آیا برندی گستردهتر از هیوندای در حال حاضر وجود دارد؟ این غول کرهای تقریباً در تمامی کلاسهای مطرح خودرویی حضور داشته و در بحث تکنولوژیهای سلول سوختی و الکتریکی نیز دستی بر آتش دارد.
بخش تازه تأسیس N این کمپانی تلاش دارد محصولات پرفورمنس بیشتری ارائه کند و قدم گذاشتن به کلاس لوکسها و ارائه تصویری سطح بالاتر از سوی هیوندای نیز یک راز نیست.
اما به جدیدترین پرچمدار این برند یعنی سانتافه جدید برسیم. این چهارمین نسل از شاسیبلند هفتنفره و پرچمدار کرهایها بوده و از ماه سپتامبر که وارد بازار میشود باعث نگرانی خودروهایی همچون اشکودا کودیاک خواهد شد و شاید هم برخی از مشتریان لندروور دیسکاوری اسپورت را به خود جذب نماید.
به همین خاطر سانتافه موقعیت بسیار مهمی در سبد محصولات هیوندای داشته و این برند تأکید خاصی روی اشرافیت سانتافه دارد بنابراین از جدیدترین زبان طراحی کرهایها سود میبرد. ما قبلاً مشخصات فنی سانتافه را در زمان رونمایی شرح دادهایم اما باید گفت در کشور بریتانیا پیشرانه ۲ لیتری دیزلی عرضه نخواهد شد. مدلی که در تست حاضر بوده اواخر سال جاری وارد بازار خواهد شد و از پیشرانه ۲.۲ لیتری CRDi دیزلی بکار رفته در نسل قبلی استفاده میکند.
این پیشرانه فعلاً تنها قلب تپنده در دسترس برای مشتریان بریتانیایی بوده اما تولید نسخه پلاگین هیبریدی سانتافه جدید تأیید شده است. بهروزرسانیهای صورت گرفته روی این پیشرانه بیشتر روی کاهش آلایندگی دیاکسید کربن تمرکز داشتهاند بنابراین سیستم کاهش کاتالیتیک انتخابی، فیلتر ذرات جدید و سیستم به دام انداختن NOx به پیشرانه اضافه شدهاند.
البته با تمامی این تفاسیر پرفورمنس سانتافه جدید تغییری نکرده است. پیشرانه این خودرو منعطف بوده و با گشتاور ۴۴۰ نیوتون متری که در دورهای پایین در دسترس است باعث میشود سانتافه احساس کند و لش بودن را نداشته باشد.
گیربکس ۸ سرعته جدید میتوانست کمی پاسخگوتر باشد و در معکوسها نیز کمی کند است اما پدالهای پشت فرمان در زمان رانندگی پرسرعت به کار میآیند. چهار حالت رانندگی وجود دارد که شامل اسپورت، اکو، کامفورت و اسمارت میباشد. البته سانتافه بسته به استایل رانندگی این حالتها را بهصورت خودکار نیز تعویض میکند. اما در واقعیت جای کار زیادی با این حالتها وجود ندارد.
میزان صدای کابین نسبتاً کم بوده اما همچون نسل قبلی با افزایش دور پیشرانه میتوان صدای خشن آن را شنید. البته صدای جاده و باد نیز اکثراً در سرعتهای بالا به گوش میرسد. فرمان نسل جدید سانتافه کمی کند بوده و زمانی که آن را بچرخانید نوعی حس تناقض خواهید داشت. البته کنترل حرکات بدنه خوب بوده و در کل سواری خودرو خوب ارزیابی میشود.
با باز کردن درب شاهد فضایی جادار و کابینی خوشساخت خواهید بود که پر از پلاستیکهای ترم و سطح بالا در داشبورد و دربها است. سانتافه از جدیدترین زبان طراحی هیوندای در کابین سود برده و دارای کنسول مرکزی جدیدی با صفحه لمسی شناور میباشد. این فضای داخلی عملکردی بوده اما فاقد فاکتور جذابیت آنی کابین پژو ۵۰۰۸ میباشد.
همچون همیشه استفاده از سیستم اطلاعات سرگرمی سانتافه راحت و سرراست بوده اما باید اذعان کرد ظاهر و رزولوشن آن کمی از مد افتاده است. مدلهای فولی همچون نسخه پریمیوم SE حاضر در تست از پشت آمپرهای دیجیتالی ۷ اینچی استفاده میکنند.
با خواباندن صندلیهای ردیف سوم فضای محفظه بار به میزان رقابتی ۵۴۷ لیتر میرسد و البته تنظیم صندلیها نیز به لطف دکمههای لمسی کاملاً آسان است. با خواباندن تمامی صندلیها فضایی ۱۶۲۵ لیتری ایجاد میشود. در کل سانتافه جدید از نظر کاربردی بودن و فضای کابین و بار ما را تحت تأثیر قرار داده است.
هیوندای با قیمتگذاری نسل جدید این شاسیبلند جنجال زیادی به پا کرده است. ارزانترین مدل سانتافه قیمتی کمتر از ۳۰ هزار پوند نداشته و مدلهای فول قیمت پایه ۴۳۵۹۵ پوندی دارند که بیشتر از قیمت مدلهای فول اشکودا کودیاک و پژو ۵۰۰۸ میباشد. در واقع با این پول میتوانید یک لندروور دیسکاوری اسپورت بخرید.
مشخصات هیوندای سانتافه پریمیوم SE 2.2 CRDi 4WD
- قیمت: 43595 پوند
- پیشرانه: 4 سیلندر ۲.۲ لیتری دیزلی
- قدرت/گشتاور: 197 اسب بخار/۴۰۰ نیوتون متر
- گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 9.۴ ثانیه
- حداکثر سرعت: 204 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 6 لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
علی
۱۲ مرداد ۱۳۹۷طراحی مدل قبلی خیلی مناسبتر و منطقی تر بود((( من شخصا بیشتر میپسندم))) . سانتافه یکی در میون از زیبایی طراحی برخورداره . باید منتظر نصل بعدی بود. این مدل هیچ تناسبی بین عقب و جلو و حتی داشبورد نداره . ولی در کل هیوندا داره خوب کار میکنه،البته این نکترو هم بگم منظورم این نیست مدل جدید بده ها ولی پیشرفت آنچنانی با مدل قبلی نمیبینیم و حتی ی جورایی مدل قبلی نسبت به زمان خودش ی شگفتی بود.
با تچکر
s ๏ я ๏ u s h
۱۲ مرداد ۱۳۹۷به نظر من خریدن یه دیسکاوری اسپورت عاقلانه تر از خرید نسخه فول این ماشینه
با این که این نسخه سانتافه خیلی پیشرفت کرده اما باز به لندروور ترجیهش نمیدم
ایمان
۱۲ مرداد ۱۳۹۷نمای جلو ناهماهنگ ، نمای بغل زیبا ، نمای پشت قابل تحمل
کابین ساده ولی کاربردی و فضای مناسب برای یک خانواده
در مجموع نسل قبلشو بیشتر دوست دارم و این سلیقه هست نه چیز دیگری ؛ با تشکر
معین م
۱۲ مرداد ۱۳۹۷کاش قیمتشو نبره بالا و یکم ارزونتر کنه
هر چقدر هم برای خودش شاخ باشه فک نکنم در کسی بین این و دیسکاوری قرار بگیره و اینو انتخاب کنه
power active
۱۲ مرداد ۱۳۹۷گشتاورش خوب شده . مدل های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ که اصلا راه نمیرن واقعا خیلی خسته راه میرن
net
۱۲ مرداد ۱۳۹۷ولی مدل ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ سانتافه اسپرت خیلی زیباست و طراحی بیرونی و داخلی زیبایی داره و زیباترین کراس اور جهان هست.این مدل سانتافه ۲۰۱۹ خیلی زشته
علی
۱۲ مرداد ۱۳۹۷Peugeot 5008 با موتور 1.6 لیتری شتاب بهتری نسبت به این داره !!!!(8.4.چهار چرخ متحرک هم داره)
از نظر طراحی و کیفیتشم مطمئن باشید پژو سر تره
حتی تو مقایسه توسان و 3008 مجددا پژو بهتره
تو مقایسه هاج یک ها هم باز هم همینطور
تو سدان ها هم 508 از هر نظر از سوناتا بهتره !!!
علی
۱۲ مرداد ۱۳۹۷نسل جدید خودروهای پژو اصلا یچیزی شدنااااا
بگن ۵۰۸ به عنوان خودروی سال اروپا انتخاب شده تعجب نمیکنم
محمد رضا
۱۲ مرداد ۱۳۹۷۵۰۸ و ۵۰۰۸ اگه ماشین بودن تو امریکا یه دونه میفروختن بعد از پیکاپ ها اینا پر فروش ترین کلاس خودرویی تو امریکان
امیرمحمد
۱۲ مرداد ۱۳۹۷علی جان باشه شما درست میگی حق با شماست عموجان???
آرمان
۱۳ مرداد ۱۳۹۷علی جان تو خود فرانسه بری بگی پژو از هیوندا بهتره بهت میخندن :))))
Sina
۱۲ مرداد ۱۳۹۷آیا برندی گستردهتر از هیوندای در حال حاضر وجود دارد؟
نههه اصلاااا
بنز و فولکس و تویوتا که از تراک و پیکاپ و اتوبوس و سوپر اسپورت و شاسی بلندهای آفرود قوی میسازن در حد هیوندا هم نیستن بابا
ماشین خوبیه ابعادش فضا قیافش انتظار یه بررسی خوب داشتم ولی از همون تیتر اولش فهمیدمبررسی نیست و یه چیزی تو مایه های اینه ” برند کیا از پورشه جذاب تر است”
قیمتشم زیاده چطور ب این نتیجه رسیدی از رنجروری دیسکاوری اسپورت بهتره و براش خطر محسوب میشه
شما تست دیسکاوری اسپورت توی سوئد وقتی از رودخونه رد میشه رو ببین بعد ببینم بازم سانتافه رو سر تر میدونی
http://car2.upload.ir/News/810-Land-Rover-Discovery-Sport-2015-Review/1.jpg
KING918
۱۲ مرداد ۱۳۹۷طراحی کابینش اصلا جالب نی
مخصوصا قرار گرفتن سیستم ناوبری و سرگرمی اون بالا اصلا تو ذوق میزنه خیلی نا هماهنگه
ADAK
۱۲ مرداد ۱۳۹۷آیا برندی گستردهتر از هیوندای در حال حاضر وجود دارد؟ این غول کرهای تقریباً در تمامی کلاسهای مطرح خودرویی حضور داشته و در بحث تکنولوژیهای سلول سوختی و الکتریکی نیز دستی بر آتش دارد ؟!!!!!
جان ؟!!!!
تمامی کلاسها ؟!!
لااله الاالله …
امیر
۱۲ مرداد ۱۳۹۷آپشن ها و تکنولوژی های بسیار خوبی داره اما اگر کسی رانندگی و سواری براش مهم تر باشه اشکودا کودیاک انتخاب بهتریه
مهدی
۱۲ مرداد ۱۳۹۷کیفیت متریال نسل قبل زیاد جالب نبود.که درهرنسل هیوندا تاحدودی بهترش میکنه.دسته دنده اش هم جذاب ترشده نسبت به قبلی
mehdi
۱۲ مرداد ۱۳۹۷اخه کی لنرور دیسکاوری اسپورتو ول میکنه اینو میخره نمیدونم جدی اینا با این رقبایی که تو امریکا و اون کشورا دارند چجوری میفروشند،اخه لندرور سانتافه!!!
محمد رضا
۱۲ مرداد ۱۳۹۷یا نفهمن
یا سانتافه بهتره
محمد رضا
۱۲ مرداد ۱۳۹۷اشتباه حساب کردی
همونطور که میدونی مردم فقط مدل فول اپشن خودرو های وارداتیو میخرن که اگر ۵۰هزار پند باشه
با یورو فعلی میشه ۷۰۰ میلیون به تعرفه ۹۵ % فعلی میشه حدود۱میلیاردو۳۰۰میلون به علاوه حق آمبولانس و مالیات و اسقات و.. میشه حدود ۱۶۰۰ میلون
بله اینطوریاس
مهدی
۱۲ مرداد ۱۳۹۷عموما کسایی که سانتافه رو بهتر از 5008 میدونن چیز خاصی از ماشین سردر نمیارن
آرمان
۱۳ مرداد ۱۳۹۷قطعا کسایی که ۵۰۰۸ رو از سانتافه بهتر میدونن هیچی از ماشین نمیدونن! پژو کجا هیوندا کجا!
سام
۱۲ مرداد ۱۳۹۷با شما کاملا موافقم علی جان.به نظر ماشین های جدید پژو از لحاظ کیفیت سواری،شتاب و لذت رانندگی به مراتب بهتر از اغلب ساخته های شرکت هیوندای و کیا هستند.برخی از دوستان، خودروهای پژو را بر اساس محصولات قدیمی آن که در شرکت ایران خودرو تولید می شود قضاوت می کنند که البته چندان صحیح نیست.پژو محصولات بسیار با کیفیت،راحت و سریع و به صرفه ای می سازد که اگر چنانچه محصولات به روز آن در ایران تولید می شد خودروهای آسیایی وارداتی چندان جایی در بازار نداشتند.به نظر بنده هیچ شرکتی در جهان به اندازه ایران خودرو به تصویر پژو لطمه وارد و این خودروساز اروپایی را در نزد ایرانیان بدنام نکرده است.البته در این میان پژو هم چندان بی تقصیر نبوده و به سبب طمع ورزی صرف و نیز به بهانه قدیمی بودن محصولات مونتاژی خود در ایران،به تصویر مخدوش برند خود در نزد مشتریان وطنی تا حد زیادی بی توجه مانده است،
NAVID۰۰۹۸
۱۲ مرداد ۱۳۹۷در ایران سانتافه بورس بازاره اما در یک کلام ، سانتافه یعنی لَش ، یعنی کیفیت رانندگی بی هویت.
خداوکیلی کسی که پشت این خودرو نشسته و پشت فرمون رقباش هم نشسته نظر بده و نه کسی که از روی مجله وسایت مطالعه میکنه و بدون تجربه رانندگی کامنت میزاره .
net
۱۲ مرداد ۱۳۹۷کسی که سانتافه اسپرت ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ میخره عاشق طراحی داخلی و بیرونی این ماشین زیبا میشه و کیفیت رانندگی براش مهم نیست
امیرمحمد
۱۲ مرداد ۱۳۹۷نوید دوسال سانتافه ی 2016 زیر پام بوده و با هر کدوم از رقیباش که مقایسه کردم بیشتر مطمیین شدم که بهترین انتخابو کردم سانتافه هرچی که باشه همین که فوق العاده راحت و نرم و جاداره و اپشن های رفاهی و ایمنی فوق العاده بالایی داره برای من کافیه و به هزارتا امثال راو۴ و ایکس تریل نمیدمش از جانب خودت فقط نظر بده که متعصبی نه کسی که هم سانتافه هم تقریبا تمام رقبای به اصطلاح قدرشو تست کرده داداش
NAVID۰۰۹۸
۱۲ مرداد ۱۳۹۷بله ، درست میفرمائید .
net
۱۲ مرداد ۱۳۹۷این هیوندای سانتافه ۲۰۱۹ هست،اخرین مدل از سانتافه اسپرت سری قبل مدل سال ۲۰۱۸ هست .چراغ زیر چراغ جلو که در سپر بکار رفته و چراغ عقب و صندلیها و داشبورد و ال سی دی روی داشبورد و سه ردیف صندلی خیلی خیلی زشته برای این مدل سانتافه۲۰۱۹
عرفان
۱۲ مرداد ۱۳۹۷میاد ایران؟؟؟
؟؟؟
داود
۱۲ مرداد ۱۳۹۷با این قیمت آدم x3یا x4 حتی لکسوس rx میخره
وقتی ال لگن با چهار تا سرنشین سانتافه را جا میذاره دیگه من حرفی ندارم البته باب میل پیرمردها هست به درد جوون اصلا نمیخوره.
omid622
۱۲ مرداد ۱۳۹۷۴۳هزار پوند خیلی گرونه
با ۴۲ هزار دلار نسخه ۶سیلندر مورانو پلاتینیوم رو میشه خرید یا ماشین های با کیفیت قیمت مایه لکسوس یا برندهای آلمانی(بنز/بی ام و/آئودی)
Mohamad
۱۲ مرداد ۱۳۹۷چراغای عقبو از ان ایکس اسکی رفته
احمد
۱۳ مرداد ۱۳۹۷خودرو یه کالای مصرفی اگر قراره قیمتش بر بالا فروشش هم میاد پایین کل ارزش سانتافه بنظر من نهایت 25 هزار دلاره این کره ای ها انگار راه کار خودروسازان ایران یاد گرفتندولی در دنیا که رقابت فراوانه این قیمتا فروش میاره پایین ایرانم که جز دنیا محسوب نمیشه و جز هر کس زور میگوید به هر کس میرسد زورش
emad1990
۱۳ مرداد ۱۳۹۷پدال یه مدته تعداد اکانتا و پیامهای بی ربط و بی ارزش تو سایت زیاد شده
اگه بتونی یه کنترل دقیقتری رو این موضوع بکنید جو سایت بهتر میشه
رامین
۱۶ مرداد ۱۳۹۷یعنی واقعن کسی پیدا می شه اونور آب 43000 پوند بده هیوندای ؟؟؟؟؟؟؟
طرف قطعا باید عبداله باشه