرات کابران بود
دورد بر شما که تو هیچی تک و خاص نباشید تو شرکت در نظر سنجی ها همیشه اولید