هرچند چند ماه پیش تنها یک تصویر از یک پروتوتایپ بشدت استتار شده از پیکاپ هیوندای سانتاکروز منتشر شد اما حالا مجموعهٔ کاملی از تصاویر جاسوسی از پروتوتایپ دیگری در حال انجام آزمایشهای زمستانی منتشر شده که میتوان آنها را نخستین تصاویر جاسوسی کامل از پیکاپ هیوندای دانست. البته در این تصاویر هم استتار خودرو به همان اندازهٔ تصویر قبلی سنگین است اما بااینحال ایدهای از استایل کلی سانتاکروز را نشان میدهند. با توجه به این تصاویر، سانتاکروز طبق رویهٔ معمول بازار پیکاپهای میان سایز بهصورت دو کابین چهارنفره ارائه خواهد شد اما اینکه آیا ساخت نسخههای دیگری از آنهم در دستور کار قرار دارد یا نه فعلاً مشخص نیست.
همچنین انتظار میرود سانتاکروز تولیدی بزرگتر از نسخهٔ کانسپتی باشد که در سال ۲۰۱۵ رونمایی شد اما با توجه به این تصاویر جاسوسی، چهرهٔ پیکاپ هیوندای خیلی با نسخهٔ کانسپت خود فاصله نخواهد داشت. جلوپنجرهٔ آشنای هیوندای بخش اعظمی از دماغهٔ این پیکاپ را اشغال کرده و مه شکنهای بزرگی هم در طرفین آن و زیر چراغهای جلوی باریکی جای گرفتهاند. در پروفیل جانبی خودرو اما خطوط کاپوت و ستون A و همینطور طراحی کلی درهای عقب و ستون C تا حدودی به سانتافه شبیه است. درهای عقب سانتاکروز نیز بسیار کوتاه به نظر میرسند اما بااینحال فضایی را برای یک قسمت بار کوچک در پشت خودرو فراهم کردهاند.
اشتراک فنی سانتاکروز با کراساوور سانتافه بعید نخواهد بود نمیرسد زیرا هیوندای پیشازاین اعلام کرده است که این پیکاپ در تأسیسات آلاباما تولید خواهد شد یعنی همانجایی که سانتافه در آن ساخته میشود. درهرحال اگر پلتفرم این دو خودرو باهم یکسان باشد، ممکن است زیر کاپوت سانتاکروز همان پیشرانههای سانتافه شامل ۲.۴ لیتری چهار سیلندر ۱۸۵ اسب بخاری و ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ ۲۳۸ اسب بخاری قرار گیرد. از سوی دیگر اما شایعاتی هم به استفاده از شاسی نردبانی مشابه پیکاپهای فول سایز در سانتاکروز اشاره داشتهاند. فعلاً نمیتوان زمان خاصی را برای رونمایی از این پیکاپ کرهای تخمین زد ولی چون میدانیم قرار است تولید آن سال آینده آغاز شود، شاید معرفی آن اواخر امسال صورت گیرد.
. . .ShahRukh. . .
۲۲ بهمن ۱۳۹۸شمارو نمیدونم ولی بنده شخصا تو چنین مارکتی؛در سگمنت پیکاپ های میان سایز؛رقبای قدر بیشتری رو میبینم و میپسندم(تا یه سانتافه برش خورده از عقب!!):
فورد رنجر
تویوتا تاکوما
جیپ گلادیاتور
نیسان فرانتیر
هوندا ریجلاین
شوی کلرادو
Gmc canyon
net
۲۲ بهمن ۱۳۹۸چرا بعد از ۱۰ سال وانت هیوندای سانتاکروز زشت معرفی نمیکنند
Amir Machine
۲۲ بهمن ۱۳۹۸اینم به سرنوشت مرسدس X کلاس دچار خواهد شد
Abbas.Lambo
۲۲ بهمن ۱۳۹۸دوست عزیز،فلسفه ی ساخت این با ایکس کلاس کلی فرق داره،ایکس کلاس صرفا یه نیسان با آرم بنز رو پیشونیش بود،مسلما کسی حاضر نبود پول بنز بده سوار نیسان بزک شده بشه،اینم باید بیاد و امتحان خودشو پس بده،در کل رقابت تو این کلاس خیلی سخته اونم واسه یه تازه کار تو این کلاس
F22RAPTOR
۲۲ بهمن ۱۳۹۸مگه نگفتن پلتفرم رو شاسی نردبونیه
این تو مایه های ریج لاین ازاب درمیاد
اوور هنگ جلوش هم زیادی کشیده س
ارتفاع زیادی هم از زمین نداره
به هر حال باید تا زمان معرفیش صبر کرد
احمد
۲۲ بهمن ۱۳۹۸هیوندا از سال 2015 که نمونه مفهومی سانتاکروز معرفی کرد بیش از 5 سال گذشته اگه مثل بنجل های چینی بود ظرف 3 تا 6 ماه این خودرو رو تولید میکردند یسری جاهل بیخرد هیوندا با چینی ها مقایسه میکنند هیوندا بیش از 5 سال روی ساخت یک پیکاپ با کیفیت درست درمون کار کرده از روی مدل مفهومی هیوندا هم خیلی ها الگو قرار دادند پیکاپ درست کردند خیلی از آمار فروش خودروساز ها پیکاپ ها نقش دارند در حالی که هیوندا کیا اصلا پیکاپی تولید نمیکردند قطعا در آمار فروششون تاثیر گذار خواهد بود رقبا رو ناراحت میکنه