هیوندای

بررسی هیوندای النترای اسپرت

با دیدن عنوان «اسپرت» برای یک تریم از هیوندای النترای ۲۰۱۴، هرگز نباید در مورد آن زود قضاوت کرد. اگر سیستم‌های تعلیق و فرمان «اسپورت-تیون شده» آن را کنار بگذاریم، النترا اسپرت به هیچ‌وجه یک سدان اسپرت نیست. النترا اسپرت مدل ۲۰۱۴ در واقع یک مدل چهار در است که از بزرگ‌ترین موتور موجود سری النترا استفاده می‌کند؛ یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر با قدرت ۱۷۳ اسب‌بخار که برای مدل‌های النترا کوپه و GT هاچ‌بک به صورت استاندارد ارائه می‌شود. بر این اساس، استفاده از عنوان «اسپرت» در واقع حالتی نمایشی دارد. شاید فقط برای اینکه صرفاً یک نام‌گذاری صورت گرفته باشد.

2014 Hyundai Elantra Sport
۲۰۱۴ Hyundai Elantra Sport
تریم اسپرت به جمع تریم‌های SE و لیمیتد در سری سدان‌های النترا می‌پیوندد. موتور ۲ لیتری با انژکتور مستقیم در تریم اسپورت ۲۸ اسب‌بخار قدرت و ۳۲ نیوتن‌متر گشتاور نسبت موتور ۱/۸ لیتری چهار سیلندر تریم‌های SE و لیمیتد جلوتر است. همچنین در مدل اسپرت، از یک میله ضدّ لغزش ضخیم‌تر ۲۳ میلی‌متری (در مقابل ۲۲ میلی‌متر مدل‌های دیگر) در جلو استفاده می‌شود و سختی دامپرها نیز بیشتر است. وضعیت کمک‌فنرهای جلو شبیه به مدل‌های غیر اسپرت النترا است؛ ولی کمک‌فنرهای عقب نسبتاً سخت‌تر هستند. با این حال، نسبت فرمان سریع‌تر است و سیستم دستیار الکتریکی تداخل و اصطکاک کمتری ایجاد می‌کند. برخلاف سایر النتراها که چند حالت فرمان را در اختیار قرار می‌دهد، مدل اسپرت تنها یک تنظیم فرمان دارد.
2014 Hyundai Elantra Sport
۲۰۱۴ Hyundai Elantra Sport
امّا تا رضایتمندی هواداران خودروهای اسپرت راه زیادی پیش رو مانده است. خودرو در پیچ‌های سخت لغزش دارد و سیستم فرمان کارایی خود را از دست می‌دهد. در همین حال، صدای موتور اندکی ناخوشایند است. تا رسیدن به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت ۸ ثانیه زمان لازم است. این زمان کمابیش مطابق با شتاب النترا کوپه و GT هاچ‌بک است و در همین حال، ۱/۴ ثانیه نسبت به النترا لیمیتد سدان مدل ۲۰۱۴ با موتور ۱/۸ لیتری سریع‌تر است. وضعیت سیستم ترمز النترا اسپرت در حد متوسط کلاس خود قرار دارد و از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت در مسافت ۵۴/۸۶ متر متوقف می‌شود. در تست لغزش در پیچ نیز با کمک سیستم فرمان و تعلیق اسپرت، چسبندگی ۰.82g را از این خودرو شاهد هستیم. در حالی که تایرهای هر دو مدل اسپرت و لیمیتد از نوع Hankook هستند، ولی النترا لیمیتد در تست ترمز ۱/۵۲ متر و در تست لغزش ۰.03g عملکرد بهتری نشان داده است.
2014 Hyundai Elantra Sport
۲۰۱۴ Hyundai Elantra Sport
در مورد انتقال قدرت، یک سیستم گیربکس دستی برای آن‌هایی که می‌خواهند انرژی بیشتری برای حرکت خودرو صرف کنند، با هزار دلار اضافی در دسترس خواهد بود. ولی گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته که در خودروی تست استفاده شده، از شرایطی مناسب برخوردار است. البته برای رفتن به دنده پایین‌تر، این گیربکس با اندکی شک و تردید مواجه است. البته همین موضوع بر شرایط واکنش کُند شاسی منطبق‌تر است. باید اذعان کرد که لذت بیشتر رانندگی در قالب یک سدان کامپکت می‌تواند در محصولاتی از فورد، مزدا یا فولکس‌واگن بیشتر نمایان شود.
