هیوندای سانتافه را باید از موفق ترین کراس اوور های بازار ایران نام برد. این کراس اوور کره ای که نسل دوم آن در سال ۲۰۰۷ به بازار ایران وارد شد با وجود امکانات خوب و قیمت پایین تر نسبت به رقبای ژاپنی، توانست توجه بسیاری از خریداران را به خود جلب کند بخصوص که ۷ نفره بودن سانتافه به طور استاندارد مزیتی بزرگ در برابر رقبای آن بشمار می رفت. با این حال پس از گذشت چند سال ژاپنی ها بیکار ننشسته و کراس اوور های خود را با برتری های قابل توجه در بخش فنی و امکانات رفاهی راهی بازار نمودند این در حالی بود که در آن زمان هیوندای برنامه ای برای عرضه نسل جدید سانتافه نداشت و ارائه نسل سوم سانتافه برای سال ۲۰۱۲ برنامه ریزی شده بود بنابراین سانتافه میرفت تا جایگاه خود را در بازار از دست بدهد و میدان را به رقبای قدر ژاپنی واگذار کند. در سال ۲۰۱۰ هیوندای سانتافه با فیس لیفت جزیی و ارتقای فنی به بازار آمد تا بتواند جایگاه خود را تا زمان عرضه نسل سوم در بازار حفظ کند. در این نوشتار قصد داریم تا از نزدیک این کراس اوور کره ای را بررسی کنیم و به نقاط قوت و ضعف آن بپردازیم.
در نمای ظاهری شاهد تغییراتی نه چندان چشمگیر نسبت به مدل قبلی هستیم تغییراتی که به منظور به روز نگه داشتن ظاهر سانتافه تا زمان ورود مدل ۲۰۱۲ انجام شده اند, این تغییرات در نمای جلو شامل تغییر چیدمان داخلی چراغ ها و تعویض سپر جلو و مه شکن ها با نمونهای زیباتر نسبت به مدل قدیمی هستند,ضمن آن که نشان هیوندای نیز به قسمت بالایی جلوپنجره منتقل شده, در نمای عقب تغییر چراغ ها به شکلی زیبا صورت گرفته اما مهم ترین تغییر سپر عقب جدید است که با جای دادن دو خروجی اگزوز ظاهری قدرتمند تر را نسبت به مدل ۲۰۰۷ نشان میدهد.
با وارد شدن به داخل اتومبیل خود را در فضایی جادار و با ارگونومی خوب هستیم. فضای زانو ها و بالای سر نیز مانند اکثر خودرو های این کلاس بزرگ و کافی است. یکی از نکات مثبت سانتافه وجود ردیف سوم صندلی است که در رقبایی مثل مورانو و لکسس RX وجود ندارند. البته ردیف سوم خیلی جادار نیست و بیشتر مناسب کودکان است تا بزرگسالان, با پنهان شدن ردیف سوم در کف خودرو فضای بار بزرگی نیز در اختیار خواهد بود. تغییرات این بخش نیز شامل جایگزینی طرح فیبرکربنی داشبورد و رودری ها با طرح چوب مدل قدیمی که به واقع بسیار بی کیفیت مینمود هستیم, استفاده از پلاستیک خشک برای داشبورد نیز از نکات منفی داخل خودرو است. دیگر تغییر به وجود آمده شکل جدید پشت آمپر ها است که با آنکه در مقایسه با خودرو های روز کمی ساده و قدیمی جلوه میکند ولی طراحی قابل قبولی بخصوص در قیاس با مدل قدیمی دارد. کیفیت مواد استفاده شده در اتاق سانتافه از رقبای ژاپنی اش پایین تر است اما در خودروی مورد آزمایش به دلیل کم کارکرد بودن هیچگونه مورد منفی خاصی وجود نداشت و اتاق نیز به صدا نیفتاده بود. البته باید صبر کرد ودید که چند سال بعد سانتافه ها چه وضعیتی خواهند داشت بنابراین فعلا برای قضاوت در مورد دوام آنها زود است.
در بخش امکانات نیز سانتافه هرچند لیستی به پرباری تویوتا پرادو ندارد ولی امکانات کافی دارد که به شرح زیر است: سیستم نمایش میزان باد تایر (TPMS) سیستم کنترل پایداری (ESP) سیستم کنترل کشش (TCS) سیستم ضد بلوکه (ABS) و EBD شش عدد ایربگ سنسور, تشخیص چپ شدن، صندلی راننده و سرنشین با تنظیم برقی و گرمکن، دوربین دید عقب، کروز کنترل، سیستم صوتی به قابلیت کنترل از روی فرمان,سانروف برقی، چهار شیشه برقی با شیشه راننده اتوماتیک، سنسور باران، فرمان با روکش چرم مصنوعی، شستشوی چراغ، نمایشگر سوپر ویژن با قابلیت تنظیم شدت نور، سیستم صوتی با سی دی چنجر و ۶ عدد بلندگو، ورودی USBوAUX، سیستم اتولایت، دریچه تهویه برای سرنشینان ردیف دوم و سوم با قابلیت تنظیم درجه فن برای ردیف سوم، برف پاک کن عقب,کول باکس، محل قرار گیری عینک در سقف و آینه ی کنترل کودک.
