هیوندای

انتشار تصاویر رسمی مینی‌ون جدید هیوندای کاستو

تاکنون بارها در مورد مینی‌ون جدید هیوندای کاستو شنیده‌ایم. برای اولین بار حدود یک سال پیش تصاویر نسبتاً بی‌کیفیتی از این خودرو در چین منتشر شد. سپس در آوریل امسال، تصاویر و اطلاعات بیشتری از آن توسط وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین در اینترنت انتشار یافت. آن عکس‌ها واضح‌تر و باکیفیت‌تر بودند و جزئیات طراحی بیرونی خودرو را به‌خوبی نشان می‌دادند. چند روز پیش هم پس از انتشار تیزرهای کاستو، هیوندای تصاویر داخل آن‌را منتشر کرد. حال نیز اولین تصاویر رسمی از نمای بیرونی این مینی‌ون جدید کره‌ای منتشر شده که تمام ویژگی‌های نسخهٔ نهایی آن‌را به‌طور کاملاً واضح نشان می‌دهند.

هیوندای کاستو دو موضوع را یادآوری می‌کند. اول اینکه مینی‌ون‌ها همچنان زنده‌اند و هنوز هم در چین بازار بسیار خوبی دارند. موضوع دوم هم این است که این خودروها برای بقا و جذب خریدار، دست به دامن کراس‌اوورها شده‌اند زیرا گلگیرهای حجیم و جلوپنجرهٔ جسورانهٔ کاستو بشدت از توسان وام گرفته است. خطوط بدنهٔ تیز و لبه‌دار خودرو هم به توسان شباهت دارند اما با همهٔ این‌ها، درهای کشویی در طرفین خودرو نشان می‌دهند که با یک مینی‌ون طرف هستیم.

در داخل کاستو شاهد طراحی مینیمالیستی هستیم که اصلی‌ترین ویژگی آن یک نمایشگر عمودی بزرگ ۱۰.۴ اینچی لمسی در میانهٔ داشبورد است. البته در اینجا هم تأثیراتی از توسان دیده می‌شود که بزرگ‌ترین آن‌ها طراحی غربیلک فرمان است. کاستو ظرفیت حمل هفت نفر را در سه ردیف صندلی دارد که صندلی‌های ردیف دوم از نوع خلبانی مجزا هستند اما برای ردیف سوم یک صندلی نیمکتی در نظر گرفته شده است.

هیوندای هنوز مشخصات فنی کاستو را اعلام نکرده اما زمانی که وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین تصاویر این خودرو را منتشر کرد، از پیشرانهٔ آن‌هم خبر داد که یک نمونهٔ ۱.۵ لیتری توربو با ۱۶۷ اسب بخار قدرت است. البته ممکن است این تنها پیشرانهٔ کاستو نباشد زیرا شایعاتی به ارائهٔ یک موتور ۲ لیتری توربوشارژ هم اشاره کرده‌اند. هردوی این پیشرانه‌ها همان‌هایی هستند که برای نسل جدید توسان هم ارائه می‌شوند. انتظار می‌رود تا پایان همین ماه در نمایشگاه خودروی چنگدو هیوندای بالا رسماً و به‌طور کامل کاستو را معرفی و مشخصات آن‌را اعلام کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. Nima

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1659 ديدگاه)

    طراحیش براى یک مینى ون خیلى عالیه
    داخلش هم چند پله بالاتر از طراحى هاى بقیس.

  2. کوشا

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (220 ديدگاه)

    چیزی که خیلی برام جالبه تبحر طراحای روس هست که با توجه به تصاویر استتاری قبل از رونمایی رسمی رندر میگیرن و تو نود درصد مواقع ماشین دقیقا شبیه رندر از آب در میاد! نمیدونم دوستان تا حالا به این نکته توجه کردن یا نه؟!

    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (311 ديدگاه)

      الکی نیست بهشون میگن جاسوس!

  3. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2732 ديدگاه)

    برا یه مینی ون طراحی قشنگی داره ولی من هنوز کارناوال رو بیشتر دوست دارم

    1. Audi e_tron gt

      ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (757 ديدگاه)

      بنده بین مینی ون های هیوندای بشدت عاشق استاریا هستم
      کلا بعضی از این مینی ون ها را خیلی دوست دارم مثل لکسوس LM و مرسدس v کلاس

  4. حسین+دهمرد

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2647 ديدگاه)

    فک کنم آخر سر ترند خودرویی دنیا از کراس اور به مینی ون تغییر پیدا کنه

  5. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (311 ديدگاه)

    برای یه ون واقعاً جذابه طراحیش،خوشم اومد…

  6. Reza Waffen SS

    ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (5359 ديدگاه)

    زشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا