هیوندای

بررسی هیوندای النترا GT هاچ‌بک مدل ۲۰۱۴

در مقطعی از زمان، حروف GT نشانگر اختصاری گرن توریسمو بود. این حروف در آخر عناوین خودروهایی به کار می‌رفت که کاملاً برای رانندگی در مسابقات مناسب نبودند، ولی در عین‌حال طراحی خوبی داشته و خودروهای سریعی بودند. این خودروها معمولاً دو در داشتند و درون کابین سطح بالایشان، صندلی برای چهار سرنشین در حالت ۲+۲ فراهم بود. نمونه‌هایی از این نوع خودروها، استون‌مارتین‌هایی هستند که در برخی سری‌های جیمز باند استفاده شده‌اند و همین‌طور تعدادی از فراری‌ها، مازراتی‌ها و آلفاها. امّا در ادامه، تعریف گرن توریسمو چنان گسترش پیدا کرد که کم‌کم مؤلفه‌های اولیه آن دچار تغییر شدند. هیوندای النترا یک شاهد بر این ادعاست. این مدل که برای سال ۲۰۱۴ ارتقا یافته، از همان سیستم پیشرانه با دیفرانسیل جلویی استفاده می‌کند که در سایر مدل‌های النترا به کار می‌رود؛ یعنی عملکرد این خودرو نیز متوسط است.

2014 Hyundai Elantra GT
۲۰۱۴ Hyundai Elantra GT

هاچ‌بک تنها نوعی از بدنه النترا است که مجاز شده تا از نشان GT استفاده کند تا از لحاظ ظاهری با دیگر خودروهای این خط تولید، متفاوت باشد. همچنین، سیستم تعلیق النترا GT با دیگر النتراها فرق دارد. این سیستم در تریم اسپورت سدان و کوپه النترای جدید نیز استفاده شده است.

2014 Hyundai Elantra GT
۲۰۱۴ Hyundai Elantra GT

GT مدل ۲۰۱۴ همانند دیگر النتراها از یک موتور جدید ۲ لیتری DOHC چهار سیلندر با زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها و انژکتور مستقیم استفاده می‌کند. این موتور ۱۷۳ اسب‌بخار قدرت دارد و گشتاور خروجی آن ۲۰۸/۸ نیوتن‌متر است. النترا از این لحاظ به پای سایر خودروهای موجود در این کلاس، مانند فورد فوکوس ST با موتور توربویی با ۲۵۲ اسب‌بخار قدرت و گشتاور ۳۶۶ نیوتن‌متری نمی‌رسد؛ امّا برای یک موتور تنفس طبیعی با این حجم، وضعیت چندان بدی ندارد. در همین حال، نسبت به النترا GT مدل ۲۰۱۳ رشد قابل‌توجهی داشته است؛ خودرویی که دارای یک موتور ۱/۸ لیتری با پورت انژکتور بود که قدرتی به اندازه ۱۴۸ اسب‌بخار داشت و گشتاوری برابر با ۱۷۷ نیوتن‌متر تولید می‌کرد.

2014 Hyundai Elantra GT
۲۰۱۴ Hyundai Elantra GT

GT قبلی یک سیستم گیربکس دستی ۶ دنده داشت که برای رسیدن به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت به ۸/۳ ثانیه زمان نیاز داشت و مسافت یک‌چهارم مایل را در زمان ۱۶/۵ ثانیه طی می‌کرد. در مدل ۲۰۱۴، خودروی تست‌شده با اینکه نسبت به مدل قبلی سنگین‌تر است (۱۳۷۴ کیلوگرم در مقابل ۱۳۳۷ کیلوگرم)، امّا برای رسیدن به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت، حدود نیم ثانیه جلوتر است و یک‌چهارم مایل را در ۱۶/۱ ثانیه می‌پیماید.

2014 Hyundai Elantra GT
۲۰۱۴ Hyundai Elantra GT

عملکرد بهتر النترا در حالی در خودروی تست مشاهده شده که این خودرو از یک سیستم گیربکس اتوماتیک استفاده می‌کند که دارای حالت دستی است و باید با حرکت دسته به جلو یا عقب برای شیفت دنده‌ها استفاده کرد (خبری از پدال شیفتر نیست). تعویض دنده‌ها در مجموع راضی‌کننده نبوده و صدای موتور نیز در حد یک GT نیست. ولی در حالت کلی، یک خودروی مطیع در دستان راننده قرار می‌گیرد.

2014 Hyundai Elantra GT
۲۰۱۴ Hyundai Elantra GT

موتور GT سال ۲۰۱۴ حجم بالاتری داشته و خروجی بیشتری در قدرت و گشتاور ارائه می‌دهد. امّا همه‌ی این‌ها در مصرف سوخت بهینه‌تر نمی‌توانند چندان مفید باشند؛ حتی با وجود اینکه در موتور جدید از انژکتور سوخت مستقیم استفاده شده است. النترا GT سال ۲۰۱۳ در هر ۱۰۰ کیلومتر در شهر ۹/۰۵ لیتر و در جاده ۶/۳۶ لیتر مصرف سوخت دارد، در حالی که میزان مصرف سوخت مدل ۲۰۱۴ در شهر ۹/۸ لیتر و در جاده ۷/۱۳ لیتر است. در همین حال، مصرف سوخت در تست، وضعیت بهتری پیدا کرده است. وقتی النترا GT مدل ۲۰۱۳ را تست کردیم، این خودرو مصرف سوختی برابر با ۱۰/۲ لیتر نشان داد، ولی در مدل جدید، مصرف سوخت ۹/۰۵ لیتر را شاهد بودیم. احتمالاً یکی از دلایل اصلی این موضوع، استفاده از سیستم گیربکس اتوماتیک بوده است.

2014 Hyundai Elantra GT
۲۰۱۴ Hyundai Elantra GT

چابکی النترا شبیه به تمام خودروهای کامپکت دیفرانسیل جلو است. البته النترا در پیچ‌ها کمی مقاومت نشان می‌دهد. به علاوه عملکرد قابل‌توجهی در ترمزگیری نیز ندارد. در تستی که برای مسافت توقف از سرعت ۱۱۲/۵۶ کیلومتر بر ساعت انجام شده، النترا GT در مسافت ۵۴/۲۵ متر متوقف شد که برای خودرویی با پسوند GT عملکردی ضعیف به‌شمار می‌رود.

2014 Hyundai Elantra GT Interior
۲۰۱۴ Hyundai Elantra GT Interior

در مقابل، به نقاط مثبت رانندگی با النترا GT نیز باید اشاره کرد. حس رانندگی با این خودرو به لطف بهینه‌سازی‌های انجام‌شده در سیستم تعلیق، بسیار بهتر شده است. سواری بر روی جاده‌های ناهموار با اندکی لرزش و تکان همراه است؛ ولی آن‌قدر نیست که سرنشینان را کلافه کند. در یک پیشنهاد برای تیم مهندسی شاسی هیوندای، بهتر است که این تنظیمات سیستم تعلیق را برای تمام النتراها اعمال کنند و سپس در مدل GT، کارشان را بیشتر توسعه دهند.

مانند تمام اتومبیل‌های هیوندای-کیا، النترا GT نیز دارای قیمتی مناسب است. البته مدل پایه ۲۰۱۴ از این خودرو به خاطر سیستم گیربکس اتوماتیک، اندکی از مرز ۲۰ هزار دلار عبور کرده است. در همین یک لیست بلند از امکانات استاندارد النترا GT نظرها را به خود جلب می‌کند: سیستم صوتی AM/FM/CD، A/C، گرم‌کن آینه‌های بغل، اتصال بلوتوث، چرخ فرمان اریب و تلسکوپی، ورودی آیپاد و USB، کنترل‌های اضطراری بر روی چرخ فرمان و چراغ‌های مه‌شکن. خودروی تست‌شده از امکانات اضافه‌ای استفاده کرده که در دو گروه آپشن قرار می‌گیرند. اولی، بسته تکنولوژی ۳۲۵۰ دلاری است که شامل امکاناتی چون سیستم راهبری با رابط کاربری بسیار خوب، سقف آفتاب‌گیر پانوراما، نوربالای اتوماتیک و سیستم کنترل هوای دوگانه خودکار می‌باشد. دیگری گروه آپشن‌های استایل است که امکاناتی مانند چرخ‌های ۱۷ اینچی آلومینیومی، سیستم تعلیق بهینه جایگزین، سیستم اطلاعات هیوندای به لو لینک، چرم صندلی‌ها، صندلی هوشمند راننده، پوسته آلومینیومی برای پدال‌ها، پوشش چرم برای چرخ فرمان، دکمه استارت و چراغ‌های عقب LED اضافه می‌کند. این دو پکیج در کنار پوشش کف ۱۲۵ دلاری، قیمت خودروی تست را به ۲۶ هزار و ۴۸۵ دلار رساندند. در نتیجه، یک خودروی جمع‌وجور مجهز خواهید داشت که طراحی داخلی دلپذیری در آن به کار رفته است. البته اگر به دنبال هیجان بیشتر رانندگی باشید می‌توانید از همان اول از سیستم گیربکس اتوماتیک صرف‌نظر کنید و در همین حال، هزار دلار نیز صرفه‌جویی کنید. در هر حال، با ۲۶ هزار کارهای دیگری نیز می‌توان انجام داد. فورد فوکوس ST با قدرت ۲۵۲ اسب‌بخار، هوندا سیویک Si با قدرت ۲۰۱ اسب‌بخار یا فولکس‌واگن GTI با قدرت ۲۱۰ اسب‌بخار می‌توانند گزینه‌های مناسبی باشند. در این خودروها، امکانات زیادی در اختیار نخواهید داشت، ولی اگر چابکی خودرو یکی از مهم‌ترین اولویت‌های شماست، این خودروها می‌توانند نیاز شما را بهتر رفع کنند.

مشخصات:

  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل جلو، ۵ سرنشین، ۵ در هاچ‌بک.
  • قیمت مدل تست: ۲۶,۴۸۵ دلار (قیمت پایه: ۲۰,۵۶۰ دلار)
  • نوع موتور: DOHC 16-valve inline-4 بدنهٔ و رویه آلومینیومی، انژکتور سوخت مستقیم.
  • گنجایش: ۱۹۹۹ سی‌سی.
  • قدرت: ۱۷۳ اسب بخار در ۶۵۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۲۰۸ نیوتن‌متر در ۴۷۰۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: ۶سرعته اتوماتیک با شیفتینگ اتوماتیک.

ابعاد:

  • فاصله دو محور چرخ‌ها:۲.۶۵ متر.
  • طول ماشین: ۴.۳ متر.
  • عرض: ۱.۷۸ متر.
  • ارتفاع: ۱.۴۷ متر.
  • وزن کلی: ۱۳۷۰ کیلوگرم.

تست‌های سرعت:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت:۷.۹ ثانیه.
  • صفر تا ۱۴۴/۸ کیلومتر بر ساعت: ۲۱.۹ ثانیه.
  • عبور از ۴۰۰متر: ۱۶.۱ ثانیه با سرعت نهایی ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی (با محدودیت قانونی) : ۲۰۸ کیلومتر بر ساعت.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵۴.۳ متر.

مصرف سوخت:

  • تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۹.۸ لیتر در شهر و ۵/۲۳۷.۱۳ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
  • مصرف سوخت در تست: ۱۰.۸۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۲۹ دیدگاه‌ها

  1. شهروز

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (39 ديدگاه)

    فوفول واقعی!!!

    در برابر هوندا سیویک و تویوتا کرولا و مزدا 3 باید لنگ بندازه

    1. Kurosh

      ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (310 ديدگاه)

      اینکه با اون النترایی ک تو بازار ایران هس فرق میکنه؟!

      1. خاوری مزراتی

        ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (1100 ديدگاه)

        فک کنم این در بازار اروپا عرضه میشه چون خیلی شبیه مدلهای آی سی و آی چهل هست
        بنظرم در قیاس با مزذا3 گلف و فوکوس عددی نیست گرچه واقعا تلاششون تحسین برانگیزه

      2. مک میسل

        ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (2687 ديدگاه)

        جلوش شبیه جنسیس کوپه های جدیده..مدلا باید با هم فرق کنن…برای همینکه از المانی ها بیشتر خوشم میاد دیگه……
        باز جلوشون یه فرقی با مدلای دیگه داره…….

      3. امید

        ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (1320 ديدگاه)

        پراید ارزان ترین خودرو جهان است

        رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: پراید ارزان ترین خودرو جهان است و هر یک خودرو پراید با یک میلیون ضرر عرضه می شود.

