با دیدن عنوان «اسپرت» برای یک تریم از هیوندای النترای ۲۰۱۴، هرگز نباید در مورد آن زود قضاوت کرد. اگر سیستمهای تعلیق و فرمان «اسپورت-تیون شده» آن را کنار بگذاریم، النترا اسپرت به هیچوجه یک سدان اسپرت نیست. النترا اسپرت مدل ۲۰۱۴ در واقع یک مدل چهار در است که از بزرگترین موتور موجود سری النترا استفاده میکند؛ یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر با قدرت ۱۷۳ اسببخار که برای مدلهای النترا کوپه و GT هاچبک به صورت استاندارد ارائه میشود. بر این اساس، استفاده از عنوان «اسپرت» در واقع حالتی نمایشی دارد. شاید فقط برای اینکه صرفاً یک نامگذاری صورت گرفته باشد.
تریم اسپرت به جمع تریمهای SE و لیمیتد در سری سدانهای النترا میپیوندد. موتور ۲ لیتری با انژکتور مستقیم در تریم اسپورت ۲۸ اسببخار قدرت و ۳۲ نیوتنمتر گشتاور نسبت موتور ۱/۸ لیتری چهار سیلندر تریمهای SE و لیمیتد جلوتر است. همچنین در مدل اسپرت، از یک میله ضدّ لغزش ضخیمتر ۲۳ میلیمتری (در مقابل ۲۲ میلیمتر مدلهای دیگر) در جلو استفاده میشود و سختی دامپرها نیز بیشتر است. وضعیت کمکفنرهای جلو شبیه به مدلهای غیر اسپرت النترا است؛ ولی کمکفنرهای عقب نسبتاً سختتر هستند. با این حال، نسبت فرمان سریعتر است و سیستم دستیار الکتریکی تداخل و اصطکاک کمتری ایجاد میکند. برخلاف سایر النتراها که چند حالت فرمان را در اختیار قرار میدهد، مدل اسپرت تنها یک تنظیم فرمان دارد. امّا تا رضایتمندی هواداران خودروهای اسپرت راه زیادی پیش رو مانده است. خودرو در پیچهای سخت لغزش دارد و سیستم فرمان کارایی خود را از دست میدهد. در همین حال، صدای موتور اندکی ناخوشایند است. تا رسیدن به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت ۸ ثانیه زمان لازم است. این زمان کمابیش مطابق با شتاب النترا کوپه و GT هاچبک است و در همین حال، ۱/۴ ثانیه نسبت به النترا لیمیتد سدان مدل ۲۰۱۴ با موتور ۱/۸ لیتری سریعتر است. وضعیت سیستم ترمز النترا اسپرت در حد متوسط کلاس خود قرار دارد و از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت در مسافت ۵۴/۸۶ متر متوقف میشود. در تست لغزش در پیچ نیز با کمک سیستم فرمان و تعلیق اسپرت، چسبندگی ۰.82g را از این خودرو شاهد هستیم. در حالی که تایرهای هر دو مدل اسپرت و لیمیتد از نوع Hankook هستند، ولی النترا لیمیتد در تست ترمز ۱/۵۲ متر و در تست لغزش ۰.03g عملکرد بهتری نشان داده است. در مورد انتقال قدرت، یک سیستم گیربکس دستی برای آنهایی که میخواهند انرژی بیشتری برای حرکت خودرو صرف کنند، با هزار دلار اضافی در دسترس خواهد بود. ولی گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته که در خودروی تست استفاده شده، از شرایطی مناسب برخوردار است. البته برای رفتن به دنده پایینتر، این گیربکس با اندکی شک و تردید مواجه است. البته همین موضوع بر شرایط واکنش کُند شاسی منطبقتر است. باید اذعان کرد که لذت بیشتر رانندگی در قالب یک سدان کامپکت میتواند در محصولاتی از فورد، مزدا یا فولکسواگن بیشتر نمایان شود. فضای زیادی در داخل کابین النترا پیدا