با قیمت حدود ۲۳ هزار دلار چه سدان جمعوجوری را میتوانید بخرید که هم کممصرف بوده و هم دارای نمای بیرونی و داخلی بهروز و باکیفیت باشد؟ اگر پاسخ شما هوندا سیویک یا تویوتا است باید بگوییم که گزینهی دیگری را باید بشمارید. این خودرو در واقع توسط هیوندای ساخته میشود.
این هفته، ما الانترا ۲۰۱۷ کاملاً جدید را بررسی نمودیم تا ببینیم چه تغییراتی در این سدان کامپکت صورت گرفته است.آیا هیوندای در برابر رقبای ژاپنی قد علم میکند؟ برای سال ۲۰۱۶ چه مواردی جدید هستند؟
هیوندای الانترا برای مدل ۲۰۱۷ یک بازطراحی کامل را تجربه کرده است. این موارد شامل استایل بیرونی جدید، کابین باکیفیتتر، پیشرانههای جدید، ساختار مستحکمتر و تکنولوژیهای بهروزتر است. این مدل همچنین نسبت به نسلهای پیشین بزرگتر شده است.
تجهیزات و آپشن ها
الانترا لیمیتد ۲۰۱۷ با قیمت ۲۲۳۵۰ دلاری بهصورت استاندارد از تجهیزاتی سود میبرد که عبارتاند از فرمان تا شونده و تلسکوپی، صندلیهای عقب تاشوی ۶۰/۴۰، سیستم صوتی با ۶ بلندگو و رادیوی ماهوارهای و همچنین CD پلیر.
تریم لیمیتد دارای رینگهای آلیاژی ۱۷ اینچی، جزئیات کرومی بیشتر، چراغهای عقبی LED، صندلیهای چرمی، صندلی راننده با تنظیمات برقی، سیستم بلو لینک هیوندای و پورت USB دوم برای شارژ میباشد.
قیمت نهایی خودرو به همراه هزینهی تحویل به ۲۳۱۸۵ دلار میرسد.
موارد برجستهی کابین
الانترا ۲۰۱۷ اندکی بزرگتر از مدل قبلی است. با وجود عدم تغییر فاصلهی بین محورها، تیم طراحی هیوندای فضای بیشتری را در کابین خلق کردهاند. با قدم گذاشتن به داخل خودرو شاهد فضای مدرنتر و باکیفیتتری خواهید بود. سطح سخت بسیار کمی در داخل خودرو وجود دارد و تقریباً هیچ پلاستیک درخشانی دیده نمیشود.
صندلیهای جلو برای سفرهای طولانی راحت هستند و حمایت بیشتری از بدن را انجام میدهند. فرمان تلسکوپی و صندلیهای برقی به راننده این اجازه را میدهند تا بهترین موقعیت رانندگی را پیدا بکند، چیزی که همیشه در یک سدان کامپکت مورد ویژهای نبوده است. داخل خودرو نیز تقریباً حسی شبیه خودروی میدسایز با فضای اضافهتر دارد.
چرم نیز به عنوان بخشی از تریم لیمیتد وجود دارد و باعث ایجاد کیفیت بیشتر میشود. این مورد برای خودرویی ۲۳ هزار دلاری ارزش بالایی دارد. صندلی عقبی برای بزرگسالانی با جثهی متوسط قابلقبول است. این خودرو هنوز هم یک کامپکت کوچک است اما فضایی راحت در جلو و عقب دارد.
پیشرانه و مصرف سوخت
نیروی محرکهی الانترا ۲۰۱۷ لیمیتد از طریق یک پیشرانهی ۴ سیلندر ۲ لیتری با قدرت ۱۴۷ اسب بخار و گشتاور ۱۷۹ نیوتون متر تأمین میشود. نیروی زیادی به نظر نمیرسد اما این پیشرانه با گیربکس ۶ سرعته ی اتوماتیک به خوبی هماهنگ است. پیشرانهی جدید کاهش قدرت چشمگیری را مشاهده کرده و خروجی خودرو از ۱۷۳ به ۱۴۷ اسب بخار رسیده که ظاهراً این کار برای افزایش محدودهی حرکتی خودرو صورت گرفته است.