        بله چقد دارین لطف میکنین به مردم دستون درد نکنه بخدا شرمنده شدم
        میبینین بچه چقد ما بدیم بیچاره ها دارن بخاطر ما ضرر میکنن

    2. Germany & Japan

      ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1674 ديدگاه)

      طراحیش اگه بعد 2 سال از چشم نیوفتاد هرچی خواستین بمن بگید … هیوندای کلا مشخصات فنیش رو چرت و پرت مینیویسه خیلی طرفدارای کره خوش حال نباشند . در کل من یاریس اسپورت رو بیشتر دوست دارم بیشتر از 350 اسب بخار قدرت داره

      1. زیگما

        ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (3058 ديدگاه)

        میشه مشخصات انجین این یاریس رو کامل برای من بذارید؟
        این یاریس 350 اسبی کجا فروش میره؟
        تولید انبوهه اصلا؟

      2. Germany & Japan

        ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (1674 ديدگاه)

        ببخشید 350 اسبی نبود ، 420 اسبی بود

        http://www.pedal.ir/%D8%AA%D9%88%DB%8C%D9%88%D8%AA%D8%A7/%DB%8C%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%B3-%D9%87%DB%8C%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D8%AF%DB%8C-%D9%85%D9%81%D9%87%D9%88%D9%85%DB%8C/

        من فقط ازش این لینکو دارم ، بجه ها تویوتا ورسو تو این کلاس نیست؟؟

        1. زیگما

          ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (3058 ديدگاه)

          اینکه مفهومیه تولید انبوه نیست :| چرا مقایسش کردی؟

          از اول فهمیدم که یه کاسه ای زیر نیم کاسه هست
          ماشین مفهومی رو که با تولید انبوه مقایسش نمیکنن عزیزم.

      3. masoud 68

        ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (18 ديدگاه)

        350 ??????

      4. امین

        ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (430 ديدگاه)

        با محمد germany & japan موافقم. النترا طراحی خسته کننده ای دارم و زود از چشم میوفته. این ثابت شده که میگم

      5. مک میسل

        ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (2687 ديدگاه)

        اصلا همین الان افتاده…… بس که مدلاشون عین همدیگر ساختن البته
        تلاش هیوندای و کل صنعت کره تحسین برانگیزه…..

        1. طوفان

          ۲۱ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (147 ديدگاه)

          ببخشید من اصلا قبول ندارم که طراحیش از چشم می افته . اگرم بخواد این اتفاق بیفته تا اون موقع مدلش عوض میشه مثل همه ماشینهای دیگه

        2. طوفان

          ۲۱ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (147 ديدگاه)

          الانترا از قدیم ماشیناش خوب بوده الانم هر کی داره راضیه

    3. Germany & Japan

      ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1674 ديدگاه)

      هیوندای کپی نکنی واقعا واسم عجیب میشه دیگه

      http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2013-Toyota-Auris-hybrid-skyview.jpg

      نمای عقب این الانترا شبیه تویوتا Auris نیست ؟؟؟؟؟؟

    4. هومان

      ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (125 ديدگاه)

      تو این رنج قیمت فقط MG6 و مزدا3 نیو ، تویوتا اگر به قیمتش در ایران فروش بره و نمایندگی ایرتویا بعد از کلیه عوارض 20 تا 30 درصد روش نکشه ، اول تویوتا وگرنه سوم تویوتا

    5. hosein

      ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (26 ديدگاه)

      عکس های رسمی ایران خودرو از نمای داشبورد دنا با دو رنگ
      http://www.ikco.com/fa/Product.aspx?ID=170&Section=4&Series=%D8%AF%D9%86%D8%A7

  2. sami

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (58 ديدگاه)

    جون من این پر قر و فر های کره ای رو با ماشین های ژاپنی مقایسه نکنید

    راحتی اتاق و هندلینگ یه کرولا 2008 با 800000 کارکرد رو تجربه کردم. النترا رو هم سواری گرفتم. این کجا و اون کجا

    1. M.P

      ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (21 ديدگاه)

      داخل خیابان های ایران ک تا چشم کار میکنه.ماشین های هیوندا رو میبینه

      1. احسان

        ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        به جرات میتونم بهتون بگم که ایران یکی از کشورهایی هست که محصولات هیوندای توی اون بسیار پر فروشه تو هیچ جای دنیا به جز کره اینقدر ماشین کره ای نیست
        بیشتر اون هم بر میگرده به اینکه ما فقط و فقط. به ظاهر اولیه و برداشت اولیه از ظاهر ماشین توجه میکنیم
        ۱ خاطره هم براتون تعریف کنم
        من پارسال دبی با خوشحالی تمام ۳ ماه پس از ورود رفتم و یک کیا کادنزا خریدم همه دوستان تو دانشگاه و اقوام شاکی صدند مه بابا این چیه رفتی خریدی یعنی اونجا کلا هیوندا و کیا رو جز ماشین نمیدونند و عشقشون متشین های ژاپنی هست به خصوص تویوتا
        بعد با راهنمایی یکی از دوستان یک اوالون کارکرده هیبرید برداشتم و اون موقع بود که فهمیدم این کجا و ان کجا
        اونم با چه قیمتی ۱۶۰۰۰. دلار
        متاسفانه درسم داره تمام میشه و کم کم باید برگردم :(

  3. ali

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (37 ديدگاه)

    ماشین فقط آلمان و ژاپن

  4. e36

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (914 ديدگاه)

    هیوندای و کیا با سرعت زیادی در حال پیشرفت هستند ، به زودی از ژاپن جلو خواهند زد …

    1. سعید

      ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (44 ديدگاه)

      اون اتفاق فقط گل نی می افته!!!!!!!!!!!!

      فقط ژاپنی

  5. زیگما

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (3058 ديدگاه)

    ماشین زیباییه
    انتخاب خوبی میتونه باشه با توجه به قیمت
    جالب این که تویوتا با این همه ادعا هیچ ماشین قابل رقابت با این، در بازار امریکا نداره!
    یه تویوتا ماتریکس بود که از بس فروشش افتضاح بود فروشش رو متوقف کردن حدود 6 ماه پیش! در واقع ماتریکس یک پروزه شکست خورده تویوتا بود.
    ماتریکس در واقع ماشینی بود که در دو نسل تولید شد.
    بر پایه تویوتا کرولا طراحی شده بود ولی از نوع هاچ بک بود و قابل خرید با سیستم awd بود و بازار اصلیش امریکای شمالی بود و در بقیه دنیا فروخته نمیشد.

    1. زیگما

      ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (3058 ديدگاه)

      البته اینم بگم که چون یک تعدادی رو دستشون مونده هنوز تو کانادا فروخته میشه و احتمالا تا چند ماه آینده کاملا از برنامه فروش تویوتا حذف میشه.

      1. زیگما

        ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (3058 ديدگاه)

        یاریس در کلاس subcompact car و ربطی به این کلاس الانترا جی تی نداره عزیزان

    2. Germany & Japan

      ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1674 ديدگاه)

      یاریس اسپورت تو این کلاس نبود زیگما ژون؟؟

      1. زیگما

        ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (3058 ديدگاه)

        نه Germany & Japan جون.

        1. Germany & Japan

          ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (1674 ديدگاه)

          آهان یادم اومد ، Auris تو این کلاسه

      2. volkswagen

        ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (290 ديدگاه)

        محمد جان خبر از قیمت و اپشن های یاریس اسپرت داری؟؟؟؟

        (پرچم بالاست)

        1. Germany & Japan

          ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (1674 ديدگاه)

          والا هنوز کانسپته انگار دانیال جان

    3. فرهاد

      ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (375 ديدگاه)

      زیگما auris تو آمریکا عرضه نمیشه؟؟؟

      1. زیگما

        ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (3058 ديدگاه)

        نه.

  6. momo

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (17 ديدگاه)

    یادش بخیر یه زمانی 20 هزار دلار میشد 20 میلیون با گمرک و کارای دیگش به 40 تومنم نمیرسید.اما الان باس 45 میلیون بدی 206 بخری!

    1. زیگما

      ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (3058 ديدگاه)

      فروش فوری 206 وی 8 اس دی زده ۳۵۹,۴۴۹,۰۰۰ ریال!
      تیپ 5 هم زده ۳۵۴,۳۱۰,۰۰۰ ریال!

      1. sorena scirocco

        ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (741 ديدگاه)

        چه 35،چه 45 مهم اینه که ارزش شبه 206 های جدید خیلی کمترازاین حرفاس(مث بقیه ماشین های تولید داخل در حال حاضر)

        1. شاهین

          ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (4713 ديدگاه)

          البته منظور از فروش فوری،تحویل یک ماهه هستش.الان قیمت V8 توی بازار حدود 42-40 میلیون هستش.

      2. sina

        ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (307 ديدگاه)

        این 206 هایی که الان بهت میدن 10 تومنم زیاده چه برسه 35

  7. امین

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (147 ديدگاه)

    ای…بد نیس

  8. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (6507 ديدگاه)

    درود .

    ماشین خوبیه . در کلاس خودش برای ژاپنی ها رقیب به حساب میاد .

    امکانات خوبی هم داره . اما خب به این مطلب عقیده دارم که دوام و کیفیتش

    همچون تویوتا و هوندا و … نیست .

    ما هزار بار هم بگیم کره فلان و بیصار ، در حد ژاپن و المان و امریکا

    نیست و …. نه تنها جلو پیشرفتشون رو نمیگیریم و تضعیفشون نمیکنیم ،

    بلکه عزم و ارادشون رو بیشتر و جدی تر میکنیم .

    با نگاهی به امارها و مطالب روزافزون به صحت این موضوع پی میبریم .

    اما در اخر تأکید میکنم که از لحاظ دوام و کیفیت در ((( دراز مدت )))

    به ژاپنی ها نخواند رسید . اما پاسخگوی نیاز بیشتر مشتریها هستند .

    طراحی هم یک امر نسبی است . از نظر یک نفر زیباست و از نظر یک نفر

    بدریخته .

    اما از نظر من عقبش زیباتر از جلوشه .

    در اخر بگم که خودم یا ژاپنی میگرم یا محصولات و زیر مجموعه های فولکس .

    1. sorena scirocco

      ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (741 ديدگاه)

      فک نکنم زیبا بودن طراحی از نظر مردم همیشه امر نسبی باشه،این نسبی بودم بیشتر درمورد ماشین هایی با طراحی اغراق شده یا با زبان مجسمه سیال یا با حجم پردازی های بیش از حد صدق میکنه،مثلا بعیده کسی رو پیدا کنید که بگه گلف 2014 یا آئودی اس 7زشته(حداکثر میتونه بگه خوشگل نیست) اما مثلا نظرسنجی در مورد زیبایی وایپر،سوناتا وای اف و از این قبیل خودرو ها بحث فرق میکنه و نظرات خیلی متفاوت میشه…

      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (6507 ديدگاه)

        درود .

        بله . منظور من هم طراحی های معمولی بود .

  9. mojtaba..designer

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (221 ديدگاه)

    میلاد من با نظرت موافقم….مخصوصا گفتی
    “”ما هزار بار هم بگیم کره فلان و بیصار،در حد ژاپن و المان و امریکا
    نیست و …. نه تنها جلو پیشرفتشون رو نمیگیریم و تضعیفشون نمیکنیم،
    بلکه عزم و ارادشون رو بیشتر و جدی تر میکنیم.””

    تو این کلاس مزدا 3 جدید هاچبکش فوق العادس!!

    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (6507 ديدگاه)

      درود .

      مجتبی جان چاکریم .

      طراحیه مزدا جدیدا هم عالیه .

  10. mersedes

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (61 ديدگاه)

    سواری بدی نداره ولی اشکال طراحی داره

  11. شاهین

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (4713 ديدگاه)

    دوس ندارم اینجوری حرف بزنم ولی “لفظ GT هم خز شد رفت پی کارش…!”

    1. شاهین

      ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (4713 ديدگاه)

      هیوندای اگه من اینجوری حرف زدم … اینا کار توئه!!!

      1. فرهاد

        ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (375 ديدگاه)

        (:
        کلی خندیدیم آقا شاهین
        دمت گرم

        1. شاهین

          ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (4713 ديدگاه)

          مخلصم داداش.بهتره هیوندای ساخت خودروهای خانوادگیشو ادامه بده.عرصه ی خودروهای اسپرت رو بسپره به بزرگان این صنعت.

