هیوندای به زودی در تمامی کلاسهای شاسی بلندها حضور خواهد یافت. این برند کرهای به زودی کراساوور کوچک بایون را معرفی خواهد کرد و دیگر عضو خانواده نیز کنا فیسلیفت است که روانه بازار میشود.
ما توانستهایم پشت فرمان نسخه بهبود یافته کنا ۲۰۲۱ بنشینیم. البته چیزی بیشتر از یک فیس لیفت ساده را مشاهده میکنیم. این خودرو دارای کاپوت و نمای جلوی جدیدی است که باعث شده طول کلی خودرو ۴۰ میلیمتر بیشتر از قبل شود. این خودرو همچنین از قوای محرکه الکتریکی شده جدیدی سود میبرد که شامل نسخههای هیبریدی و تمام الکتریکی میباشد.
اولین پیشرانه در دسترس از نوع ۳ سیلندر ۱ لیتری توربوی بنزینی است که ما هم همین نسخه را تست کردهایم. این پیشرانه هیبریدی ملایم قدرت ۱۱۸ اسب بخاری و گشتاور ۱۷۲ نیوتون متری داشته و همان مجموعهای است که احتمالاً در نسخههای فول سوپرمینی i20 نیز بکار خواهد رفت.
سیستم هیبریدی بکار رفته در کنا از استارتر/ژنراتور یکپارچه و باتری لیتیوم-یونی سود میبرد تا کمکحال پیشرانه اصلی در زمان کنده شدن از زمین باشد. این خودرو همچنین به گیربکس دستی هوشمند هیوندای مجهز است. این گیربکس ۶ سرعته دستی فاقد ارتباط فیزیکی بین پدال کلاچ و خود کلاچ میباشد. این راهحل مبتنی بر حسگرهای الکترونیکی باعث شده پیشرانه را در سفرهای طولانی خاموش کرد و به لطف تکنولوژی هیبریدی ملایم ۴۸ ولتی آن را دوباره روشن کرد.
این مهندسی پیچیدهای است اما در عمل به خوبی کار میکند. شما در زمان شروع به حرکت قدرت زیادی را حس نخواهید کرد اما زمانی که خودرو راه افتاد شاهد بالا رفتن سریع دورشمار خواهید بود. انتقال قدرت در کنا بهطور باورنکردنیای نرم بوده و این موضوع را به ویژه در سرعتهای حدود ۱۱۰ کیلومتر در ساعت مشاهده خواهید کرد.
پیشرانه قدرت کافی را برای هماهنگی با ابعاد خودرو داشته اما پرفورمنس آن واقعاً در حد عالی نیست. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر کنا در ۱۱.۹ ثانیه ثبت میشود و بنابراین نسخه الکتریکی شده این خودرو کندتر از مدل غیرهیبریدی مجهز به گیربکس دستی یا خودکار است. البته این مدل کممصرفتر بوده و هیوندای ادعای مصرف سوخت ۶.۱ لیتر در هر صد کیلومتر را دارد که با توجه به تجربه ما میتوان گفت دستیافتنی است.
کنا همچنین در بخش شاسی و سیستم تعلیق نیز بهبود یافته و اگرچه حجم تغییرات برای جلب نظر رانندگان حرفهای کافی نیست اما نسبت به قبل دینامیک بهتری دارد. این خودرو بهتر از قبل میتواند دستاندازها را جذب کند و در واقع کنا ابزاری مناسب برای عبور از مسیرهای ناهموار است. این در حالی است که مدل تست شده به رینگهای ۱۸ اینچی مجهز بوده و از این نظر احساسبرانگیز عمل کرده است.
کنترل تکان های بدنه نیز بهتر از قبل صورت میگیرد و بنابراین اگرچه فرمان خودرو ارتفاع بیشتر از سطح زمین باعث شدهاند لذت زیادی در مسیرهای پر پیچ و خم وجود نداشته باشد اما پکیج کلی خودرو پایدارتر از قبل حس میشود. به همین خاطر ما دوست داریم فکر کنیم تغییرات این خودرو توسط آلبرت بیرمن رئیس اسبق ب ام و M اعمال شدهاند.
بزرگترین تغییر در کابین به بحث تکنولوژی مربوط میشود جایی که پشت آمپرهای دیجیتالی ۱۰.۲۵ اینچی مشترک با i20 جدید دیده میشوند. سیستم اطلاعات سرگرمی کنا نیز یکی از بهترینهای کلاس بوده و از گرافیک شفاف، اینترفیس عالی و پاسخهای سریع سود میبرد.
باقی کابین نیز دارای برخی متریال جدید بوده اما در کل فضای کلی مشابه قبل است. در کابین شاهد استفاده زیاد از پلاستیکهای مشکی و خاکستری هستیم و تنها در برخی بخشها تریم کروم بکار رفته است.
البته فیس لیفت انجام شده تأثیری روی نقطهضعف این خودرو یعنی فضای بخش عقب کابین نشده است. در این بخش دو فرد بالغ میتوانند به راحتی بنشینند اما راحتی زیادی در سفرهای طولانی وجود نخواهد داشت.
فضای بار هم خیلی جادار نبوده و ارتفاع بالای کف صندوق باعث شده از حجم آن کاسته شود. فضای بار ۳۷۴ لیتری این خودرو نمیتواند چالشی برای رنو کپچر، پژو ۲۰۰۸ یا فورد پوما باشد.
بهروزرسانیهای هیوندای کنا تجربه کلی استفاده از این خودرو را بهبود بخشیدهاند و هماکنون شاهد قوای محرکه هیبریدی ملایم، سواری راحتتر و پایدارت و تکنولوژی بهروزتر هستیم؛ اما واقعیت این است که کنا هنوز سواری خوبی به اندازه رقبا نداشته و از نظر فضای بار و کابین نیز پشت سر رنو کپچر و فورد پوما قرار میگیرد.
مشخصات هیوندای کنا اولتیمیت ۱.۰ T-GDi 120PS 48V MHEV
- قیمت: 25960 پوند
- پیشرانه: 3 سیلندر ۱ لیتری توربوی هیبریدی ملایم
- قدرت/گشتاور: 118 اسب بخار/۱۷۲ نیوتون متر
- گیربکس: 6 سرعته دستی، دیفرانسیل جلو
- شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: 11.۹ ثانیه
- حداکثر سرعت: 180 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 6.۱ لیتر در هر صد کیلومتر
پدر خودرو سازی جهان
۲۹ بهمن ۱۳۹۹پدال خبر مکلارن را بزار دیگه!
STAN
۲۹ بهمن ۱۳۹۹اگه مثل باقی محصولات کره ای منفجر نشه،به نظر ماشین خوب و مناسبیه.طراحیش جالب نیست نسبت به بقیه رقباش مخصوصا پشتش که چراغای راهنما و دنده عقب رو از چراغ خطر اصلی جدا کرده…اما به عنوان یه ماشین 25 هزار پوندی،انتخاب عاقلانه ایه.
Amir
۳۰ بهمن ۱۳۹۹باشه نوید?
Benz
۲۹ بهمن ۱۳۹۹از کره ای ها ، بدک نیست خوبه تو رده قیمتی خودش
T.C.B.K
۲۹ بهمن ۱۳۹۹3 سیلندر 1 لیتری توربو هیبریدی ملایم.
یعنی چی ؟؟؟ ملایم ؟ یعنی آرومه ؟ مگه نسخه غیر ملایم هم داریم ؟
.
ولی از حق نگذریم طراحیش خوبه. قیمتشم خوبه. البته از بین تمامی محصولات هیوندای فقط سوناتا N line رو دوست دارم و veneo . خیلی خوبن. البته این کنا هم بدک نیست خوبه.
