چندین دهه از تولید اولین کوپه دیفرانسیل عقب میگذرد، بازار این خودروها تاکنون خودروهای موفقی مثل تویوتا سوپرا، نیسان 240SX و مزدا RX-7 را تجربه کرده است حالا با تسلط ماستنگ، کامارو و چلنجر بر بازار این کلاس، خودروهای دیگری مثل سایون FR-S و برادر دیگرش BR-Z نمیتوانند سهم زیادی از بازار داشته باشند. اما داستان جنسیس از کجا شروع شد؟ نزدیک به شش سال قبل هیوندای تصمیم گرفت که خودرویی قدرتمند را به مجموعه ی خود اضافه کند تا در این بازار هم حضور داشته باشد. هیوندای با مبنا قرار دادن جنسیس سدان، خودرویی کوپه و دیفرانسیل عقب طراحی کرد. جنسیس سدان با بهترین سدان های آلمانی رقابت میکرد و هیوندای با تولید جنسیس کوپه از رقابت با ماستنگ و کامارو ابایی نداشت.
آخرین باری که با جنسیس کوپه رانندگی کرده بودم سال ۲۰۰۸ و قبل از تولید انبوه این خودرو بود حالا بعد از هفت سال وقتی هیوندای، جنسیس کوپه ۳.۸ لیتری R-Spec را برای یک هفته تست در اختیارم گذاشت نمیدانستم که باید از خودرو چه انتظاری داشته باشم. هیوندای با تمرکز بر خودروهای پرفروش سوناتا، الانترا و جنسیس سدان در حق جنسیس کوپه کملطفی کرده است چراکه این خودرو رقیب و جایگزینی شایسته برای ماستنگ، کامارو و چلنجر محسوب میشود. جنسیس در نسل اول با دو موتور چهار و شش سیلندر توربوشارژ تولید شد که به ترتیب با حجم ۲ و ۳.۸ لیتری ارائه شدند. اما هیوندای در نسلهای بعدی در حالی تولید مدل چهار سیلندر را متوقف کرد که رقیبان این خودرو یعنی کامارو و ماستنگ در همان حین موتورهای چهار سیلندر توربوشارژ را به تولید رساندند. خودرویی که آن را بررسی میکنیم مدل میانی جنسیس است. مدلی بین جنسیس ۳.۸ لیتری پایه و جنسیس ۳.۸ لیتری آلتیمیت. مدل R-Spec با ویژگیهایی مثل رینگهای آلیاژی ۱۹ اینچی، سیستم تعلیق جاده ای تنظیمشده، ترمزهای برمبو، لغزش محدود دیفرانسیل عقب و صندلیهای اسپرت همراه شده است. موتور ۳.۸ لیتری این خودرو ۳۴۸ اسب بخار نیرو و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. گیربکس شش سرعته دستی بهصورت استاندارد بر روی مدل R-Spec قرار گرفته و سیستم انتقال قدرت ۸ سرعته اتوماتیک نیز به عنوان اپشن در نظر گرفتهشده است. این خودروبا توجه به حجم و قدرت بالایش، مصرف بالایی دارد و در هر صد کیلومتر در حالت ترکیبی ۱۲.۸ لیتر بنزین مصرف میکند که مصرف در شهر به ۱۴.۷ لیتر و در جاده به ۹.۸ لیتر میرسد. اما رانندگی با این خودرو چگونه است؟ در مقایسه با جنسیس سدان که خودرویی شیک و با استایلی است، جنسیس کوپه شخصیت خامتری دارد اما این موضوع نشان میدهد که تولید خودرویی اسپرت با گیربکس شش سرعته دستی برای هیوندای کار ساده ای است. احتمالاً به خاطر استفاده از سیستم قدیمی هیدرولیک بهجای سیستم الکتریکی جدید فرمان پذیری جنسیس کوپه خوب و مناسب شده است. با سیستم تعلیق مؤثر و ترمزهای برمبو همه چیز در خودرو تحت کنترل شماست و رانندگی مطمئنی خواهید داشت. باوجود موتور شش سیلندر ۳.۸ لیتری احتمالاً از خود میپرسید که چرا زمانی موتور ۲ لیتری هم برای این خودرو موجود بود. با ۳۴۸ اسب بخار نیرو با ضربه ای بر پدال قدرت زیادی تولید میشود که غرش این موتور و دور بالای آن جنسیس را خواستنی و دوستداشتنی میکند. اما چند نکته ی منفی در مورد این خودرواگرچه جنسیس کوپه سواری لذت بخشی دارد اما ترجیح میدادیم که طراحی داخلی این خودرو مثل مدل سدان آن کمی لوکستر و مدرنتر بود. جنسیس کوپه که یکی از مدلهای قدیمی در مجموعه هیوندای محسوب میشود باید جلوه ی خوبی داشته باشد اما با باز کردن درب خودرو، بیشتر از هر چیزی پلاستیک سخت میبینیم که کابین خودرو را کمارزش و بیکیفیت نشان میدهد. داشبورد طراحی خوبی دارد و استفاده از آن آسان است اما احساس خودرویی قدیمی را به شما القا میکند و این قضیه زمانی تشدید میشود که صفحهنمایش لمسی در کنسول وسط نباشد، البته مدل التیمیت این خودرو صفحهنمایش لمسی ۷ اینچی دارد اما در مدل R-Spec خبری از این صفحهنمایش نیست. مثل سایر کوپهها صندلی عقب جادار و کامل نیست اما دو سرنشین میتوانند در صندلیهای عقب برای مدت کوتاهی بنشینند. اگرچه جنسیس کوپه بهاندازهی ماستنگ و کامارو جذبه ندارد اما لیاقت توجه بیشتری دارد. این خودرو برای طرفداران کوپههای دیفرانسیل عقب سواری مفرحی دارد اما به دلایلی نامعلوم مشتریان از مشخصات این خودرو بیخبرند. بیاید امیدوار باشیم که هیوندای نسل جدید جنسیس را هر چه زودتر معرفی کند چراکه احتمالاً با حضور جنسیس سدان با موتور هشت سیلندر و حجم ۵ لیتری در خیابانها توجه بیشتری به این خودرو جلب میشود. جنسیس کوپه پایه قیمتی ۲۶۷۵۰ دلاری دارد که ۸۹۵ دلار هزینه جابهجایی به آن اضافه میشود. قیمت این خودرو در مدل R-Spec به ۲۹۵۰۰ دلار میرسد.
AlirezaF12
۹ خرداد ۱۳۹۴به نظر من GT86 از این بهتره / جنسیس صدا داره ولی راه نمیره
نسبت به صداش سرعتش کمه / ولی تویوتا ….
سامورایی
۹ خرداد ۱۳۹۴تو داری Toyota GT86بزرگ رو با جوجه ماشینی مقایسه میکنی
پسر عموم gt86 خریده ,واقعا عالیه در ضمن من جنسیسم سوار شدم قابل قیاس با GT86نیست
آرمااااان
۹ خرداد ۱۳۹۴آقای سامورایی منم به قطع میگم شما تا حالا نه سوار جنسیس شدی و نه gt86 در ضمن جی تی۸۶خودروی خوبی هست ولی به هیچ وجه نمیتونه با جنسیس رقابت کنه،جنسیس با موتور ۳۸۰۰سیسی رو داری با یه موتور ۲۰۰۰که خروجی ۲۰۰اسب داره مقایسه میکنی؟؟
از نظر راحتی هم انتظار نداشته باش که هر دوتاشون نرم باشن چون هر دو خودرو اسپرتن پس سواریشون با یه خودروی مثلا لوکس که نباید یکی باشه
hesam
۲۱ تیر ۱۳۹۴ببخشید شما دارید تویوتا86 سال 2012 رو با جینسیس سال 2015 مقایسه میکنی تویوتا 86 که در ایران هست برای 2012 است و دیگر بالا تر از ان وارد ایران نمی شود چون سی سی ان بالا تر از حد مجاز ایران است شما بریید تویوتا 86 برای 2015 رو ببینید بعد بیاید قدقد کنید
امير حسين
۸ آذر ۱۳۹۴سوار شدن چه ربطى داره gt کجا سلار شتابو قدرت کجا
محمد
۹ خرداد ۱۳۹۴یعنی چی صدا داره ولی راه نمیره؟
دیگه انصافا نباید با gt86 مقایسه بشه، جنسیس توی کلاس و سایز بالاتریه و از هر نظر سر تره
shahryar
۹ خرداد ۱۳۹۴تویوتا نه صدا داره نه را میره
AliZeus
۹ خرداد ۱۳۹۴ای بابا…راه میره، صدا نداره…صدا داره را نمیره..:D
لامصب تحلیل که نیست!
mds
۹ خرداد ۱۳۹۴نظرارو؟!!!
شما احتمالا یه جا دیگه نشستى نه تو جنسیس!
اون اشغاله ژاچینى که نصف قدرت و ابهت جنسیسو نداره از جنسیس سرتره؟!!! یه رینگ جنسیسو با کل تویوتا و ژاچین عوض نمیکنم
shahryar
۹ خرداد ۱۳۹۴mds دیگه شما زیادی تعصبی هسی!!!
با ژاپن شوخی نکن که
فقط سری 3
۹ خرداد ۱۳۹۴واقعا تویوتا رو باشتاب8.5ثانیه رو با جنسیس 5.9ثانیه ای مقایسه میکنی بعد تازه میگی جنسیس شتاب نداره !!!!!!!
sAMG
۹ خرداد ۱۳۹۴تنها هیوندایی که همه ی جهان قبولش دارن…فک کنم دیگه تو ایران نبینیمش طبق موضوع 2500ccبه بالا منظورم هس!!!
RETOLEX
۹ خرداد ۱۳۹۴یادش به خیر یه زمانی جنسیس کوپه میدیم . با خودم میگفتم این دیگه چیه . ماشین به دردنخور!!!!
اما الان همین برام شده رویا
اگه خدا یاری کنه و این ماشین وارد بشه و با همت مسئولین عزیز این خودرو 1 میلیارد تومان قیمت میخورد که بسیار هم مناسب هست
واقعا ماشین خوبی هست . کم کم داشتم فراموشش میکردم
اگه این برای رقابت در بازار امریکا اومده باید خشن و قوی تر از اینا باشه
کافر مقدس
۹ خرداد ۱۳۹۴با این پول گزینه های بهتری از جنسیس هم هست
پ ن: واقعا یه خارجی بخواد ماشین بخره سرش گیج نمیره؟ با 30هزار دلار نزدیک به 56مدل کار میتونه انتخاب کنه!
maysam..laferrari
۹ خرداد ۱۳۹۴باحال گفتی اما فکر کنم بیشتر از اینا سرش گیج بره چون قطعا از 56 مدل بیشتر میتونه انتحاب کنه!!
کافر مقدس
۹ خرداد ۱۳۹۴شباهت جنسیس کوپه به infiniti g37 coupe 2008 رو هیچ وقت متوجه نشدم . البته الان چراغ های عقب عین نمونه 2011ـه g37شده
تو گرن توریسمو هروقتg37رو برداشتم همه گفتنE جنسیس کوپه:|
saji
۹ خرداد ۱۳۹۴موتور 5 لیتری بذارن سرش خو وا میره !
sAMG
۹ خرداد ۱۳۹۴نه داداش وا نمیره…رو سدانش بنظرم گذاشته یا مخواد بذاره!…اینو ول کنید این bmw i8 هایی که اومده ایران قیمتشون چن هس…؟دوستان جواب بدین لطفا.
AMGs
۹ خرداد ۱۳۹۴3 میلیارد
sAMG
۱۰ خرداد ۱۳۹۴اول اینکه اسمت جالبه که برعکس منه!!!در جواب آقا رضا هم باید بگم که هم تو بندرعباس هم تو انزلی اومده…3تا نیست وبلکه 8تا هستند…
امین
۲۳ خرداد ۱۳۹۴چه ارزون.
Mohammad Reza
۹ خرداد ۱۳۹۴یه چیزی حدود 500،600 میلیون
چون گمرکش 12 درصده
این سه میلیاردو از کجا میارن بعضیا نمیدونم!!
فول آپشن ترینشم باشه حدود 120 هزار دلاره…با دلار 3.5 و گمرک 12 درصد حساب کنی یه چیزی حدود 500،600 میلیون میشه
رضا
۹ خرداد ۱۳۹۴طبق حساب و کتاب درست میگی داداش ولی اینجا ایرانه!!!حساب کتاب نداره
منم شنیدم 3تا وارد شده قیمت گذاشتن 3میلیارد نوبرانه!
SAMANpes
۱۰ خرداد ۱۳۹۴بله قیمتش حدودا بین 500 تا 600 هست
4 تا تو انزلی اومده منتظره پلاک شدنه :
http://s3.picofile.com/file/8191266550/img_3JGxmWIpXB_1_.jpg
AMGs
۱۱ خرداد ۱۳۹۴رو چه حسابی ۵۰۰ میلیون این قیمت یه بی ام وه سری پنجه
i8 های وارداتی به ایران از گمرگ باهنر سه میلیارد قیمت گذاری شدند http://tnews.ir/news/6C7441796296.html
گمرگی هم صد درصده نه دوازده درصد .
eMaD
۱۴ تیر ۱۳۹۴i8 مبلغ پایه 135 هزار دلار آمریکا جهت فروش در آمریکا
تو منطقه آزاد انزلی وارد شده
میگن برای ورزشکاران
قیمتش رو از چند نفر داخل منطقه آزاد 3 میلیارد شنیدم
جالبه دوستم تو آلمان زندگی میکنه میگه نمایندگی های BMW تازه آوردن واسه فروش!
walid
۹ خرداد ۱۳۹۴ماشین قشنگیه ولی داخلش میتونست بهتر باشه. در ضمن شتاب 0 تا 100 چقده؟
فقط سری 3
۹ خرداد ۱۳۹۴5.9 ثانیه
احمدرضا
۹ خرداد ۱۳۹۴این عقربه های وسط خیلی مسخره اند
shahryar
۹ خرداد ۱۳۹۴ی لحظه اون عقربه ها منو یاد کمری انداخت.داخلش میتونس بهتر شه
Archi khan
۹ خرداد ۱۳۹۴اصلا اینکه این ماشین خوبه یا نه به کنار.
من هیچ وقت نتونستم باهاش ارتباط برقرار کنم.
در ضمن با ۲۹هزار دلار گزینه های خیلیییی بهتری هست…
احمد باقری
۹ خرداد ۱۳۹۴ماشین باحالیه ولی به پای تویوتا نمی رسه. اون قدرت، صلابت و استحکام تویوتا رو نداره.
محمد
۹ خرداد ۱۳۹۴تویوتا چیزی دیگه هست….
امیرحسین (Lion26)
۹ خرداد ۱۳۹۴من می رم به جای اینکه اینو بگیرم،پژو Rcz-R می گیرم.
هم خیلی قشنگ تره و هم با کیفیت تر.
http://www.pedal.ir/%D9%BE%DA%98%D9%88/rcz-r-2014/
موتور 1.6 لیتری با 270 اسب بخار و گشتاور 330 نیوتون متر.
Just France.
BMW4ever
۹ خرداد ۱۳۹۴اصلا این بحث رو بی خیال من هر وقت از جنسیس کلیپ دونات دیدم موتور سوزونده GT 86
یاBRZوFS-R از این خیلی بهترن توی تاپ گیر گفتن اگه کسی پول LFA رو نداره GT86 بهترین گزینه است
فرهاد کرمستجی
۹ خرداد ۱۳۹۴فکر کنم جرمی از جی تی کلی تعریف می کرد.البته اگه بازار خودرو ایران رقابتی بود و همه برندها می تونستن ماشین بفروشن فکر کنم کمتر کسی جنسیس کوپه می خرید البته شاید …
h112
۹ خرداد ۱۳۹۴نسبت به مدل های سال قبل تغییر خاصی نداشته(خطاب به دوستانی که میگن کره ای هر سال رنگ عوض میکنه)….داشبوردش اصلا خوب نیست و چیز خاصی نداره….در مجموع اگه هیوندای یه دستس رو داشبوردش بکشه خیلی خوبتر میشه…..البته قیمت فولش تا 33 هزار دلار هم میرسه واینجاست که رقیب های سر سختی خواهد داشت…
samurai
۹ خرداد ۱۳۹۴حیف پول بدی این مسخره رو بخری
جلوش عینه یه وزغه که داره میخنده
رضا
۹ خرداد ۱۳۹۴هیچوقت از ته دل ازش خوشم نمی اومده
پیرهن مشکی
۱۰ خرداد ۱۳۹۴من که از هیوندای و کیا منتفرم.جنسیس در برابر تویوتا جی تی ۸۶ و پژو RCZ R سر خم می کنه و عمرا بتونه به پای این دو سلطان برسه.هم از نظر ظاهری و هم از نظر باطنی و آپشن.
حامد
۱۰ خرداد ۱۳۹۴من حدود 8 ماه داشتم. به نظر من شتاب و سرعتش فقط به درد یه اتوبان صاف و خلوت میخوره .چون عقب ماشین سبکه. اگه مهارت رانندگیت کم باشه احتمال اینکه عقب ماشین از دستت در بره زیاده. سواریش هم چنگی به دل نمیزنه.کوبشش زیاده. تو سرعت بالا بندازی تو دست انداز احساس میکنی ماشین دیکه تو دستت نیست که این اصلا خوب نیست.تو 40000 هزار تا کار کرد غربیلک فرمون ماشین دچار ساییدگی زیادی شد که تعجب اور بود واسم. الان با قیمت 200 تا 220 واسه صفر کیلومترش امکان نداره دوباره برم سراغش.ارزنده نیست.
Armin
۱۰ خرداد ۱۳۹۴هر چی هست الان جز بی کلاس ترین ماشینای ایرانه
Us muscle
۱۰ خرداد ۱۳۹۴جاتون سبز ماستانگ اتاق جدیدو از نردیک دیدم.. این ماشین خوب کره ای اصلا قابل مقایسه نیست.. خیلی خوبه که کره اینقدر پیشرفت کرده ، بنظرم خیلی از محصول های خوبه بازار مدیون احساس ترسیه که کره ایجلد کرد.. فقط نمی دونم چرا امریکایی ها ۱ فکری بحال اسب بخار موتورهای ۶ سیلندرشون نمی کنن..!؟ ( راستی با هم خوب باشین.. چتونه..!!)
american and japan
۱۰ خرداد ۱۳۹۴تویوتا gt86 خیلی هندلینگ بهتری داره.در واقع هندلینگش جز بهترین هاست…از افتخارات دریفتش فراوون شنیدیم.کیفیت هم صد برابر بهتر از اینه.ولی این قدرت و شتاب داره.
ghost
۱۰ خرداد ۱۳۹۴احساس میکنم کاپوتش از چلنجر کپی شده
سامان از تبریز
۱۰ خرداد ۱۳۹۴سلام
پارسال دقیقا با همین اپشنها از ارس وارد کردیم
صدای اگزوزش خوب بود
قدرت و کشش هم خوب بود
دقیقا هم قیمت موستانگ و کامارو بود
ولی به هیچ عنوان نمیتونه جای اونا رو بگیره
توذشهر هم تا 18 تا میسوزوند
shayan
۱۰ خرداد ۱۳۹۴واقعا بعضی از دوستان یا سواد ندارن یا از ماشین سر در نمیارن.خود مجله داره جنسیسو با موستانگ و کامارو مقایسه میکنه بعد دوستان جنسیسو با جی تی 86 مقایسه میکنن تازه رایم به سود جی تی 86 میدن.دوما کی میگه جنسیس صدا داره راه نمیره.دقیقا شتاب 0 تا 100 6 ثانیه است بعد تویوتا با شتاب 8 ثانیه ای برتره؟؟؟؟؟
ممکنه گفتم ممکنه از لحاظ عمر قطعات تویوتا سر تر باشه چون تویوتاست گفتم ممکنه.
سعید
۱۰ خرداد ۱۳۹۴ظاهرش قشنگ و جذابه مخصوصا رنگ زردش،شبیه ماشین دیگه ای نیست
حامد
۱۲ مهر ۱۳۹۴آره خدایی فقط زردش
erfanseed
۱۶ خرداد ۱۳۹۴ادمو پوکرفیس میکنن بعضیا!
یکی میگه صدا داره راه نمیره یکی میگه تویوتا صدا نداره راه میره یکی میگه نه صدا داره نه راه میره
اه مشکلتون صداست من با سوراخ کردن منبع و هزینه 2 هزار تومن صدا ماستانگ میدم به ماشینتون
شما سر مسائل مهمتر بحث کنید لطفا////
رضا
۲۳ تیر ۱۳۹۴اصلا جنسس با تویوتا gt مقایسه کردن […] هست.
تویوتا یا موتور 4000 سی سی میاد 270 اسب بخار تولید میکنه.
پس در بحث قدرت و شتاب حرفی برای جنسس نیست که خیلی ماشین کنار میزنه و با خیلی غول های خودرو سازی تو کلاس خودش به پای رقابت میره. تفاوت در مدل 2011 و 2013 جنسیس خیلی زیاد هست موتور و گیربوکس 8 دنده و هندلینگ بالا سیستم تعلیق کامل تغیر کرده و نقص ها مدل قبلی تقریبا برطرف شده.
چیزی که هیوندا از تویوتا عقب تر نگه میداره دوام و سرو صدای کم تر تویوتا هست. که در این بخشش تویوتا روی خودروهای آلمانی هم کم کرده و کره اصلا دیگه حرفی نمیتونه داشته باشه.
رضا
۲۴ تیر ۱۳۹۴جنیسس نیو فیس البته
348 اسب بخار قدرت
شتاب 5.2 ثانیه
حالا لطفا دوستان بیان و خودرو های بنز و بی ام و تا 250 ملیونی در ایران بزارن کنار این مطمئن باشید
تا 300 ملیون هم اشکال نداره
اصلا از فاز gt بدبخت بیاید بیرون اتاقش نصف جنسس هست موتورش هم نصف قدرتش هم تقریبا نصف
sh.r
۳۱ تیر ۱۳۹۴خواهشا یکی خوب راهنمایی کنه ک بین 250 تا 300 میلیون چ ماشین اسپرتی خوبه.خواهشا راهنمایی کنین
حامد
۱۲ مرداد ۱۳۹۴این همه ماشین سوار شدم و روندم تو این رنج قیمت هیچکدوم مثل جنسیس راه نمیرن…