برای سال ۲۰۱۹، کراس اوور سایز متوسط هیوندای با دو ردیف صندلی از سانتافه اسپرت به سانتافه تغییر نام خواهد داد. همچنین مدل سه ردیفه این خودرو نیز که پیش از این در بازار ایالات متحده به سانتافه و در برخی بازارها به سانتافه گرند شهرت داشت، از این به بعد سانتافه XL نامیده میشود؛ قبول داریم که کمی گیجکننده است اما منطقی به نظر میرسد.
سانتافه کوچکتر مورد بازطراحی واقع شده و مدل بزرگتر نیز سال آینده وارد بازار خواهد شد. سانتافه دو ردیفه به دو نوع پیشرانه مجهز خواهد شد؛ اولی یک موتور ۴ سیلندر خطی تنفس طبیعی به حجم ۲.۴ لیتر بوده و دومی از نوع ۲ لیتری توربوشارژ است. البته احتمالاً یک پیشرانه ۲.۲ لیتری توربو دیزل نیز به این مهمانی دعوت خواهد شد.
مزایا: سواری ساکت و دلنشین، تجهیزات و آپشنهای فراوان، کابین جادار
معایب: مصرف سوخت در حد متوسط، کابین نه چندان لوکس، عدم ارائه پیشرانه توربو برای مدلهای پایه
ابعاد مدل دوردیفه به واسطه درب کاپوت بزرگتر، شیشه جلوی عمودیتر و اندازه دماغه تغییر یافته، نسبت به قبل بیشتر به یک شاسی بلند واقعی شباهت دارد.
در نمای روبرو با چراغهایی طرف هستیم که چپ چپ به دیگران خیره شدهاند و یک جلو پنجره که انگار طرح آن از روی شانه تخممرغ الگو برداری شده است، در آن مشاهده میشود. از نظر ابعادی فاصله محوری سانتافه جدید در حدود ۲.۶ اینچ و طول کلی آن به میزان ۲.۸ اینچ افزایش یافته است. با این ابعاد سانتافه در کنار مدل هایی همچون سوبارو اوتبک و فورد اج جای میگیرد.
در داخل کابین سانتافه جای کافی برای ۵ نفر وجود دارد، صندلی های عقب نیز قابل خواباندن هستند که این امر جای بیشتری را برای وسایل فراهم مینماید. دهانه بزرگ درب صندوق عقب نیز دسترسی به این بخش را آسانتر نموده است.
در ردیف جلو فضای زیادی برای آرنج و بازوها وجود دارد و همه چیز به خوبی کنار هم قرار گرفته است؛ ستونهای A نسبتا نازکتر به همراه آینههای جانبی تعبیه شده بر روی دربها نیز میزان دید را گسترش میدهند.
پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ نیز ۱۶۰۰ دلار بیشتر هزینه میطلبد. قدرت این موتور معادل ۲۳۵ اسب بخار بوده و گشتاور حاصل از آن نیز معادل ۳۵۲ نیوتن متر است. هر دو پیشرانه با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک (به جای نمونه شش سرعته) همراه خواهند بود.پ
ما در اینجا با سانتافه ۲ لیتری توربوشارژ در جادههای مرتفع رانندگی کردیم. قدرت توربو به دلیل ارتفاع جاده از سطح دریا دچار نقصان شده بود و شتاب اولیه سانتافه نسبتا سست و بیحال به نظر میرسد.
در حین حرکت اوضاع بهتر شد و جعبه دنده به موقع و به نرمی وظیفه خود را انجام میداد. کابین سانتافه بسیار ساکت بود و استواری خوبی از خود بر روی جادههای ناهموار نشان میداد.
منبع: caranddriver
محمد
۱۰ مهر ۱۳۹۷فکر کن بجای یک آلمانی یک آمریکایی این ماشین را طراحی می کرد یک وانت با زباله بازیافتی از آب در می آمد که فقط بدرد حروم کردن بنزین می خورد
Mohammad
۱۰ مهر ۱۳۹۷المانی ها که طراحی نمیکنن یه طرح میزنن بعد کاربن میزارن هی سری ۳ و ۴ و۵ و نون کلاس ایکس کلاس میدن بیرون ??
Arman
۱۱ مهر ۱۳۹۷نه که امریکایی ها طراحی میکنن واس همین هر سال کل جوایز رد دات رو درو میکنن :))
فعلا فورد ادج رو از رو سانتافه کپی نکنن طراحی قشنگ پیشکش
مانی
۱۱ مهر ۱۳۹۷از آمریکا ایها بهترن که نمیتونن یه ایده از خودشون بدن
همش از کیا و هیوندای کپی میکنن
Omid
۱۱ مهر ۱۳۹۷محمد کارت خیلی اشتباه بود
اول پست یه کل کل راه انداختی و رفتی
این عادت بچگانه رو کنار بزارید در ضمن اگه این امریکایی بود الان به جای این همه اپشن به درد نخور یه موتور حجیم و پر قدرت روش بود و دیفرانسیل عقب بود به جای جلو
Mohammad
۱۱ مهر ۱۳۹۷عزیز من قبل من یکی اون بالا یه چیزی گفت من اومدم جواب دادم تازه من بیشتر لایک خوردم اون دیسلایک کار المانی هایی که با اکانت جدید میان هزار تا چیز میگن بدتر از منه که
فرید
۱۱ مهر ۱۳۹۷کابین که تاحدودی کپی از مدل های مزداهستش
Arman
۱۰ مهر ۱۳۹۷کابینش میتونست خیلی بهتر باشه طراحیش
اما در کل با توجه به اینکه کاندید شده امسال باید سواری خیلی متفاوتی نسب به نسل قبل داشته بأشه
ahmad
۱۰ مهر ۱۳۹۷نسل قبلیش به مراتب طراحی زیباتر و هماهنگ تری داشت.
net
۱۰ مهر ۱۳۹۷سانتافه ۲۰۱۹ طراحی داخلی و بیرونی خیلییییی زشتی داره،سانتافه اسپرت ۲۰۱۸ که تو ایران هم هست طراحی داخلی وبیرونی فوق العاده زیبایی داره و هیوندای نباید این سانتافه ۲۰۱۹ زشت رو تولید میکرد
emad1990
۱۰ مهر ۱۳۹۷net درست میگه
Muty
۱۱ مهر ۱۳۹۷حَیفی سانتافه اسپرت 2018 بود
حَیف …
EVO III
۱۰ مهر ۱۳۹۷انگاری نیرویی فرا زمینی شرکت هیوندای رو مجبور کرده که هر سال یه مدل جدید که از بیخ با مدل قبلیش فرق کنه رو تولید کنه
والا آدمو گیج می کنن تمامی محصولات جدیدش انقد عوض می شن که دیگه تو خاطرمون نمیمونن باس از رو پشتشون که نوشته مدلشون رو بدونیم چی هست یا اصلا هیوندای هست یا نه
به شخصه با این بی هویتی در زبان طراحی هیوندای مخالفم و دوستش ندارم
Sajjad
۱۰ مهر ۱۳۹۷منتظر این باش که یه سریا بیان جوایز طراحی که کره ای ها درو کردن رو بکوبن تو سر همه :/
بدون اینکه توجه کنن چی گفتی و فکر میکنن گفتی ماشین کره ای بده و به شدت بهشون بر میخوره
Mohammad
۱۰ مهر ۱۳۹۷طراحش المانیه واسه اونه ?? داداشمون بالا گفت
EVO III
۱۱ مهر ۱۳۹۷طراحش هر کی باشه اون زبان طراحی شرکت مهمه که بایت جهتگیری خاصی داشته باشه مثل بی ام و و کادیلاک و …
خو بی ام و که زبان خودشو داره نشون نمیده که طراحش کلا یک نفره و یا کل طراحاش آلمانی بودن مثلا نادرفقیه زاده یک ایرونیه
EVO III
۱۱ مهر ۱۳۹۷با این حسابی که شما کردین باس طراحی های نادرفقیه زاده که ایرونیه شبیه پراید و پریاید وانت و پیکان و تیبا باشه تا سری شش های معروف بی ام و
Saied
۱۰ مهر ۱۳۹۷با دلار ۲۰ تومانی یعنی ۸۰۰ میلیون. ???
یعنی پاش برسه ایران قیمتش میشه ۱۶۰۰ الا ۲ میلیارد.
وطنم. پاره تنم
Trx (taimaz)
۱۱ مهر ۱۳۹۷دلار مگه ۴۲۰۰ نیست ؟
Amir
۱۰ مهر ۱۳۹۷به نظرم کیا به مراتب طراحی شناسنامه دار تر و منطقی تری نسبت به هیوندای داره حقیقتا من زیاد این طراحی سانتافه جدید برام جذاب نیست اما به هر حال طرفدار ها و خریداران خودش رو در جهان خواهد داشت
مهدی
۱۰ مهر ۱۳۹۷زیبا شده به نظر هیوندا تو اروپا خوب بفروشه امریکا هم بازارش داره
یاس ی
۱۱ مهر ۱۳۹۷اگه از روی عکسهاش نظر بدیم زیاد جالب نشده ولی باید از نزدیک دیدش تا نظر قطعی داد.
نمیدونم چرا سایت پدال انقدر بچه بازی شده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پر شده از کل کل بچه گانه تمومی هم نداره. چرا میای کامنت اول شروع میکنی بحث آمریکایی آلمانی راه میندازی آخه برادر من !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! خدا وکیلی بگید چند سالتونه ؟
ما میگفتیم بچه های پدال همه ماشین باز خفن و با مرام هستن چون توی سایتهای دیگه دیدم خیلیها سطح سواد خودرویی و برخورد اجتماعی پایینی دارن ولی متاسفانه چند وقته پدال از همه جا بدتر شده.