هیوندای حدود یک هفته پیش با معرفی آیونیک ۵ بار دیگر خبرساز شد اما حرفهای زیادی برای گفتن درباره این خودرو وجود دارد. به تازگی ویدئویی از ملاقات نزدیک با این خودرو منتشر شده که دیدنش خالی از لطف نخواهد بود.
از نظر ابعاد واقعاً آیونیک ۵ خودروی بزرگی است. این خودرو طویلتر از توسان بوده اما دو نفری که در ویدئوی اول حضور دارند اظهار میدارند این خودرو خیلی بزرگتر از توسان به نظر نمیرسد حتی اگر در جلوی آن قرار بگیرید.
یکی از دلایلی که باعث میشود ظاهر بزرگ آیونیک ۵ به چشم آید رینگهای ۲۰ اینچی آن و همچنین قرار گرفتن چرخ ها در گوشه بدنه خواهد بود که قبلاً در اکثر هاچبک ها و کراس اوورها دیده شده است. به هر حال این خودرو خیلی کوچکتر از بامو سری ۶ گرن توریسموی پارک شده در کنارش به چشم نمیآید.
در همین ویدئو به کابین نیز اشاره شده است. کابین آیونیک ۵ مورد بررسی که رنگ مشکی در آن حرف اول را میزند مدرن و سطح بالا به نظر میرسد. البته نمونههای رونمایی شده، کابینی روشنتر و مدرنتر را به نمایش میگذارند.
صندلیها راحت به نظر میرسند اما نمایشگر سیستم اطلاعات سرگرمی از نظر نویسنده جزو نقاط ضعف خودرو است. البته وجود دو نمایشگر با ابعاد ۱۲.۳ اینچی بر مدرن بودن محصول الکتریکی هیوندای تأکید میکنند.
در کابین فضای زیادی وجود دارد که این موضوع یکی از مزیتهای قرار دادن چرخ ها در گوشههای خودرو میباشد.
اما در ویدئوی دوم شاهد پارک بودن آیونیک ۵ کنار ولوستر و مقایسه ابعادی آن و درک تناسبات واقعی محصول جدید هیوندای هستیم. این خودرو که رنگ مشکی و عناصر نقرهای دارد ثابت میکند نسخه نقرهای رنگ تنها مدل با ظاهر رترو به نظر نمیرسد.
خب پس از آشنا شدن با ابعاد و تناسبات آیونیک ۵ بیصبرانه منتظر تست و بررسی مفصل این خودرو هستیم.
[دانلود ویدئو]
محمد رستمی نژاد
۱۹ اسفند ۱۳۹۹فکر میکردم هاچ پک باشه
تو عکس ها که موقع معرفی شد
اندازه هاچ پک بود
ولی خیلی جذاب از آب در اومده
خوشم میاد از ماشینی که بزرگ باشه ولی کوچیک نشون بده
رینگ ها خیلی قشنگ هستند
داخلش هم طراحی روان و زیبایی داره
Avan
۱۹ اسفند ۱۳۹۹ولی من هنوز هم بیشتر یک هاچ بک می بینم تا کراس اوور،البته انصافا قشنگ و جذابه.ولی از اون چیزی هم که اول فکر می کردم درشتتر و قشنگتره.افسوس که فاصله ما با این خودرو از این نزدیکتر نمیشه
محمد رستمی نژاد
۲۰ اسفند ۱۳۹۹بچه های عزیز سایت پدال
من خوزستان هستم
خدا شاهده هرکی خواست بیاد اینجا در خدمت باشیم
همه
(از نوید جان و آقای ۲۶۴۶ و ماهان جان و تا آقا رامین عشق چین)
در خدمت همه باشم
خواستی هم کامارو یا ماستنگ سوار شی
من کلی دوست و آشنا دارم
در خدمت همه باشم
mahan
۲۰ اسفند ۱۳۹۹ممنونم محمدجان میدونم که تعارف نداری و راستش بچه های جنوب رو کسی از مهمان نوازی نمی تونه بترسونه بس که ماه هستن.اتفاقا من به واسطه کار سالی چندبار میام و دوستان و اشنایانی هم داریم بهتر از شما نباشند خیلی ماهند.چشم این دفعه مزاحمتون میشیم به شرطی که شما هم بیاید تهران و شمال چند تا کلبه درویشی هست که بهتون بد بگذره
محمد رستمی نژاد
۲۰ اسفند ۱۳۹۹❤❤❤❤❤
محمد رستمی نژاد
۱۹ اسفند ۱۳۹۹ولی کلا نظر خاصی در مورد برقی ها ندارم
به نظرم همه مثل هم هستند
به جز تسلا که از همه زشت تر و بیکیفیت تر و گرون تر هست
سهند
۱۹ اسفند ۱۳۹۹به غیر از ماشین های اسپورت و سوپر اسپرت و… اگر بقیه الکتریکی شوند مشکلی نیست
برای مثال اگر بنز e کلاس الکتریکی شود چه مشکلی دارد؟ البته e63s نباید الکتریکی شود چون سدان پرفورمنس است.
ماشین های بسیار پرفروش بنزینی هم به نظرم باید بزودی الکتریکی شوند مثل تویوتا کمری ولی ماشین های که برای پرفورمنس ساخته شدند هرگز نباید الکتریکی شوند.
مهدی ۲۰۰۰
۱۹ اسفند ۱۳۹۹خیلی ماشین جالبی به نظر میاد.مخصوصا با پنج دقیقه شارژ صد کیلومتر حرکت میکنه.
Amir
۱۹ اسفند ۱۳۹۹فقط هنوز برای من سواله که با جایگاه برق شارژ میشن یا برق خونه ؟
محاله بشه با برق خونه تو پنج دقیقه انرژی صد کیلومتر اینو تامین کرد
abdi_porsche fan
۱۹ اسفند ۱۳۹۹نیازیم نیست تو خونه 5 دقیقه ای شارژ بشن
Dayan5775
۱۹ اسفند ۱۳۹۹طراحی خیلی خوبی داره،رینگ هایی که داره خیلی اسپورته،مشخصات فنیش هم که خوبه واقعا.تا الان هم پیش فروش خیلی موفقی داشت
Amir
۱۹ اسفند ۱۳۹۹طراحی خارجیش بد نیست
سلیقه ایه اما من که از این سبک خوشم نمیاد
طراحی داخلیش هم افتضاح ، داشبردش شبیه داشبرد تراکتوره ، کاملا صاف ، فاصله لبه تا شیشه جلو هم کم ،
کره ای های زحمت کش که زیاد کپی میکنن حداقل برن طراحی داخلی رو از پورشه و تویوتا یاد بگیرن ، آوالون ، ماکان ، کمری ، کاین و …
پدرام
۱۹ اسفند ۱۳۹۹خدافظ تسلا
خدافظ فولکس واگن
خدافظ جنرالموتورز
و بقیه
این ماشین تو روز اولی که اومد ۲۵۰ هزار تا پیش فروش شد
وقتی بیاد ببین چی میشه
طراحی جذاب و دوستداشتنی
قدرت و پرفورمنس عالی
سرعت شارژ معرکه
قیمت مناسب
??Amin_svj??
۱۹ اسفند ۱۳۹۹قطعا همینطوری هست که میگی ?♂️?♂️???
مهدی
۱۹ اسفند ۱۳۹۹انشاءالله به زودی اینا از روی قبلیا رد میشن و چینیا هم از روی بقیه رد میشن و همینجوری پیشرفت روی پیشرفت …. ما هم بوقیم این وسط سهممون وسط تایپ توی پداله
abdi_porsche fan
۱۹ اسفند ۱۳۹۹همینشم شکر کنیم اینترنتا وصلن
Ramin
۱۹ اسفند ۱۳۹۹دقیقا اقای مهدی زدی وسط هدف
کره و چین در آینده میان دونه دونه ( حتی تسلا ) از روشون رد میشن
آسفالتشون میکنن ( از همین الانش هم دارن میکنن )
بعدش یه سری دوستان در حال تایپ کردن این هستن که خودرو های چینی و کره ای چون چینی و کره ای هستن پس بد هستن.
پس بهتره یه سری دوستان تو تفکرات قدیم بمونن و اینطوری فکر کنن.
آینده خودرو سازی از آن کره و چین است. اما چین نمیدونم چی چی خورده مثل موشک داره میره بالا. کره هم داره پشتش میاد بالا.
بعد یه سری برند ها مشغول فراخوان های میلیونی هستن و دوستان ازشون تعریف میکنن!!
اشکال نداره دوستان در این تفکرات کودکانه بمانید.
اما آینده خودرو سازی در اختیار کره و چین است. ( بیشتر چین. اما کره هم هست)
پدال کامنتمو حذف نکن. با سپاس…
Amir
۱۹ اسفند ۱۳۹۹خودروسازی کره روی هم میلیون هم فروش نداره که فراخوان میلیونی بده
ولی پیشرفتش ستودنیه ، واقعا نسبت به ایران خودرو که هم سن و سالش هست ، پیشرفت بسیار بزرگی کرده ، حالا ایران خودرو ?
چین هم بهتره دربارش چیزی نگم ، اخه مگه وجدان کاری دارن که ماشین آدمی بسازن ؟ مگه کمونیست میدونه فراخوان با کدوم ن نوشته میشه ؟ اصلا اسمی از فراخوان نیار چون تو طبیعت چینیا چیزی به اسم فراخوان وجود نداره ، اگه قرار به فراخوان باشه که باید هر ماشینو بگیرن اوراق کنن یه نوشو از اول بسازن
چین پیشرفت داره ، نه در جهت سازندگی ، در جهت کردن زباله تو پاچه مردم بیچاره و فقیر و یا اونایی که چیزی از ماشین نمیدونن و لندکروز و چری تیگو ۵ براشون یه جور شاستی بلند محسوب میشه !!
mahan
۱۹ اسفند ۱۳۹۹می خواستم جوابتو بدم ***! ولی می خوام یک قضیه رو روشن کنم
من یک پولمن 600 سال 1976 رو به صدتا ات و اشغال نمیدم.چه قدر قشنگ مایه میزاری کره ها پشت چینی ها دارند میاند.
یک چیزو بزار روشن کنم برات وقتی توی جاده باشیم یک چینی بد رد بشه میگم چینی سواره دیگه از دم قسط یک چینی خریده ولش!
یک جمله هست که میگه کسی که بنز سوار شده حاظره پیاده بره ولی سوار ماشین دیگه ای نشه!حالا فرقی نداره کسی که بنز و بی ام و سوار بشه دقیقا همینه بر فرض محال اگه قرار باشه یک روز المانی و ژاپنی نشینم باور کن که پیاده میرم!
R@m!n
۱۹ اسفند ۱۳۹۹آقا ماهان خودتو قاطی این بحثا نکن. بزار هر چی می خوان بگن جواب ندی خسته میشن میرن. اینو به همه بچه ها می گم. رو بحثای فنی ریپلای بزنین.
mahan
۱۹ اسفند ۱۳۹۹رامین جان واقعا احساس میکنم این بشر داره با این کاراش به جمعع دهنکجی میکنه!
در ضمن جالب بود عزیزان زحمت کشیدن کامنت رو سانسور کردن اخه یک مثال از انتخاب موز به جای بادمجون توسط شامپانزه زده بودم
محمد رستمی نژاد
۱۹ اسفند ۱۳۹۹راستی با دو تا اکانت فیک دیگه نظر زدی؟؟؟؟؟؟
mahan
۱۹ اسفند ۱۳۹۹محمدجان بیشتر از دوتاست!4تاشو تا حالا بچه ها شناسایی کردن
محمد رستمی نژاد
۲۰ اسفند ۱۳۹۹نوید جان منظورم با شما نبود که نوشتم
راستی با دو تا اکانت فیک دیگه نظر زدی؟؟؟؟؟؟
منظورم با آقای رامین بود که به صورت اکانت های ناشناس و T C A B نظر میدهند
آقا نوید جان رو دوست داریم ❤❤❤
mahan
۱۹ اسفند ۱۳۹۹بامزه هست عکسش از نقاشی هاش قشنگتره!
اگه با اشانتیونش بدند واقعا میصرفه ????
R@m!n
۱۹ اسفند ۱۳۹۹چقدر بزرگه فکر کردم هاچبکه
زیزیگولو
۱۹ اسفند ۱۳۹۹به نظر منهیوندای آیونیک رقیب تویوتا پریوس هیبریدی و حتی بهترین رقیبش به حساب میاد چون این ماشین از اساس به عنوان یه ماشین هیبریدی طراحی شده و در واقع با خیلی از ماشینای هیبریدی دیگه که تغییر مدلای بنزینی متداول کارخونه هستن، مثل سوناتای هیبریدی متفاوت هستش
احسان
۱۹ اسفند ۱۳۹۹کره فرا تر از انتظار ظاهر شده وزاپن کم تر از حد انتظار!چین هم که مثل اقتصادش داره پیشرفت میکنه!البته زاپنی ها رو بیشتر دوس دارم وهنوزم قله خودرو سازی اند و خاهند بود
Erfan
۲۰ اسفند ۱۳۹۹دیشب خواب دیدید ژاپن قله خودروسازی جهانه؟
آمریکا رو بزاریم کنار، کشوری در غرب اروپای مرکزی وجود داره به اسم آلمان که اگر ژاپن روی قله ها باشه اونا تو فضان??
ali a
۱۹ اسفند ۱۳۹۹واقعا زیبا و کاربردی هست… رنگ روشن مثل نقره ای. سفید. فیلی .کرم و غیره بیشتر بهش میاد …
Sina10
۱۹ اسفند ۱۳۹۹طراحیش خیلی زیباست
پشتش منو یاد لانچیا دلتا انداخت
اما ابعاد خیلی بیش از اندازه بزرگه
طراحی داخلیش هم افتضاحه
ولی خب خیلی اعداد و ارقام مناسبی داره
RezaRs
۲۰ اسفند ۱۳۹۹چطور انقدر تپل شد این
این هاچ بک بود ?