  12. PEUGEOT

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (998 ديدگاه)

    خداوکیلی خودتون قضاوت کنید
    پژو 208GTI با مشخصات :
    حجم موتور: 1600 cc
    حداکثر قدرت : 200 اسب بخار
    حداکثر گشتاور: 275 نیوتن متر
    شتاب 0-100 : 6.8 ثانیه
    حداکثر سرعت: 230 کیلومتر
    مصرف شهری: 8.2 لیتر
    مصرف ترکیبی: 5.9 لیتر
    مصرف اتوبان: 4.7 لیتر
    استاندارد آلایندگی: یورو 5
    بعدش اینو با النترا مقایسه کنید

    1. زیگما

      ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (3058 ديدگاه)

      قیمتش هم بگو!

      1. شاهین

        ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (4713 ديدگاه)

        حدود 29000 دلار. گرونه به نظرت زیگما جان؟ ولی ارزششو داره.

        1. زیگما

          ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (3058 ديدگاه)

          اره گرونه
          فوکوس اس تی 23 هزار دلاره در امریکا
          252 اسب قدرتشه
          شتابش 6.2 ثانیس

        2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (6507 ديدگاه)

          درود .

          زیگما چرا اواتارت رو عوض کردی ؟؟؟

        3. شاهین

          ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (4713 ديدگاه)

          میلاد بی خیال شووووو!!!!!!!!!!!

        4. زیگما

          ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (3058 ديدگاه)

          من نکردم کار سردبیره
          دو اواتاره شدم :| خواستیم مخفی بمونیما….

      2. PEUGEOT

        ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (998 ديدگاه)

        عرض به خدمتت قیمت 208 حدود 25100 یورو در فرانسه
        با احتساب مالیات و سود کارخونه

        1. PEUGEOT

          ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (998 ديدگاه)

          برای بقیه کشورهای اروپایی هم قیمتی که شاهین داد درسته

        2. زیگما

          ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (3058 ديدگاه)

          پژو جان اصلا جهت اطلاعت باید بگم پژو 308 قابل مقایسه با این و یا فوکوس هست!
          برو یه مطالعه ای بکن بعد بیا اینجا نظر بده.

        3. PEUGEOT

          ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (998 ديدگاه)

          البته زیگما جان این قیمتی که گفتم برای مدل 208GTI هست
          مدل معمولیش که به نظرم بازم از این سر تره فول آپشنش قیمتش 22450 یورو در فرانسه قیمت داره
          اینم مشخصات 208 معمولی:
          حجم موتور: 1600 cc
          حداکثر قدرت: 155 اسب بخار
          حداکثر گشتاور: 260 نیوتون متر
          شتاب 0-100: 8.1 ثانیه
          حداکثر سرعت: 215 کیلومتر
          مصرف شهری: 7.9 لیتر
          مصرف ترکیبی: 5.8 لیتر
          مصرف اتوبان: 4.5 لیتر
          استاندارد آلایندگی: یورو 5

        4. شاهین

          ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (4713 ديدگاه)

          ولی انتخاب اول من تو این کلاس گلف هستش،بعدش مزدا 3 و بعدش فوکوس.
          البته پژو رو هم دوس دارم!

        5. PEUGEOT

          ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (998 ديدگاه)

          خب زیگما جان اگه فکر می کنی با 308 قابل مقایسس یه ندا بده اطلاعات 308R بهت بگم تا ببینی چطور اینو قورت میده

        6. زیگما

          ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (3058 ديدگاه)

          من مگه گفتم این بهتر از اوناست که تو واسه من مقایسه میکنی؟
          من دارم میگم مقایست اشتباهه! فقط همین!

        7. زیگما

          ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (3058 ديدگاه)

          در ضمن
          این ماشین یه ماشین معمولیه
          شما نمیتونی با هاچ بک های داغ مقایسش کنی
          جون پسوند جی تی داره دلیل نمیشه با اسپرت ها مقایسش کنی
          هیوندای ماشین اسپرتی در این کلاس نداره عزیزم
          (ولوستر رو بی خیال)

        8. PEUGEOT

          ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (998 ديدگاه)

          خب زیگما جان این حرفتم قبول می کنم
          بازم 208 با موتور معمولی که اطلاعاتشو بالا گفتم از این سرتره

        9. زیگما

          ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (3058 ديدگاه)

          من که حرفی نزدم
          فقط قیمت رو پرسیدم و سایز خودرو هارو یاد اوری کردم
          افرین به پژو که اینقدر خوب ماشین میسازه

    2. Germany & Japan

      ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1674 ديدگاه)

      پژو جان تازه اینو در نظر بگیر که هیوندای مشخصات فنیش رو چرت و پرت مینیویسه و قدرت ماشیناش رو 2 برابر مینویسه

      1. PEUGEOT

        ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (998 ديدگاه)

        بابا محمد جان ترو خدا از این حرفای خنده دار نزن
        واقعا یعنی چی که دو برابر می نویسه
        واقعا خودت حرف خودتو قبول می کنی!!!!!!
        محمد جان ایراد دیگه ای نتونستی بگیری

        1. PEUGEOT

          ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (998 ديدگاه)

          واقعا ازت معذرت می خوام محمد جان یه لحظه فکر کردم پژو رو میگی
          شرمنده محمد جان

        2. Germany & Japan

          ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (1674 ديدگاه)

          خواهش میکنم ، اشتباه یه امر طبیعیه و تکرار نکردنش مهمه

          استی پژو جان این جیمیل منه ، حتما یه سر بزن ، همینطور شما شاهین جان ، خوشحال میشم از اطلاعاتتون بهره مند شم

          MOHAMMADFARDNO@GAMIL.COM

      2. volkswagen

        ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (290 ديدگاه)

        قدرتش رو دو برابر می نویسه . هه هه

        مشتی همه جا ایران نیست که بیان قدرتش رو دو برابر بنویسن بعد کسی بهشون چیزی نگه .

        اگه هیوندا قدرتش رو دو برابر می نوشت که 000 200تا سوناتا نمی فروخت تو امریکا .

        غیر ممکنه یه خودرو ساز بیاد تو سایت رسمی خودش دروغ و چرت و پرت بنویسه . البته بجز خودرو سازان ایرانی .

        شاید کره ای ها کیفیت عالی نداشته باشن ولی توی قدرت و شتاب خودشونو ثابت کردند .

        (پرچم بالاست)

        1. Germany & Japan

          ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (1674 ديدگاه)

          کره ای ها کاملا چرت و پرت مینویسن اطلاعات فنیشون رو ، من پرادو دارم 4000 سی سی مدل 2008 ، 240 اسب قدرت داره ، باهاش سانتافه 2011 که 270 اسب قدرت داره رو لوله کردم ، رفیقم با ماکسیما 230 اسبی ، گرانجور 250 اسبی رو لوله کرد ، GT 86 با یه موتور 200 اسبی ، 0 تا 100 رو تو 7.8 ثانیه پر میکنه بعد هیوندای توسان 2014 چجوری با 178 اسب بخار و وزن بیشتر میتونه تو 7 ثانیه 0 تا 100 رو پر کنه؟؟؟؟ هیوندای دروغ مینویسه تو مشخصات فنیش

          0 تا 100 آزرا 2010 رو 7.5 ثانیه اعلام شده ، آریون 2010 8 ثانیه ، پس چجوری میشه آریون آزرا رو تو درگ لوله میکنه؟؟؟؟؟؟ تازه 0 تا 100 هم زودتر از آزرا 2010 پر میکنه ، هیوندای دروغ مینویسه ، حالا منم یکم جوگیر شدم گفتم 2 برابر ، ولی خدایی دروغ مینویسه

    3. volkswagen

      ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (290 ديدگاه)

      پزو جان من قبلا بحث توربو شارجر رو در پدال کردم دقت بکید که 208 با توربو به قدرت دقیق 197 اسب رسیده ولی این یه خودرو با موتور تنفس طبیعی هستش

      (پرچم بالاست)

      1. PEUGEOT

        ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (998 ديدگاه)

        بله کاملا درسته فولکس جان
        ولی باید بگم موتور معمولی 208 که در بالا اصلاعاتشو گذاشتم هم از این بهتره
        یه لحظه برو بالا نگاه کن

    1. PEUGEOT

      ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (998 ديدگاه)

      دوستان عکسای 208 هم گذاشتم ولی پدال هنوز تایید نکرده
      رنگ قرمزش رو گذاشتم تا راحتر بتونید مقایسه کنید

      1. sorena

        ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (741 ديدگاه)

        پژو عزیز عالی بود،انصافا 208 با طراحی داخلی شگفت انگیرش یه چیز دیگس همینطور تکنولوژی انجین،
        208و308 عالین ولی هنوز تو ایران)مناطق آزاد( خبری ازشون نیس اگرچه آر سی زد به وفور پیدا میشه

        1. PEUGEOT

          ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (998 ديدگاه)

          واقعا سورنا جان
          من 3 بار رفتم منطقه آزاد ولی rcz ندیم
          حتما جدید آوردن

        2. sorena scirocco

          ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (741 ديدگاه)

          تو کیش علاوه بر رنتالش،جایزه ی مرکز خرید پردیس بود(مدل 2014)تو بندر انزلی یه مشکی و یه قرمزشو دیدم و در تبریزم چون تابستون یکی دو روز بودم آر سی زد ندیدم ولی کامارو و اج خیلی زیاد بود

        3. PEUGEOT

          ۲۱ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (998 ديدگاه)

          آره من منطقه آزاد ارس رفتم و اونجا چیزی ندیدم
          حتما یه بار باید برم کیش

      2. سجاد

        ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (198 ديدگاه)

        عکسات جالب بود پژو جان فقط احساس میکنم فرمون ماشین دید صفحه

        کیلومتر رو خراب میکنه البته شاید خطای دید باشه ولی فکر کنم

        نمیشه از وسط فرمون به صفحه کیلومتر مسلط باشی

        ” Respect “

        1. PEUGEOT

          ۲۱ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (998 ديدگاه)

          آره منم اینجوری فکر می کنم سجاد جان

  13. امین

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (430 ديدگاه)

    خوبه از طراحیش خوشم اومد. ولی من ماشین های دیگه رو توی این کلاس انتخاب میکنم.
    قبول دارن النترا های سدان از چشم افتاده؟ خیلی طراحی خسته کننده ای داره. الان بهترین گزینه خرید توی سدان جمع و جور کرولا هست.

  14. چ مثل چاپلو

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (487 ديدگاه)

    سلام به همه.
    ماشین بدی نیس قیمتش واقعا خوبه و موتور خوبی هم داره همینطور امکانات خوب و طراحی جوان پسند و اسپرت میشه گفت تو این کلاس رقیب براش زیاده گلف جتا و سیویک SI همینطور فورد فوکوس ST با موتور قدرتمندش همینطور فوکوس اکو بوست با موتور 3 سیلندر یک لیتری که 180 اسب قدرت داره و قراره رو نسل جدید ST بیاد البته کمی تردید برانگیزه ولی اینا رقبای گردن کلفتی هستن ایکاش بازار ما ازاد بود تا شاهد یه رقابت جانانه تو ایران میبودیم
    یه نکته خرابی ماشینای کیا هیوندای تو چند سال اول واقعا کمه اینو من از خودم نمیگم چون تو تعویض روغنی کار میکنم از کسایی که هیوندای دارن میپرسم البته نسل جدید ماشینای هیوندای 3 سال از عمرشون بیشتر نگذشته و طبیعیه که خرابیاشون معلوم نشه و برای اطمینان از کیفیتشون هنوز قضاوت زوده.
    در کل فک میکنم عبارت GT برای این ماشین یکم زیادیه و اگه GT هس پس چرا قابلیت های اسپرتیش کمه و اگه نه چرا مصرفش بالاست.

  15. احسان(احسان سابق)

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2870 ديدگاه)

    فورد فوکوس رو با این مقایسه کنی الانترا واقعا کم میاره.در کل ماشین بهش نمیاد ماشین بدی باشه اما رقیبای خیلی پیشروتر از اینن

  16. فرهاد

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (375 ديدگاه)

    آقا یه سوال
    الانترا هاچبک همون I30 نیست؟؟

    1. امین

      ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (430 ديدگاه)

      بدنشون یکیه ولی یه تفاوت هایی باهم دارن. مثل مه شکن های جلو، جلو پنجره و شب نما های عقب

  17. کافر مقدس

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1627 ديدگاه)

    29هزار دلار اینجا میشه 180 تومن

    ک اصلا نمییارزه تو ایران

    1. شاهین

      ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (4713 ديدگاه)

      کافر جان بازار جهانی رو گفتم.ولی اینو مطمئنم که اگه 180 تومن هم بشه میخرن همونجوری که 200 تومن میدن و بیتل میخرن!

  18. محمد حسین

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    ماشین خوشکلیه ولی هیونداست دیگه
    هر سال باید عوضش کنی

  19. Ehsan

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1243 ديدگاه)

    ببینید رقیبهای این چه ماشین هایی هستند ، فورد فوکوس ، فولکس GTI و هوندا سیویک من باشم اول فوکوس بعد فولکس یا هوندا سیویک رو انتخاب میکنم در نهایت به النترا جی تی
    افرادی که دنبال لذت رانندگی باشند این ماشین ها رو انتخاب میکنند ولی کسی که دنبال اپشن ها باشه هیوندا رو
    علت اینکه مردم کشور ما هیوندای به نسبت زیاد میخرند به خاطر اپشن های رنگ و وارنگی که روی این ماشین هاست ، چون مردم ما تا قبل از این ماشین هایی رو سوار میشدند که نهایت اپشنش شیشه بالابر بود ، چون به مقایسه که برسند میگویند مثلا فورد فوکوس فلان امکانات رو نداره با همین قیمت این النترا این امکانات رو داره پس من اینو میخرم در حالی که نمیدونه رانندگی با اون خیلی بهتره

    1. زیگما

      ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (3058 ديدگاه)

      اصلا معنی آپشن رو میدونی؟

      والا هیوندای تا جایی که من میدونم در آپشن خیلی ضعیف عمل میکنه!
      میلاد بیا واسه این داداشمون توضیح بده آپشن چیه.

      1. Ehsan

        ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (1243 ديدگاه)

        نه زیگما جان نمیدونیم میشه شما توضیح بدین
        من مثل بعضی ها ادعام نمیشه که تو همه چیز دکترا دارم و به قول یک نفر کارشناس همه چی هستم

        1. زیگما

          ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (3058 ديدگاه)

          میشه بگی اون یک نفر کیه تا با هم راحت تر بحث کنیم؟
          یادته گفتی بهتره همه حرفای دلامونو به هم بزنیم تا روی هم جمع نشه و تبدیل به جنگ و دعوا نشه؟

        2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (6507 ديدگاه)

          درود .

          منظور احسان همون امکانات بوده .

          زیگما جان حالا بیخیال شو .

          استفاده ی دوستان از کلمه ی اپشن به خاطر جا افتاده ترش

          نسبت به امکانات است .

          من که میدونم چرا اعصابت خورده . یذره بیشتر دقت کن .

        3. Ehsan

          ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (1243 ديدگاه)

          خوشم میاد زیگما که همون برداشت خودتو از متن بیان میکنی اگر متنی که من نوشتم منظور دیگه ای داشتم و تو فقط آپشنش رو چسبیدی و یک منظور دیگه ای داری
          منظور من این بود که مثلا اگر به یکی بگی که فلان ماشین آمریکایی یا ژاپنی مثلا مدل پایش 30 هزارتاست اون میگه من با این پول میرم فلان مدل فول کره ایشو میخرم در حالی که نمیدونه رانندگی با اون آمریکائیه یا ژاپنیه خیلی بهتره تا اون کره ای خوب به نظرت اون به غیر از جذب اپشن شدن به چی جذب شده
          در کامنت بعدیم منظور من این که اگر اشتباه میکنم من کسی نیستم که بر علیهش جبهه بگیرم و بگم نه من درست میگم شما اشتباه میکنی و باز رو حرفم پافشاری کنم
          اون یک نفری هم که گفتم منظورم اون مردیست که رفته
          اگر بازهم متوجه نشدی بگو اسمش رو بنویسم

          منظورم از این جمله شخص خودمه نه کس دیگری نمیدونم چرا به تو بر خورد ؟؟!!؟؟

          اگر من بد منظورمو رسوندم من عذر خواهی میکنم

        4. زیگما

          ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (3058 ديدگاه)

          ببخشید گیر دادم….
          امروز اعصابم بهم ریخته بود.

        5. Ehsan

          ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (1243 ديدگاه)

          خواهش میکنم
          البته استفاده من از کلمه آپشن اشتباه بود ، ولی این کلمه تو ذهنم اومد نوشتم
          اتفاقا من هم بعد از ظهر اعصابم خورد بود چون با مدیر دفتر بحثم شد
          البته اون فکر نمیکرد من اعصبانی شم و جوابشو بدم یه جورایی شوکه شد :-D

      2. سجاد

        ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (198 ديدگاه)

        زیگما جان امروز چته اعصاب نداری؟

        یخورده ملایم تر لطفا

        ” Respect “

        1. زیگما

          ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (3058 ديدگاه)

          دلیلش رو پژو میدونه.

  20. چ مثل چاپلو

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (487 ديدگاه)

    پدال این چندمین باره که نظرات منو منتشر نمکنی قضیه چیه؟
    به خاطر اینه که اسممو چیز دیگه ای مینویسم یا نه؟؟؟

  21. Gheysar

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (123 ديدگاه)

    سلام

    یه سوال تا حالا کسی سوار هیوندای یا هر ماشین کره ای دیگه تو اروپا شده. آخه حسی که پیدا میکنید خیلی خیلی خیلی عجیبه به قدری که نمی تونم چه جوری بگم. یه حسه…. نمی دونم شاید.

    1. Germany & Japan

      ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1674 ديدگاه)

      پدر من یه رفیق کارخونه دار تو ترکیه داره ، یارو از اون خر پولاست ، یعنی ماشین نمونده این طرف نداشته باشه ، BMW GT و BMW دوازده سیلندر و LS و بنز اس و از این چیزا ، یعنی طرف ماشین نمونده سوار نشده باشه ، ازش پرسیدم نظرت راجع به هیوندای I30 چیه ؟؟؟؟ تویوتا اوریس و I30 هم داشت ، گفت بدک نیست ، ولی واقعا جلوی تویوتا اوریس کم میاره ، گفتم استاد حالا نظرت راجع به اوریس چیه؟؟؟؟؟ گفت نرم ترین ماشینیه که تو عمرم سوار شدم ، یعنی وقتی سوارش میشم اصلا انگار دارم تفریح میکنم ، اونجا بود که من به تویوتا ایمان اوردم

  22. camaro

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (808 ديدگاه)

    ماشین خوبی به نظر میرسه. اما به نظر من ماشینی که شایسته ی تحسین است کامارو.یه ابهت خاصی داره.

  23. چ مثل چاپلو

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (487 ديدگاه)

    سلام به همه.
    عشق است و اتش و خون. داغ است و درد دوری.
    کی میتوان نگفتن. کی میتوان صبوری.
    با دوست عشق زیباست. با یار بیقراری.
    از دوست درد ماندو. از یار یادگاری.
    به نظر من ماشین خوبیه از لحاظ طراحی و زیبایی سنجی طرحش جدیده و میشه گفت حس اسپورت بودن و هیجان رو القا میکنه نمیخوام اغراق کنم ولی النترا از خیلی ماشینا که اسم نمیبرم کمتر محافظه کاری کرده و حرف خیلی از دوستان که میگن طرحش زیباست ولی بعد چند وقت دل ادمو میزنه قبول دارم اما با درنظر گرفتن اینکه سیاست کلی هیوندای رقابت با سایر بزرگانه نباید انتظار داشت هیوندای از طرح های داغ که فقط چند وقت اول تو دل برو هست بگذره واقعیت اینه که هیوندای تو بحث فنی و کیفیت هرگز به پای تویوتا و هوندا و ماشین های امریکایی مس فورد و امثالهم نرسیده البته تا الان پس باید از جنبه های دیگه حرفی بزنه و این حس رو القا کنه که وقتی صحبت از فیست لیفت ماشیناش میشه فقط فست لیفت نسی و نسل جدیده که واقعیت نداره اما جدا هیوندای تو کلاس خودرو های خانوادگی خیلی خوب کار کرده و همین رده بندی ماشینا تو سری i اش واقعا عالیه در کل فک میکنم عبارت GT برای این ماشین خیلی زیادیه و با این مشخصات فنی اصلا شبیه یه GT نیس و مسئله ی بعدی هم مصرف سوختشه که زیاده اما تمام این موارد با در نظر گرفتن خدمات پس از فروش خوب و استهلاک پایین تو چند سال اول و همینطور قیمت مناسب قابل چشم پوشیه اما مطمئنا اگه بازار ما ازاد بود و سایر خودرو ها هم نمایندگی داشتن تو کشور مثلا نمایندگی هوندا یا میتسوبیشی شاید الان وضعیت به شکل دیگه ای بود به هر حال کره واقعا بازار یابی خوبی اللخصوص تو ایران داره و این چیز کمی برای پیشرفت یه کارخونه نیس.

  24. NASSY

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (410 ديدگاه)

    یکی دو بار سوار شدم , ماشین بدی اما , می تونست بهتر باشــــه!!!

    میشه گفت رقیبی هست برای ماشین های ژاپنی (تا حدودی) البته ب پای کیفیت ژاپنی ها نمیرسه اما با قیمت مناسبی که داره گزینه ی خوبیه برای خانواده های متوسط!!!

    فقط مصرفش بالاس یکم!!!!

  25. سام

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (877 ديدگاه)

    باعرض سلام وادب خدمت کارکنان سایت پدال
    تو زمینه خودروسازی کره ای ها پیشرفت فوق العاده ای در این چند سال داشتن به خصوص از سال 2005 به بعد و عرضه طراحهای جدیدشون به بازار.در کل کره ای ها عرق ملی زیادی دارن و دنبال علم و پیشرفتن.اکثر دانشجو های باهوش دانشگاههای آمریکایی از کشور کره ان.توی زندگیشون برنامه ریزی دارن و مثل اکثریت ماها دنبال علافی،پرحرفی،مفت خوری و حسادت های کور بچه گانه نیستن!

    1. NASSY

      ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (410 ديدگاه)

      سام حرف تو 100% قبول دارم!

      در ضمن یه چیزی جالبی که بین ما ایرانیا هست اینکه چـــشم ندارن پیشرفت یکی یا یه کشوری یا … ببینن , همه کار میکنن که اون کشور رو نابود کنند !!!!

      نه پیشرفت میکنیم نا میزاریم و کسی پیشرفت کنه!!!!

  26. زیگما

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (3058 ديدگاه)

    پدال اشتباه نیست؟
    نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل عقب
    دیف عقبه؟ :O

  27. امید

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1320 ديدگاه)

    فقط طراحی عقبشو دوس دارم در کل پول داشته باشم ترجیه میدم ژاپنی سوار شم

  28. رویا

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    خیلی رنگش قشنگه

    1. Ehsan

      ۲۱ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1243 ديدگاه)

      ببخشید رویا خانم ، فکر کنم اگر صورتی بود محشر میشد

      البته من جدیدا به یک نتیجه دیگه رسیدم اینکه هر چی رو من قرمز میبینم دختر ها اصرار دارن که صورتیه ، نگو که اینم صورتیه چون به چشم هام شک میکنم :-D

  29. mahdi

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (623 ديدگاه)

    درود
    آفرین به کره که شاهد پیشرفت مدوام خودروسازهاش هستیم
    هر روز بهتر میشن
    دوستان لطف کنید انقدر در مورد کره بد نگید
    پیشرفت قابل توجهی دارند
    اصلا مهم نیست که فلان کشور چکار میکنه مهم اینه که ما برای پیشرفت نباید دست روی دست بذاریم و نتیجه اون رو امروز در مورد کره داریم میبینیم
    رقیب جدی برای کشورهای دیگه شدند
    با کسی هم تعارف ندارم
    چه دوستان ژاپنی باز چه دوستان آلمانی باز که خودم هم دوست دار بنز هستم
    کره ماشینهای به نسبت خوبی میسازه نمیگم درجه یک اما میتونه یه خودرو درجه دو ارائه کنه که انگیزه شما رو برای خرید تحریک کنه
    دیروز کره خودرو درجه 3 یا درجه 4 میساخت
    امروز میتونه خودرو درجه 2 درست کنه
    و فردا …………………..
    پیشرفت و رقابت منتظر یکی مثل ما نمیمونه که بیایم بگیم فقط کرولا یا مزدا و ……..
    کره امروز تونسته نظر مشتریان رو به خودش جلب کنه
    این یه واققعیته
    حالا بگذریم که من و دوستان ترجیح میدیم ماشینهای ژاپنی بخریم
    اما بازار یه چیز دیگه رو میگه
    رقابت خیلی بالاست و مهیج
    لامصب مثل فینال جام جهانی میمونه با این تفاوت که پایانی نداره
    به هر حال بازهم خودم مزدا 3 رو توی این رنج قیمت ترجیح میدم
    مزدا 3 خیلی خوبه و مناسب
    سپاسگذارم
    مهدی (فرزند کوروش)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا