این روزها افراد بسیار کمی به خاطر اینکه وضع مالی چندان مناسبی ندارند هیوندای میخرند. بسیاری از افراد به هیوندای به چشم خودروسازی خوب نگاه میکنند. خودروسازی که خودروهای توانایی ساخته و اغلب طراحیهای آن زیبا هستند.
مدیران هیوندای فکر میکردند که i30 باید تغییراتی داشته باشد. ما برای اولین بار نمونهی پروتوتایپ این خودرو را با پوششهای فراوان تست کردیم و در آن زمان سواری مناسب و هندلینگ درخور و البته پیشرانهی توربوی آن ما را تحت تأثیر قرار داد. حالا خودرویی را تست کردهایم که میتوانید آن را از طریق نمایندگیها و البته بهصورت آنلاین خریداری کنید.
این خودرو مراحل طراحی و توسعهی خودرو را در اروپا و خصوصاً برای مشتریان اروپایی گذرانده است. هیوندای تصور میکند i30 جدید خودرویی جذاب با سواری فوقالعاده است. در حقیقت مدیر بازاریابی Jochen Sengpiehl میگوید i30 جدید همهی آن چیزی را که مشتریان امروزی انتظار دارند ارائه میکند. البته که این یک ادعای بزرگ است.
قطعاً i30 جدید خوشتیپتر از قبل است. خودروی حاضر در تست از جلوپنجرهی آبشاری جدید و دماغهای برجسته بهره میبرد، مشخصههایی که در تمام هیوندای های جدید میتوانید ببینید.
طراحی خودرو بیش از آنکه جالب و متمایز باشد هوشمند است و البته طراحی آن در برابر رنو مگان جدید یا پژو ۳۰۸ محو میشود. از نظر جذابیت بصری هیوندای به آسانی با فولکسواگن گلف یا فورد فوکوس برابری میکند و البته چراغهای عقب آن که از نوع LED هستند ظاهری شیک دارند.
عمده تمرکز کابین روی صفحهنمایش ۸ اینچی واضح آن است. این صفحهنمایش روی مدلهای SE Nav و بالاتر بهصورت استاندارد نصب شده اما مدلهای پایینتر صفحهنمایش کوچکتری دارند. هر دو سیستم اپل کارپلی و اندروید اتو در خودرو وجود دارند. شارژ بیسیم گوشی نیز در همهی مدلهای مجهز به صفحهنمایش ۸ اینچی وجود دارد.
در کل کیفیت ساخت i30 مناسب ارزیابی میشود و مواد بکار رفته در دربها و بالای داشبورد از نوع نرم هستند. البته جای تعجب است که هیوندای درست در جلوی چشم راننده و سرنشین از پلاستیکهای سخت و خراش پذیر استفاده کرده است. این موضوع جای خجالت دارد چراکه با هر بار روشن کردن پیشرانه متوجه این نکته میشوید. غربیلک فرمان چرمی خودرو احساس مناسبی را منتقل کرده و صندلیها نیز بدن را به خوبی در برگرفته و در فواصل طولانی راحت هستند.
زیر پوست i30 جدید بدنهای مستحکم اما سبکوزن را میبینیم که بنا به ادعای هیوندای سواری پایدار و مشخصات سواری بهبود یافتهای دارد. در انگلستان سه پیشرانه در دسترس بوده که یکی از آنها پیشرانهی کاملاً جدید ۳ سیلندر توربوی بنزینی و دیگری پیشرانهی دیزلی آشنای ۱.۶ لیتری CRDi است.
اگرچه پیشبینی میشود i30 با پیشرانهی دیزلی خود به موفقیت بالایی دست یابد اما پیشرانهی ۱.۴ لیتری توربوی آن نیز امیدهای زیادی را ایجاد میکند. با توجه به رسوایی دیزل گیت فولکسواگن، هماکنون مشتریان بیشتری به سمت پیشرانههای بنزینی متمایل شدهاند و هیوندای فکر میکند این نسخه از i30 میتواند دل مشتریان را به دست آورد.
روی کاغذ این خودرو یک انتخاب مناسب است. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر خودرو در ۸.۹ ثانیه ثبت میشود و در هر صد کیلومتر نیز ۵.۶ لیتر مصرف میکند. همچنین با پرداخت مبلغی اضافهتر میتوانید صاحب گیربکس ۷ سرعته ی دوکلاچه ای شوید که تأثیر بدی روی مصرف سوخت ندارد.
قدرت پیشرانه به حد کافی بوده و در جادههای شهری به خوبی خودرو را به پیش میبرد. البته اگر در دورهای پایین خیلی عجله داشته باشید آن را کند خواهید یافت اما با بالا رفتن دور پیشرانه به وضوح قدرت بالای آن را در سبقتگیریها مشاهده میکنید. کنترل بدنه نیز خوب بوده و چسبندگی بالایی در عبور از پیچها دارد.
فرمان خودرو خیلی تیز نیست و برای حرکت خودرو در خط مستقیم باید اندکی با فرمان بازی کنید. بازخورد کمی از فرمان دیده میشود و همین امر باعث میشود در راههای کوهستانی اعتمادبهنفس زیادی نداشته باشید.
نقطه مقابل کنترل بدنهی خوب هیوندای i30 سواری ناراحت آن در شهر است؛ اما کافی است با آن سری به بزرگراهها بزنید تا از آرامش فوقالعادهی آن شگفتزده شوید. در واقع کمتر خودرویی را در این کلاس میتوان یافت که در سرعت ۱۱۰ کیلومتر در ساعت اینگونه آرام باشد. البته در سرعتهای بالا صدای باد و لاستیک کمی به کابین نفوذ میکند اما این موضوع چندان آزاردهنده نیست.
I30 جدید همهی انتظارات مشتری را برآورده میکند و اگرچه بهترین انتخاب در کلاس نیست اما از هر لحاظ بهبود یافته است. تجهیزات استاندارد خودرو خوب بوده و در مدل ممتاز SE شاهد رینگهای آلیاژی ۱۷ اینچی، سیستم تهویه مطبوع دو ناحیهای و چراغهای LED خودکار و صندلیهای چرمی گرم شونده هستیم.
تجهیزات ایمنی خودرو نیز چشمگیر است. ترمز اضطراری خودکار، هشدار برخورد جلو، دستیار حفظ خودرو بین خطوط، دستیار نوربالا و هشدار توجه راننده از جمله امکانات ایمنی این خودرو هستند. هشدار ترافیک پشتی نیز در i30 اگرچه بهصورت آپشن بوده اما ارزش سفارش را دارد. شاید خودروی حاضر در تست گران به نظر آید اما از تجهیزات فراوانی بهره میبرد.
هیوندای i30 جدید نسبت به نسل قبلی خود پیشرفتهای چشمگیری داشته اما در کلاسی بسیار رقابتی که خودروهایی شیک رنو مگان و واکسهال آسترا حضور دارند، هیوندای i30 بیش از آنکه یک انتخاب عاطفی برای خانواده باشد یک گزینهی عقلانی به حساب میآید.
قیمت: 23440 پوند
پیشرانه: 4 سیلندر ۱.۴ لیتری توربو بنزینی
قدرت/گشتاور: 138 اسب بخار/۲۴۲ نیوتون متر
گیربکس: 6 سرعته دستی، دیفرانسیل جلو
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 8.۹ ثانیه
حداکثر سرعت: 210 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 5.۴ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
KING 918
۴ بهمن ۱۳۹۵اگر از همین کابین برای سدانش که واسه بازار چینه بیشتر استفاده میکرد عالی بود …………..
سینا
۴ بهمن ۱۳۹۵این روزها افراد بسیار کمی به خاطر اینکه وضع مالی چندان مناسبی ندارند هیوندای میخرند.
این جمله چی میگه ؟ اینجا که کالای لوکسه
حسین
۴ بهمن ۱۳۹۵عجیبه!
فک میکردم ماشین های چینی و هندی و اروپاشرقی ارزون حساب میشن !
ali2240
۴ بهمن ۱۳۹۵این جمله نفس منو بند اورد
روزی مردم ما توقع داشتن از نظر اقتصادی با سوییس و آمریکا مقایسه شیم الان خودشونو با افغانستان و عراق و سوریه مقایسه میکنن و خدا رو شاکرن که از اونا بهتریم.این ماشین برای کشورهای پیشرفته ارزون محسوب میشه برای ما جهان چهارمی ها خواب و رویاست. بگذزیم…
طراحی داخلش به نظر من یه جهش بزرگه هیوندا خرابکاری که توی نسل جدید سوناتا و آزرا کرده رو فکر کنم جبران کنه کافیه یه نگاهی به غربیلک فرمون دموده سوناتا نسل جدید بندازیم
حسین
۴ بهمن ۱۳۹۵اون زمانی که ایران خودشو با امریکا مقایسه میکرد،همون موقعی نبود که مردم ایران که ۷۰درصدشون تو روستا بودن و اب لوله کشی و بهداشتی نداشتن؟
اون موقع افغانستان وضعش بهتر نبوده؟
kevin7360
۵ بهمن ۱۳۹۵گذر زمان نشون داده و خواهد داد که ما چه شرایطی داشتیم و الان چه شرایطی داریم.قطعا همه چی در بالاترین سطح نبود(لوله کشی آب روستاها) اما وقتی ارزشهای کلان فرهنگی و اقتصادی مقایسه بشه قطعا اون موقع با توجه به استاندارد های زمان خودش شرایط بسیار از امروز بهتر بوده(نزدیک به همون سوئیس)
حسین
۵ بهمن ۱۳۹۵اقا کیوان ، اون سطح بالا فرهنگی و اقتصادی ، سواد مردم بود یا ۵۰۰۰هزار فاحشه خونه تهران؟
ali2240
۵ بهمن ۱۳۹۵ببخشید جای این بحثا توی این سایت نیست
اما حسین آقای گل خود مردم جوابشون رو با لایک ها و دیس لایک ها میدن
درضمن اون موقع انقدر فساد اخلاقی و اقتصادی علنی بوده اما شما خودت رو به خواب زدی که نمیدونی الان زیر پوست شهر چی میگذره
به هر حال همه ما بابت رفتارمون در محضر خدا یه روزی پاسخگوییم امیدوارم هیچ کس بخاطر خیانتش رو سیاه نباشه
یا حق
حسین
۵ بهمن ۱۳۹۵علیاقا،اولا لایک ها و دیسلایک ها تو اینترنت مرجع درستی نیست!
همونطوری که نظرسنجی ها خیلی وقت ها اشتباهه،مثل انتخابان امریکا.
اما اگه باتوجه به هزینه ای که دول خارجی دارن واسه تطهیر پهلوی میکنن،مردم روزی یادشون بره،تعجبی نیست!
همونطوری که مردم یادشون رفته فقط در یک فقره،انگلیس باعث شد نصف جمعیت ایران از گرسنگی بمیرند!و چند سال پیش،شعار هایی رو که bbc میگفت،میدادن!
احمد
۴ بهمن ۱۳۹۵اینجا جهان سوم هم حساب نمیشه
?ReventОn
۵ بهمن ۱۳۹۵هیچ موقع یادم نمیره این تبلیغ تلگرامی رو:|
رامبد جوان با ماشین لوکسش!!!
ماشینه چی بود حالا کرولا!
رولزرویس میگن مرد، بنتلی ام سکته!
امروزم یه اینجور تبلیغی از مدیران خودرو دیدم،
نوشته بود میتوانید به مناسبت دهه فجر تا 40 درصد پول خودرو بقیه قسطی، یک شاسی بلند لوکس برانید،لوکسش چیه حالا x33
والا حالم دیگه داره بهم میخوره
شما همین وضع ماشین رو تعمیم بدید به بقیه مسایل زندگی، مثل رفاه (تعریف ما و اونا از رفاه)شادی،و غیره،میبینید خیلی بدبختیم!
پدال پاک نکن
محمد
۴ بهمن ۱۳۹۵هیوندایی توی طراحی حرف های زیادی واسه گفتن داره یا بهتره بگیم که ضعفی نداره شاید پاشنه اشیل این خودرو توی سردرگمیشه. مثلا ما یا از i30 باید انتظار یه خودروی با پرفورمنس خوب داشته باشیم یا در سوی دیگه لا اقل دارای نرمی و ارامش کابین و کیفیت خیلی خوب که تا حدی خانوادگی به نظر بیاد. اما به نظر من هنوز سردرگمه که توی کدوم دسته باید قرار بگیره
نظر شخصیه البته
فرهاد
۴ بهمن ۱۳۹۵دقیقا با نظر شما موافقم
من سوناتای 2009 داشتم اتاق بسیار خشگی در مقایسه با اروپایی ها داشت در صورتی که به قول شما پرفورمنس چندان درخشانی هم ازش ندیدم
Mohammad
۴ بهمن ۱۳۹۵چه خوبه این…
سامان اذری
۴ بهمن ۱۳۹۵ماشین خوبیه ولی خب 23 هزار پوند هم. پول زیادیه که باهاش میشه ماشینهای خیلی خوبی خرید
Parker
۴ بهمن ۱۳۹۵آره.
به نظر من هم زیاده.
ژاپنی های خیلی خوبی در این بازه ی قیمتی هستند.
از محصولات فولکس واگن هم نباید غافل شد.
سامان اذری
۵ بهمن ۱۳۹۵با 19 هزار پوند میشه هوندا سویک هاچبک خرید که اینو لوله میکنه
Parker
۵ بهمن ۱۳۹۵باور کن از همون لحظه ی اول میدونستم منظورت سیویکه…
ای ژاپنی باز اصیل ???
محمدرضا
۵ بهمن ۱۳۹۵تو متن اشاره کرده که:”شاید خودروی حاضر در تست گران به نظر آید اما از تجهیزات فراوانی بهره میبرد.”
رامتین
۴ بهمن ۱۳۹۵من منتظر ورود فولکس گلف هستم. در مرحله بعد مگان2017 را گزینه خوبی در میان هاچبکهای بزرگ (یا بهتر بگم سدان کامپکت) میدونم. واقعا بین هاچبک و سدان تفاوت خاصی نیست و صرف یک صندوق نباید مقایسه بشند. الان مگان هاچبک طول 4.35متر داره ولی مثلا ال90که سدانه 4.25 متره. بنابراین بنظرم طول خودرو باید ملاک باشه و در وهله بعد ارتفاع. ارتفاع نیز مشخص میکنه ما خودرویی را کراس اور بدونیم یا شاسی میان سایز یا شاسی فول سایز.
فيصل.
۴ بهمن ۱۳۹۵این جمله که نوشته سواری شهری ناراحتی داره تعمیم بدین به تمام خودروهای کره ای. چنان میکوبن تو دس انداز و چاله ها که فک میکنی چیزی بنام کمک فنر ندارن. فقط بدرد جاده صاف میخورن
سیاوش
۴ بهمن ۱۳۹۵هیوندا اینقدر که روی دیزاین بدنه کار میکنه روی دیزاین داخلی و کنسول کار نمی کنه توش دلچسب نیست به نظرم لوگو رو از جلو و عقب و فرمان خودرو ور دارین خداییش من فکر کردم پژو 308 هستش نه؟؟
sunmartin
۴ بهمن ۱۳۹۵بنظر من کیا خودروهای بهتری نسبت به ایوندای تولید میکنه چه بلحاظ زیبایی چه کیفیت و چه ایمنی
جواد
۴ بهمن ۱۳۹۵جلوش خیلی شبیه پژو208هست.ازنظرمن مگان و گلف خیلی قشنگ ترو کاربردی ترن. این چیز خیلی خاصی نداره.
سیاوش
۵ بهمن ۱۳۹۵منظورت 308 بود دیگه نه ؟؟؟؟؟
AMIR
۵ بهمن ۱۳۹۵شبیه پژو 308 ته اخیلی شباهت میده