هیوندای ix35 توسان ۲۰۱۴ نسخه بهبود یافته نمونههای قبلی است که از لحاظ ایمنی، عملکرد و طراحی داخلی دچار تغییراتی شده است. این خودرو لقب کوچکترین SUV فعلی برند هیوندای را با خود یدک میکشد. توسان یک خودروی کراس آور کامپکت با ظرفیت ۵ سرنشین است که در بین خودروهای همکلاس خود یکی از کوچکترین مدلها به حساب میآید. ولی همچنان فضای کافی برای مسافران این خودرو وجود دارد.
قیمت پایه این خودرو ۲۲ هزار و ۳۲۵ دلار است و توسان دیفرانسیل جلویی که در اختیار ما برای تست قرار گرفته بود از مدل Limited با قیمت ۲۹ هزار و ۸۳۵ دلار بود.
تست رانندگی
سیستم فرمان خودرو کاملاً نرم و سبک و کنترل و رانندگی با این خودرو ساده است. شتاب این مدل در کلاس خودش قابل قبول بوده و توسان استفاده شده در این تست ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر را در ۸.۴ ثانیه پر میکرد (۷.۸ ثانیه برای مدل ۲.۴) که از تویوتا RAV4 و هوندا CR-V سریعتر است.
نمایش نیم رخ خودرو مانند دیگر SUV های کامپکت خیلی جذاب نیست و این مسئله میتواند به خاطر ضخامت توسان و نحوه طراحی ستونهایش باشد.
ایمنی
هیوندای توسان ۲۰۱۴ نسبت به سال قبل خیلی هم تغییر چشمگیری نداشته است. تقریباً نتایج مشابه همان نتایج قبلی است. در تستهای تصادف دولت فدرال امتیاز این خودرو ۴ از ۵ ستاره بوده است. در تستهای خصوصی IIHS به توسان رتبه «خوب» را اهدا کرده است و در تستهای دیگر جز چندین تست معدود به آن عبارت ضعیف را نسبت دادهاند.
گرچه این خودرو از نبود برخی سیستمهای ایمنی معمول مانند سیستم هشدار جدا شدن جاده، ترمز خودکار و هشدار وضعیت ترافیک رنج میبرد ولی سرویسهای ایمنی زیادی را از جمله Assurance Connected مخصوص کمپانی هیوندای را به شما ارائه میکند. سیستم هشدار تصادف، سیستم دستیار جاده ای بهبود یافته، و دیگر سرویسهای مربوط به تعمیر و نگهداری نیز از جمله این خدمات است. دوربین عقب به صورت استاندارد بر روی مدلهای SE و Limited نصب شده است.طراحی داخلی
با اینکه از لحاظ ابعاد این خودرو از اکثر رقبای خود کوچکتر است ولی توسان جدید فضای بسیار مناسبی را چه در صندلیهای جلو و چه در صندلیهای عقب برای سرنشینان خود به ارمغان میآورد. صندلیهای جلو وضعیت کاملاً مناسبی داشته و قسمت پشتی آنها بسیار راحت است و میتواند در پیمودن مسافتهای طولانی یا سفر امتیاز مثبتی محسوب شود. صندلی راننده قابلیت تنظیم ۸ جهته را دارد و حتی ناحیه کمری آن نیز در تریم های Limited نیز قابل تنظیم است. صندلیهای عقب نیز فضای کاملاً مناسبی دارد و دارای دو مرحله خم شدن است.
در سال جاری، کنسول وسط مدلهای SE و Limited به روز میشوند و در مدل Limited سیستم کنترل تهویه دو منطقه ای اضافه خواهد شد. حجم کنسول وسط کافی است ولی بزرگی آن تنها برای قرار دادن وسایل کوچک مناسب است. در زیر این کنسول نیز امکانات جانبی مناسبی نظیر جک کمکی، ورودی USB و خروجی برق ۱۲ ولت وجود دارد.ویژگیهای متفاوت توسان
توسان های AWD یا تمام چرخ متحرک دارای قفل مرکزی متفاوت هستند که عملکرد بهتری دارد و به سیستم کنترل ترمز در سراشیبی، و سیستم تقویت استارت در سربالایی مجهز است که در تمام تریم ها وجود دارد.
هیوندای برای این خودرو گارانتی ۱۰ سال یا ۱۰۰ هزار کیلومتر را در نظر گرفته است و میتواند یکی از معیارهای مهم شما در انتخاب باشد.
ROLSE ROISE
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳فقط لندکروز!!!!!!!!
توسان و اسپورتیج رو ولللللش!!!!!!!!!
سعید
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳قطعا لندکروز از توسان و اسپورتیج بهتره ! همین طور که لکسوس از لندکروز بهتره و پورشه ی کایان و GMC هم از لکسوس بهتره ! (هرچقدر پول بدی همون قدر اش میخوری) .
امیر
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام سعید جان هیچ وقت suv های تویوتا را با هیچ برند دیگه مقایسه نکن که با هیچ برندی قابل قیاس نیس حتا پورش…البته سداناش و اون مدل کوپش هم خوبه ولی suv هاش از نظر کیفیت تولید عالی هستن.
یا حق
آرمان
۲۸ خرداد ۱۳۹۳شما هنو با کاین یا ML رانندگی نکردی …
هر ماشینی واسه یه کاریه
مثلا هیچ وقت fj تویوتا رو نمی تونی با کاین مقایسه کنی
امیر
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳سلطان آفرود TOYOTA FJ ودیگر هیچ
امیر
۱ مهر ۱۳۹۳واقعا هیوندای یکی از بهترین برندای خودرو هس.البته تو رنج قیمت خودش.واقعا شرف داره به محصولات تویوتا.هم زیباتر هم امکانات بیشتر داره هم عملکرد فوق العاده ای داره…این ماشین واقعا عالی هستش…
توسان 2015 ببینید چقدر شاخ هست
امیر
۵ مهر ۱۳۹۷سلام آقا امیر،روزتون بخیر
من قبلا کرولا 2011 داشتم،آپشن نداشت ولی رانندگیش خیلی خوب و سواری نرم داشت
ولی من بعدش توسان 2015 رو گرفتم
رانندکی و شتابش خوب بود
ولی سرنشینان عقب خیلی از کوبش ماشین و خشکی صندلی ها شکایت داشتند
درسته مقایسه سدان و شاسی بلند اشتباه
هست،ولی به نظر من همیشه نمیشه بر اساس زیبایی ماشین و آپشن هاش بگی یک برند از برند دیگه بهتره
amir
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳افرین به هیوندا…
گاری سازان داخلی یاد بگیرن
آرمان
۲۸ خرداد ۱۳۹۳تاریخ تاسیس ایران خودرو با هیوندای کره دقیقا تو یه ساله میلادیه
szm
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ماشین واقعا عالیه وکم مصرف وقیمت ان نیز مناسبه وامکانات خوبی داره من این خودرو رو دارم و ازش خیلی راضیم
احمد
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳باسلام.کیفییت توسان 2014 نسبت به رقبای خودش پایینتر.که این نکته امریست طبیعی زیرا از کمپانی هیونداست وکلا هیوندا سابقه خوبی از لحاط کیفیت نداره اینو ماشینای 4.5 سال کارکرده ش میگن. و قابل مقایسه با ماشینای زاپنی نیست مخصوصا تویوتا که سلطان افرود هست.به نظر من تو این کلاس rav4 بهترینه.
asadi
۲۹ تیر ۱۳۹۳ix 35 فول فول 150 میلیون تومن تویوتا Rav 4 فول فول 200 میلیون تومن دوست عزیز
7
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام به دوستان جای میتسیوبیشی ASX ژاپنی تو لیست رقبای توسان خالیه.
asadi
۲۹ تیر ۱۳۹۳میتسوبیشی موتور های ضعیف داره یعنی زود موتورشون میسوزه.
Amir
۵ شهریور ۱۴۰۰برادر عزیز مگ میشه ماشین ژاپنی موتور بسوزونه ؟؟؟بدون آب و روغن هم تخته گاز کنی نسبت به ماشین های دیگ حداقل دو برابر زمانی طول میکشه تا خراب شن این حرف واقعا چیه ک موتور میسوزونه، درست توسان توی رنج قیمتی خودش توی ایران به دلیل بازار خوبش ارزش خرید بیشتری داری ولی دلیل نمیشه میتسوبیشی رو نابود کنی ک اونم بدون هیچ علمی ،موتور ۲۰۰۰سی سی ک روی ماشین قرار گرفته با گیربکس CVT
هماهنگی خیلی خوبی داره و وزنن ۱۳۵۰ کیلویی ماشین رو خیلی خوب جواب گو هستش اگ میبنی توسان ۲۴۰۰ سی سی هستش نزدیک دویس کیلو هم سنگین تره ،مطمعن باش شرکت میتسوویشی علمشو داشته روی ماشین ۲۰۰۰ سی سی گذاشته
ali
۹ خرداد ۱۳۹۳سلام دوستان .به نظرتون این هیوندا بهتراست یا کیااسپورتیج
ارشیا
۱۱ خرداد ۱۳۹۳هیچ کدوم اگه تو همین رنج میخوای asx اگه حاضری بیش تر پول بدی rav 4 بهتره
آرمان
۲۸ خرداد ۱۳۹۳توسان بهتره اسپوریج یه کمی سفت و خشکه
امین
۴ تیر ۱۳۹۷بابا یه کم چیه یه اسپرتیج خریدم از تندر 90 هم خشکتره بخدا
p.a
۲۲ خرداد ۱۳۹۳اخه کی میاد اینا با لندکروز مقایسه کنه
احمقانست به قیمتاشون توجه کن
بعوشم این ماشین مخصوص جاده هستش بیشتر نه راه های نا هموار
تو یه ماشین مخصوص افرود را با این ماشین مقایسه نکن
به نظرم تو رنج قیمتی واقعا ماشین خوبیه(اسپورتیج هم خوبه که به نظر من انتخابشون سلیقه ایه)
ناصر
۶ مرداد ۱۳۹۳به نظرم نیو اکتیون عااااالیه ولی خدمات پس از فروش ضعیفش باعث شده کیا و هیوندای بیان بالا
ارشیا
۲۳ خرداد ۱۳۹۳پدال چرا اینجوری هستی ؟ تو مقایسه ها و بررسی ها تلاش داری کره ای هارو بهتر از ژاپنی ها جلوه بدی چرا ؟ به عنوان مثال در مقایسه بین توسان راو 4 نوشته بودی که توسان بسیار بسیار نرم تر از راو 4 است و راو 4 طراحی زشت هم داخلی و خارجی و سواری خشک دارد ولی توسان سواری نرم و طراحی داخلی و خارجی زیبا دارد کم مونده بود بگی کیفیتشم بهتره که شما گفته بودی کمی بهتره من قبول دارم که توسان زیباست ولی این یه مسءله سلیقه ای هست همچنین من طراحی راو 4 ترجیح میدم ولی من سوار هر دو شون شدم و در این مورد توسان بسیار سواری خشکی داره و بر عکس تویوتا هست هر کسی اون طراحی چرمی زیبای تویوتا را ببیند میفهمد که حرف نداره
بابک
۲۸ تیر ۱۳۹۳سلام،سه ماه پیش یکی خریدم،باکلاس و زیبا ولی انتظار نرم بودن داشتم، حالا ببرم زده بفروشم آزار بخرم…کاش میشد با این پول لکسوس یا لندرور خرید،!!!
ناصر
۶ مرداد ۱۳۹۳http://usnews.rankingsandreviews.com/cars-trucks/rankings/Affordable-Compact-SUVs/
حتما مداجعه کنید.میبینید بهترین suvافرود تو بررسی جهانی چیه
آوا
۱۵ مرداد ۱۳۹۳من توسان گرفتم خیلی ازش راضیم ماشین نرمو باکلاسیه
پویا
۱۷ مرداد ۱۳۹۳من میخوام با مبلغ 150 تا 160 میلیون تومن یه ماشین بخرم.بین دوتا گزینه موندم یکی هیوندا توسان و یکی کیا اپتیما.. از ماشینم هیچ استفاده آفرودی نمیکنم. حتی شاستی بلند بودن و یا سواری بودن مهم نیست برام. فقط میخوام بدونم سواری کدوم یکی بهتره و مصرف و استهلاک و لوازم یدکی کدوم یکی ارزون تره؟ لطفا راهنماییم کنید.
سعید
۹ شهریور ۱۳۹۳من همینو خریدم پلاک منطقه ی ازاد انزلی
فروختم
الان دارم همینو پلاک ملی شو می خرم
mostafa
۲۱ آبان ۱۳۹۳ینی اون کامنتایی که نوشتن توسان هیچه فقط لندکروزر میخونمشون تا نیم ساعت به حال هموطنام گریه میکنم!!!!لندکروزر 300 میلیونه!!!میفهمی؟300 میلیون
پوریا
۲۷ آبان ۱۳۹۳من این ماشینو دارم
همه چیش با اسپورتیج مساویه ولی راحتی-نرمی-زیبایی اینو اسپورتیج نداره
به نظرم اسپورتیج یکم شبیه تخم مرغه:|
ولی امکانات داخلی اسپورتیج بهتره
علی ماسل کار
۶ آذر ۱۳۹۳من بعد از کلی تحقیق بین این و اسپورتیج آخر توسان ترجیح دادم و اگه خدا بخواد تا دو ماه دیگه یکیشو میخرم
سینا
۱۶ آذر ۱۳۹۳من الآن دارم هر کی میگه بده دروغ میگه نسبت به قیمتش خیلی هم خوبه
هادی
۲۸ آذر ۱۳۹۳با سلام آیا تمام توسانها دو دیفرانسیلند
حسین
۱۰ دی ۱۳۹۳سلام دوستان به نظر شما توسان 2014 بخرم یا کمری 2014 ؟
naeem
۱۵ دی ۱۳۹۳فقط سوناتا 2014 و 2015 اون هم نیوفیس وارداتی تمام فول چون وقتی توش می شینی انگار که توی هوا پیما نشسته ای
حسین
۱۶ دی ۱۳۹۳سلام دوباره.تا سقف 140 میلیون تومان شما چه ماشینی رو پیشنهاد میکنین که ارزش خریدن رو داشته باشه از هر لحاظ.
حسین
۱۶ دی ۱۳۹۳سلام.تا سقف 140 میلیون تومان ماشین چی بخرم؟
الیاس
۲۱ بهمن ۱۳۹۳سلام. ببخشید پسوند لیمیتد در توسان یعنی چی؟
پسوند ال ام یعنی چی؟
آیا توسان لیمیتد همان ال ام است؟
من میخوام بخرم آسان موتور میگه توسان ال ام فول داریم الان.
امیر
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴من میخوام توسان بگیرم ولی ازخشک یا نرم بودنش خبر ندارم چون تجربه i20رو داشتم نمی خوام ماشین خشک بخرم لطفا راهنماییم کنید که نرم بودنش مثل مزدا3 وماشین های ژاپنی هست واینکه میخواستم بدونم تهویه هوای جداگانه برای سر نشین جلو دارد یانه
نیما کریمی
۱۰ خرداد ۱۳۹۹مشتی بخر حرف نداره ماشین نرم وبرویی هستش پشیمون نمیشی
امیر محمد
۱۸ خرداد ۱۳۹۴واقعا برام جالبه.وقتی نظرات شما دوستان رو میخونم خندم میگیره.اکثرا اومدید گفتید فقط لن کروزر و میتسوبیشی و……. این آقای غفاری اومده درباره هیوندای توسان نوشته پس خواهشا درمورد همون توسان و رقباش نظر بدید .وقتی هنوز رنج رور و لند کروز سوار نشدید واسه چی در موردشون نظر میدید؟؟؟؟
حمید
۱۰ مهر ۱۳۹۹واقعا هم ، ازطرف پرسیدن ساندویچ کالباس بهتره یا سوسیس گفت شیشلیک
حمید
۲۹ خرداد ۱۳۹۵عزیزانی که میخوان توسان بخرن باید بگم که این ماشین رو چندماهه خریدم همه چیزش خوبه ولی شدیدا خشکه .باور کنید که از پرایدم خشک تره مثل اینکه اسپورتیج هم همینطوره اصلا به درد جاده ناهموار نمیخورن پرت می شید تو هوا انگار تراکتورسوارشدی بخدا عین واقعیته.حس راحتی اصلا به شما منتقل نمیشه.ولی چیزای دیگش عالیه.
samv7.esf
۲۵ تیر ۱۳۹۵سلام دوستان. من به شخصه همیشه ماشینای ژاپنی رو ترجیح میدم بخاطر دوام و کیفیت و لذت رانندگیشون. خودم هم الان یک کرولا 2015 دارم که البته قصد تعویضش رو با کمری هیبرید دارم. یکی از دوستانم توسان 2014 سفارش عمان داره و که تا الانمیگه خیلی راضیه ازش. چند وقت پیش ماشینم رو فروخته بودم وماشین نداشتم و دوستم قصد داشت با خانمش بره کیش با هواپیما و خلاصه ماشینش رو حدود 6 روز به من قرض داد. مدت کمی بود ولی تجربه خوبی بود. از نظر طراحی اتاق و قرار گرفتن صندلی ها خیلی خوبه و نمیشه بهش ایراد گرفت. صندلی هاش هم خوب هستن ولی خود اتاق خشکه و لرزش و ضربه رو وارد اتاق میکنه ولی در کل اذیتتون نمیکنه و خوبه. از نظر شتاب و قدرت نمیشه ازش توقع پرادو داشت ولی در حد خودش خوبه. به نظرم با ویتارا ۲.۴ و اسپورتیج و کرولای خودم در یه سطح هستن. امکاناتش هم که نسبت به خیلی از ژاپنی های با قیمت بالاتر بیشتره. نسبت به قیمتش ماشین خوبیه و ایراد خاصی نداره. یه مورد دیگه هم که بودش اینه که اتاقش بی صداست و خیلی نرمه و صدای موتور کم میاد داخل که خیلی از این موردش خوشم اومد. امیدوارم کمکتون کرده باشم تو تصمیم گیریتون واسه این ماشین. با تشکر
داش علی
۲۲ اسفند ۱۳۹۵سلام دوستان. خدایش روی هیچچیز تعصب نداشته باشید و واقعیت بگید. هر ماشینی باید در حدی که پول میدیم انتظار داشته باشیم. یعنی شاخص مقایسه نسبت ارزش ماشین به قیمتش باشهو یا هر شاخص نسبی دیگه به شرطی که به پارامتری مثل قیمت که که قابل درک برای همه هست تبدیل بشه. بنابراین توسان با این شاخص واقعا ارزش خرید داره- ماشینهای ژاپنی در حد قیمت توسان واقعا از نظر طراحی پایین ترند. ولی کلا کلاس ماشین ژاپنی در حد اسیایی ها بالاتره روی این تعصب نداشته باشین. من خودم توسان دارم سایر ماشینها را مقایسه کردم و سوار شدم. حالت بهینه برا من توسان بود. اسپرتیج هم در حد توسان هست ولی سلیقه من متفاوت بود و نخریدم ولی در حد قیمتش ماشین عالیه هست اگر کسی از ظاهرش و صندلی های عقبش خوششش بیاد. برای خانواده به نظر من جاش کمه ولی از توسان اسپرت تره
جعفر
۴ آذر ۱۳۹۸سلام من ۲۰۱۳ فول گرفتم راضیم الکی از ماشینی که تجربه رانندگی باهاش نداشتید نظر ندید خیلیم عالیه یکه یکه
نیما کریمی
۱۰ خرداد ۱۳۹۹واقعا ماشین عالی هستش خیلی برو هستش بابای من همین مدل 2014 رو داره واقعا سالار از سانتافه هم برو تر وبهتره باور کنید
Amir
۵ شهریور ۱۴۰۰صد درصد از سانتافه بهتره از لحاظ شتابی وزن سانتافه خیلی بیشتره موتور سانتافه جوابگو اون هیکل نیس برای همینه یه یاتاقان زدن میوفتن