در بازاری که شاسی بلندها حرف اول را میزنند تولید محصولی متمایز توسط خودروسازان بسیار سخت شده است. البته اگر آنها بخواهند ظاهر یک کانسپت وحشی را مستقیماً به مدلی تولیدی تزریق کنند کار دشواری پیش رو نخواهند داشت. لندروور چند سال پیش با معرفی رنجروور اووک این کار با موفقیت انجام داد و حالا نوبت به هیوندای و نسل جدید توسان رسیده است. این خودرو به شدت از کانسپت ویژن T رونمایی شده در نمایشگاه لسآنجلس ۲۰۱۹ الهام گرفته است.
خیزهای تیز، قوسهای چرخ مربعی و چراغهای جلوی خلاقانه باعث شدهاند توسان یک خودروی کاملاً متمایز در خیابانها باشد. نسل جدید توسان در حقیقت رقیبی واقعی برای اووک و دیگر محصولات لوکس بازار است. چه کسی چنین درباره هیوندای اینگونه فکر میکرد؟!
اما آنچه این روزها از خودروسازان کرهای انتظار دارید استفاده از تکنولوژیهای مدرن به ویژه در زمینه قوای محرکه الکتریکی شده است. جدیدترین نسل توسان با قوای محرکه هیبریدی ملایم و کامل و پلاگین هیبریدی در دسترس خواهد بود و این به موارد باید طیف گستردهای از تجهیزات ارتباطی و ایمنی و لاکچری را اضافه کرد.
البته آنچه انتظارش را نداشتیم سواری بسیار خوب این خودروست، چیزی که درباره هیوندای امروزی شاخصههای قابلتأمل محسوب میشود. در این مرحله ما باید بگوییم نسخه اولیه و فرمان راست از توسان را تست کردیم اما کاملاً تحت تأثیر این کراس اوور کرهای قرار گرفتیم.
بیشتر بخوانید: بررسی هیوندای توسان ۲۰۲۴ وارداتی
بیایید کار را با طراحی خودرو به ویژه چراغهای آن شروع کنیم. وقتی در آینه وسط خودروی خود توسان را نگاه کنید چراغهای محیطی پنهان را خواهید دید که در واقع دو دسته ۵ تایی از LED هایی هستند که در هر طرف خودرو بکار رفتهاند و شبیه هیچ خودروی دیگری نیستند.
زمانی که خودرو خاموش شود چراغها با جلوپنجره ترکیب شده و کمی حالت پنهان به خود خواهند گرفت؛ اما زمانی که توسان روشن شود شاهد تأثیر برجسته این نورپردازی خواهید شد و چراغهای نزدیکتر به بخش پایینی سپر کار اصلی را در زمان تاریکی هوا انجام خواهند داد.
چراغهای پشتی نیز بسیار خاص هستند و یک نوار کامل در پهنای خودرو کشیده شده است. خیزهای روی بدنه و به ویژه طراحی قوسهای چرخ کاملاً جدید هستند و باعث شدهاند کل ظاهر توسان بسیار متفاوت از کار درآید.
داخل کابین نیز به هیچ عنوان ناامید نخواهید شد زیرا همان طرح مشابه بدنه به همراه تریم پلاستیک مشکی و خطوط کرومی دیده میشوند.
پشت آمپرهای ۱۰.۲۵ اینچی جزو نقاط برجسته کابین هستند و نمایشگر مرکزی با همان ابعاد نیز بالای کنترلهای سیستم تهویه مطبوع جا خوش کرده است. از جمله تجهیزات ارتباطی این خودرو میتوان به اپل کارپلی و اندروید اتو و… اشاره کرد. خودروی تست شده نیز از سیستم صوتی ساخت کمپانی آمریکایی Krell سود برده بود.
بین صندلیهای جلو یک جفت نگهدارنده فنجان و دکمههای گیربکس اتوماتیک و ترمز پارک و فضای محفظهای بزرگ قرار گرفته است. اینجا هم طراحی سطح بالا و لوکسی را از هیوندای شاهد هستیم و متریال بکار رفته در کابین حس اشرافیت و کیفیت بالا را منتقل میکنند.
موقعیت رانندگی توسان برجسته بوده و فضای کابین نیز خوب است. محفظه بار ۶۱۶ لیتری مدل هیبریدی تست شده نیز کاملاً خوب بوده و در صورت تا شدن صندلیها میتواند به ۱۷۹۵ لیتر برسد.
از میان مدلهای گوناگون توسان، مدل ما تا زمان عرضه نسخه پلاگین هیبریدی فول ترین نسخه محسوب میشود. ما انتظار داریم این نسخه با پسوند اولتیمیت عرضه شود و قیمت حدود ۳۷ هزار پوند داشته باشد.
شاید این قیمت برای هیوندای کمی زیاد به نظر برسد اما شما در توسان جدید چیزهای بسیار زیادی به دست میآورید که این موضوع از نظر سیستمهای دستیار راننده و ایمنی بسیار مهم است.
زیر کاپوت این خودرو یک پیشرانه ۱.۶ لیتری اسمارت استریم جدید و واحد الکتریکی ۵۹ اسبی و باتری لیتیوم-یونی ۱.۴۹ کیلووات ساعتی قرار گرفته است. کل خروجی این سیستم به ۲۲۷ اسب بخار رسیده و سرعت قابلتوجهی را به توسان ارزانی میدارد. گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک نیز قدرت تولیدی را به تمامی چرخ ها منتقل میکند هرچند مدلهای تک دیفرانسیل و گیربکس دستی نیز در دسترس هستند.
توسان یک شاسیبلند است اما میتوانید کمی هیجان را با آن تجربه کنید که این امر به لطف تیم توسعه هیوندای میسر شده زیرا آنها چند باری نزدیک پیست نوربرگ رینگ شدهاند و بله این خودرو در جهنم سبز تست شده است.
فرمان خودرو بهطور خاص متمایز بوده و احساس و دقت مناسبی را در مقایسه با برخی رقبا ارائه میکند. همچنین تکان های کمی در بدنه وجود داشته و تغییر لاین رانندگی نیز به خوبی صورت میگیرد.
توسان جدید کاملاً مناسب توسعه نسخه داغ N بوده و اگرچه تصمیم نهایی هیوندای مشخص نیست اما واضح است که قبلاً کمی از DNA بخش N در توسان تزریق شده است.
این ویژگیها تأثیر منفی روی راحتی خودرو نگذاشتهاند. سواری توسان مخصوصاً با رینگهای ۱۹ اینچی خشک است اما قطعاً این موضوع ناراحت کنندهای نخواهد بود.
وقتی سیستم هیبریدی با حداکثر توان کار کند شتاب قابلتوجهی وجود خواهد داشت و شتاب واقعی خودرو را بیشتر از زمان اعلامی هیوندای خواهید دانست. همچنین در صورت تخت گاز رفتن صدای اسپورتی از پیشرانه به گوش میرسد که حدس میزنیم این هم نشانه دیگری از حضور فعال تیم N در توسعه این خودرو میباشد.
البته اکثر اوقات فضای بسیار آرامی در کابین وجود داشته و گرافیکهای روی پشت آمپر به شما میگویند که قوای محرکه در چه وضعیتی قرار دارد.
با توجه به راندمان مدل هیبریدی و همچنین طراحی برجسته و تجهیزات ارائه شده، قیمت بالاتر توسان جدید در مقایسه با برخی رقبا خیلی بد به نظر نمیرسد.
و آنچه هیوندای ارائه میکند در رقبا وجود ندارد و آن چیزی نیست جزو گارانتی ۵ سالهای که در مقایسه با گارانتی ۳ ساله دیگران کاملاً جلبتوجه میکند.
این هم یک مثال دیگر از پیشرفت فوقالعادهی هیوندای است. توسان تمامی چیزهای موردنیاز برای رقابت و پیروزی را دارد. ظاهر توسان عالی بوده و سواری آن بسیار خوب است. همچنین کیفیت کابین خوب بوده و پر از تجهیزات مدرن است. قیمت خودرو بالاست اما امیدواریم پیشنهادی اقساطی مناسبی برای آن در نظر گرفته شود که باعث میشود توسان به یکی از جدیترین گزینههای این کلاس تبدیل گردد.
مشخصات هیوندای توسان اولتیمیت ۱.۶ TGDi 230PS Hybrid
- قیمت: 37 هزار پوند (تخمینی)
- پیشرانه: 4 سیلندر ۱.۶ لیتری هیبریدی ملایم
- قدرت/گشتاور: 227 اسب بخار/۲۶۵ نیوتون متر
- گیربکس: 6 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 8 ثانیه
- حداکثر سرعت: 193 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: اعلام نشده
NAVID۰۰۹۸
۱۷ آذر ۱۳۹۹اگر به خیلیها بشر نخوره
اگر متهم به دورویی نمیشیم
اگر متهم به دروغگویی و چاخان نمیشیم
باید عرض کنم نسل جدید توسان گُل کاشته و عالی طراحی شده که از تمام کرهایهای در خط تولید زیباتر و جنجالیتر طراحی شده .
نمای داخلی عالی
کیفیت سواری که فکر نکنم چنگی به دل بزنه و این خصیصهی همهی کرهایهاست .
اما این نمای داخلی بسیار سنتشکنانه بوده در این کلاس و میتونه لِوِل ساخت در طراحی داخلی را دگرگون کنه .
البته باید ببینیم چه دسته گلی آب میدن با طراحی اسپورتیج .
یه چیز دیگه که حالا میگن چطور متوجه شدی و چرا اَلکی میگی ، دوستان توجه کنید به کیفیت چرم صندلیها ، این در تمام کرهایها بارز هست که بدترین کیفیت چرم را دارند که از تو عکس هم میشه تشخیصش داد .
مشخصات فنیش هم که بماند تا در اینده ببینیم چی از آب در میاد !
پدر خودروسازی جهان
۱۷ آذر ۱۳۹۹طراحی بیرون نه چندان رضایت بخش
میلاد
۱۷ آذر ۱۳۹۹طراحی بیرونش و رادیکالی بودنش طوریه که به دل همه نمیشینه ولی جالبه.داخل کابین که طوفانی به پا کردن.طراحی کابینشو عشقه.حتما همون طور که تو متن گفته سواریشم خیلی خوببه که این یعنی دم هیوندای گرم.
600000
۱۸ آذر ۱۳۹۹چراغا توی ماشین حکم دوربین رو توی گوشی دارن . اگه خوب کنار هم بچینیشون زیبا در میان
پارسا ای که عشق هیچ ماشینی نیست☹☹??
۱۷ آذر ۱۳۹۹معلومه برای شما این حرف ها مناسب نیست
پارسا ای که عشق هیچ ماشینی نیست☹☹??
۱۷ آذر ۱۳۹۹به نوید جان توهین نکن
Reza
۱۷ آذر ۱۳۹۹طرف نشسته پشت فرمون تست کرده ساعت ها میگه کیفیت سواری بسیار خوبه بعد فلأنی از دو قاره اونطرف تر مثل همیشه از رو عکس میگه کیفیت سواریش چنگی به دل نمیزنه!!!
حسین
۱۷ آذر ۱۳۹۹طراحی قسمت جلو که کپی برابر اصل از مرسدس بنز eqc هستش که البته کپی کاری به صورت درون زاد در هیوندای وجود داره. پروفایل جانبی پر از خطوط گیج و بی هدف. با ای قیمت سخت میشه شانس موفقیت براش در نظر گرفت. نگر دلخوش به تعریف و تمجید مجلات باشه مثل همیشه. صدر جدول فروش مال بقیست
Reza
۱۸ آذر ۱۳۹۹همین تعریف و تمجید مجلات باعث شد با قدمت خیلی کمتر نسبت به یه سری از برند ها که با طراحی بیگانه هستن و جوایز طراحی شده واسشون آرزو و ۱۰۰ ساله دارن خودرو تولید میکنن (!!) گروه هیوندا بشه چهارمین گروه پرفروش دنیا :)) احتمالا واس أفراد خریدار نظر فلأنی از فلان قاره که از نزدیک ندیده اینارو واسشون مهمه نه نظر اتواکسپرس :( !
حسن
۱۸ آذر ۱۳۹۹ماشین بسیارزیباوفضایی طراحی شده قبلا هم گفتم یواش یواش حالیتان میشوداگه از نزدیک ببینی عاشقش میشی شک نکن
مزدا
۱۷ آذر ۱۳۹۹هیوندایی هر نسل ماشین رو یه جوری تغییر میده که اصلا شبیه نسل قبلیش نمیشه یه نسل خوب در میاد یه نسل نه چندان خوش آیند!!