2014 Hyundai Elantra Sport Interior
۲۰۱۴ Hyundai Elantra Sport Interior
فضای زیادی در داخل کابین النترا پیدا می‌شود و سبک منحنی در طراحی داخل کابین که از سال ۲۰۱۱ استفاده شده، هنوز هم خسته‌کننده نیست و با استفاده از مواد مناسب اِعمال شده است. موتور بزرگ‌تر، موجب می‌شود تا النترا در شلوغی ترافیک شهر سوخت بیشتری مصرف کند. در طول تست، مصرف سوختی برابر ۸/۷ لیتر از این خودرو مشاهده شده است. در مورد سیستم تعلیق، تعداد کمی از رانندگان متوجه خواهند شد که ناهمواری سطح مسیر موجب حرکت قائم ثانویه چرخ‌ها شده و بدنه به حالت شناور در می‌آید. شاید در اینجا، تنها حس مطیع بودن سیستم تعلیق مهم باشد.
2014 Hyundai Elantra Sport Interior
۲۰۱۴ Hyundai Elantra Sport Interior
2014 Hyundai Elantra Sport Interior
۲۰۱۴ Hyundai Elantra Sport Interior
2014 Hyundai Elantra Sport Interior
۲۰۱۴ Hyundai Elantra Sport Interior
2014 Hyundai Elantra Sport Interior
۲۰۱۴ Hyundai Elantra Sport Interior
2014 Hyundai Elantra Sport Interior
۲۰۱۴ Hyundai Elantra Sport Interior
2014 Hyundai Elantra Sport Interior
۲۰۱۴ Hyundai Elantra Sport Interior
2014 Hyundai Elantra Sport Interior
۲۰۱۴ Hyundai Elantra Sport Interior
2014 Hyundai Elantra Sport Interior
۲۰۱۴ Hyundai Elantra Sport Interior
همان‌طور که از یک هیوندای انتظار داریم، تجهیزات استاندارد مدل اسپرت دارای لیست بلند بالایی هستند. چرم صندلی‌ها و غربیلک فرمان و پدل‌شیفترها، استفاده از LED برای نوربالا و چراغ‌های عقب و طرح زیبای چرخ‌های ۱۷ اینچی، از جمله این امکانات هستند. یک سقف آفتاب‌گیر، صندلی تنظیم‌شونده راننده، ورودی بدون کلید با دکمه فشاری استارت، پدال‌های آلومینیوم و صندلی‌های عقب جمع‌شونده ۶۰/۴۰ از دیگر تجهیزات استاندارد النترا اسپورت هستند. یک نمایشگر لمسی ۴/۳ اینچی با یک دوربین نمای عقب نیز جزئی از این لیست است که با وجود کوچک بودن، استفاده از آن راحت است. تمام این امکانات با قیمت ۲۳۵۱۰ دلار برای النترا اسپورت سدان قابل‌دسترسی هستند. تنها آپشنی که برای این خودرو ارائه شده، پوشش کف خودرو به ارزش ۱۲۵ دلار است.
مشخصات:
  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل چهار چرخ متحرک، ۵ سرنشین، ۴ در سدان.
  • قیمت مدل تست: ۲۳۶۳۵ دلار (قیمت مدل پایه: ۲۳۵۱۰ دلار).
  • نوع موتور: DOHC ۱۶ سوپاپ و چهار سیلندر در یک ردیف، بدنه و رویه آلومینیومی، انژکتور سوخت مستقیم.
  • گنجایش: ۱۹۹۹ سی‌سی.
  • قدرت: ۱۷۳ اسب بخار در ۶۵۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۲۰۸/۸ نیوتن‌متر در ۴۷۰۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: ۶ سرعته اتوماتیک با حالت شیفت دستی.

ابعاد:

  • فاصله محوری: ۲/۷ متر.
  • طول ماشین: ۴/۵۴۹ متر.
  • عرض: ۱/۷۷۵ متر.
  • ارتفاع: ۱/۴۳ متر.
  • وزن کلی: ۱۳۲۴ کیلوگرم.

تست‌های سرعت:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۸ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۲۲/۵ ثانیه.
  • صفر تا ۱۷۷/۰۲ کیلومتر بر ساعت: ۲۹/۵ ثانیه.
  • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۸/۵ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۶/۲ ثانیه با سرعت نهایی ۱۴۰/۰۱ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی (با محدودیت دراگ): ۱۹۷/۹۵ کیلومتر بر ساعت.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵۴/۸۶ متر.

مصرف سوخت:

  • تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۹/۸ لیتر در شهر و ۶/۷۲ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
  • مصرف سوخت در تست: ۸/۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۷۶ دیدگاه‌ها

  1. iman mclaren p1

    ۲۰ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (180 ديدگاه)

    حاااااالم از این ماشین بهم میخوره
    مثلا میخواستند با خطوط منحنی طراحی کنند!!!!!!
    من بودم اینو از تو محصولات هیوندا حذف میکردم

    1. hrs

      ۲۱ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      در این رنج قیمتی ماشین خوبیه،طراحی عقبش خیلی عالی از طراحی چراغ جلوشم خوشم می یاد.

    2. saeid

      ۲۱ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (45 ديدگاه)

      قیمت این ماشین یه چیز دروره بره 15000 دلاره یعنی 45 میلیون تومن ولی اینجا یه چیز حدود 115 تا 120 !!!! مغول ها هم این همه ظلم نکردند ولی رفتند دمشون گرم رفتند خلاصه ………

  2. علیرضا---------ژاپن------------

    ۲۰ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (25 ديدگاه)

    خیلی زشتو بی روحه…

    1. ASTON MARTin

      ۲۰ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (1346 ديدگاه)

      چیز تمیزیه

    2. hrs

      ۲۱ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      علیرضا-ژاپن-جان طراحی ماشین های تویوتا و ایرانی خیلی زشتو بی روحه…

  3. g1

    ۲۰ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (236 ديدگاه)

    سلام .یه سوال .من تو چند تا سایت دیدم (فرارو) انگار 206دیگه با موتوره قبلی تولید نمیشه به جاش یه موتور دیگه ساخت دستان توانمند ااا مهندسان ایران خودرو انداختن روش .نوشته بود ساخت ایرانه ااا جریان چیه ؟

    1. CIFEX

      ۲۱ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (81 ديدگاه)

      این مطلبی که شما میفرمایید صحیح است و قراره تولید پژو۲۰۶ تیپ ۲ با موتور TU3 ساخت داخل ادامه پیدا کنه .
      البته اهالی فن میدونند که ایران در زمینه تولید و ساخت موتور ( منظور انجام تمامی مراحل طراحی و تولید و اجرا ) کاملا ناتوانه ، حالا ایران خودرو چیو برداشته سر هم کرده و از کجا اورده ا… اعلم
      خودرو ساز های ما هنوز هم توان ساخت موتور پراید رو هم ندارند

  4. DRAGONBORN

    ۲۰ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1884 ديدگاه)

    برعکس خیلی زیبا و با روحه

  5. DRAGONBORN

    ۲۰ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1884 ديدگاه)

    طراحی داخلی زیبایی داره
    این طور نیست

    1. « رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »

      ۲۰ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (2280 ديدگاه)

      پدال جان فرمول 1 روسیه رو بچسب مرسدس باز دابل کرد :D

      1. « رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »

        ۲۰ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (2280 ديدگاه)

        نتایج رو میزنم یه خورده حال پدالو بگیرم:)

        1. لوئیس همیلتون – پتروناس مرسدس آ ام گ
        2. نیکو روزبرگ – پتروناس مرسدس آ ام گ
        3. والتری بوتاس – ویلیامز مرسدس اف وان
        4. جنسن باتن – مکلارن مرسدس
        5. کوین مگنوژن – مکلارن مرسدس
        6. فرناندو آلونسو – اسکودریا فراری
        7. دانیل ریکیاردو – ردبول ریسینگ اف وان
        8. سباستین فتل – ردبول ریسینگ اف وان
        9. کیمی رایکونن – اسکودریا فراری
        10. سرخیو پرز – ساهارا فورس ایندیا مرسدس اف وان
        11. فیلیپه ماسا – ویلیامز مرسدس اف وان
        12. نیکو هالکنبرگ – ساهارا فورس ایندیا مرسدس اف وان
        13. ژان اریک ورگن – اسکودریا ردبول تورو روسو
        14. دانیل کیات – اسکودریا ردبول تورو روسو
        15. استفان گوتیرز – سابر فراری
        16. آدریان سوتیل – سابر فراری
        17. رومن گروژان – لوتوس رنو اف وان
        18. پاستور مالدونادو – لوتوس رنو اف وان
        19. مارکوس اریکسون – کیترهام رنو اف وان
        20. کاموای کوبایاشی – کیترهام رنو اف وان
        21. ماکس چیلتون – ماراشا فراری

        پدال جان حلال کن پا تو کفشت کردم :D

      2. Erfan

        ۲۰ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (25 ديدگاه)

        تقویم مسابقات قهرمانی فرمول 1 سال 2014

        محل برگزاری تاریخ برگزاری
        گرند پری ROLEX استرالیا (ملبورن) 14 تا 16 مارس
        گرند پری PETRONAS مالزی (کوالالامپور) 28 تا 30 مارس
        گرند پری GULF AIR بحرین (الصخیر) 4 تا 6 آوریل
        گرند پری USB CHINESE (شانگهای) 18 تا 20 آوریل
        گرند پری PREMIO DE ESPANA (کاتالونیا) 9 تا 11 می
        گرند پری DE MONACO (مونت کارلو) 22 تا 25 می
        گرند پری DU CANADA (مونترال) 6 تا 8 ژانویه
        گرند پری VON OSTERREICH اتریش (اشپیلبرگ) 20 تا 22ژانویه
        گرند پری SANTANDER BRITISH (سیلوراستون) 4 تا 6 جولای
        گرند پری SANTANDER VON DEUTSCHLAND (هوکنهیم) 18 تا 20 جولای
        گرند پری MAGYAR NAGYDIJ (بوداپست) 25 تا 27 جولای
        گرند پری SHELL BELGIAN بلژیک 22 تا 24 اگوست
        گرند پری D’ITALIA (مونزا) 5 تا 7 سپتامبر
        گرند پری SINGAPORE AIRLINES (سنگاپور) 19 تا 21 سپتامبر
        گرند پری JAPANESE (سوزوکا، ژاپن) 3 تا 5 اکتبر
        گرند پری RUSSIAN (سوچی، روسیه) 10 تا 12 اکتبر
        گرند پری UNITED STATES (آستین) 31 اکتبر تا 2 نوامبر
        گرند پری PETROBRAS DO BRASIL (سائوپائولو) 7 تا 9 نوامبر
        گرند پری ETIHAD AIRWAYS ABU DHABI (یاس مارینا) 21 تا 23 نوامبر

        1. مصطفی

          ۲۰ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (450 ديدگاه)

          ارفان ممنون بابت اطلاع رسانیت…
          فقط سه تا گرند پری دیگه مونده،مطمئنم مرسدس همشونو می بره.

  6. « رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »

    ۲۰ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (2280 ديدگاه)

    از کره ای ها خوشم نمیاد ولی تلاششون رو تحسین میکنم

    1. DRAGONBORN

      ۲۰ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (1884 ديدگاه)

      کره ای ها هم از تو خوششون نمیاد ولی آواتارت رو تحسین می کنن

      1. « رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »

        ۲۰ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (2280 ديدگاه)

        برام مهم نیست که از من خوششون میاد یا نه

        1. « رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »

          ۲۰ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (2280 ديدگاه)

          پدال جان از اگزایج جدید یه مطلب بزار

        2. فریا

          ۲۱ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (683 ديدگاه)

          به قول یکی :: به فلانی بگویید از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر :-)

    2. DRAGONBORN

      ۲۰ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (1884 ديدگاه)

      ان شاا… تا 4 ماه دیگه یه کوریس میگیریم.
      پدر من که بدجور گیر داده به کیا
      دست بردارم نیست.

  7. DRAGONBORN

    ۲۰ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1884 ديدگاه)

    نظر سنجی
    هیوندا الانترا +++++++
    کیا سراتو – – – – – – –

    1. مصطفی

      ۲۰ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (450 ديدگاه)

      ماشین ایده عالی برای مسافرته فقط اگه پولشو داشته باشی…

  8. DRAGONBORN

    ۲۰ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1884 ديدگاه)

    بچه ها باید برا آقا انیس حسینی یه جایزه بگیریم.

    دست تنها پدال رو می گردونه.

    تشکر اقا مسعود گل گلاب

    فقط خودت هم کامنت بزار

  9. DRAGONBORN

    ۲۰ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1884 ديدگاه)

    تو منطقه آزاد ارس به این ماشین تف هم نمی کنن گذاشتن جلو گرد و خاک و بارون رنگش به کلی کیفیتش اومده پایین

    بنز و آئودی و پورشه رو هم گذاشتن تو نمایشگاه

    تبعیض تو ماشینها هم هست

    1. مهران

      ۲۰ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (6 ديدگاه)

      توی منطقه ازاد چند قیمته؟

      1. امیررضا سابق

        ۲۱ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (161 ديدگاه)

        توی ارس قیمتش 17500 دلار چیزی تو حدودای 56 تومن خودمون هست

    2. علی عقیلی

      ۲۰ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (118 ديدگاه)

      اقای DRAGONBORN من نمیدونم اینا رو از کجا اوردی !!!
      من ساکن اهواز هستم
      بیشترین ماشین های پلاک اروندی 1 – سوناتا
      2 – النترا
      3 – اسپرتیج
      چون که از همه ارزونترن
      البته سه تاشون بین 65 تا 70 تومنن !!
      ارزون ترینش هم هیوندای اکسنت هست که 48 تومنه
      یه طوری گفتی تف هم نمیکنن که انگار ….. !!!!!!!
      تازه
      گذاشتنش تو افتاب و بارون ؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!
      ای خدا
      مگه دوچرخست !!
      از موقعی که اهواز جز منطقه ازاد شده هنوز بارونی که نیومده !!
      حد اقل ما که ندیدیم !!

      1. DRAGONBORN

        ۲۰ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (1884 ديدگاه)

        آقای عقیلی لطفا کامل کامنت رو بخون من گفتم منطقه آزاد ارس نه اروند!!!!اون اولندش
        دومندش آذربایجان شرقی منطقه کوهستانی و بارونی هست نه مثل اهواز کویری!!!بعدش تو ارس انقدر بنز و بی ام و و لکسوس و کادیلاک هست که دیگه کسی الانترا رو تو نمایشگاه نمیزاره
        میتسوبیشی لنسر رو شب ساعت 2 گذاشتن بیرون میتونی هر بلایی سرش دربیاری چه برسه به النترا
        سومندش دلیلی نداره تو اروند از الانترا استقبال میشه اینجا هم بشه

        مثلا تو ژاپن از خودرو برقی زیاد استقبال میشه تو آمریکا هم میشه!!!!

        چهارمندمنش فورد ادج تو ارس بیشتر پلاک منطقه آزاد رو داره بعد اسپورتیج بعد شورلت تراورس بعد هیوندا ولوستر

        1. علی عقیلی

          ۲۱ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (118 ديدگاه)

          نکنه اونجا همه تیلیاردرن که ماشین هفتاد تومنی براشون هیچه و هم بی ام و و کادیلاک و لکسوس سوار میشن ؟؟؟؟
          خب تو اهواز هم ریخته
          جی تی ار هم اومده با اجازت
          ولی عمده مردم از اون سه تا که گفتم میخرن
          چون ارزون ترن

        2. آرمين

          ۷ آذر ۱۳۹۴
          سوابق: (5 ديدگاه)

          اونجا ماشیناش بهتر از اهواز ه ینی ؟ :| سفارشی میزنن؟ … حتما جک جی ۵ و لیس میزنن اگه ب النترا تف نمیندازن :| هرکی نسبت ب جیبش ماشین میخره همونجایی ک شما میگی c200 ۱۵۰ میلیونه نه ۵۰ میلیون

  10. سعید

    ۲۰ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (480 ديدگاه)

    طراحی داخلیش زیباست و طراحی ظاهری پویا و جذابی داره ولی نمیشه بهش گفت SPORT نمیشه دیگه,عاغا نمیشه!!!

  11. مصطفی

    ۲۰ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (450 ديدگاه)

    ماشیت خوبیه…
    این تنها چیزیه که به ذهنم می رسه.

  12. سام

    ۲۰ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (895 ديدگاه)

    با سلام و عرض ادب به تمامی کارکنان و دوستداران سایت پدال

    از آقای انیس حسینی بابت این مطلب جالب و خواندنی سپاسگذارم. هیوندای الانترا ماشینیه که الان می بایستی تو ایران مونتاژ می شد ولی حیف! این تحریم ها پای دوو، هیوندای، فولکس و بنز رو از ایران قطع کرد و بزرگترین ضربه رو به طبقه متوسط جامعه وارد کرد. چون یادمه تو سال 90 و قبل از تحریم ها تولید مزدا3 به مرز 10 هزار دستگاه نزدیک شده بود و قیمتش در حدود 33 الی 38 میلیون تومن بود.

  13. علی عقیلی

    ۲۰ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (118 ديدگاه)

    سلام دوستان
    ببخشید بی مورد حرف میزنم
    امیدوارم تایید بشه
    در مورد پوست کروکدیل برای بنز که اینقد دلتون برا اون کروکدیله سوخت باید بگم که :
    بعضی از کشور ها کروکدل پرورش میدن و میخورن
    یعنی پرورشگاه کروکدیل یا شاید هم تمساح یا یه چیزی که در معرض انقراض نباشه دارن .
    بنابراین وقتی گوشتشون رو میفروشن ، پوستشم به عنوان یک چرم گرون و مرغوب میفروشن !
    و همچین شرکت هایی ازش استفاده میکنن .
    مطمعن باشید تو غرب بیشتر از ما به حقوق حیوانات احترام میگذارند
    و این قضیه زود تر ماها به فکرشون اومد
    با تشکر
    ببخشید که اینجا مطرحش کردم .

  14. sunmartin

    ۲۰ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    با سلام واضح تر ازین نمیشه که کیا موتور دیروز در لیست 10 خودروی برتر جهان قرار گرفت ، آقای مسعود با تشکر از مقاله تصویری خوب شما لطفا کیا سراتو نیوفیس vs هیوندای النترا که در بسیاری از مجلات معتبر اروپایی مقایسه شدند را با هم مقایسه کنید

  15. مصطفی

    ۲۰ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (450 ديدگاه)

    صفر تا صدشم قابل قبوله.

  16. DRAGONBORN

    ۲۰ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1884 ديدگاه)

    مناسب برا خانمها

  17. DRAGONBORN

    ۲۰ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1884 ديدگاه)

    هیوندا الان پنجمین خودروساز دنیاست

  18. reza

    ۲۰ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (145 ديدگاه)

    من که عاشق هیوندای هستم
    می دونم همه به من می خندین ولی دست خودم نیست

  19. مصطفی

    ۲۰ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (450 ديدگاه)

    نه داداش؛کسی به هت نمی خنده.منم عاشق هیوندام!یه بار یه جنسیس کوپه سوار شدم…جاتون خالی!