سانتافه ی ۲۰۱۰ بیشترین تغییرات را در بخش فنی تجربه کرده چرا که نمونه ی سابق از لحاظ فنی و حرکتی مخصوصاً در برابر رقبای ژاپنی اش کاملاً عقب افتاده بود. قلب تپنده ی سانتافه ی جدید موتور ۶ سیلندر وی شکل ۳.۵ لیتری با بلوک آلومینیمی است که قدرتی معادل ۲۷۶ اسب بخار (در برخی منابع ۲۶۰ تا ۲۶۶ اسب بخار آمده است.) و گشتاور ۳۳۲ نیوتون متر را تولید میکند. این موتور که در کارخانه HMMA* در ایالت آلابامای آمریکا ساخته شده از سری موتور های لامبدا ی هیوندای است و از تکنولوژی زمانبندی متغیر سوپاپ ها (CVVT) بهره میبرد, این موتور بر روی محصولات دیگر گروه کیا-هیوندای یعنی کیا کادنزا و کیا سورنتو نیز استفاده میشود. برای مدل ۲۰۱۰ موتور ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر (مشابه با هیوندای ix35) نیز قابل سفارش است که البته در بازار ایران عرضه نمیشود.
موتور با فشار کلید استارت به نرمی روشن می شود و به لطف گیربکس جدید ۶ سرعته ی جدید, خودرو عملکرد آرام و نرمی دارد و دنده ها یکی پس از دیگری به نرمی تعویض می شوند. در هنگام تخته کردن ناگهانی گاز گیربکس اقدام به معکوس کردن دنده میکند که هر چند خیلی سریع نیست اما به موقع انجام می گیرد و چندان انتقادی بدان وارد نیست. در هنگام رانندگی قدرت بالای موتور جلب توجه میکند که و هر آن که راننده تصمیم به سبقت گرفتن بگیرد این موتور قوی خواسته ی راننده را برآورده میکند. سانتافه در عرض ۹ ثانیه به سرعت یکصد کیلومتر بر ساعت میرسد و حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت نیز قابل دستیابی است.
سانتافه به کمک گشتاور بالای موتور در دنده های بالا شتاب گیری قابل قبولی دارد بهطوری که سریعتر از آنچه هست نشان میدهد. چند نکته در خصوص این گیربکس وجود دارد یکی اینکه حتی در هنگام قرار داشتن روی حالت تعویض دستی هنگامی که دور موتور به ابتدای منطقه ی قرمز میرسد منتظر فرمان راننده نمیماند و تعویض را انجام میدهد که این مسئله شاید چندان به مذاق رانندگان خوشایند نباشد. مورد دیگر اینکه در تست سرعتی که با این خودرو انجام دادیم مشاهده شد که خودرو در دنده ی ۵ به حداکثر سرعت خود میرسد و دنده ی ششم فقط برای کاهش مصرف سوخت است. موتور تنفس طبیعی سانتافه در دور های بالا بسیار سرحال است و صدای موتور که از خروجی های دوبل اگزوز (که بنا بر اظهار یکی از دوستان با جنسیس کوپه مشابه است.) به گوش میرسد بسیار گوش نواز است و حس اسپرت بودن را القا میکند. پیشرانه که در مدل قدیمی نقطه ی ضعف سانتافه محسوب می شد حال در مدل ۲۰۱۰ به نقطه ی قوت تبدیل شده. البته در صورت رانندگی های پرشتاب و با دور بالا افزایش مصرف سوخت اجتناب ناپذیر است که گاهی اوقات حتی تا نزدیک ۳۰ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر میرسد اما در اتوبان و با سرعت ۹۰ کیلومتر دارای مصرف قابل قبولی حدود ۹ لیتر در یکصد کیلومتر است.
این کراس اوور کره ای از سیستم چهارچرخ محرک نیز سود میبرد که البته کارایی آن فرسنگ ها با یک اس یو وی تفاوت دارد. در بیشتر مواقع نیروی موتور تنها به چرخ های جلو منتقل میشود که در صورت تشخیص لغزش دیفرانسیل عقب نیز وارد عمل شده و نیرو را دریافت میکند که البته این وضعیت موقتی است و پس گذر از سرعت ۷۰ کیلومتر بر ساعت دیفرانسیل عقب خلاص شده و خودرو محرک جلو میشود. این خصوصیت در هیوندای وراکروز و توسان نیز وجود دارد.
در سمت چپ راننده کلیدی با عنوان 4WD Lock به چشم میخورد که نیروی انتقالی به هر دو میل گاردان را یکسان میکند. این وضعیت نیز تنها در تا سرعت ۳۰ کیلومتر بر ساعت قابل استفاده است. در یکی از تست هایی که در برف انجام شد و خودرو بر اثر گیر کردن کاملاً متوقف شده بود و با وجود فعال بودن کلید 4WD Lock اما انتقال نیرو به چرخ های عقب گاهی قطع میشد. . به طور کلی سانتافه ابداً گزینه ی مناسبی برای مسیر ها خارج از جاده نیست و قابلیت آفرود ضعیفی دارد. در هنگام حرکت خودرو نرم و بی صدا است ولی تکان های بدنه در مواجه با دست انداز ها میتواند از راحتی سرنشینان عقب بکاهد. در هنگام رانندگی دید مناسبی نسبت به اطراف دارید و با وجود دوربین دید عقب که نمایشگر آن داخل آینه ی وسط جاسازی شده در هنگام پارک نیز مشکلی وجود نخواهد داشت. از نکات مثبت سانتافه فرمان نرم آن است. هندلینگ خودرو نیز در حد معمولی قرار دارد اما با وجود سامانه ی کنترل پایداری (ٍESP) و شش عدد ایربگ سرنشینان احساس امنیت قابل قبولی دارند. صندلی ها نیز شاید نتوانند به خوبی مزدا ۳ بدن را در بر بگیرند اما طراحی و راحتی قابل قبولی دارند. سیستم کنترل کشش یا (TCS) نیز موجود است که با فعال کردن ترمز چرخ های در حال هرزگردی از لغزش آنها جلوگیری میکند.
سانتافه را باید خودرویی با هندلینگ و کیفیت متوسط سواری و در عین حال دارای موتوری قدرتمند و لیست امکانات کامل دانست که در مقایسه با رقبای ژاپنی اش مانند نسل اول نیسان مورانو گزینه ی بهتری برای خانواده هاست هر چند با دیگر رقیب ژاپنی اش یعنی لکسس RX اصلاً قابل مقایسه نیست. خودروی مورد بحث در سال ۱۳۸۹ با قیمت حدود ۶۰ میلیون تومان خریداری شده که در آن زمان قیمت مناسبی به حساب میامد اما در زمان نگارش این مطلب یعنی بهمن ۱۳۹۲ سانتافه ۳.۵ لیتری قیمتی حدود ۱۳۰ میلیون تومان را دارد که افزایش بیش از دو برابری قیمت را نشان میدهد و حقا باید قبول کرد که این بها برای کراس اوور کره ای بهایی بسیار گزاف است.
در پایان ضمن تشکر از مالک خودرو آقای فرزادفر که انجام این تجربه بدون همکاری و مساعدت ایشان میسر نبود توجه شما را به نکات منفی و مثبت سانتافه ۲۰۱۰ جلب میکنیم:
نکات مثبت:
- کابین جادار.
- ردیف سوم صندلی.
- موتور قدرتمند.
- طراحی ظاهری مناسب
نکات منفی:
- قابلیت آفرود پایین.
- پلاستیک سخت کابین.
- هندلینگ متوسط.
*HMMA مخفف Hyundai Motor Manufacturing Alabama
محسن . فقط آلمان . فقط پورشه
۱۳ بهمن ۱۳۹۲یه حس تنفر عجیبی نسبت به این ماشین دارم!
mory
۱۳ بهمن ۱۳۹۲آخ حرف دلمو زدی
Zonda R
۱۳ بهمن ۱۳۹۲F.A
اقا عینه کالاسکه می مونه تا ماشین
کیفیت سواریش افتضاحه
60 هزار تا به بعد هم شروع میکنه به خراب شدن و سوختن چراغ ها
حتی چراغ های تو کابین
مصرفشم که……
البته نسله جدیدش رو هنوز سوار نشدم
Zonda R
۱۳ بهمن ۱۳۹۲F.A
بازارشم که
مدله 2011 20000 تا کارکرد رو میگن
130 میلیون
:-D
javid
۱۳ بهمن ۱۳۹۲من هم اینو داشتم هم پرادو هردوشون مدل 2010 بودن ولی حالا به لطف جناب آقای دکتر محمود……. حالا باید عکساشون رو نگاه کنم
k1
۱۳ بهمن ۱۳۹۲به لطف محمود سوار شدی
و به نامردی نامردان سال88 پیاده
تو زمان محمود بود که تونستی همچین چیزی سوار شی
Zonda R
۱۴ بهمن ۱۳۹۲F.A
دعوای سیاسی نکنید
این شرایط برایه همه ی مردمه
و
اینکه
شاید اینده دوباره بتونی سوارشی
sorena330
۱۴ بهمن ۱۳۹۲کی گفته برای همه ی مردمه؟
نخیر آقاجان اگه شرایط ادامه پیدا میکرد تا سال 94 دقیقا عین هند بودیم 2درصد بیلیونر(دلار)بقیه زیر خط فقر
آرمااااان
۲۹ مرداد ۱۳۹۴سواری وصندلی های خشششششک رو هم به نکات منفیش اضافه کنید،کلالمن یه حساب دیگه میکردم رو سانتافه 2010 فکر میکردم خیلی نرمه
توفیقی
۱۳ بهمن ۱۳۹۲همین امروز این لگن رو روندم مال دختر عمومه.اصلا حال نکردم هر چی باشه یه تن لش شاسی بلنده.
عشق است سواری چه سدان چه سوپر اسپرت چه رودستر چه لیموزین چه کوپه چه کروکی
ماشین هر چی میخواد باشه باشه ولی شاسی بلند و استیشن و ون و وانت نباشه.
sorena330
۱۴ بهمن ۱۳۹۲تو ارس زندگی میکنی و دختر عموت 130 تومن پول پای سانتافه 2010 داده؟
نگو سانتافه ی منطقه آزاد سوار میشه که غیر ممکنه،ارس سانتافه 2010 نداره…
امیر
۱۹ فروردین ۱۳۹۳خودت جواب خودتو دادی, به احتمال زیاد اون زمان که واردات ماشین از ارس آزاد خودت خریدن.هر چند که چون توی سال 2012 واردات آزاد شد حدود 10-12 تا از همین سانتافه ها هم وارد کردن
رضا 2272
۱۵ بهمن ۱۳۹۲20 تومن بذار روش یه TOYOTA RAV4 بگیر. سگش شرف داره به این آشغال کره ای
امین
۱۰ تیر ۱۳۹۳وقتی موهاوی هست چرا این ماشین ها
reza
۱۲ مرداد ۱۳۹۳همینایی که بهشون می گی آشغال دارن با ماشین های آلمانی و ژاپنی رقابت می کنن
امیر
۱۵ اسفند ۱۳۹۲suv(شاسی بلند) سوار نشدی که این حرف و میزنی- ضمنا سانتافه شاسی بلند نیست کراس اووره مهندس
امیرحسین
۱۲ آبان ۱۳۹۵فعلا که تو شتاب واسه من از موهاوی بابام سر تره
حسین
۱۳ بهمن ۱۳۹۲مشخصات مدل جدیدش هم میشنوشتید!!
$ توفیقی.فقط پول.فقط دلار $
۱۳ بهمن ۱۳۹۲هیوندا فقط اکوآس سنتینیال
کیا فقط کوریس یا K900
کادیلاک فقط CTS اسپورت سدان
بنز فقط S65
لکسوس فقط LS 600h
نیسان فقط GTR
پورشه فقط 911
فورد فقط شلبی
شورلت فقط کوروت
بی ام و فقط M5
آئودی فقط S8 W12
بنتلی فقط FLYING SPEAR
رولزرویس قط فانتوم Extented wheelbase
آستون مارتین فقط ونکوئش
مک لارن فقط MP4-12C
جگوار فقط XJ
فراری فقط F12 برلنیتا
لامبورگینی فقط آونتادور
بوگاتی فقط ویرون گرند اسپورت ویتس
مایباخ فقط اکسلرو
هوندا فقط آکورد
تویوتا فقط آوالون
این اولین ماشین دوست داشتنی شرکتهایی هست که گفتم.
جلال
۱۳ بهمن ۱۳۹۲سلام
هیوندای فقط داره مثل علف هرز رشد میکنه :D
ساسان.م
۱۳ بهمن ۱۳۹۲نسبت به پولی که میپردازید قابل قبوله قیافه خوبی هم داره ولی خوب کره ای هست دیگه یک سری ضعف ها هم داره
ALi.sd
۱۳ بهمن ۱۳۹۲من همیشه میگم که سانتافه سوگلی هیوندای بوده ،
سال 2007 که اومد خیلی استقبال خوبی ازش شد ،
نکات منفی داره ولی واقعا ماشین تو دل برویی هست ،
من پشتش نشستم و تو این رنج قیمت فقط همینو ترجیح میدم :p
Zonda R
۱۳ بهمن ۱۳۹۲F.A
من 100 درصد
سورنتورو به این ترجیح میدم
مورانو هم تو این رنج خوبه
اما اصلا رنجش تو بازار معلوم نیست
ALi.sd
۱۳ بهمن ۱۳۹۲کیا رو که اصلا قبول ندارم اسمشو نیارین ،
بعدشم مورانو هم قیمت سانتافه است پسرجان ؟
nima
۱۳ بهمن ۱۳۹۲اقا من 2 ساله سورنتو 2009 دارم . در حد قیمتش ازش راضیم . چندبار هم خواستم سانتافه بگیرم ولی پشیمون شدم . سورنتو هم تو شتاب و سواری بهتر از اینه ..یادم میاد تو مجله خونده بودم نشستن تو سانتافه مثل شلغم پخته هستش . مورانو هم تو همین رنجه البته اتاق قدیم . ارزش هم داره .