میشود و سبک منحنی در طراحی داخل کابین که از سال ۲۰۱۱ استفاده شده، هنوز هم خستهکننده نیست و با استفاده از مواد مناسب اِعمال شده است. موتور بزرگتر، موجب میشود تا النترا در شلوغی ترافیک شهر سوخت بیشتری مصرف کند. در طول تست، مصرف سوختی برابر ۸/۷ لیتر از این خودرو مشاهده شده است. در مورد سیستم تعلیق، تعداد کمی از رانندگان متوجه خواهند شد که ناهمواری سطح مسیر موجب حرکت قائم ثانویه چرخها شده و بدنه به حالت شناور در میآید. شاید در اینجا، تنها حس مطیع بودن سیستم تعلیق مهم باشد. همانطور که از یک هیوندای انتظار داریم، تجهیزات استاندارد مدل اسپرت دارای لیست بلند بالایی هستند. چرم صندلیها و غربیلک فرمان و پدلشیفترها، استفاده از LED برای نوربالا و چراغهای عقب و طرح زیبای چرخهای ۱۷ اینچی، از جمله این امکانات هستند. یک سقف آفتابگیر، صندلی تنظیمشونده راننده، ورودی بدون کلید با دکمه فشاری استارت، پدالهای آلومینیوم و صندلیهای عقب جمعشونده ۶۰/۴۰ از دیگر تجهیزات استاندارد النترا اسپورت هستند. یک نمایشگر لمسی ۴/۳ اینچی با یک دوربین نمای عقب نیز جزئی از این لیست است که با وجود کوچک بودن، استفاده از آن راحت است. تمام این امکانات با قیمت ۲۳۵۱۰ دلار برای النترا اسپورت سدان قابلدسترسی هستند. تنها آپشنی که برای این خودرو ارائه شده، پوشش کف خودرو به ارزش ۱۲۵ دلار است.- نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل چهار چرخ متحرک، ۵ سرنشین، ۴ در سدان.
- قیمت مدل تست: ۲۳۶۳۵ دلار (قیمت مدل پایه: ۲۳۵۱۰ دلار).
- نوع موتور: DOHC ۱۶ سوپاپ و چهار سیلندر در یک ردیف، بدنه و رویه آلومینیومی، انژکتور سوخت مستقیم.
- گنجایش: ۱۹۹۹ سیسی.
- قدرت: ۱۷۳ اسب بخار در ۶۵۰۰ دور در دقیقه.
- گشتاور: ۲۰۸/۸ نیوتنمتر در ۴۷۰۰ دور در دقیقه.
- گیربکس: ۶ سرعته اتوماتیک با حالت شیفت دستی.
ابعاد:
- فاصله محوری: ۲/۷ متر.
- طول ماشین: ۴/۵۴۹ متر.
- عرض: ۱/۷۷۵ متر.
- ارتفاع: ۱/۴۳ متر.
- وزن کلی: ۱۳۲۴ کیلوگرم.
تستهای سرعت:
- صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۸ ثانیه.
- صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۲۲/۵ ثانیه.
- صفر تا ۱۷۷/۰۲ کیلومتر بر ساعت: ۲۹/۵ ثانیه.
- استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۸/۵ ثانیه.
- عبور از یکچهارم مایل: ۱۶/۲ ثانیه با سرعت نهایی ۱۴۰/۰۱ کیلومتر بر ساعت.
- سرعت نهایی (با محدودیت دراگ): ۱۹۷/۹۵ کیلومتر بر ساعت.
- مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵۴/۸۶ متر.
مصرف سوخت:
- تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۹/۸ لیتر در شهر و ۶/۷۲ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
- مصرف سوخت در تست: ۸/۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.
iman mclaren p1
۲۰ مهر ۱۳۹۳حاااااالم از این ماشین بهم میخوره
مثلا میخواستند با خطوط منحنی طراحی کنند!!!!!!
من بودم اینو از تو محصولات هیوندا حذف میکردم
hrs
۲۱ مهر ۱۳۹۳در این رنج قیمتی ماشین خوبیه،طراحی عقبش خیلی عالی از طراحی چراغ جلوشم خوشم می یاد.
