همین دیروز تصاویری چند از هیوندای الانترا (هیوندای آوانته در کره) در حال گذر از خط تولید، به فضای مجازی راه یافت تا جهانیان شاهد طراحی فرگشتی این خودرو باشند.
همانطور که میبینید این تصاویر از آوانته گرفتهشدهاند اما دلیلی برای تفاوتهای بسیار بین الانترا و آوانته نیست. قبلاً در تیزرهای رسمی و رندر های IAB متوجه جفت چراغ جلوی درخشان و جلوپنجره ۶ ضلعی آن شده بودیم. بهطورکلی نسل جدید خودرو با تغییرات بسیار نسبت نسل قبلی غریبه است و تنها تغییراتی جزئی به خود دیده. به پشت ماشین که قدم برمیداریم با چراغهای عقب افقی و اسپویلری یکپارچه با صندوقعقب مواجه میشویم که نوید عملکرد آئرودینامیکی خوب در کلاس خودش را میدهد. با نگاهی به درون خودرو، نشانههایی از هیوندای سوناتا و توسان ۲٬۰۱۶ مستقیم توی گوشمان میخورند. وقتش رسیده که الانترا بافرمان سهتکه چندکاره، صفحه ابزار تازه و پدالهای آلومینیم نشان آشنا شود. بهعلاوه آن صفحه لمسی ۸ اینچی بزرگ هم که میبینید با بلوتوث دوست است. تا یادمان نرفته، زیاد به آن تزئینات نقرهایرنگ و کسالتآور روی داشبورد توجه نکنید.
الانترای جدید پیوندی مستحکم با دنیای فنّاوری خواهد داشت و مشتاقان قادرند او را با تجهیزاتی همچون تشخیص نقطه کور با هشداردهنده عقب و ترمز خودکار اضطراری به همراه تشخیص عابر پیاده سفارش دهند.
بهاحتمالزیاد نیروی الانترا از موتور ۱٫۶ لیتری T-GDi تأمین خواهد شد که توانایی ایجاد ۱۷۵ اسب شاداب و قوی را دارد. نیروی ایجادشده قلب خودرو توسط جعبهدنده دو کلاچِ هفت سرعته به چرخهای جلو منتقل خواهد شد. امکان دارد مدل دیزلی از موتور ۱٫۷ لیتری دیزل با ۱۴۱ اسب و ۳۴۰ نیوتون-متر گشتاور بهره ببرد، همان موتوری که به سوناتا قدرت میبخشید. موتورهای دیگری هم به خط تولید اضافه خواهند شد اما تا آغاز نمایشگاه خودروی لوسآنجلس جزئیاتی از آنها در اختیار نخواهیم داشت. بااینکه الانترا تا پیش از سهماهه نخست ۲۰۱۶ رنگ بازار را نخواهد دید، اما در اتوشو با او بیشتر آشنا خواهیم شد.
منبع: indianautosblog – leftlanenews
farzad
۷ شهریور ۱۳۹۴شباهت زیادی به سوناتا داره مخصوصا کابین و نمای پشتش به نظرم از نظر ظاهری نسبت به سری قبلش زیباتره و معقول تره
Zippo
۷ شهریور ۱۳۹۴بسیار ظاهرش زیبا و جوان پسند شده
خیلی خوشم اومد از ظاهرش
النترا تو کلاس خودش واقعا داره کولاک میکنه
احتمال بسیار زیاد چند سال بعد تو این کلاس کرولا و همه رقبا رو کاملا کنار میزنه
اگه ایران برسه همه میخرن
Matin
۷ شهریور ۱۳۹۴چراغای پشتش مثل سورنتو هستش
کیان
۷ شهریور ۱۳۹۴محصولات هیوندای فقط و فقط ظاهرا بر اساس سایز ماشین و اندازه ماشین قیمت میخورن !!!
این ماشین کلاچ 2گانه داره ، نقطه کور داره و … اینها برای جلب مشتری هستش یا خراب کردن لاس بندی ماشینها ؟!
تو بقیه خودروسازی اندازه کلاس و … با قیمتشان همخوانی متناسبی داره تقریبا اما تو هیوندای رو همه ماشینهاشون همه چیز و میذارن !!!
یه پرده دور و عقب بذاره تفاوت خیلی با جنسیس نمیکنه !!!
احتمالا میخواد بازار و با آپشنها و … تصاحب کنه ، شاید ج بده شاید نده
البته همونجوری که سامسونگ فقط تو گوشیای ارقام . بالاتر برد بدون اینکه به فکر کاربردی کردن باشه و سیر نزولیش ادامه داره این اتفاق هم برای ماشینهای بی اصالت کره خواهد افتاد
هر طرحی که میاد کاملا جدید هست با کاملترین امکانات !!
امیررضا سابق
۸ شهریور ۱۳۹۴سلام
دوست عزیز چرا ماشینو از چشم مردم میندازی آخه
اگه النترا دوس نداری برو تو صفحه ماشین محبوبت کامنت بده
از ماشین های کره ای خیلی خوشم میاد و تحصینشون میکنم به خاطر پیشرفتشون
الآن این هنوز معرفی تشده شما اشکال درمیاری واسش
این کاراتون باعث میشه آدم از ماشین های ژاپنی متنفر شه
امیر سابق
۸ شهریور ۱۳۹۴اینایی که به من منفی دادن صد درصد یا پول خرید ماشین ندارن یا نمایشگاه تویوتا دارن
مگه حرف اشتباهی میزنم که زود منفی می دید؟
amir
۲ مهر ۱۳۹۴آقا کیان شاید بتونی به هیوندای ایراد بگیری اما به سامسونگ نه سامسونگی که از سیاستش بد میگی الان پرفروش ترین اندرویدیه و 21 درصد بازار موبایل دنیارو در اختیار داره خداروشکر شرکت سونی ژاپن در بخش موبایل یه شرکت نیمه ورشکسته به حساب میاد اینجا دیگه نمیتونید ژاپن ژاپن بکنید ژاپنتون تو موبایل هیچ حرفی برا گفتن نداره و حتی از شرکتای چینیم سیاست ضعیفتری داره هر چند به نظر من تو بخش ماشین شرکتایی مثل هوندا و نیسان عالین اما به شخصه اصلا تویوتا رو قبول ندارم
Hitler
۷ شهریور ۱۳۹۴جلوش عجیب شبیه تسلا مدل اس هست.
خودرویی خوب،با کیفیت،ارزان،با امکانات و موتوری بهینه .پیشرفت کره ای ها واقعا تحسین برانگیزه ،همچنین چینی ها که واقعا دیگه از گذشتشون فاصله گرفتن.
سپاس از مهدی بازیار
اینکه در گفتگو با بیل گیتس او چینی نمیداند ولی من انگلیسی بلدم،سخن نخست وزیر را درست می سازد(جک ما)
پ.ن:جک ما میلیاردر چینی و موسس سایت علی بابا که نخست وزیر بهش گفت شما نابغه اید.
آرمااااان
۷ شهریور ۱۳۹۴هیوندای داره به مدلای جدیدش اصالت میده ،فیس جلوی سانتافه النترا توسان و…. داره به یه شکل نزدیک به هم طراحی میشه
ASTON MARTin
۸ شهریور ۱۳۹۴چرا همه اینقد به نسل قبل هیوندا گیر میدن چش بود مگه؟
Lord Cezar
۷ شهریور ۱۳۹۴طراحی جذاب و جوان پسندی داره تو کلاس خودش . کابین هم به نسبت قبل طراحیش بهتر شده . در کل نسبت به قیمتش تو منطقه ازاد ماشین خوبیه .
ارشیا
۷ شهریور ۱۳۹۴طراحیه قبلیش بهتر بود.من تویوتا کرولا رو ترجیح میدم
سامان از تبریز
۷ شهریور ۱۳۹۴موتور 1.6 لیتری و 170 اسب بخار ???
