به دنبال خرید اولین خودرویتان هستید. والدین شما میخواهند خودرویی امن و کاربردی پیدا کنند اما شما خواهان محصول اسپورتی هستید. همچنین بودجهای محدود دارید و بنابراین گزینههای پیش رویتان کم هستند. طرفداران جوان خودرو باید انتخاب هوشمندانهای داشته باشند و تاکنون هم مقالههای زیادی درباره خودروهای مناسب با قیمتهای ارزان منتشر شده است؛ اما گزینهای وجود دارد که سالهای سال به آن توجهی نشده و حالا به اندازه کافی ارزانقیمت است که ارزش نگاه کردن را داشته باشد. ما هیوندای تیبورون را میگوییم!
افراد کمی تیبورون را میشناسند مخصوصاً اینکه بعد از آن خودروی عجیبی همچون هیوندای ولوستر و جنسیس کوپه دیفرانسیل عقب تولید شدهاند. قیمت تیبورون هماکنون بسیار پایین بوده و از نظر ما خریداران کم سن و سال خودرو اولی باید نگاهی به این خودروی کرهای بیندازند.
هیوندای تیبورون در سال ۲۰۰۰ وارد بازار آمریکا گردید و دومین نسل آن نیز در سال ۲۰۰۳ معرفی شد. این خودرو در سال ۲۰۰۵ فیس لیفت شد و تریم های GS، GT و SE آن تا پیش از قطع تولید در سال ۲۰۰۸ قابل انتخاب بودند. تیبورون هرگز دارای هندلینگی سطح بالا نبود اما یک کوپه جذاب با فضای کابین کاملاً جادار بود. درست همانند آکورا RSX، خودروسازان دیگر کوپههای هاچبک مانندی مثل تیبورون را نمیسازند. تیبورون خودرویی است که هم میتواند باب میل خریداران جوان باشد و هم رضایت والدینی را تأمین کند که خواهان خودرویی جادار و کاربردی برای فرزند خود هستند.
- قیمت
از آنجایی که نسل اول این خودرو جذابیت بسیار کمتری دارد بنابراین ما تنها روی نسل دوم این خودرو که از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۸ تولید شده است تمرکز میکنیم. هیوندای تیبورون به عنوان یک کوپه اسپورت ارزانقیمت تولید شد و هماکنون قیمت نمونههای با کارکرد بالا زیر ۲ هزار دلار میباشد! حتی نمونهای تمیز این خودرو با کارکرد زیر ۱۶۰ هزار کیلومتر را میتوان با قیمت زیر ۶ هزار دلار پیدا کرد که آن را به گزینهای عالی برای افرادی با بودجه کم تبدیل میکند.
- پرفورمنس
مدلهای پایه تیبورون از پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری با قدرت ۱۳۸ اسب بخار استفاده میکنند. تریم سفارشی GT به پیشرانه ۶ سیلندر ۲.۷ لیتری سانتافه مجهز بوده و قدرت قابلاحترام ۱۷۲ اسب بخاری دارد. یک گیربکس ۵ سرعته دستی بهصورت استاندارد وجود داشته اما گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک هم قابل سفارش بوده است. در صورت انتخاب پیشرانه قویتر، گیربکس ۶ سرعته جایگزین نمونه ۵ سرعته دستی میشود.
بهتر است به دنبال نمونههای دستی بروید زیرا گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک آن کاملاً کند است. مدل ۶ سیلندر GT همچنین از رینگهای ۱۷ اینچی بزرگتر و اسپویلر عقب استاندارد استفاده میکند. این خودرو با پیشرانه قویتر خود شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت حدود ۷ ثانیهای داشته و مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۵.۴ ثانیه طی میکند.
- کابین
نمیتوان کابین تیبورون را با کلماتی همچون خاص و متمایز توصیف کرد اما خب بد هم نیست. پلاستیکهای سخت زیادی در کابین بکار رفته و خب چنین کاری طبیعی است زیرا تیبورون در دورهای تولید شده که هیوندای در حال برداشتن گامهای اولیه برای تبدیل شدن به برندی جهانی بود. مدلهای GT بهصورت استاندارد با صندلیهای چرمی تولید میشدند و سیستم صوتی کنوود بهصورت آپشن در دسترس بودند.
- فضای کابین و بار
تیبورون یکی از جادارترین خودروهای دو درب اوایل قرن ۲۱ بوده است. این خودرو فضای کابین برای ۴ نفر داشته و طراحی هاچبک مانند عقب آن باعث ایجاد فضای بار قابل قبولی شده است. با خواباندن صندلیهای عقب این فضا کاملاً گسترش مییابد.
مصرف سوخت مدلهای ۶ سیلندر تیبورون با توجه به استانداردهای کنونی بسیار بد است اما خب در زمان خود متوسط بوده است.
- قضاوت نهایی
تیبورون هرگز به عنوان خودرویی پرفورمنس شناخته نشده اما زمانی که جوانها به دنبال خرید اولین خودروی خود باشند دینامیک رانندگی را اولویت اصلی خود قرار نخواهند داد. ما طراحی و فضای کابین تیبورون را دوست داریم و در واقع آن را یکی از ارزانترین خودروهای دو درب موجود میدانیم. قیمت این خودرو بسیار ارزان بوده و اگر به دنبال یک کوپه اسپورت با گیربکس دستی باشید حتماً خرید این خودرو را توصیه میکنیم.
مزدا
۲۴ دی ۱۳۹۸خدایش قیمت رو ببین زیر ۲ هزار دلار!! ??
درست این مقاله برای ایران صدق نمیکنه ولی برام سوال بود چرا هیوندایی کوپه رو تولیدشو متوقف کردند .
امیر
۲۴ دی ۱۳۹۸اتفاقا بنظرم این مقاله برای ایران هم صدق میکنه(غیر از قیمت)
اینجا هم معمولا جوان هایی به سراغ این خودرومیرن ک بشدت اهل دور دور های شبانه هستن اما توانایی هزینه زیاد رو ندارن و گاها به ناچار سراغش میرن چون استهلاک و مصرف نسبتا بالایی داره !
هادی 8 سیلندر
۲۴ دی ۱۳۹۸چون اشغال بود سیستم تعلیقش سرتانه انگار چیزی به اسم کمک فنر توش نیست هر کی بخره ۴ ۵ ماه مهمونشه
NAVID۰۰۹۸
۲۴ دی ۱۳۹۸مزدا عزیز
چرا تولیدش بکنند
برای زمان خودش خوب بود
یکی از دوستانم رنگ نقره ایش را خریده بود ، هروز با یه …. میدیدیمش ، به قول معروف پاخورش حرف نداره ، اما مصرف سوختش ، سواریش استهلاک زیروبندیش ، فاجعست .
بازارش خاص پسنده و خدا نکنه تصادف بکنی ، از گرونی قطعات ظاهری باید تو اوراقی ها دنبال استوک بگردین .
فکر میکنم رنگ فابریک تروتمیزش حدود ۲۲۰میلیون فی بخوره .
این هم در نظر بگیرید هم مدلهای این خودرو در آمریکا و روی ۲ هزار دلار میتونه خیلی متنوع باشه ، فقط یه سرچ بکنید تا متوجه بیشتر بدبختر بودن خودمون بشیم .
مرتضی
۲۴ دی ۱۳۹۸با همین قیمت ها میشه کارکرده میاتا هم خرید ، چرا این!
Just bentley continental
۲۴ دی ۱۳۹۸همین ماشین تا دوسال پیش ۶۰ تا ۷۰ تومن بود الان دارن ۲۰۰ میلیون می فروشنش
بعد اونور دو هزار دلاره!
مهدی
۲۴ دی ۱۳۹۸وقتی امد یادمه فوق العاده طرح جذابی داشت برای اولین بار این محصول با ارزا و سوناتا وارد شد که واقعه بی نظیر بود
Farzad
۲۴ دی ۱۳۹۸از رالی داکار هم یه مطلب بزارید برا تنوع خوبه .
Ali a
۲۴ دی ۱۳۹۸اینجا به هیوندای کوپه میشناسنش. ببینید خارج کشور چه قیمتی اینجا چقدره!. دیگه همشون چندجاشون رنگه و استهلاکشم بالاست.مصرف بالا.قطعات بدنه نایاب. ارزش خرید نداره…
Mohammadrrd
۲۴ دی ۱۳۹۸جالبه همین شده آرزو برا یکی مثه من!
خدایا شکرت
سعید.ب.58
۲۵ دی ۱۳۹۸با سلام و عرض ادب خدمت دوستان
من که خیلی هم راضیم
اگر سالمش رو گیر بیارید واقعا کارش درسته
شاید برای خیلی ها باور پذیر نباشه ولی من با مدل 2009 وارداتی اتومات با تغییرات کیت مکش و فیلتر اسپرت کی اند ان و کت بک هاوارد و ریمپ ای سی یو ، چهار دفعه پشت سر هم تکرار میکنم چهار دفعه متوالی یک جنسیس کوپه نیو فیس 2013 با موتور جی دی آی که خیلی خیلی هم سرحال بود و ادعا داشت رو گرفتم طوری که هر دفعه حدود بیست متر فاصله مینداختم.
فقط باید اولی که میخرید یه سری چیزهاشو با قطعات اصلی و نو عوض کنید تا از خرجهای بعدی در آتیه راحت باشید. قطعاتی از قبیل فن رادیات،رادیات، ترموستات، سیم کشی کامل ماشین، فیلتر بنزین ، صافی بنزین، سوزنهای انژکتور و شمع و وایرها و تقویت ترمزها که البته تماما بستگی به میزان استهلاک اون قطعه داره و نهایتا حواستون به روغن موتور و روغن گیربکسش و مصرفی های دیگه باشه.
اگر تند هم رانندگی میکنید ایرادی نداره فقط خواهشاً همیشه امن رانندگی کنید و از ریسک کردن در رانندگی جدا پرهیز بفرمایید و از همه مهمتر اینکه هر کاری که میکنید با توجه به توانایی های ماشینتون باشه.
سر همه ی سروران سلامت
یاس ی
۲۵ دی ۱۳۹۸سعید ب نازنین چیزی که من متوجه شدم این بود که یکسری قطعات را تعویض کنیم تا بعدا به مشکل بر نخوریم، آیا به نظر شما این قطعاتی که شما اسم بردی زیاد نیست !!!! این همه تعویض قطعه داشته باشیم تازه بعدش ممکنه به خرج نیوفته!!!!!!!!!!!!!! هر کس مطلب شما را بخونه فکر نکنم دیگه حتی به هیوندای کوپه نگاهم بکنه.
متاسفانه ماشین خوبی از کار در نیومد واسه همین توی بازار تشنه ایران هم خیلی مقبولیت نداشت. به نظرم با این بودجه باید تویوتای مدل پایین توی یک کلاس پایینتر پیدا کرد. البته این نظر منه.
حجت
۲۶ دی ۱۳۹۸ازنویسندگان محترم مقالات ،درخواست میشودمقاله ومطلبی بنویسید که به دردماایرانی هابخوره مثلااین هیونداکوپه ای که نام بردیدکجاش ارزونه وقیمت خارج ازکشورراولش کن توایرانش رابگو،همین ماشینااگه بخواهیم بگیرم بایدبالای ۲۰۰م پول بدیم ،همچین نوشته ارزان که یکی ندونه فکرمیکنه مثلا۶۰،۷۰میلیونه،میدونم ماشین گرونه الان پرایدش ۵۰به بالاس ولی این ماشین ارزشش رانداره که کم کم ۲۰۰میلیون بدی بگیری،ممنون
R
۲۶ دی ۱۳۹۸جنسیس کوپه رو هم بررسی کن مخصوصا مدل ۲۰۱۱ خیلی جذابه
Taha Ayoobi
۲۴ بهمن ۱۴۰۲الان سال 1402 هست و این ماشین که اون زمان 200 ملیون بوده الان 800 میلیون شده…
امیر
۱۳ شهریور ۱۴۰۳من از سال 1403پیام میدم بعد از 16سال کارکرد قیمتش 1میلیارد تومنه😂البته سالمش