saeid
۲۱ مهر ۱۳۹۳قیمت این ماشین یه چیز دروره بره 15000 دلاره یعنی 45 میلیون تومن ولی اینجا یه چیز حدود 115 تا 120 !!!! مغول ها هم این همه ظلم نکردند ولی رفتند دمشون گرم رفتند خلاصه ………
علیرضا---------ژاپن------------
۲۰ مهر ۱۳۹۳خیلی زشتو بی روحه…
ASTON MARTin
۲۰ مهر ۱۳۹۳چیز تمیزیه
hrs
۲۱ مهر ۱۳۹۳علیرضا-ژاپن-جان طراحی ماشین های تویوتا و ایرانی خیلی زشتو بی روحه…
g1
۲۰ مهر ۱۳۹۳سلام .یه سوال .من تو چند تا سایت دیدم (فرارو) انگار 206دیگه با موتوره قبلی تولید نمیشه به جاش یه موتور دیگه ساخت دستان توانمند ااا مهندسان ایران خودرو انداختن روش .نوشته بود ساخت ایرانه ااا جریان چیه ؟
CIFEX
۲۱ مهر ۱۳۹۳این مطلبی که شما میفرمایید صحیح است و قراره تولید پژو۲۰۶ تیپ ۲ با موتور TU3 ساخت داخل ادامه پیدا کنه .
البته اهالی فن میدونند که ایران در زمینه تولید و ساخت موتور ( منظور انجام تمامی مراحل طراحی و تولید و اجرا ) کاملا ناتوانه ، حالا ایران خودرو چیو برداشته سر هم کرده و از کجا اورده ا… اعلم
خودرو ساز های ما هنوز هم توان ساخت موتور پراید رو هم ندارند
DRAGONBORN
۲۰ مهر ۱۳۹۳برعکس خیلی زیبا و با روحه
DRAGONBORN
۲۰ مهر ۱۳۹۳طراحی داخلی زیبایی داره
این طور نیست
« رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »
۲۰ مهر ۱۳۹۳پدال جان فرمول 1 روسیه رو بچسب مرسدس باز دابل کرد :D
« رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »
۲۰ مهر ۱۳۹۳نتایج رو میزنم یه خورده حال پدالو بگیرم:)
1. لوئیس همیلتون – پتروناس مرسدس آ ام گ
2. نیکو روزبرگ – پتروناس مرسدس آ ام گ
3. والتری بوتاس – ویلیامز مرسدس اف وان
4. جنسن باتن – مکلارن مرسدس
5. کوین مگنوژن – مکلارن مرسدس
6. فرناندو آلونسو – اسکودریا فراری
7. دانیل ریکیاردو – ردبول ریسینگ اف وان
8. سباستین فتل – ردبول ریسینگ اف وان
9. کیمی رایکونن – اسکودریا فراری
10. سرخیو پرز – ساهارا فورس ایندیا مرسدس اف وان
11. فیلیپه ماسا – ویلیامز مرسدس اف وان
12. نیکو هالکنبرگ – ساهارا فورس ایندیا مرسدس اف وان
13. ژان اریک ورگن – اسکودریا ردبول تورو روسو
14. دانیل کیات – اسکودریا ردبول تورو روسو
15. استفان گوتیرز – سابر فراری
16. آدریان سوتیل – سابر فراری
17. رومن گروژان – لوتوس رنو اف وان
18. پاستور مالدونادو – لوتوس رنو اف وان
19. مارکوس اریکسون – کیترهام رنو اف وان
20. کاموای کوبایاشی – کیترهام رنو اف وان
21. ماکس چیلتون – ماراشا فراری
پدال جان حلال کن پا تو کفشت کردم :D
« رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »
۲۰ مهر ۱۳۹۳اینم شادی بچه محلا…..
http://image-store.slidesharecdn.com/3a807883-08a3-49ba-b1f6-0ce0c0e9d12b-large.jpeg
Erfan
۲۰ مهر ۱۳۹۳تقویم مسابقات قهرمانی فرمول 1 سال 2014
محل برگزاری تاریخ برگزاری
گرند پری ROLEX استرالیا (ملبورن) 14 تا 16 مارس
گرند پری PETRONAS مالزی (کوالالامپور) 28 تا 30 مارس
گرند پری GULF AIR بحرین (الصخیر) 4 تا 6 آوریل
گرند پری USB CHINESE (شانگهای) 18 تا 20 آوریل
گرند پری PREMIO DE ESPANA (کاتالونیا) 9 تا 11 می
گرند پری DE MONACO (مونت کارلو) 22 تا 25 می
گرند پری DU CANADA (مونترال) 6 تا 8 ژانویه
گرند پری VON OSTERREICH اتریش (اشپیلبرگ) 20 تا 22ژانویه
گرند پری SANTANDER BRITISH (سیلوراستون) 4 تا 6 جولای
گرند پری SANTANDER VON DEUTSCHLAND (هوکنهیم) 18 تا 20 جولای
گرند پری MAGYAR NAGYDIJ (بوداپست) 25 تا 27 جولای
گرند پری SHELL BELGIAN بلژیک 22 تا 24 اگوست
گرند پری D’ITALIA (مونزا) 5 تا 7 سپتامبر
گرند پری SINGAPORE AIRLINES (سنگاپور) 19 تا 21 سپتامبر
گرند پری JAPANESE (سوزوکا، ژاپن) 3 تا 5 اکتبر
گرند پری RUSSIAN (سوچی، روسیه) 10 تا 12 اکتبر
گرند پری UNITED STATES (آستین) 31 اکتبر تا 2 نوامبر
گرند پری PETROBRAS DO BRASIL (سائوپائولو) 7 تا 9 نوامبر
گرند پری ETIHAD AIRWAYS ABU DHABI (یاس مارینا) 21 تا 23 نوامبر
مصطفی
۲۰ مهر ۱۳۹۳ارفان ممنون بابت اطلاع رسانیت…
فقط سه تا گرند پری دیگه مونده،مطمئنم مرسدس همشونو می بره.
« رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »
۲۰ مهر ۱۳۹۳از کره ای ها خوشم نمیاد ولی تلاششون رو تحسین میکنم
DRAGONBORN
۲۰ مهر ۱۳۹۳کره ای ها هم از تو خوششون نمیاد ولی آواتارت رو تحسین می کنن
« رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »
۲۰ مهر ۱۳۹۳برام مهم نیست که از من خوششون میاد یا نه
« رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »
۲۰ مهر ۱۳۹۳پدال جان از اگزایج جدید یه مطلب بزار
فریا
۲۱ مهر ۱۳۹۳به قول یکی :: به فلانی بگویید از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر :-)
DRAGONBORN
۲۰ مهر ۱۳۹۳ان شاا… تا 4 ماه دیگه یه کوریس میگیریم.
پدر من که بدجور گیر داده به کیا
دست بردارم نیست.
DRAGONBORN
۲۰ مهر ۱۳۹۳نظر سنجی
هیوندا الانترا +++++++
کیا سراتو – – – – – – –
مصطفی
۲۰ مهر ۱۳۹۳ماشین ایده عالی برای مسافرته فقط اگه پولشو داشته باشی…
DRAGONBORN
۲۰ مهر ۱۳۹۳بچه ها باید برا آقا انیس حسینی یه جایزه بگیریم.
دست تنها پدال رو می گردونه.
تشکر اقا مسعود گل گلاب
فقط خودت هم کامنت بزار
DRAGONBORN
۲۰ مهر ۱۳۹۳تو منطقه آزاد ارس به این ماشین تف هم نمی کنن گذاشتن جلو گرد و خاک و بارون رنگش به کلی کیفیتش اومده پایین
بنز و آئودی و پورشه رو هم گذاشتن تو نمایشگاه
تبعیض تو ماشینها هم هست
مهران
۲۰ مهر ۱۳۹۳توی منطقه ازاد چند قیمته؟
امیررضا سابق
۲۱ مهر ۱۳۹۳توی ارس قیمتش 17500 دلار چیزی تو حدودای 56 تومن خودمون هست
علی عقیلی
۲۰ مهر ۱۳۹۳اقای DRAGONBORN من نمیدونم اینا رو از کجا اوردی !!!
من ساکن اهواز هستم
بیشترین ماشین های پلاک اروندی 1 – سوناتا
2 – النترا
3 – اسپرتیج
چون که از همه ارزونترن
البته سه تاشون بین 65 تا 70 تومنن !!
ارزون ترینش هم هیوندای اکسنت هست که 48 تومنه
یه طوری گفتی تف هم نمیکنن که انگار ….. !!!!!!!
تازه
گذاشتنش تو افتاب و بارون ؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!
ای خدا
مگه دوچرخست !!
از موقعی که اهواز جز منطقه ازاد شده هنوز بارونی که نیومده !!
حد اقل ما که ندیدیم !!
DRAGONBORN
۲۰ مهر ۱۳۹۳آقای عقیلی لطفا کامل کامنت رو بخون من گفتم منطقه آزاد ارس نه اروند!!!!اون اولندش
دومندش آذربایجان شرقی منطقه کوهستانی و بارونی هست نه مثل اهواز کویری!!!بعدش تو ارس انقدر بنز و بی ام و و لکسوس و کادیلاک هست که دیگه کسی الانترا رو تو نمایشگاه نمیزاره
میتسوبیشی لنسر رو شب ساعت 2 گذاشتن بیرون میتونی هر بلایی سرش دربیاری چه برسه به النترا
سومندش دلیلی نداره تو اروند از الانترا استقبال میشه اینجا هم بشه
مثلا تو ژاپن از خودرو برقی زیاد استقبال میشه تو آمریکا هم میشه!!!!
چهارمندمنش فورد ادج تو ارس بیشتر پلاک منطقه آزاد رو داره بعد اسپورتیج بعد شورلت تراورس بعد هیوندا ولوستر
علی عقیلی
۲۱ مهر ۱۳۹۳نکنه اونجا همه تیلیاردرن که ماشین هفتاد تومنی براشون هیچه و هم بی ام و و کادیلاک و لکسوس سوار میشن ؟؟؟؟
خب تو اهواز هم ریخته
جی تی ار هم اومده با اجازت
ولی عمده مردم از اون سه تا که گفتم میخرن
چون ارزون ترن
آرمين
۷ آذر ۱۳۹۴اونجا ماشیناش بهتر از اهواز ه ینی ؟ :| سفارشی میزنن؟ … حتما جک جی ۵ و لیس میزنن اگه ب النترا تف نمیندازن :| هرکی نسبت ب جیبش ماشین میخره همونجایی ک شما میگی c200 ۱۵۰ میلیونه نه ۵۰ میلیون
سعید
۲۰ مهر ۱۳۹۳طراحی داخلیش زیباست و طراحی ظاهری پویا و جذابی داره ولی نمیشه بهش گفت SPORT نمیشه دیگه,عاغا نمیشه!!!
مصطفی
۲۰ مهر ۱۳۹۳ماشیت خوبیه…
این تنها چیزیه که به ذهنم می رسه.
سام
۲۰ مهر ۱۳۹۳با سلام و عرض ادب به تمامی کارکنان و دوستداران سایت پدال
از آقای انیس حسینی بابت این مطلب جالب و خواندنی سپاسگذارم. هیوندای الانترا ماشینیه که الان می بایستی تو ایران مونتاژ می شد ولی حیف! این تحریم ها پای دوو، هیوندای، فولکس و بنز رو از ایران قطع کرد و بزرگترین ضربه رو به طبقه متوسط جامعه وارد کرد. چون یادمه تو سال 90 و قبل از تحریم ها تولید مزدا3 به مرز 10 هزار دستگاه نزدیک شده بود و قیمتش در حدود 33 الی 38 میلیون تومن بود.
علی عقیلی
۲۰ مهر ۱۳۹۳سلام دوستان
ببخشید بی مورد حرف میزنم
امیدوارم تایید بشه
در مورد پوست کروکدیل برای بنز که اینقد دلتون برا اون کروکدیله سوخت باید بگم که :
بعضی از کشور ها کروکدل پرورش میدن و میخورن
یعنی پرورشگاه کروکدیل یا شاید هم تمساح یا یه چیزی که در معرض انقراض نباشه دارن .
بنابراین وقتی گوشتشون رو میفروشن ، پوستشم به عنوان یک چرم گرون و مرغوب میفروشن !
و همچین شرکت هایی ازش استفاده میکنن .
مطمعن باشید تو غرب بیشتر از ما به حقوق حیوانات احترام میگذارند
و این قضیه زود تر ماها به فکرشون اومد
با تشکر
ببخشید که اینجا مطرحش کردم .
sunmartin
۲۰ مهر ۱۳۹۳با سلام واضح تر ازین نمیشه که کیا موتور دیروز در لیست 10 خودروی برتر جهان قرار گرفت ، آقای مسعود با تشکر از مقاله تصویری خوب شما لطفا کیا سراتو نیوفیس vs هیوندای النترا که در بسیاری از مجلات معتبر اروپایی مقایسه شدند را با هم مقایسه کنید
مصطفی
۲۰ مهر ۱۳۹۳صفر تا صدشم قابل قبوله.
DRAGONBORN
۲۰ مهر ۱۳۹۳مناسب برا خانمها
DRAGONBORN
۲۰ مهر ۱۳۹۳هیوندا الان پنجمین خودروساز دنیاست
reza
۲۰ مهر ۱۳۹۳من که عاشق هیوندای هستم
می دونم همه به من می خندین ولی دست خودم نیست
مصطفی
۲۰ مهر ۱۳۹۳نه داداش؛کسی به هت نمی خنده.منم عاشق هیوندام!یه بار یه جنسیس کوپه سوار شدم…جاتون خالی!
reza
۲۳ مهر ۱۳۹۳اخه هر وقت که گفتم عاشق هیوندای هستم همه خندیدن
خیلی ها هیوندا رو ماشین حساب نمی کنن
ولی به نظر من یکی از بهترین های دنیا است
DRAGONBORN
۲۰ مهر ۱۳۹۳اوف جنسیس خیلی بابهته
مصطفی
۲۰ مهر ۱۳۹۳آره!خیلی خوب بود ولی مردم هی به هم نگاه می کردن…بد جوری توچشم بودم!توی زیرگذر یکم گاز دادم منو پرت کرد عقب!فک کنم داشتم یه120-130تایی می رفتم!خوش به حال هر کی که داره.
فرهاد
۲۳ مهر ۱۳۹۳داداش اون جوریم که میگی نیست
منم اولین بار که سوار شدم مثل شما بودم اصلاً ذوق مرگ شده بودم :)
ولی بعد از چند وقت که دیگه اون حس شتابش از سرت میوفته نقطه
ضعفاش اذیتت میکنه و یه جورایی حال آدمو میگیره
البته ابن نظر من بود شاید من اشتباه میکنم
همیشه معتقدم خیلی فاکتورا هستن که از شتاب و قدرت مهمترن
مثالشم نیسان gtr اگه فقط شتاب مهم بود دیگه بقیه
سوپر اسپرت ها واسه چی هستن
DRAGONBORN
۲۰ مهر ۱۳۹۳هیوندای پرواز تا اوج رو تو برنامش داره
DRAGONBORN
۲۰ مهر ۱۳۹۳من سنتینیال رو بیشتر از همه می پسندم
مصطفی
۲۰ مهر ۱۳۹۳خودشو می پسندم ولی قیمتشو هرگز.
hrf
۲۱ مهر ۱۳۹۳اصلا از داخل ماشینای هیوندایی خوشم نمیاد. خیلی خطوط شکسته داره. روان ادمو پریشان میکنه :|
DRAGONBORN
۲۱ مهر ۱۳۹۳این یکی واقعا زیباست
REZA....JUSTFRANCE....JUSTRENAULT
۲۱ مهر ۱۳۹۳واقعا طراحیا ی داخل هیوندای خیلی خوبن . خیلی کم میشه ایراد گرفت . من نمیدونم چرا همه با هیوندای افتادن رو لج
آرمين
۷ آذر ۱۳۹۴از کنار پراید هم رد نشدن اخه شایدم خیلیی مایه دارن :))؛
parseh net30
۲۱ مهر ۱۳۹۳خیلی دوسش دارم خداییش.ی جورایی تو دل بروست
MASOOUD
۲۲ مهر ۱۳۹۳طراحی خارجیه زیبایی داره، ولی بعضیا معتقدند ماشینایی که در طراحیشون از خطوط منحنی و ملایم زیاد استفاده میشه، زود از مد میافتن، به همین خاطر میبینیم که غولهای خودروسازی بیشتر از خطوط تیز و گاها ملایم استفاده میکنن.
Ahmad..F12
۲۲ مهر ۱۳۹۳انیس جان ممنون
النترا هم مثه بقیه مدل های هیوندای برای تریم اسپرت تفاوت های آنچنانی روش اعمال نشده
به قول انیس حسینی، انگار اسپرت فقط یه نام و همین
SAEEDS
۲۲ مهر ۱۳۹۳اگر به محصولات کره نگاه کنید اکثرا شاخ شدن مثل هیوندا و کیا و سامسونگ