خوبه به مولا
Lord Cezar
۷ شهریور ۱۳۹۴همون موتور توسان جدیده . 1.6 لیتر توربو که با گیربکس دو کلاچه قراره بیاد . طبق بررسی ها از توسان جدید موتور و گیربکس خوبی هست و هماهنگی خوبی با هم دارن .
رضا
۷ شهریور ۱۳۹۴خیلی طراحیش بهتر شده به خصوص طراحی داخلیش که شبیه ix35 جدید شده جلوشم خوب شده فقط 3تا حلقه ی چراغ عقب رو دوست ندارم
به نظرم کره ای ها با پایین آوردن حجم موتور فروششون تو ایران به مشکل بر میخوره ملت ما عشق حجم خالص موتورن قدرت و گشتاور نمیفهمن
RETOLEX
۷ شهریور ۱۳۹۴یه جوری گفتی فک کردم امریکااییم .الان ماسل کار دارم
الان حجم بالا باشه مسئولین عزیز اجازه ورود میدن ؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!
Hitler
۷ شهریور ۱۳۹۴مسئولان خودشون وارد کننده ان
اون بنتلی پیازی که پلاک شد و غوغا کردو ندیدین؟
شرط میبندم به زودی لکسوس lx570 و لندکروز رو به زودی میبینیم.
اگر برای رویاهای خود تلاش نکنید،مطمئن باشید برای تحقق رویای دیگران تلاش خواهید کرد.
جی تی ار
۷ شهریور ۱۳۹۴همینکه اون چراغای مضخرف جلوش در ترکیب با جلوپنجرش تغییر کرده و نمای عقبش هم شباهت زیادی به جنسیس پیدا کرده خودش خیلیه. مواد داخل کابینش هم به نظرم مرغوبتر شده اند….
RETOLEX
۷ شهریور ۱۳۹۴هیوندای سبک طراحیشو پیدا کرد
زیباسسسسسس
reza
۷ شهریور ۱۳۹۴خیلی شبیه فورد فیوژن شده مخصوصا جلوش!
پیشرفت طراحی هیوندای تو این یه دهه اخیر قابل تحسینه .
کیفیت خودروهاشم در حال پیشرفت؛
مهم همین حرکت دائم رو به جلوست.
AHMADREZA
۷ شهریور ۱۳۹۴چلوش دقیقا شبیه فورد فیوژن ولی این اصلا بنظر تقلید نیست ابن معلومه که طراحیش شبیه اون درومده واقعا باید برای هیوندا خوشحال باشیم که انقدر خوب پیشرفت میکنه امیدوارم دوستانی نیاند با نظرات متعصبانه که اصلا معلوم نیست از کجا اومده اسم یک برند رو خراب بکنند والا خود مدیر هیوندا نگفته بنز جلوی ما هیچی نیست و تویوتا فلانه و…
سجاد13
۷ شهریور ۱۳۹۴فقط چرا دستیشو دکمه ای و الکترونیکی نزاشت مثل i30 جدید و…
عباس
۷ شهریور ۱۳۹۴الان یک عده میان میگن فقط بنز فقط آلمان….!!!یا میان میگن کره ایی فلانه،پشمدانه!!!این خودرو ها رو ما باید به جای پژو سمند دنا،پراید،چینی ها سوار بشیم!هدف این رنج خودرو ها برای بازار قشر متوسط جامعه است!ولی تو کشور ما برای پولدارهاست!هر خودرو سازی برای بازارهای مختلف برای انواع سطح های درآمدی خودرو میسازه،تو این ایران با ۳۰ تومن فقط میشه ۳ نوع لگن خرید پراید ،پژو و تیبا!حالا تو خارج اگه بود تو همین محدوده قیمت با درآمد اونا،مگه ۶ ماه فقط رو مدل ماشین ها تحقیق میکردی چی بخری،بعدش تا میومدی انتخاب کنی میبینی مدل های سال جدید اومد که دردسر انتخاب ماشین دوباره شروع میشه،حالا تو کشور ما پارس سال میاد،که تفاوتش تو رنگ کیلومتره!!!!
vahid
۷ شهریور ۱۳۹۴دمش گرم هیوندای . اپشن نامرعی شدنه رانندرو خیلی دوست دارم.
AHMADREZA
۸ شهریور ۱۳۹۴نامرعی شدن راننده دیگه چیه
عطا
۷ شهریور ۱۳۹۴بنظرم سراتو 2013 طراحی جذاب تری داره.موتورشم قوی تره البته با مصرف سوخت بالاتر
فرهاد کرمستجی
۷ شهریور ۱۳۹۴چراغ پشتش جالب شده دوست دارم. خدارو شکر از طراحی فضا پیمایی داره فاصله می گیره.
یه پسر
۷ شهریور ۱۳۹۴طراحیش معقولانه تر از قبل شده و به نظرم بر خلاف سوناتا که تو نسل جدید چنگی به دل نمی زنه الانترا موفقه
بنتلی
۷ شهریور ۱۳۹۴خیییلی زیبا و چشم نواز شده،در بین خودرو های هیوندای فعلا تنها خودرویی هس ک طراحی خارجیشو قبول دارم.طراحی داخلیش هم همانند محصولات اخیر هیوندای عالی هس، اگه کیفیت سواری این اتومبیل هم بهتر شده باشه ک خیلی خوب میشه
وحید
۷ شهریور ۱۳۹۴داخلش مثل بقیه محصولات هیوندا چنگی به دل نمی زنه
نمای بیرونش پختگی سری جدید رو داره و از اون النترا تخ….تخیلی نسل قبل فاصله گرفت
موتور قدرت خوبی داره بخصوص با دو کلاجه شدن شتاب بهتری می گیره تو کلاس خودش عالیه
احمد باقری
۷ شهریور ۱۳۹۴در کل، از نظر استحکام و ایمنی، به پای محصولات تویوتا نمی رسه.
HELL CAT
۷ شهریور ۱۳۹۴باید از لحاظ کیفیت سنجیدطراحی که همیشه خوب بوده
محسن آبادان
۷ شهریور ۱۳۹۴هر روز بهتر از دیروز
sunmartin
۷ شهریور ۱۳۹۴طراحیش باید بصورت کامل تو اتو شوو دیداما باین تصاویر هنگ آور جلو با چراغ ها بیشتر فاصله گرفته و نمای زیبایی پدیدار گشته بلحاظ قدرت هم 175 قدرت کمی نیست و با این وزن و کلاس و کلاچ دوبل خودروی چالاکی هست و چراغ های پشت هم بواسطه ترکیب خطوط مورب و چند خانه ای شبیه خودروهای آمریکایی شده ترکیب جالب و در عین حال اروپایی آمریکایی هست باید دید کیا سراتو جدید طراحی بهتری دارد یا النترا
moeed
۷ شهریور ۱۳۹۴خیلی خوب از اب در اومده . به یه چیز دقت کردین . هیوندای هم داره از الگو های خاص ال ایی دی استفاده میکنه
رضا
۷ شهریور ۱۳۹۴از نمای جلو خیلی بهتر شده و شبیه محصولات جگوارو فورد
نمای عقب و داخلش خیلی معقولانه و مناسب
ارمان
۸ شهریور ۱۳۹۴بلا خره هیوندا فهمید که داخل اتاقش مثل اداره مخابرات دهه 30 میلادی بود
پر دکمه و شاسی که چی بشه اخه؟ حالا هم که عوضش کرده
قابل توجه عزیزانی که میگفتن زیبا ترین تریم طراحی داخلی جهان بوود ;))
محمدرضا
۱۵ مهر ۱۳۹۴سلام
درسته که کره ماشین خوب و عالی با توجه به قیمت میزنه ولی تو این مدل داشبورد خودرو حس تکنولوژی جدید رو به ادم منتقل نمیکنه !!!