سام کاویانی: سه دهه متمادی است که هیوندای از سه عنصر اساسی «کیفیت» و «راحتی» و «جوانگرایی» بهرههای وافر برده و با کاربرد صحیح آنها در ساختههای خود، پلههای موفقیت و ترقی را به سرعت برق و باد طی نموده است. توفیقات خارقالعاده این برند کرهای، بسیاری از معادلات مرسوم را بر هم زده و خیل عظیمی از بازیگران این عرصه را به تفکری دوباره واداشته است. سالهای سال بود که بسیاری از برندهای مشهور، به اعتبار نام و سوابق خود، خودروهایی را به مشتریان فروخته و با دیدگاهی خشک یا سودجویانه، آن میزان از تجهیزات رفاهی را که یک مشتری واقعاً خواهانش بود از وی دریغ میداشتند و یا با اسم آپشن به او گرانتر میفروختند؛ اما هیوندای از همان آغاز نشان داد که برای خواستههای مشتری واقعاً حرمت قائل است و از آن حد راحتی، کیفیت و تجهیزات که خریدار طالب آن است بیشتر در اختیارش مینهد و اصل خدمات بیشتر در مقابل بهای کمتر را دقیقاً در عمل پیاده مینماید.
نکته جالب اینجاست که امروزه سازندگان چینی هم با اعمال دقیق این فرمول وارد عرصه نبرد با دیگر همتایان خود شده و با پیروی از همسایگان کرهای خویش، اصل “خدمات بیشتر در مقابل بهای کمتر” را در پیش گرفتهاند.
بنا بر پارهای از مندرجات، شرکت کرهای هیوندای قرار است که بخت خود را دگرباره در ایرانزمین بیازماید. از همین رو، به امضای قراردادی با شریک پیشین خود یعنی کرمان موتور مبادرت نموده است. طبق این موافقتنامه، بهزودی پروسه تولید و مونتاژ دو خودروی کوچک و نقلی هیوندای i10 و i20 در این مجموعه کلید خواهد خورد. با توجه به شناخت کمتری که از هیوندای i10 در کشورمان وجود دارد، در این متن اولویت بررسی را به آن دادهایم.
هیوندای i10 یک خودروی صرف شهری است که نخستین نسل آن، در سال ۲۰۰۷ میلادی روانه بازارهای جهانی شد. اما نسل فعلی و یا دوم آن، برای نخستین بار در سال ۲۰۱۳ میلادی و در نمایشگاه خودروی فرانکفورت آلمان به نمایش درآمد و اندکی بعد، یعنی در ماه ژانویه سال ۲۰۱۴ میلادی راهی نمایندگیهای فروش گردید. طراحی این خودرو توسط توماس بورکل (TOMASB BÜRKEL) از طراحان به نام ژرمنی صورت پذیرفته و ابعاد بدنهاش نسبت به نسل پیشین، به میزان ۸ سانتیمتر بلندتر،۶.۵ سانتیمتر عریضتر و ۵ سانتیمتر کوتاهتر شده است. نسخه کشیده i10 که نسبت به نمونه معمولی آن ۱۰ سانتیمتر طویلتر است در بازار هندوستان با پسوند گرند (GRAND) عرضه میشود. هیوندای i10 در حال حاضر، تنها در سه کشور هندوستان، ترکیه و موزامبیک به تولید میرسد.
در حال حاضر، ۴ پیشرانه متفاوت دیزلی و بنزینی در قلب تپنده این خودروی کوچک جای گرفتهاند. پیشرانههای بنزینی شامل انواع سه سیلندر به حجم ۱ لیتر که در دو نسخه عادی و دوگانهسوز (بنزینی/LPG) عرضه شده و توان خروجیشان معادل ۶۶ اسب بخار است و دیگری نیز، نسخهای چهار سیلندر است به حجم ۱.۲۵ لیتر و توان تولیدی ۸۷ اسب بخار. پیشرانه دیزلی هم تنها در یک نسخه سه سیلندر و ۱.۱ لیتری عرضه میشود که از توانی معادل ۷۵ اسب بخار برخوردار است. به لحاظ سیستم انتقال قدرت، این خودرو با گیربکسهای ۵ سرعته دستی و یا ۴ سرعته اتوماتیک در دسترس آحاد خریداران است.
امروزه قاره اروپا، یکی از مهمترین مقاصد صادراتی هیوندای i20 به شمار میرود و در این میان، بازار بریتانیا یکی از مهمترین مکانهای جذب آن است. سایتهای متعددی در این کشور به نقد و بررسی این خودرو پرداختهاند که در این میان برخی از آنها را برای شما عزیزان گلچین نمودیم.
سایت «AUTOEXPRESS»
نکات مثبت
ظاهری مطبوع و دلپذیر
کیفیت بسیار خوب
راحتی و کیفیت سواری در حد خودروهای بزرگ
نکات منفی
برد محدود پیشرانه
هدایتپذیری گنگ و مبهم
گیربکس اتوماتیک دمده و منسوخ
این سایت از ۵ امتیاز کامل، ۴ امتیاز را برای این خودرو قائل شده است.
سایت «WHAT CAR?»
نکات مثبت
ساکتتر و جادارتر از دیگر رقبا
خرید و نگهداری ارزان
خودرویی ایده ال برای شهر و فضاهای تنگ پارکینگ
نکات منفی
خودروهای شهری بهتری برای رانندگی وجود دارند
برخی از رقبا از کابین مرغوبتری برخوردارند
به لحاظ ایمنی و امنیت لیدر خودروهای این کلاس نیست
این سایت تمامی ۵ امتیاز کامل را به این خودرو اعطاء نموده است.
توضیح: منظور از لغت “امنیت” که در سطور بالا ذکر شد اشاره به وجود تجهیزاتی در یک خودرو دارد که مانع از سرقت سهل و آسان آن میشوند. لغت ایمنی هم مربوط به قابلیتهای محافظتی خودرو در هنگام تصادفات است. لغت لیدر هم در اینجا به معنای پیشگام و فرمانده است.
مشخصات فنی هیوندای i10
در اینجا مشخصات دو پیشرانه سه سیلندر ۱ لیتری و چهار سیلندر ۱.۲۵ لیتری بنزینی را درج نمودیم.
پیشرانه ۱.۲۵ لیتری
حجم موتور: ۱۲۴۸ سیسی
توان: ۸۶ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۱۲۱ نیوتنمتر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه
نوع گیربکس : ۴ سرعته اتوماتیک
شتاب صفر تا صد: ۱۲.۳ ثانیه
حداکثر سرعت: ۱۶۶ کیلومتر بر ساعت
مصرف ترکیبی سوخت: ۴.۹ لیتر در هر یکصد کیلومتر مسافت (دنده دستی)
پیشرانه ۱ لیتری
حجم موتور: ۹۹۸ سیسی
توان: ۶۶ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۹۴ نیوتنمتر در ۳۵۰۰ دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد: ۱۴.۹ ثانیه
حداکثر سرعت: ۱۵۴ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ترکیبی: ۴.۳ لیتر در هر یکصد کیلومتر مسافت (دنده دستی)
سیستم فرمان : فرمان برقی (MDPS)
نوع سیستم فنربندی در جلو: مکفرسون استرات
نوع سیستم فنربندی در عقب: اکسل محور پیچشی
نوع کالیپر ترمز جلو: دیسکی خنک شونده
نوع کالیپر ترمز عقب: دیسکی جامد
استاندارد آلایندگی: یورو ۶
ابعاد
طول/عرض/ارتفاع: ۳۶۶۵/۱۶۶۰/۱۵۰۰ میلیمتر
فاصله بین دو محور: ۲۳۸۵ میلیمتر
اندازه تایرهای جلو و عقب: ۱۸۵/۵۵ R 15 (تریم SE در بازار بریتانیا)
گنجایش محل بار: ۲۵۲ لیتر (نسخه یک لیتری) – ۲۱۸ لیتر (نسخه ۱.۲۵ لیتری)
ظرفیت باک بنزین: ۴۰ لیتر
وزن: ۹۳۳ الی ۹۶۱ کیلوگرم
ایمنی
4 ستاره ایمنی از موسسه EURONCAP (درجه ایمنی سرنشینان بزرگسال: ۷۹ درصد)
6 عدد کیسه ایمنی هوا (راننده، سرنشین جلو، جانبی، پردهای) – نسخههای سفارش امارات تنها با یک کیسه هوا عرضه میشوند.
سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS)
سیستم کمکی ترمز (BAS)
سیستم کنترل پایداری (ESP)
سامانه مدیریت کنترل پایداری (VSM)
سیگنال ترمز اضطراری (ESS)
سیستم کمکی حرکت از روی سراشیبی (HAC)
کمربند ایمنی سهنقطهای به اضافه سیستم پیش کشاننده
سیستم ISOFIX برای صندلی کودک
سنسور بازکننده دربها در هنگام تصادف
و…
تجهیزات رفاهی (مدل ۱.۲ لیتری تیپ پریمیوم SE و دنده اتوماتیک در بریتانیا)
سیستم تثبیتکننده سرعت (کروز کنترل)
گرمکن غربیلک فرمان
گرمکن صندلیهای جلو
فرمان الکتریکی حساس به سرعت
نمایشگر فشار باد لاستیک (TPMS)
آینههای جانبی با گرمکن و راهنما
فرمان و دستهدنده با پوشش چرمی + تنظیم ارتفاع ستون فرمان
پنجره برقی حساس به مانع در سمت راننده
فرمان چندکاره (کنترل سیستم صوتی و تلفن)
محل نگهداری بطری در دربهای جلو و عقب و کنسول میانی جلو
سیستم صوتی با رادیو استریو و CD/MP3 + درگاه USB و AUX + اتصالات بلوتوث و تلفن و ۴ عدد اسپیکر
سنسور پارک در عقب
کامپیوتر سفری
مهشکنهای جلو با لامپهای LED
سیستم روشنایی در روز
دستگیرههای داخلی دربها از جنس کروم
جعبه نگهدارنده عینک مجهز به سیستم روشنایی
اسپویلر عقب
تهویه مطبوع
قفل مرکزی
و…
قیمت
در ایران: ۷۱,۹ میلیون تومان (پیشرانه ۱.۲۵ لیتری، دنده اتوماتیک، ۲ ایربگ)
در بریتانیا: ۱۳,۰۴۵ پوند (پیشرانه ۱.۲۵ لیتری، دنده اتوماتیک و تیپ پریمیوم SE)
در امارات: ۳۴,۹۰۰ درهم (پیشرانه ۱.۲۵ لیتری، دنده اتوماتیک، تک ایربگ)
توضیح: قیمت مدل پایه هیوندای i10 یک لیتری در بازار بریتانیا معادل ۸,۹۹۵ پوند است.
WIKIPEDIA.ORG
HYUNDAI.CO.UK
AUTOEXPRESS.CO.UK
و…
Matador
۲ مهر ۱۳۹۵از 206 و 207 خیلی بهتره.
حميد
۲ مهر ۱۳۹۵دویست و هشت بهتره
رضا پ
۲ مهر ۱۳۹۵مقایسه 208 با i10 درست نیست
این با 208 تو یه کلاس نیستن i 10 تو کلاس خودروهای کوچک شهری (میکرو) قرار داره در حالی که 208 به عنوان خودروی هاچک شناخته میشه ضمنا باید قیمت این دو تا رو با هم در نظر بگیری
بعنوان نمونه تو بازار بریتانیا :
208 نسبت به آپشناش از
12365پوند- 19265 پوند
i10
8995 پوند -13045 پوند
منبع قیمت: carbuyer
ارش
۲ مهر ۱۳۹۵قیمتش تو ایران فک کنم بالای ۵۰ میلیون باشه که فک نکنم با این قیمت طرفدار زیادی داشته باشه
uss zumwalt DDG-1000
۴ مهر ۱۳۹۵پیشرانه 1.2 لیتری ش خیلی بهتره تا اون یکی
درکل با قدرت موتوراش حال نکردم
سامی
۲ مهر ۱۳۹۵اگه به قیمت 206 یا پایین تر بدنش خوبه
uss zumwalt DDG-1000
۴ مهر ۱۳۹۵اگه پایین تر بدن معلوم که بهتره
حميد
۲ مهر ۱۳۹۵احتمالا قیمتش تو ایران حدوید پنجاه ملیون میشه یا بیشتر
سامان اذری
۲ مهر ۱۳۹۵منواینو تو 50.میایون تومن به رنو ساندرو ترجیح میدم.
دانیال
۳ مهر ۱۳۹۵هیچکدوم بیش از25-30تومن نمیارزن
فرشاد
۳ مهر ۱۳۹۵یه چیزی بگین که بتون نخندن.قیمتش رو توی انگلستان نوشته.قیمت پوند هم که معلومه.چطوری میخوای بت بدنش 25 میلیون تومن.عادت کردین الکی میاین میگین نمیارزه.
uss zumwalt DDG-1000
۴ مهر ۱۳۹۵25 میلیون که اصلا فکرشو نکنید دوستان
امیر
۲ مهر ۱۳۹۵نه پنجاه یا شصت تومن که نمی دن وقتی i20 دست دو با این مبلغ هس با قیمت 206 اگه نشد دو سه تومن گرون تر بدن می ارزه
فرشاد
۲ مهر ۱۳۹۵امکانات به روز این کجا ۲۰۶ کجا چجوری انتظار داری هم قیمت اون بدن یا سه تومن بیشتر? اقلا ده تومن بیشتر قیمتگذاری میکنن اگه باز منصف باش خخخ
حمیدرضا
۲ مهر ۱۳۹۵خوشحالم مدل eon رو وارد نکردن و سراغ این دو مدل رفتن در این مدلام امیدوارم مدل ای 10 گرند و ای 20 کوپه رو مونتاژ کنن که یه تغییری تو بازار خودروهای کوچیک ایجاد بشه
sunmartin
۲ مهر ۱۳۹۵بالاخره بعد از مدت ها دوخودروی با کیفیت از یک برند معتبر جهانی در کرمان موتور مونتاژ میشه امیدوارم که در کیفیتش تغییری ایجاد نشه و سبد محصولات هیوندای با اکسنت و النترا کامل تر بشه و در کنار این دومدل از خودروی شهری النترا و اکسنت را هم مونتاژ کنند که جزو برترین های شرکت هیوندای موتورز چه بلحاظ اقبال جهانی و چه کیفیت هستند ضمنا قدرت انتخاب هم بیشتر میشه که ممکنه به افزایش کیفیت و یا افرایش آپشن ها تعمیم داده شود
علیرضا
۲ مهر ۱۳۹۵والا اگه هر ماشین غیر کره ای بود که فقط تو هندوستان,موزامبیک و ترکیه تولید میشد شما شخصاً اون رو ماشینی از رده خارج,غیر معتبر و فاقد ارزش میدونستین ولی خوب کره ای ها فرق دارند!!!!!
MjM
۲ مهر ۱۳۹۵به امید نابودی مونتاژ کاران داخلی…
رضا پ
۲ مهر ۱۳۹۵مطلب بالا مربوط به مدلی که تو اروپا تولید میشه حتی تو سایتهای کشورهای عربی حوضه خلیج فارس و امارات هم این مدلش نیست و مدل Grand موجوده
با توجه به اینکه مدل اروپائیش تو کشور همسایه ایران تولید میشه خیلی بعیده که اجازه مونتاژ همون مدل تو ایران داده بشه مدیرای کرمان موتر هم که بجز یه خبر و مصاحبه کوچیک جزئیات بیشتری منتشر نکردن
یعنی اگه کرمان موتور قرارداد مونتاژ مدل اروپائیشو بسته باشه باید گفت شق القمر کرده و بیشتر شبیه معجزه میمونه
به هر حال خدا کنه که مدل اروپائش و 2017 باشه و چیزی از آپشناش کم نکنن
مدل 2017 ش مونیتور 7 اینچ بهش اضافه شده اپل کار پلی و اندریود اتو و خیلی امکانات مثل سیستم پیشگیری از تصادف از جلو و…داره من شخصا از لجم هم شده با این که کوچیکه اگه قیمتش 50 باشه (بشرطی که آپشناشو ور ندارن )اینو به ساندرو یا حتی استپ وی اتومات که مال 2008 هستش ویه توهین بزرگ به ملت ایران حساب میشه ترجیح میدم
به نظرم قیمت 50 تا55 با شرایطی که گفتم براش نسبتا مناسبه چون به عنوان نمونه برای خرید پیکانتو و میراژ که از اینم پائینترن باید 70 بدیم پس پرداخت 15 تا 20 کمتر بازم بهتره
در کل خبر خوبیه و فکر میکنم با توجه به اینکه در سال 95 تولیدش شروع میشه بازارو مخصوصا محصولات اون دو تا فرغون ساز بزرگو و محصولات چینیشونو مثل برلیانس و اچ سی کراس و…. تحت تاثیر قرار میده
سام
۲ مهر ۱۳۹۵با سلام
دوست عزیز (رضا پ)،در حال حاضر،این تنها نسخه GRAND نیست که در بازار کشورهای خلیج فارس فروخته می شود بلکه هر دو نسخه معمولی و GRAND آن در کشورهای حوزه خلیج فارس،به وِیژه امارات عرضه می شوند.برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت ذیل مراجعه فرمایید :
http://WWW.YALLAHMOTOR.COM
رضا پ
۲ مهر ۱۳۹۵حق باشماست
البته بجز این سایتی که شما معرفی کرده تو وبسایتهای عربی دیگه مثل اتومیدل ایست یا درایوعربیا هیچ ردی از مدل اروپائیش نیست
البته توسایتی که شما معرفی کردی قیمت گرند از این بالاتره احتمالا مدل پایه اتوماتشه
محمد
۱۳ آذر ۱۳۹۵((…….ساندرو یا حتی استپ وِی اتومات که مال 2008 هستش ویه توهین بزرگ به ملت ایران حساب میشه……..))
واقعا با این حرفت موافقم، مردم میرن 50 میلیون میدن به ال 90 یا ساندرو بعد حتی یک آپشن معمولی هم نداره این ماشین، آیینه شو با دست باید تنظیم کنی…… قیافه ش که دیگه حال به هم زنه….. داخلش واقعا توهین به سرنشینهاش هستش، من حتی نمیتونم تصور کنم که بخوام یه مسافرت با این جعبه میوه برم چه برسه بخرمش…….
رضا پ
۲ مهر ۱۳۹۵MjMجان
البته مونتاژکارای دولتی انحصارگر عقب مونده که تو سال 2016 ماشینای 2008 و شروع به مونتاژ میکنن
علي
۲ مهر ۱۳۹۵خیلی خوبه دوسش دارم
saeed
۲ مهر ۱۳۹۵اگر فقط مونتاژ و رنگ باشه مدل دستی با موتور 1.2 قیمتش حدود 52 ملیون میخوره و مدل اتوماتیکش حدود 56 ملیون.
علیرضا
۲ مهر ۱۳۹۵من نمیدونم چطور ماشینی با طول 3665 رو بعضی دوستان 55 میلیون رو خوب و راضی کننده میدونن؟؟؟؟ماشینی با 87 اسب بخار قدرت؟؟؟
من به خدا مانده ام از اینهمه تناقض؟؟؟؟اصولاً برای بعضی دوستان مفاهیمی چون ارزش خرید,قیمت مناسب,کیفیت,زیبایی و غیره به دو دسته کره ای و غیر کره ای تقسیم میشه
رضا پ
۲ مهر ۱۳۹۵دوست عزیز کلا مهندسی خودروهای جدید وتکنولژی ساخت اونا با خودروهای قدیمی فرق میکنه برای مثال طول این خودرو و فاصله چرخاش از 206 کمتره ولی نوع قرار گرفتن موتور و طراحی اتاقش باعث شده از 206 جادارتر باشه و یا ارتفاع زیادش باعث راحتی سرنشینها و
افزایش صندوق اون شده قدرت موتورشم بستگی به تکنولوژی گیربکس و انتقال قدرتش وگشتاور و اندازه رینگ و وزنش و … داره ضمنا امکاناتی که همین مطلب هم در بالا مثل کروز کنترل و کنتدل پایداری و بقیه امکاناناتشو خودروهایی مثل 206 که 37 میلیون الان باید پول بدی تازه اونم همه چیش چینیه یابرای نمونه همین ایرانخودرو مدل اتومات ال90 با طراحی قدیمی و افتضاحش 47 میلیون میده حالااین ماشین با کیفیت ساخت بهتر و مصرف کمتر 8میلیون بیشتر نمی ارزه؟
اگه همونطور که در مطلب هم اشارهشد یه سری به وب سایتهای معتبرکشورهای اروپائی وبزنی میبینی که نقدهای خیلی مثبتی درمورد نوشته شده
رضا پ
۲ مهر ۱۳۹۵البته این خودرو بخاطر ابعادش مناسب افراد مجرد و یا زوجهای جوان که هنوز صاحب فرزند نشدن مناسبه
وقیمت 55 میلیونم در مقایسه و نسبت به ماشینهای موجود بازار گفته میشه که خوبه والا وقتی قیمتش تو امارات 35000 درهم نهایتش 45 تا 50 باید باشه تو ایران
احسان(احسان سابق)
۲ مهر ۱۳۹۵بالاخره کرمان موتور برگشت سراغ کره ای ها. نشونه خوبیه
m
۲ مهر ۱۳۹۵خوب نیس واقعا :| نه قدرتی نه طراحیه خفنی نه چیزی ، البته که هرچقدر پول بدی اش میخوری
این ماشین اگه 20-30 تومن باشه چیز بدی نیس
وگرنه در بقیه حالات پژو رو ترجیح میدم ( نه اشغالایی که الان میسازه ایرانخودرو )
رضا پ
۲ مهر ۱۳۹۵انصاف هم خوب چیزیه
سی تومن شما میتونی یه ام وی ام 110 بخری😂
هادی 8 سیلندر
۳ مهر ۱۳۹۵ام وی ام رو خوب اومدی سی تومن میدن به آون آدم حرصش در میاد
parham
۲ مهر ۱۳۹۵متاسفانه بقدری ضعف کمبود ماشین خوب تا 50 میلیون زیاد هست که بسیاری از دوستان با دیدن این خودرو کوچک و بسیار معمولی خوشحال و شگفت زده شده اند.
چیزی که مسلم هست این خودرو چیزی خاصی برای عرضه ندارد.و جزو ارزان ترین خودرو های جهان محسوب می شود.
آرش
۲ مهر ۱۳۹۵اصول بازاریابی میگه این باید مثل مزدا 2 قیمت گذاری بشه
احسان
۳ مهر ۱۳۹۵این خودرو یه کلاس پایین تر از مزدا 2 است. این در کلاس پیکانتو است. باید حدود 50-55 تومان قیمت بخوره. آی 20 هم فکر کنم حدود60-65 قیمت بخوره.
milad
۳ مهر ۱۳۹۵اهواز نمونه اروندی از 32تا40تومن هست و یه ماشین فوقالعاده از لحاظ شتاب و استهلاک هست با مصرف عالی
Mehr
۳ مهر ۱۳۹۵انتظار قیمت ۳۰تومن برای این خودرو بیجاست تا حدودی!
قیمت پایهی این خودرو هم از ۳۰ بیشتره، و قطعا داخلیسازی به ۴۰درصد هم نزدیک نیست حتی، در نتیجه تعرفه هم شامل حالش میشه. شرکتا ایرانی هم سود بیشتری میگیرن تا بتونن عقب افتادگی و کمبوداشون رو جبران کنن! پس قیمت ۵۰تومنی با شرایط فعلی خیلی هم عجیب نیست، البته اگه بیشتر ندن دیگه. ولی واقعا ارزش داره کرمان موتور کل فعالیتش رو معطوف کنه به تولید هیوندای با داخلیسازی بالا که بتونه قیمت رقابتی بده. ولی سیاستهای عجیبشون باعث میشه اینگونه نشه و همچنان ایرانخودرو و سایپا بیرقیب خواهند موند.
سیاوش
۳ مهر ۱۳۹۵الان میبینین چی میشه نسخه پایه رو میارن با قیمت 60 تومن
میگی نه نگاه کن
پژمان
۳ مهر ۱۳۹۵از چینی ها که بهتره والا
حداقل معلومه از کجا اومده و موتورش چیه
من که یکی از خریداراشم
Danial
۳ مهر ۱۳۹۵امکان نداره زیر 50 میلیون بدنش…
احمد باقری
۳ مهر ۱۳۹۵فرقی نمیکنه، باز هم قیمتش بالاست.
محمد
۳ مهر ۱۳۹۵این چی داره که آدم بخواد حتی ۱۰ تومن بیشتر ۲۰۶ پول بالاش بده، نه قیافه داره نه موتور نه امکانات، ۲۰۶ تیپ ۵ ازین هم خوشگل تره هم قوی تر هم به صرفه تر، کسی که دنبال ماشین اقتصادی شهری … میگرده نمیره اینو بخره که قطعاتش چند برابر یه ۲۰۶ قیمتشونه، شهره دیگه موتوریه میاد میزنه تو چراغو میره کی به کیه. البته ناگفته نماند ۲۰۶ های جدید به لطف ایران خودرو واقعا نا امید کنندن ?
احمد
۹ مهر ۱۳۹۵صفحه نمایش و گیر بکس اتومات نداره اگر هم اضافه بشود پولش هم اضافه میشوند خب این کار رو هم ایران خودرو و سایپا بلدن
آرش
۲۸ آذر ۱۳۹۵من که مطمئن هستم این خودرو ۷۰ میلیون تو ایران قیمیت گذاری میشه و ملت همیشه در صحنه هم میخرن
Amir
۶ دی ۱۳۹۵دوستانی که صحبت از 50 تومن میکنن مثکه از قیمتهای بازار خبر ندارن… الان i20 صفر فول بالای ۹۰ تومن قیمتشه… بنظر من حدود۷۰تومن قیمت میخوره که اصلاً هم نمی ارزه….
مهدی
۶ دی ۱۳۹۵با این وضع دلار با خیال راحت برو بالای ۸۰ تا
ولی بنظر من آی ۲۰ از این بهتره و امکانات بیشتری داره
محمد
۸ دی ۱۳۹۵دوستان بنده با یه واسطه از کرماان موتور قیمت گرفتم . ابن ماشین فقط با موتور 1.2 تنفس طبیعی و با قیمت حدود 70…75 میلیون تومن به بازار وارد میشه ، فعلا ده پونزده تا دونه هم ساختن برلی تست جاده
به نظر من با این پول شما به راحتی میتونید یه 820 مدل 94 بخرید ، که با اینکه چینی هست ولی بسیار ارزشمند تر از یه خودروی خیلی کوچیک هست
در ضمن نرخ ایرانی سازی ، فعلا تا نسخه هزارم صفر هست ، حتی بدنه رنگ شده ، و با تمام قطعات کره ای میاد ، در کرمان موتور فقط اسمبل قطعات کلی انجام میشه و حتی موتورگیربکس هم فیکس شده و پلمپ تحویل کرمان موتور شده
کارشناس خودرو
۱۰ دی ۱۳۹۵با عرض سلام حضور جناب آقای محمد- اینجانب با تجربه ی 25 سال کار در صنعت خودرو به استحضار شما و خوانندگان پدال میرسانم، خودروهای چینی استهلاکشان بالاست و حتی در فرآیند تولید یک دستورالعمل استاندارد ندارند و تولید محور هستند، برای مثال عرض میکنم در فرآیند بدنه سازی محصولات چینی، اصلا آیتمی به عنوان کنترل و پایش پارامترهای جوشکاری وجود ندارد و حتی تستهای مخرب و غیر مخرب (DT- NDT ) بر روی آنها انجام نمیشود و این باعث افت شرایط استاتیکی خودرو میگردد.( که اصطلاحا رانندگان ما میگویند اطاق خودرو خودش را انداخته )- ایکاش کرمان موتور قیمت مناسب تری را برای این محصول در نظر میگرفت و در داخلی سازی از سوی قطعه سازان ایرانی ، با قراردادهای مناسب می بست تا دام مافیای قطعه ساز قرار نگیرد و به کاهش قیمت منجر شود.
کارشناس خودرو
۱۰ دی ۱۳۹۵این خودرو بسیار بهتر و مقرون به صرفه تر از پیکانتو هست. آنچه که مشخص است از نظر استهلاک ، خودروهای آمریکایی و بعد اروپایی و ژاپنی به ترتیب دارای کمترین استهلاک هستند و در رده های بعدی هم خودروهای کره ای و، محصولات تولیدی در کشور چین نیز در آخر، حتی میتوان گفت که خودروهای ساخت ایران نیز از نظر استهلاک از خودروهای چینی وضعیت بهتری دارند.( البته کلیه برندهای تولیدی را عرض میکنم )
امیدوارم کرمان موتور با قدرت و وسواس این محصول را با قیمت مناسب به بازار عرضه کنه تا مردم نجیب کشورمان اسیر محصولات شرکتهای دولتی و شبه دولتی ، خصوصا شرکت سایپا نباشند.
No one
۱۹ بهمن ۱۳۹۵آقای کارشناس برو یکم مطالعه کن بد نظر بده چون چهار سال متوالی هست که خودرو سازی ژاپنی تویوتا در صدر جدول کم استهلاک ترین خودرو های جهان قرار گرفته
BMW
۱۳ دی ۱۳۹۵بیش تر از 42نمیارزه
امير
۱۶ دی ۱۳۹۵اقا کجای کارید قیمت گذاشتن ۷۱ میلیون!!!!
سام کاویانی
۱۷ دی ۱۳۹۵با سلام به تمامی خوانندگان عزیز
مشخصات کلی و قیمت هیوندای i10 مونتاژ کرمان موتور به شرح ذیل اعلام می گردد:
تعداد سیلندر : 4 عدد
حجم موتور : 1248 سی سی
توان : 86 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
گشتاور : 121 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه
حداکثر سرعت : 166 کیلومتر بر ساعت
نوع گیربکس : 4 سرعته اتوماتیک
سیستم فرمان : فرمان برقی (MDPS)
نوع کالیپرهای ترمز جلو : دیسکی خنک شونده
نوع کالیپرهای ترمز عقب : دیسکی (جامد)
استاندارد آلایندگی : یورو 6
امکانات ایمنی و رفاهی : دو عدد کیسه هوا – سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS) – سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) – سیستم کنترل پایداری (ESC) – سیستم کنترل ایستایی در سر بالایی ها (HAC ) – چراغ روشنایی در روز (DAY LIGHT) – چراغ های مه شکن جلو و عقب – سنسور پارک عقب – تهویه مطبوع اتوماتیک – کنترل سیستم صوتی از روی فرمان + سیستم پخش MP3 – 4 عدد بلندگو – کامپیوتر سفری – تنظیم دستی صندلی های جلو
قیمت : 71,9 میلیون تومان
ارادتمند همگی تان – سام کاویانی
ح.اسماعيلزاده
۱۶ بهمن ۱۳۹۵با سلام و خسته نباشید
میخواستم بدونم با توجه به پایین بودن حجم موتور آیا تو سر بالایی ماشین راه میره یا کم نمیاره؟چون حجم موتور از پراید هم پایینتره
امیر
۴ تیر ۱۳۹۶توان موتور مهمه که حتی از 206 تیپ 2 بالاتره حجم موتور کمتر باشه مصرف سوخت هم کمتره
mohammad
۲۷ آبان ۱۳۹۶86اسب بخار کجا از 206تیپ2بیشتره؟