Zonda R
۱۴ بهمن ۱۳۹۲F.A
Ali.sd جان
کیارو قبول نداری خب این مربوط به سلیقه و عقیدته
و
محترم
اما سورنتو محبوب ترین suv کره ایه بازاره امریکاست
در ضمن برای دیدن قیمت مورانو 2008 یه نگاه به روزنامه و سایت های فروش بزن
من با مدرک و مستند صحبت میکنم
زیگما
۱۴ بهمن ۱۳۹۲یه جوری میگی سورنتو محبوب ترین کره ای هست انگار کره ای ها چند تا اس یو وی در امریکا دارن!دو تا هست روی یک پلتفورم!تازه اگه بشه اسمشونو گذاشت اس یو وی!کراس آور هستند بیشتر….
امیر
۱۵ اسفند ۱۳۹۲مورانو حدود 200 تومن قیمتشه که اصلا نمی ارزه به قیمتش
شاسی بلندم نیست کراس اووره
امیر
۱۵ اسفند ۱۳۹۲آقای زیگما نمیدونم برداشتت از یه suv چیه ولی موهاوی فول سایز با 340 اسب بخار و 2227 کیلوگرم وزن دارای ظرفیت 7 سرنشین یکم تحقیقات کنی بد نیست
ALi.sd
۱۴ بهمن ۱۳۹۲هه من خودم کارم معامله ماشینه ، اونوخ تو میگی به قیمتا سر بزنم ؟!!!
ali persis
۱۳ بهمن ۱۳۹۲واقعا حیفه پول که بدی به این ماشین مزخرف با پول این یه مورانو میخری که یه نگاش میارزه به این
پژو rcz
۱۳ بهمن ۱۳۹۲ماشینه ادمای ماشین نشناس…
SAEED
۱۳ بهمن ۱۳۹۲سلام.
این مدل از سانتافه دیگه واقعاً لوس شده!!خییییلی تو ایران زیاده!!!با پول این ماشین میشه ی سورنتو هم مدل خودش خرید ک هم موتورش از این قویتره هم ظاهرش نازتره!!یا خیلی ماشینای دیگه!!
سعید
۱۴ بهمن ۱۳۹۲موتورشون یکیه و ساخت هیوندایه – ظاهرشون هم سلیقه ایه.
SAEED
۱۴ بهمن ۱۳۹۲سلام.
کی گفته موتورش با کیا سورنتو یکیه؟؟؟؟؟؟!!!
سورنتو مدل 2010 موتورش 3300 سی سی و موتور این مدل سانتافه 2700سی سی!!!!!
سعيد
۱۴ بهمن ۱۳۹۲دوست عزیز حداقل مقاله بالا رو میخوندی بعد نظرات رو پاسخ میدادی. سانتافه فیس لیفت 2010 و سورنتو 2010 موتور 3500 سی سی دارند .
SAEED
۱۴ بهمن ۱۳۹۲سلام.
داداش گلم سانتافه 2013 موتورش 3500 سی سی ک بکلی ظاهرشم با این مدل فرق داره!!!
پیشرانه این ماشین 2700سی سی ک با هیوندای کوپه دقیقاً ی موتور!
SAEED
۱۴ بهمن ۱۳۹۲سلام.
اصلاً سورنتو 2010 موتورش 3300،این مدلهای 2011 ب بالا ک اتاقشونم تغییر کرده موتورشون 3500!!!
SAEED
۱۴ بهمن ۱۳۹۲سلام.
صحبت بنده روی سورنتو و سانتافه 2010!!!ن مدلای 2011 2012 یا2013!!!!!!
سعید
۱۵ بهمن ۱۳۹۲سانتافه فیس لیفت 2010 و سورنتو xm 2010 هر دو موتور 3500 دارند که در مقاله بالا نیز ذکر شده است. سانتافه 2013 با سه موتور 3300 – 2400 و 2000 توربو شارژ تولید شده و اصلا از موتور 3500 استفاده نشده. ولی بعضی از وارد کننده ها با نام سانتافه 2013 3500 سی سی وارد کرده اند.
در مقاله بالا درمورد سانتافه قبل از نیمه دوم 2010 با موتور 2700 سیسی و یا سورنتو قبل از نبمه دوم 2010 با موتور 330 سی سی صحبت نشده است.
