هیوندای

تجربه رانندگی با هیوندای توسان 2014

هیوندای ix35 توسان ۲۰۱۴ نسخه بهبود یافته نمونه‌های قبلی است که از لحاظ ایمنی، عملکرد و طراحی داخلی دچار تغییراتی شده است. این خودرو لقب کوچک‌ترین SUV فعلی برند هیوندای را با خود یدک می‌کشد. توسان یک خودروی کراس آور کامپکت با ظرفیت ۵ سرنشین است که در بین خودروهای هم‌کلاس خود یکی از کوچک‌ترین مدل‌ها به حساب می‌آید. ولی همچنان فضای کافی برای مسافران این خودرو وجود دارد.

Hyundai ix35 Tucson 2014
Hyundai ix35 Tucson 2014
این خودرو در نسخه استاندارد به صورت دیفرانسیل جلو و به صورت سفارشی به صورت AWD یا All Wheel Drive تولید می‌شود. سیستم اتوماتیک ۶ سرعته آن تنها وضعیت موجود گیربکس است. مدل GLS توسان با یک موتور ۴ سیلندر ۲.۰ لیتری استاندارد عرضه می‌شود که توان تولید شده آن ۱۶۴ اسب بخار و گشتاورش ۲۱۸ نیوتن متر است. در تریم های SE و Limited (محدود) از یک پیشرانه ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر با توان ۱۸۲ اسب بخار و گشتاور ۲۴۰ نیوتن متر استفاده می‌شود. هر دو موتور دارای سیستم پاشش مستقیم هستند که باعث افزایش قدرت و کارایی می‌شود.
قیمت پایه این خودرو ۲۲ هزار و ۳۲۵ دلار است و توسان دیفرانسیل جلویی که در اختیار ما برای تست قرار گرفته بود از مدل Limited با قیمت ۲۹ هزار و ۸۳۵ دلار بود.
Hyundai ix35 Tucson 2014
Hyundai ix35 Tucson 2014

تست رانندگی

سیستم فرمان خودرو کاملاً نرم و سبک و کنترل و رانندگی با این خودرو ساده است. شتاب این مدل در کلاس خودش قابل قبول بوده و توسان استفاده شده در این تست ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر را در ۸.۴ ثانیه پر می‌کرد (۷.۸ ثانیه برای مدل ۲.۴) که از تویوتا RAV4 و هوندا CR-V سریع‌تر است.

پدال ترمز آن بسیار نرم است و مسافت مورد نیاز برای توقف در سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برابر ۳۷.۸ متر است که در کلاس خودش عملکرد متوسطی دارد. در قابلیت شش سرعته اتوماتیک توسان، کنترل تعویض دنده‌ها به صورت کاملاً دستی نیز امکان‌پذیر است که به راننده اجازه می‌دهد تا به راحتی برای کاهش توان موتور دنده معکوس بکشد.
2014 hyundai tucson limited
۲۰۱۴ hyundai tucson limited
برخلاف وضعیت مطلوب خودرو، در این توسان نیز مانند دیگر هم کلاسی‌هایش حس فرمان‌پذیری و کنترل شاسی خودرو نیازمند هنر رانندگی است و شاید کمی حس ناخوشایند را به شما منتقل کند.
نمایش نیم رخ خودرو مانند دیگر SUV های کامپکت خیلی جذاب نیست و این مسئله می‌تواند به خاطر ضخامت توسان و نحوه طراحی ستون‌هایش باشد.
توسان دیفرانسیل جلو به یک موتور ۲.۴ لیتر بزرگ‌تر مجهز شده است که مسافت طی شده در سیکل ترکیبی ۹.۸، در سیکل شهری ۱۱.۲ و در سیکل جاده ۸.۴ لیتر در صد کیلومتر است. در مدل‌های GLS که دارای پیشرانه ۲ لیتری هستند وضعیت کمی بهتر بوده و در سیکل ترکیبی ۹.۴۱، شهر ۱۰.۲۳ و جاده ۸.۱۱ لیتر در هر صد کیلومتر است.

ایمنی

هیوندای توسان ۲۰۱۴ نسبت به سال قبل خیلی هم تغییر چشمگیری نداشته است. تقریباً نتایج مشابه همان نتایج قبلی است. در تست‌های تصادف دولت فدرال امتیاز این خودرو ۴ از ۵ ستاره بوده است. در تست‌های خصوصی IIHS به توسان رتبه «خوب» را اهدا کرده است و در تست‌های دیگر جز چندین تست معدود به آن عبارت ضعیف را نسبت داده‌اند.

Hyundai ix35 Tucson 2014
Hyundai ix35 Tucson 2014
گرچه این خودرو از نبود برخی سیستم‌های ایمنی معمول مانند سیستم هشدار جدا شدن جاده، ترمز خودکار و هشدار وضعیت ترافیک رنج می‌برد ولی سرویس‌های ایمنی زیادی را از جمله Assurance Connected مخصوص کمپانی هیوندای را به شما ارائه می‌کند. سیستم هشدار تصادف، سیستم دستیار جاده ای بهبود یافته، و دیگر سرویس‌های مربوط به تعمیر و نگهداری نیز از جمله این خدمات است. دوربین عقب به صورت استاندارد بر روی مدل‌های SE و Limited نصب شده است.

طراحی داخلی

با اینکه از لحاظ ابعاد این خودرو از اکثر رقبای خود کوچک‌تر است ولی توسان جدید فضای بسیار مناسبی را چه در صندلی‌های جلو و چه در صندلی‌های عقب برای سرنشینان خود به ارمغان می‌آورد. صندلی‌های جلو وضعیت کاملاً مناسبی داشته و قسمت پشتی آن‌ها بسیار راحت است و می‌تواند در پیمودن مسافت‌های طولانی یا سفر امتیاز مثبتی محسوب شود. صندلی راننده قابلیت تنظیم ۸ جهته را دارد و حتی ناحیه کمری آن نیز در تریم های Limited نیز قابل تنظیم است. صندلی‌های عقب نیز فضای کاملاً مناسبی دارد و دارای دو مرحله خم شدن است.

2014 hyundai tucson limited interior
۲۰۱۴ hyundai tucson limited interior
در سال جاری، کنسول وسط مدل‌های SE و Limited به روز می‌شوند و در مدل Limited سیستم کنترل تهویه دو منطقه ای اضافه خواهد شد. حجم کنسول وسط کافی است ولی بزرگی آن تنها برای قرار دادن وسایل کوچک مناسب است. در زیر این کنسول نیز امکانات جانبی مناسبی نظیر جک کمکی، ورودی USB و خروجی برق ۱۲ ولت وجود دارد.
فضای داخل کابین و صندوق توسان با توجه به فضای ۷۲۷ لیتری صندلی‌های عقب باعث می‌شود تا قسمت بار توسان نسبت به رقبایش ۲۸۳ لیتر کوچک‌تر باشد.

ویژگی‌های متفاوت توسان

توسان های AWD یا تمام چرخ متحرک دارای قفل مرکزی متفاوت هستند که عملکرد بهتری دارد و به سیستم کنترل ترمز در سراشیبی، و سیستم تقویت استارت در سربالایی مجهز است که در تمام تریم ها وجود دارد.
هیوندای برای این خودرو گارانتی ۱۰ سال یا ۱۰۰ هزار کیلومتر را در نظر گرفته است و می‌تواند یکی از معیارهای مهم شما در انتخاب باشد.

2014 hyundai tucson limited interior
۲۰۱۴ hyundai tucson limited interior
از رقبای اصلی این خودرو می‌توان به هوندا CR-V 2014 اشاره کرد که از لحاظ کیفیت، کارایی و عملکرد کاربردی حرف‌هایی برای گفتن دارد. دیگر رقیب توسان ۲۰۱۴ مزدا CX-5 2014 است که طراحی زیبا، مصرف سوخت پایین و بهترین سواری در کلاس خودش، از مهم‌ترین مشخصات آن است. می‌توان به سوبارو XV Crosstrek 2014 نیز فکر کرد که همانند توسان در رده کامپکت ها قرار گرفته و مانند توسان قدرت مانور خوبی در رانندگی دارد.
آیا به نظر شما توسان ۲۰۱۴ ارزش خریدن دارد؟

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲۴ رای

غفاری

غفاری، مهندس مکانیک و علاقه مند دنیای خودرو، مترجم و نویسنده مجله پدال

مطالب مشابه

‫۱۳۴ دیدگاه‌ها

  1. شاهین

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (4696 ديدگاه)

    هیوندای است دیگر
    .
    .
    .
    .
    دو ماه اول نظراتو به خودش جلب میکنه ولی بعد از دو ماه… بماند.

    تویوتا RAV4 و نیسان قشقایی رو بهش ترجیح میدم.

    1. Ehsan

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (1251 ديدگاه)

      درود شاهین
      من هم باشم نیسان قشقایی و RAV4 رو انتخاب میکنم
      البته هوندا CR-V هم خوبه هم کیفیت و کاربرد و طراحی داخلی ولی یک نقص بزرگ داره از نظر ظاهری اصلا جالب نیست

      1. شاهین

        ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (4696 ديدگاه)

        احسان جون مزدا یادم رفت،مزدا هم انتخاب خوبیه.نمیدونم توی کشورمون هستش یا نه؟

        1. ژیار

          ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (59 ديدگاه)

          با پلاک ملی فکر نکنم امامن مزداcx7 رو از نزدیک دیدم با پلاک گذرموقت طراحیش چشم نواز بود. تازه سازنده ش که خیلی از هیوندای با سابقه تر وانظر شخصیم خیلی با کیفیت تره

    2. امین

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (433 ديدگاه)

      کدام یک بهتر است؟

      Sportage +
      IX35 –

      موافقم 1
      مخالفم 2
      1. hero

        ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (593 ديدگاه)

        هر دوشون چیزن!!!!!

      2. سعید

        ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (31 ديدگاه)

        اسپورتیج از توسان قشنگتره ولی سواری توسان نرمتره.از لحاظ امکانات و حجم موتور و کیفیت قطعات مثل همدیگه هستن

    3. matin

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (233 ديدگاه)

      ASX مال 2 یا 3 سال پیشه ولی توی یوروکمپ 5 ستاره آورده بود

    4. Metalhead

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (1678 ديدگاه)

      فقط RAV4

    5. Sadjad97

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (256 ديدگاه)

      چجوری میشه تمام دیدگاه ها رو دید؟
      آخه بعضی وقت ها صفحه کامل بارگذاری نمیشه و یا به صفحه بعدی نظرات نمیره!

      1. مرتضی

        ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (83 ديدگاه)

        نسبت به پولش خوبه

    6. hero

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (593 ديدگاه)

      درود بر شما
      ماشین کره ای خریدن مثل پول توی جوی آب ریختنه

  2. AUDI R8

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (42 ديدگاه)

    درود
    به نظر من طراحی کیاپخته تر از هیوندای
    اسپورتیج بهتره

    موافقم 1
    مخالفم 2
    1. رضا

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (1698 ديدگاه)

      به دلیل پیتر شرایر آلمانی!

  3. رضا

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    ماشین خوبیه ولی تویوتا rav4 خیلی ازش سرتره و خیلی هم قشنگ تره(و گرونتر)

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. شاهین

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (4696 ديدگاه)

      در مورد قشنگتر بودن باهات مخالفم داداش رضا.

      1. رضا

        ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (1698 ديدگاه)

        طراحی rav4 بسیاد خشن خشک و مردانه و مدرنه
        درحالی که هیوندایی بیشتر بدرد خانوما میخوره و اگه 5سال دیگه ببینیش حالت بهم میخوره

        1. شاهین

          ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (4696 ديدگاه)

          رضا جان یه سوال:
          قبول داری که مساله ی زیبایی و طراحی خودرو یه امر تقریبا سلیقه ای هستش دیگه؟
          همچنین قبول داری که بالاخره طراحی هر جقدر هم سلیقه ای باشه ولی خب یه کلیاتی داره دیگه؟
          به نظر من طراحی های کیا و هیوندای از نظر رعایت تناسبات طراحی،دقیق هستن و به راحتی امتیاز بالایی میتونن کسب کنن.
          به نظر من تویوتا RAV4 تا حدودی فاقد موارد بالا هستش ولی علی رغم این مساله من بازم RAV4 رو انخاب میکنم چون کیفیت بالایی داره و خیالم ازش راحت هستش.ارادتمندم.

        2. رضا

          ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (1698 ديدگاه)

          صدرصد زیبایی ماشین و کلا همه چی سلیقه ایه
          در این مورد خاص تا اونجا که متوجه شدم نظر بیشتر دوستان روی رقبای این ماشینه منجمله تویوتا

    2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (6526 ديدگاه)

      درود .

      من با رضا موافقم . راوفور زیباتره .

      1. امین

        ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (433 ديدگاه)

        اتفاقا توسان زیباتره. فقط حیف داشبوردش جالب نیست.

      2. ali97

        ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (101 ديدگاه)

        درود میلاد
        یه بار هم تو یه مقایسه دشمنی و تعصب رو گذاشتی کنار و گفتی تویوتا بهتره
        به خدا خیلی خوشحال شدم.واقعا راست میگم.

      3. محمدرضا

        ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (290 ديدگاه)

        من از توسان خوشم نمیاد و ازش دفاع نمیکنم اما خدایی داخل راو4 افتضاحه…

    3. یاروو

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (40 ديدگاه)

      حالا از کیفیت و این چیزا بگی سرتره ولی ظاهری رو بیخیال با اون طاقچه پشت راوفور. درسته از نسل قبلش قشنگتر شده اما بازم نمیشه بهش گفت قشنگ

    4. طوفان

      ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (149 ديدگاه)

      توسان جزء زیباترین ماشینهای SUV کامپکت هست به نظر من

      1. سعید

        ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (31 ديدگاه)

        کاملا با نظرت موافقم طوفان عزیز ! اتوموبیلهای زاپنی از لحاظ دوام و کیفییت قطعات و مصرف همیشه عالی هستن ولی متاسفانه از لحاظ قیافه اصلا قابل قبول نیستن ! همین لکسوس در مقایسه با برندهای هم رده ی خودش مثل بی ام دبلیو و جاگوار و کادیلاک قیافه ی چشمگیری نداره. اگه همین مورانو رو که دوستان ازش تعریف میکنن,به قیافه طراحی درجه های روی داشبوردش نگاه کنی فکر میکنی کیلومتر موتور هوندا رو جدا کردن روی داشبورد نیسان مورانو نصب کردن .

        1. saeid

          ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (188 ديدگاه)

          بسم حق

          من بهت منفی ندادم سعید جان تا ناراحت نشی
          ولی بنظرت mazda
          کمپانی که خودرو های زیبا نمیسازه ؟

          نسبت پول به زیبایی ملاک بهتری واسه انتخابه
          بله پورش 911 مسلما از مزدا 3 و 6 خیلی زیباتره
          ولی واقعا این ملاک درستیه ؟
          مزدا 3 و 6 rx7 rx8
          و حتی لکسس و تویوتا
          بنظرت تو کلاس و قیمت های یکسان با محصولات سایر شرکت ها
          واقعا حرفی برای گفتن ندارن ؟

  4. زیگما

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    همسایه طبقه پایین خونم، یه توسان داره، ازش پرسیدم راضی هستی ازش؟ گفت توی جاده ی چالوس افتادم توی یک چاله، از اون به بعد صدای عجیبی میده!

    یعنی ویژگی های آفرود توسان تو حلقم!!

    موافقم 1
    مخالفم 2
    1. Aidin

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (82 ديدگاه)

      زیگما خداییش بعضی وقتها از خودت حرف در نیار.

      1. زیگما

        ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (3072 ديدگاه)

        دستت درد نکنه …..یعنی دروغ میگم؟
        خیلی ممنون واقعا دستت درد نکنه.

        1. Aidin

          ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (82 ديدگاه)

          الآن بهت مثبت دادم تا از دلت در بیارم.ناراحت نشو

  5. احمد

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (381 ديدگاه)

    دوستان من این ماشین رو خریدم مدل 2013 فقط و فقط تونستم 4 ماه تحملش کنم نمیخوام بگم ماشین بدیه ولی اصلا جالب نبود
    اگه کس یخواید از رانندگی و سواری واقعا لذت هم ببرید و توامان کیفیت رو هم درک کنید قشقایی و رافور و میتسوبیشی گزینه هایی بسیار بهتری هستند گر چه متاسفانه خودروهای با کیفیت خوب هیچ وقت تو کشور ما فروش خوبی نداشتند و بازار دست 2 خوبی هم ندار مثل همین قشقایی البته من هم گول ظاهر و امکاناتو خوردم

    1. matin

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (233 ديدگاه)

      فقط ASX

  6. یه پسل باهوش

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1134 ديدگاه)

    برای من که فقط قیافه ی ماشین مهم

    دلم می خواد وقتی از دور نگاش می کنم حس خوبی داشته باشم

    با این حال اینو انتخاب نمی کنم

    به نظر من بین شاسی بلند های کوچیک هیچی به کیا اسپورتیج نمی رسه

    1. PEUGEOT

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (999 ديدگاه)

      آخه دوست عزیز شما که داخل ماشین نشستی چیزی نمی بینی و مردم دارن از قیافه ماشینت لذت میبرن بعد یه مدت هم قیافه ماشین عادی میشه
      ولی چیزی که مهمه کیفیت ایمنی راحتی و مصرف خودروست که خودت تجربه می کنی و همه اینا باعث لذت رانندگی میشه

      1. یه پسل باهوش

        ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (1134 ديدگاه)

        پژو ی عزیز حرف شما منطقی و قابل قبول

        واقعا هم کسی نمی تونه ادعا کنه که هیوندا یا کیا کیفت بیشتری نسبت به ژاپنی ها داره

        اما در مورد راحتی و سواری ماشین به عقیده من با اپشن هایی که کره ای ها روی ماشین می ذارن و در عین حال قیمتی رو که نسبت به تویوتا دارن

        میشه گفت واسه اون دسته از افرادی که قرار نیست سوئیچ ماشینو دست نوه هاشون بدن گزینه مناسبی باشه

        در مورد افرود هم من قسم می خورم نصف کسایی که شاسی بلند سوار می شن تاحالا شاید یکی دو بار تو جاده روستایی و ییلاقی رانندگی نکرده باشن چه برسه به مسیر های سخت صعب العبور

        در ثانی اگه کسی هم علاقه ای به بالارفتن از در دیوار اونم با ماشین داره

        به نظر من بجای لندکروز بهتره بره سراغ 405 (یا پاترول )

        مطمئنم به صرفه تره نهایتا مجبوره سه تا پژو عوض کنه :)

        این رو در اخر بگم ما وقتی داریم درمورد مقایسه هیوندا و کیا با تویوتا صحبت می کنیم داریم چن تا ماشین نسبتا لوکس بازار ایران رو با هم مقایسه می کنیم

        مطمئنا خیلی ها توانایی خریدشون رو ندارن

        و افرادی هم که سراغ این ماشین ها می رن مطمئنا مصرف سوخت و پول سرویس ماشین در کنار کلاس کارشون هیچه

        1. PEUGEOT

          ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (999 ديدگاه)

          از این نظر نگاه نکرده بودم
          جالب بود

    2. Metalhead

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (1678 ديدگاه)

      پسر باهوش هنوز هستی؟؟؟؟؟ از تابستون پارسال ما برای ایشون مدرک اوردیم که کره قابل مقایسه با ژاپن و آلمان نیست ولی قبول نکرد

      موافقم 1
      مخالفم 1
  7. PEUGEOT

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (999 ديدگاه)

    موافقم باهات احمد جان
    بابای من قصد خرید ماشیو داشت آخر تصمیم گرفت نیو سانتافه بخره که من به شدت مخالفت کردم و گفتم به جاش بیا یه C180 بگیر از همه لحاظ از این بالاتره ولی متاسفانه گول ظاهر ماشینو خورد و قبول نکرد الان هم بعد 3 ماه پشیمونه که این ماشینو خریده
    چون واقعا در جاده خیلی خسته کنندست و اصلا از نرمی و راحتی در این ماشین خبری نیست

    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (6526 ديدگاه)

      درود .

      ماشین کره ای اصلا تو کتم نمیره . نمیدونن چرا . نه تنها ماشیناش ، بلکه

      تمام لوازم خانگی و الکتریکیش . فقط لحظه ایی ازش خوشم میاد . هیچ وقت از

      دیدن ماشیناش و طراحی هاش به وجد نیامدم . خیلی معمولیه .

      1. Ehsan

        ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (1251 ديدگاه)

        ولی خدایی حرف اول در مانیتور و تلویزیون رو کره ای ها میزنن

        1. matin

          ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (233 ديدگاه)

          تلویزیون فقط سونی

        2. ارشیا

          ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (19 ديدگاه)

          اشتباه نکن تمامی دوربین ها تلویزیون ها و تمامی محصولات دیجیتالی ژاپنی ها بهتره ولی در مورد مانیتور باهات موافقم

      2. امین

        ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (433 ديدگاه)

        فعلا که سامسونگ دنیا رو گرفته میلاد جون.

      3. طوفان

        ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (149 ديدگاه)

        شوخی میکنی پنل های ال ای دی سامسونگ حرف اول رو میزنه در مورد گوشیهاش هم که لازم نیست من تعریف کنم . تعصب بد چیزیه. سعی کنیم واقع بین باشیم

      4. احمد

        ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (36 ديدگاه)

        میلاد جان حرف دلم رو زدی هیچ وقت از هیوندای خوشم نیومده

  8. امیرحسین

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام
    دوستان کسی میدونه خودرو های هیوندای مدل 2015 از چه ماهی میان توی بازار؟

  9. امیر

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (11 ديدگاه)

    این صفر تا ۱۰۰ تو ۷ ثانیه میره؟
    با موتور ۲۰۰۰cc با اون وزن !

    1. فرهاد

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (378 ديدگاه)

      داداش شما باور نکن یه چیزی نوشته دور هم باشیم

    2. فواد

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (291 ديدگاه)

      آقا زانتیا که صفر تا صدش 9 ثانیس این رو تو درگ میزنه بد هم میزنه. تجربه شخصیه ها از خودم نمیگم. حالا این چطور شد 7.4 الله اعلم!!

      1. پوریا

        ۲۷ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (2 ديدگاه)

        من این ماشین رو دارم
        زمان گرفتم 0-100 نه ثانیه بود با موتور 2400 سی سی

  10. مصطفی

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (173 ديدگاه)

    من که rav4 رو بیشتر میپسندم ولی قیمتش هم بیشتره توسانه

  11. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (6526 ديدگاه)

    درود .

    اقای غفاری ممنون از مطلب زیباتون .

    پیغام های من به دست شما میرسه ؟؟؟

    دلیورش نمیاد !!!!

    1. غفاری

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (54 ديدگاه)

      سلام ممنون
      نه چیزی نیومده از اخرین باری که با شما صحبت کردم دیگه مطلب جدید نیومده

  12. امید

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1323 ديدگاه)

    فقط خودروهای ژاپنی

    موافقم 1
    مخالفم 1
  13. YaShaR

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (294 ديدگاه)

    چندوقتیه ماشین Brilliance V5 SUV تو تبریز با پلاک منطقه آزاد بیشتر به چشم می خوره اولش تعحب کردم که وقتی مردم می تونن ماشینای معروف و بروز منطقه آزاد را با قیمت پایین بخرند چطور حاظر میشن برن سراغ ماشین چینی (مثلا فورد اج 25000$ ، برلیانس وی 5 18000$) پرس جو کردم از نمایشگاه دارها اکثر گفتن ماشین خوب و با کیفیتیه! کپی بی ام وه ایکس 1 با موتور 1.6 میتسوبیشی!! تو خود چین تیپ پایش 55 میلیون تومنه و تیپ فولش با گیریبکس اتوماتیک 65 میلیون تومن! شرکت سایپا هم قصد داره این ماشین رو مونتاژ کنه ولی احتمالا بالای صد میلیون قیمت میزاره!

    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (6526 ديدگاه)

      درود .

      بله . این هم مشخصاتش :

      من خیلی توضیح نمی‌دهم. همین بس که بدانید سایپا (یکی از دو خودروساز بزرگ کشور) محصولات جدیدی را وارد بازار خواهد کرد که از چین می‌آید.

      به نقل از اقتصادآنلاین، بدون یک «واو» کم و زیاد. البته می‌گویند قرار است بعد از واردات یکی دو هزار دستگاه، داخلی‌سازی‌اش آغاز شود. با این حال بین خودمان بماند،‌ احتمالاً در همین اوایل سهم طرف داخلی در ساخت چیزی حدود ۳۰ درصد است! ما و شما تا چندی دیگر میزبان یکی از شاسی‌بلندهای دیار اژدهای سرخ هستیم. البته این یکی از آن مدل‌های گم و گور در کوره دهات‌های چین نیست. اسم و رسم درست و حسابی دارد. شاید با کشور سازنده‌اش مشکل داشته باشیم ولی احتمالاً با خود سازنده‌اش چندان دعوایی نداریم.

      رفیق ب‌ام‌و از هزار فرسخی

      احتمالاً در گوشه و کنار چیزهایی درباره رابطه بین برلیانس و ب‌ام‌و شنیده‌اید. داستان واقعی این است که سال ۲۰۰۳ بین این چینی و آن آلمانی قراردادی امضا شد به این مضمون که طرف چینی مسئولیت ساخت، فروش و پشتیبانی برخی از خودروهای سواری طرف آلمانی را تنها در خود چین و تحت نظارت آنها به عهده بگیرد.

      این دو شرکت تقریباً روی هم ۴۸۳ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کردند. بیشتر تولیدات مربوط می‌شود به نسخه‌های سدان، کوپه و روباز سری ۳٫ سال ۲۰۰۹ دومین کارخانه ب‌ام‌و با ظرفیت سالانه ۱۰۰ هزار دستگاه توسط برلیانس در چین با سرمایه‌ای در حدود ۷۳٫۵ میلیون دلار احداث شد. حالا دیگر سری ۵ نیز به خط تولید اضافه شده بود. اما مهم، چیزی است که این اواخر ساخته می‌شود؛ کوچک‌ترین شاسی‌بلند باواریایی‌ها یعنی X1. در حقیقت از بین ۱۱ خودرویی که برلیانس تولید می‌کند، مدل V5 از همه بیشتر به این خودرو شبیه است. و از آنجایی که برلیانس و ب‌ام‌و به نوعی با هم همکار هستند، نمی‌شود این پروژه را یک تقلید دانست. به قول خودشان، بگوییم V5 و X1 خواهر و برادر هستند.

      درباره‌اش بیشتر بدانیم

      شنیده‌ها حاکی از آن است که سایپا قصد دارد نسخه ۱٫۶ لیتری این خودرو را هم با جعبه‌دنده دستی و هم با نمونه اتوماتیک راهی بازار ایران کند. یک چیزی می‌گویم فقط شلوغش نکنید. این پیشرانه‌های ۱٫۶ لیتری را میتسوبیشی به برلیانس تحویل داده است. پیشرانه‌هایی با کد ۴A92S که از سال ۲۰۱۰ توسط این ژاپنی تولید می‌شوند. این قوای محرکه سال ۲۰۱۰ روی مدل ASX و سال ۲۰۱۱ روی لنسر اروپایی نصب می‌شد.

      مصرف سوخت این خودرو بین ۶٫۹ تا ۷٫۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر می باشد و دارای استاندارد یورو ۴ بوده و مصرف سوخت و استاندارد آن می تواند برای ایران مناسب باشد اما با توجه به مشخصات کلی آن نباید از این خودرو به عنوان یک شاسی بلند انتظار داشت ، تنها می توان آنرا خودرویی سواری با ظاهر یک شاسی بلند دانست .امنیت ظاهرا در این خودرو مناسب بوده و دارای ۲ ایربگ برای تمامی مدل ها به صورت استاندارد می باشد و ۲ ایربگ پرده ای نیز برای برخی از مدل ها سفارشی و برای دیگران استاندارد می باشد .

      امکانات و آپشن‌ها

      تا این لحظه که در خدمت شما هستیم، هیچ اطلاعاتی درباره تیپ یا نسخه برلیانس فوق‌الذکر نداریم. البته همین که می‌دانیم قرار است دو مدل دستی و اتوماتیک آن وارد شود، خیلی است. با این اوصاف هر دو تیپ Comfort و Deluxe‌ آن را بررسی می‌کنیم. هر دو تیپ مجهز به ایربگ راننده و سرنشین در جلو هستند. در حالی که تنها در تیپ دیلاکس (یا دولوکس به قول فرانسوی‌ها) می‌توان ایربگ جانبی را مشاهده کرد. جالب آنکه هر دو مدل در این مشترک هستند که فاقد ایربگ پرده‌ای هستند. روی هر دو می‌شود کمربند ایمنی پیش‌کشنده ۳ نقطه‌ای را مشاهده کرد. ترمزهای هر چهار چرخ دیسکی هستند. روی این ترمزها می‌شود به صورت استاندارد EBD‌ توزیع نیروی ترمز، BAS‌ سیستم ترمز کمکی و ABS‌ ترمز ضدقفل را هم مشاهده کرد. البته خدا می‌داند وقتی پای این شاسی‌بلند به ایران می‌رسد باز هم می‌توان این سیستم‌ها را دید یا نه؟ چراغ سوم ترمز، فرمان برقی، حسگر دنده عقب و دزدگیر روی هر دو مدل کامفوتر و دیلاکس به صورت استاندارد تعبیه شده است. هر دو دارای چراغ‌های مه‌شکن هستند.

      با این تفاوت که روی نسخه فول می‌شود مه شکن‌هایی در جلو را نیز مشاهده کرد. گفته می‌شود روی درب‌های V5 بازوهای مقاوم‌کننده به منظور افزایش نیروی بازدارنده حین تصادف، نصب شده است. فرمان بشکن هم خیلی کار شاقی نیست. در کاتالوگ رسمی این خودرو ۲ آیتم عجیب به چشم می‌خورد؛ یکی قفل شدن درب‌ها و دیگری هشدار نبستن کمربند که هر دو در سرعت‌های ۲۰ کیلومتر در ساعتی فعال می‌شوند. حالا معلوم نیست در این دوره زمانه که سیستم‌های رادار ماهواره‌ای چیز خاصی تلقی نمی‌شود، چرا باید از یک همچنین آپشن‌هایی نام برد. متأسفانه برلیانس فوق با این همه اسم و رسم و هیاهو، مجهز به سیستم تهویه مطبوع دستی است. حتی گرم‌کن آینه نیز ندارد. خوش به حال ما اگر شانس بیاوریم و شاهد حضور V5 نسخه دیلاکس واقعی باشیم. آن وقت است که می‌شود از سان‌روف دو تکه برقی آن لذت برد. صندلی راننده در ۶ جهت قابل تنظیم است. در حالی که صندلی شاگرد تنها در ۴ جهت تنظیم می‌شود. جالب آنکه برف پاک‌کن عقبی آن نیز چند سرعته است. صندلی‌ها با پارچه ساده و به معمولی‌ترین حالت ممکن خواهند بود. اما در عوض غربیلک فرمان چرم‌پوش شده است. حتی وجود دکمه‌های کنترل سیستم صوتی روی فرمان، با چنین محصول چینی نیز یک حس خوب دارد. سیستم پخش آن CD، MP3 با پورت USB‌ است. امیدواریم همین طور بماند. زیر آرنجی و جا لیوانی را می‌شود در کنسول جلو دید.

      رقبای احتمالی

      بورس نیوز نوشت: راستش ما هنوز نمی‌دانیم قیمتش چقدر می‌شود. حدس و گمان‌هایی مطرح است که می‌گوید این محصول جدید سایپا چیزی بیش از ۷۰ میلیون تومان قیمت دارد. راست و دروغش بماند پای گوینده. حتی اگر بحث قیمت هم مطرح نباشد معلوم است که این چینی رقیب یک فرانسوی است که او نیز هنوز پایش به ایران باز نشده. به طور حتم پیش‌تر نام داستر را شنیده‌اید. یکی از تولیدات داچیای رومانی که زیرمجموعه‌ای از رنو محسوب می‌شود. اما داستر ۲ لیتری ۱۳۵ اسب‌بخاری کجا و این خودروی ۱۱۸ اسبی کجا؟

      1. Sadjad97

        ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (256 ديدگاه)

        خوب شد خیلی توضیح ندادیا !

  14. Metalhead

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    کره است دیگر ، درسته که اصلا قابل مقایسه با ژاپن و آلمان نیست ولی خب هرچیه از آشغالای تولید داخل و پژو و ماشین چینی بهتره

  15. امیر

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    فقط مزدا cx5 مدل 2014 (ایمن ترین خودروی 2014) با ظاهری بسیار زیبا و کیفیت بسیار بالا

  16. امیر

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    فقط مزدا cx5 مدل 2014

  17. فرهاد

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (378 ديدگاه)

    ” 0 تا 100 کیلومتر را در 7.8 ثانیه پر می‌کرد که از تویوتا RAV4 و هوندا CR-V سریع‌تر است.”
    دروغ محض
    آقا GT86 که 200 اسب بخاره و200-300 کیلو از این سبک تره و آیرودینامیک و گیربکس بهتری داره شتابش 8.2 ثانیست
    بعد چه جوری این بهتر میره!!!!!

    1. مجتبی

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (217 ديدگاه)

      به نظر میاد اشتباه تایپی شده باشه چون این شتاب اصلا به این ماشین با این موتور نمیاد

  18. خاوری مزراتی

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1102 ديدگاه)

    راهی بزن که آهی بر ساز آن توان زد
    شعری بخوان که با آن رطل گران توان زد

  19. امین

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (433 ديدگاه)

    مقایسه بین اسپورتیج و ix35

    ظاهر : ‌اسپورتیج
    عملکرد : اسپورتیج
    راحتی : اسپورتیج
    کیفیت : مساوی
    جادار بودن : ix35
    مشخصات فنی : مساوی
    ایزولگی (جلوگیری از ورود صداهای اضافی به درون کابین) : اسپورتیج
    خدمات پس از فروش : مساوی
    لوازم یدکی : نمیدونم :-)

    در نتیجه من اسپورتیج رو انتخاب میکنم.

    1. طوفان

      ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (149 ديدگاه)

      البته ظاهر سلیقه ایه و لی به نظرم ظاهر توسان بهتره اما در مورد کیفیت حق با شماست اسپورتیج استثنائیه !

  20. sajjad

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    چرا هیچکی نمیخواد قبول کنه که ماشینهای کره ای پیشرفت زیادی کردن و اگه اینو ایرانی های عزیر قبول نداشته باشن . دیگر مردم قبول دارن به خاطر همینم پر فروشترین ماشین تو دنیاست .زحمت کشیدن وخودشونو بالا کشیدن وکیفیت وطراحی های خودشونو بهتر کردن .ودر ثانی در این اشفته بازار خودرو وبا این همه گرانی. ماشین های کره ای یکی از بهترین انتخاب ها هستن . اما در مورد توسان باید بگم طراحی قسمت جلویی ماشین خیلی زیباست اما قسمت پشتشو کمی شک دارم زیبا باشه . در بین شاسی بلند های هیوندا وراکروز زیبایی خیره کننده ای داره ومن به شخصه عاشقشم .اما طراحی داخلیش جای تعریف نداره .

    1. چاپلو

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (488 ديدگاه)

      اکسلنت

      1. شاهین

        ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (4696 ديدگاه)

        سجاد جان من هم قبول دارم کره پیشرفت کرده،خیلی هم پیشرفت کرده ولی…(این سه نقطه یه دنیا حرفه ولی …!)
        راجع به پرفروش ترین تو دنیا،من منظور شما رو متوجه نشدم.تا جایی که من میدونم پرفروش ترین ماشین در دنیا تویوتا کرولا هستش.

        1. sajjad

          ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (5 ديدگاه)

          میدونم شاهین جان .من منظورم برند هیوندا بود که پرفروشترین برندسال گذشته ی میلادی شد

    2. حسين

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (1363 ديدگاه)

      سجاد جان ما همه موافقیم کره پیشرفت کرده. فقط سر دوتا چیز مشکل داریم: یکی اینکه جنسیس با سری 5 ب ام و نباید مقایسه بشه، ‌یکیم اینکه جنسیس حالا حاله ها ب ام و و مرسدس بنز و آئودی و … زیر پاش له نخواهد کرد.

    3. احمد

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (381 ديدگاه)

      برادر من مثل اینکه شما خیلی از مرحله پرتی کجا هیوندای تو سال میلادی گذشته پر فروشترین بوده …………….
      ابن نقطه ها کلب حرفه
      بعله باور کنید بیشتر طرفدار های هیوندای همچین اطلاعاتی دارند

    4. ارشیا

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (19 ديدگاه)

      کره هر کاری بکنه نمیتونه به ژاپن برسه چرا شما اینو نمیتونین قبول کنین من به شخصه پیشرفت کره ای هارو تحسین میکنم ولی من نمیدونم چرا این طوریه اصلا سواری ژاپنی ها یه چیز دیگس بهترین ماشین کره ای که کارکنانش سعی دارن اونو به کیفیت سواری ژاپنی برسونن باز هم نمیشه همون طوری که کیفیت سواری آلمانی از ژاپنی به کلی فرق داره

      موافقم 1
      مخالفم 1
  21. sadegh

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (2123 ديدگاه)

    دیدم توی کامنتا بعضی از بچه ها میگفتن که ماشینای هیوندای و کیا فقط برای مدتی جذابن. میدونید دلیلش چیه؟؟

    به نظر من این ماشینا طراحی های هیجانی دارن، یعنی چیزی که وقتی برای اولین بار میبینیش خیلی جلب توجه میکنه ولی بعد یه مدت کسل کننده میشه، در واقع مث آهنگ تکنو میمونن که اولش هیجان زیادی دارن ولی اگه چند باز پشت هم گوش کردید دیگه نمیتونید اون آهنگ رو گوش کنید یه دلیل دیگه اینکه اصالت طراحی ندارن تا اصول طراحیِ خودشون رو نشون بدن، تا میای به ماشینشون عادت کنی، یه ماشین دیگه با قیافه ای کاملا متفاوت میزنن

    1. حسين

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (1363 ديدگاه)

      من فقط در تایید حرفای صادق بگم که چند سالیه یه موجی به اسم مد گرایی دامن گیر اکثر خوروسازها شده. از جمله مرسدس بنز و هیوندای و بصورت ضعیف تر ب ام و و… به همین خاطر مدلهای جدید ماشینها شاید ماندگاری ظاهری مدلهای قدیمی رو نداشته باشن (متاسفانه) البته اینجا نمیشه بنز و هیوندای رو در یک دسته قرار داد چون بنز اصول و ویژگی های سنتی داره که هیوندای از اونا بی بهرس.

  22. مسعود

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (18 ديدگاه)

    ازرقیبهای این خودرو قطعا کیا اسپرتیج هستش چرا به اون اشاره نشد؟ضمنن جلو پنجرش زشته

  23. عليرضا

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    دوستان نیم نگاهی هم به رنو کولیوس بیندازید به جرات باکیفیت ترین سواری و امتیازات فنی را دارا است فوق العاده و غیر قابل قیاس
    البته طراحی هیجانی ندارد ولی سوارش بشوید دوست ندارید از این suv اروپایی پیاده شوید یک آفرود واقعی و بسیار خوشدست

  24. میثم

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (50 ديدگاه)

    سلام
    نظرات رو که میخوندم خیلی ها از روی تعصب بیجا و کورکورانه چشمشون رو ب روی حقایق بستن و فقط از یک برند یا محصول خوب یا بد میگن
    من خودم خیلی عشق ماشینم ولی خب از بد روزگار اهن پاره داخلی سوار میشم D: ب نظر من تو بازار الان آمار فروش و سود شرکتها همه چیز بما نشون میده همین دیروز اعلام شد ک شرکت Sony ژاپن در چندین بخش از جمله صوتی تصویری به زیان دهی رسیده و در حال تعطیلی یا واگذاری !!! به دلیل عملکرد رقیبش Samsung… ویا از اونطرف ژاپن رتبه اول پرفروش ترین خودروی سال رو داره …. خب این یعنی چی ؟! یعنی اینکه تو دنیا محصولات هر کشوری ک با کیفیت و بروز باشن خریدار داره حالا چ میخواد کره ای باشه و چه ژاپنی و آلمانی ….
    نباید بگیم کره هیچی نیست چون تازه به این سطح تو دنیای صنعت رسیده یا اینکه برعکس بگیم ژاپن بهترین یا بدترین یا آلمان بهترین و بقیه هیچ …

  25. شهرام

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (34 ديدگاه)

    من هم تصور میکنم شاید فقط ما ” ایرانی ها ” هستیم که اینقدر متعصبابه در مورد اکثر چیزهای دور و برمون نظر میدیم!
    چه ما خوشمون بیاد و چه نه کره جنوبی و ” هیوندای ” پیشرفت زیادی کردن
    توی دنیا حرف برای گفتن دارن .. توی اروپا و آمریکا ماشین هاشون تردد داره !
    از لحاظ سواری و کیفیت دارن مقایسه میشن با باسابقه ترین برندهای خودروسازی..
    قرار نیست از همین الان با ” بنز ” رقابت کنه و اونو شکست بده !
    امــا چون اونا ” مرد عمل ” هستن و نه مثل ما مرد حرف زدن ، باور کنید روزی میرسه که بتونن از بنز هم پیشی بگیرن !
    مثلا کسی تصور نمیکرد سونی ژاپن یه روزی اینقدر معروف بشه
    یا همین سامسونگ هر دوره بیاد رکورد فروش رو بزنه توی موبایل ها
    اصلا توی دنیا کسی به آسیا یا شرق آسیا اهمیتی نمیداد…
    ولی اونا کار کردن و وقت گذاشتن و ما هم طبق معمول فقط ” حرف میزنیم ” ..
    ” به عمل کار براید به سخن دانی نیست ”
    وگرنه نه بنز از امداد الهی بهره میگیره و نه هیوندای! هر کی بیشتر زحمت بکشه نتیجه میگیره.
    همین/.

    1. ارشیا

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (19 ديدگاه)

      خب اگه اینجوری که شما میگی باشه (که هست ) بنز خیلی با کره فاصله داره وکره هیچ وقت بهش نمیرسه چون هم سرعت پیشرفت بنز در حال حرکته هم کره ولی بنز الان جلو تره و کره عقب تر وا این ترنیب تا اخر ادامه داره

  26. saied

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    خوبه ! همین

  27. امیر مسعود

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (9 ديدگاه)

    یکی از اهداف مهم ساخ خودرو های suv داشتن قابلیت های افرود(رانندگی خارج جاده ای) است که در این مطلب به ان اشاره نشده.
    البته محصولات suv هیوندا قابلیت ها افرود کمتری نسبت به ماشین های تویوتا/جیپ/بنز/و… دارد

  28. دادا

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (593 ديدگاه)

    یکی ازدلایلی که ماشینای منطقه آزاد ازنظر مردم جالبتر بنظر میرسن آقایون باشگردهایی چندتا میارن وجولان میدن ماها هم میگیم بابا دیدی چی ماشینیه.متطقه آزادیه.فقط التهاب رو زیاد میکنن.همه شون هم تعریف میکنن.ماها اکثرا باور میکنیم.دوتا تابوت ساز هیچگاه بفکرمردم نیستن مطمئن باشید اگه بودن خیلی کارا میتونستن بکنن الان ما مجبورنبودیم چشم به ماشین خارجی بدوزیم.لااقل از طراح های بنام ایرانی مقیم خارج استفاده میکردیم.پس باید هنوز نیسان گاوی وووو تولید کنن با افاده بزور بدن بما. دنیا با یک پلت فروم چندتا ماشین تولید میکنه.ما با یه ماشین چندنوع در صندوق عقب میزنیم این اسمش فیس لیفته.لعنت به هرچه ضدایرانی

  29. مجتبی

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (217 ديدگاه)

    سلام پدال جان 0-100 شتابش 11 هست اون که 8.7 شتاب 0-90 است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا