«اسپرت» واژهای است که استفادههای نامتعارفی از آن در وسایل مختلف و بهخصوص در دنیای شاسیبلندها میشود. ولی آخرین سانتافه اسپرت، با توجه به طراحیاش، شاید شایسته این نام باشد. این مدل هیوندای در دو سایز ارائه میشود؛ یکی مدل اسپرت با دو ردیف صندلی و ۵ سرنشینه و دیگری با سه ردیف صندلی و ظرفیت ۷ سرنشین که به صورت ساده با نشان «سانتافه» عرضه میشود. بدیهی است که مدل اسپرت با فاصله محوری ۲/۷ متری، وزن کمتری نسبت به پسرعموی بزرگتر خود (با افزایش ۹۹ میلیمتری در فاصله محوری) دارد و هندلینگ آن نیز بهتر است.
البته شاید باید در عنوان «سبکتر» اندکی تجدیدنظر کنیم. هیوندای برای وزن کلی این مدل از سانتافه، عددی برابر ۱۶۸۱ کیلوگرم اعلام کرده که برای یک کراساور تمامچرخ متحرک در این کلاس، وزن چندان زیادی نیست. ولی در همین حال، وزن خودروی تست شده در اینجا ۱۸۲۴ کیلوگرم اندازهگیری شده که البته این افزایش وزن به مجموعه آپشنهایی مربوط میشود که به این خودرو اضافه شدهاند. وزن، البته یکی از عوامل محدود کننده عملکرد است، ولی سانتافه ما را با زمان ۶/۶ ثانیه برای رسیدن به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت غافلگیر میکند. این آمار شتاب به بهترینهای حاضر در این کلاس، بسیار نزدیک است که به لطف گزینه موتور ۲ لیتری توربو حاصل شده است. ۲۶۴ اسببخار قدرت و ۳۵۴/۷ نیوتنمتر گشتاور، پیشرانه مناسبی در مقایسه با سایر شاسیبلندهای کامپکت است. ولی شاید بهترین عملکرد، واکنشهای سطح میانی این خودرو باشد. توربوشارژر تقریباً در تمامی مواقع به صورت لحظهای در دسترس است. اگر گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک در حالت شیفت دستی چندان راضیکننده نیست، ولی در مقابل، برنامهریزی آن بهگونهای است که در حالت کاملاً اتوماتیک واکنشهای بسیار مناسبی دارد. برآوردهای سازمان حفاظت محیط زیست امریکا از مصرف سوخت مدل ۲.0T کاملاً در حدّ استانداردهای این کلاس قرار دارند. بر این اساس، این خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر در شهر، ۱۳/۱ لیتر و در جاده ۹/۸ لیتر مصرف میکند. این در حالی است که در تستی که انجام شده، مصرف سوخت ۱۳/۱ لیتر در ترکیبی از شرایط مختلف رانندگی از آن مشاهده شده است.چابکی فوقالعاده
همیشه لذتبردن از خودرویی که نسبت به سایر همخانوادههایش، سرعت بیشتری دارد، کار آسانی است. ولی در همین حال، اگر واکنشهای آن، با چالش و دردسر همراه نباشد، لذتبردن از آن بسیار سادهتر خواهد بود. هیوندای برخی تغییرات جزئی برای سیستم تعلیق سانتافه در مدل ۲۰۱۵ به کار برده است. بوشینگهای مستحکمتر و طراحی دوباره فرم هندسی عقب از جمله این موارد هستند.
تیم طراحی شاسی نیز با استفاده یک ریزپردازنده جدید، سیستم الکترونیکی فرمان را ارتقا دادهاند. این ریزپردازنده، در حالتی که راننده به تنظیمات «اسپرت» سوئیچ میکند، اندکی حساسیت اتصال را بالاتر میبرد. نسبت فرمان میتواند اندکی سریعتر شود، ولی دقت آن نسبت به کراساورهای رقیب در سطح پایینتری قرار میگیرد.در همین حال، سیستم دامپینگ میتواند در مسیرهای ناهموار و دستاندازها بهتر از این عمل کند. سیستم ترمز عملکردی قابلاحترام دارد و سانتافه را از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت در فاصله ۵۱/۲ متر متوقف میکند. البته نباید نشانههای سستشدن پدال ترمز را پس از چند بار توقف نادیده بگیریم. با این حال، اگر به جای تایرهای تمامفصلی که در خودروی تست به کار رفته، از تایرهای تهاجمیتری استفاده شود، مسلماً عملکرد خودرو در ترمز و چسبندگی افزایش خواهد یافت.
از طرف دیگر، تایرهای ۲۳۵/۵۵-۱۹ کانتیننتال کراسکانتکت LX اسپرت، برای عملکردی سیستم دیفرانسیل تمامچرخ متحرک در سانتافه بسیار مفید واقع شدند و در برخورد با شرایط برفی در هنگام انجام این تست، کمک زیادی کردند. بهعنوان «اسپرت» برگردیم؛ آیا سانتافه مسیر درست مزدا CX-5 را دنبال میکند؟ کاملاً خیر؛ ولی تفاوت این دو رویکرد چندان زیاد نیست و در همین حال، سانتافه، خودروی سریعتری است. در این کلاس خودرویی پرجمعیت، سانتافه رفتار «اسپرت» بهتری نسبت به سایرین از خود نشان میدهد و در ردههای بالای شاخص چابکی این کلاس قرار میگیرد. ارزشهای خانوادگی هیوندایهمانند تمام محصولات هیوندای، سانتافه به نسبت قیمتش، امکانات خوبی را در اختیار قرار میدهد و گزینه مناسبی برای خریداران این کلاس به حساب میآید. مدل پایه سانتافه با دیفرانسیل جلو، با موتور ۲/۴ لیتری چهار سیلندر و تنفس طبیعی، شروع قیمتی برابر ۲۵ هزار و ۸۲۵ دلار دارد. قیمت پایه برای مدل ۲.0T با AWD نیز ۳۳۸۷۵ دلار است؛ مدلی که در آن تجهیزات استاندارد بسیار مناسبی به کار رفته است؛ تجهیزاتی مانند یک درب عقب اتوماتیک، طراحی چرمی، گرمکنصندلیهای جلو، عقربههای شبنما (الکترو لومینسانس) و امکان انتخاب حالت سیستم فرمان توسط راننده. در همین حال، نباید طراحی داخلی زیبا و فضای زیاد داخل کابین را نباید فراموش کرد.
در خودروی تست، پکیچ آپشن «آلتیمیت» استفاده شده که در آن، مواردی مانند چرخهای ۱۹ اینچی آلومینیومی، سیستم راهبری با نمایشگر لمسی ۸ اینچی، یک سقف آفتابگیر پانوراما، یک سیستم صوتی «اینفینیتی» با ۱۲ اسپیکر، تهویه صندلیهای جلو، گرمکن صندلیهای عقب و گرمکن غربیلک فرمان اضافه میشود. البته این پکیج، ۴۳۵۰ دلار دیگر نیز به مبلغ خودرو اضافه کرده است. قیمت نهایی ۳۸ هزار و ۳۵۰ دلاری سانتافه، درنظر گرفتن آن را بهعنوان یک معامله خوب، اندکی مشکل میکند؛ ولی در عین حال، هنوز هم میتوان آن را به عنوان یکی از دلنشینترین کراساورهای کامپکت درنظر گرفت. مشخصات:- نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل چهار چرخ متحرک، ۵ سرنشین، ۴ در هاچبک.
- قیمت مدل تست: ۳۸۳۵۰ دلار (قیمت مدل پایه: ۳۳۸۷۵ دلار).
- نوع موتور: DOHC ۱۶ سوپاپ با چهار سیلندر در یک ردیف، توربوشارژر و خنککننده داخلی، بدنه و رویه آلومینیومی، انژکتور سوخت مستقیم.
- گنجایش: ۱۹۹۸ سیسی.
- قدرت: ۲۶۴ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه.
- گشتاور: ۳۶۴/۷۱ نیوتنمتر در ۱۷۵۰ دور در دقیقه.
- گیربکس: ۶ سرعته اتوماتیک با قابلیت شیفت دستی.
- فاصله محوری: ۲/۷ متر.
- طول ماشین: ۴/۶۸۹ متر.
- عرض: ۱/۸۸ متر.
- ارتفاع: ۱/۶۷۹ متر.
- وزن کلی: ۱۸۲۴ کیلوگرم.
- صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶/۶ ثانیه.
- صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۶/۹ ثانیه.
- صفر تا ۱۹۳/۱ کیلومتر بر ساعت: ۲۹/۵ ثانیه.
- استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۷/۱ ثانیه.
- عبور از یکچهارم مایل: ۱۵ ثانیه با سرعت نهایی ۱۵۱/۲۸ کیلومتر بر ساعت.
- سرعت نهایی (محدودیت قانونی): ۱۹۶/۳۴ کیلومتر بر ساعت.
- مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵۱/۲۰۶ متر.
- چسبندگی در پیچ به قطر ۳۰۰ فوت: غیر قابلانجام در شرایط جوی.
- تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۳/۱ لیتر در شهر و ۹/۸ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
- مصرف سوخت در تست: ۱۳/۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.
AliZeus
۱۴ اسفند ۱۳۹۳این مدل اسپرت قدرتش واقعا عالیه و متناسب با هیکل گنده ماشین هستش…ولی خیلی کم وارد میشه گویا..یا اصلا نمیشه..چرا ؟؟
NA-NikandreosApotheon-NA
۱۴ اسفند ۱۳۹۳تو ایران همه چی بی ضابطه و بی حساب کتاب گرون میشه.
چرا مرسدس E250 تو تهران 340 میلیون و تو آلمان 50 هزار دلار
بگو خب
S550 فول 150 هزار دلار ولی تو تهران (ایران) 2 میلیاردو 970 میلیون تومان!!!
مگه S550 3 برابر E250 تو آلمان بها نداره.!!!
پس چرا تو ایران این تفاوت در ایران 9 برابر میشه!!!
کدوم ارگان با کوم مسئولان بر خرید و فروش نظارت می کنن.
یا همه چی کشکیه
سعید
۱۴ اسفند ۱۳۹۳متاسفانه اصلا نظارت نمیشه،هرجور که دلشون بخواد قیمت گذاری میکنن.
فراری 458 که 240 هزار دلار قیمتشه رو گفتند 8.5 میلیارد،اونوقت اس ال اس بلک سری رو که 275 هزار دلار قیمت داره رو میگفتند 5 میلیارد؛هرچند فقط حرفه ولی همین قیمت گذاری الکی هم خیلی بده
از همه بدتر اینه که یه عده میان با همین قیمتای الکی این ماشینا رو میخرن،پس وقتی که فروشنده راضی،مشتری هم راضی،دیگه مشکلی نیست!!!
Ahmad..F12
۱۴ اسفند ۱۳۹۳دوست عزیز بیشتر معترض بشی کار دست خودت میدی
تأسف تأسف تأسف….
NA-NikandreosApotheon-NA
۱۴ اسفند ۱۳۹۳سانتافه بی ضابطه گرون شده.210 میلیون برا نسخه 3.3 لیتری گرند چه خبره!!!
