کراس اوورها با شدت هرچه تمام در حال درو کردن بازار هستند و تا به اینجای کار سدان های زیادی قربانی این مسئله شدهاند. این روزها کراس اوورهای جمعوجور خواهان زیادی دارند و یکی از شرکتهایی که از این قافله عقب نمانده هیوندای است که با طیف متنوعی از این قدبلندان در بازار حضور داشته و یکی از جدیدترین آنها ونیو (Venue) است که با قیمت ارزان و طراحی متمایز توجهات زیادی را به خود جلب کرده است. آنچه از نظر خواهید گذراند تجربه رانندگی ما با این خودروست. با ما همراه باشید.
- طراحی (امتیاز ۸ از ۱۰)
ما فهمیدیم که افراد یا طراحی هیوندای ونیو را دوست خواهند داشت یا از آن متنفر خواهند بود. این کراس اوور کوچک استایل خوب و منحصربهفردی دارد. ونیو از جدیدترین زبان طراحی هیوندای در بخش جلو استفاده کرده و دارای چراغهای نازک و واحدهای اصلی زیر آن میباشد. همچنین جلوپنجره آبشاری این خودروساز نیز خودنمایی میکند.
رینگهای ۱۷ اینچی که یک آپشن ۱۷۵۰ دلاری است بخشی از پکیج پریمیوم بوده و ظاهر تیزی دارند. این خودرو همچنین به پوششهای بدنه و ریلهای سقف در تریم های SEL و بالاتر مجهز بوده و بنابراین حالت خشنتری ایجاد شده است؛ اما بزرگترین نقطه فروش این خودرو شکل جعبهای آن است. البته طراحی جعبهای آن به اندازه کیا سول سرراست نیست اما خب قطعاً جعبهایتر از برخی رقباست. البته شاید این باب میل همه نباشد اما ما این روش را دوست داریم.
البته کابین ونیو به اندازه ظاهر آن بحثبرانگیز نیست و ترکیبی از پوشش مشکی پارچهای، پلاستیکهای مشکی نرم روی داشبورد و… میباشد. البته با سفارش پکیج رفاهی ۱۱۵۰ دلاری شاهد چرم مشکی روی فرمان و دستهدنده خواهید بود. تمامی دکمهها و نشانگرها به خوبی در دسترس بوده و صفحه لمسی ۸ اینچی نیز عملکرد خوبی دارد.
- راحتی (امتیاز ۸ از ۱۰)
صندلیهای ونیو از نظر متریال بکار رفته خاص نیستند اما خب پوشش پارچهای در این کلاس به وفور دیده میشود؛ اما برخلاف صندلیهای کیا سول یا نیسان کیکس، صندلیهای ونیو شکل خوبی داشته و حس مناسبی را منتقل میکنند. همین موضوع درباره نیمکت عقب نیز صادق است. صندلیهای ردیف دوم نرمتر و مناسبتر از اکثر رقبا هستند.
به خاطر شکل جعبهای ونیو فضای سر و پای زیادی وجود دارد. نیسان کیکس از نظر فضای کلی سرنشین هنوز هم بهترین عملکرد را در این کلاس دارد اما صندلیهای جلوی ونیو جادار هستند. حتی صندلیهای عقب نیز برای افراد قدبلند جادار به نظر میرسد که موضوعی سورپرایز کننده است. البته فضای بار این خودرو یکی از کمترینها در کلاس میباشد.
- تکنولوژی و ارتباطات (امتیاز ۸ از ۱۰)
هیوندای ونیو خودروی مجهزی است. حتی مدل پایه SE دارای صفحه لمسی ۸ اینچی، اپل کارپلی و اندروید اتو است. مدل تست شده SEL مجهز به پکیج ۱۷۵۰ دلاری پریمیوم از همان صفحه لمسی ۸ اینچی استفاده کرده اما به ناوبری و رادیو ماهوارهای نیز مجهز است. استفاده از سیستم اطلاعات سرگرمی هیوندای به خوبی صورت میگیرد و گرافیک صفحهنمایش نیز خوب است.
از جمله تجهیزات استاندارد مدل حاضر در تست میتوان به دو پورت شارژ USB و شش بلندگوی استاندارد اشاره کرد. پکیج یاد شده نیز شامل صندلیهای جلوی گرم شونده، استراحت گاه دست راننده، سانروف، چراغهای جلوی LED و آینههای گرم شونده است.
- پرفورمنس و هندلینگ (امتیاز ۶ از ۱۰)
این خودروی قوی نیست اما خب کند هم عمل نمیکند. پیشرانه ۱.۶ لیتری ونیو قدرت ۱۲۱ اسبی داشته که برای یک کراس اوور کوچک کفایت میکند. در بحث دور گرفتن ونیو مشتاقتر از برخی رقبا حس میشود. تنها در بزرگراهها و سرعتهای بالاست که توان کم این خودرو به چشم میآید.
مدل حاضر در تست بهصورت سفارشی از گیربکس CVT استفاده کرده اما این گیربکس بهطور سورپرایز کنندهای بسیار خوب عمل میکند. گیربکس ونیو همانند برخی نسخههای دیگر کند و پر سر و صدا نبوده و همانند گیربکسهای سنتی عمل میکند. از نظر تکان های بدنه نیز نباید انتظار زیادی داشته باشید اما سیستم تعلیق بازخورد خوبی داشته و فرمان نیز سبک و سریع است.
- ایمنی (امتیاز ۸ از ۱۰)
حتی مدل پایه SE نیز دارای سیستمهای ایمنی همچون ترمز اضطراری خودکار با تشخیص عابران پیاده، دستیار حفظ خودرو بین خطوط و هشدار توجه راننده میباشد. مدل SEL حاضر در تست که از پکیج رفاهی سفارشی استفاده کرده تمامی موارد یاد شده بهعلاوه هشدار نقاط کور و هشدار ترافیک پشتی را دارد. خوشبختانه ما مجبور به تست همه این سیستمها نشدیم اما هشدار نقاط کور به خوبی عمل میکند.
- مصرف سوخت (امتیاز ۶ از ۱۰)
این خودرو مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی به ترتیب ۷.۸/۶.۹/۷.۳ لیتر در هر صد کیلومتری دارد. البته مدلهای مجهز به گیربکس دستی مصرف سوخت کمتری دارند. این خودرو مصرف سوخت ترکیبی بهتری نسبت به کیا سول، هوندا HR-V و تویوتا C-HR دارد اما نمیتواند از عهده نیسان کیکس برآید.
- قیمتگذاری (امتیاز ۷ از ۱۰)
هیوندای ونیو ارزانترین خودروی کلاس خود و یکی از ارزانترین خودروهای کل بازار است. مدل پایه مجهز به گیربکس دستی قیمت آغازین ۱۷۳۵۰ دلاری داشته و کیا سول با قیمت ۱۷۴۹۰ دلاری اختلاف زیادی با پسرعموی خود ندارد. نیسان کیکس هم با قیمت ۱۸۸۷۰ دلاری در رده سوم قرار میگیرد.
مدل کاملاً مجهز SEL تست شده بهای ۲۳۲۹۰ دلاری داشته است. این قیمت شامل ۱۱۴۰ دلار هزینههای تحویل و دو پکیج یاد شده میباشد. مدلهای مشابه از کیکس SV و سول GT-Line اندکی ارزانتر از ونیو هستند و هر دو بهای ۲۲۱۹۰ دلاری را طلب میکنند.
- قضاوت نهایی (امتیاز ۷.۳ از ۱۰)
کراس اوورهای کوچک یکی از بزرگترین کلاسهای خودرویی را تشکیل میدهند. سال پیش از هر ۴ خودروی فروخته شده در آمریکا یکی از نوع کراس اوورهای ساب کامپکت یا کامپکت بوده است؛ و هیوندای با این کلاس غریبه نیست و قبلاً دو کراس اوور کنا و توسان را عرضه کرده است. حالا نوبت به سومین مدل رسیده است.
هیوندای ونیو جدیدترین عضو این خانواده بوده و محصولی ساب کامپکت است که رقیب محصولاتی همچون نیسان کیکس، کیا سول و تویوتا C-HR میباشد. اگرچه این خودرویی آشنا به نظر میرسد اما جزئیات جالب زیادی برای تمایز با دیگران دارد.
مشخصات هیوندای ونیو SEL 2020
- پیشرانه: 4 سیلندر ۱.۶ لیتری بنزینی
- قدرت/گشتاور: 121 اسب بخار/۱۵۳ نیوتون متر
- گیربکس: CVT، دیفرانسیل جلو
- مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی: 8/۶.۹/۷.۳ لیتر در هر صد کیلومتر
- قیمت پایه: 17350 دلار
- قیمت مدل تست شده: 23290 دلار
مهدی
۳۰ خرداد ۱۳۹۹قیمتش فوقالعاده عالی هست تصور اینکه بشه با حقوق شش ماهت اینو بخری برای نا غیر ممکنه
Mohsen. G
۳۰ خرداد ۱۳۹۹ارزونترین کراس اوری که سرش به تنش بیارزه 20 هزار دلار… یعنی حدود 400 میلیون بدون هیچ عوارضی… به نظر فقط کراس اوور های چینی مونتاژ داخل به قیمت دلاری به صرفه هستند… بقیه خودروهای وارداتی رو باید قیمت دلاری رو حداقل دو برابر کنیم… حداقل… تیگوان های وارداتی نهایتا 30 هزار دلار قیمت دارند ولی قیمت امروز بالای 1.7 میلیارد تومنه… یعنی کمتر از سه برابر
NAVID۰۰۹۸
۳۰ خرداد ۱۳۹۹هیوندای i20 های مونتاژ کرمانی با لاستیک میشلن به فروش میرسید اما این ماشین لاستیکش نکسن هست .
خشکتر و بیکیفیتتر از این لاستیک تو لاستیکهای خارجی ندیدم ، تو دستاندازها بد هم که بندازید ، احتمالش بیشتر از بقیه لاستیکها میره که از بقل مثل قُلُمبه بزنه بیرون یا بترکه .
آرمان
۳۰ خرداد ۱۳۹۹راست میگه منم ماشینم اپتیما با لاستیک نکسن بود که کمتر از 1 سال 4 تا لاستیکش خراب شدن و همشون هی قلمبه قلمبه شدن
datsun
۳۰ خرداد ۱۳۹۹تاول زدن لاستیک، این اصطلاحشه.
یانکی
۳۱ خرداد ۱۳۹۹دو پوست درسته
Mohsen. G
۳۰ خرداد ۱۳۹۹مشکل لاستیکهای محصولات کره جنوبی از 2011 به بعد فاق کوتاهشونه که باعث هندلینگ بهتر خودرو میشن ولی با توجه به آسفالت نامناسب بعضی از جاده ها، ترکیدگی لاستیک دیده میشه… واسه همینه اکثر مالکان لاستیکها رو با نمونه فاق بلند تعویض میکنند…
مهدی
۳۰ خرداد ۱۳۹۹لاستیک نکسن یا هانکوک یا میشلن های جدید تو بازار تماما چینی هستن نمیدونم داستانشون چیه تحت لیسانس هستن یا تقلبی ولی خیلی داغونن
مانی
۳۱ خرداد ۱۳۹۹وقتی پروتز تقلبی رو خیلی راحت وارد میکردن و سر مردم رو کلاه میذاشتن
فروش لاستیک تقلبی مثل آب خوردنه
میشلن از بهترین لاستیک سازهای دنیاست امکان نداره محصولش اینقدر بی کیفیت باشه
سینا BMW
۳۰ خرداد ۱۳۹۹زیاد قیافش رو دوست نداشتم ، چراغاش زیادی کوچیکه،
ولی قیمتش فوق العادس،
اصلا اگه قیافش پونتیاک آزتک هم باشه بازهم بخاطر قیمتش خوبه!!
(Saeed(peugeot
۳۱ خرداد ۱۳۹۹عقبش کپی ام وی ام x22 هست ……ولی قیمت رقابتی داره
IN
۳۱ خرداد ۱۳۹۹دقیقا به همین داشتم فکر میکردم چراغای عقبش ترکیب x22و رنو سیمبل جدیدن