تخمین EPA برای مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی این خودرو با گیربکس دستی برابر با ۸.۴/۶.۳/۷.۳ لیتر در هر کیلومتر است. مصرف سوخت این خودرو نسبت به مدلهای قبلی بهبود یافته است.
دینامیک رانندگی
هیوندای به اسم بهبود راندمان و کاهش مصرف سوخت از قدرت پیشرانه کاسته است. اگر دنبال سدان کوچک سریع و کارا هستید باید گفت که الانترا برای شما نیست. این خودرو هنوز هم برای بسیاری از موقعیتها قدرت کافی دارد اما بههرحال مدل اسپورتی نیست. در بخش جذابیت رانندگی ما نمرهی ۶ از ۱۰ را به الانترا میدهیم.
در ترافیک شهری، رانندگی با این خودرو آسان است و بدون هیچگونه مسئلهای شما را به مقصدتان میرساند.
اگر به دنبال ارزش بالایی هستید، هیوندای الانترا لیمیتد ۲۰۱۷ یک انتخاب مناسب است. این خودرو دارای قیمت مناسب و ظاهر شیک بوده و راحتی بالا و مصرف سوخت کمی دارد. الانترا با سواری آرام و لیست مناسبی از تجهیزات به خوبی در برابر هوندا سیویک و تویوتا کرولا خودنمایی میکند.
نقاط قوت: مصرف سوخت کم، کیفیت بالای کابین
نقاط منفی: قدرت پیشرانه
امتیاز: ۴.۵ از ۵
erfan
۱۳ مرداد ۱۳۹۵کی فکرشو میکرد روزی کره به اینجا برسه آفرین به این پشتکار و نظم
سامان اذری
۱۳ مرداد ۱۳۹۵سیویک یا مزدا 3 لایک+++++
النترا دیسلایک—-
Armin
۱۳ مرداد ۱۳۹۵توش چرا اینقدر شبیه سیویک جدیداس؟؟؟
امیرسابق
۱۴ مرداد ۱۳۹۵خیلی خیلی ببخشید نظرم رو اینجا نوشتم ولی چون عامه دیدم حرفمو گفتم تو اولیت باشه و از پدال عزیز میخوام نظر بنده رو تایید کنه:
توی ایران هیچ وقت محصولات کیا و هیوندا جاشون رو به محصولات ژاپنی نداده و نخواهند داد. این یک عمر طبیعی هست که به علتش اشاره میکنم
داشتن تنها یک پارامتر از جمله کیفیت یا نرمی نمیتونه بازار رو برای اون برند داغ کنه همون طور که میبینید خودرو های هیوندا و کیا با داشتن خدمات پس از فروش و آپشن و نرمی و کیفیت (در حد قابل قبول) و طراحی زیبا و … بازار رو در دست گرفتن و تا ژاپن این موارد را کنار هم جمع نکنه مثل الآن فروشش کم میشه.
یه موردی هست که تازه متوجه شدم اونم اینکه بازار ما الآن از هر 20 تا 30 تا کره ای یه ژاپنی به زور دیده میشه ینی این جماعتی که میان کامنت میذارن ژاپنی خوبه و …. پس کجان؟ نتیجه میگیریم که افرادی که خودرو های ایرانی سوار میشن طرفدار ژاپنی ها هستند حالا علتشم نمیدونم.
ولی اینم بگم دوستان کسی که ماشین بالای 100 یا 150 تومن میخره کمش 2 یا 3 سال بعد میفروشه یکی بهترشو میخره چنین افرادی هیچ وقت دنبال استهلاک و اینطور امور نمیرن به خاطر همین کره بازار رو در دست گرفته الآن.
ببخشید اگه طولانی شد اینو گفتم منطقی باشید و فکر نکنید ماشین های ژاپنی به درد ماها میخورن. ماشین های ژاپنی بهتره توی آمریکا و اروپا پروفروش باشن چون توی ایران طرف پول چند سال کارشو میده به یه ماشین و انتظار داره خودروش همه چی داشه باشه این طور افرادم که 99 درصد مردم ایران در حین خرید خودرو اینطور هستن هیچ وقت سراغ ماشینی نمیرن که فقط استهلاکش خوبه
سامان اذری
۱۴ مرداد ۱۳۹۵علت اینکه فروش ماشین ژاپی تو ایران کمه مهم ترین دلیلش کمبود خدمات پس از فروش و قیمت گذاری نا عادلانه خودروهای ژاپنی هستش الان کیا اپتیما 2016فول اپشن صفر قیمتش تو بازار حدود 160میلیونه ولی رقیب ژاپنی اپتیما هوندا اکورد که قیمت پایه هردو حدود 22 هزار دلاره
تو بازار 218 میلیون قیمت خورده
این باعث میشه فروش اپتیما بیشتر بشه و در نتیجه بازار دست دوم اپتیما هم از اکورد بهتر میشه
وگر نه همه میدونیم که اپتیما ماشین خوبیه ولی هوندا اکورد یه چیز دیگس
M4 Sherman(مجید)
۱۳ مرداد ۱۳۹۵جدا آفرین به این پشتکار.
ولی یکم کپی کاری کردن. جلوی پنجرشو نگاه کن. دقیقا آودی سری A رو تداعی میکنه.
امین
۱۷ مرداد ۱۳۹۵درسته. تمام ماشینای جهان الان همین شکلی هستند!!!
چون کانسپتش رو آئودی سال 2008 داد و همه پیروی کردند
uss zumwalt DDG-1000
۱۳ مرداد ۱۳۹۵قیمتش 23185 دلار میشه 81147500 تومن
مشخصات فنی خوبی داره
واقعا کره ای ها پیشرفت خوبی در پیش گرفتن
محمدرضا
۱۳ مرداد ۱۳۹۵عزیزان مسولینی که مردمشو دوس داره هر روز واسه مردم زحمت میکشه و پیشرفت میکنه مثل کره و ژاپن و حتی چین اما مسولی که مردم دوس نداشته باشه فقط به فکر منافع خودش باشه میشه یه چیز دیگه که همتون میبینید !!
uss zumwalt DDG-1000
۱۳ مرداد ۱۳۹۵تیغ زدن ملت
ال 90 که 12 میلیون ارزش داره میان میدن 38 میلیون.دیگه این واضح اسمش چیه
علیرضا
۱۳ مرداد ۱۳۹۵عزیزم ال 90 گرون نیست
12 میلیون تومن بی ارزش شده…
:)
uss zumwalt DDG-1000
۱۳ مرداد ۱۳۹۵ایا همون 12 میلیون دارن میرسون دست شما؟؟؟؟؟؟؟؟؟
علی
۲۹ مرداد ۱۳۹۵حرف بیخود چرا میزنید؟ ال 90 اون موقع که قرار بود 12 میلیون عرضه بشه دلار 1000 تومان بود. قیمت جهانی ال 90 هم حدود 11هزار دلار هست که با دلار 1000 تومانی میشد 12 میلیون عرضه کرد. اما الان دلار 3500 تومان شده. بنابراین قیمت 37 میلیونی فعلی منطقی هست. اگر انتقاد هم میکنید بهتره با اطلاعات درست انتقاد کنید نه با بغض و کینه و بر اساس فرضیات غلط !!!
Armin
۱۳ مرداد ۱۳۹۵وقتی غیرت و وطن پرستی جاشو به دلالی و دزدی و تیغ زدن مردم بده همین میشه … اینکه ماشین ۲۳ هزار دلاری بدون تعرفه بدست مردم برسه به ضرر تولید کننده داخلیه ولی ماشینای چینی مثل قارچ هرروز از در و دیوار بریزن تو خیابون به نفع مردمه؟؟ پول ما به کشور کره یا ژاپن برسه بده و به ضرر تولیدات داخلیه ولی به چین برسه خوبه !!!!!! جالبه
ali
۱۳ مرداد ۱۳۹۵ماشین زیبا و با ارزشیه ولی هوندا سیویک و مزدا ۳ و کرولا رو میشه بهش ترجیح داد همانطور که امار ها جهانی تو فروش همین رو میگه
حميد
۹ اسفند ۱۳۹۵خودروهاى ژاپنى در ایران طرفدار ندارند اول خودروهاى کره اى بعد چینى در ایران طرفدار دارد و کمرى و کرولا فروش بسیار پایینى در بازار ایران دارند
hesan gh
۱۳ مرداد ۱۳۹۵اقا بهترین انتخاب الان فقط هیونداست هرکی خریده راضیه قیمت خوب کیفت خوب امکانات خوب کره بعضی از ماشین های خودشو تو امریکا میزنه یعنی خواسته جا پاشو محکم استوار کنه درود به این کره.
احسان(احسان سابق)
۱۳ مرداد ۱۳۹۵با این قیمت امکانات خوبی داره
AREF
۱۳ مرداد ۱۳۹۵فاصله این خودرو با سیویک 2016 ، از زمین تا آسمونه..
هایوندای الانترا برای جبران ضعف پیشرانه هایش در زمینه آلایندگی و گرفتن مجوز زیست محیطی اروپا (سالهاست که در اروپا به خاطر آلایندگی عرضه نمی شود) ، دست به اقدام مسخره ای زده و این بلا را سر قدرت خودرواش آورده..GDI هم که برای این خودرو گران در می آید و مزیت ارزانی اش را نسبت به ژاپنی ها از دست می دهد..
کلا تکنولوژی عقب تر کره ای ها ، داره کار دستشون میده و مزیت هاشون رو ازبین می بره..
در حالی که همه دنیا حتی روی خودروهای ارزان ، موتور های توربو و یا دست کم GDI ، نصب می کنند ، هایوندای برای رقابت در قیمت ها نمی تواند دست از این موتور های با تکنولوژی گذشته ، دست بر دارد.
سجاد
۱۴ مرداد ۱۳۹۵منم برام سوال بود که چرا قدرت موتور رو در حالیکه بقیه ماشین ها در حال زیاد کردن قدرت هستن هیوندای کم کرده که کامنت شما منطقی و درست به نظر میاد و به همین دلیل هم هست که شرکتی مثل مزدا روی موتور های توربو کار نمیکنه و در حال کار روی موتور های اسکای اکتیو هست
امیرسابق
۱۴ مرداد ۱۳۹۵عارف جان همکار پدرم یه سیویک خریده بود بعد از یک ماه از خریدش پشیمون شد. 11 ماه گذاشت تو نمایشگاه هنوزم برا ماشینش مشتری پیدا نشده. لطفا هر وقت قصد خرید داشتید همه پارامتر هارو در نظر بگیرید
مدل 2016 سیویک خوبه ولی تعصب رو کنار بذاریم بعضی از ماشینا از جمله لنسر و 2014 سیویک و …. توی بازار ایران هیچ وقت موفق نخواهند شد.
دوستان با منفی دادناتون فقط دل خودتون رو خوش میکنید. منفی های شما در وضعیت بازار هیچ تاثیر نمیذارن.
BMW
۱۴ مرداد ۱۳۹۵من نه طرفدار ژاپن هستم نه کره ولی نمیدنم چرا ژاپنی دوستا میخوان همه رو به زور مجاب کنن ، کلا از سبک کامنت گذاریشون که همراه با تمسخر هست خوشم نمیاد
B/M/P/J
۱۳ مرداد ۱۳۹۵قیافه ی جالی نداره، نه زشته و نه زیبا بین این دوتا گیر کرده.
انتخاب من در این کلاس هوندا سیویک یا سوبارو ایمپرزاست.
سینا
۱۳ مرداد ۱۳۹۵هیوندای و کیا پیشرفت خوبی داشتن بخصوص کیا ولی هر دو در برابر ژاپنی ها فعلا حرفی برای گفتن ندارن.
تو کلاس کامپکت هم به ترتیب سیویک و کرولا و مزدا سه اولویتای منن :)
احمد
۵ شهریور ۱۳۹۵به نظر من بهترین گزینه کرولای جدید سری X هست
saeed
۱۳ مرداد ۱۳۹۵نهایت پولی که ارزش داره تو ایران بخوای بابت این بدی 100 تومنه نه بیشتر
ASTON
۱۳ مرداد ۱۳۹۵چرا داشبوردش تو قسمت کیلومتر شمار انقدر افتضاحه
من هر جور بگی نگاه کردم ولی انگار مال 20 سال پیشه
امیرحسین
۱۳ مرداد ۱۳۹۵دقیقاً منم همین فکر رو کردم.قسمت نشانگر ها ابتدایی طراحی شده
امیرحسین
۱۳ مرداد ۱۳۹۵شرکت خوش اشتها “آسان موتور” که مدلهای 2015 رو داره به قیمت روز میفروشه خدا میدونه این ماشین رو چقدر قیمت گذاری میکنه
خوشبختانه یا متاسفانه در ایران نه قیمت کره ای ها آنچنان ارزان تر از ژاپنی هاست و نه خبری از گارانتی 5 ساله بی قید و شرط و نه خدمات جاده ای رایگان,پس دلیلی برای ترجیح النترا به سیویک یا مزدا یا تویوتا باقی نمی ماند
Developer
۱۳ مرداد ۱۳۹۵چرا یه دلیل محکم هست که باید النترا رو به هوندا سیویک و مزدا 3 جدید ترجیح داد ، دلیلش هم اینه که اون دو تا وارد نمیشن و در ایران وجود ندارن!
محمد
۱۳ مرداد ۱۳۹۵اولویت من برای خرید هر خودرو اول کم خرج بودن موتور بعد هم سواری نرم است.ونظر من در باره النترا فعلی در بازار ایران خودرویی با سواری خشک وترمز های ضعیف است وسواری نسبتا بی روح ولی شکایتی از کیفیت متریالش ندارم.ومتاسفانه وارد کننده ها تجهیزات غیر فابریک بی کیفیت زیاد روش می بندند یا شرکت اماراتی الفطیم موتور که گند میزنه به ماشین.
ومتاسفانه شنیدم کرولا نسل جدید هم سواری نسبتا خشکی داره.و جا داره که بگم هر چه بگندد نمکش میزنند وای به روزی که بگندد نمک.کلا تو این کلاس خودرو با سواری نرم وجود نداره.
سواری یعنی تویوتا کمری ولا غیر طوری این ماشین دست انداز ها رد میکنه که آب تو دلت تکون نمی خوره……
امیرسابق
۱۴ مرداد ۱۳۹۵پس معلومه تو عمرت سوار النترا نشدی و فقط به عکساش نگا کردی و نظر دادی
2 سال هست این ماشین رو دارم و بزرگترین مزیت این ماشین که از اولم به بودن اون خوش هستم همون ترمز های قویش هست که حتی خودروبانکم گفته بود که نسبت به سوناتا و مخصوصا آزرا ترمز هاش خیلی پایدار و محکم هست.
لطفا لااقل عزیز یبار سوار شو بعد بیا یه حرف دروغ بزن.
علی
۲۹ مرداد ۱۳۹۵اما در مورد سواری خشک الانترا احتمالا درست میگه چون یکی از دوستان من هم که الانترا داره از سواری خشک الانترا ناراضی هست
امیرحسین
۱۴ مرداد ۱۳۹۵محمد آقا,چطور جرات میکنی بفرمایید بالای چشم النترا ابرو؟؟؟اساساً اکسل عقب یک تکه,هندلینگ پایین و عدم هماهنگی موتور و گیربکس که گاهی تو سبقت ناگهانی باعث میشه از پرشیا عقب بمونیم مربوط به ماشین عمه بنده هست و نه النترا!!!!!
Radison
۱۳ مرداد ۱۳۹۵آقا این limited ینی چی ؟ ممنون میشم یکی توضیح بده.
Mehrbod
۱۳ مرداد ۱۳۹۵در برابر رقیبان آسیایی مانند سیویک و مزدا 3 ، الانترا با نرخ پایه بالاتر ، پیشرانه قدیمی و کم توان تر ، گشتاور ناامید کننده و وزن سنگین ، مصرف سوخت بیشتر نسبت به رقبا و نیز صندوق بار کوچک ، مایه شرمساری کارخانه Hyundai است .
به نظر می رسد در این گونه ، کارخانه در بسیاری از زمینه ها عقب گرد داشته و در بسیاری ، درجا زده است !!
سعید
۱۳ مرداد ۱۳۹۵دوستان همه خودروها که برای رانندگی اسپرت نیستن، ده ها میلیون آدم در آمریکا هر روز برای کار و دانشگاه و غیره نیاز به یه وسیله نقلیه ارزان، مطمئن و کم استهلاک با گارانتی طولانی میگردن و مثل ما عاشق خودرو نیستن، این خودرو برای اونها هدف گذاری شده و برای استفاده روزانه بنظرم عالیه…
uss zumwalt DDG-1000
۱۴ مرداد ۱۳۹۵قرار نیست همه خودروها اسپرت باشن
maha
۱۳ مرداد ۱۳۹۵خیلی ساده شده. هم بیرونش هم داخلش. شاید از نزدیک بهتر به نظر برسه.
سید مهران میرابوالقاسمی
۱۳ مرداد ۱۳۹۵این کپی کپیه کیلو متر شمارش شبیه مزدا ۱۶۰۰ مدل ۱۳۶۸ هستش دسته دنده شبیه بی ام دبلیو هستش جلو پنجره شم که شبیه فورد و audi هستش دیگه همین خداحافظ شما
sunmartin
۱۴ مرداد ۱۳۹۵چرا دیدگاه بنده منتشر نمیکنید اگه توضیح بدید ممنون میشم
در مورد النترا بک جمله واقعا فوق العاده هست ریالی خرج نداره اما من کیا سراتو بیشتر ترجیح میدم چون طراحی منحصر به فردی داره
کلا این دو برند و این دو خودروی سراتو و اانترا که یک پلت فرم مشترک دارند جزو کم استهلاک ترین خودروهای این سگمنت هستند و از همتایان ژاپنی خود بلحاظ کیفیت کم و کاستی ندارند و در مواردی برتر هم هستند اگر شرکت های کیا و هیوندای در ایران نمایندگی های بی واسطه ای ایجاد کنند مانند ترکیه که در حال حاضر این خودرو هارا با صفر درصد سود و اقساط 4 ساله به دست مشتری میدهد میتوان به فروش بالای این خودرو که یک خودروی خانوادگی است با چاشنی اسپورت امیدوار بود
توحيد
۱۷ آذر ۱۳۹۵چی بگم وإلا
من نه از ژاپنی سر در میارم نه از کره ای چن وخ پیش یه MVM 550 خریدم که خیلی هم به دلم ننشست چهار ماه سوار شدم بعدش فروختمش الانم از قیافه این ماشین و مشخصات فنیش و مخصوصا آپشناش خوشم اومده ۱۴۷ تا اسب بخار هم بسه واسم می خواستم سراتو بگیرم که الان نظرم رو النترا خیلی جدی شده.
اگه هم خوشم نیاد خیلی سریع می فروشمش اما فکر نمی کنم هوندا و تویوتا رو مثل هیوندا سریع بشه ردشون کرد.