فرزاد
۱۳ بهمن ۱۳۹۲اگه بخواییم قیمت رو در نظر نگیریم تو شاسی بلند هیچی ماشینی به x6 و لکسوس rx350 نمی رسه
محمد ... ماشین فقط ژاپنی
۱۳ بهمن ۱۳۹۲ماشین کره ای بدرد نمیخوره…از اتاقش خوشم نمیاد یجورایی اتاقش کپی اتاق پرادو 2008 عه … من اگه 130 تومن داشتم یا راو4 تیپ 3 میگرفتم ، یا مورانو 2009 ، یا حتی بنظر من پرادو 2005 سگش می ارزه به این…کره همون بره مورچه بسازه اسمشو بزاره i10 بهتره…آخه تا وقتی کراس اوور ژاپنی هست کی میره سراغ این؟؟؟هر چند که همین فیس لیفت مسخرش سگش می ارزه به این نیو فیسش که فقط قیافه داره و دیگر هیچ … ماشین کره ای چیزی جز یک گاری نیست
علي اقا
۱۳ بهمن ۱۳۹۲اقا این راو ۴ ماشین خوبیه؟؟ کسی در مورد مزایا و معایبش اطلاع داره؟ اقا میلاد محسن خان و بقیه دوستان؟؟
من میخوام بخرم خواستم بیشتر بدونم در موردش
علي اقا
۱۳ بهمن ۱۳۹۲در ضمن قیمت تیپ سه ش دست کم صد و هفتاد میلیونه دوست عزیز
محمد ... ماشین فقط ژاپنی
۱۴ بهمن ۱۳۹۲دوست عزیز یه سر به نمایشگاه های اطرافت بزنی قیمتها میاد دستت…راو 4 تیپ 3، 130 تا 145 میلیونه
محمد ... ماشین فقط ژاپنی
۱۴ بهمن ۱۳۹۲گرون ترین تیپ راو4 175 میلیونه نه تیپ3
ناشناس
۱۳ بهمن ۱۳۹۲قبلنا میومدم پدال فقط به خاطر نظراتش که در بعضی مواقع واقعا عالی و بیشتر در مورد موضوع مقاله و اگه بحثی پیش میومد پیرامون ماشین بود ولی الان یه سالی میشه که پدال شده بچه بازی.یکی پز تعداد کامنتاشو میده یکی دیگه میگه فقط فلان شرکت فلان کشور الان هم که بحث زبان و قرآن پیش اومده.که چی مثلا.پدال یه سایت تخصصی هست و خواهشا با یاهو و فیس بـــــوق اشتباه نگیرین.از مدیریت هم خواهش میکنم یکم نظرات رو فیلتر کنه.ببخشید بی ربطه و طولانی
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۴ بهمن ۱۳۹۲درود دوست عزیز .
تمام حرف های شمارو قبول دارم به جز انتخاب اسم .
ما منکر پیشرفت هیچ کشوری نیستیم . هر کشوری به اندازه خودش برای صنعتش
زحمت کشیده . ولی این فقط هایی که شما عرض کردی ، همان اولویت اول اون
فرد است . اون کشور و اون برند را دوست دارد . به حریم کسی هم تجاوز
نکرده و مزاحمتی هم ایجاد نکرده . بارها و بارها گفتم که اینجا یک فضای
مجازیه و هرکسی میتونه ازادانه نظر خودشو در باره ((( اتومبیل ))) بیان
کنه . اما کسی نباید بی ادبی کنه . حالا چه به شخص . چه به اعتقادات طرف
است .
موفق باشی .
((( ایران و المان )))
ناشناس
۱۴ بهمن ۱۳۹۲میلاد جان حرف شما کاملا درسته که در فضای مجازی هر اسمی میشه انتخاب کرد ولی منظور من این بود که از روی تعصب بحث میشه.کسی منکر تکنولوژی آلمان نیست ولی در شرایط کنونی باید به خودروهای کره ای هم فکر کرد و انصافا پیشرفت خیلی خوبی هم داشتن.
طوفان
۱۴ بهمن ۱۳۹۲حرفتو کاملا قبول دارم از کامتها هیچ چیزی دستگیر آدم نمیشه یکی میگه پرچم ژاپن بالا یک میگه به جز آلمان بقیه آشغالن یکی میگه کره یکی آمریکا . همش شده شعار بابا یه چیزی بگید به درد آدم بخوره اگر ماشینو سوار شدید یا اطلاعات علمی دارید تجربه شخصیتونو بگید تا به درد بقیه بخوره اگرم سوار نشدید و اطلاع ندارید مال پدرتون نیست که اینقدر تعصب دارید . صنعتشو یکی دیگه داره پولشو یکی دیگه میگیره ما که هیچی نداریم اومدیم اینجا زنده باد مرده باد میگیم. واقعا که اسم جهان سومی لایق ما است .
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۴ بهمن ۱۳۹۲درود.
هم حرف شما اقای ناشناس و هم اقا طوفان تا حدی درسته .
ولی من خودم تا جاییکه تونستم اطلاعات خودروییم رو در اختیار
دیگران گذاشتم و همینطور بقیه . شما یک سری به پست های قبلی
بزنید ، ببینید . تو همون پست تانک ، بچه ها اطلاعاتی نوشتند
که خیلی به درد بخور بود . همینطور پست هواپیماها .
پست فولکس واگن 64 ساله . کم لطفی نکنید .
90 درصد پستهایی که پدال میذاره ، ماشیناش تو ایران
نیست ، شما چطور میگید که تجربه ی رانندگی از اون ماشین رو
بگیم؟؟؟ بعدشم همین پست سانتافه ، هر کی تجربشو داشته نوشته ،
چه خوبی ، چه بدی .
