این هیوندای i10 Play است، عضو جدید خانوادهای که به دنبال حضوری پرقدرتتر در کلاسی است که خودروهایی همچون فولکسواگن آپ و تویوتا آیگو در آن خودنمایی میکنند؛ اما آیا خودرویی که از سال ۲۰۱۳ تاکنون در بازار حضور دارد با تجهیزات بیشتر میتواند رقابت را داغتر کند؟
این نسخه از i10 قیمت پایهی ۱۱۱۹۵ پوندی داشته و بهای آن تقریباً با مدل قبلی SE مشابه است اما خب تجهیزات بیشتر Play آن را به گزینهای دلپذیرتر تبدیل میکنند. دو ویژگی از مدل فول پریمیوم SE به این نسخه اضافه شدهاند که آن را به گزینهای درخور تبدیل میکنند. هیوندای i10 Play از رینگهای ۱۵ اینچی آلیاژی و سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحهنمایش ۷ اینچی سود میبرد.
این سیستم اطلاعات سرگرمی نه تنها با اپل کارپلی و اندروید اتو هماهنگ است بلکه داخل خود سیستم ناوبری ماهوارهای را هم دارد. برای پیدا کردن این تجهیزات در یک خودروی شهری دیگر باید حداقل ۱۳۱۵۰ پوند برای کیا پیکانتو بپردازید و یا اینکه بیش از ۱۵ هزار پوند را نیز برای خرید فیات ۵۰۰ در نظر بگیرید. صفحه لمسی i10 Play اگرچه پاسخهای خیلی سریع و تکنولوژی بکار رفته در خودروهای گرانتر را ندارد اما طراحی آن کاربردی بوده و گرافیک واضح و شفافی دارد.
این خودروی جدید از برخی تجهیزات خاص دیگر هم برخوردار است. آینههای بغل رنگ مشکی براق داشته و نشانهای ویژه نیز روی ستونهای B دیده میشوند. از دیگر تجهیزات استاندارد محصول کوچک هیوندای میتوان به شیشههای عقب تیره، سیستم تهویه مطبوع، شیشههای برقی و کروز کنترل اشاره کرد. ۵ رنگ بدنه هم در دسترس هستند که دو رنگ قرمز و سفید بدون هزینهی اضافی قابل انتخاب میباشند. برای بقیه رنگها باید ۵۵۰ پوند بپردازید.
Play تنها با پیشرانهی پایهی i10 عرضه میشود که از نوع ۳ سیلندر ۱ لیتری ۶۶ اسب بخاری میباشد. به عنوان یکی از کمتوانترین خودروهای بازار بریتانیا، جای تعجبی وجود ندارد که این پیشرانه در برخی شرایط حالت واماندگی داشته باشد. برای مثال زمانی که به دنبال سرعتهای بالا باشید یا ظرفیت خودرو تکمیل باشد i10 کار سختی پیش رو خواهد داشت؛ اما وزن خالص کمتر از یک تن به این معنی است که این خودرو در شهر عملکرد مناسبی خواهد داشت. کمکحال پیشرانه هم گیربکس ۵ سرعته دستی با تعویضهای نسبتاً دقیق است.
دلایل دیگری هم برای توصیهی رانندگی با این خودرو در شهر وجود دارد. ابعاد جمعوجور این خودرو به معنی مانور راحت خودرو در خیابانهای تنگ بوده و سیستم تعلیق نرم آن نیز باعث میشود i10 Play جزو راحتترین خودروهای کلاس خود باشد. یکی از نقاط قوت این خودرو رفاه و آرامش داخل کابین است. صدای باد و جاده به خوبی سرکوب شدهاند و پیشرانهی کوچک خودرو هم حتی در شتاب گیریهای سنگین صدای نامطلوبی ندارد.
به لطف دایره گردش کم و فرمانی سبک پارک کردن خودرو هم کاملاً آسان است. البته فرمان کمی مبهم بوده و همین امر باعث شده سواری خودرو به اندازهی فولکس آپ هیجانانگیز نباشد.
باقی موارد تفاوتی با سایر مدلهای i10 ندارد. طراحی داشبورد سن بالای خودرو را نشان داده اما کیفیت ساخت آن پذیرفتنی است. کابین هم طراحی منطقیای داشته و دکمههای بزرگ برای سیستم تهویه مطبوع و دکمههای میانبر برای سیستم اطلاعات سرگرمی جزو ویژگیهای آن میباشند. فضاسازی داخلی هم عالی است. یک محفظه بزرگ جلوی اهرم تعویض دنده وجود دارد که برای قرار دادن گوشی تلفن ایده آل بوده و همچنین محفظههای روی پانل درها نیز بزرگ و کاربردی است.
همانند اکثر خودروهای شهری فرمان تنظیمات زیادی نداشته اما ارتفاع صندلیها قابل تنظیم است که اوضاع را کمی بهتر میکند. میدان دید i10 Play هم بسیار خوب است. خط سقف بلند این خودرو باعث شده یکی از جادارترین خودروهای شهری تولید شود و اگرچه پهنای کابین زیاد نیست اما در صورت ضرورت میتوان ۵ نفر را داخل خودرو نشاند. محفظه بار هم ظرفیت قابلاحترام ۲۱۸ لیتری داشته که این فضا با وجود لاستیک زاپاس اندازهگیری شده است. بدون آن ظرفیت بار خودرو به ۲۵۲ لیتر میرسد که بیشتر از آپ است.
به لطف شرایط اقساطی بدون بهره هیوندای بهتر هم عمل میکند. با پیشپرداخت ۳ هزار پوندی و اقساط ماهانهی ۱۲۶ پوندی به مدت دو سال میتوان این خودرو را لیزینگ کرد.
مشخصات هیوندای i10 Play
- قیمت: 11195 پوند
- پیشرانه: 3 سیلندر ۱ لیتری بنزینی
- قدرت/گشتاور: 66 اسب بخار/۹۵ نیوتون متر
- گیربکس: 5 سرعته دستی، دیفرانسیل جلو
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 14.۷ ثانیه
- حداکثر سرعت: 156 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 5.۷ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
علی
۱۷ خرداد ۱۳۹۸دوستان رکورد بیشترین کامنت سایت زیر کدوم صفحه است ؟
علی
۱۷ خرداد ۱۳۹۸خب سوال پرسیدم اینهمه دیسلایک برا چیه؟
:::فرشاد:::
۱۷ خرداد ۱۳۹۸مطلب [ردهبندی کیفیت خودروهای داخلی] که هر ماه آپدیت و مجدد منتشر میشه، با 1967 کامنت تا این لحظه.
مزدا
۱۷ خرداد ۱۳۹۸دیس لایک یعنی نمیدونیم!!??
سردبیر
۱۸ خرداد ۱۳۹۸درود. سایت پدال چند رکورد در این زمینه دارد. بیشترین کامنت برای دو مطلب مربوط به معرفی خودروهای جیلی EC7 و جک 5 است که بیش از 11 هزار دیدگاه در آنها ثبت شده. ده مطلب بعدی هم همگی با معرفی خودروهایی چون گریت وال C30 و مقایسه سمند و تندر L90 و لیفان 620 و از این قبیل با کامنت های 2 هزار تا 5 هزار اختصاص دارد.
مشارکت کاربران در انتقال تجربیات و بیان دیدگاهها باعث افتخار ماست.
علی
۱۸ خرداد ۱۳۹۸Wow امار خیلی خوبیه
دم تمام پدالیا گرم
Mamad
۱۷ خرداد ۱۳۹۸یکی از خصوصیت مهم ماشین شهری اتوماتیک بودنشه چرا دستی دادن!
طه نصیری
۱۷ خرداد ۱۳۹۸من که یک کرمان خودروییش رو دارم کاملا راضیم. بهتر از مصرف سوختش فرمان و سواری نرمش هست.
کیفیت متریال کابین هم نسبت به هم قیمت هاش تو بازار نسبتا خوبه.
قبل از این ماشین، مدل های ۱۵۰۰ سی سی چینی هم داشتم که توقعم از شتابش پایین بود ولی تو عمل به وضوح شتاب بهتری رو بهتون میده.
ضبط بسیار کار راه اندازی هم داره که بلوتوث و فلش
آکس رو به خوبی ساپورت میکنه و صدای سیستم صوتیش هم نسبتا خوبه با توجه به ۴ تا باند کوچیک…
تنها ایرادی که میتونم ازش بگیرم واردات (درسته واردات، فقط ۶۵۰ عدد وارد شده که لاستیک و آینه هاش اینجا سوار شدن رو ماشین) محدودش هست و ایراد فنیش عملکرد نچندان دقیق سنسور دنده عقبش هست…
محمد
۱۷ خرداد ۱۳۹۸متوسط درآمد سالانه فردی با مدرک “زیر دیپلم” در همون انگلیس، سالانه ۳۰.۰۰۰ پونده
که میشه ماهیانه ۲.۵۰۰ پوند
.
جذاب نیست که اونجا با درآمد ۱ ماهه با پایینترین مدرک،
یه خودرو صفر کیلومتر بروز بصورت لیزینگ خریداری کرد؟؟؟
و بعد هم ماهانه تنها ۵٪ حقوقتونم بدید واسه اقساطش؟؟؟
MehdiTurbo
۱۷ خرداد ۱۳۹۸بسیار جذاب،بدبختی و بدشانسی نیست بین این همه کشور تو ایران به دنیا بیای ؟؟؟
نوید جهرمی
۲۱ خرداد ۱۳۹۸اگه ما هم اندازه اونا مالیات میدادیم و بانکامون سود نمیدادن(وام کم بهره هم حق مسلم ما میشد) میتونستیم مقایسه کنیم.
Genius
۱۸ خرداد ۱۳۹۸مملکت صاحاب داشت باید با حداکثر درآمد 6 ماه میشد بجای ام وی ام 110 ملقب به جاروبرقی این هیوندای رو بخریم!!