شت
MehdiTurbo
۱۸ آذر ۱۳۹۹نوید خیلی باحالی خدایی
نرو اونجور جاها
اصن اگه تو نبودی نمک پدال برای من کی میشد
کامنتاتو که میخونم یک ساعت غش میکنم از خنده دمت گرم همیشه کامنت بزار برام با مرام
Hadi
۱۸ آذر ۱۳۹۹واقعاً ادم میمونه چجوری تونستن طراحی بی نقص نسل قبل رو اینجوری گند بزنن بهش؟؟
نباید خیلی تغییرات رادیکالی ایجاد میکردند ولی این نسل کابین پیشرفته و تکنولوژی های خیلی بهتری داره…
بهراد
۱۷ آذر ۱۳۹۹بعد از ورود اولین بی ام و ایکس سیکس جدید با پلاک عراق ؛ تو فکرمه اقامت عراق بگیرم برم یه شاسی بلند کره ای با پول شاسی بلند چینی چند پست قبل وارد کنم .
مثل یه گردشگر و توریست خارجی تو کشور غریب زندگی کنم.
بدون محدودیت سفر کنم .
NAVID۰۰۹۸
۱۷ آذر ۱۳۹۹البته اینجا را در مورد گارانتی نفهمیدیم .
اکقر شرکتها گارانتی ۵ساله یا ۱۵۰هزار کیلومتر دارند و چیز جدیدی نیست !
تا جایی که یاد دارم ، برخی از محصولات تویوتا و کیا ۷سال گارانتی دارند که بیشتر از محصول جدید هیوندای هست .
یه نکتهی ریزی که باید بهش توجه کرد ، مدل طراحیِ صفحه کیلومتر هست که خیلی جذاب و جمعوجور طراحی شده که یاد محصولات پژو میوفتم معروف با kakpit .
Mr.X
۱۷ آذر ۱۳۹۹چرا همه ماشینا دارن روز به روز زشت تر میشن؟
ارشیاSVJ
۱۷ آذر ۱۳۹۹طراحیش افتضاح ترین افتضاحیه که تا حالا دیدم.
حسن
۱۸ آذر ۱۳۹۹چشمات ایراد داره یادلت با بنزو ب ا وهست
ممد ژانگولر
۱۷ آذر ۱۳۹۹یعنی بطور کامل تویوتا رافور را قورت میده یک آب معدنی هم روش
منتظر فروش بالای جهانیش باشیم?
سامورایی از قله فوجی
۱۷ آذر ۱۳۹۹از چه نظر دقیقا ؟ ?????????
NAVID۰۰۹۸
۱۷ آذر ۱۳۹۹البته مهمترین نکتش عددی نبودن در برابر تویوتا راو۴ هست که این را مثل آب خوردن میشه از تفاوت فروششون در اَقسا نقاط جهان فمید بخصوص آمریکا !
حالا چرا برخی خودشون را ضایع میکنند من نمیدونم !
سامورایی از قله فوجی
۱۷ آذر ۱۳۹۹راوفور اینو با کل شاسی بلند های هیوندای با هم قورت میده . به این دلایل :
قدرت این ۲۲۵ _ قدرت راو فور ۳۰۵
شتاب این ۸ _ شتاب راو فور ۵/۴
تو تست های آفرود راوفور بهترین عملکرد آفرود بین کراس اور ها رو داشته ( تازه اگه با کیت TRD PRO باشه که دیگه هیچ )
سیستم هیبرید راوفور خیلی پیشرفته تر از اینه ( تویوتا ۲۵ سال سابقه ساخت ماشین هیبرید داره ولی هیوندای کمتر از ده سال )
راو فور یه طراحی معقول با تناسب داره ولی این جلوش یه کپی مسخره از بنز EQ بقیه جاهای ماشین هم الکی خط و خطوط تیز گذاشتن .( یه نگاه به طراحی های فولکس واگن و تویوتا بنداز در عین سادگی بسیار زیباست )
دیگه کیفیت و دوام و استهلاک و …. به کنار !!!!
Ahmedreza2002
۱۷ آذر ۱۳۹۹تا جایی ک من میدونم این با این قیمت دیگه وارد کلاس پرمیوم ها شده
و شاید زیاد نشه با راو فور مقایسش کرد
یه جتیی بین این دوتا کلاسه
Ahmedreza2002
۱۷ آذر ۱۳۹۹*جایی
سامورایی از قله فوجی
۱۷ آذر ۱۳۹۹بهتر بود می گفتی منتظر فراخوان ها و یاتاقان زدن هاش هستیم ?