امیرحسین
۱۲ آبان ۱۳۹۵من ۲۷۰۰ مدل ۲۰۰۸ داشتم عالی بود الان ۲۰۱۱ خریدم.ماشین فوق العاده ای هست و تا حالا هم تعمیرگاه نرفتم.یه بار کمک جلو سمت شاگرد رو عوض کردم.اسپورتیج ۲۰۱۳ هم دارم که اصلا خوب نیست.سانتافه عالیه مخصوصا موتور ۳۵۰۰ اش
محمد
۱۳ بهمن ۱۳۹۲تا وقتی تویوتا و نیسان هستند اینا میشن چند تا اسباب بازی تو بازار
هنگامه شریفیان
۱۴ فروردین ۱۳۹۳با سلام به شما دوست عزیزو تبریک سال نو البته منم نظرتون رو قبول دارم ماشین فقط ژاپنی البته سوزوکی ویتارا رو فراموش نکنید واقعا عالیه حداقل از سانتافه بهتره چون سانتافه شاسی بلند نیست و کراس اووره و در آفرود و خارج جاده عملکرد خوبی نداره ولی سوزوکی ویتارا بر عکس یک شاسی بلند تمام عیاره ممنون
saied
۱۳ بهمن ۱۳۹۲اقایونی که سال ۸۹ به این ماشین ۴۰ میلیون پول داده بودن . علان با افزایش قیمتی که کرده […]
sorena330
۱۴ بهمن ۱۳۹۲درطول تاریخ سانتافه 40 میلیون نبوده…
غلو نفرمایید
سعيد
۱۳ بهمن ۱۳۹۲از نظر شتاب کمتر ماشین شاسی بلندی در ایران به پای سانتافه 2012 میرسه
فقط پورشه کاین کمی از سانتافه 3.5 پرشتاب تره. با rx هم پا به پا میره.صحبت پرادو و لندکروز 6 سیلندر و مورانو رو نکنین که سوسک میشن. شاید موهاوی 8 سیلندر بتونه ازش جلو بزنه.
Zonda R
۱۴ بهمن ۱۳۹۲F.A
..الان داری در مورده سانتافه صحبت مییکنی؟؟!؟؟!؟!؟!!؟!؟؟!؟؟
پرادو vx دو در تا حالا سوار شدی؟
سعید
۱۵ بهمن ۱۳۹۲شتاب صفر تا 100 سانتافه 3500 سیسی 276 اسب بخاری 8 ثانیه است که پرادو وی ایکس دو در با موتور 240 اسب بخاری و تقریبا با وزن یکسان به پای آن نمیرسد.
امیر
۱۵ اسفند ۱۳۹۲8 نه 9 که در بهترین حالت اینجوریه دعا کن بیشتر از 9 نباشه
فواد
۱۶ بهمن ۱۳۹۲آقا این حرف رونگو ما از این ماشین داشتیم آنچنان پرادوی Vx دو در رو باهاش نابود کردم که یارو مونده بود. شتابش حرف نداره تا سوار نشی نمیدونی چی میگم. لند کروز Gxr رو که اصلا بیخیال شو روندم شتاب آنچنانی نداره ولی به جز بحث شتاب، سانتافه گرد پای لند کروز هم نمیشه. اصولا منطقی هم نیست که بخوایم اینارو باهم مقایسه کنیم. ولی لندکروز عشقه
امیرحسین
۱۲ آبان ۱۳۹۵آره کمتره
کرمانشاه
۱۳ بهمن ۱۳۹۲این سانتافه که میگین پرادو و لندکروزو تو شتاب سوسک میکنه تو آفروود هم میتونه سوسک کنه مخصوصا لندکروزه؟؟؟
سعید
۱۵ بهمن ۱۳۹۲سانتافه ماشین آفرود نیست. صحبت سر شتاب بود نه افرود
امیر
۱۵ اسفند ۱۳۹۲اشتباه میکنی دوست عزیز در کل ماشینهای شاسی بلند برای کورس و مانوور طراحی نشدن ولی از اون که بگذریم در مقابل لندکروز و پرادو حرفی برای گفتن نداره
Kurosh
۱۴ بهمن ۱۳۹۲انصافاً شاسی بلند خوشکل ومامانی ایه…
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۴ بهمن ۱۳۹۲درود.
در حد قیمت خودش خوبه . ولی به پای ژاپنی ها نمیرسه .
یادش بخیر . اولین باری که این ماشینو در ایران دیدم ، تو فیلم ترش و
شیرین بود. حمید لولایی داشتش این ماشینو .
((( ایران و المان )))
Yashar
۱۴ بهمن ۱۳۹۲دوستان یجوری صحبت میکنن که انگار تو آلمان زندگی میکنیم بیچاره کیا و هیوندای انگار مورد پسند هیشکی نیست!!
محمد
۱۴ بهمن ۱۳۹۲Aidin جان اگه با پراید و با سرعت روی دست اندازی بری نه تنها سپرش بلکه خودشم به فنا می ره.
ali
۱۵ بهمن ۱۳۹۲کاری به ماشین های دو سه سال اخیر هیوندای ندارم . ولی این مدل از سانتافه اگه طراحی قابل قبولی داره به نسبه. چون یه کپی از ائودی بود فک کنم مدل q7 …
سعيد
۱۵ بهمن ۱۳۹۲سانتافه 2007 تا 2012 کپی فولکس واگن توارگ است.
Rasha
۱۵ بهمن ۱۳۹۲مذل 2008 رو یه مدت طولانی داشتیم…واقعا ماشین خوبی بود فقط نقطه ضعفش موتور ضعیفش و گیربکس 4 دنده ایش بود که تو مدل جدید کاملا بر طرف شد…
از لخاظ قیافه هم که یک امر سلیقه ای ولی به نظرم خوش استیل هستش و قیافش یه این زودیا دل صاحبش رو نمیزنه….حتی هنوز هم در کنار اس یو وی های جدید بازار حرف واسه گفتن داره…
محمد ... ماشین فقط ژاپنی
۱۵ بهمن ۱۳۹۲من سنتیال سوار شدم و حالا دارم نطر میدم … مشکلیه ؟
امیر
۱۵ اسفند ۱۳۹۲طراحیه ماشین جوریه که بخاطر برتری داشتن نسبت به چند شاسی بلند دیگه مثل مورانو یا لکسس بزور ردیف سوم صندلی رو براش تعبیه کردن و این در صورتیه که این ماشین هیچ برتری نسبت به لکسس نخواهد داشت
میلاد
۳۱ فروردین ۱۳۹۳امیر جان ما از مدل ۲۰۰۷ این سانتافه رو هرسال عوض کردیم
حتی ۲۰۰۷ این ماشین بااینکه موتور ضعیفی داره اما صد تا از محصولات کیا مخصوصا موهاوی رو می ارزه برادر من موهاوی داشت صفر گرفتش اونقدر مزخرف بود که نگو مصرفش هم فوق العاده بالا
یه موتور ۳۸۰۰ که نه قدرتی دااره نه شتابی نسبت به سانتافه ۲۰۱۰ موتور ۳۵۰۰ سی سی که زمین و شخم میزنه . هیوندا هرچی باشه خیلی بهتر از کیا س . ;)
منصور
۲۹ بهمن ۱۳۹۴سلام آقا من همه این ماشینا رو داشتم خودم هم تو کرج نمایشگاه دارم هیچ کدوم از این ماشینا به سانتافه نمیرسه البته سانتافه2011یا2012 3500ccباشه فوق العاده عالیه تنها تنها ضعفش وقتی روشنش میکنی باید صبر کنی یکم صدا میده تا روغن برسه پرادو که همه مدلشو سوار شدم مثل شتر راه میره موهاوی هم خوبه سنتنیال هم که قیمتش300میلیون به بالاست چه ربطی داره که با سانتافه مقایسه میکنی؟؟؟؟
پارسا
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵سلام به همه دوستان
آقا همه میآن تو این سایت که اطلاعاتشون رو بالا ببرن ولی متاسفانه بحث ها به جایی غیر از مبحث مورد نظر میره به نظر من همه آزاد هستن که هر نظری دارن در مورد این خودرو بگن ولی کل کل نکنن تا بقیه بتونن آنالیز خوبی از این یا دیگر محصولات داشته باشن
بعد دوستان سعی کنیم خودروهای هم کلاس رو با هم مقایسه کنیم
مثلا” مقایسه لندکروز با سانتافه یا سوزوکی کاملا” اشتباهه….
ali
۱۸ مرداد ۱۳۹۵من ۳ ساله سانتافه دارم صد تا به این ماشین ها می ارزه
…
…
…
…
تا اونایی که بدون سوار شدن نظر میدن دهنشون سرویس شه
nikan
۲۶ مرداد ۱۳۹۵من این ماشینو داشتم بدون کوچکترین تعصبیم خدمتتون میگم که این ماشین نسبت به هم قیمتا و هم ردههای خودش بهترین بود با اینکه یک ماشین کراس اور بود ولی مثله ماشین اسپرت گاز میخورد شتاب فوقالعادهای داشت هندلینگش در مقایسه با بقیهٔ هم تیپهاش عالی بود تا ۱۵۰ هزار کیلومترم هیچ خرابیی نداشت انصافا .اگه بخوام واقعا صادق باشم کیفیت سواریش زیاد خوب نبود صندلیش راحت نبودن داخل کابین معمولی بود ولی واقعا بهم حس خوبی میداد رانندگی باهاش.من سورنتو ۲۰۰۹ ایکس۵۵ مورانو ۲۰۱۲ راو۴تیپ۳ و در حال حاضر پرادو ۲۰۱۴ داشتم ولی واقعا بدون هیچ تعصبی سانتافه تو شتاب و هندلینگ از همشون بهتر بود و راو۴ ضعیفترین.ولی در مجموع پرادو از همه بهتر بوده.اما سانتافه واقعا اسپرتترین اینا بود دوستایی که نظر میدین ازتون میخوام یه بار سوار این ماشین بشین و باهاش رانندگی کنین بدون تعصّب بیاین شتاب و هندلینگشو با بقیه این ماشینا مقایسه کنید ممنون از همگی.