    1. reza

      ۲۳ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (145 ديدگاه)

      اخه هر وقت که گفتم عاشق هیوندای هستم همه خندیدن
      خیلی ها هیوندا رو ماشین حساب نمی کنن
      ولی به نظر من یکی از بهترین های دنیا است

  20. DRAGONBORN

    ۲۰ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1884 ديدگاه)

    اوف جنسیس خیلی بابهته

    1. مصطفی

      ۲۰ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (450 ديدگاه)

      آره!خیلی خوب بود ولی مردم هی به هم نگاه می کردن…بد جوری توچشم بودم!توی زیرگذر یکم گاز دادم منو پرت کرد عقب!فک کنم داشتم یه120-130تایی می رفتم!خوش به حال هر کی که داره.

      1. فرهاد

        ۲۳ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (377 ديدگاه)

        داداش اون جوریم که میگی نیست
        منم اولین بار که سوار شدم مثل شما بودم اصلاً ذوق مرگ شده بودم :)
        ولی بعد از چند وقت که دیگه اون حس شتابش از سرت میوفته نقطه
        ضعفاش اذیتت میکنه و یه جورایی حال آدمو میگیره
        البته ابن نظر من بود شاید من اشتباه میکنم
        همیشه معتقدم خیلی فاکتورا هستن که از شتاب و قدرت مهمترن
        مثالشم نیسان gtr اگه فقط شتاب مهم بود دیگه بقیه
        سوپر اسپرت ها واسه چی هستن

  21. DRAGONBORN

    ۲۰ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1884 ديدگاه)

    هیوندای پرواز تا اوج رو تو برنامش داره

  22. DRAGONBORN

    ۲۰ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1884 ديدگاه)

    من سنتینیال رو بیشتر از همه می پسندم

  23. مصطفی

    ۲۰ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (450 ديدگاه)

    خودشو می پسندم ولی قیمتشو هرگز.

  24. hrf

    ۲۱ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (381 ديدگاه)

    اصلا از داخل ماشینای هیوندایی خوشم نمیاد. خیلی خطوط شکسته داره. روان ادمو پریشان میکنه :|

  25. DRAGONBORN

    ۲۱ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1884 ديدگاه)

    این یکی واقعا زیباست

  26. REZA....JUSTFRANCE....JUSTRENAULT

    ۲۱ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (17 ديدگاه)

    واقعا طراحیا ی داخل هیوندای خیلی خوبن . خیلی کم میشه ایراد گرفت . من نمیدونم چرا همه با هیوندای افتادن رو لج

    1. آرمين

      ۷ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (5 ديدگاه)

      از کنار پراید هم رد نشدن اخه شایدم خیلیی مایه دارن :))؛

  27. parseh net30

    ۲۱ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (283 ديدگاه)

    خیلی دوسش دارم خداییش.ی جورایی تو دل بروست

  28. MASOOUD

    ۲۲ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (84 ديدگاه)

    طراحی خارجیه زیبایی داره، ولی بعضیا معتقدند ماشینایی که در طراحیشون از خطوط منحنی و ملایم زیاد استفاده میشه، زود از مد میافتن، به همین خاطر میبینیم که غولهای خودروسازی بیشتر از خطوط تیز و گاها ملایم استفاده میکنن.

  29. Ahmad..F12

    ۲۲ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (2541 ديدگاه)

    انیس جان ممنون

    النترا هم مثه بقیه مدل های هیوندای برای تریم اسپرت تفاوت های آنچنانی روش اعمال نشده

    به قول انیس حسینی، انگار اسپرت فقط یه نام و همین

  30. SAEEDS

    ۲۲ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    اگر به محصولات کره نگاه کنید اکثرا شاخ شدن مثل هیوندا و کیا و سامسونگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا