هیوندای ix35 توسان ۲۰۱۴ نسخه بهبود یافته نمونههای قبلی است که از لحاظ ایمنی، عملکرد و طراحی داخلی دچار تغییراتی شده است. این خودرو لقب کوچکترین SUV فعلی برند هیوندای را با خود یدک میکشد. توسان یک خودروی کراس آور کامپکت با ظرفیت ۵ سرنشین است که در بین خودروهای همکلاس خود یکی از کوچکترین مدلها به حساب میآید. ولی همچنان فضای کافی برای مسافران این خودرو وجود دارد.
قیمت پایه این خودرو ۲۲ هزار و ۳۲۵ دلار است و توسان دیفرانسیل جلویی که در اختیار ما برای تست قرار گرفته بود از مدل Limited با قیمت ۲۹ هزار و ۸۳۵ دلار بود.
تست رانندگی
سیستم فرمان خودرو کاملاً نرم و سبک و کنترل و رانندگی با این خودرو ساده است. شتاب این مدل در کلاس خودش قابل قبول بوده و توسان استفاده شده در این تست ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر را در ۸.۴ ثانیه پر میکرد (۷.۸ ثانیه برای مدل ۲.۴) که از تویوتا RAV4 و هوندا CR-V سریعتر است.
نمایش نیم رخ خودرو مانند دیگر SUV های کامپکت خیلی جذاب نیست و این مسئله میتواند به خاطر ضخامت توسان و نحوه طراحی ستونهایش باشد.
ایمنی
هیوندای توسان ۲۰۱۴ نسبت به سال قبل خیلی هم تغییر چشمگیری نداشته است. تقریباً نتایج مشابه همان نتایج قبلی است. در تستهای تصادف دولت فدرال امتیاز این خودرو ۴ از ۵ ستاره بوده است. در تستهای خصوصی IIHS به توسان رتبه «خوب» را اهدا کرده است و در تستهای دیگر جز چندین تست معدود به آن عبارت ضعیف را نسبت دادهاند.
گرچه این خودرو از نبود برخی سیستمهای ایمنی معمول مانند سیستم هشدار جدا شدن جاده، ترمز خودکار و هشدار وضعیت ترافیک رنج میبرد ولی سرویسهای ایمنی زیادی را از جمله Assurance Connected مخصوص کمپانی هیوندای را به شما ارائه میکند. سیستم هشدار تصادف، سیستم دستیار جاده ای بهبود یافته، و دیگر سرویسهای مربوط به تعمیر و نگهداری نیز از جمله این خدمات است. دوربین عقب به صورت استاندارد بر روی مدلهای SE و Limited نصب شده است.طراحی داخلی
با اینکه از لحاظ ابعاد این خودرو از اکثر رقبای خود کوچکتر است ولی توسان جدید فضای بسیار مناسبی را چه در صندلیهای جلو و چه در صندلیهای عقب برای سرنشینان خود به ارمغان میآورد. صندلیهای جلو وضعیت کاملاً مناسبی داشته و قسمت پشتی آنها بسیار راحت است و میتواند در پیمودن مسافتهای طولانی یا سفر امتیاز مثبتی محسوب شود. صندلی راننده قابلیت تنظیم ۸ جهته را دارد و حتی ناحیه کمری آن نیز در تریم های Limited نیز قابل تنظیم است. صندلیهای عقب نیز فضای کاملاً مناسبی دارد و دارای دو مرحله خم شدن است.
در سال جاری، کنسول وسط مدلهای SE و Limited به روز میشوند و در مدل Limited سیستم کنترل تهویه دو منطقه ای اضافه خواهد شد. حجم کنسول وسط کافی است ولی بزرگی آن تنها برای قرار دادن وسایل کوچک مناسب است. در زیر این کنسول نیز امکانات جانبی مناسبی نظیر جک کمکی، ورودی USB و خروجی برق ۱۲ ولت وجود دارد.ویژگیهای متفاوت توسان
توسان های AWD یا تمام چرخ متحرک دارای قفل مرکزی متفاوت هستند که عملکرد بهتری دارد و به سیستم کنترل ترمز در سراشیبی، و سیستم تقویت استارت در سربالایی مجهز است که در تمام تریم ها وجود دارد.
هیوندای برای این خودرو گارانتی ۱۰ سال یا ۱۰۰ هزار کیلومتر را در نظر گرفته است و میتواند یکی از معیارهای مهم شما در انتخاب باشد.
شاهین
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳هیوندای است دیگر
.
.
.
.
دو ماه اول نظراتو به خودش جلب میکنه ولی بعد از دو ماه… بماند.
تویوتا RAV4 و نیسان قشقایی رو بهش ترجیح میدم.
Ehsan
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳درود شاهین
من هم باشم نیسان قشقایی و RAV4 رو انتخاب میکنم
البته هوندا CR-V هم خوبه هم کیفیت و کاربرد و طراحی داخلی ولی یک نقص بزرگ داره از نظر ظاهری اصلا جالب نیست
شاهین
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳احسان جون مزدا یادم رفت،مزدا هم انتخاب خوبیه.نمیدونم توی کشورمون هستش یا نه؟
ژیار
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳با پلاک ملی فکر نکنم امامن مزداcx7 رو از نزدیک دیدم با پلاک گذرموقت طراحیش چشم نواز بود. تازه سازنده ش که خیلی از هیوندای با سابقه تر وانظر شخصیم خیلی با کیفیت تره
امین
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳کدام یک بهتر است؟
Sportage +
IX35 –
hero
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳هر دوشون چیزن!!!!!
سعید
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳اسپورتیج از توسان قشنگتره ولی سواری توسان نرمتره.از لحاظ امکانات و حجم موتور و کیفیت قطعات مثل همدیگه هستن
matin
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ASX مال 2 یا 3 سال پیشه ولی توی یوروکمپ 5 ستاره آورده بود
Metalhead
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳فقط RAV4
Sadjad97
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳چجوری میشه تمام دیدگاه ها رو دید؟
آخه بعضی وقت ها صفحه کامل بارگذاری نمیشه و یا به صفحه بعدی نظرات نمیره!
مرتضی
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳نسبت به پولش خوبه
hero
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳درود بر شما
ماشین کره ای خریدن مثل پول توی جوی آب ریختنه
AUDI R8
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳درود
به نظر من طراحی کیاپخته تر از هیوندای
اسپورتیج بهتره
رضا
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳به دلیل پیتر شرایر آلمانی!
رضا
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ماشین خوبیه ولی تویوتا rav4 خیلی ازش سرتره و خیلی هم قشنگ تره(و گرونتر)
شاهین
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳در مورد قشنگتر بودن باهات مخالفم داداش رضا.
رضا
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳طراحی rav4 بسیاد خشن خشک و مردانه و مدرنه
درحالی که هیوندایی بیشتر بدرد خانوما میخوره و اگه 5سال دیگه ببینیش حالت بهم میخوره
شاهین
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳رضا جان یه سوال:
قبول داری که مساله ی زیبایی و طراحی خودرو یه امر تقریبا سلیقه ای هستش دیگه؟
همچنین قبول داری که بالاخره طراحی هر جقدر هم سلیقه ای باشه ولی خب یه کلیاتی داره دیگه؟
به نظر من طراحی های کیا و هیوندای از نظر رعایت تناسبات طراحی،دقیق هستن و به راحتی امتیاز بالایی میتونن کسب کنن.
به نظر من تویوتا RAV4 تا حدودی فاقد موارد بالا هستش ولی علی رغم این مساله من بازم RAV4 رو انخاب میکنم چون کیفیت بالایی داره و خیالم ازش راحت هستش.ارادتمندم.
رضا
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳صدرصد زیبایی ماشین و کلا همه چی سلیقه ایه
در این مورد خاص تا اونجا که متوجه شدم نظر بیشتر دوستان روی رقبای این ماشینه منجمله تویوتا
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
من با رضا موافقم . راوفور زیباتره .
امین
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳اتفاقا توسان زیباتره. فقط حیف داشبوردش جالب نیست.
ali97
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳درود میلاد
یه بار هم تو یه مقایسه دشمنی و تعصب رو گذاشتی کنار و گفتی تویوتا بهتره
به خدا خیلی خوشحال شدم.واقعا راست میگم.
محمدرضا
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳من از توسان خوشم نمیاد و ازش دفاع نمیکنم اما خدایی داخل راو4 افتضاحه…
یاروو
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳حالا از کیفیت و این چیزا بگی سرتره ولی ظاهری رو بیخیال با اون طاقچه پشت راوفور. درسته از نسل قبلش قشنگتر شده اما بازم نمیشه بهش گفت قشنگ
طوفان
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳توسان جزء زیباترین ماشینهای SUV کامپکت هست به نظر من
سعید
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳کاملا با نظرت موافقم طوفان عزیز ! اتوموبیلهای زاپنی از لحاظ دوام و کیفییت قطعات و مصرف همیشه عالی هستن ولی متاسفانه از لحاظ قیافه اصلا قابل قبول نیستن ! همین لکسوس در مقایسه با برندهای هم رده ی خودش مثل بی ام دبلیو و جاگوار و کادیلاک قیافه ی چشمگیری نداره. اگه همین مورانو رو که دوستان ازش تعریف میکنن,به قیافه طراحی درجه های روی داشبوردش نگاه کنی فکر میکنی کیلومتر موتور هوندا رو جدا کردن روی داشبورد نیسان مورانو نصب کردن .
saeid
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳بسم حق
من بهت منفی ندادم سعید جان تا ناراحت نشی
ولی بنظرت mazda
کمپانی که خودرو های زیبا نمیسازه ؟
نسبت پول به زیبایی ملاک بهتری واسه انتخابه
بله پورش 911 مسلما از مزدا 3 و 6 خیلی زیباتره
ولی واقعا این ملاک درستیه ؟
مزدا 3 و 6 rx7 rx8
و حتی لکسس و تویوتا
بنظرت تو کلاس و قیمت های یکسان با محصولات سایر شرکت ها
واقعا حرفی برای گفتن ندارن ؟
زیگما
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳همسایه طبقه پایین خونم، یه توسان داره، ازش پرسیدم راضی هستی ازش؟ گفت توی جاده ی چالوس افتادم توی یک چاله، از اون به بعد صدای عجیبی میده!
یعنی ویژگی های آفرود توسان تو حلقم!!
Aidin
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳زیگما خداییش بعضی وقتها از خودت حرف در نیار.
زیگما
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳دستت درد نکنه …..یعنی دروغ میگم؟
خیلی ممنون واقعا دستت درد نکنه.
Aidin
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳الآن بهت مثبت دادم تا از دلت در بیارم.ناراحت نشو
احمد
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳دوستان من این ماشین رو خریدم مدل 2013 فقط و فقط تونستم 4 ماه تحملش کنم نمیخوام بگم ماشین بدیه ولی اصلا جالب نبود
اگه کس یخواید از رانندگی و سواری واقعا لذت هم ببرید و توامان کیفیت رو هم درک کنید قشقایی و رافور و میتسوبیشی گزینه هایی بسیار بهتری هستند گر چه متاسفانه خودروهای با کیفیت خوب هیچ وقت تو کشور ما فروش خوبی نداشتند و بازار دست 2 خوبی هم ندار مثل همین قشقایی البته من هم گول ظاهر و امکاناتو خوردم
matin
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳فقط ASX
یه پسل باهوش
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳برای من که فقط قیافه ی ماشین مهم
دلم می خواد وقتی از دور نگاش می کنم حس خوبی داشته باشم
با این حال اینو انتخاب نمی کنم
به نظر من بین شاسی بلند های کوچیک هیچی به کیا اسپورتیج نمی رسه
PEUGEOT
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳آخه دوست عزیز شما که داخل ماشین نشستی چیزی نمی بینی و مردم دارن از قیافه ماشینت لذت میبرن بعد یه مدت هم قیافه ماشین عادی میشه
ولی چیزی که مهمه کیفیت ایمنی راحتی و مصرف خودروست که خودت تجربه می کنی و همه اینا باعث لذت رانندگی میشه
یه پسل باهوش
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳پژو ی عزیز حرف شما منطقی و قابل قبول
واقعا هم کسی نمی تونه ادعا کنه که هیوندا یا کیا کیفت بیشتری نسبت به ژاپنی ها داره
اما در مورد راحتی و سواری ماشین به عقیده من با اپشن هایی که کره ای ها روی ماشین می ذارن و در عین حال قیمتی رو که نسبت به تویوتا دارن
میشه گفت واسه اون دسته از افرادی که قرار نیست سوئیچ ماشینو دست نوه هاشون بدن گزینه مناسبی باشه
در مورد افرود هم من قسم می خورم نصف کسایی که شاسی بلند سوار می شن تاحالا شاید یکی دو بار تو جاده روستایی و ییلاقی رانندگی نکرده باشن چه برسه به مسیر های سخت صعب العبور
در ثانی اگه کسی هم علاقه ای به بالارفتن از در دیوار اونم با ماشین داره
به نظر من بجای لندکروز بهتره بره سراغ 405 (یا پاترول )
مطمئنم به صرفه تره نهایتا مجبوره سه تا پژو عوض کنه :)
این رو در اخر بگم ما وقتی داریم درمورد مقایسه هیوندا و کیا با تویوتا صحبت می کنیم داریم چن تا ماشین نسبتا لوکس بازار ایران رو با هم مقایسه می کنیم
مطمئنا خیلی ها توانایی خریدشون رو ندارن
و افرادی هم که سراغ این ماشین ها می رن مطمئنا مصرف سوخت و پول سرویس ماشین در کنار کلاس کارشون هیچه
PEUGEOT
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳از این نظر نگاه نکرده بودم
جالب بود
Metalhead
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳پسر باهوش هنوز هستی؟؟؟؟؟ از تابستون پارسال ما برای ایشون مدرک اوردیم که کره قابل مقایسه با ژاپن و آلمان نیست ولی قبول نکرد
PEUGEOT
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳موافقم باهات احمد جان
بابای من قصد خرید ماشیو داشت آخر تصمیم گرفت نیو سانتافه بخره که من به شدت مخالفت کردم و گفتم به جاش بیا یه C180 بگیر از همه لحاظ از این بالاتره ولی متاسفانه گول ظاهر ماشینو خورد و قبول نکرد الان هم بعد 3 ماه پشیمونه که این ماشینو خریده
چون واقعا در جاده خیلی خسته کنندست و اصلا از نرمی و راحتی در این ماشین خبری نیست
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
ماشین کره ای اصلا تو کتم نمیره . نمیدونن چرا . نه تنها ماشیناش ، بلکه
تمام لوازم خانگی و الکتریکیش . فقط لحظه ایی ازش خوشم میاد . هیچ وقت از
دیدن ماشیناش و طراحی هاش به وجد نیامدم . خیلی معمولیه .
Ehsan
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ولی خدایی حرف اول در مانیتور و تلویزیون رو کره ای ها میزنن
matin
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳تلویزیون فقط سونی
ارشیا
۲۳ خرداد ۱۳۹۳اشتباه نکن تمامی دوربین ها تلویزیون ها و تمامی محصولات دیجیتالی ژاپنی ها بهتره ولی در مورد مانیتور باهات موافقم
امین
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳فعلا که سامسونگ دنیا رو گرفته میلاد جون.
طوفان
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳شوخی میکنی پنل های ال ای دی سامسونگ حرف اول رو میزنه در مورد گوشیهاش هم که لازم نیست من تعریف کنم . تعصب بد چیزیه. سعی کنیم واقع بین باشیم
احمد
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳میلاد جان حرف دلم رو زدی هیچ وقت از هیوندای خوشم نیومده
امیرحسین
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام
دوستان کسی میدونه خودرو های هیوندای مدل 2015 از چه ماهی میان توی بازار؟
امیر
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳این صفر تا ۱۰۰ تو ۷ ثانیه میره؟
با موتور ۲۰۰۰cc با اون وزن !
فرهاد
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳داداش شما باور نکن یه چیزی نوشته دور هم باشیم
فواد
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳آقا زانتیا که صفر تا صدش 9 ثانیس این رو تو درگ میزنه بد هم میزنه. تجربه شخصیه ها از خودم نمیگم. حالا این چطور شد 7.4 الله اعلم!!
پوریا
۲۷ آبان ۱۳۹۳من این ماشین رو دارم
زمان گرفتم 0-100 نه ثانیه بود با موتور 2400 سی سی
مصطفی
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳من که rav4 رو بیشتر میپسندم ولی قیمتش هم بیشتره توسانه
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
اقای غفاری ممنون از مطلب زیباتون .
پیغام های من به دست شما میرسه ؟؟؟
دلیورش نمیاد !!!!
غفاری
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام ممنون
نه چیزی نیومده از اخرین باری که با شما صحبت کردم دیگه مطلب جدید نیومده
امید
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳فقط خودروهای ژاپنی
YaShaR
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳چندوقتیه ماشین Brilliance V5 SUV تو تبریز با پلاک منطقه آزاد بیشتر به چشم می خوره اولش تعحب کردم که وقتی مردم می تونن ماشینای معروف و بروز منطقه آزاد را با قیمت پایین بخرند چطور حاظر میشن برن سراغ ماشین چینی (مثلا فورد اج 25000$ ، برلیانس وی 5 18000$) پرس جو کردم از نمایشگاه دارها اکثر گفتن ماشین خوب و با کیفیتیه! کپی بی ام وه ایکس 1 با موتور 1.6 میتسوبیشی!! تو خود چین تیپ پایش 55 میلیون تومنه و تیپ فولش با گیریبکس اتوماتیک 65 میلیون تومن! شرکت سایپا هم قصد داره این ماشین رو مونتاژ کنه ولی احتمالا بالای صد میلیون قیمت میزاره!
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
بله . این هم مشخصاتش :
من خیلی توضیح نمیدهم. همین بس که بدانید سایپا (یکی از دو خودروساز بزرگ کشور) محصولات جدیدی را وارد بازار خواهد کرد که از چین میآید.
به نقل از اقتصادآنلاین، بدون یک «واو» کم و زیاد. البته میگویند قرار است بعد از واردات یکی دو هزار دستگاه، داخلیسازیاش آغاز شود. با این حال بین خودمان بماند، احتمالاً در همین اوایل سهم طرف داخلی در ساخت چیزی حدود ۳۰ درصد است! ما و شما تا چندی دیگر میزبان یکی از شاسیبلندهای دیار اژدهای سرخ هستیم. البته این یکی از آن مدلهای گم و گور در کوره دهاتهای چین نیست. اسم و رسم درست و حسابی دارد. شاید با کشور سازندهاش مشکل داشته باشیم ولی احتمالاً با خود سازندهاش چندان دعوایی نداریم.
رفیق بامو از هزار فرسخی
احتمالاً در گوشه و کنار چیزهایی درباره رابطه بین برلیانس و بامو شنیدهاید. داستان واقعی این است که سال ۲۰۰۳ بین این چینی و آن آلمانی قراردادی امضا شد به این مضمون که طرف چینی مسئولیت ساخت، فروش و پشتیبانی برخی از خودروهای سواری طرف آلمانی را تنها در خود چین و تحت نظارت آنها به عهده بگیرد.
این دو شرکت تقریباً روی هم ۴۸۳ میلیون دلار سرمایهگذاری کردند. بیشتر تولیدات مربوط میشود به نسخههای سدان، کوپه و روباز سری ۳٫ سال ۲۰۰۹ دومین کارخانه بامو با ظرفیت سالانه ۱۰۰ هزار دستگاه توسط برلیانس در چین با سرمایهای در حدود ۷۳٫۵ میلیون دلار احداث شد. حالا دیگر سری ۵ نیز به خط تولید اضافه شده بود. اما مهم، چیزی است که این اواخر ساخته میشود؛ کوچکترین شاسیبلند باواریاییها یعنی X1. در حقیقت از بین ۱۱ خودرویی که برلیانس تولید میکند، مدل V5 از همه بیشتر به این خودرو شبیه است. و از آنجایی که برلیانس و بامو به نوعی با هم همکار هستند، نمیشود این پروژه را یک تقلید دانست. به قول خودشان، بگوییم V5 و X1 خواهر و برادر هستند.
دربارهاش بیشتر بدانیم
شنیدهها حاکی از آن است که سایپا قصد دارد نسخه ۱٫۶ لیتری این خودرو را هم با جعبهدنده دستی و هم با نمونه اتوماتیک راهی بازار ایران کند. یک چیزی میگویم فقط شلوغش نکنید. این پیشرانههای ۱٫۶ لیتری را میتسوبیشی به برلیانس تحویل داده است. پیشرانههایی با کد ۴A92S که از سال ۲۰۱۰ توسط این ژاپنی تولید میشوند. این قوای محرکه سال ۲۰۱۰ روی مدل ASX و سال ۲۰۱۱ روی لنسر اروپایی نصب میشد.
مصرف سوخت این خودرو بین ۶٫۹ تا ۷٫۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر می باشد و دارای استاندارد یورو ۴ بوده و مصرف سوخت و استاندارد آن می تواند برای ایران مناسب باشد اما با توجه به مشخصات کلی آن نباید از این خودرو به عنوان یک شاسی بلند انتظار داشت ، تنها می توان آنرا خودرویی سواری با ظاهر یک شاسی بلند دانست .امنیت ظاهرا در این خودرو مناسب بوده و دارای ۲ ایربگ برای تمامی مدل ها به صورت استاندارد می باشد و ۲ ایربگ پرده ای نیز برای برخی از مدل ها سفارشی و برای دیگران استاندارد می باشد .
امکانات و آپشنها
تا این لحظه که در خدمت شما هستیم، هیچ اطلاعاتی درباره تیپ یا نسخه برلیانس فوقالذکر نداریم. البته همین که میدانیم قرار است دو مدل دستی و اتوماتیک آن وارد شود، خیلی است. با این اوصاف هر دو تیپ Comfort و Deluxe آن را بررسی میکنیم. هر دو تیپ مجهز به ایربگ راننده و سرنشین در جلو هستند. در حالی که تنها در تیپ دیلاکس (یا دولوکس به قول فرانسویها) میتوان ایربگ جانبی را مشاهده کرد. جالب آنکه هر دو مدل در این مشترک هستند که فاقد ایربگ پردهای هستند. روی هر دو میشود کمربند ایمنی پیشکشنده ۳ نقطهای را مشاهده کرد. ترمزهای هر چهار چرخ دیسکی هستند. روی این ترمزها میشود به صورت استاندارد EBD توزیع نیروی ترمز، BAS سیستم ترمز کمکی و ABS ترمز ضدقفل را هم مشاهده کرد. البته خدا میداند وقتی پای این شاسیبلند به ایران میرسد باز هم میتوان این سیستمها را دید یا نه؟ چراغ سوم ترمز، فرمان برقی، حسگر دنده عقب و دزدگیر روی هر دو مدل کامفوتر و دیلاکس به صورت استاندارد تعبیه شده است. هر دو دارای چراغهای مهشکن هستند.
با این تفاوت که روی نسخه فول میشود مه شکنهایی در جلو را نیز مشاهده کرد. گفته میشود روی دربهای V5 بازوهای مقاومکننده به منظور افزایش نیروی بازدارنده حین تصادف، نصب شده است. فرمان بشکن هم خیلی کار شاقی نیست. در کاتالوگ رسمی این خودرو ۲ آیتم عجیب به چشم میخورد؛ یکی قفل شدن دربها و دیگری هشدار نبستن کمربند که هر دو در سرعتهای ۲۰ کیلومتر در ساعتی فعال میشوند. حالا معلوم نیست در این دوره زمانه که سیستمهای رادار ماهوارهای چیز خاصی تلقی نمیشود، چرا باید از یک همچنین آپشنهایی نام برد. متأسفانه برلیانس فوق با این همه اسم و رسم و هیاهو، مجهز به سیستم تهویه مطبوع دستی است. حتی گرمکن آینه نیز ندارد. خوش به حال ما اگر شانس بیاوریم و شاهد حضور V5 نسخه دیلاکس واقعی باشیم. آن وقت است که میشود از سانروف دو تکه برقی آن لذت برد. صندلی راننده در ۶ جهت قابل تنظیم است. در حالی که صندلی شاگرد تنها در ۴ جهت تنظیم میشود. جالب آنکه برف پاککن عقبی آن نیز چند سرعته است. صندلیها با پارچه ساده و به معمولیترین حالت ممکن خواهند بود. اما در عوض غربیلک فرمان چرمپوش شده است. حتی وجود دکمههای کنترل سیستم صوتی روی فرمان، با چنین محصول چینی نیز یک حس خوب دارد. سیستم پخش آن CD، MP3 با پورت USB است. امیدواریم همین طور بماند. زیر آرنجی و جا لیوانی را میشود در کنسول جلو دید.
رقبای احتمالی
بورس نیوز نوشت: راستش ما هنوز نمیدانیم قیمتش چقدر میشود. حدس و گمانهایی مطرح است که میگوید این محصول جدید سایپا چیزی بیش از ۷۰ میلیون تومان قیمت دارد. راست و دروغش بماند پای گوینده. حتی اگر بحث قیمت هم مطرح نباشد معلوم است که این چینی رقیب یک فرانسوی است که او نیز هنوز پایش به ایران باز نشده. به طور حتم پیشتر نام داستر را شنیدهاید. یکی از تولیدات داچیای رومانی که زیرمجموعهای از رنو محسوب میشود. اما داستر ۲ لیتری ۱۳۵ اسببخاری کجا و این خودروی ۱۱۸ اسبی کجا؟
Sadjad97
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳خوب شد خیلی توضیح ندادیا !
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳اینم لینکش :
http://asrekhodro.com/fa/page/43577/%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C+%D8%B4%D8%A7%D8%B3%DB%8C+%D8%A8%D9%84%D9%86%D8%AF+%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF+%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D9%BE%D8%A7+%2B%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D9%88%DB%8C%D8%B1.html
Metalhead
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳کره است دیگر ، درسته که اصلا قابل مقایسه با ژاپن و آلمان نیست ولی خب هرچیه از آشغالای تولید داخل و پژو و ماشین چینی بهتره
امیر
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳فقط مزدا cx5 مدل 2014 (ایمن ترین خودروی 2014) با ظاهری بسیار زیبا و کیفیت بسیار بالا
امیر
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳فقط مزدا cx5 مدل 2014
فرهاد
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳” 0 تا 100 کیلومتر را در 7.8 ثانیه پر میکرد که از تویوتا RAV4 و هوندا CR-V سریعتر است.”
دروغ محض
آقا GT86 که 200 اسب بخاره و200-300 کیلو از این سبک تره و آیرودینامیک و گیربکس بهتری داره شتابش 8.2 ثانیست
بعد چه جوری این بهتر میره!!!!!
مجتبی
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳به نظر میاد اشتباه تایپی شده باشه چون این شتاب اصلا به این ماشین با این موتور نمیاد
خاوری مزراتی
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳راهی بزن که آهی بر ساز آن توان زد
شعری بخوان که با آن رطل گران توان زد
امین
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳مقایسه بین اسپورتیج و ix35
ظاهر : اسپورتیج
عملکرد : اسپورتیج
راحتی : اسپورتیج
کیفیت : مساوی
جادار بودن : ix35
مشخصات فنی : مساوی
ایزولگی (جلوگیری از ورود صداهای اضافی به درون کابین) : اسپورتیج
خدمات پس از فروش : مساوی
لوازم یدکی : نمیدونم :-)
در نتیجه من اسپورتیج رو انتخاب میکنم.
طوفان
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳البته ظاهر سلیقه ایه و لی به نظرم ظاهر توسان بهتره اما در مورد کیفیت حق با شماست اسپورتیج استثنائیه !
sajjad
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳چرا هیچکی نمیخواد قبول کنه که ماشینهای کره ای پیشرفت زیادی کردن و اگه اینو ایرانی های عزیر قبول نداشته باشن . دیگر مردم قبول دارن به خاطر همینم پر فروشترین ماشین تو دنیاست .زحمت کشیدن وخودشونو بالا کشیدن وکیفیت وطراحی های خودشونو بهتر کردن .ودر ثانی در این اشفته بازار خودرو وبا این همه گرانی. ماشین های کره ای یکی از بهترین انتخاب ها هستن . اما در مورد توسان باید بگم طراحی قسمت جلویی ماشین خیلی زیباست اما قسمت پشتشو کمی شک دارم زیبا باشه . در بین شاسی بلند های هیوندا وراکروز زیبایی خیره کننده ای داره ومن به شخصه عاشقشم .اما طراحی داخلیش جای تعریف نداره .
چاپلو
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳اکسلنت
شاهین
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳سجاد جان من هم قبول دارم کره پیشرفت کرده،خیلی هم پیشرفت کرده ولی…(این سه نقطه یه دنیا حرفه ولی …!)
راجع به پرفروش ترین تو دنیا،من منظور شما رو متوجه نشدم.تا جایی که من میدونم پرفروش ترین ماشین در دنیا تویوتا کرولا هستش.
sajjad
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳میدونم شاهین جان .من منظورم برند هیوندا بود که پرفروشترین برندسال گذشته ی میلادی شد
حسين
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳سجاد جان ما همه موافقیم کره پیشرفت کرده. فقط سر دوتا چیز مشکل داریم: یکی اینکه جنسیس با سری 5 ب ام و نباید مقایسه بشه، یکیم اینکه جنسیس حالا حاله ها ب ام و و مرسدس بنز و آئودی و … زیر پاش له نخواهد کرد.
احمد
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳برادر من مثل اینکه شما خیلی از مرحله پرتی کجا هیوندای تو سال میلادی گذشته پر فروشترین بوده …………….
ابن نقطه ها کلب حرفه
بعله باور کنید بیشتر طرفدار های هیوندای همچین اطلاعاتی دارند
ارشیا
۲۳ خرداد ۱۳۹۳کره هر کاری بکنه نمیتونه به ژاپن برسه چرا شما اینو نمیتونین قبول کنین من به شخصه پیشرفت کره ای هارو تحسین میکنم ولی من نمیدونم چرا این طوریه اصلا سواری ژاپنی ها یه چیز دیگس بهترین ماشین کره ای که کارکنانش سعی دارن اونو به کیفیت سواری ژاپنی برسونن باز هم نمیشه همون طوری که کیفیت سواری آلمانی از ژاپنی به کلی فرق داره
sadegh
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳دیدم توی کامنتا بعضی از بچه ها میگفتن که ماشینای هیوندای و کیا فقط برای مدتی جذابن. میدونید دلیلش چیه؟؟
به نظر من این ماشینا طراحی های هیجانی دارن، یعنی چیزی که وقتی برای اولین بار میبینیش خیلی جلب توجه میکنه ولی بعد یه مدت کسل کننده میشه، در واقع مث آهنگ تکنو میمونن که اولش هیجان زیادی دارن ولی اگه چند باز پشت هم گوش کردید دیگه نمیتونید اون آهنگ رو گوش کنید یه دلیل دیگه اینکه اصالت طراحی ندارن تا اصول طراحیِ خودشون رو نشون بدن، تا میای به ماشینشون عادت کنی، یه ماشین دیگه با قیافه ای کاملا متفاوت میزنن
حسين
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳من فقط در تایید حرفای صادق بگم که چند سالیه یه موجی به اسم مد گرایی دامن گیر اکثر خوروسازها شده. از جمله مرسدس بنز و هیوندای و بصورت ضعیف تر ب ام و و… به همین خاطر مدلهای جدید ماشینها شاید ماندگاری ظاهری مدلهای قدیمی رو نداشته باشن (متاسفانه) البته اینجا نمیشه بنز و هیوندای رو در یک دسته قرار داد چون بنز اصول و ویژگی های سنتی داره که هیوندای از اونا بی بهرس.
مسعود
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ازرقیبهای این خودرو قطعا کیا اسپرتیج هستش چرا به اون اشاره نشد؟ضمنن جلو پنجرش زشته
عليرضا
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳دوستان نیم نگاهی هم به رنو کولیوس بیندازید به جرات باکیفیت ترین سواری و امتیازات فنی را دارا است فوق العاده و غیر قابل قیاس
البته طراحی هیجانی ندارد ولی سوارش بشوید دوست ندارید از این suv اروپایی پیاده شوید یک آفرود واقعی و بسیار خوشدست
میثم
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام
نظرات رو که میخوندم خیلی ها از روی تعصب بیجا و کورکورانه چشمشون رو ب روی حقایق بستن و فقط از یک برند یا محصول خوب یا بد میگن
من خودم خیلی عشق ماشینم ولی خب از بد روزگار اهن پاره داخلی سوار میشم D: ب نظر من تو بازار الان آمار فروش و سود شرکتها همه چیز بما نشون میده همین دیروز اعلام شد ک شرکت Sony ژاپن در چندین بخش از جمله صوتی تصویری به زیان دهی رسیده و در حال تعطیلی یا واگذاری !!! به دلیل عملکرد رقیبش Samsung… ویا از اونطرف ژاپن رتبه اول پرفروش ترین خودروی سال رو داره …. خب این یعنی چی ؟! یعنی اینکه تو دنیا محصولات هر کشوری ک با کیفیت و بروز باشن خریدار داره حالا چ میخواد کره ای باشه و چه ژاپنی و آلمانی ….
نباید بگیم کره هیچی نیست چون تازه به این سطح تو دنیای صنعت رسیده یا اینکه برعکس بگیم ژاپن بهترین یا بدترین یا آلمان بهترین و بقیه هیچ …
شهرام
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳من هم تصور میکنم شاید فقط ما ” ایرانی ها ” هستیم که اینقدر متعصبابه در مورد اکثر چیزهای دور و برمون نظر میدیم!
چه ما خوشمون بیاد و چه نه کره جنوبی و ” هیوندای ” پیشرفت زیادی کردن
توی دنیا حرف برای گفتن دارن .. توی اروپا و آمریکا ماشین هاشون تردد داره !
از لحاظ سواری و کیفیت دارن مقایسه میشن با باسابقه ترین برندهای خودروسازی..
قرار نیست از همین الان با ” بنز ” رقابت کنه و اونو شکست بده !
امــا چون اونا ” مرد عمل ” هستن و نه مثل ما مرد حرف زدن ، باور کنید روزی میرسه که بتونن از بنز هم پیشی بگیرن !
مثلا کسی تصور نمیکرد سونی ژاپن یه روزی اینقدر معروف بشه
یا همین سامسونگ هر دوره بیاد رکورد فروش رو بزنه توی موبایل ها
اصلا توی دنیا کسی به آسیا یا شرق آسیا اهمیتی نمیداد…
ولی اونا کار کردن و وقت گذاشتن و ما هم طبق معمول فقط ” حرف میزنیم ” ..
” به عمل کار براید به سخن دانی نیست ”
وگرنه نه بنز از امداد الهی بهره میگیره و نه هیوندای! هر کی بیشتر زحمت بکشه نتیجه میگیره.
همین/.
ارشیا
۲۳ خرداد ۱۳۹۳خب اگه اینجوری که شما میگی باشه (که هست ) بنز خیلی با کره فاصله داره وکره هیچ وقت بهش نمیرسه چون هم سرعت پیشرفت بنز در حال حرکته هم کره ولی بنز الان جلو تره و کره عقب تر وا این ترنیب تا اخر ادامه داره
saied
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳خوبه ! همین
امیر مسعود
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳یکی از اهداف مهم ساخ خودرو های suv داشتن قابلیت های افرود(رانندگی خارج جاده ای) است که در این مطلب به ان اشاره نشده.
البته محصولات suv هیوندا قابلیت ها افرود کمتری نسبت به ماشین های تویوتا/جیپ/بنز/و… دارد
دادا
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳یکی ازدلایلی که ماشینای منطقه آزاد ازنظر مردم جالبتر بنظر میرسن آقایون باشگردهایی چندتا میارن وجولان میدن ماها هم میگیم بابا دیدی چی ماشینیه.متطقه آزادیه.فقط التهاب رو زیاد میکنن.همه شون هم تعریف میکنن.ماها اکثرا باور میکنیم.دوتا تابوت ساز هیچگاه بفکرمردم نیستن مطمئن باشید اگه بودن خیلی کارا میتونستن بکنن الان ما مجبورنبودیم چشم به ماشین خارجی بدوزیم.لااقل از طراح های بنام ایرانی مقیم خارج استفاده میکردیم.پس باید هنوز نیسان گاوی وووو تولید کنن با افاده بزور بدن بما. دنیا با یک پلت فروم چندتا ماشین تولید میکنه.ما با یه ماشین چندنوع در صندوق عقب میزنیم این اسمش فیس لیفته.لعنت به هرچه ضدایرانی
مجتبی
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام پدال جان 0-100 شتابش 11 هست اون که 8.7 شتاب 0-90 است
مجتبی
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳چند لینک راجب 0-100 این خودرو
2 لیتری 11
2.4 10
http://bahrain.yallamotor.com/new-cars/hyundai/tucson/2014/2-0l-fwd
http://bahrain.yallamotor.com/new-cars/hyundai/tucson/2014/2-0l-awd
http://bahrain.yallamotor.com/new-cars/hyundai/tucson/2014/2-4l-awd