[—{^AMIN_MC20^}—]
۱۷ آذر ۱۳۹۹امیدوارم فروش هیوندای و بی ام و و بنز کم شه تا بفهمننننننننن چه گندی دارن میزننن به طراحی هاشونننن
از این سیستم جدید هم خوشم نمیاد که دسته دنده ندارن ماشین ها
Mazda3
۱۸ آذر ۱۳۹۹هندلینگش خوبه و سواری باکیفیتی داره خیلی خوبه راو فور هم گزینه مناسبیه ولی سواری و هندلینگ بدی داره یه گاری هنوز پایداریش بیشتر از اونه انتخاب سلیقه ایه بیشتر.
امیر
۱۷ آذر ۱۳۹۹جلوش با کیت شبیه میتسوبیشی بکنن عقبش خوب یه سم خوبی ازش در میاد خوشگل تر هم میشه
SF90 STRADALE
۱۷ آذر ۱۳۹۹autoexpress میگه ماشین خوبیه و یکی از گزینه های جذاب کلاسِ خودشه ما هم قبول داریم ؛ جدایِ از طراحی که سلیقه ای هست
ولی خدایی این حالت هایِ آفرودش منو کشته
برف _ گل و لای _ شن و ماسه ؟؟؟؟ ????
ali
۱۷ آذر ۱۳۹۹من خوشم اومد هم بیرون هم داخلی زیبا و متفاوته… امیدوارم تا یکی دو سال دیگه نسل جدید این ماشین هارو هم تو ایران ببینیم…
[—{^AMIN_MC20^}—]
۱۷ آذر ۱۳۹۹همون بهتر که نیست همین هیوندا های ایران خیلی زیبا هستن
زیزیگولو
۱۷ آذر ۱۳۹۹بین مدلای 2021 هیوندای، طراحی بیرون و داخل کابین سانتافه و توسان از همه بهتره و من خوشم میاد
i>اH
۱۷ آذر ۱۳۹۹هیوندای توسان از سال 2004 که معرفی شده تا کنون نزدیک به 7 میلیون دستگاه فروش داشته- این خودرو دربازار اروپا پس از کراس اوور های کامپکت تیگوان- نیسان قشقایی- پژو 3008 و فورد کوگار جایگاه پنجم در فروش را داشت اما موقعیت این خودرو در بازار امریکا زیاد جالب نیست و سال پیش جایگاه بهتر از یازدهم را نتوانست کسب کند- هیوندای باتغیرات بزرگی که در نسل جدید توسان اعمال کرده نشان میدهد که برای فروش بیشتر اماده برای قمار بزرگی است
+ا<i
《Mercedes_AMG》
۱۷ آذر ۱۳۹۹چند مجله خودرویی به تازگی نسل جدید مرسدس S کلاس
مورد بررسی قرار دادن.پدال جان مطلب اون ها رو هم بزار.
NAVID۰۰۹۸
۱۷ آذر ۱۳۹۹به شدت موافقم
S عشقست ?????
Ahmedreza2002
۱۷ آذر ۱۳۹۹کابینش واقعا طراحی خوبی داره اگه ارگونومی و متریال مناسبی هم داشته باشه میشه به رقبا ترحیحش داد و قیافه مضخرفش رو ندید گرفت
رامتین
۱۷ آذر ۱۳۹۹طراحی بیرونیش را اصلا خوشم نمیاد. دیسک گاوآهن که در کشاورزی استفاده میشه، در چراغهای عقب انگار هست!
(Saeed(peugeot
۱۷ آذر ۱۳۹۹از طراحیش خوشم نیومد …..
داخلش خوب شده ….. ولی هنوزم از نظر من به پژو ۳۰۰۸ نمیشه با وجود قدیمی بودن
اشکان
۱۷ آذر ۱۳۹۹فعلا از دو سال پیش تا حالا که واردات ممنوع شده هر خودرویی از هر برندی که معرفی میشه فقط عکسهاش نصیب مردم ایران میشه تا ببینیم واردات کی دوباره آزاد بشه
مهرداد كمال
۱۸ آذر ۱۳۹۹به نسبت پراید خودم خیلی قشنگه اما به نسبت ماشینی مثل مزدا به دل نمیشینه و شلوغه یخورده
net
۱۸ آذر ۱۳۹۹طراحی بیرونی بد.طراحی داخلی خوب
ارش
۱۸ آذر ۱۳۹۹چه کابین با حالی داره!!!
حسن
۱۸ آذر ۱۳۹۹یک شاهکار زیبا وفضایی از هیوندای هرکی ازحسادت بدگفته پشیمان خواهدشد شک نکنید