هیوندای وراکروز یا همان ix55 بزرگترین suv شرکت هیوندای میباشد و البته صحیح تر این است که بگوییم، بود. این مدل هیوندای در بازار ایران بازار خوبی دارد و کمی خود را از کیا موهاوی (که تولید آن هم متوقف شده) پیش انداخته است. البته این موقعیت با توجه به مزیتهای زیادی که این خودرو به موهاوی دارد، چندان هم دور از انتظار نبود. از ظاهر جلوی خودرو شروع میکنیم. مه شکنهای کوچکی که در قسمت پایین سپر هستند خودنمایی میکنند.
جلوپنجره کاملاً با ظاهر جلو جور درآمده و این یکی از شگردهای هیونداست. درکل نمای جلوی این خودرو کاملاً پویا و دلپذیر است. البته همه در نگاه اول به این موضوع پی میبرند که در سپر این خودرو فوقالعاده زیاد پلاستیک به کار برده شده است. ظاهر این خودرو در نمای جلو همهپسند است و با سلیقهٔ بیشتر ما ایرانیها جور در میآید. از نیمرخ جانبی به این خودرو نگاه میکنیم. این خودرو رینگهایی دارد که اندازهٔ آن متوسط بوده و کاملاً با بدنهٔ خودرو جور درمیآید. از پهلو هم وقتی به آن نگاه میکنیم پلاستیکهای زیادی دور آن را فرا گرفته که از خودرویی ۲۰۰ میلیون تومانی بعید است. عقب این خودرو هم مانند جلو از فرم خوبی برخوردار است و کاملاً همهٔ سلیقهها با آن میخواند. ۲ اگزوزی که در قسمت پایینی عقب خودرو قرار دارد ظاهر خوبی دارند. فرم چراغها هم به نظر من عالی است. به داخل خودرو میرویم. کیفیت ادوات راضیکننده است. همچنین این خودرو با امکاناتی از قبیل حافظه صندلی، گرمکن صندلی، تهویه اتوماتیک، درب برقی صندوق عقب و محفظه خنککننده ارائه می شود.
ماشین را استارت میزنیم و صدای غرش موتور را میشنویم. تنها در زمان استارت زدن کمی صدای موتور به گوش میرسد. ماشین راه میافتد دنده اتوماتیک آن کاملاً بهموقع تعویض میشود. البته این دنده تیپ ترونیک ۶ سرعته، واقعاً جعبه دندهای عالی برای هیونداست. از نظر صاحب این خودرو کیفیت فرمان به طور محسوسی پایین است. طوری که پس از اینکه شما مسافتی از تهران تا مشهد را طی کنید. دستتان کاملاً عرق کرده و فرمان کاملاً ساییده شده است. خرید محافظ عرقگیر برای این فرمان لازم است. این خودرو کاملاً به صورتی نرم از چالههای آسفالت نهچندان خوب ایران میگذرد. (این تست در یکی از شهرکهای خلوت تهران انجام شده است). به گفتهٔ صاحب خودرو این مدل تا سرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت حس خوبی را به راننده القا میکند. ولی از سرعت ۱۳۰ کیلومتر در ساعت به بعد حس ناامنی به راننده دست میدهد. این خودرو فضایی ۷ نفره دارد که روکش چرم صندلیهای آن کاملاً معمولی است و انتظار بیشتری از چرم صندلی یک خودرو ۲۰۰ میلیونی میرود. پیشرانه شش سیلندر وراکروز با حجم ۳۷۷۸ سیسی قادر به تولید ۲۶۰ اسب بخار نیرو در دور موتور ۶۰۰۰ و ۳۴۸ نیوتن متر گشتاور در دور موتور ۴۵۰۰ میباشد. مصرف سوخت و میزان آلایندگی این خودرو را میتوان از معایب آن دانست. مصرف سوخت در شهر ۱۲.۴ و در بزرگراه ۷.۶ و به صورت ترکیبی ۹.۴ لیتر اعلام شده که به سهمیهبندی بنزین ایران اصلاً جور در نمیآید و در مورد این خودروی تست شده به ۱۰ لیتر در صد کیلومتر نیز میرسید. میزان CO2 تولیدی نیز در هر کیلومتر ۲۴۹ گرم است که رقم نسبتاً بالایی میباشد. شتاب صفر تا صد این خودروی ۲۲۶۱ کیلویی ۱۰.۴ ثانیه و نهایت سرعت آن ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت میباشد. تولید وراکروز در سال ۲۰۱۲ متوقف شد و نسخه هفت نفره سانتافه جدید، جانشین آن شد.
سلام بر همگی پدرم یه مرد میانسال که بدنبال یه خودرو شاسی بلند تاحد امکان نرم و جاداره که نهایتا 5سال استفاده کنه و البته بخاطر کارهای کشاورزی و رانندگی در جاهای نسبتا ناهموار دوام و کیفیت مطلوبی داشته باشه بودجه بین140تا160میلیون تومن-صفر یا با کارکرد پایین موفق باشید
کیا مو هاوی لش و سنگین و بازار خرید و فروش نامناسب و بد کیفیت بودن مواد داخل کابین و رنگ بندی داخل افتضاح وهندلینگ ضغیف یعنی بالای 140تا سرعت کنترل نداره و گرانی قطعات
داداش برو موهاوی رو سوار شو پاتو بزار تا ته روی گاز وقتی جادرو جر داد میفهمی موهاوی یعنی عظمت موهاوی موهاوی موهاوی فقط موهاوی تو خارج جاده کولاک میکنه این ماشینو آمریکایی ها طراحی کردن شوخی نیست که آمریکایی ها هم توی آفرود و هم توی جاده همه ی ماشینشون حرف اول رو میزنه تو اینترنت بزن این آفرود موهاوی تو گل اونوقت میبینی چیه موهاوی موتورش سال 2009 یکی از 10 موتور برتر جهان بوده 380 اسب بخار که شوخی نیست حالا شاید بگید این هیچی نمیدونه موهاوی که 380 اسب نیست ولی هست توی دفترچه ماشین قسمت مشخصاتش نوشته 4.6 لیتری 380 اسب بخار به انگلیسی بعدشم موهاوی رو اگه آرم کیا رو از روش ورداری همه خیلی زود میفهمن میگن این ماشین آمریکایی طراحان فورد 29 ماه روی موهاوی کار کردن تقدیم به موهاوی سوارا
این خودرو بشدت فنر بندی خشک و خارج جاده ای دارد و برای نیازهای روزمره و مسافرت مناسب نیست و سیستم هندلینگ آن یاد آور پاترول قبل از نرم کردن فنرها ست 200 کیلومتر خارج از شهر رانندگی کنید مثل اینه که بدنتون رو تو هاون کوبیدن برای تمام دست اندازها و موجهای جاده باید سرعت رو کاهش بدین تا از برخورد سر سرنشین به سقف جلوگیری بشه
من این ما شین رو دارم خیلی ماشین خوبیه من قبلا ix35 داشتم موهاوی داشتم پرادو 4در و 2در v6 داشتم و پورشه کایین gts ولی از همه بهتر ix55وپرادو وپورشه بوده با تشکر
باعرض سلام من مدل۲۰۰۷ داشتم وخیلى راضى بودم ، واقعاً رانندگى با ix55لذت خاصى به راننده مى ده ,بعد مدل ۲۰۱۲گرفتم ترانزیت کردم وبه چند کشور مسافرت کردم، باورکنید وقتى بنزین سوپر خارج ازایران وارد باک بنزین این ماشین مى شه مث هواپیما مى خواد پروازکنه، تنها اشکالش همون مصرف بنزینه که اونم طبعییه من که خییلى را راضى بودم
ما تا به حال سه تا وراکروز داشتیم که با أولی تو جاده تصادف کردیم شاخ به شاخ با سرعت بالا به سرنشین های سورنتو دو نَفَر جلو زخمی شدن ولی به ما چیزی نشد این از نظر ایمنی. تو شتاب گیری حرف نداره پرادو v6هم نمیتونه کاری بکنه. از نظر آفرود با آفرود سبک مشکلی نداره بخوصوص توی گل که أصلا گیر نمیکنه دوستانی که میگن موهاوی بهتره بعد یکى دو سال که به سرو صدا افتاد چی قیمتش هم بهش میاد
من یک مدل 2011 دارم که از صفر دست خودمه. گیربکس و موتور این خودرو به طرز عجیبی ، درست با هم کوپل شدن. شتاب ماشین ، اصلاً به هیکلش نمی آد و چیزی شبیه شتاب بی ام و های 2002 قدیمیه که شما را به صندلی می چسبونه.به قول بچه ها، این ماشین خیلی وحشیه .در هر سرعتی، با یک اشاره به گاز، هنوز توان فرار داره . مصرف سوختش هم به نسبت سرویسی که به شما میده، بد نیست. اگر با سرعت حدود 80-90 در جاده برونید، به حدود 7lit/100 می رسه.در شهر حدود 15 و ترکیبی حدود 12. درسرعت 80-90 احساس می کنید ماشین ساکنه و حرکت نداره. سرنشین خودرو چه یک نفر باشه، چه ده نفر(من با نه نفر دیگه همراه بار داخل باربند به مسافرت رفته ام)، هیچ فرقی برای این ماشین نداره . نه سرازیری می شناسه و نه سر بالایی… عملکرد ترمزها عالیه. اگر از یک سواری سدان خوب به این ماشین منتقل میشین، سر پیچهای جاده، در ابتدا به نظر می رسه کم میاره. اما وقتی بهش عادت کردین، این مشکل هم رفع میشه. وقتی صندلیهای ردیف وسط را هم بخوابونید، به خاطر نوع در صندوق عقبش،به اندازه یک نیسان وانت به شما ظرفیت حمل بار می ده. طراحی ابعاد صندلیهای ردیف سوم بی نظیره و برای افراد بزرگسال هم قابل استفاده است. ابتکار فرو رفتن این صندلیها در کف خودرو، یک برتری محکم و بلامنازع در برابر پرادو و حتی لندکروزر به حساب می آد. دوستان من که به سبب موفقیت مالی و لزوم حرکت به بالا(!) ix55 را با لندکروزر عوض کردن، در همون چند روز اول پشیمون شدن.، الآن بعد از 4 سال سر وصدا افتادنش ، هنوز آنچنانی نیست. چرم صندلیها را باید با روکش محافظت کنید وگرنه خیلی زود خراب میشه. همینطور غربیلک فرمان. من که آن زمان 70 میلیون خریدم و الآن با هیچ ماشینی عوضش نمی کنم !