سامان
۱ اردیبهشت ۱۳۹۴گرندش با موتوره gdi توربو الان با این دلار حدودا 270 ملیونه
سعید
۱۴ اسفند ۱۳۹۳تو سایت آسان موتور نمایندگی هیوندای فقط مدل 2400سی سی رو زده 195میلیون،خبری از مدل توربو نیست
سامان
۱ اردیبهشت ۱۳۹۴2400 vbداره…اگر زیره موتورو نگاه کنی میبینی که همون کاره توربو رو انجام میده.اما مثله توربو نیست.تو تخته گازها وهر موقع که شتابه بالایی بخوای عمل میکنه و یه خورده قعط و وصلی هم داره حتی زیره پاتم میفهمی.اما ساختارش اینه که بتونن به کشورهایی که بالایه 2400 وارد نمیکنن بتونن فروش کنن.وگرنه 3300 با توربو تا 2500 هم میره
سجاد
۲۲ اسفند ۱۳۹۳تو رشت پر شده ازینا پلاک انزلی خیلیم خوشگله تو از عکس تا جلو دیدن خیلی فرق داره. فقط داستان چیه نفهمیدم مدل 2لیتری از 2.4 لیتری گرونتره!؟
رامتین
۱۴ اسفند ۱۳۹۳آخه اینم شد ماشین! البته مطمئنا پول مانعی است که نشه اتومبیل بهتری گرفت ولی در حال حاضر بهترین suv کامپکت در بازار ایران و یا حتی در دنیا لکسوس NX است، جوریکه به شکل باورنکردنی طی 3 روز که ایرتویا مدت پیش فروش 10 روزه براش در نظر گرفته بود، بیش از 100 اتومبیل را خریداری کردند. در حالیکه 1 سال هم برای پیش فروش دیگر اتومبیلها بگذارند، مردم توجهی ندارند.. بنابراین نتیجه میگیریم مردم ما اوضاع مالیشون بد نیست و ما و شما که فقط بلدیم حرف بزنیم بهتره بفکر درآمد باشیم و مثه بعضی از دوستان عاشق مرسدس بنز نباشیم. انگار کمپانی برای پدرشونه. خنده داره واقعا این تعصبها….
شاهین
۱۴ اسفند ۱۳۹۳این کامنتی هم که شما گذاشتین اصلا بوی تعصب نمیداد! :)
مطلب راجع به هیوندای کره هستش،بعد شما لکسوس ژاپن رو میاری وسط بعد طرفدارای بنز آلمان رو متهم به تعصب میکنی! خنده داره واقعا!
احمد
۱۴ اسفند ۱۳۹۳شاهین جان اینجور کامنتها ارزش جواب دادن هم ندارند
با عرض معذرت از تمامی کاربران محترم ولی خودتون هم میدونید که کاربرای که نظر میزارن از نظر سطح اطلا عا ت به سه دسته تقسیم میشن غالبا :
80 درصد کاربرایی که سطح اطلاعاتی بسیار پایینی دارند و فقط میان یک چیزی میگن که یک چیزی گفته باشند وحتی ابتدایی ترین اطلاعات فنی وعلمی درباره ماشین ندارند و معمولابسیارمتعصب هستند و خودشون رو کرام الکاتبین میدونند روی برند های خاص خیلی تعصب بی جا دارند و بیشتر اطلاعاتشون برمبنای سلایق شخصی ویا شنیده های کوچه بازاری هست ( مثل خودم )
15درصد از اطلاعات خوبی برخوردارند وطبعا بسیار هم منطقی هستن و بحث با اونهاهم منظقی پیش میره و خوب بقیه هم استفاده میکنند
5 درصد هم اطلاعات بسیار خوبی وبالایی دارند و قدرت تحلیلشون هم بالاست که متاسفانه این افرادتمایلی به نظر گذاشتن ندارند چون در فضایی که 80 درصد نظرات مبنای علمی و فنی ندارند اون هانمیتونند وارد شن
مثال بارزش هم کاربرایی مثل بهزاد ومهدی فرزند کورش هستند و خود شاهین عزیز و ………
خلاصه وضعی اینجا
اقا ولی با اینوجود عاشق همه نظرات و بچه های پدال و خود پدالم
همتون عزیزید
اریک
۱۴ اسفند ۱۳۹۳من اریک فرزند (سبز علی) هستم.
سعید
۱۴ اسفند ۱۳۹۳((در حال حاضر بهترین suv کامپکت در بازار ایران و یا حتی در دنیا لکسوس NX است)) !!!!
اونوقت روی چه حسابی NX بهترینه تو دنیا؟!!
امان از تعصب.
این همه suv کامپکت درجه1 شدن کشک:
،Porsche Macan
BMW X4،BMW X3،BMW X1
،Benz GLA،Benz GLK،
Audi Q3،Audi Q5
،Land Rover LR2،Range Rover Evoque،Land Rover Discovery Sport
این یه رتبه بندی که لکسوس پنجمه: http://www.caranddriver.com/lexus/nx
amin
۱۴ اسفند ۱۳۹۳خودروی جذابیه با این کارشون جذابترشم کردن
ali
۱۴ اسفند ۱۳۹۳۲۵هزار دلار چطوری میشه ۱۹۵ میلیون؟؟؟؟؟
من الان تو این موندم یکی راهنماییم کنه ….
احمد
۱۴ اسفند ۱۳۹۳همونطور که الان یکی از بی ارزشترین پول های ملی دنیا رو داریم
1دلار = 34000 ریال
و همونطور که یک از بی ثبات ترین و وابسته ترین و غیر مولد ترین اقتصاد های دنیارو داریم .
وهمونطور که قیمت پراید 1 دفعه از 8 میلیون شد 22 میلیون تومان
و همونطور که ………………
sahand
۱۴ اسفند ۱۳۹۳25 هزار دلار فدای سرت,راو4 که قیمت پایش 1500 دلار از این ارزونتره,چطور مدل فول اپشنش نسبت به فول اپشن این 20 میلیونگرونتر فروش میره!
شلبى
۱۴ اسفند ۱۳۹۳اصلا با ماشین کره اى با هیچ مدلش حال نمیکنم،من پرادو یا پاجرو دست دوم سه چهار سال کارکرد رو به صفر این ماشین ترجیح میدم
سامان
۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ترجیع بده
علیرضا
۱۴ اسفند ۱۳۹۳صقر تا 96.6 کیلومتر فقط 6.6 ثانیه! مقایسه کنید با سانتافه های ایران که صفر تا صدشون حدود 11 ثانیس!
ولی از این حرفا گذشته ماشین 1824 کیلویی با این شتاب فوق العادس. قیمتشم فقط 38 هزار دلار!
سعید
۱۴ اسفند ۱۳۹۳متاسفانه الآن یه عده میان میگن آشغال کره ای!
سعید
۱۴ اسفند ۱۳۹۳ظاهرش خیلی قشنگه،داخلش هم همینطور،قدرت و شتاب و سرعتش هم خیلی خوبه،از نظر آپشن و تجهیزات هم کمبودی نداره؛ 143 کیلو آپشن داره :D
از نظر ایمنی هم عالیه،توی تست IIHS در هر چهار زمینه نمره Good گرفته
اونایی هم که میگن این ماشین یا کلا ماشینهای کره ای کیفیت ندارن،مگه شما یه عمر سانتافه 2015،جنسیس2015،سوناتا2015 و … رو سوار شدید که میگید بی کیفیتن؟ماشینای جدید کره ای کیفیت خوبی هم دارن.
تو سایت caranddriver هم در بین کراس اوورهای کامپکت رتبه 6 رو داره
CBR400
۱۴ اسفند ۱۳۹۳آقا سعید حرف دل منو زدی . منم کاملا با کامنتت موافقم و بهش احترام میزارم . از هرکی توقع داشتم این حرفا رو بزنه الا طرفدار مرسدس بنز .
سعید
۱۴ اسفند ۱۳۹۳طرفداران مرسدس بنز مگه چه مشکلی دارن که ازشون انتظار نداری؟ :D ارادت داریم CBR400 جان
جا داره این نکته رو هم اینجا بگم:
خداروشکر من نسبت به هیچ برندی تعصب ندارم ،من به مرسدس علاقه دارم،تعصب اصلا صفت خوبی نیست(به جز در بعضی موارد خاص)و جزء رذایل اخلاقی محسوب میشه،تعصب اونه که یه چیز رو مطلقا دوست داشته باشی و بدی هاشو اصلا نبیینی و کورکورانه ازش دفاع کنی و اونو از همه بهتر بدونی،در حالیکه باید واقع بین بود،اگه یه ماشینی یا برندی که بهش علاقه داری مشکل داره و یا در زمینه ای خوب نیست باید قبول کرد،همچنین اگه یه برند مقابلش خوبه و ویژگیهای مثبتی داره باید اونا رو هم پذیرفت،در مورد انتقاد هم اینکه نقد و انتقاد باید منصفانه باشه،یعنی هم باید ویژگیهای مثبت یه چیز رو گفت و هم منفی ها رو،نه اینکه به خاطر یه صفت بد کاملا اون برند رو کوبید بلکه باید همه چیز رو باهم در نظر گرفت،ممکنه ماشین کره ای کیفیتش نسبت به ژاپنی کمتر باشه ولی خیلی ویژگیهای مثبت دیگه هم دارن و نباید گفت آشغال کره ای،متاسفانه بعضیا وقتی میبینن نمیتونن از یه ماشین ایرادی بگیرن میگن چون این ماشین ساخت فلان کشوره پس اصلا خوب نیست،یا میگن اصالت نداره!! یا میگن ابهت نداره!!! و خیلی چیزای دیگه
CBR400
۱۴ اسفند ۱۳۹۳آقا سعید چقدر بین ما نقاط مشترک وجود داره { قبل از اینکه حرفم رو بزنم به نکاتی اشاره میکنم . حرفهایی که در ادامه میخونی همش حقیقت و واقعیته . من این حرفها رو نمیزنم که بگم اون چیزی که من میگم حقیقته و بقیه چرت و پرت میگن . یا حرفاشون درست نیست . بلکه من دقیقا مثل خودت فکر میکنم . این حرفا رو زدم برای اینکه برام حرف در نیارن و … } . من هم روی هیچ خودروسازی تعصب ندارم . بلکه عشق و علاقه بسیار زیاد و غیر قابل وصفی نسبت به خودروسازان ژاپنی و آمریکایی دارم . خودم هم بدیهای یک برند رو قبول دارم هم خوبیهاش رو . مثلا در مورد نیسان جی تی آر . محبوبیت این سوپراسپرت چیزی فراتر از نمونه های تیونینگ شده اش هست . مثلا رکوردهایی که در پیست nurburgring زده . یا نمونه هایی که در مسابقات جی تی و … شرکت میکنن . نیسان برای ساخت گودزیلا از بیش از سی سال سابقه در تولید skyline gtr استفاده کرده . اگه شتابش 2.4 ثانیه اعلام شده به شرایط آب و هوایی و نوع آسفالت و موارد دیگه ای بستگی داره در ثبت این رکورد تاثیر خیلی زیادی داشتن . اگه هم در تستهای نشریات عدد بیشتری ثبت شده دلیلش این نیست که جی تی آر نمیتونه این رکورد رو ثبت کنه . یا مثلا نمتوان گفت نیسان برای فریب دادن طرفدارانش عدد 2.4 ثانیه رو اعلام کرده . بلکه اگه شرایط مناسب فراهم باشه قطعا میتوان به عددی که نیسان اعلام کرده دست یافت .مثلا نمونه های هاریکین تیونر جی پاور . آیا میتوان گفت دلیل محبوبیت و استقبال بسیار زیاد از محصولات bmw رکوردهایی هست که gpower ثبت کرده ؟ معلومه که نه . بلکه دلیل محبوبیت و فروش زیاد bmw هم به سابقه زیاد و خودروهای موفقی که تولید کرده و هم به فناوریها و حضور در مسابقات مختلف و موارد بسیار دیگری که ذکر کردنشان وقت زیادی میبره بستگی داره . یه مثال از ماشینای کره ای میزنم و کامنتم رو تموم میکنم . دوو ماتیز توسط ایتال دیزاین طراحی شده . خیلی از اروپاییها وقتی این هاچبک رو دیدن گفتن دوو از فیات 500 تقلید کرده . درصورتیکه نه دوو و نه ایتال دیزان هیچوقت این حرف رو تایید نکردن . اصلا این حرف رو قبول هم نکردن . حالا خودت تا ته این قضیه تقلید کار بودن کره ایها رو برو .
CBR400
۱۴ اسفند ۱۳۹۳خاک تو سرم . عجب اشتباه تابلویی کردم . حرفم رو اصلاح میکنم . دلیل محبوبیت و فروش زیاد bmw هم به سابقه زیاد و خودروهای موفقی که تولید کرده و هم به فناوریها و حضور در مسابقات مختلف و موارد بسیار دیگری که ذکر کردنشان وقت زیادی میبره ربط داره .
سعید
۱۴ اسفند ۱۳۹۳مخلصیم CBR400؛حرفات کاملا متین و درسته.
درهرصورت با دور از دسترس بودن خودروسازی آلمان و ژاپن و آمریکا،صنعت کره و پیشرفتهاش میتونه بهترین الگو و روش پیشرفت برای ما ایرانیها باشه
CBR400
۱۵ اسفند ۱۳۹۳آقا سعید ما بیشتر . راستی منظورم از این حرف که { حالا خودت تا ته این قضیه تقلید کار بودن کره ایها رو برو } این نبود که همه خودروسازان کره ای تقلید کار و کپی کارن . نه . اتفاقا کاملا برعکس این حرف رو میخوام بزنم . من از این دست حرفا رو مثل خیلیهای دیگه که تعدادشان خیلی هم زیاده نه قبول دارم و نه باور میکنم .در این باره چند هفته پیش کامنت تقریبا مفصلی گذاشتم . الان هم ابدا حال و حسش نیست که اینکارو دوباره تکرار کنم . الان ساعت 9 شبه . شب همگی بخیر . خوابهای عالی ببینید .
شلبى
۱۴ اسفند ۱۳۹۳سعید جان کسى نگفت که ماشین کره اى اشغاله یا کیفیت نداره،من گفتم از ماشیناى کره اى خوشم نمیاد و تا وقتى میتونم ماشین ژاپنى بخرم هیچ وقت سراغ کره اى نمیرم،مثلا من هیچ وقت هوندا اکورد رو ول نمیکنم برم سوناتا بخرم،حالا اگر الان یکى این کارو بکنه شاید بسیار در زمینه ماشین خبره است که تشخیص داده سوناتا بهتر از اکورد!!!!!
سامان
۱ اردیبهشت ۱۳۹۴دقیقا…
ارمان
۱۴ اسفند ۱۳۹۳نه سعید جان اشغال نیست اگه این اشغال بشه بعد واسه ایرانخودرو نمیشه واژه مناسبی پیدا کرد اما بیا و ایران رو در نظر نگیر میدونی چقر انتخابهای بیشتری در برندها و کلاسهای مختلف با 38.000 تا اماده رقابت هستن , یه چیزه دیگه تو خارج از ایران به خدای احد و واحد به شتاب فکر زیادی نمیکنن
مالیاته سالانه – مصرف کم – میزان خرابی و خدمات پس از فروش باعث تصمیم گیری میشه اقلبن
سعید
۱۴ اسفند ۱۳۹۳درسته،با 38هزار دلار گزینه های خیلی زیادی برای خرید وجود داره که بعضیاشون هم قدرت و شتابشون بهتره،هم کیفیت بهتری دارن،هم خدمات پس از فروش بهتری،هم مصرف کمتری و…مثل:
GLK350
BMW X1
Mazda CX-9
Audi Q3
Lexus NX
Jeep Grand Cherokee
Nissan Murano
Hyundai Santa Fe
Kia Sorento
Ford Explorer
و…….
ولی هیوندای هم یکی از همین گزینه هاست و جایگاه خودشو داره،اینو فروش بالاش نشون میده
ارمان
۱۵ اسفند ۱۳۹۳ای خدا پدرتو واست نگه داره
نه با این قیمت چشم اب نمیخوره بعید میدونم محبوب باشه
اریک
۱۵ اسفند ۱۳۹۳واقعا کی GLK350 رو ول میکنه بره سانتافه بخره!
mds
۱۴ اسفند ۱۳۹۳از وقتی که نسل جدید سانتافه وارد ایران شد دیگه هیچکی نمیره سمت مورانو
کل ایران پرشده از سانتافه تو خارجم خیلیا به مورانو ترجیحش میدن
فرید
۱۴ اسفند ۱۳۹۳خیلی جالبه اونایی که میگن کره ای اشغاله فلانه تا حالا ماشین بالای ۳۰میلیون نزدیکم نشدن بعد میان ب این گیر میدن داداش چشاتو وا کن ببین نصف ماشینای گرون قیمت ایران مارک هیونداس یعنی اونایی که خریدن نفهم هستن شما میفهمی
hamid reza
۱۴ اسفند ۱۳۹۳اگه نصف ماشینهای وارداتی ایران ارم هیوندایی دارن دلیل بر خوب بودن و بد بودن نیس.
پرفروش بودن یا نبودن یه خودرو باید تو یه بازار ازاد و رقابتی بررسی بشه نه بازار انحصاری و بسته اینجا که هیچی سر جاش نیست دوست عزیز
شلبى
۱۴ اسفند ۱۳۹۳افرین حمید رضا جان،حرفت کاملا درسته،در ایران یه پدیده دیگرى وجود داره و اونم اینه که بازار ایران تا حد زیادى روى تب میچرخه،الان در ایران تب ماشین کره اى بالاست و خیلى از مردم فقط به قیافه ماشین اهمیت میدن و وقتى میبینن که ظاهر ماشیناى کره اى یه خرده فانتزى و به اصطلاح همه پسنده میرن سراغ ماشین کره اى،
نزدیک دو ماه تقریبا هر روز با یه اپتیما میرفتم محل کارم میخام اینو بهتون بگم که از هفته دوم به بعد از هیچ چیز ماشین دیگه لذت نمیبره ادم و ماشین تنبلیه و خیلى زود از رخ میفته و خسته کننده میشه ولى الان یه چند وقتى هست که یه اوپل امگا دستم،این ماشین فوق العادست،نزدیک پانزده ساله که از گمرک ترخیص شده ولى با این حال هر دفعه که سوار ماشین میشى لذت میبرى
سامان
۱ اردیبهشت ۱۳۹۴اخه داداش منظورت از لذت چیه..تو 1 نگاهی به این سانتافه بنداز.پرفروشترین ماشینه سال 2014 شد
شلبى
۱۴ اسفند ۱۳۹۳بیشتراونایى که به قول شما نزدیک ماشیناى سى ملیون تومانى هم نشدن و ماشین درست حسابى سوار نشدن از ماشین کره اى تعریف میکنن،به عنوان کسى که هم ماشین المانى هم امریکایى و هم ژاپنى داشتم و دارم و الان دارم سوار میشم دارم این حرفو بهت میگم،نود درصد کسایى که پول یه تویوتا اریون رو میدن ازرا گرنجور سوار میشن مثل شما هیچ چى از ماشین نمیدونن
امیررضا سابق
۲۵ اسفند ۱۳۹۳جناب شلبی ببخشید که اینو میگم شما واقعا اگه یه ماشین بالای صد ملیونی داشتی هیچ وقت به برند سلیقه ایت تعصب نگاه نمیذاشتید.
در ضمن اگه به حرف گفتن فقط باشه منم فراری دارم دلیل نمیشه که بعضیا با دروغ گفتن نظرشون رو بر دیگران غالب کنند
majeed
۱۴ اسفند ۱۳۹۳اقا فرید باهات صددرصد موافقم.
الان که نزدیک عیده یه سر به نمایشگاه ها و نمایندگی های تهران بزنید ببینید مردم بیشتر خواهان چه مدل ماشینی هستن.
اکثریت خواهان سانتافه 2015 هستن.
RETOLEX
۱۵ اسفند ۱۳۹۳ماشین چینی هم خواهان زیادی داره پس یعنی از هم رده های اروپایی یا ژاپنی شون بهترن
چه ربطی داره به خریدار ها . فرید جوری میگه خریدار میفهمه شما نمیفهمین
بعضی از مردم هستن هیچی درمورد ماشیناشون نمیدونن((( اینو با چشمای خودم دارم میبینم)))
سامان
۱ اردیبهشت ۱۳۹۴فرید بخدا حرفه خوبی زدی..قول میدم هر کس 2 روز پشته سانتافه نشست دیگه پشت ماشین ایرانی نمیشینه
فرشيد
۱۴ اسفند ۱۳۹۳با سلام
یه عده هستن که راجع به هر ماشینی که شما بگی تا دلت بخواد نظر منفی دارن در حالیکه خودشون نهایتا یه هاچ بک مدل پایین دور رنگ فنر خوابیده دارن که کلی هم باهاش حال میکنن.
ارمان
۱۴ اسفند ۱۳۹۳اقا فرید یک اینکه ماشین در ایران به عنوان یه سرمایه حساب میشه و باید ماشینی بخری که هر موقع حال کردی بکنیش تو پاچه کسی اونم در کمترین زمان
در خارج از ایران ماشین یک محصول مصرفی هستش و بر اساس کارایی خریده میشه اگه به ایرانیها بود تویوتا پیریوس نباید تولید میشد
دوم من پراید نداشتم اما یه اسپورتج 2009 داشتم اون رو دادم و ای30- 2011 خریدم اما باور کن راضی نبودم از مصرف سوخت از تعویض دنده از زیادی نقاط کور و از اینکه دو ماشین در کلاسهای مختلف بودن جفتشون رو صندلی عقب ادم رو یاده شتر سواری مینداختن با این حال تو ایران فروش میره نوشه جونشون اما من به عنوان کسی که داشتم به کسی پیشناهادش نمیکنم
RETOLEX
۱۴ اسفند ۱۳۹۳سانتافه واقعا گرونه
با همین پول میتونی راو 4 بخری (البته اگر زیبایی خیلی برات مهم نباشه )
راو 4 اخر کیفیت هست و تکنولوژی واقعا بالایی داره
اصلا راو 4 با سانتافه قابل مقایسه نیست
تو این قیمت انتخاب من راو4 هست(در این کلاس)
اگر زیبایی ماشین براتون خیلی مهم هست سورنتو واقعا خوشکله و قیمتش هم مث سانتافه هست
نمیگم ماشین های کره ای کیفیت ندارن ولی از نظر کیفیت دربرابر ژاپنی ها هیچ هستن
اگر دنبال یک خرید خوب هستین و روی برند خاصی تاکید ندارین تو این قیمت راو 4 واقعا خوبه
راو4 سالها براتون کار میکنه و نیاز به نگهداری هم نداره
شاهین
۱۴ اسفند ۱۳۹۳راو4 با توسان مقایسه میشه دوست عزیز.
hamid reza
۱۴ اسفند ۱۳۹۳اقا شاهین اگر یادت باشه اقا احمد یه بررسی در مورد سانتافه نیو داخل پدال گذاشت که مدل 5 نفره یا همون اسپرتش با راوفور مقایسه میشد و مدل هفت نفره با یه کلاس بالاتر.
البته با توجه به این که راو فور نسبت به نسل قبلش بزرگتر شده و مانند سانتافه های موجود در ایران موتور 2400 دارن خیلی هم عجیب نیست این مقایسه :)
kiarash
۱۵ اسفند ۱۳۹۳اقا راو 4 موتورش 2500 هست در ضمن 320 kg سبک تر از سانتافه هست فقط یه سوال دارم سانتافه دنده کمکی داره ؟
سامان
۱ اردیبهشت ۱۳۹۴تویوتا فقط ماله جنگو بیابونه….سانتافه 1 suvحقه
سعید
۱۴ اسفند ۱۳۹۳باعرض معذرت ازهمه بایدبگم همتون اشتباه میکنیدقیمت واقعی دلارهزارتومن هستش
P.G(بازرس ارشد ستاد مبارزه با خزعبلات و كذبيات در سايت پدال)
۱۴ اسفند ۱۳۹۳دلار هزار تومنه؟!؟!؟!
دوست عزیز حالت خوبه؟سردردى،سرگیجه اى چیزى ندارى؟یا مثلاً دلسترى که چند ماه مونده باشه اشتباهى نخوردى؟!
به هر حال اگه شما همچین دلارى رو سراغ دارى به من معرفى کن،شده باشه تمام محلمونو میفروشم،خودم ده میلیون دلار ازت میخوام!در غیر این صورت خودتونو حتماً به روانپزشک نشون بدید؛)
حسین
۱۴ اسفند ۱۳۹۳سلام طبق سال های اخیر سانتافه در کشور زیاد شده البته این مدل نه
سانتافه خودروی هست که با دیگر کره ای ها تفاوت داره این خودرو زیبایی بی نظیری داره
کیفیت این ماشین در حد بقیه کره ای ها هست البته که کیفیت کره ای ها بد نیست ولی رقیب این خودرو کیفیت بهتری داره ولی ظاهر این بهتره رقیبش منظورم راو4 هست که با هم قیمتی برابر دارند دوستانی که زیاد اهل سفر نیستند و امکانات براشون مهمه ای خودرو خوبه براشون نه اینکه تو مسافرت کم بیاره نه ولی راو 4 جادار تر و با کیفیت تر هست سانتافه خودروی محکمی هست و از راو4 بنظر محکم تر میان ولی برابر هستند پیشنهاد میکنم اگر راو4 می خواهید نگاهی به سانتافه 10 ایربگ بی اندازید و اگه دنبال سانتافه دوست دارید لطفا 2 ایربگ نخورید چون سانتافه در چپ کردن از راو4 بنظر کمتر هست البته 2 ایربگ ها
حمید
۱۴ اسفند ۱۳۹۳کسی که میخواد برای یه ماشین هزینه کنه وقتی تونسته انقدر درامد داشته باشه که ماشین 200 تومنی بخره ( اگه از جیب بابا نباشه ) بجز چیزایی که شما میگید راجع به برند و تعصب و ژاپن .و کره ….. خیلی چیزای دیگه رو در نظر میگیره که بحث های برخی اعضا در نظر نمی گیره مثلا افت سرمایه – قابلیت نقد شوندگی – خدمات و قطعات و …
پس وقتی مسیری رو که دیگران طی کردن ما در اون گام برنداشتیم دیگران رو قضاوت نکنیم بخصوص اگه مودبانه نباشه.
2400 اون مشکلاتی داره ولی خوبه نیاز یه خانواده رو رفع میکنه و تو سفر راحته و راحت میتونی عوضش کنی
سامان
۱ اردیبهشت ۱۳۹۴من 2400 دارم هیچ کدوم از ماشین ایرانیا نمیرست بهم…حتی مزدا ها و اکثره ماشینها
h112`
۱۴ اسفند ۱۳۹۳سانتافه که حرف نداره…ولی من کلا با خودرو خانوادگی که توربو دارن مخالفم…توربو برای خودرو های اسپورت خوبه….
پیکان جوانان
۱۴ اسفند ۱۳۹۳جریان چیه جنسیس کوپه با همین موتور 7 و سوناتا 8 به صد میرسن اونوقت این قدبلند 6.5 صد رو پر میکنه
سامان
۱ اردیبهشت ۱۳۹۴اره واقعا پر میکنه
سامان از تبریز
۱۴ اسفند ۱۳۹۳سلام
ما پارسال واسه یکی از دوستام مدل 3.3 لیتری فول (هفت نفره )رو از منطقه ازاد ارس به قیمت 36 هزار دلار خریدیم
ماشین. خوبیه 12 تا ایر بگ داشت صندلی هاش هم گرم و سردکن داشت
قدرتش هم خوب. بود
اریک
۱۴ اسفند ۱۳۹۳13 لیتر واقعا برای همچین موتوری خیلی زیاده! اون هم بصورت ترکیبی!!!
این مشخص میکنه که طراحی سیستم های الکترونیکی این ماشین های کره ای خیلی ضعیفه مخصوصا عملکرد و ساختار طراحی نقشه سیسم کشی. اکثر تعمیر کار ها از قاطی کردن ECU های سوناتا برای سوخت پاش گله دارند.
البطه با این قیمت ها که ما داریم! این خودرو ها خوب به نظر می آیند.
حميد
۱۴ اسفند ۱۳۹۳سلام
مصرف سوختش خیلی زیاد هستش
در مورد قیمت باید گفت که تو ایران چهل درصد گمرک ، أرزش افزوده و حدود شانزده ملیون خودرو فرسوده هزینه مالیات شماره گذاری و……. به اون أضافه میشه برا همین خودرو ۱۰۰ ملیونی میشه دویست ملیون
سامان
۱ اردیبهشت ۱۳۹۴اصلا مصرف نداره.از 405 که سوار میشن ملت کمتره…ابشن اکو مد داره
محمد
۱۵ اسفند ۱۳۹۳بهترین خودرو برای هرکس آن خودرویی است که شخص آن را در اختیار دارد و از آن استفاده میکند .سانتافه خودرویی بسیار خوب و کار آمد است وبهتر از آن هم وجود دارد ولی تفاوت های ریز بین آنها را فقط افراد حرفه ای تشخیص میدهند .برای افراد معمولی ظاهر و تزیینات داخلی اولین گزینه است که سلیقه هر کس با دیگران متفاوت است .قیمت سانتافه بدون حقوق گمرکی که از ارس به تبریز وارد میشود وبا شماره ارس ومحدودیت تردد که فقط بین تبریز و مرز جلفا مجاز به تردد است حدود 100میلیون تومان با موتور3/3است که با شماره ملی وبدون محدودیت تردد به بالای 210میلیون تومان میرسد .این تفاوت 100درصدی را حقوق گمرک و سود واردکنندگان بر مصرف کننده تحمیل میکند .برای مثال الانترا 65میلیون با تجهیزات کامل FULLدر ارس بفروش میرسد که اگر به همین قیمت و با شماره ملی عرضه شود کسی لیفان وMVMوپارس و….نمی خرد .!!!!
kiarash
۱۵ اسفند ۱۳۹۳یه سوال دارم سانتافه دنده کمکی هم داره ؟
سامان
۱ اردیبهشت ۱۳۹۴دوسته عزیز این چیزا مورد.دفلاک امده جاش
nooshin
۱۹ اسفند ۱۳۹۳به نظر من سورنتو 2016 خیلی بهتره
Ahmad reza
۲۰ اسفند ۱۳۹۳می بینید با حدود 1900kg وزن شتاب 0 تا 100 ش 6.6 ثانیه هس اونوقت پژو پارس ما با 1200kg وزن این شتابش 12.5 ثانیه هس . در حالی که همین پارس از کارخانه ای ساخته شده که پیش از هیوندای تاسیس شد و خودروسازی رو یاد کره ای ها داد . پیشرفت سریع کره ای ها واقعا حیرت انگیزه
فقط شاسی
۲۲ اسفند ۱۳۹۳طراحی این سانتافه به نظر من در حال حاظر ازهمه ی شاسی بلندهای دنیا قشنگ تره… حتی از لکسوس
کیفیت ساخت کره ای ها با دنیا برای رقابت در حد خوبیه، الان ماشین های کره ای، توی امریکا و کم و بیش توی اروپا فروش خیلی خوبی دارن
درسته که قیمت وارداتی تو ایران زیاده ولی اگه کسی پول داشته باشه و سواد خودرو باید این ماشینو بخره نه گرون ترش رو… مثلا لکسوس بیخودی گرونه فقط و فقط بخاطر برند. وگرنه کیفیت ساخت مشابه با هیوندای داره. همینطور رنو که فقط و فقط پول برندشو میگیره و امکانات و زیبایی صفر
در کل اگه یه شاسی بلند با طراحی عالی و عملکرد چندین ساله خوب بخواین توی ایران سوار شین تا دو سال آینده همین سانتافه هستش
سامان
۱ اردیبهشت ۱۳۹۴بچها من موستنگ داشتم فروختمش فقط به عشقه چهرش تو 2014..یه 2015 اوردم 188 تومان گرفتم الان 210 تومن همونیه که من گرفتم…..فقط نگاش میکنم فقط
admin
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴حالا وارد میشه یا نه توی ایران؟!!
میثم
۱ خرداد ۱۳۹۴سلام.دوستان مدل توربو رو میشه وارد کرد آخه میگن فقط 2400 موجوده.راهنمایی کنید مرسی
میثم
۱ خرداد ۱۳۹۴بعضیام میگن مدل توربو فقط دیفرانسیل جلو هست زیاد قابلیت آفرود نداره
رضا
۵ خرداد ۱۳۹۴سلام دوستان. میشه یه راهنمایی کنید. من از سانتافه خوشم میاد و اگه بشه میخوام بخرمش البته 2400 سی سی چون پولم همین قدره . چند تا سوال . بازار دسته دومش چطوره ؟ از لحاظ فنی چطوره ؟ مصرف سوخت ؟ درسته که میگن ماشین کند و لشی هستش و راه نمیره ؟ توی گردنه و سر بالایی چطوره ؟ ارزش خرید داره ؟
ممنون میشم اگه پاسخگو باشید
شاید انتخابهای من نامتعارف { از لحاظ کلاس } باشه اما من بین سانتافه و اپتیما میخوام یکی رو انتخاب کنم.
علي
۱ تیر ۱۳۹۴فقط میتونم بگم دست یه کسایی مثل اقای مقتدایی استاندار محترم خوزستان درد نکنه که کاری کرد موستانگو کامارو و کوروت و همه چی مثل پراید تو خیابونای خوزستان فراوون باشه
سانتافه فول با موتور ۲.۴ جی دی ای من خریدم ۹۰ تومن!!!