اما دوستان میگید اگه آتش نگیره خوبه. وگرنه فلانه بهمانه. هیچ ماشینی بی عیب نیست. اصلا هیچ چیز بی عیب نیست از همین هیوندای تا حتی بوگاتی و رولز رویس و بنز و تسلا و …. همه یه ایرادی دارن.
تنها چیزی که تو جهان بی ایراده خدا هست.
هیچ چیز تو جهان بی عیب نیست. فقط بعضی مواقع عیب های بزرگ رو کوچیک میکنن عیب های کوچیک رو بزرگ ( بعضی مواقع هم نمیکنن ) ولی اینکه بگیم خودرویی ایرادی نداره داریم خودمونو گول میزنیم. درسته کنا ایراد داره. اما میشه بگید چه چیزی ایراد نداره ؟؟ همه یه ایرادی دارن.
ارسلان
۲۹ بهمن ۱۳۹۹25 هزار پوند ؟؟؟ با توجه به اینکه پوند از یورو هم گرونتره باید بالای 30 هزار دلار قیمت داشته باشه خیلییییی گرونه موتورش هم با اینکه هم توربو هست هم 16 سوپاپ اندازه موتور 8 سوپاپ توربوی سایپا شاهین قدرت داره :)
میدونید با 30 هزار تا چه ماشینایی میشه خرید ؟؟
اگر بخوای روی هیبرید پافشاری کنی Toyota Corolla Icon Tech 1.8 VVT-i Hybrid CVT خیلی گزینه بهتری هست با 22 هزار یورو هم ارزانتر هست هم متریالش خیلی با کیفیت تر هست هم طراحی بهتری داره هم موتور بهتری داره خودتون ملاحظه بفرمایید در پایین
https://www.carwow.co.uk/toyota/corolla
میثم
۲۹ بهمن ۱۳۹۹طراحی جلو عقب افتضاحه
علی
۲۹ بهمن ۱۳۹۹اولش فکر کردم اوروس برقی
Sina
۲۹ بهمن ۱۳۹۹ماشین افتضاح که میگن همینه
قیافه اش که از قبلش خیلی زشت تر شده ، قبلش خیلی بهتر بود. با اون سپر های پلاستیکی مثل ماشینای زیر ۱۵ هزار دلار شده
درحالی که این ۲۵ هزار پونده!!! با دلار هم ۲۵ هزار خیلی زیاده چه برسه به موند که ارزشش بیشتره!!
میشه تقریبا ۳۰ هزار دلار
که خیلی پوله واسه ماشینی که کمتر از ۱۲۰ اسب بخار قدرت داره
با اینکه طراحی داخلش خوبه اما همونطور که کفته متریال بکار رفته پلاستیکه!!! با ۲۵ هزار پوند و ۱۲۰ اسب بخار ، حتی کیفیت هم نداره
تازه این هم آخرین مشکلش نیست ، همونطور که تو متن گفته فضای بارش از رقباش کمتره
سریع هم اصلا نیست
مصرفش هم با ابنکه هیبریده اونقدر ها پایین نیست
واقعا حیفه که بازار سدان های باحال با این کراس اوور های بدرد نخور خراب شده
نوید جهرمی
۳۰ بهمن ۱۳۹۹اینجا فروشش از اکسنت خیلی بیشتر بوده. بیشتر مشتری کونا، ماشین اولی هستن و به ویژه بیشتر خانم ها میخرنش.
افشار
۲۹ بهمن ۱۳۹۹هر وقت اسم هیوندای کنا می آد یادم می افته به کنا و سرنتی پیتی کارتون دوران بچگیمون
مهدی
۳۰ بهمن ۱۳۹۹چراغهای جلو و عقب باعث سرگیجه شده روی اعصاب است
بردیا
۶ اسفند ۱۳۹۹خوشگلش میکردن میمردن ؟