شاید باور نکنید اما جوینت ونچر هیوندای-پکن ۱۰ سدان مختلف را در بازار چین عرضه میکند که از لحاظ اندازه و قیمت همپوشانی زیادی باهم دارند و برخی از آنها بسیار هم شبیه به یکدیگر هستند. یکی از این سدانها میسترا (Mistra) نام دارد که صرفاً برای بازار چین طراحی شده است. این سدان کرهای-چینی که بین مدلهای الانترا و سوناتا قرار میگیرد، برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ به بازار آمد و حالا هیوندای مشغول توسعهٔ نسل جدید آن است.
نسل قبلی میسترا در ظاهر مثل دیگر سدانهای معمول هیوندای به نظر میرسید اما نسل جدید که بهتازگی تصاویری از آن منتشر شده، هرگز اینطور نیست زیرا هیوندای طراحی کاملاً منحصربهفرد و متفاوتی را برای آن در نظر گرفته تا از دیگر سدانهایش متمایز شود. نسل جدید میسترا که استایل اسپرتی دارد، در قسمت جلو با چراغهای دوقسمتی و جلوپنجرهٔ آبشاری، به کراساوورهای هیوندای مثل سانتافه و ونی شباهت دارد. فرم چراغهای عقب خودرو که از بالا با نواری LED به هم متصل شدهاند نیز نسل جدید سوناتا را به یاد میآورد.
نسل جدید میسترا ۴,۷۸۰ میلیمتر طول، ۱,۸۱۵ میلیمتر عرض و ۱,۴۶۰ میلیمتر ارتفاع دارد و فاصلهٔ محوری آن برابر با ۲,۷۷۰ میلیمتر است. این یعنی میسترا ۱۲۰ میلیمتر کوتاهتر از سوناتا و ۱۳۰ میلیمتر کشیدهتر از الانترا است. هیوندای برای این سدان جدید یک پیشرانهٔ ۱.۸ لیتری تنفس طبیعی با ۱۴۳ اسب بخار قدرت و یک نمونهٔ ۱.۵ لیتری توربو با ۱۸۳ اسب بخار قدرت را در نظر گرفته است.
علاوه بر این، نسخهای تمام الکتریکی هم برای نسل جدید میسترا تدارک دیده شده که ۱۸۳ اسب بخار قدرت دارد. این نسخه در ظاهر با جلوپنجرهٔ مسدود و طراحی متفاوت سپرها، از نسخههای بنزینی متمایز شده است. هرچند نمایشگاه پکن نمایشگاه خانگی جوینت ونچر هیوندای-پکن محسوب میشود اما نسل جدید میسترا در این نمایشگاه رونمایی شد؛ بنابراین احتمالاً این ماشین در پایان سال جاری رسماً معرفی میشود.
مهدی موتورز
۲۰ مهر ۱۳۹۹ای چین انحصار پرست
مزدا
۲۰ مهر ۱۳۹۹واقعا هیوندایی تو طراحی داره به بی راهه میره .
هیوندای به جایی اینکه هر هفته یه فیس لیفت یا نسل جدید معرفی کنه بهتر هست تمرکزشو رو کیفیت طراحی بزاره
Reza
۲۰ مهر ۱۳۹۹طراحی های جدیدش اکثرا افزایش فروش داشتن واس محصولاتش،بازار هدفشون ایران نیست که باب سلیقه ما باشن دیگه،همین ماشین با این طراحی حداقل ۶/۷ ماه بررسی سلیقه چینی ها پشتش هست که ببینن چه مدل طراحی دوست دارن
زیزیگولو
۲۰ مهر ۱۳۹۹با این شکلو قیافه بدرد همون بازار چینم میخوره فقط
مهرداد كمال
۲۰ مهر ۱۳۹۹بازار چین عجب بازار وسوسه کننده ایه
Hadi
۲۰ مهر ۱۳۹۹این تنها سدانی هست که سوناتا رو بهش ترجیح میدم ?
قیافش مثل سوناتایی میمونه که رفته عمل زیبایی ولی گند زدن تو قیافش ?
Reza
۲۰ مهر ۱۳۹۹چه قدرتی داره این بازار چین!
محمد
۲۰ مهر ۱۳۹۹من بودم بهتر طراحی میکردم تا این
چینیا طراحیشونم عجیب غریبه
Aryan kia
۲۰ مهر ۱۳۹۹هر چقدر که کیا داره طراحیش عالی میشه به همون اندازه هیوندای داره بد طراحی میکنه
MC20
۲۰ مهر ۱۳۹۹تازه از هوندا سیویک هم اسکی رفته چچراغ پشتشو چقدر هم زشت شده کپی هم بلد نیست
ناشناس
۲۰ مهر ۱۳۹۹هم اندازه و هم قیمت و شبیه هم.
چه کاریه. اینا هم از سایپا یاد گرفتن.
سید علیرضا
۲۰ مهر ۱۳۹۹لطفاً از فیس لیفت جدید آزرا 2020 هم گزارش تهیه کنید.
Abbas.Lambo
۲۰ مهر ۱۳۹۹موافقم،کابین آزرای جدید خیلی فوق العادس،البته جلوش میتونست یکم بهتر باشه
ارشیاSVJ
۲۰ مهر ۱۳۹۹حالم داره از موتوره ۱.۵ لیتری به هم میخوره!!!??????
مهدی موتورز
۲۰ مهر ۱۳۹۹ببخشید ولی این یه ماشن شهریه چیز خاصی نیست و بنظرم باید کمتر هم باشه
حسن
۲۱ مهر ۱۳۹۹به نظرم کسی تو کشورش پراید ۱۳۰ میلیون قیمت داره از این حرفها نزنه بهتره.جور میگی از موتور۱۵۰۰ حالم به هم میخوره که انگار تو کشورمون تو موتورهای v6 و v8 غلت میزنیم.
MaF
۲۱ مهر ۱۳۹۹همه ماشینا دیگ شدن 1.5 توربو یا 4 تویین توربو :(
میثم
۲۰ مهر ۱۳۹۹هر روز زشت تر از دیروز
REZA
۲۰ مهر ۱۳۹۹چرا ما تیبا پراید ساینا نیسان ابی دنا رانا پارس توی چین نمیسازیم یا بهش صادر نمیکنیم اخه چرا مگه اونا چی دارن که اینا ندارن چهارتا چرخ فرمون بوق اینه بغل شیشه بالابر………. قیمتاشون هم که الا برکت الله روی 20 هزار دلار اخه چرا اونا یا ما کدوممون
MaF
۲۱ مهر ۱۳۹۹قیافش که خوبه بنظرم ( هرچند نظرات دوستانم قابل احترامه.) فقد طراحی پشتشو باید باید بهتر میکردن خیلی شبیه سوناتاس!!!
من خودم اگه میتونستم یکیشو بخرم نسخه الکتریکیشو میگرفتم رینگاشم خیلی قشنگه