همانطور که شاهد هستید، طراحان و مهندسان هیوندای خط و مش خود را تغییر دادهاند و سبک خودروهای اروپایی را در پیش گرفتهاند. آنها از طرحهای مجسمهٔ سیال و نسبتاً اغراقآمیزی که در چند سال اخیر بر روی خودروهای هیوندای اجرا میشد فاصله گرفتهاند و به سمت خودروهایی متعادلتر، سادهتر و پختهتر گرایش پیدا کردهاند. سوناتای جدید به نوعی کوپهٔ چهار درب محسوب میشود، که با تلاشهای بیوقفۀ مهندسین هیوندای، از نظر طراحی خارجی به یک خودروی سادهتر و البته پختهتر بدل شده و همچنین، ازنظر قوای محرکه نیز سعی در بهینهتر شدن مصرف سوخت و ارتقاء قدرت بوده است.
قدرت سوناتا اسپرت، با موتورهای جدید ۲.0T، به صورت قابلتوجهی بالا رفته است، که با پرداخت کمی مبلغ بیشتر میتوانید چرخها با طرحی تهاجمیتر و یا پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی را سفارش دهید. موتور “tetta II GDI” چهار سیلندر تزریق مستقیم سوناتای اسپرت به حجم ۲.۰ لیتر میباشد که مجهز به سیستم زمانبندی متغیر سوپاپهاست که به منظور بهینهسازی عملکرد موتور و همچنین به دست آوردن گشتاور بالا، در دور موتور پایین استفاده شده و به کاهش تأخیر توربو کمک کرده است. بیشینهٔ قدرت این پیشرانه، ۲۴۵ اسب بخار در دور ۶۰۰۰ بر دقیقه و گشتاور مفید ۳۵۲.۵ نیوتن متر در ۱۳۵۰ دور بر دقیقه میباشد. تقریباً مشابه فورد فیوژن که قدرتی برابر با ۲۴۰ اسب بخار و گشتاوری ۳۶۶ نیوتن متر دارد و همچنین برتر از فولکسواگن پاسات ۱.8T که ۱۷۰ اسب بخار نیرو و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. ولی متأسفانه هیوندای تتا ۲، در مقابل، حریف کرهای خودش، کیا اپتیما SX توربو که میتواند ۲۷۴ اسب بخار نیرو و ۳۶۵ نیوتن متر گشتاور تولید کند ضعیفتر است، یا بیوک ریگال با قدرت ۲۵۹ اسب بخار و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور نیز از اپتیما قویتر است که در مجموع میگوییم ردهٔ متوسطی در بین رقبا دارد. تیم موتور ترند، هیوندای سوناتا ۲۰۱۵ را خودروی برندهٔ سال انتخاب کرده است اما باید دید آیا واقعاً در طول امسال امتحان خود را بهخوبی پس میدهد و آیا لایق این جایگاه خواهد بود یا خیر؟ سوناتای توربوی ۲۰۱۵ خیلی هم شگفتآور نیست، و نباید انتظار جنگجو بودن از موتور ۲.0T آن داشت، چراکه ۰ تا ۶۰ مایل را در ۸.۰ ثانیه طی میکند که اختلافش با فولکس پاسات تنها ۰.۲ ثانیه است. بیوک ریگال و شورلت مالیبو این آزمایش را در ۶.۱ ثانیه و ۶.۳ ثانیه سپری کردند. فورد فیوژن نیز با وجود اصطکاک کم بین چرخها با زمین، باز هم ۱.۲ ثانیه سریع تر از سوناتا عمل کرد و در ۶.۸ ثانیه ۶۰ مایل بر ساعت را طی کرد. همچنین کیا اُپتیما در ۷.۲ ثانیه در این تست موفقتر از سوناتا بود. ولی با همهٔ این اوصاف فکر نمیکنیم کسی با یک خودروی سدان خانوادگی بخواهد در یک مسابقه شرکت کند. سیستم تعلیق جدید که طبقهای جدیدی را اضافه کرده، در پیچها عملکرد خودرو را بهتر از قبل نشان میدهد و از وقوع understeer یا کمفرمانی جلوگیری میکند. همچنین فرمان جدید برقی، فرمان پذیری و هدایت خودرو را تا حد زیادی بهبود داده است. سیستم EPS بر روی این نسل از سوناتا نصب شده است، همچنین فرمان D شکل اسپرت، جایگزین فرمان ساده و معمولی شده است. احتمالاً طراحان و مهندسین هیوندای برای سوناتا اسپرت انتظار آمار فروش بیش از حد را داشتهاند ولی این خودرو، اصلاً سرگرمکننده نیست و همانند دیگر محصولات هیوندای، واژهٔ اسپرت همچنان یک لقب خالی است که به نام خودرو اضافه شده است. و باید بگوییم با وجود ارتقاء دادن شاسی و سیستم تعلیق، هنوز هم نیاز به تکامل و بازنگری دارد، ولی بسیاری از قسمتهای دیگر خودرو کاملاً بهروز شده و به سطح قابل قبولی در نوع خود رسیده است. سوناتای ۲۰۱۵ به دنبال ویژگیهای منحصربهفرد و ناب یک خودروی روز و مدرن است بهخصوص در تریم اسپرت ۲.0T که گل سرسبد تریم های مختلف سوناتا به حساب میآید. ولی از لحاظ فنی و عملکردی که یک خودروی اسپرت باید داشته باشد، آنطور که باید نیست. قیمت ۲۹.۳۸۵ دلار برای تریم اسپرت سوناتا ۲۰۱۵ متعادل و البته نسبت به رقبا کمی گرانتر به نظر میرسد. و البته با اضافه شدن یک بستهٔ سفارشی دیگر به مبلغ ۴۹۵۰ دلار میتوانید امکاناتی چون هشدار برخورد با مانع روبهرو، کروز کنترل تطبیقی، سیستم هشدار خروج از خط، چراغهای جلو اتوماتیک، سیستم کمکی پارک، سیستم اینترنتی BlueLink، گرمکن و سردکن صندلیها، سانروف پانوراما، و بسیاری از امکانات روز دیگر. ولی اگر بخواهیم منطقیتر به موضوع نگاه کنیم و اگر پولتان برایتان ارزش دارد، با این مبلغ میتوان یک مرسدس CLA خریداری نمود…مشخصات کلیدی هیوندای سوناتا ۲۰۱۵ اسپرت ۲.0T:
مدل: هیوندای سوناتا اسپرت ۲.0T
کلاس: سدان ۴ درب – موتور جلو – محرکه جلو – ۵ سرنشین
قیمت: شروع از ۲۹.۳۸۵ دلار
قیمت مدل تست: 34.۴۶۰ دلار
پیشرانه: 2.۰ لیتری توربو – ۴ سیلندر خطی ۱۶ سوپاپ
قدرت: 245 اسب بخار در ۶۰۰۰ دور بر دقیقه
گشتاور: 352.۵ نیوتن متر در ۱۳۵۰ دور بر دقیقه
انتقال قدرت: شش سرعتهٔ اتوماتیک
وزن: 1635 کیلوگرم – ۶۰% جلو – ۴۰% عقب
فاصلهٔ دو محور: 280.۴۲ سانتیمتر
ابعاد (طول / عرض / ارتفاع): ۴۸۵.۳۹ – ۱۸۶.۴۴ – ۱۴۷.۵۷ سانتیمتر
شتاب ۰-۹۶ کیلومتر: 8 ثانیه
مسافت ترمز از سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت تا سکون: ۳۶.۵۷۶ متر
مسافت ۴۰۰ متر: ۱۶.۲ ثانیه با سرعت ۱۴۲.۲۷ کیلومتر در ساعت
بیشینهٔ سرعت: – کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت: 7.۳۵ در بزرگراه – ۱۰.۲ در شهر – ۹.۰۴ میانگین
میزان آلایندگی گاز CO2: 335.۶۶ گرم در هر مایل
amir
۱۹ آبان ۱۳۹۳ماشین خوبیه .طراحی های هیوندای داره پخته تر میشه.داخل کابین هیوندا یک قشنگی خاصی داشت به نظر من هیوندا باید همون راه را ادامه میداد.
باحاله
۱۹ آبان ۱۳۹۳این اتومبیل در آمریکا اصلا فروش خوبی نداشته.
نسخه قدیمی این خودرو رو بهتر میخرن.
به گفته خریدارن در آمریکا این خودرو خارج از طراحی شده. و اصلا طراحی خوبی نداره و بیشتر فضایی شده.
بالاترین فروش:
1:تویوتا
2:هوندا
3:بی ام و.مرسدس بنز
4:نیسان
5:هولدن استرالیا
6:هیوندا
7:کیا
این آمار رقابت فروش اتومبیل ها در آمریکا را نشون میده به ترتیب تویوتا در صدر هستش.
جالبه برای آمریکایی تویوتا در صدر هستش به دلیل کم مصرف بودن و کیفیت بالا.مانند تویوتا کمری که فروش وحشتناکی داره
پرهام
۱۹ آبان ۱۳۹۳شوخی می کنید؟ هولدن در آمریکا؟!
بی ام و و بنز با توجه به قیمت همیشه در رده پایین فروش هستن در واقع اونها در لوکس ها فروش دارند.
ظاهرا شما اطلاعات زیادی در مورد فروش ندارید!!!
رضا.2272
۱۹ آبان ۱۳۹۳مرسی هیوندای
واقعا تلاشش قابل تحسینه
kayvan
۱۹ آبان ۱۳۹۳چرا ماشینای توربو مثل اپتیما و سوناتا وارد نمیشه
ASADI
۱۹ آبان ۱۳۹۳چون که زیرا … وارد نمیکنن
تا یه زنگی بزنم وارد کنن.0917000000
ASADI
۲۰ آبان ۱۳۹۳5تا کامنت پایین تر جوابتو نوشته کیوان با همین کامنت من میشه پنج تا که از Ahmad..F12 هست
MAFIA
۱۹ آبان ۱۳۹۳قدرتشو بالا بردن ولی از طراحی کنسول وسط اصلا خوشم نمیاد
نسل قبلی بهتر بود
"Amir"
۱۹ آبان ۱۳۹۳اگزوزاش شبیه کیت AMG بنزه
kayvan
۱۹ آبان ۱۳۹۳آقا چرا ماشینای توربو وارد نمیشه
Ahmad..F12
۱۹ آبان ۱۳۹۳درود دوست عزیز، منم همین سوال برام پیش اومده بود
با آسان موتور هم مکاتبه کردم
ظاهراً برنامه هایی در این خصوص در دست اقدام دارند
امیر علما
۱۹ آبان ۱۳۹۳طراحیش چنگی به دل نمیزنه مخصوصا داخلش که خیلی ارزون قیمت شلخته و فاقد نظم بنظر میاد
اینجاست که معلوم میشه کیا با مدیریت طراحی شرایر قدم در چه مسیر درست و حساب شده ای گذاشته و از کریس بنگل طراح هیوندای و دپارتمان طراحی هیوندای آینده نگرتر بود
هرچند که شرایر الان مدیر ارشد طراحی هردو برند هست
هیوندا باید در طراحی داخلی همون مسیر گذشته را در مسیر تکامل ادامه میداد بنظر طرح خوب و جدید بود که در طراحی داخلی هیچ برند وجود نداشت
erfanseed
۷ آذر ۱۳۹۳عاغا یه نظر سنجى:
جى تى ۸۶ ژاپن + لایک
جن کوپه کُره _ دیسلایک
iman mclaren p1
۱۹ آبان ۱۳۹۳اپتیما 2015 لایک
سوناتا 2015 دیس لایک
رضا :: فقط مرسدس بنز :: فقط رئال
۱۹ آبان ۱۳۹۳اصولا کیا تو این سایت خیلی محبوب تر از هیوندای هست!
.
.
احمد جان دستت در د نکنه جالب بود ولی فک نکنم نه من نه تو حاضر باشیم CLA رو ول کنیم بچسبیم به این…!!!
;)
ارادت :D
Ahmad..F12
۱۹ آبان ۱۳۹۳درود بر تو رضا جان ممنون از لطفت
بله بله کاملاً حق با شماست :)
MAFIA
۱۹ آبان ۱۳۹۳ایمان طراحی کیا پخته تر و زیباتر از هیوندای هست و با وجود سر طراحی همچون پیتر شریر بعید میدونم از هیوندا عقب بیفته.
وحید
۱۹ آبان ۱۳۹۳کیا و هیوندای از لحاظ فنی و شاسی دقیقا شبیه همن از لحاظ کیفیت ساخت هم هیچ فرقی ندارن اما آمار فروش هیوندای همیشه بهتر از کیا بوده در حالی که کیا طراحی های معقول تری نسبت به هیوندای داره. شاید علت اندک فروش بهتر هیوندای تبلیغات بیشتر و خدمات پس از فروش بهتر باشه
آرش
۱۹ آبان ۱۳۹۳سلام.اولا معذرت بابت کامنتی که مینویسم بی ربطه به موضوع.ولی خیلی خوبه که تماشا کنید: با ثبت 333 کیلومتر بر ساعت رکورد سرعت با دوچرخه شکسته شد!
http://www.aparat.com/v/fYqnb
re8889
۱۹ آبان ۱۳۹۳تا این جا که همیشه اپتیما طراحی اسپرت تری داشته.پس نباید این ماشین رو با اپتیمای الان مقایسه بشه واون رو باید با اپتیمای سال بعد که تغییر قیافه میده مقایسش کرد
احسان 1 همون احسان 1 سابق ایمیلم عوض شده
۱۹ آبان ۱۳۹۳دیگه همه ماشینای هیوندای دارن شکل هم میشن دیروز ix35 ه نمیدونم توسانه فرق این دوتا رو باهم نفهمیدم مدل 2015 دیدم جلوش کپی سانتافه شده
Ahmad..F12
۱۹ آبان ۱۳۹۳سلام احسان جان
هیوندای برای خودروهاس سواری حرف i و برای خودروهای شاسی حرف ix رو قرار داده که هر کدوم از اینا یه نام مجزا هم دارن
به عنوان مثال:
i10
i20 = الایت
i30
i40
i45 = سوناتا
ix20
ix35 = توسان
ix45 = سانتافه
ix55 = وراکروز
امین
۱۹ آبان ۱۳۹۳نمای چراغ های عقبش خیلی دلچسب نیست. چراغ های مدل 2011 جذابتر بود
خاوری
۱۹ آبان ۱۳۹۳بنظرم این مدل از بعد طراحی برای هیوندای یک شکست کامل بود..کاری به فروش تا استقبال خریداران یا حتی زیباییش ندارم..اگه به پوزه جلو خودرو و قسمت چراغهای مه شکن و بالای سپر نگاه کنید چهره سوناتا2011 در اون کاملا مشخصه…هیوندای درواقع با عوض کردن کاپوت جلو، چراغهای جلو و عقب و جلو پنجره و تغییراتی اندک در پایین سپرجلو ادعای ارائه نسل جدید رو با تغییراتی کامل داره… در تمام بدنه هیوندای اثری از تغییر بجز اون موارد قبلی ک گفتم دیده نمیشه که البته اون تغییرات هم کاملا بازگشت به عقب بوده..برای مثل به کنسول مرکزی و نحوه چیدمان امکانات در اون نقد بسیاری وارده..همچنین حالت کنسول نه تنها کلاسیک یا مدرن نیست که به شدت سردرگم و بد ترکیب طراحی شده و برخلاف جنسیس که طراحان در اونجا تونستن کنسول تقریبا زیبایی طراحی کنن اینجا به معنی دقیق کلمه “گند زدن” به نظرم یکپارچه سازی محصولات برای ارائه هویت یکسان در یک برند کار دست هیوندای داده.. و ممکنه در دراز مدت به پاشنه آشیل این برند تبدیل بشه
Ahmad..F12
۱۹ آبان ۱۳۹۳احوال دادااااش
چطوری خاوری جان مشتاق دیدار
باید بگم برای طراحی داخلی موافقم، به نظر من هم نسل قبل زیبا تر و لوکس تر به نظر میومد
ولی از طراحی خارجی زیاد دلخور نیستم باز هم خوبه
واینکه فرمودی فقط چراغا و سپر رو عوض کرده و به عنوان نسل جدید معرفی کرده این اشتباست
کلاً ابعاد بدنه و نمای بغل و شاسی تغییر کرده
خاوری
۱۹ آبان ۱۳۹۳خوبی احمدجان..فدات…اگه از کنار سوناتای جدید رد بشه شباهت آشکار این مدل و خطوط کناریش رو با سوناتا2011 متوجه میشی تنها خط کمر از حالت قوسی و رو به پایین به صورت راست و کشیده تا زیر آینه اومده..چارچوب کلی و ستون A, Bو C تقریبا بی تغییر مونده و تنها کروم کاری کنار شیشه ها و پنجره های کناری سرتاسر چارچوب های درهارو گرفته اما شکل ظاهریش همونه و از جلو تا کنار چراغ جلو ادامه پیدا کرده..درکل بازهم میگم طراحی خارجیش کاملا عادیه مث کمری، پاسات و آکورد
این مدل چون کیفیت هندلینگ و اعتبار سه مدل بالایی نداره به همین خاطر طراحیش خیلی مهمه برای فروش بیشتر
Ahmad..F12
۲۰ آبان ۱۳۹۳مخلصم داداش
بله موافقم کاملاً
البته هیوندای از این پس خیلی محافظه کارانه پیش میره
e36
۱۹ آبان ۱۳۹۳شاید به خاطر این توربو افزایش فروش داشته باشه
امین
۱۹ آبان ۱۳۹۳اما ممکنه توی قیمتش تجدید نظر بشه
re8889
۱۹ آبان ۱۳۹۳من بابخش المینیوم کنسول اصلا نمی تونم ارتباط برقرار کنم.انگار ماده کم اوردن یه چیز الکی چسبوندن
re8889
۱۹ آبان ۱۳۹۳در جواب احسان عزیز:توسان همون ix35هست و بدلیل وجه اشتراک ماشین ها برای نمایان کردن اینکه محصول کدام کمپانی هستند هیوندای تصمیم گرفت از جلو پنجره ی شش ضلعی استفاده کند همانطور که در محصولات کیا از دماغه ی ببر مانند استفاده میشود.برای همین این محصولات از جلو شبیه یکدیگر هستند
احسان 1 همون احسان 1 سابق ایمیلم عوض شده
۱۹ آبان ۱۳۹۳تشکر از جوابت
re8889
۱۹ آبان ۱۳۹۳بهاحتمال زیاد تو بخش چراغ های عقب در فیس لیفت بعدی مثل اپتیما شاهد یکسرهشدن ان هستیم
ME 84
۱۹ آبان ۱۳۹۳با اون جمله آخر که حرف بنز CLA رو زد که کاملا هم درست بود، زد هیوندای رو پر پر کرد.
محسن
۱۹ آبان ۱۳۹۳دقیقا
علی
۱۹ آبان ۱۳۹۳طراحی عقبش شبیه جنسیس 2015 طراحی جلو هم لامپاش خیلی شیب دارن .باید از زنون استفاده می کردند
طراحیه ضعیف تر نسبت به مدل 2011 داره من اپتیما 2014 به این ترجیح میدهم البته طراحی داخلیش جدید و متفاوت که یه امتیاز مثبت به نفعشه اما بازم از اپتیما پایینتره
Just germany...
۱۹ آبان ۱۳۹۳بر عکس نسل قبلیش طراحی پخته تری داشت
من بارها گفتم سوناتا همیشه یه ماشین جوون پسند بود که امکانات نسبتا کاملی داشت
و آزرا یه نسخه تقریبا کامل تر از سوناتا بود که امکانات بیشتری داشت بدرد سنای بالاتر میخورد
این سوناتا زشت نیس اما حداقل توقع میرفت جوون پسند تر باشه
مثل این عکس
http://upload7.ir/imgs/2014-11/60320121478145758608.png
یه پسر
۱۹ آبان ۱۳۹۳حالا میشه با طراحی بیرونی جدید هیوندا کنار بیایم
و بگیم اون پسری که اهل شیطنت وتیپ زدنو هیجان بودن
داره کم کم یه مرد جا افتاده خوشتیپ میشه
اما در مورد طراحی داخلیش به نظر من فقط باید جرمی کلارکسون باشه تا با اون جملات آتشینش جواب گو وضعیت اتاق سوناتا باشه
Metal Storm
۱۹ آبان ۱۳۹۳هیوندایی حرف نداره
حداقل خاصیتش اینه که هم ارزونه هم با شرایط خیابونای ما سازگاره.
amir
۱۹ آبان ۱۳۹۳دوست عزیز ارزانترین هیوندای در ایران 100 میلیون تومانه!کجاش ارزونه؟!
پرهام
۱۹ آبان ۱۳۹۳نسبت به رقباش گفتن حتما! با پراید مقایسه نکرده مطمئنا
سوناتا الان دست کم 30 میلیون تومن از آکورد ارزون تره یعنی شما با خرید سوناتا به جای آکورد می تونید یک 206 هم برای تو شهر پس انداز کنید که پول زیادیه
علیرضا
۱۹ آبان ۱۳۹۳من نمیدونم چرا CLA وارد نمیشه، اگه وارد بشه مطمئناً به جای سوناتا یا کمری جدید، همگی CLA رو ترجیح میدن، البته اگه بتونن از پس هزینه های آینده اش بر بیان، هزینه های سرویس و نگهداری سوناتا و کمری به مراتب کمتر از CLA است
Ahmad..F12
۱۹ آبان ۱۳۹۳علیرضا جان قطعات مرسدس بنز گرون تر از هیوندای هست ولی دوام و کیفیت و کم استهلاک بودن رو فراموش کردی
تا CLA بخواد به خرج بیفته 30 سال از عمر این سوناتا میگذره و من بعید میدونم کسی بعد از این مدت به این سوناتا نگاه هم بندازه
دوام و کم استهلاکی بنز بر همه آشکاره
علیرضا
۱۹ آبان ۱۳۹۳سوناتای جدید فول با موتور 2.4 مدل 2015 در تهران در حدود 160 میلیون قیمت گذاری شده
شهرام
۱۹ آبان ۱۳۹۳رسمــا زدن طراحی داخلیشو به فنـا دادن !
آخه این چیه .. ؟!
صفحه کیلومتر طرح 2014 رو با این مقایسه کنید !
به نظرم هیوندای یک پسرفت خیلی عمیق در زمینه طراحی داخلی داشت
و
شاید یک دلیل عمده ِ فروش بسیار کم نسل جدید که اواخر اعلام شد همین باشه
و اینکه قیمتش هم متاسفانه بالاس!
اون CLA خیلی حرفا زد !!
پرهام
۱۹ آبان ۱۳۹۳مرسدس بنز CLA یک خودروی کامپکت محسوب می شه پس ربطی به میدسایزی مثل سوناتا نداره!
تو تست خود موتورترند که این مطلب ازش ترجمه شده هم اینطور گفته
if rear headroom isn’t your chief concern, you could get your 2.0-liter turbo wrapped in a decently equipped Mercedes-Benz CLA-Class. Just sayin’.
یعنی اگر فضای عقب براتون مهم نیست می تونید یک CLAبردارید
پس در ترجمه امانت دار باشید! کچا گفته” اگر پولتان ارزش دارد CLA بخرید””!!!
Ahmad..F12
۱۹ آبان ۱۳۹۳درسته پرهام جان
منظور موتور ترند فضای سقف سرنشینان عقب بود
و اینکه برای جذابیت مطلب به ناچار برخی از کلمات به این شکل تغییر میکنن
ولی پایه و اصل مطلب دست نمیخوره
ارادت
REZA . JUST TOYOTA
۱۹ آبان ۱۳۹۳من همیشه از هیوندای خوشم میاد
هیوندای من رو به دنیای خودرو اورد
اگه هیوندای نبود من اینجا نبودم
ESI
۱۹ آبان ۱۳۹۳فقط شورلت مالیبو
ارمان
۱۹ آبان ۱۳۹۳توش چقد ساده و بی مزه شده ! انگار کل نو آوری قبلشونو بی خیال شدن برگشتن به دهه 90 میلادی !
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۱۹ آبان ۱۳۹۳با تشکر از مطلب زیبای آقا احمد گل. :D
طراحی داخلیش و خارجیش رو نسبت به نسل های پیشین خیلی بیشتر دوست دارم.
راستی پدال جان فکر کنم طول سوناتا 4850 میلی متر است نه 4580 میلی متر.
Ahmad..F12
۱۹ آبان ۱۳۹۳سلام باربد جان ارادت دارم ممنونم
درسته داداش جای 8 و 5 جابجا ثبت شده، معذرت ;)
مجتبی(ساروی)
۱۹ آبان ۱۳۹۳بچه ها یکی از همکارام ازم خواست به یکی از دوستام که تو کار خرید و فروش ماشینای مدل بالاست زنگ بزنم و قیمت سانتافه 2008یا 2009و کیا سورنتو مدل 2012به بالا رو واسش بگبرم دوستم قیمت سانتافه رو بهم داد بعدش گفت اصلا تا حالا یدونه سورنتو هم خرید و فروش نکردم اصلا طرفدار نداره برام جالب بودچون این بنده خدا روزی سه چهار تا ماشین جابه جا میکنه یعنی کیا سورنتو اینقدر کم طرفداره؟
ASADI
۱۹ آبان ۱۳۹۳تقریبا بله
Ahmad..F12
۱۹ آبان ۱۳۹۳مجتبی جان درسته دقیقاً همینطوره
سورنتو مخصوصاً مدل های 2009 به پایین اصلاً خریدار و بازار خوبی ندارن
h112
۱۹ آبان ۱۳۹۳مزدا 6 انتخاب بهتریه……هیوندایی خورویی بین آیودی و فورد ….فورد فیوژن یه مدل اسپرت داره موتور 2 لیتری توربو با قدرت 240 اسب بخار و 370 نیوتن متر گشتاور…..
سام سامی
۲۰ آبان ۱۳۹۳واقعا علت اینکه مدل توربو وارد ایران نمیشه رو نمیدونم!! جالبه که 70 درصد آۀمانی ها با موتور توربو تو ایران هستن حتی ام جی و آلفا و ولوو نیز با موتور توربو در داخا هستند…جالب اینه که موتور توربو زیر 2000cc هستش و مالیات گمرکی کمتری باید پرداخت واسش!
درود بر عتشقان ماشین
parseh net30
۲۰ آبان ۱۳۹۳هیوندای هم دیده تو آمریکا فروش نداره داره هرکاری میکنه واسه فروش این سوناتای جدیدش
ASADI
۲۰ آبان ۱۳۹۳کاش این ماشین دیفرانسیل عقب بود
سام
۲۱ آبان ۱۳۹۳با سلام
احمد جان مطالبی که می نویسی براستی کامل و جامع و عالی هستند.واقعا خسته نباشی
Ahmad..F12
۲۷ آبان ۱۳۹۳سلام داداش گلم
ممنون از لطفت عزیزم
به پرباری و زیبایی مطالب شما نمیرسه داداش :)
امیر
۱۵ خرداد ۱۳۹۴واقعا زیبایت.طراحی بیرونی فوق العادس و از مدل قبلی بسیار زیبا تر شده.طراحی داخلیش هم خیلی به روز و مدرن شده.واقعا ایراد گرفتن از lf خیلی سخته.ماشین فوق العاده زیبا با امکانات عالی.اپتیما جلوی این ماشین یک شکست خورده هستش.اپتیما باید باyf مقایسه بشه.در حد این ماشین نیستش.هیوندا داره عالی کار میکنه.کارش افرین داره.واقعا جذاب هس این ماشین