هیوندای، در سال ۲۰۱۳، نسل سوم کراس آور محبوب خود، یعنی سانتافه را با دو مدل متفاوت، با نامهای SPORT و Grand SantaFe معرفی کرد.
در ادامه به بررسی کامل نسخهٔ اسپرت آن میپردازیم که از چندی پیش به کشورمان وارد شده است.
نگاهی اجمالی
سانتافه جدید تفاوتهای زیادی با مدل قبلی خود دارد. هیوندای بیشتر در این مدل سعی کرده است کم و کاستیهای نمونهٔ قبلی را جبران کند و توانسته است بهخوبی نیاز مشتریان را پاسخ دهد.
مدل سانتافهٔ اسپرت که یک کراس آور سایز متوسط بهحساب میآید و هم اندازهٔ مدل پیشین است و با گنجایش ۵ سرنشین ارائه شده است. نمونهٔ دیگر سانتافه که گرند سانتافه نام دارد، دارای ابعاد بزرگتر و فاصلهٔ محورهای طولانیتر و ظرفیت ۶ یا ۷ نفر ارائه شده است. همانطور که میدانید مدل ix55 وراکروز چندی پیش از گردونهٔ تولیدات هیوندای حذف شد و مدل گرند سانتافه در خط تولید SUV فول سایز هیوندای با نام ix45 قرار گرفت و این مدل جایگزین برادر بزرگتر خود، یعنی وراکروز گردید. حداقل قیمت سانتافه اسپرت ۲۰۱۴ از ۲۵.۸۲۵ دلار شروع میشود که با اضافه کردن سیستم چهار چرخ متحرک و آپشن های دیگر، قیمت فول آن به ۳۷.۰۰۰ دلار خواهد رسید. سانتافه در بازار رقبایی چون شورولت Equinox، فورد Escape، جیامسی Terrain، هوندا CR-V، مزدا CX-5، نیسان Rogue، سوبارو Forester، تویوتا RAV4 و فولکسواگن Tiguan را در برابر خود می بیند که البته نهتنها از لحاظ قیمت بلکه در بسیاری از موارد دیگر برتری با هیوندای سانتافه است.درباره خودرو تست ما
خودرویی که من در این تست سوار شدم سانتافهٔ اسپرت ۲۰۱۴ با موتور توربو ۲.۰ لیتری دیفرانسیل جلو است. همچنین، برچسب قیمت ۳۱.۵۲۵ دلار بر روی آن خورده است.
قیمت مازاد این مدل نسبت به مدل پایه به خاطر موتور ارتقا یافته با توربوشارژ فوقالعاده و لیست آپشنهای بلند بالایی است که در ادامه بهمرور آنها میپردازیم.ظاهر و طراحی
هیوندای تا قبل از سال ۲۰۱۳ سبک طراحی خود را با نام “Fluidic Sculpture” یا مجسمهٔ سیال معرفی کرده بود؛ اما در سال ۲۰۱۳ زبان طراحی خاصی را برای خود معرفی کرد و یک ذوزنقه متقاطع را برای جلوپنجرهٔ خودروهایش در نظر گرفت که آن را “Storm Edge” یا “طوفان لبه” نامید. در حال حاضر هم در مدلهای مختلف هیوندای این سبک کاملاً مشهود است. در این سبک خطوط تیز و شکسته، برخلاف سبک گذشته که محصولات هیوندای را ظریف و فمینیستی نشان میداد؛ محصولات این برند را خشن و اسپرت نشان میدهند و رقبا را به چالشی جدی فرا میخوانند. البته به گفتهٔ بسیاری از منتقدان، این عمل نوعی کپیبرداری از محصولات فورد است. به عنوان مثال، جلوپنجره سانتافه شباهت زیادی با فورد اِج دارد. خطوط برجسته بغل خودرو و رکابها، آینههای تاشو زیبا، چراغهای تهاجمیتر، جلوپنجرهٔ مشبک، سپر اسپرت که مه شکنهای بزرگ در آن جای گرفتهاند، همگی ظاهر خودرو را زیبا و باوقار جلوه میدهند و حس ثبات و قدرت خودرو را بهخوبی القاء میکنند.
هیوندای برای این مدل یک رنگ سفارشی و خاص به نام “کابو برنز” در نظر گرفته است که ترکیبی از قهوهای و خاکستری میباشد که در صورت انتخاب رنگ کابو برنز، تریم داخلی باید بژ رنگ باشد و داشبورد هم نهایتاً با چوب مصنوعی طلاییرنگ مزیّن میشود.
راحتی و حملونقل
هنگام نشستن در سانتافهٔ اسپرت جدید، بهوضوح میتوانید کیفیت قابل قبول مواد بکار رفته در کابین را حس کنید. پوشش صندلیها از چرم است و با نام YES Essentials® شناخته میشوند که بوگیر، ضد عرق و با خاصیت آنتی استاتیک مقاوم در برابر گرد و غبار نیز میباشد، صندلیهای جلو مجهز به گرمکن هستند و صندلی راننده نیز در ۱۲ حالت حافظه قابل تنظیم است. فرمان نیز به صورت تلسکوپی میباشد و بهراحتی قابل تنظیم است.
صندلیهای عقب نیز جادار و راحت هستند و فضای پای زیادی برای سرنشینان عقب فراهم آورده است. یکی از ویژگیهای خوبی که به صورت استاندارد در مدل سانتافهٔ اسپرت وجود دارد پرده آفتابگیر عقب و شیشههای ضد اشعه UV است که بسیار مفید بوده و چشم را در برابر نور مستقیم خورشید محافظت میکند. هیوندای در این مدل هم برای حجم صندوق عقب دستودلباز بوده که به هیچ عنوان با کمبود جا مواجه نخواهید شد؛ با این حال، اگر باز هم به فضای بیشتری نیاز داشته باشید، صندلیهای ردیف کاملاً خوابیده و هم تراز با کف صندوق میشوند که فضای بار را دو چندان میکند.کنترل و تجهیزات کابین
کنترل تجهیزات بسیار راحت است، یعنی همه چیز سر جای خودش آنطور که باید باشد قرار دارد و استفاده از امکانات داخل کابین و سایز دکمههای پرکاربرد نیز راحت انجام میشود. با باز کردن درب، سانتافه با صدایی خاص، به راننده خوشآمد میگوید و دکمهٔ استارت موتور حتی در شب بهراحتی قابل مشاهده است و با نور آبی تیره نمایان است.
آپشن های این خودرو عبارتاند از: گرمکن صندلیهای جلو و عقب، تهویه مطبوع و کنترل دو قسمتی اتوماتیک هوای کابین، دوربین دید عقب، آینه وسط با محدودکننده اتوماتیک نور و قطبنما، سیستم صوتی اینفینیتی با ۱۰ اسپیکر با صدای فراگیر، هندزفری بلوتوث، پورت ipod، AUX، USB، سیستم ناوبری با یک صفحه نمایش بزرگ ۸ اینچی لمسی در کنار دکمههای بزرگ و حساس به لمس، کنترلهای مجازی و واقعی که توابع نرمافزاری و ویژگیهای مختلف سانتافه را به عهده دارند مانند دریافت سیگنال حسگرهای موجود در بدنه، تشخیص وضعیت راه و… همگی به نحو احسن ایفای نقش میکنند. هیوندای، قابلیتی برای خودرو گذاشته است که راننده میتواند با مرکز سرویس خود از راه دور ارتباط کامپیوتری برقرار کند و پردازشات خودکار انجام شود. نام این سیستم Blue Link است که با فعال کردن این اشتراک امکان استفاده از ویژگیهایی مانند هشدار برخورد به صورت خودکار، کمک اضطراری SOS و دسترسی به خودرو از راه دور وجود دارد. این سیستم به مدت یک سال اشتراک رایگان برای سانتافه در دسترس است. با این سیستم همچنین میتوان، کنترل سرعت، کنترل مسیرهای عبوری، هشدارهای مرزی و بسیاری امور دیگر را به صورت دقیق کنترل نمود. فرمان چرمی تلسکوپی گرم شونده، کروز کنترل، سقف پانوراما، دکمهٔ استارت استاپ موتور، چراغهای اتوماتیک جلو زنون، چراغهای LED جلو و عقب، گرمکن آینههای جانبی، سیستم تشخیص نقطهٔ کور، اسپویلر عقب، اگزوز دوقلو کرومی، شیشه جلو مجهز به تکنولوژی اتوماتیک ضدیخ، چرخهای ۱۹ اینچی آلومینیومی و کفپوشهای داخلی نیز از دیگر آپشن های سانتافهٔ اسپرت است.ایمنی
علاوه بر امور امنیتی که با سیستم Blue Link میتوان لحاظ نمود، سیستمهای دیگری نیز امنیت راننده و خودرو را افزایش دادهاند. ورود بدون کلید و کنترل از راه دور با آلارم هشدار، هفت عدد ایربگ، دوربین دید عقب، سنسور پارک، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) به منظور پایداری بیشتر و جلوگیری از سرخوردن، سیستم کنترل کشش (TCS)، سیستم ترمز ضد قفل (ABS) با توزیع الکترونیکی ترمز نیروی (EBD) و یک سیستم تشخیص نقاط کور به منظور جلوگیری از حوادث وجود دارند که فراتر از نیاز شما به امور رانندگی توجه میکنند. با این حال اگر یک حادثه رخ دهد نباید زیاد نگران باشید چراکه سانتافهٔ اسپرت، در برابر ضربه به سرنشینان بسیار مقاوم بوده و در تستهای تصادف انجام شده توسط ترافیک بزرگراه اداره ملی ایمنی (NHTSA)، بالاترین رتبه را به دست آورده است، یعنی ۵ ستارهٔ کامل ایمنی. همچنین در تست موسسه بیمهٔ ایمنی بزرگراه آمریکا (IIHS)، با بالاترین امتیاز در تمام آزمونهای صورت گرفته سربلند بیرون آمده است. پس از نظر ایمنی هم میتوانید روی سانتافهٔ اسپرت جدید حساب باز کنید.
زیر کاپوت
هیوندای برای مدل سانتافهٔ اسپرت دو موتور را در نظر گرفته است. یک موتور چهار سیلندر ۲.۴ لیتری با قدرت ۱۹۰ اسب بخار و یک موتور چهار سیلندر توربوشارژ ۲.۰ لیتری به قدرت ۲۶۴ اسب بخار و ۳۶۵ نیوتنمتر گشتاور در دسترس است که من ترجیح دادم موتور پرقدرتتر ۲.0T را انتخاب کنم، چراکه ۷۴ اسب بخار بیشتر از موتور ۲.۴ لیتری تولید میکند، سبکتر از آن است و جالبتر از همه اینکه این قدرت و گشتاور بالا را در دور پایینتر نسبت به موتور ۲.۴ لیتری به دست میآورد. البته برای مدلهای گرند سانتافه، موتورهای شش سیلندر ۳.۳ لیتری با قدرت ۲۷۶ و ۲۹۰ اسب بخار نیز قابل سفارش است.
خب، وقت حرکت کردن است. قدرت این خودرو از طریق یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک به چرخهای جلو منتقل میشود. در قدم اول سیستم کنترل کشش فعال بر روی مونیتور فعال میشود که باعث میشود با آرامش هرچه تمامتر خودرو به حرکت درآید و عمل بکسوات را محدود میکند. رساندن گشتاور بهموقع موتور به گیربکس کاملاً مشهود است که در دور پایین شتاب و قدرت کافی و قابل قبول را به خودرو میدهد. مصرف سوخت این خودرو هم در شهر ۱۱.۴ لیتر، در اتوبان ۸.۲ لیتر و به صورت میانگین ۱۰ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر میباشد. همچنین سانتافهٔ اسپرت مجهز به سیستم ECO Active است که باعث بهبود بهرهوری سوخت میشود که از این نظر هم در میان رقبا بهتر عمل کرده است.برداشت نهایی رانندگی
سانتافهٔ اسپرت سه حالت رانندگی راحت، عادی، اسپرت دارد، ولی تمایز بین حالت اسپرت و دو حالت دیگر کم و ناچیز بود. درمجموع، عملکرد این خودرو حین رانندگی، بسیار نرم و رضایتبخش است ولی در مقابل نام اسپرتی که به دوش میکشد، آنچنان که باید باشد نیست؛ یعنی رانندگی با این خودرو حتی با فشردن دکمهٔ اسپرت حالتی متعادل دارد. منظور از متعادل، قدرت و شتاب کم نیست، فقط فرمان پذیری و سیستم تعلیق در حالت اسپرت باید سفت و مسابقهای به نظر برسد ولی اینگونه نیست و آنطور که باید لایق نام اسپرت باشد نظرتان را جلب نمیکند. مهندسان هیوندای باید در مورد فرمان پذیری و سیستم تعلیق سانتافه، در حالت اسپرت، تجدیدنظر کنند تا اسپرت بودن را بهدرستی به راننده القا کند. با این حال، نسبت به نسل پیشین خود بهبود زیادی را در هندلینگ و مانور پذیری به خود دیده است اما از حق نگذریم، در دو حالت دیگر رانندگی بسیار رضایتبخش است.
از بحث تعلیق و فرمان پذیری که بگذریم، در قطب مخالف این طیف، موتور توربوشارژ این خودرو قرار دارد که بیشک جزء بهترینهاست و چه از نظر قدرت، شتاب و سرعت کاملاً نظرتان را جلب میکند و در بحث قوای محرکه بهخوبی سانتافه را لایق بر دوش کشیدن واژه اسپرت میدارد. همه چیز بهدرستی و آنجا که باید، صورت میگیرد. انتقال نیرو نیز بهخوبی انجام میشود، گیربکس اتوماتیک بسیار روان و سریع، واکنش نشان میدهد. سیستمها و سنسورهای مختلف که وضعیت جاده را بررسی میکنند مانند ترمز خودکار در سرازیریها نیز بهدرستی ایفای نقش میکنند. کیفیت سواری در شهر و بزرگراه و در جادههای ناهموار و خاکی نیز کاملاً رضایتبخش است، ترمزها قوی هستند و بهخوبی کار میکنند و سیستم تعلیق بسیار نرم و بی سروصدا عمل میکند. از آنجا که خودروی ما محرکه جلو است، تستهای سخت آفرود را از سر راهش کنار زدیم و به جادههایی با ناهمواریهای در حد معمول اکتفا کردیم که واقعاً به نرمی و سهولت از آنها عبور میکرد.نتیجهٔ نهایی
هیوندای سانتافه اسپرت خودرویی شیک، جادار، ایمن، قوی و چابک است که با وجود قیمت مناسب در برابر رقبا، هر خریداری را جذب خودش میکند. اگر شما نیز تمایل به خرید این خودرو را دارید، پیشنهاد ما به شما انتخاب موتور ۲.۰ لیتری توربو است که واقعاً قدرت و چابکی لازم را داشته و نیازتان را بیش از پیش رفع میکند.
جوانب مثبت و منفی
مثبت
- موتور توربوشارژ پرقدرت با عملکرد فوقالعاده
- فضای پای زیاد جلو، عقب و محفظه بار صندوق
- طراحی خارجی و داخلی ساده، شیک و جذاب
- ایمنی چشمگیر – کسب بالاترین رتبه تست تصادف
- اتصال به Blue Link و خدمات و سرویسهای آنلاین
- گارانتی ۵ ساله یا ۶۰.۰۰۰ کیلومتری
منفی
- احساس فرمان پذیری کم
- فاقد قابلیت تنظیم ارتفاع برای صندلی مسافر در جلو
- استفاده از چوب مصنوعی در طراحی داشبورد
- اسپرت، فقط بخشی از نام خودرو است نه تنظیم سفتی فرمان و تعلیق
مشخصات:
- نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل جلو، ۵ سرنشین، ۵ درب، SUV سایز متوسط.
- قیمت مدل تست: ۳۱.۵۲۵ دلار (قیمت مدل پایه: ۲۵۸۲۵ دلار).
- نوع موتور: DOHC 16 سوپاپ و چهار سیلندر مجهز به توربوشارژر، انژکتور سوخت مستقیم.
- گنجایش: ۱۹۹۸ سیسی.
- قدرت: ۲۶۴ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه.
- گشتاور: ۳۶۵ نیوتنمتر در ۱۷۵۰ تا ۳۰۰۰ دور در دقیقه.
- گیربکس: ۶ سرعته اتوماتیک – شیفت ترونیک.
- حجم باک: ۶۶ لیتر.
ابعاد: - فاصله محوری: ۲۷۰۰ میلیمتر.
- طول ماشین: ۴۶۸۹ میلیمتر.
- عرض: ۱۸۸۰ میلیمتر.
- ارتفاع: ۱۶۸۹ میلیمتر.
- وزن کلی: ۱۶۱۹ کیلوگرم.
تستهای سرعت: - صفر تا ۹۶.۶ کیلومتر بر ساعت:۶.۹ ثانیه.
- صفر تا ۱۶۰.۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۶.۶ ثانیه.
- صفر تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت: ۳۰.۸ ثانیه.
- عبور از یکچهارم مایل: ۱۵.۱ ثانیه.
- سرعت نهایی: ۲۴۵ کیلومتر بر ساعت.
- مسافت ترمز از سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت: ۴۰ متر.
مصرف سوخت: - تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۱.۴ لیتر در شهر و ۶.۶-۸.۴ لیتر در بزرگراه و ۱۰.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.
- مصرف سوخت در تست: ۱۰ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.
علی
۴ مهر ۱۳۹۳چه خوبه که لگن سازهای وطنی ماهم یادبگیرندازپیشرفت کره ای ها
moh
۴ مهر ۱۳۹۳الان این پیشرفته؟؟؟؟؟
علی
۴ مهر ۱۳۹۳ببخشیدشماپس یه چی میگیدپیشرفت هیوندای هرروزداره کیفیت تنوع محصولاتش رابالامیبره وخودش روبه کمپانی های بزرگ نزدیک میکنه سایپاوایران خودرو هم هنوز نتونستن یک خودروی تماماداخلی روتولیدکنن حالاشماعرض میکنیدکدوم پیشرفت.
ياكان
۵ مهر ۱۳۹۳حاجی اول از راه برس، بعد اینجوری قاطعانه نظر کارشناسی بده!
یاکان
۵ مهر ۱۳۹۳نوکرتم داداش! آدم که حرف حق میشنوه بهش برنمیخوره و دیس لایک نمیکنه که! ای جان!
Hooman
۴ مهر ۱۳۹۳هم پدال و هم خودروبانک این ماشین رو بررسی کردن ولی هیچ کدوم مدل فول 2.4 لیتری دو دیفرانسیلی رو که تو ایران قیمت حدود 200 تومن رو داره رو بررسی نکردن
نفهمیدیم بالاخره موتورش ضعیفه یا نه؟؟؟؟؟؟
اونی که تو خارج مدل اسپورت عرضه میشه 7 نفره نیست و اینی که تو ایرانه گرند نیست ولی 7 نفره هستش موتورشم 2 لیتری نیست 2.4 لیتریه !!!!
علی
۴ مهر ۱۳۹۳من که انشا الله شنبه تیانا خودمو تحویل میگیرم البته بعد از چهار ماه تاخیر و با خودم عهد کردم ماشین بعدیم سانتافه از مدل گرند ۲۴۰۰بخرم.من قبلا خیلی از ماشین های خوب و… داشتم ولی در کل هنوز که هنوز هست موهاوی رو خیلی قبول دارم ولی حیف که دیگه توقف تولید شد.در کل داخل سواری ها که تا الان داشتم اول هوندا اکورد وبعد جنسیس و بعد آزرا گرانجو رو خیلی قبول دارم ولی یکی از اقوام بهم گفت فردا که نیسان تیانا تو تحویل گرفتی اون رو در جایگاه دوم سواری های مورد علاقت قرار میدی من که امیدوار این طور باشه.
یه چیز عجیبی که برام پیش اومد من تا حالا زمان خرید یا تحویل هیچ کدوم از ماشین ها انقدر خوشحال و کم حوصله نشده بودم امید وارم فردا ماشین که تحویل میگیرم خوب از اب در اومده باشه
علی
۴ مهر ۱۳۹۳ولی الان که دارم خوب فکرشو میکنم اگر ماشسن رو برای سه جهار ماه بخوام سانتافه ولی اگر برای یک سال بخوام بخرم حتما RAV4رو یمیخرم البته حالا بزارید ببینم تیانا رو تا کی نگه میدارم تا بعد.ولی در کل RAV 4عالیه من پدرم شش و هفت ماه پیش خرید واقعا ازش راضی است تنها مطلبی که ذیتش میکنه شکا اسپرت ماشینش است که به نظر خودش برای سنش یکم جالب نیست.
مصطفی
۵ مهر ۱۳۹۳داداش ژاپنی سوار شو بعد اسم کره ای ها یادت میره
علی
۵ مهر ۱۳۹۳داداش مصطفی ممنون منم ژاپنی زیاد داشتم هم کره ای هم چینی در کل به یه نتیجه رسیدم واقعا ژاپنی ها خوبه ولی پیشرفت کره ای هارو هم نمیشه نادیده گرفت الان ماشینو تیانا رو تحویل گرفتم واقعا ابهت و قدرت موتورش منو شگفت زده کرد. ولی در کل به یه نتیجه رسیدم چه ماشین ۱۰۰میلیونی چه ماشین ۳۰۰میلیونی همشون خوبن و واقعا از نظر امکانات عالی هستند ولی بیشتر خوشیش و بدیش این است که دل مردم رو کباب میکنه و گرنه داخلش برای من هیچ فرقی نمیکنه.البته این نظر شخصی بندهاست و میپزیرم که از من انتقاد کنید.
mahdi
۴ مهر ۱۳۹۳فقط میتونم بگم عالیه
مک میسل
۴ مهر ۱۳۹۳ماشین خوبیه اما چند تا مشکل داره
1-موتوری به نسبت ضعیف
2-وزنی زیاد
3-اتاق پر سر و صدا
ولی کره ای ها خیلی پیشرفت کردن.ماشین هایبه نسبت خوبی رو میسازن
"Amir"
۴ مهر ۱۳۹۳فک نکنم اتاقش پر سرو صدا باشه،چون اونایی که داشتن میگفتن ماشین نرمیه،البته شاید به خاطر کیفیت مواد به کار رفته در داخل کابین حرف شما درست باشه
Ahmad..F12
۴ مهر ۱۳۹۳مک میسل جان من این خودرو رو تست کردم و به هیچ عنوان این چند مورد توش دیده نمیشه!
مخالفم با حرفت!
احمد
۴ مهر ۱۳۹۳دوست عزیز من با تمام احترامی که برا شما قائلم و هر از چند گاهی مطالب شما رو در پدال میخونم این جمله شما واسه من خیلی جالب بود :
مک میسل جان من این خودرو رو تست کردم
شما تست کردی ………
قطعا شما میدونید ابزار های سنجش و تست 1 ماشین و این قدر قاطع نظر دادن کار هر کسی نیست حتی همین الان در ایران تیمی نیست که بتونه دقیق و با دستگاه های روز ماشین ها رو تست کنه ( البته به جز خودرو بانک و دنده 6 که اون ها هم خیلی از ابزار های یک تست واقعی رو ندارن ولی باز هم دستشون درد نکنه ) برا همینم ما توی این مقایسه ها بسیار ضعیف عمل میکنیم .
و شما خیلی بهتر از من میدونید که تست 1 ماشین فقط و فقط نشستن پشت اون ماشین و یا توجه به اعداد و ارقام روی کاغذ نیست
نکته اخر هم اینکه احساس میکنم شما به عنوان گرد اورنده مطلب یک خورده توی نظراتت داری متعصبانه نسبت به این ماشین نظر میدی
شما مطلب رو تهیه کردی و حالا قضاوت با خواننده هاست که نظر خودشونو بگن
البته امیدوارم از انتقادم دلگیر نشی
دوستانه بود
منتظر مطالب زیبای دیگه از شما هستیم ……….
Ahmad..F12
۴ مهر ۱۳۹۳آقا احمد من متعصبانه نظر ندادم
کسرا جان گفتند موتور ضعیفه، وزنش سنگینه، سروصدای اتاق هم زیاده
منم در جواب گفتم من اینو تست کردم این مواردی که گفتی به هیچ عنوان توش دیده نشد
با این حال انتقادت هم با کمال افتخار میپذیرم :)
ممنون از توجهت به مطالب و نظرات
ارادتمند
Just germany...
۴ مهر ۱۳۹۳من سانتافه داشتم تصادف کردم فروختمش .
ماشین خوبی بود اما همیشه موتور ضعیفش ( ضعیف نیست اما به نسبت اون چیزی که توقع میره ضعیفه) اذیتم میکرد.
اما واقعا واقعا با اینکه از ماشین کره ای اصلا خوشم نمیاد برای شهر فوق العادست.
جو گرفتم برا آفرود یه ماشین توپ بگیرم رفتم لندکروز گرفتم،حالا مشکل اساسی اینه که من اصلا وقت آفرود ندارم،مث […]پشیمونم
"Amir"
۴ مهر ۱۳۹۳من شنیدم که چون قدرت و حجم موتور این ماشین نسبت به جثش کمتره بعد یک سال دچار افت قدرت میشه!
ی سوالی داشتم از کسایی که میدونن جواب بدن،این ماشین تو جاده ای مث چالوس تو سبقتا به اندازه ی اپتیما میکنه یا ن؟
Just germany...
۴ مهر ۱۳۹۳بله حجم موتورش نسبت به جثه خیلی کمتره
اما اونطور هم که به اطلاع شما رسوندن نیست دیگه
Ahmad..F12
۴ مهر ۱۳۹۳امیر جان موتور 190 اسبی رو همه منظورشونه!!!!!!!
تازه اکثراً همون 190 اسب رو متناسب میبینن
در حالی که موتور توربو 264 اسب و 365 نیوتن متر هم در دسترسه و واقعاً قابل ستایشه
خودرو بسیار پرقدرت و تند و تیزه با این موتور
در حدی که فکرشم نمیکنی…
احمد فقط سوپر اسپرت اونم ایتالیایی
۴ مهر ۱۳۹۳خوبه ولی اگه پولشو داشتم تویوتا rav4 رو ترجیح میدم
Ahmad..F12
۴ مهر ۱۳۹۳برتری کاملاً با سانتافه است.
