هیوندای، در سال ۲۰۱۳، نسل سوم کراس آور محبوب خود، یعنی سانتافه را با دو مدل متفاوت، با نامهای SPORT و Grand SantaFe معرفی کرد.
در ادامه به بررسی کامل نسخهٔ اسپرت آن میپردازیم که از چندی پیش به کشورمان وارد شده است.
نگاهی اجمالی
سانتافه جدید تفاوتهای زیادی با مدل قبلی خود دارد. هیوندای بیشتر در این مدل سعی کرده است کم و کاستیهای نمونهٔ قبلی را جبران کند و توانسته است بهخوبی نیاز مشتریان را پاسخ دهد.
مدل سانتافهٔ اسپرت که یک کراس آور سایز متوسط بهحساب میآید و هم اندازهٔ مدل پیشین است و با گنجایش ۵ سرنشین ارائه شده است. نمونهٔ دیگر سانتافه که گرند سانتافه نام دارد، دارای ابعاد بزرگتر و فاصلهٔ محورهای طولانیتر و ظرفیت ۶ یا ۷ نفر ارائه شده است. همانطور که میدانید مدل ix55 وراکروز چندی پیش از گردونهٔ تولیدات هیوندای حذف شد و مدل گرند سانتافه در خط تولید SUV فول سایز هیوندای با نام ix45 قرار گرفت و این مدل جایگزین برادر بزرگتر خود، یعنی وراکروز گردید. حداقل قیمت سانتافه اسپرت ۲۰۱۴ از ۲۵.۸۲۵ دلار شروع میشود که با اضافه کردن سیستم چهار چرخ متحرک و آپشن های دیگر، قیمت فول آن به ۳۷.۰۰۰ دلار خواهد رسید. سانتافه در بازار رقبایی چون شورولت Equinox، فورد Escape، جیامسی Terrain، هوندا CR-V، مزدا CX-5، نیسان Rogue، سوبارو Forester، تویوتا RAV4 و فولکسواگن Tiguan را در برابر خود می بیند که البته نهتنها از لحاظ قیمت بلکه در بسیاری از موارد دیگر برتری با هیوندای سانتافه است.درباره خودرو تست ما
خودرویی که من در این تست سوار شدم سانتافهٔ اسپرت ۲۰۱۴ با موتور توربو ۲.۰ لیتری دیفرانسیل جلو است. همچنین، برچسب قیمت ۳۱.۵۲۵ دلار بر روی آن خورده است.
قیمت مازاد این مدل نسبت به مدل پایه به خاطر موتور ارتقا یافته با توربوشارژ فوقالعاده و لیست آپشنهای بلند بالایی است که در ادامه بهمرور آنها میپردازیم.ظاهر و طراحی
هیوندای تا قبل از سال ۲۰۱۳ سبک طراحی خود را با نام “Fluidic Sculpture” یا مجسمهٔ سیال معرفی کرده بود؛ اما در سال ۲۰۱۳ زبان طراحی خاصی را برای خود معرفی کرد و یک ذوزنقه متقاطع را برای جلوپنجرهٔ خودروهایش در نظر گرفت که آن را “Storm Edge” یا “طوفان لبه” نامید. در حال حاضر هم در مدلهای مختلف هیوندای این سبک کاملاً مشهود است. در این سبک خطوط تیز و شکسته، برخلاف سبک گذشته که محصولات هیوندای را ظریف و فمینیستی نشان میداد؛ محصولات این برند را خشن و اسپرت نشان میدهند و رقبا را به چالشی جدی فرا میخوانند. البته به گفتهٔ بسیاری از منتقدان، این عمل نوعی کپیبرداری از محصولات فورد است. به عنوان مثال، جلوپنجره سانتافه شباهت زیادی با فورد اِج دارد. خطوط برجسته بغل خودرو و رکابها، آینههای تاشو زیبا، چراغهای تهاجمیتر، جلوپنجرهٔ مشبک، سپر اسپرت که مه شکنهای بزرگ در آن جای گرفتهاند، همگی ظاهر خودرو را زیبا و باوقار جلوه میدهند و حس ثبات و قدرت خودرو را بهخوبی القاء میکنند.
هیوندای برای این مدل یک رنگ سفارشی و خاص به نام “کابو برنز” در نظر گرفته است که ترکیبی از قهوهای و خاکستری میباشد که در صورت انتخاب رنگ کابو برنز، تریم داخلی باید بژ رنگ باشد و داشبورد هم نهایتاً با چوب مصنوعی طلاییرنگ مزیّن میشود.
راحتی و حملونقل
هنگام نشستن در سانتافهٔ اسپرت جدید، بهوضوح میتوانید کیفیت قابل قبول مواد بکار رفته در کابین را حس کنید. پوشش صندلیها از چرم است و با نام YES Essentials® شناخته میشوند که بوگیر، ضد عرق و با خاصیت آنتی استاتیک مقاوم در برابر گرد و غبار نیز میباشد، صندلیهای جلو مجهز به گرمکن هستند و صندلی راننده نیز در ۱۲ حالت حافظه قابل تنظیم است. فرمان نیز به صورت تلسکوپی میباشد و بهراحتی قابل تنظیم است.
صندلیهای عقب نیز جادار و راحت هستند و فضای پای زیادی برای سرنشینان عقب فراهم آورده است. یکی از ویژگیهای خوبی که به صورت استاندارد در مدل سانتافهٔ اسپرت وجود دارد پرده آفتابگیر عقب و شیشههای ضد اشعه UV است که بسیار مفید بوده و چشم را در برابر نور مستقیم خورشید محافظت میکند. هیوندای در این مدل هم برای حجم صندوق عقب دستودلباز بوده که به هیچ عنوان با کمبود جا مواجه نخواهید شد؛ با این حال، اگر باز هم به فضای بیشتری نیاز داشته باشید، صندلیهای ردیف کاملاً خوابیده و هم تراز با کف صندوق میشوند که فضای بار را دو چندان میکند.کنترل و تجهیزات کابین
کنترل تجهیزات بسیار راحت است، یعنی همه چیز سر جای خودش آنطور که باید باشد قرار دارد و استفاده از امکانات داخل کابین و سایز دکمههای پرکاربرد نیز راحت انجام میشود. با باز کردن درب، سانتافه با صدایی خاص، به راننده خوشآمد میگوید و دکمهٔ استارت موتور حتی در شب بهراحتی قابل مشاهده است و با نور آبی تیره نمایان است.
آپشن های این خودرو عبارتاند از: گرمکن صندلیهای جلو و عقب، تهویه مطبوع و کنترل دو قسمتی اتوماتیک هوای کابین، دوربین دید عقب، آینه وسط با محدودکننده اتوماتیک نور و قطبنما، سیستم صوتی اینفینیتی با ۱۰ اسپیکر با صدای فراگیر، هندزفری بلوتوث، پورت ipod، AUX، USB، سیستم ناوبری با یک صفحه نمایش بزرگ ۸ اینچی لمسی در کنار دکمههای بزرگ و حساس به لمس، کنترلهای مجازی و واقعی که توابع نرمافزاری و ویژگیهای مختلف سانتافه را به عهده دارند مانند دریافت سیگنال حسگرهای موجود در بدنه، تشخیص وضعیت راه و… همگی به نحو احسن ایفای نقش میکنند. هیوندای، قابلیتی برای خودرو گذاشته است که راننده میتواند با مرکز سرویس خود از راه دور ارتباط کامپیوتری برقرار کند و پردازشات خودکار انجام شود. نام این سیستم Blue Link است که با فعال کردن این اشتراک امکان استفاده از ویژگیهایی مانند هشدار برخورد به صورت خودکار، کمک اضطراری SOS و دسترسی به خودرو از راه دور وجود دارد. این سیستم به مدت یک سال اشتراک رایگان برای سانتافه در دسترس است. با این سیستم همچنین میتوان، کنترل سرعت، کنترل مسیرهای عبوری، هشدارهای مرزی و بسیاری امور دیگر را به صورت دقیق کنترل نمود. فرمان چرمی تلسکوپی گرم شونده، کروز کنترل، سقف پانوراما، دکمهٔ استارت استاپ موتور، چراغهای اتوماتیک جلو زنون، چراغهای LED جلو و عقب، گرمکن آینههای جانبی، سیستم تشخیص نقطهٔ کور، اسپویلر عقب، اگزوز دوقلو کرومی، شیشه جلو مجهز به تکنولوژی اتوماتیک ضدیخ، چرخهای ۱۹ اینچی آلومینیومی و کفپوشهای داخلی نیز از دیگر آپشن های سانتافهٔ اسپرت است.ایمنی
علاوه بر امور امنیتی که با سیستم Blue Link میتوان لحاظ نمود، سیستمهای دیگری نیز امنیت راننده و خودرو را افزایش دادهاند. ورود بدون کلید و کنترل از راه دور با آلارم هشدار، هفت عدد ایربگ، دوربین دید عقب، سنسور پارک، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) به منظور پایداری بیشتر و جلوگیری از سرخوردن، سیستم کنترل کشش (TCS)، سیستم ترمز ضد قفل (ABS) با توزیع الکترونیکی ترمز نیروی (EBD) و یک سیستم تشخیص نقاط کور به منظور جلوگیری از حوادث وجود دارند که فراتر از نیاز شما به امور رانندگی توجه میکنند. با این حال اگر یک حادثه رخ دهد نباید زیاد نگران باشید چراکه سانتافهٔ اسپرت، در برابر ضربه به سرنشینان بسیار مقاوم بوده و در تستهای تصادف انجام شده توسط ترافیک بزرگراه اداره ملی ایمنی (NHTSA)، بالاترین رتبه را به دست آورده است، یعنی ۵ ستارهٔ کامل ایمنی. همچنین در تست موسسه بیمهٔ ایمنی بزرگراه آمریکا (IIHS)، با بالاترین امتیاز در تمام آزمونهای صورت گرفته سربلند بیرون آمده است. پس از نظر ایمنی هم میتوانید روی سانتافهٔ اسپرت جدید حساب باز کنید.
زیر کاپوت
هیوندای برای مدل سانتافهٔ اسپرت دو موتور را در نظر گرفته است. یک موتور چهار سیلندر ۲.۴ لیتری با قدرت ۱۹۰ اسب بخار و یک موتور چهار سیلندر توربوشارژ ۲.۰ لیتری به قدرت ۲۶۴ اسب بخار و ۳۶۵ نیوتنمتر گشتاور در دسترس است که من ترجیح دادم موتور پرقدرتتر ۲.0T را انتخاب کنم، چراکه ۷۴ اسب بخار بیشتر از موتور ۲.۴ لیتری تولید میکند، سبکتر از آن است و جالبتر از همه اینکه این قدرت و گشتاور بالا را در دور پایینتر نسبت به موتور ۲.۴ لیتری به دست میآورد. البته برای مدلهای گرند سانتافه، موتورهای شش سیلندر ۳.۳ لیتری با قدرت ۲۷۶ و ۲۹۰ اسب بخار نیز قابل سفارش است.
خب، وقت حرکت کردن است. قدرت این خودرو از طریق یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک به چرخهای جلو منتقل میشود. در قدم اول سیستم کنترل کشش فعال بر روی مونیتور فعال میشود که باعث میشود با آرامش هرچه تمامتر خودرو به حرکت درآید و عمل بکسوات را محدود میکند. رساندن گشتاور بهموقع موتور به گیربکس کاملاً مشهود است که در دور پایین شتاب و قدرت کافی و قابل قبول را به خودرو میدهد. مصرف سوخت این خودرو هم در شهر ۱۱.۴ لیتر، در اتوبان ۸.۲ لیتر و به صورت میانگین ۱۰ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر میباشد. همچنین سانتافهٔ اسپرت مجهز به سیستم ECO Active است که باعث بهبود بهرهوری سوخت میشود که از این نظر هم در میان رقبا بهتر عمل کرده است.برداشت نهایی رانندگی
سانتافهٔ اسپرت سه حالت رانندگی راحت، عادی، اسپرت دارد، ولی تمایز بین حالت اسپرت و دو حالت دیگر کم و ناچیز بود. درمجموع، عملکرد این خودرو حین رانندگی، بسیار نرم و رضایتبخش است ولی در مقابل نام اسپرتی که به دوش میکشد، آنچنان که باید باشد نیست؛ یعنی رانندگی با این خودرو حتی با فشردن دکمهٔ اسپرت حالتی متعادل دارد. منظور از متعادل، قدرت و شتاب کم نیست، فقط فرمان پذیری و سیستم تعلیق در حالت اسپرت باید سفت و مسابقهای به نظر برسد ولی اینگونه نیست و آنطور که باید لایق نام اسپرت باشد نظرتان را جلب نمیکند. مهندسان هیوندای باید در مورد فرمان پذیری و سیستم تعلیق سانتافه، در حالت اسپرت، تجدیدنظر کنند تا اسپرت بودن را بهدرستی به راننده القا کند. با این حال، نسبت به نسل پیشین خود بهبود زیادی را در هندلینگ و مانور پذیری به خود دیده است اما از حق نگذریم، در دو حالت دیگر رانندگی بسیار رضایتبخش است.
از بحث تعلیق و فرمان پذیری که بگذریم، در قطب مخالف این طیف، موتور توربوشارژ این خودرو قرار دارد که بیشک جزء بهترینهاست و چه از نظر قدرت، شتاب و سرعت کاملاً نظرتان را جلب میکند و در بحث قوای محرکه بهخوبی سانتافه را لایق بر دوش کشیدن واژه اسپرت میدارد. همه چیز بهدرستی و آنجا که باید، صورت میگیرد. انتقال نیرو نیز بهخوبی انجام میشود، گیربکس اتوماتیک بسیار روان و سریع، واکنش نشان میدهد. سیستمها و سنسورهای مختلف که وضعیت جاده را بررسی میکنند مانند ترمز خودکار در سرازیریها نیز بهدرستی ایفای نقش میکنند. کیفیت سواری در شهر و بزرگراه و در جادههای ناهموار و خاکی نیز کاملاً رضایتبخش است، ترمزها قوی هستند و بهخوبی کار میکنند و سیستم تعلیق بسیار نرم و بی سروصدا عمل میکند. از آنجا که خودروی ما محرکه جلو است، تستهای سخت آفرود را از سر راهش کنار زدیم و به جادههایی با ناهمواریهای در حد معمول اکتفا کردیم که واقعاً به نرمی و سهولت از آنها عبور میکرد.نتیجهٔ نهایی
هیوندای سانتافه اسپرت خودرویی شیک، جادار، ایمن، قوی و چابک است که با وجود قیمت مناسب در برابر رقبا، هر خریداری را جذب خودش میکند. اگر شما نیز تمایل به خرید این خودرو را دارید، پیشنهاد ما به شما انتخاب موتور ۲.۰ لیتری توربو است که واقعاً قدرت و چابکی لازم را داشته و نیازتان را بیش از پیش رفع میکند.
جوانب مثبت و منفی
مثبت
- موتور توربوشارژ پرقدرت با عملکرد فوقالعاده
- فضای پای زیاد جلو، عقب و محفظه بار صندوق
- طراحی خارجی و داخلی ساده، شیک و جذاب
- ایمنی چشمگیر – کسب بالاترین رتبه تست تصادف
- اتصال به Blue Link و خدمات و سرویسهای آنلاین
- گارانتی ۵ ساله یا ۶۰.۰۰۰ کیلومتری
منفی
- احساس فرمان پذیری کم
- فاقد قابلیت تنظیم ارتفاع برای صندلی مسافر در جلو
- استفاده از چوب مصنوعی در طراحی داشبورد
- اسپرت، فقط بخشی از نام خودرو است نه تنظیم سفتی فرمان و تعلیق
مشخصات:
- نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل جلو، ۵ سرنشین، ۵ درب، SUV سایز متوسط.
- قیمت مدل تست: ۳۱.۵۲۵ دلار (قیمت مدل پایه: ۲۵۸۲۵ دلار).
- نوع موتور: DOHC 16 سوپاپ و چهار سیلندر مجهز به توربوشارژر، انژکتور سوخت مستقیم.
- گنجایش: ۱۹۹۸ سیسی.
- قدرت: ۲۶۴ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه.
- گشتاور: ۳۶۵ نیوتنمتر در ۱۷۵۰ تا ۳۰۰۰ دور در دقیقه.
- گیربکس: ۶ سرعته اتوماتیک – شیفت ترونیک.
- حجم باک: ۶۶ لیتر.
ابعاد: - فاصله محوری: ۲۷۰۰ میلیمتر.
- طول ماشین: ۴۶۸۹ میلیمتر.
- عرض: ۱۸۸۰ میلیمتر.
- ارتفاع: ۱۶۸۹ میلیمتر.
- وزن کلی: ۱۶۱۹ کیلوگرم.
تستهای سرعت: - صفر تا ۹۶.۶ کیلومتر بر ساعت:۶.۹ ثانیه.
- صفر تا ۱۶۰.۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۶.۶ ثانیه.
- صفر تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت: ۳۰.۸ ثانیه.
- عبور از یکچهارم مایل: ۱۵.۱ ثانیه.
- سرعت نهایی: ۲۴۵ کیلومتر بر ساعت.
- مسافت ترمز از سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت: ۴۰ متر.
مصرف سوخت: - تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۱.۴ لیتر در شهر و ۶.۶-۸.۴ لیتر در بزرگراه و ۱۰.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.
- مصرف سوخت در تست: ۱۰ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.
amin
۴ مهر ۱۳۹۳اینم تست سایتMOTORTREND که SUV های فول سایز رو ازمایش کرده.به رقیب های سانتافه توجه کنید و رده این ماشین.
Ahmad..F12
۵ مهر ۱۳۹۳امین جان لطفاً دقتت رو ببر بالاتر اذهان کاربران سایت هم دچار شک و تردید نکن
جواب شمارو تو نظرات قدیمی تر دادم
سانتافۀ اسپورت SUV فول سایز نیست، اگه مطلب رو هم با دقت میخوندی کلمه سایز متوسط رو احتمالاً میدیدید
اونی هم که شما میگی نسخه فول سایز یا به عبارتی گرند هستش که جایگزین موهاوی شده و رقبایی چون هایلندر، پدفایندر، پایلوت، دورانگو و CX-9 داره
amin
۴ مهر ۱۳۹۳http://www.motortrend.com/roadtests/suvs/1408_the_big_test_2014_three_row_crossovers/viewall.html
navid mirzaei
۴ مهر ۱۳۹۳سلام به همه کاربران محترم پدال. من نویدم یک سالی هست که میام پدال اما عضو نبودم. اما بالاخره تصمیم گرفتم منم به جمعتون بپیوندم. ایشالا با پاقدم من دوستای خوب و فعال قدیم این جمع رو ترک نکن.
Ahmad..F12
۵ مهر ۱۳۹۳خوش اومدی نوید جان :)
amin
۴ مهر ۱۳۹۳این هم تست ایمنی سانتافه و رقیباش در سازمان معتبر IIHS
http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/toyota/highlander
http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/dodge/durango
http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/hyundai/santa-fe
http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/subaru/outback
همون طور که میبینید هر سه این ها بهتر از سانتافه هستند.تازه برای سانتافه هنوز SMALL OVER LAP FRONT انجام نشده.
Ahmad..F12
۵ مهر ۱۳۹۳اینارو در مطلب مخصوص به خوش باید میزاشتی
این لینکا مربوط به این پست نیست دوست عزیز
اینجا پست سانتافۀ اسپورت هستش :)
amin
۵ مهر ۱۳۹۳خب عزیزم شما نوشتی کسب بالاترین رتبه تصادف.پس در مورد ایمنی ماشین هم خودت صحبت کردی و مطلب نوشتی.من هم در مورد ایمنی سانتافه و رقباش لینک دادم,میشه بگین کجاش بی ربطه؟
سام01
۵ مهر ۱۳۹۳سانتافه در بازار رقبایی چون شورولت Equinox، فورد Escape، جیامسی Terrain، هوندا CR-V، مزدا CX-5، نیسان Rogue، سوبارو Foresterتویوتا RAV4 و فولکسواگن Tiguan را در برابر خود می بیند که البته نهتنها از لحاظ قیمت بلکه در بسیاری از موارد دیگر برتری با هیوندای سانتافه است.
دوست عزیز این اظهار نظری که شما نوشتید نمیدونم ترجمه یک مقاله خودرویی هست یا نظر شخصی و البته محترم خودتون.هرچه که هست برای طیف زیادی از خودرو دوستان در هر جای دنیا قابل قبول نیست.
Ahmad..F12
۵ مهر ۱۳۹۳آقا امین، پسر خوب!! :)
شما که هنوز نمیدونی من در مورد کدوم نسخه و مدل از سانتافه مطلب نوشتم چی میگی آخه؟؟
الانم میگم بی ربطه
لینک شما مربوط به گرند هستش ای خدا :)
Ahmad..F12
۵ مهر ۱۳۹۳آقای سام :)
برای من مشخص کن کی جز شما قبول نداره
این طیف زیاد کجان؟؟؟؟
لینک بدم خدمتت که رقبای این خودرو رو بشناسی؟؟؟
Ahmad..F12
۵ مهر ۱۳۹۳رقبای نام برده رو ببیند
http://www.thecarconnection.com/compare/toyota_rav4_2014_choices
من نمیدونم چرا انقدر تهمت میزنی میگی از خودت نوشتی از خودت نوشتی خب یه سرچ ساده بکن عزیزم
کاش جناب سردبیر بیاد پیام بده بگه که تا صدق و صحت مطلبی رو تأیید نکنه اونو آپلود نمیکنه رو سایت
ینی این به ذهنت نمیرسه :)
Ahmad..F12
۵ مهر ۱۳۹۳و آقای سام :)
دلیل ندیدم اول بخوام مدرک بیارم برات چون واقعاً فهمیدم دنبال دو بهم زذنی
ولی عیب نداره من از حضور کاربران محترم سایت عذر میخوام، اینم مدرک برای اثبات
میبینی که در یورو ان کاپ که معتبر ترین هست، 5 ستاره کامل ایمنی رو دریافت کرده
http://www.euroncap.com/results/hyundai/santa_fe/490.aspx
و در NHTSA هم همینطور
http://www.safercar.gov/Vehicle+Shoppers/5-Star+Safety+Ratings/2011-Newer+Vehicles/Vehicle-Detail?vehicleId=8129
و در اینجا
http://www.edmunds.com/hyundai/santa-fe-sport/2014/safety.html
پس هیج جای متن نقص یا اشکال نداشت و حرف منم که گفتم در تست موسسه بیمهٔ ایمنی بزرگراه آمریکا (IIHS)، بالاترین امتیاز رو گرفته اشتباه نبود!!!
hrf
۶ مهر ۱۳۹۳احمد جان من اخر متوجه نشدم. یعنی سانتافه با یک طراحی یکسان ولی با دو بدنه تو دوتا کلاس مختلف ارائه میشه؟
Ahmad..F12
۷ مهر ۱۳۹۳همینطوره hrf جان
نمونه (سانتافه) که نسل جدید همون نسخه قبلی هست و در کلاس SUV متوسط قرار داره
نمونه (گرند سانتافه) هم که جایگزین وراکروز شده و در کلاس SUV فول سایز کمپانی هیوندای قرار میگیره
hrf
۷ مهر ۱۳۹۳اها.ممنون از توضیحت. :) سانتافه اسپورت فکر نکنم وارد شده باشه. اگر شده باشه گزینه وسوسه انگیزی هست چون اینا ک 2.400 هستند موتورشون یکم ضعیفه
انزو
۴ مهر ۱۳۹۳به نظرم قیافه سانتافه پخته تر از اسپورتیج هست
حامد
۵ مهر ۱۳۹۳سلام من چند وقت بی ام و ایکس 3 داشتم مدل 2014 حدود 1 ماه اصلا راضی نبودم ماشین خیلی خشکه فروختمش سانتافه خریدم عالیه و اگه قرار بود راو4 بخرم میرفتم مینی بوس میخریدم چون طراحیش افتضاحه و اینو بدونید که اولین چیزی که باعث میشه از یه ماشین خوشت بیاد طراحی ماشینه و ماشینی که طراحیش خوب باشه کیفیتش هم خوبه. و کره تا چند سال دیگه از لحاظ ماشین سازی کل دنیا رو میگیره.
Ahmad..F12
۵ مهر ۱۳۹۳X3 که جایگاه خاص خودشو داره
RAV4 هم خودروی با کیفیت و خوبیه سواریشو البته تجربه نکردم
سانتافه رو هم قبول دارم واقعاً سواری نرم و لذت بخشی داره
ali
۵ مهر ۱۳۹۳ژاپن و آمریکا هم میشینن تا کره بهشون برسه؟؟؟؟؟؟
مصطفی
۵ مهر ۱۳۹۳هر وقت دیدی یه یه ایکس 3 با 5 سرنشین از ماشین تک سرنشینت زد جلو متوجه میشی اشتباه کردی
علی
۵ مهر ۱۳۹۳اصلا شما مطمعنی bmw x3داشتید!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟
سام01
۵ مهر ۱۳۹۳شما بدون شک هیچ موقع فرمان x3 در دستتون نبوده.
امیرحسین
۱۷ تیر ۱۳۹۴بابا ولمون کن تروخدا.خود سازنده های هیوندا و سانتافه هم همچین حرفی نمیزنن.
ali
۵ مهر ۱۳۹۳من که باور نمی کنم سانتافه از فورد جی ام سی و تویوتا و هیوندا و نیسان و… بالاتر باشه بعدشم هیوندا عالیه ولی برا چهار سال ولی ژاپنی ها و آمریکایی ها والمانی ها برا ده بیست سال ودر آخر تویوتا هایلندر رقیب سانتافه است نه روفور معلومه روفور پایین تر از سانتافه و خیلیییی بالا تر از توسان هست)
مصطفی
۵ مهر ۱۳۹۳با حرفت موافقم ، هر وقت کره ای ها تونستن یه چیزی مثل رم و توندرا تولید کنن اسم خودشون رو خودرو ساز بزارن ، کره ای ها فقط بزک هستن ، مثل دختری که 7 ساعت جلو آینه به خودش برسه…..!
ASADI
۲۶ آبان ۱۳۹۳هر وقت آزرا سوار شدی بعد حرفتو بزن
شاهین حسینی
۱۱ دی ۱۳۹۳اقا علی جان حرف شما درست شما گفتید که هیوندای داره چهار ساله که ماشین خوب میزنه و المانی ها بیست ساله درسته ولی دو تا انسان تو یک وقت به دنیا میان بعد که بزرگ میشن یکیشون تو ده سالگی به عقل میاد ولی اون یکی تو بیست ساله هم عقل نیومده خب من منظورم بدی به بیست ساله برند های المانی یا امریکایی ندارم ولی منظوره من اینه که هیوندای داره تو این چهار پنج سال به عقل المانی ها و امریکایی ها میرسه
سام
۵ مهر ۱۳۹۳با سلام
بدون هیچ شک و تردیدی ماشین های کره ای در زمینه ارائه آپشن های متنوع و طراحی زیبا و جوان پسند دست برتر رو در خودروسازی دارن. کره ای ها حتی توی بازار کشورهای عربی حوزه خلیج فارس هم که کاملا در حاشیه بودن، کم کم دارن مورد توجه قرار می گیرن و این اتفاقی که از حوالی سال 2011 و با ارائه نسل های جدید سوناتا و الانترا شروع شده و تا به امروز هم ادامه پیدا کرده.دربازار کشورهای تازه استقلال یافته ای چون ترکمنستان و آذربایجان و قزاقستان و….هم ماشین های کره ای حرف اول رو میزنن.فقط کافی که یه نگاهی به خیابون های باکو پایتخت جمهوری آذربایجان بندازین،بیشتر ماشین ها کره ای هستن و از انواع کیا اسپورتیج و هیوندای توسان و…..
ASTON MARTin
۵ مهر ۱۳۹۳امروز گذاشتنش بعد ببین کامنتا چطوری زد جلو!
خداییش آفرین به هیوندای ! واقعا افرین
این ماشین واقعا بینظیره! درقیاس با قیمتش واقعا حرف نداه!خوراک همون نیومکزیکوی آمریکاس!
والتر وایت باید یدونه ازینا میخرید :)
واقعا ماشین شاهکاریه حرفی نمیمونه
وقتی امکاناتش رو میخونی واقعا “مدرنیته” رو درش میبینی
ياكان
۵ مهر ۱۳۹۳آی کره! جان مادرت یه 100 سالی صبر کن ما ایرانیها از خواب بیدار بشیمو بهت برسیم! آلمانو ایتالیا و آمریکا و ژاپن و …: شما برید به سلامت. میدونم نمیتونید 1000 سال منتظر ایرانیها باشید
مصطفی
۵ مهر ۱۳۹۳اگر نیسان روگ وارد بشه و به قیمت اصلیش فروخته بشه هیچ کس کره ای سوار نمیشه
چون هم قیافه داره هم کیفیت
hrf
۶ مهر ۱۳۹۳روگ که واقعا عالیه
حامد
۶ مهر ۱۳۹۳قابل توجه اون دوست عزیزی (علی) که میگه مطمئنی ایکس 3 داشتی یا نه باید بگم که 3 تا از نمایشگاه های خیابان عباس اباد مال پدر بندست و از سری اس بنز گرفته تا انواع بی ام و در نمایشگاه هست ولی نمیدونم چرا هیوندای رو انتخاب کردم در ضمن اگر سانتافه اسپرت 2 لیتری خواستید بگید به اسم خودتون وارد میکنیم.
حامد
۶ مهر ۱۳۹۳و در جواب اون دوست عزیزی که گفتند ماشینای کره ای در کشورهای ترکمنستان و آذربایجان و قزاقستان زیاد دیده میشه باید بگم من مقیم آمریکا هستم نیو یورک تا چشم کار میکنه برند هیوندا و کیا دیده میشه از جمله هیوندای جنسیس که تبلیغش هم در سریال 24 بود و بیایم همه با هم دست به دست هم بدیم و حسادت را کنار بزاریم و قبول کنیم پیشرفت باورنکردنی این دو خودروساز داشتند. :)))))
سام
۶ مهر ۱۳۹۳با سلام
شما کامنت منو درست خوندی؟ کجای کامنت من بوی حسادت می داد؟!
ASADI
۲۶ آبان ۱۳۹۳همه جاش
علی
۶ مهر ۱۳۹۳حامد جان سلام خوب شما اول بگو ببینم الان امریکا هستی یا ایران !!؟؟
دوم این که مهن داخل هفته حداقل یک تا دوروز تهران هستم لطفا ادرس دقیق واسم نمایشگاه پدرتون رو بگید ؟؟تا اگر شد با تیانا تازه تحویل گرفتم بعد از سه تا چهار ماه تاخیر بیام نمایشگاه پدرتون و یه ماشینی ازش بردارم.
وسوم این که اگر حرفاتون واقعی و درست بود من میام داخل همین سایت و هر روز ده تا کامنت معذرت خواهی از شما میزارم.
منتظر جواب هاتون هستم.
سلام یک سانتافه 2014 کم اپشن بهتره یا یه ix35 فول ؟
۶ مهر ۱۳۹۳سلام یک سانتافه 2014 کم اپشن بهتره یا یه ix35 فول ؟
ASADI
۲۶ آبان ۱۳۹۳ix35
حامد
۷ مهر ۱۳۹۳سلام علی جان شما تشریف بیار نمایشگاه اتو مجتبی بالاتر از سید خندان فقط در نمایشگاه پدرم ماشین زیر 400 ملیون نیست دست پر تشریف بیارید .خودم از ساعت 10 تا 4 هرروز تو نمایشگاه هستم اسم فامیلت رو بگو که اومدی در خدمتت باشیم . فعلا هم تا 1 ماه ایران هستم برج 8 میرم . منتظرت هستم
علی
۱۱ مهر ۱۳۹۳آقا حامد سلام من چند روز دور از نت بودم نتونستم جوابتون رو بدم من داخل تهران سه تا چهار تا اتو مجتبی میشناسم.مثل اتو مجتبی مشیری۲_اتو مجتبی هوشمند۳_اتو مجتبی زارعی۴_اتو مجتبی مهبانی با هر چهارتاشون رو هم میشناسم و دو تاشون از اقواممون هستند .حالا اگر میشه ادرس دقیق خود رو بدید تا خدمت برسم.وشما اگر براتون امکان داره شماره موبایلتون رو بزارید تا باهاتون تماس بگیرم چون هر ۴تانمایشگاه نزدیک هم هستند و من نمیدونم باید بیام کدوم یکیشون.
حامد
۷ مهر ۱۳۹۳سلام سانتافه با توسان ای ایکس 35 مقایسه نمیشه ولی در کل ماشین فول بگیری بهتره چون بهترم هم میتونی بفروشیش
شهمیر
۸ مهر ۱۳۹۳سلام به همه دوستان
آقا 0 تا 100 شش و نه دهم ثانیه؟؟ (6.9) یا نه و شش دهم؟ (9.6)
Ahmad..F12
۱۰ مهر ۱۳۹۳آقا شهمیر اون صهر تا 96 کیلومتر هست و شش و نُه صدم ثانیه (6.9) صحیح است
aminextazi
۹ مهر ۱۳۹۳سیستم ترمزش افتضحه.40 متر!!!!!!!!!!ولی قردت موتور و شتابش عالیه
Ahmad..F12
۱۰ مهر ۱۳۹۳اشتباه نکن سیستم ترمزش یکی از بهترین هاست در نوع خودش
بهتره به مسافت ترمز بقیه خودرو ها یه نیم نگاهی بندازید
حامد
۱۲ مهر ۱۳۹۳علی جان شما بیا نمایشگاه اتو مجتبی یکم بالاتر از پل سید خندان سمت راست خیابان روبروی نمایندگی هیوندای مرادی. هر روز از ساعت 10 تا 4 اونجام بیا عشقم
علی
۱۲ مهر ۱۳۹۳حامد حتما پنج شنبه میام البته با تیانا میام.
علی
۲۳ مهر ۱۳۹۳امدم نبودید ویا بهتر بگم وجود خارجی نداشتید.
من پنجشنبه این هفته هم میام اگر خواستی بیا.
امیر
۲۶ مهر ۱۳۹۳با سلام _من چند وقته بی ماشینم .از وقتی که ماشین ندارم از خودم متنفرم درد بدیه.چون ی مشکلی برام پیش اومد هر چی پول داشتم پرید بعدش مجبور شدم ماشینمم بفروشم.ولی عاشق ماشینای کره ای هستم ازرا و سوناتا و سانتافه جدیدا طراحیایه شرکت هیوندا واقعا خیره کنندس من عاشقشونم.خوش ب حال هرکی ک از این ماشینا داره
ali
۳۰ مهر ۱۳۹۳سلام دوستان .خواهش می کنم راهنماییم کنید.بدون تعصب جواب بدین .پدرم می خواد ماشین شاسی بلند کره ایی بگیره بین سورنتو وسانتافه مونده کدوم روبگیره لطفا راهنمایی کنید
ASADI
۲۶ آبان ۱۳۹۳سورنتو
پاکنوش
۱ آبان ۱۳۹۳علی جان مقایسه سورنتو با موتور 6 سیلندر 3500 سی سی با سانتافه 4 سیلندر 2400 سی سی شایدمقایسه درستی نباشه ولی من سانتافه 2015 دارم و از انتخابم راضی هستم ماشن نرم و بی صدا و راحتیه. فضای سرنشین خوبی داره و امکانات و آپشن های مناسبی هم داره و هرچند زیبایی به سلیقه بستگی داره ولی بنظر خودم ظاهر قابل قبولی هم داره. اگه سوال خاصی دارید من در خدمتم
F.A
۵ دی ۱۳۹۳در مقایسه بین خودرو های کره ای و ژاپنی؛ کسانی که از خودرو های ژاپنی استفاده می کنند، مردم به نگاه دیگری(نگاه مثبت) به آنها توجه می کنند. در واقع آنها را باکلاس تصور می کنند!!! آیا واقعیت جامعه غیر از این است؟
F.A
۵ دی ۱۳۹۳اگر قصد خرید suv را دارید و بین راو4 و اوتلندر مردد هستید، ابتدا هر دو خودرو را از نزدیک ببینید و پشت فرمان آنها بنشینید و سپس یکی از آنها را برای خرید انتخاب کنید. اوتلندر به چند دلیل گزینۀ بهتری برای خرید است. 1-مهمترین دلیل اینه که اوتلندر حدود 40 میلیون از راو4 ارزان تره 2-فضای داخل و صندوق عقب اوتلندر به وضوح از راو4 بزرگتره 3-داشبورت راو4 شلوغ و کوچیکه اما داشبورت اوتلندر آرام و باکیفیت و بزرگتره 4-وقتی پشت فرمان اوتلندر میشینی، احساس خوبی به شما دست میده 5-آفرود و هندلیک اوتلندر از راو4 بهتره(مطابق نظر کارشناسان خودرو در اینترنت) ضمناً تا زمانی که دو خودرو را از نزدیک لمس نکنید موارد مذکور قابل درک نیست مضافاً با وجود دو خودروی مذکور، لطفاً به خاطر کیفیت و کلاس، سانتافه نخرید
حسین
۶ دی ۱۳۹۳سلام دوستان
میخام بدونم سانتفه چهار سیلندر یا همون2400 اپشنای خاص مثل اتوپارک و کول باکس و پرده ی عقب و صندوق برقی رو داره یا فقط شش سیلندرا دارن
در ضمن ایا چهار سیلندر هفت نفره هم داریم یا فقط شش سیلندرا هفت نفره دارن؟؟؟؟
F.A
۱۸ دی ۱۳۹۳فقط و فقط خودرو های ژاپنی به ویژه میتسوبیشی مگر اینکه خودوهای ژاپنی قیمت بالایی نسبت به خودروهای کره ای داشته باشند (در یک کلاس) که در این صورت به اجبار باید کره ای خرید. آنهایی که از میتسوبیشی استفاده کرده اند، می دانند که میتسوبیشی یعنی چه؟؟؟!!!
صدرا
۲۱ دی ۱۳۹۳این بهتره یا راو ۴؟
سامان
۱۰ بهمن ۱۳۹۳سلام به نظرتون این ماشین ارزش خریدن رو داره ؟ یه ذره اگر ممکنه در مورد گیربکس تیپ ترونیکش توضیح بدین …. با تشکر.
mohsen
۱۲ اسفند ۱۳۹۳سلام دوستان به نظر شما اینو بخرم بهتره یا راو4؟/؟ ممنون میشم جواب بدین و راهنماییم کنین.
alireza
۱۲ فروردین ۱۳۹۴mohsen سانتافه بهتره من خودم یکی تازه خریدم حرف نداره وقتی با اون رانندگی میکنی انگار رو مبل نشستی