موسسه بیمه ایمنی بزرگراههای آمریکا IIHS بالاترین رتبه ایمنی خود را به هیوندای سوناتا ۲۰۱۸ جدید اعطا کرده است. این سدان میدسایز کرهای هماکنون یکی از تنها ۴ خودرویی است که در کلاس خاص خود امتیاز ایمنی Top Safety Pick+ را به دست آورده است.
پیش از پایان سال گذشته این موسسه قوانین موجود برای کسب بالاترین رتبه ایمنی را تغییر داد. در قوانین جدید خودروها باید امتیاز خوب را برای چراغهای جلو و حداقل امتیاز پذیرفتنی را در تست تصادف اورلپ کوچک از جلو به دست آورند.
این قوانین جدید به مواردی که قبلاً وجود داشتهاند اضافه میشوند. برای کسب رتبه ایمنی Top Safety Pick خودروها باید امتیاز خوب در ۵ تست تصادف، امتیاز پیشرفته در پیشگیری از برخورد و حداقل امتیاز پذیرفتنی در تست چراغهای جلو را کسب کنند.
پس از تغییرات صورت گرفته لیست خودروهایی که بالاترین امتیاز ایمنی را کسب کردهاند تنها به ۱۵ دستگاه رسیده است. علیرغم قوانین سختگیرانهتر، سوناتای جدید که تابستان سال پیش عرضه شده به خوبی از عهده تستهای تصادف برآمده است.
این خودرو تقریباً در تمامی تستهای این موسسه امتیاز خوب را به دست آورده است. البته در بخش صندلی کودک امتیاز مرزی برای سوناتای جدید ثبت شده است. این خودرو با کسب امتیاز Top Safety Pick+ یکی از ایمنترین خودروهای میدسایز بوده و دیگر مدلهای همتراز با آن عبارتاند از سوبارو اوت بک، سوبارو لگاسی و تویوتا کمری.
البته این امتیاز ایمنی تنها به سوناتاهایی تعلق مییابد که به سیستم ترمز اضطراری خودکار سفارشی مجهز باشند. همچنین مدلهایی که دارای چراغهای LED دینامیک هستند این امتیاز را دریافت میکنند.
مدل سال ۲۰۱۸ سوناتا نسبت به سال قبل بهبودهایی داشته است. نسخه سال ۲۰۱۷ این سدان تنها امتیاز Top Safety Pick را به دست آورده بود. چراغهای مدل ۲۰۱۷ امتیاز ضعیف را داشتند که همین امر مانع از دستیابی به بالاترین امتیاز ایمنی شده بود.
IIHS هنوز ویدئوی تستهای تصادف سوناتا ۲۰۱۸ را منتشر نکرده اما اخیراً ویدئوی تستهای مدل سال ۲۰۱۷ سوناتا را ارائه کرده است.
Raha
۲۹ دی ۱۳۹۶Top Safety Pick+
این پیشرفت هیوندای و به دست آوردن این رتبه ستودنیه اول سانتافه و سانتافه اسپرت و حالا هم سوناتا
علی
۲۹ دی ۱۳۹۶با سلام
جالبی بیشترش اینجاس ایران خودرو و هویندای با هم کارشون شروع کردند هیوندای رتبه top safety پلاس از آمریکا می گیره و خودرو با افتخار ملی ایران فرغون یه ستاره اون هم با بدبختی می گیره ادعا هم می کنیم دنیا را می خایم مدیریت کنیم …..
Raha
۲۹ دی ۱۳۹۶“البته این امتیاز ایمنی تنها به سوناتاهایی تعلق مییابد که به سیستم ترمز اضطراری خودکار سفارشی مجهز باشند. همچنین مدلهایی که دارای چراغهای LED دینامیک هستند این امتیاز را دریافت میکنند.”
این هم جالبه!!!
M.us
۲۹ دی ۱۳۹۶پرایدم جزو همین top safety هاس ولی نخاستن نشون بدن چشم دیدن پیشرفت صنعت خودرو سازی ایران رو ندارن (:
صدرا
۲۹ دی ۱۳۹۶جالبه همچین موفق عمل نکردش! چون سر کمک راننده ب سمت ستون و فضای خالی دو ایربگ رفت و احتمال ضربه مغزی! از بیرونم ک لاستیک ماشین توی درش فرو رفت و احتمال شکستگی پا رو ب دنبال داره! هم چنین تاقش جالب عمل نکرد و ستون بی ب داخل فرو رفت!! یعنی من تنها این موارد رو دیدم؟؟ ملت ب چی به به و چهچه را انداختن ب منم با رسم شکل توضیح بدن!!!
Khan
۲۹ دی ۱۳۹۶خودشم نوشته فیلم مال مدل قبلیه و مدل جدید که این امتیاز رو گرفته هنوز فیلمش منتشر نشده.
F۲۲RAPTOR
۲۹ دی ۱۳۹۶عکس شماره سه ضعیف بودن ستون a رو نشون میده که خیلی افتضاحه
البته خوشبختانه تو عکسایه بعدی که مدل ۲۰۱۸ هست این مشکل به کل برطرف شده
۲۰۱۸ عالیه
ناصر
۲۰ آذر ۱۳۹۷سلام دوستان اگر توجه کرده باشید این امتیازها با آنچه درعمل میبینیم تفاوت بسیار دارد چراکه تنها کارخانه ای که برای تستهای تصادف یک خودرو همانند آنچه دربازار وجود دارد رابرای تست روانه میکند مثلا اگر توجه دقیق کرده باشید کل کارخانه ها به استثنای کارخانه ولوو اتومبیلهای سدان وهاچبک وشاسی بلند خودرا بدون سانروف یا پانوراما روانه تست می نمایند اما ولوو دربین تمام کارخانه ها تنها کارخانه ای است که هیچ ترسی ازروانه کردن اتومبیلهای خود باسانروف ندارد ونیز یک تست غلتان از روی ارتغاع بالاتر ازسطح زمین بیشتر میدهد مثلا درتست تصادف شاسی بلند ولوو ایکس سی ۶۰ میبینیم که علاوه برتمام تستهایی که کارخانه های دیگر میدهند تست واژگون کردن باسرعت و۳ الی ۴ بار معلق خوردن یاغلتیدن خودرو از بغل رامیدهد بدون اینکه سانروف یاشیشه های عقب وجلو وبغلها باسه بار غلتیدن کامل شکسته شوند یاترک بردارند یا سقف خودرو وستونهای آن کمی له شوند واین تست تست کاملی است که واقعا ایمنی خودرو رابه رخ کارخانه هایی چپن بنزو بی ام و وکیا وهیوندایی میکشد
عبدالناصر
۲۰ آذر ۱۳۹۷سلام دوستان اگر توجه کرده باشید این امتیازها با آنچه درعمل میبینیم تفاوت بسیار دارد چراکه تنها کارخانه ای که برای تستهای تصادف یک خودرو همانند آنچه دربازار وجود دارد رابرای تست روانه میکند مثلا اگر توجه دقیق کرده باشید کل کارخانه ها به استثنای کارخانه ولوو اتومبیلهای سدان وهاچبک وشاسی بلند خودرا بدون سانروف یا پانوراما روانه تست می نمایند اما ولوو دربین تمام کارخانه ها تنها کارخانه ای است که هیچ ترسی ازروانه کردن اتومبیلهای خود باسانروف ندارد ونیز یک تست غلتان از روی ارتغاع بالاتر ازسطح زمین بیشتر میدهد مثلا درتست تصادف شاسی بلند ولوو ایکس سی ۶۰ میبینیم که علاوه برتمام تستهایی که کارخانه های دیگر میدهند تست واژگون کردن باسرعت و۳ الی ۴ بار معلق خوردن یاغلتیدن خودرو از بغل رامیدهد بدون اینکه سانروف یاشیشه های عقب وجلو وبغلها باسه بار غلتیدن کامل شکسته شوند یاترک بردارند یا سقف خودرو وستونهای آن کمی له شوند واین تست تست کاملی است که واقعا ایمنی خودرو رابه رخ کارخانه هایی چپن بنزو بی ام و وکیا وهیوندایی میکشد