سانتافه چه از لحاظ طراحی خارجی، طراحی داخلی، قدرت موتور، گیربکس، ایمنی،
امکانات و تجهیزات در رتبۀ بالاتری نسبت به Rav4 قرار داره…
و در بین رقبا، سانتافه برندا اعلام شده
علی اقا
۴ مهر ۱۳۹۳زیبایی کاملا سلیقه ایه. اتفاقا به نظر من طراحی سانتافه فصاییه و تویوتا راوفور منطقی تر و محافظه کارانه تره. موتور سانتافه برتری چندانی به راوفور نداره ( مدل 2400 سی سی). به نظر من همه چیز قدرت نیست شما کافیه یه سر به تعمبرگاه ها بزنید ببینید تویوتا بیشتر هست یا هیوندا ( به طور کلی و همینطور بین راوفور و سانتافه هم شاهد هستیم). راوفور خودروی منتخب اروپایی هاست و جز سه خودروی هم خرج و کم استهلاکه سال گذشته در رده ی خودش بوده.( تو پدال مطلبش هست). حالا از همه اینا گدشته، تا بیست روز دیگه قراره راوفور رو از ایرتویا تحویل بگیرم دل تو دلم نیست :D
Ahmad..F12
۴ مهر ۱۳۹۳بله موافقم :)
ایشالا علی آقا چرخش برات بچرخه داداش :)
احمد
۴ مهر ۱۳۹۳منبع ……
میشه بفرمایید کی سانتافه رو در بین رقبا برنده اعلام کرده
شما ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
من کاری به درستو و غلطش ندارم
اما وقتی 1 صحبتی میشه باید یک منبع قوی و علمی پشتش باشه
اگه اینجوری من هم میگم
در بین رقبا کیا اسپورتیج برنده اعلام شده
Ahmad..F12
۴ مهر ۱۳۹۳منبع قوی پشتشه دوست عزیز
لینکشو برات کذاشتم منتظر تأییده
Ahmad..F12
۴ مهر ۱۳۹۳The 2014 Hyundai Santa Fe ranks 1 out of 23 Affordable Midsize SUVs.
طبق سایت USNEWS آمریکا، از بین 23 مدل SUV سایز متوسط، سانتافه رتبه 1 رو بدست آورده است.
http://usnews.rankingsandreviews.com/cars-trucks/Hyundai_Santa-Fe/
Ahmad..F12
۱۰ مهر ۱۳۹۳من واقعاً تعجب میکنم، بعضی از دوستان با یه لحنی صحبت میکنن که انگار دشمنی دارن با آدم
انگار مطالب همینطور کشکی کشکی میاد روی سایت و هر کی هرچی دلش بخواد میتونه بنویسه از خودش!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zonda R
۴ مهر ۱۳۹۳@.F
احمد عزیز
اول ممنون از مطلبت
من فکر میکنم سانتافه رقیب هایلندره
و rav 4 رقیب ix 35
مقوله طراحی سلیقه ایه
سانتافه در نمونه low option
تو ایران حدود 140 تومن قیمت داره و بهترین انتخابه
ولی تو نمونه فول چون رقیبه خاصی تو ایران نداره
ولی من rav 4 رو ترجیح میدم
Zonda R
۴ مهر ۱۳۹۳@.F
در ضمن اون تست که انجام شد
سانتافه اول شد
ولی تو تست های دیگه مقامی بهتر از سوم بدست نیاورد
و یه سر به تعمیرگاه ها
نشون دهنده برتری بلامنازع و مطلوبیته rav
هستش
با احترام برای کسانی که این ماشین رو دوست دارن
Ahmad..F12
۴ مهر ۱۳۹۳زوندا جان ممنون
ارادت داریم
Ahmad..F12
۴ مهر ۱۳۹۳زوندا جان مخلصیم
داداش همونطور که تو متن هم گفتم شورولت Equinox،
فورد Escape، جیامسی Terrain، هوندا CR-V، مزدا CX-5،
نیسان Rogue، سوبارو Forester، تویوتا RAV4 و
فولکسواگن Tiguan رقبای سانتافه اسپورت هستند.
DRAGONBORN
۴ مهر ۱۳۹۳ممنون بابت مطلب کاملت.
Ahmad..F12
۵ مهر ۱۳۹۳ممنون از شما دراگون جان
amin
۴ مهر ۱۳۹۳شما ماشینی به نام HIGHLANDER رو از شرکت تویوتا میشناسید؟
مثه اینه که بیای سوناتا رو با کورولا مقایسه کنی بعد بگی برتری کاملا با سوناتا است!!!!!!!
Ahmad..F12
۵ مهر ۱۳۹۳چه ربطی به خودروی مورد بحث و این مطلب داشت امین جان؟؟؟؟؟
CIFEX
۴ مهر ۱۳۹۳هیوندای خیلی هوشمندانه رفتار کرد
چون خودش میدونست یک شرکتی که در مقایسه با بزرگان یک خودروساز نوپاست و خیلی راه داره تا از نظر فنی و علمی به اون ها برسه از همون اول بیشتر انرژی و سرمایه شرکتو به کار برد تا بهترین طراح ها رو استخدام کنه تا اینجوری بتونه خودی نشون بده و و این کارو کرد .
الان از نظر طراحی هیوندای خیلی حرف ها واسه گفتن داره البته اصلا برا من یکی مهم نیست که کپی هست یا نه ، مهم اینه که هیوندای با انتخاب استرتژی های هوشمندانه الان 4 امین خودروساز دنیاست و نسبت به نوپا بودنش فروشش عالی هست .
این سانتافه جدید هم واقعا عالی هست هم از نظر فنی و به خصوصو از نظر طراحی عامه پسند و جذابی که داره
اینم جزو یکی از هزاران موردی هست که ما ایرانیا باید حسرتشو بخوریم دیرتر از ما شرو ع کردند اما حالا ما داریم ماشین بنجل چینی وارد میکنیم که توی خود چین هم کسی سوار نمیشه و هیوندای داره برا غول های خودروسازی دنیا شاخ و شونه میکشه
حسن
۴ مهر ۱۳۹۳الان نوشتید در برابر تویتا rav4 در بسیاری از جهات برتری با سانتافست؟
R U Kidding me?
Ahmad..F12
۴ مهر ۱۳۹۳بله حسن جان هست
No, I’m quite serious :|
حسن
۴ مهر ۱۳۹۳راو 4 دیگه تقریبا لکسوسه از نظر کیفیت ساخت. چه موتوری و چه کابین و ادوات داخلی و چه …
طراحی سانتافه به روز تر هست بله
طراحی خارجی رو قبول دارم و یا شاید چند آپشن دیگه مثل بلو لینک و غیره ولی آیا واقعا موتور توربو اونم موتور هیوندای (حالا هرچقدر هم که قوی باشه) کم استهلاک تر از موتور راو 4ره!
و یا سواری و ایمنی و هندلینگ سانتافه بالاتره!؟
شما هردو رو تو یه شرایط تست گرفتی؟
Ahmad..F12
۴ مهر ۱۳۹۳حسن آقا من ادعای برتری کیفیت و دوام قطعات رو نکردم
و حتی منکر کیفیت تویوتا نشدم عزیزم
شما با تعجب پرسیدی در بسیاری از جهات برتری با سانتافه است؟؟ منم گفتم بله، (البته طبق آمار)
اگه جاییش نا مفهومه بازم بگید تا جواب بدم
و برای دوام قعطات هم باید منتظر موند تا امتحانش رو پس بده
حسن
۴ مهر ۱۳۹۳خوب احمد جان مواردی که نام برده شد مهم ترین فاکتور ها هستند, و بسیاری جهات دیگه ای نمیمونه که بخواد برتری توش داشته باشه مگر طراحی ظاهری و امکانات تزئینی
خیر,
فقط جهت اطلاع میخواستم بدونم شرایط مقایسه چجوری بوده و اینکه هیوندای چقدر تونسته خودش رو به تویوتا و سایر ژاپنی ها نزدیک کنه
چون کیا هم پابپاش داره رو ظاهر خوب کار میکنه اما در دراز مدت افت کیفی همه جهته داره هرچند محصولاتش قابل ستایشه و دوستشون دارم
بسیار هم عالی بود
اردتمند
Ahmad..F12
۵ مهر ۱۳۹۳بله حسن جان منم موافق شما هستم
فاکتورهای برتری سانتافه نسبت به رقبا هم طبق سایت هیوندای آمریکا و هیوندای کانادا: چیزایی بودن مثل قیمت مناسب تر، ایمنی تمام و کمال، امکانات بیشتر، قدرت بیشتر و عملکرد بهتر و …
DRAGONBORN
۴ مهر ۱۳۹۳به نسبت قیمتش امکانات زیادی داره
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۴ مهر ۱۳۹۳دست آقا احمد گل گلاب درد نکنه.
داداش همونطور که خودتم اشاره کردی شباهت هایی با فورد اج داره ولی به نظرم فورد اج زیباتره.
در کل خودروی خوبیه از نظر قدرت موتور و فاکتور های دیگه.
Ahmad..F12
۴ مهر ۱۳۹۳قربونت باربد جان
درسته واقعاً نظر منو جلب کرد
DRAGONBORN
۴ مهر ۱۳۹۳آره منم با حرف باربد جان موافقم
حمید
۴ مهر ۱۳۹۳یکی از دلایلی که ما نخریدیم این بود که اشنامون که نمایشگاه دار بود و ازش اکورد گرفتیم این بود که به ما گفت وقتی 4 نفر تو ماشین با مقداری وسیله بشینن موتور غرغرش در میاد و مناسبتون نیست ولی اگر موتور 3/3 وارد میشد واقعا از راو4 بهتر بود. تو نمایشگاه وقتی سوار راو4 شدم فضای عقبش معمولی بود ولی جلوش مثل لند کروز بزرگ و جادار بود کیفیتش هم خیلی خوب بود ولی تنها چیزی که مانع از خرید ما شد ظاهر استفراغ شکلش بود! و اگر از اکوردمون صرف نظر میکردیم حتما اپتیما میخریدیم. اپتیما هم ماشین برویی نیست ولی بقیه چیزاش عالیه
Ahmad..F12
۴ مهر ۱۳۹۳حمید جان تریم 2.0T واقعاً عالیه
حمید
۴ مهر ۱۳۹۳مگه من گفتم تریم سانتافه زشته؟؟!!
Ahmad..F12
۴ مهر ۱۳۹۳مگه Trim ینی زیبایی؟
حمید جان منظورم از تریم مدل های متفاوت سانتافه بود
مثلاً تریم 2.0 premium
مثلاً تریم 2.0T GDI
مثلاً تریم 2.4 Luxury
مثلاً تریم 3.3
مثلاً تریم 2.4 SE
ناصر حیدری
۴ مهر ۱۳۹۳بادرود فراوان سانتافه فول اپشن چند اپشن دارد لطفا نام ببرید
Ahmad..F12
۵ مهر ۱۳۹۳با سلام
به سایت hyundai.com مراجعه کن آقا ناصر.
حمید
۴ مهر ۱۳۹۳معلوم نیست چرا آسان موتور مدل توربو را ثبت سفارش نمی کنه در حالی که چون موتورش 2 لیتر تعرفش از مدل فعلی کمتره
farzad
۴ مهر ۱۳۹۳نسبت به وزنش موتور زیاد خوبی نداره.
به نظر من سانتافه و اسپورتیج رقیب های اصلی هم هستند
ساسان.م
۴ مهر ۱۳۹۳اسپورتیج با توسان مقایسه میشه
Ahmad..F12
۴ مهر ۱۳۹۳سانتافه با سورنتو مقایسه میشه فرزاد جان
farzad
۴ مهر ۱۳۹۳نه من از نظر حجم موتور گفتم مقایسه بشه منظورم این بود
DRAGONBORN
۴ مهر ۱۳۹۳سانتافه به نسبت قیمتش ماشین کاملیه راحت هم هست.
farzad
۴ مهر ۱۳۹۳پدال لطفا بررسی اسپورتیج هم بزار
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۴ مهر ۱۳۹۳اسپورتیج و سانتافه که اصلا” رقیب هم نمیتونن باشن چون سانتافه حداقل از لحاظ حداکثر سرعت و شتاب عملکرد بهتری نسبت به اسپورتیج داره.
Ahmad..F12
۵ مهر ۱۳۹۳همینطوره باربد جان
جدای این مورد، در بحث کلاس بدنه هم با هم تفاوت دارن
امید برتر
۴ مهر ۱۳۹۳به پای شاسی بلند جدید سایپا نمیرسه!(شوخی)
:-D
just 323
۴ مهر ۱۳۹۳خیلی خوب ارتقا دادنش حالا چی مشید یکم بیشتر رو حالت اسپرتش بیشتر کار کنن ؟)_ در کل فک کنم از تا 0 تا 20 بش 16.5 میشه داد.. البته نظره منه که بیشتر به خاطر کمبود حالت اسپرتش بش میدم و فک میکنم موتورش میتونس حجمش بیشتر باشه ..
Ahmad..F12
۴ مهر ۱۳۹۳just 323 جان این حالت اسپرت که تو متن گفتم کمتر دیده میشه، برای ضعیف بودنش نبود اصلاً، قدرت و شتاب بسیار خوبی داره
فقط در بحث سفتی فرمان و تعلیق بود که در حالت اسپرت باید بیشتر بهش توجه میشد
just 323
۴ مهر ۱۳۹۳ممنون احمد جان برای توجیح مرسی /// ..
صادق
۴ مهر ۱۳۹۳داش احمد خیلی خیلی خسته نباشی
یکی از کاملترین بررسی های پدال بود، خیلی ممنون
راستش من سوارش نشدم، رو همین حساب نمیتونم بگم که قدرتش کافی هست یا نه
ولی از نظر طراحی داخلی و خارجی در حد قابل قبولیه
یه نکته ای که باعث برتری هیوندای توی خیلی مقایسه ها میشه تکنولوژی های زیادی که توی ماشیناش هست
جایی خوندم که میگفت هیوندای با گاری تکنولوژی میاره میریزه تو ماشیناش!!!
البته از نظر بعضی کارشناسا و اهالی فن، میگن؛ این همه تکنولوژی باعث سردرگمی راننده و سرنشینا میشه، تا حدی که حتی صاحبان ماشین هیچ وقت از اونا استفاده ای نمیکنن
به نظر من اگه یه رابط کاربری ساده و خوب برای ماشین تعریف بشه میشه از تکنولوژی هاش در زمان خودشون استفاده کرد (به شرطی که دیگه خیلی خیلی زیاد نباشن!)
ارادتمندم
Ahmad..F12
۴ مهر ۱۳۹۳صادق جان فدایی داری
قدرتش در تریم استاندارد متناسبه، ولی در تریم توربو واقعاً فوق العادهست.
شتاب فوق العاده ای داره، نرمی و سواری لذت بخشی هم داره
در بحث تجهیزات هم کاملاً درست فرمودی، توماری از امکانات و تجهیزات کاربردی داره
مثلاً همین Blue Link خیلی جالب و مفیده
MoahmmadTSR
۴ مهر ۱۳۹۳الکی پلکی اینقدر گرونه
Ahmad..F12
۴ مهر ۱۳۹۳اگه دلار همون 1000 تومن میبود و گمرک ایران هم مثه بقیه کشورها آزاد میبود این ماشین 30 میلیون تومن بود قیمتش
آیا برای سانتافه 2014، با این امکانات و تجهیزات، با این موتور پرقدرت گرونه؟؟؟؟؟!!!!!!!!!
الان پارس 40 میلیونه :)
MoahmmadTSR
۴ مهر ۱۳۹۳بله این گمرک لامصب گند زده iphone 6 plus قیمتش 299 دلاره اگه تو ایران دلار 3 تومن باشه میشه چقدر؟ الان 64 گیگش حدود 5 تا 6 میلیونه
Zonda R
۴ مهر ۱۳۹۳@.F
Tsr عزیز
جایی نگی بهت میخندن ها
I phone 6 plus
700 دلار
و 6
600 دلار
یه کم مطالعه کن برادر بعد حرف بزن
amin_dd
۴ مهر ۱۳۹۳بنده مدل 2 لیتر توربو رو سوار نشدم اما مدل 3300 رو تو منطقه ازاد ارس سوار شدم سواری فوق العاده و شتاب خیلی خوبی داره . اکثر دوستان که از ضعیف بودم موتور دلخور هستن اگه بتونن یه 3300 سوار بشن نظرشون کاملا عوض میشه نسبت به ماشین .
Night Fury
۴ مهر ۱۳۹۳خوبه بد نیست.
4MATIC
۴ مهر ۱۳۹۳ای جان عاشقشم حتی بهترازسورنتوهستش واقعا خیلی خوشگله مخصوصا قهوه ایش
قیمتشم220هستش بااین وضعیت داغون ماشین های وارداتی
وباشرایطی که پراید20ملیونه اینم بااین قیمت عالیه
حجت
۴ مهر ۱۳۹۳دوست عزیز دعوت نامه فلوعنس دند های برهت چند اومده.
رضا
۴ مهر ۱۳۹۳نمیدونم چرا هیوندای و کیا آفرود حرفه ای تولید نمیکنن و ماشیناشون برا خارج جاده مثل آلمانیها و ژاپنی ها خوب نیست شاید اونا اگه این کارو کنن و ماشینی به مراتب ارزونتر از رقبا بزنن فروش خوبی داشته باشه البته موهاوی به نظر شما فروش خوبی داشت؟
Ahmad..F12
۴ مهر ۱۳۹۳هیوندای هنوز در تولید موتورهای سنگینی مثل V8 هنوز تبهر نداره
مثالش رو توی موهاوی دیدید، زیاد استقبال نشد و علاوه بر مصرف بالا، قدرتی که باید از اون موتور خروجی میگرفت رو نداشت
حمید
۴ مهر ۱۳۹۳مگه من چی گفتم سانتافه از لحاظ ظاهری خیلی بهتر از راو 4 مثل اینکه کلا متوجه حرفم نشدی
Ahmad..F12
۵ مهر ۱۳۹۳حمید جان با منی؟؟؟؟
من جواب آقا رضا رو دادم!!!
DRAGONBORN
۴ مهر ۱۳۹۳هیوندا به زودی گوی سبقت رو از ژاپنی ها میدزده!!!!!!!!
datsun
۴ مهر ۱۳۹۳هیپچ وقت این اتفاق نخواهد افتاد
کره مونده حالا حالا ها به ژاپن برسه
وحید
۴ مهر ۱۳۹۳ماشین فوق العاده ایه اما برای دو سه سال نه بیشتر. من تا همین چند وقت پیش گرنجور داشتم. سیستم رادارش هرازگاهی قاط میزد سنسور عقبش دو سه بار اشتباه کرد گیربکسشم صبح که روشن میکردم یه معکوس خرکی شدید تقریبا توسرعت 50 میداد
datsun
۴ مهر ۱۳۹۳خودرو خوبیه قیمتش مناسبه طراحی خوبی داره ولی راوفور روج وژاپنی های دیگه تو این کلاس رو بیشتر دوست دارم
mahdi
۴ مهر ۱۳۹۳درود احمد جان
ممنون بابت مطلب ، جامع و خوبی که ارائه کردی
و بازهم هم میلاد جان نیومده
خدا کنه زودتر بیاد
این مدل خیلی زیباست
فکر کنم تا 2 الی 3 سال دیگه کره واقعا جلوی ژاپن قد علم کنه
چون روز به روز محصولات بهتری رو ارائه میکنه
که همین مدل شاهد مدعای من هست
آفرین به کره
اما در نهایت شاسی های ژاپنی رو انتخاب میکنم
تویوتا / نیسان
مطمئن
سپاسگزارم
مهدی (فرزند کوروش)
Ahmad..F12
۵ مهر ۱۳۹۳سلام مهدی جان ارادتمند
ممنون از خودت که افتخار دادی
میلادم هست چسبیده به کار با هم در ارتباطیم، خوبه، ردیفه.
موافقم با حرفت تا چند سال آینده ژاپن رو اگه پشت سر نزاره، پشت سر هم نمیمونه :) در جریان حرفم که هستی؟
mahdi
۵ مهر ۱۳۹۳درود
احمدجان خدمت حضور جنابتان ارادت تام دارم
بله در جریان گفته های شما هستم قطعا همینطوره
سپاسگزارم
مهدی (فرزند کوروش)
Alpha
۴ مهر ۱۳۹۳آقا مطمئنید 0 تا 100 این رقم هست ؟ 6.9 ؟
Ahmad..F12
۵ مهر ۱۳۹۳صفر تا 96 کیلومتر 6.9 ثانیه است آلفا جان
0-100 کیلومتر 0.4 ثانیه بیشتر برابر با 7.3 ثانیه هستش
Alpha
۵ مهر ۱۳۹۳خیلی خوبه که ! 3.3 لیتریش بالای 8 میزنه
Ahmad..F12
۵ مهر ۱۳۹۳همینطوره آلفا جان
به خاطر سنگین تر شدن وزنشه
سام
۴ مهر ۱۳۹۳با سلام وعرض ادب به تمامی کارکنان و دوستداران سایت الف
این مطلب بسیار عالی و کامل و آموزنده بود.احمد جان واقعا خسته نباشی.
Ahmad..F12
۵ مهر ۱۳۹۳سام عزیز ممنون لطف داری
راستی اینجا پداله :)
سام
۵ مهر ۱۳۹۳با سلام
امان ازاین حواس پرتی!
Ahmad..F12
۵ مهر ۱۳۹۳عیب نداره دادادش
پیش میاد :)
معلومه تو سایت الف فعال هستی
علی آقا
۴ مهر ۱۳۹۳من سوبارو اوتبک رو به سانتافه ترجیح میدم. البته سانتافه خوشگلتره.
Ahmad..F12
۵ مهر ۱۳۹۳علی آقا سوبارو فورستر رقیب سانتافه هستش
sajjad
۴ مهر ۱۳۹۳واقعا خیلی بعیده که بعضی از عزیزان دم از فضایی بودن ماشینهای هیوندا ی می زنند. طراحی های هیوندا به هیچ وجه فضایی نیست و نام هیوندا تو ایران خیلی بد در رفته . واقعا طراحیش مدرنه و ایمنی لازمو داره .اگه کپی همینو با همین کیفیت المانیا زده بودن همه براش سرو دست میشکستند. فقط ایرانیاند که ارزش واقعی هیوندارو که لیاقتشو داره بهش نمیدن.
DRAGONBORN
۴ مهر ۱۳۹۳شبیه آئودی هم هست
amin
۴ مهر ۱۳۹۳من نمیدونم چه جوری CX-5 ,CR-V و راو 4 رقیب سانتافه هستند؟؟!!!!
این سه ماشین کاملا در رده پایین تری قرار میگیرن.فقط کافیه تست سایت های معتبر مثل MOTORTREND,CONSUMER REPORTS,J.D.POWER,AUTO GUIDEو… بخونید تا این موضوع رو بفهمید.رقیب سانتافه از این سه شرکت PILOT,CX-9 وHIGHLANDER
هستند.خواهشا این اشتباهات رو نکنید.
Alpha
۴ مهر ۱۳۹۳درسته .رقیب راو 4 و Cx-5 توسان هستش ! ولی تو ایران چون راو 4 گرونه شده رقیب سانتافه
Ahmad..F12
۵ مهر ۱۳۹۳نه امین جان شما اشتباه میکنی :)
خواهشاً مطالب همون سایتای معتبر رو با دقت بیشتری بخونید
بعد که خوندید بیاید این مطلب رو با دقت تر بخونید تا موضوع رو متوجه بشی
خواهشاً این اشتباهات رو نکنید.
amin
۵ مهر ۱۳۹۳اتفاقا من همه ی پست های مربوط به این سایت هارو با دقت میخونم.ومشکلی هم از لحاظ زبان انگلیسی ندارم که نفهمم چون یه مدت 6-7ساله ایران نبودم.
بعدش داداش شما یک جا پیدا کن که راو 4 رو با سانتافه مقایسه کرده باشه.
قطعا کمپانی بیکار نبوده که IX35رو تولید کنه و همین طور کم تر شرکتی برای محصولات خودش رقیب می سازه.
Ahmad..F12
۵ مهر ۱۳۹۳والا من که بعید میدونم متن رو خونده باشی چون من توی متن نوشتم این مدل SUV سایز متوسطه که جایگزین نسل قبلی شده و مدل گرند که بزرگتر هست SUV فول سایز به حساب میاد
آفرین به شما که افتخار داشتی خارج از ایران بودی چند سال :)
خدا پدرتو بیامرزه که انگلیسی هم بلدی، خب برو بخون برادر من، اطلاعاتت هم ببر بالاتر
و در آخر جهت اطلاع، توسان هم رقیب سانتافه نیست :) که بخواد برا خودش رقیب بسازه
وقتی میگم متن رو نخوندی برا همینه
توسان = اسپورتیج
سانتافه = سورنتو = راو4
گرند سانتافه = فول سایز قبلی کیا(موهاوی)
خوش باشی :)
Ahmad..F12
۵ مهر ۱۳۹۳و اینکه گفتی:
“بعدش داداش شما یک جا پیدا کن که راو 4 رو با سانتافه مقایسه کرده باشه.”
من یه جا نه، چند جا نشونت میدم، بازم خواستی بگو برات بزارم :)
http://www.truedelta.com/Hyundai-Santa-Fe-Sport/features-1165/vs-RAV4-273
http://www.unhaggle.com/compare/2014-Hyundai-Santa%20Fe%20Sport-vs-2014-Toyota-RAV4/
http://www.newcars.com/reviews/hyundai-santafesport-vs-toyota-rav4-suv.html
http://www.autoblog.com/cars-compare/?v1=USC40HYS041A0&v2=USC40CHS151A0