اطلاعاتت غلطه اولا شتاب وراکروز ۱۰.۴ نیست من خودم با مدل ۲۰۱۰ خودم ۸.۳ به ۱۰۰ رسیدم که تست رسمى هم ۸.۵ ثانیه رو گفته بعدشم تولید وراکروز از اخر سال ۲۰۱۳ متوقف شد با وراکروز تا ۲۰۰ تا پر کردم تو اتوبان قزوین-رشت احساس نا امنى نمیشه حتى سر کل کل با یه سوناتا ۶ سیلندر ۲۰۰۹ با ۱۸۰ تا سبقت گرفتم و ماشین کوچیکترین نافرمانى نشون نداد
باهات کاملا مواقفم این ماشین توی هر سرعتی که باشدبا کوچک ترین اشاره پدال گاز سریع شتاب میگیره حتی من با این ماشین از ماشین پدرم که بنز s500 هست باسرعت 214 تا سرعت سبقت گرفتم
دوست من این خودرو (وراکروز)روی سرعت ۲۰۰ کیلومتر کات آف میکنه(یعنی گاز نمیخوره شاید دور موتور هنوز هم جا برای بالا رفتن و بالا بردن سرعت داشته باشه ولی از داخل ECU قفل شده بر روی دور موتور حدود ۶۰۰۰ دور در دنده ی ۶ ECU اجازه ی سوخت رسانی بیشتر رو ب داخل سیلندر ها نمیده)باتشکر
شتاب عالی ، فرمانپذیری عالی ، بی صدایی اتاق عالی ، قدرت موتور عالی ، امکانات عالی ، جاداری فضا عالی …اما صندلیهای چندان راحتی نداره بخصوص برای افراد هم قد و قواره من با 175 :) شاید اگه قدم 180 بود گزینه ی آخر هم عالی بود ;) کلا خوب ماشینی طراحی کردن انصافاً نظر شخصی بود مخالفا به بزرگی خودشون ببخشن :)
سلام، من از سال ۲۰۱۱ مالک ix55 شرکتی هستم و اونو از نمایندگی ۲۱۷ هویک و ادریک به مبلغ ۷۵۵۰۰۰۰۰ تومان ثبت نام کردم و قرار شد که بعد از ۶۰ روز تحویل بدن و بعد از ۵۳ روز ماشین رو در محل نمایندگی به من دادن و بعد از ۲ روز مدارکش اماده شد و کلا بعد از ۵۶ روز بعد از عقد قرارداد ماشین رو پلاک کردم، مشخصات فنی که شما در بالا ذکر کردید در درون دفترچه خودرو کمی با تفاوت ذکر شده، وزن خالی خودرو ۲۰۰۹ کیلوگرم هست که وقتی میخواستم ماشینم رو کاپتاژ کنم و با یک باک پر بنزین اونو در گمرک روی بازکول بردم ۲۰۷۰ بود، گشتاور هم در دفترچه ۳۴۷ ذکر شده ، حداکثر سرعت هم درون پارنتز ذکر کرده برای ix55 سرعت ۲۰۵ که محدود کننده کامپیوتری هست و برای وراکروز محدود کننده نداره و سرعت ۲۴۰ ذکر شده، از شتاب چیزی نگفته ولی وقتی در اون زمان و در سایت هیوندای پرفورمنس رو چک کردم زده بود ۸.۵ شتاب ۰ تا ۱۰۰ که خودم در شهر تهران و دمای ۳۴ درجه اونو تست کردم حدود ۹ ثانیه بود، مصرف سوخت در دفترچه خودرو برای شهر زده ۱۵.۵ و جاده ۱۰.۷ و میانگین ۱۳ که وقتی خودم سوار ماشین هستم در تهران معمولا کمتر از ۱۶.۵ نشون نمیده و در جاده ۹ تا ۱۰ ، نکته مثبت قطعات پلاستیکی سپرها و دور خودرو اینه که هم به ماشین جلوه زیبایی داده هم اینکه بارها شده خودروهای دیگه که بهش مالیدن به راحتی ترمیم شده و خودرو تصادفی بحساب نمیاد موقع فروش، به راحتی به سرعت ۲۰۵ میرسه و اصلا برخلاف نظر شما که فرمودید بعد از سرعت ۱۳۰ احساس نا امنی میکنیم اینطور نیست، فنربندیش واقعا عالیه و حس خودرو سواری رو القا میکنه، نکته خوب ماشین اینه که گیربکس و گشتاور موتور برای این وزن فوق العادست و زمانی که ۱۲۰ کیلومتر سرعت داریم دور موتور روی ۱۹۰۰ هست و کوچکترین صدایی درون اتاق نیست، هر سه تا اینه ها هم الکتروکرومیک هستن و در شب نور ماشینهای پشت اصلا مشکلی ایجاد نمیکنه، الان هم نزدیک ۵ ساله دارمش و با هیچ چیز عوضش نمیکنم
سلام برای وراکروز مانیتور کاسکا نصب کردیم ازمسعودنیا گرفتیم توخیابون مهناز ولی اولین درجه ی ولومش خیلی آزاردهندست الان نمیدونیم چه راه حلی داره لطفا راهنمایی بفرمایید پیش خودشم بردیم نتونستن کاری کنن
معمولا شاسی بلندها سواری چندان خوبی ندارن و خیلی خشک هستن. من خودم یک سواری معمولی ساخت ایران خودرو دارم که سورن EF7 هست و 2 برادرم که بارها در صندلیهای عقب این ماشین نشستن بارها از راحتی صندلیهای سورن و سواری خوب این ماشین گفتن. در عین حال وراکروز ix55 هم سوار شدیم و در حالیکه من با خیال راحت صندلی جلو نشستم و راحت بودم 2 برادرم صندلی پشت نشستن اما خیلی از سواری بد ماشین شاکی بودن و در کمال تعجب میگفتن که در سورن راحتی بیشتری دارن و سواری بهتری تجربه کردن. خوب با این اوصاف خیلی بده که ماشینی که 30 میلیون قیمت داره سواری بهتری از ماشین 200 میلیونی داره. یک سوال برای من پیش میاد اینکه فخرفروشی با شاسی بلند اینقدر مهمه که بجای خرید خودروهایی مثل هوندا آکورد، سوناتا یا اپتیما یا حتی بنز و bmw هم قیمت با شاسی بلندها و لذت بردن از سواری سدانهای خانوادگی، یک شاسی بلند بخریم که خانوادمون دچار عذاب بشن و از سوار شدن به یک ماشین 200 میلیونی نه تنها لذت نبرن که عذاب بکشن؟!! یعنی از بالا نگاه کردن به سایر مردم از داخل شاسی بلندها اینقدر مهمه؟ اساسا شاسی بلند ماشین کوه و کمر هست و نتیجه ای که من گرفتم اینه که برای خانواده و سفر زیاد مناسب نیست.
با سلام احتراما میخواستم بدونم اون سرعتی ک با وراکروز میرین میتونید با سورن برید یا تو کوه اون قدرتی ک وراکروز داره سورن هم داره ؟؟ من خودم ویتارا دارم تو نگاه اول صندلی افتاضح و … اما وقتی عادت کنید همه چی فوق العاده به نظر میرسه !!! اصلا قصد بدی ندارم ولی ی چند روزی سوارش بشید قدرت و صرعتش به همه چیش میارزه !! واما سورن ef7 دیگه چیه لااقل ی ماشین خوب تر میگفتیم
من شخصا به سواری ماشین اهمیت میدم چون قرار هست یک ماشین خانوادگی سوار بشیم که سواری نرم و راحتی داشته باشه اگر هدفمون خرید خودروی اسپورت بود موضوع فرق میکرد. قطعا خودرویی در حد ix55 از همه لحاظ برتر از یک خودروی سدان کامپکت اون هم از نوع ایرانیش هست. اما صحبتم این هست که خودرویی که 200 تا براش پول میدیم تا خانواده در مسافرت و جاده ازش استفاده بکنه اما در عمل سواری ماشین برای سرنشینان صندلی عقب چندان رضایت بخش نبوده. به هر حال انتظار این هست که به لحاظ سواری خودروی 200 تومنی که البته قیمت درستش 100 تومنه از یک خودروی 30 تومنی خیلی بهتر باشه. با خودروهای هم قیمتش مثل سوناتا و آکورد هم مقایسه کردم بنده شخصا خودروی سدان رو ترجیح میدم مثلا همون آکورد یا سوناتا
باسلام من الان یه دوماهی هست که مدل ۲۰۱۱ ix55 روخریدم اصلنم قصدخریداین ماشین نبودولی قسمت ماشدچون دنبال سانتافه نیو بودم اما حالا انقدرخوشحالم از داشتنش که کارحرف نیس چون شش سیلندره و3800و موقع شتاب گیری ادم و از صندلی میکنه برخلاف سانتافه نیو که تنبله دوم اینکه سواریش فوقعلادس فقط باید سوار شین تا متوجه منظورم بشین چون خودمم قبل خرید اطلاعی ازش نداشتم امکاناتشم کافیه جز مانیتور که خودم وصلش کردم درکل شخصیت شاسی بلندو داره انگارپشت تانک نشستی اما اگه بتونین مصرفش رو براخودتون قابل حضم کنین عیبی نمیشه روش گذاشت,به گفته اهل فن ،اگه میخواین توبرف و کوه و جاهایی برین که بقیه نمیتونن ix55 اما اگه به دنبال امکانات تا حدی بیشتر وظاهری بروزترداشته باشین ساتافه نیو اما کافی یه بار پشت ix55بشینین میگین سانتافه پلاکشم نمیشه
من مدل ۲۰۱۲ دارم. همیشه دنبال سربالایی می گردم تا با سرعت ۱۴۰ برم . خیلی حال می ده. صدای گازش هم احساس ماشینمسابقه را می ده. الان سرچ کردم قیمت از ۲۱۰ تا ۲۴۵ میلیون بود. به نظر من این قیمت برای ماشینی با این کیفیت مناسب است.
سلام و عرض تبریک سال نو من مدتی هست دنبال وراکروز مدل 2011 هستم، تا کنون آن چیزی که می خوام پیدا نکردم ، خواهشاً اگرکسی موردی برای فروش سراغ دارد، بمن اطلاع بدهد مدل:2011 رنگ:سفید رنگ داخل:مارون کارکرد:کم بدون خط و خش بسیار ممنونم
حرف نداره هر کیم میگه موهاوی خوبه یا ازش بد میگه یا پول خریدشو نداره یا سرش کلاه رفته و نخریده همینو بس واقعا نسبت به هم کلاساش تو قیمتش عالیه بازار فروششم که همینو بگم که مدل پاییناشم با کارکرد بالا راحت خریدو فروش میشن این ماشین نباید توقف تولیید میشد هر کی داره ازش دل نمیکنه حتی با ماشین بهترم که عوض کنی بازم ته دلت پیششه از اون ماشیناس که عضوی از خانواده میشه عاشقشم
adg
۷ دی ۱۳۹۳سلام بر همگی
پدرم یه مرد میانسال که بدنبال یه خودرو شاسی بلند تاحد امکان نرم و جاداره که نهایتا 5سال استفاده کنه و البته بخاطر کارهای کشاورزی و رانندگی در جاهای نسبتا ناهموار دوام و کیفیت مطلوبی داشته باشه
بودجه بین140تا160میلیون تومن-صفر یا با کارکرد پایین
موفق باشید
[مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]
۱۰ فروردین ۱۳۹۴با بودجه ی 140 تا160،یک کیا اسپورتیج ویا یک تویوتا راو 4 کارکرده و تمیز بهترین گزینه هاست
ali
۱۷ شهریور ۱۳۹۵یک ویتارا 2400cc بهترین اتخاب است
Ehsan
۲۱ آبان ۱۳۹۵فقط میتونید همین و بخرید ولی فقط اینا دیگه از 5 سال گذشته و تقریبا ماهی 1.2 میلیون خرج داره
sadra
۱۵ اسفند ۱۳۹۳تنها ماشینى بود که هشت نفر سوارش بودیم و یه مسیر خیلى کوهستانى و خراب رو باهاش بدون هیچ مشکلى رفتیم
امیر
۲۶ اسفند ۱۳۹۳موهاوی قویتره
@@@@
۱۳ اسفند ۱۳۹۴کیا مو هاوی لش و سنگین و بازار خرید و فروش نامناسب و بد کیفیت بودن مواد داخل کابین و رنگ بندی داخل افتضاح وهندلینگ ضغیف یعنی بالای 140تا سرعت کنترل نداره و گرانی قطعات
Elya
۱۹ دی ۱۳۹۵داداش برو موهاوی رو سوار شو پاتو بزار تا ته روی گاز وقتی جادرو جر داد میفهمی موهاوی یعنی عظمت موهاوی موهاوی موهاوی فقط موهاوی تو خارج جاده کولاک میکنه این ماشینو آمریکایی ها طراحی کردن شوخی نیست که آمریکایی ها هم توی آفرود و هم توی جاده همه ی ماشینشون حرف اول رو میزنه تو اینترنت بزن این آفرود موهاوی تو گل اونوقت میبینی چیه موهاوی موتورش سال 2009 یکی از 10 موتور برتر جهان بوده 380 اسب بخار که شوخی نیست حالا شاید بگید این هیچی نمیدونه موهاوی که 380 اسب نیست ولی هست توی دفترچه ماشین قسمت مشخصاتش نوشته 4.6 لیتری 380 اسب بخار به انگلیسی بعدشم موهاوی رو اگه آرم کیا رو از روش ورداری همه خیلی زود میفهمن میگن این ماشین آمریکایی طراحان فورد 29 ماه روی موهاوی کار کردن تقدیم به موهاوی سوارا
وحید
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴به نظر من بهترین شاسی بلند ایران سورنتو است
Mostafa
۱۷ خرداد ۱۳۹۴قیمتش 283میلیون تومانه
امیرسجاد
۲۱ تیر ۱۳۹۴توضیحات صاحبش الکیه ما این رو داریم خیلی ایمنه و موتورش میترکونه تو سال ۲۰۰۷ هم ایمن ترین ماشین جهان از جلو وعقب بوده.باتشکر
mohammad reza
۶ مرداد ۱۳۹۴این خودرو بشدت فنر بندی خشک و خارج جاده ای دارد و برای نیازهای روزمره و مسافرت مناسب نیست و سیستم هندلینگ آن یاد آور پاترول قبل از نرم کردن فنرها ست 200 کیلومتر خارج از شهر رانندگی کنید مثل اینه که بدنتون رو تو هاون کوبیدن برای تمام دست اندازها و موجهای جاده باید سرعت رو کاهش بدین تا از برخورد سر سرنشین به سقف جلوگیری بشه
سیاوش
۱۶ شهریور ۱۳۹۵اصلا این حرف درست نیست من این ماشین رو از سال 2011 دارم و همیشه بخاطر کارم در حال سفر هستم این ماشین واقعا عالی مخصوصا تو سفر نرم راحت با تشکر
محمد 2000
۷ مرداد ۱۳۹۴ماتو ساحل رامسر یه 405 رو از تو ساحل کشیدیم بیرون . کیا موهاوی خدای ماشینه
pouriya
۱۸ مرداد ۱۳۹۴من این ما شین رو دارم خیلی ماشین خوبیه
من قبلا ix35 داشتم موهاوی داشتم پرادو 4در و 2در v6 داشتم و پورشه کایین gts
ولی از همه بهتر ix55وپرادو وپورشه بوده
با تشکر
ali
۱۷ شهریور ۱۳۹۵گقته ی شما کاملا درسته اما شما قیمت هارا مقایسه کنید
a-a
۲۵ مرداد ۱۳۹۴اینارو ولشون کنین…
شاسی بلندکیلویی چنده؟
آزرا رو عشقه
فقط
mohammad
۷ شهریور ۱۳۹۴شاسی بلندای شرقی ظاهر نرم خو و زیبایی دارن ولی من هیچ خودرویی رو با اسکالید و یوکان و سابربن عوض نمیکنم.
wali
۱۲ شهریور ۱۳۹۴خوش به حالتون که این ماشینهارودارین ماکه فقط باپراید خوشیم ودرآرزوی لیفانیم
Farhad
۲۰ شهریور ۱۳۹۴باعرض سلام من مدل۲۰۰۷ داشتم وخیلى راضى بودم ، واقعاً رانندگى با ix55لذت خاصى به راننده مى ده ,بعد مدل ۲۰۱۲گرفتم ترانزیت کردم وبه چند کشور مسافرت کردم، باورکنید وقتى بنزین سوپر خارج ازایران وارد باک بنزین این ماشین مى شه مث هواپیما مى خواد پروازکنه، تنها اشکالش همون مصرف بنزینه که اونم طبعییه
من که خییلى را راضى بودم
Iman
۲۱ شهریور ۱۳۹۴ما تا به حال سه تا وراکروز داشتیم که با أولی تو جاده تصادف کردیم شاخ به شاخ با سرعت بالا به سرنشین های سورنتو دو نَفَر جلو زخمی شدن ولی به ما چیزی نشد این از نظر ایمنی.
تو شتاب گیری حرف نداره پرادو v6هم نمیتونه کاری بکنه.
از نظر آفرود با آفرود سبک مشکلی نداره بخوصوص توی گل که أصلا گیر نمیکنه
دوستانی که میگن موهاوی بهتره بعد یکى دو سال که به سرو صدا افتاد چی
قیمتش هم بهش میاد
محمد
۲۲ شهریور ۱۳۹۴من یک مدل 2011 دارم که از صفر دست خودمه. گیربکس و موتور این خودرو به طرز عجیبی ، درست با هم کوپل شدن. شتاب ماشین ، اصلاً به هیکلش نمی آد و چیزی شبیه شتاب بی ام و های 2002 قدیمیه که شما را به صندلی می چسبونه.به قول بچه ها، این ماشین خیلی وحشیه .در هر سرعتی، با یک اشاره به گاز، هنوز توان فرار داره . مصرف سوختش هم به نسبت سرویسی که به شما میده، بد نیست. اگر با سرعت حدود 80-90 در جاده برونید، به حدود 7lit/100 می رسه.در شهر حدود 15 و ترکیبی حدود 12. درسرعت 80-90 احساس می کنید ماشین ساکنه و حرکت نداره. سرنشین خودرو چه یک نفر باشه، چه ده نفر(من با نه نفر دیگه همراه بار داخل باربند به مسافرت رفته ام)، هیچ فرقی برای این ماشین نداره . نه سرازیری می شناسه و نه سر بالایی… عملکرد ترمزها عالیه. اگر از یک سواری سدان خوب به این ماشین منتقل میشین، سر پیچهای جاده، در ابتدا به نظر می رسه کم میاره. اما وقتی بهش عادت کردین، این مشکل هم رفع میشه. وقتی صندلیهای ردیف وسط را هم بخوابونید، به خاطر نوع در صندوق عقبش،به اندازه یک نیسان وانت به شما ظرفیت حمل بار می ده. طراحی ابعاد صندلیهای ردیف سوم بی نظیره و برای افراد بزرگسال هم قابل استفاده است. ابتکار فرو رفتن این صندلیها در کف خودرو، یک برتری محکم و بلامنازع در برابر پرادو و حتی لندکروزر به حساب می آد. دوستان من که به سبب موفقیت مالی و لزوم حرکت به بالا(!) ix55 را با لندکروزر عوض کردن، در همون چند روز اول پشیمون شدن.، الآن بعد از 4 سال سر وصدا افتادنش ، هنوز آنچنانی نیست. چرم صندلیها را باید با روکش محافظت کنید وگرنه خیلی زود خراب میشه. همینطور غربیلک فرمان. من که آن زمان 70 میلیون خریدم و الآن با هیچ ماشینی عوضش نمی کنم !
Khashayar
۳۱ شهریور ۱۳۹۴اطلاعاتت غلطه اولا شتاب وراکروز ۱۰.۴ نیست من خودم با مدل ۲۰۱۰ خودم ۸.۳ به ۱۰۰ رسیدم که تست رسمى هم ۸.۵ ثانیه رو گفته بعدشم تولید وراکروز از اخر سال ۲۰۱۳ متوقف شد
با وراکروز تا ۲۰۰ تا پر کردم تو اتوبان قزوین-رشت احساس نا امنى نمیشه حتى سر کل کل با یه سوناتا ۶ سیلندر ۲۰۰۹ با ۱۸۰ تا سبقت گرفتم و ماشین کوچیکترین نافرمانى نشون نداد
S.M.H
۲ خرداد ۱۳۹۵باهات کاملا مواقفم این ماشین توی هر سرعتی که باشدبا کوچک ترین اشاره پدال گاز سریع شتاب میگیره حتی من با این ماشین از ماشین پدرم که بنز s500 هست باسرعت 214 تا سرعت سبقت گرفتم
Mehrdad
۲۲ اسفند ۱۳۹۵دوست من این خودرو (وراکروز)روی سرعت ۲۰۰ کیلومتر کات آف میکنه(یعنی گاز نمیخوره شاید دور موتور هنوز هم جا برای بالا رفتن و بالا بردن سرعت داشته باشه ولی از داخل ECU قفل شده بر روی دور موتور حدود ۶۰۰۰ دور در دنده ی ۶ ECU اجازه ی سوخت رسانی بیشتر رو ب داخل سیلندر ها نمیده)باتشکر
م
۲۱ بهمن ۱۳۹۴شتاب عالی ، فرمانپذیری عالی ، بی صدایی اتاق عالی ، قدرت موتور عالی ، امکانات عالی ، جاداری فضا عالی …اما صندلیهای چندان راحتی نداره بخصوص برای افراد هم قد و قواره من با 175 :) شاید اگه قدم 180 بود گزینه ی آخر هم عالی بود ;)
کلا خوب ماشینی طراحی کردن انصافاً
نظر شخصی بود مخالفا به بزرگی خودشون ببخشن :)
محمد
۱۵ فروردین ۱۳۹۵سلام من آزرا دارم یه روز هوس کردم با وراکروز معامعله کردم خدایی ده دقیقه بعد منصرف شدم و آزرا رو پس گرفتم هیچی آزرا نمیشه ولی از ورا کروز هم بدم نمیاد
پويان
۲۰ فروردین ۱۳۹۵سلام، من از سال ۲۰۱۱ مالک ix55 شرکتی هستم و اونو از نمایندگی ۲۱۷ هویک و ادریک به مبلغ ۷۵۵۰۰۰۰۰ تومان ثبت نام کردم و قرار شد که بعد از ۶۰ روز تحویل بدن و بعد از ۵۳ روز ماشین رو در محل نمایندگی به من دادن و بعد از ۲ روز مدارکش اماده شد و کلا بعد از ۵۶ روز بعد از عقد قرارداد ماشین رو پلاک کردم، مشخصات فنی که شما در بالا ذکر کردید در درون دفترچه خودرو کمی با تفاوت ذکر شده، وزن خالی خودرو ۲۰۰۹ کیلوگرم هست که وقتی میخواستم ماشینم رو کاپتاژ کنم و با یک باک پر بنزین اونو در گمرک روی بازکول بردم ۲۰۷۰ بود، گشتاور هم در دفترچه ۳۴۷ ذکر شده ، حداکثر سرعت هم درون پارنتز ذکر کرده برای ix55 سرعت ۲۰۵ که محدود کننده کامپیوتری هست و برای وراکروز محدود کننده نداره و سرعت ۲۴۰ ذکر شده، از شتاب چیزی نگفته ولی وقتی در اون زمان و در سایت هیوندای پرفورمنس رو چک کردم زده بود ۸.۵ شتاب ۰ تا ۱۰۰ که خودم در شهر تهران و دمای ۳۴ درجه اونو تست کردم حدود ۹ ثانیه بود، مصرف سوخت در دفترچه خودرو برای شهر زده ۱۵.۵ و جاده ۱۰.۷ و میانگین ۱۳ که وقتی خودم سوار ماشین هستم در تهران معمولا کمتر از ۱۶.۵ نشون نمیده و در جاده ۹ تا ۱۰ ، نکته مثبت قطعات پلاستیکی سپرها و دور خودرو اینه که هم به ماشین جلوه زیبایی داده هم اینکه بارها شده خودروهای دیگه که بهش مالیدن به راحتی ترمیم شده و خودرو تصادفی بحساب نمیاد موقع فروش، به راحتی به سرعت ۲۰۵ میرسه و اصلا برخلاف نظر شما که فرمودید بعد از سرعت ۱۳۰ احساس نا امنی میکنیم اینطور نیست، فنربندیش واقعا عالیه و حس خودرو سواری رو القا میکنه، نکته خوب ماشین اینه که گیربکس و گشتاور موتور برای این وزن فوق العادست و زمانی که ۱۲۰ کیلومتر سرعت داریم دور موتور روی ۱۹۰۰ هست و کوچکترین صدایی درون اتاق نیست، هر سه تا اینه ها هم الکتروکرومیک هستن و در شب نور ماشینهای پشت اصلا مشکلی ایجاد نمیکنه، الان هم نزدیک ۵ ساله دارمش و با هیچ چیز عوضش نمیکنم
Iman
۳ اردیبهشت ۱۳۹۵سلام بر آقایون ماشین باز، دوستان ب نظر شما با 200تا 230 میلیون چ ماشینی ارزش خرید رو داره؟؟
مثلا Ix55 یا سورنتو 2016؟؟
Ehsan
۲۱ آبان ۱۳۹۵کیا نخر
ولی به نظر من سانتافه نیو خوبه
سوما
۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ix55 بخر ارزونترم میتونی بخری قیمتت بالاست
امیر
۹ خرداد ۱۳۹۵سلام
برای وراکروز مانیتور کاسکا نصب کردیم ازمسعودنیا گرفتیم توخیابون مهناز
ولی اولین درجه ی ولومش خیلی آزاردهندست
الان نمیدونیم چه راه حلی داره
لطفا راهنمایی بفرمایید
پیش خودشم بردیم
نتونستن کاری کنن
علیرضا
۲۸ مرداد ۱۳۹۵سلام دوستان
من یه وراکروز 2012 خریدم سیستم ایفینیتی روش نصبه ظاهرا فابریکه
ولی نویگیشن نداره آیا میشه روش نصب کرد چطوری
ممنون میشم راهنمایی کنید
علی
۲۹ مرداد ۱۳۹۵معمولا شاسی بلندها سواری چندان خوبی ندارن و خیلی خشک هستن. من خودم یک سواری معمولی ساخت ایران خودرو دارم که سورن EF7 هست و 2 برادرم که بارها در صندلیهای عقب این ماشین نشستن بارها از راحتی صندلیهای سورن و سواری خوب این ماشین گفتن. در عین حال وراکروز ix55 هم سوار شدیم و در حالیکه من با خیال راحت صندلی جلو نشستم و راحت بودم 2 برادرم صندلی پشت نشستن اما خیلی از سواری بد ماشین شاکی بودن و در کمال تعجب میگفتن که در سورن راحتی بیشتری دارن و سواری بهتری تجربه کردن. خوب با این اوصاف خیلی بده که ماشینی که 30 میلیون قیمت داره سواری بهتری از ماشین 200 میلیونی داره. یک سوال برای من پیش میاد اینکه فخرفروشی با شاسی بلند اینقدر مهمه که بجای خرید خودروهایی مثل هوندا آکورد، سوناتا یا اپتیما یا حتی بنز و bmw هم قیمت با شاسی بلندها و لذت بردن از سواری سدانهای خانوادگی، یک شاسی بلند بخریم که خانوادمون دچار عذاب بشن و از سوار شدن به یک ماشین 200 میلیونی نه تنها لذت نبرن که عذاب بکشن؟!! یعنی از بالا نگاه کردن به سایر مردم از داخل شاسی بلندها اینقدر مهمه؟ اساسا شاسی بلند ماشین کوه و کمر هست و نتیجه ای که من گرفتم اینه که برای خانواده و سفر زیاد مناسب نیست.
ali
۱۷ شهریور ۱۳۹۵با سلام احتراما میخواستم بدونم اون سرعتی ک با وراکروز میرین میتونید با سورن برید یا تو کوه اون قدرتی ک وراکروز داره سورن هم داره ؟؟ من خودم ویتارا دارم تو نگاه اول صندلی افتاضح و … اما وقتی عادت کنید همه چی فوق العاده به نظر میرسه !!! اصلا قصد بدی ندارم ولی ی چند روزی سوارش بشید قدرت و صرعتش به همه چیش میارزه !! واما سورن ef7 دیگه چیه لااقل ی ماشین خوب تر میگفتیم
علی
۲۹ شهریور ۱۳۹۵من شخصا به سواری ماشین اهمیت میدم چون قرار هست یک ماشین خانوادگی سوار بشیم که سواری نرم و راحتی داشته باشه اگر هدفمون خرید خودروی اسپورت بود موضوع فرق میکرد. قطعا خودرویی در حد ix55 از همه لحاظ برتر از یک خودروی سدان کامپکت اون هم از نوع ایرانیش هست. اما صحبتم این هست که خودرویی که 200 تا براش پول میدیم تا خانواده در مسافرت و جاده ازش استفاده بکنه اما در عمل سواری ماشین برای سرنشینان صندلی عقب چندان رضایت بخش نبوده. به هر حال انتظار این هست که به لحاظ سواری خودروی 200 تومنی که البته قیمت درستش 100 تومنه از یک خودروی 30 تومنی خیلی بهتر باشه. با خودروهای هم قیمتش مثل سوناتا و آکورد هم مقایسه کردم بنده شخصا خودروی سدان رو ترجیح میدم مثلا همون آکورد یا سوناتا
ابراهیم
۵ شهریور ۱۳۹۵بازار فروش موهاوی بهتره یا وراکروز ؟
سینا
۱۷ آبان ۱۳۹۵قطعا وراکروز ، اصلا سورنتو و موهاوی نسبت به وراکروز مرده حساب میشن
Ehsan
۲۱ آبان ۱۳۹۵کیا ماشین خشکی داره
اصن هیوندا با کیا قابل مقایسه نیس
هادي
۱۷ آبان ۱۳۹۵اقا من می خوام ix55کروز بخرم
از لحاظ بازار خرید و فروشش چطوره!!؟؟
سبهان
۲۱ دی ۱۳۹۵باسلام من الان یه دوماهی هست که مدل ۲۰۱۱ ix55 روخریدم اصلنم قصدخریداین ماشین نبودولی قسمت ماشدچون دنبال سانتافه نیو بودم اما حالا انقدرخوشحالم از داشتنش که کارحرف نیس چون شش سیلندره و3800و موقع شتاب گیری ادم و از صندلی میکنه برخلاف سانتافه نیو که تنبله دوم اینکه سواریش فوقعلادس فقط باید سوار شین تا متوجه منظورم بشین چون خودمم قبل خرید اطلاعی ازش نداشتم امکاناتشم کافیه جز مانیتور که خودم وصلش کردم درکل شخصیت شاسی بلندو داره انگارپشت تانک نشستی اما اگه بتونین مصرفش رو براخودتون قابل حضم کنین عیبی نمیشه روش گذاشت,به گفته اهل فن ،اگه میخواین توبرف و کوه و جاهایی برین که بقیه نمیتونن ix55 اما اگه به دنبال امکانات تا حدی بیشتر وظاهری بروزترداشته باشین ساتافه نیو اما کافی یه بار پشت ix55بشینین میگین سانتافه پلاکشم نمیشه
البرز
۲۱ بهمن ۱۳۹۵سلام،ix55یاراو2017یاسورنتو۲۰۱۶؟کدوم بهتره مرسی.
بابک
۴ فروردین ۱۳۹۶من مدل ۲۰۱۲ دارم. همیشه دنبال سربالایی می گردم تا با سرعت ۱۴۰ برم . خیلی حال می ده. صدای گازش هم احساس ماشینمسابقه را می ده. الان سرچ کردم قیمت از ۲۱۰ تا ۲۴۵ میلیون بود. به نظر من این قیمت برای ماشینی با این کیفیت مناسب است.
نام شما (ضروری): HAMZEH
۷ فروردین ۱۳۹۶سلام و عرض تبریک سال نو
من مدتی هست دنبال وراکروز مدل 2011 هستم، تا کنون آن چیزی که می خوام پیدا نکردم ، خواهشاً اگرکسی موردی برای فروش سراغ دارد، بمن اطلاع بدهد
مدل:2011
رنگ:سفید
رنگ داخل:مارون
کارکرد:کم
بدون خط و خش
بسیار ممنونم
@@@
۲۱ فروردین ۱۳۹۶حرف نداره
هر کیم میگه موهاوی خوبه یا ازش بد میگه یا پول خریدشو نداره
یا سرش کلاه رفته و نخریده
همینو بس
واقعا نسبت به هم کلاساش تو قیمتش عالیه
بازار فروششم که همینو بگم که مدل پاییناشم با کارکرد بالا راحت
خریدو فروش میشن
این ماشین نباید توقف تولیید میشد
هر کی داره ازش دل نمیکنه حتی با ماشین بهترم که عوض کنی بازم ته دلت پیششه
از اون ماشیناس که عضوی از خانواده میشه
عاشقشم