هیوندای مدل توربوی ولوستر را در نمایشگاه خودروی دیترویت رونمایی کرد. بدین ترتیب بزرگترین عیب و کمبود ولوستر که پایین بودن قدرت موتور بود، در این مدل جبران شده است. موتور ۱.۶ لیتری GDi (بنزینی با تزریق مستقیم سوخت) چهارسیلندر با استفاده از تنفس توربوی دوقلو و منیفولد اگزوز جدید با حداقل مقاومت در برابر خروج دود وکنترل کننده الکتریکی موتور می تواند ۲۰۱ اسب بخار نیرو در ۶۰۰۰ دور بر دقیقه تولید کند. گشتاور این موتور نیز ۲۶۴ نیوتن متر است که در دورهای ۱۷۵۰ تا ۴۵۰۰ دور در دسترس می باشد.
انتقال این نیرو نوسط یک گیربکس شش سرعته دستی یا اتوماتیک با ضریب دنده های نزدیک به هم صورت می گیرد. بهترین عملکردهای مصرف سوخت این کلاس به هیوندای ولوستر تعلق خواهد گرفت. مصرف سوخت این خودرو ۶.۱ لیتر در هر صد کیلومتر می باشد. همچنین بالاترین نرخ تولید قدرت به حجم موتور که معادل ۱۲۵.۶ اسب بخار به ازای هر لیتر حجم موتور است نیز به این خودرو تعلق می گیرد.
ظاهر خودرو با ۳ سانتی متر افزایش طول و ۱۵ سانتی متر افزایش عرض مواجه بوده و جلوپنجره رادیاتور نیز بزرگتر و همانند دهان ماهی طراحی شده است. سپرهای جدید و چرخهای ۱۸ اینچی آلیاژی آلومینیومی و کرومی، چراغها و پروژکتور ، اگزوزهای دوبل، سیستم تعلیق اسپرت و وزن سبک تر از تغییرات این مدل نسبت به نمونه های استاندارد ولوستر می باشند.
یه نفر
۲۴ دی ۱۳۹۰ظرایب دنده نزدیک به هم!!!! اگه خدا بخواد cvt رو اینجوری ترجمه کردین؟!
مدیر سایت
۲۵ دی ۱۳۹۰سلام بر شما. ضرایب دنده نزدیکتر (The gear ratio spread is slightly narrower) ارتباطی با گیربکس های CVT که فرمودید ندارند. و اصولا CVT ها دنده به شکل مرسوم ندارند!
اطلاعات بیشتر در رابطه با این گیربکسها ( Continuously variable transmission)
گتی
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۱خواستم بدونم دربازارایران موجود هست این خودرو؟حدود قیمتش؟اینو بخریم بهتره یاآردی مدل57؟
مننون
Azarbaycan
۱۱ آبان ۱۳۹۲به نظرم ماشینه جوون پسندیه
e.scamp
۳۰ آذر ۱۳۹۲خشگله ولی مثل مداد رنگی هر رنگ جلفی رو داره
MAdE IN CHINA
۱۸ دی ۱۳۹۲سلام دوستان
در مدلهای هیوندا دنبال این میگشتم فکر کردم پذال در سایت نگذاشته باشش
این ماشینو من در نمایشگاه خودرو دیدم خیلی زیبا و با ابهته تیپش از عقب شکل پورشه پارانوما است و با یک خط لاتین مثل همون اسمشو نوشته اول فکر کردم این ماشین دو دره ولی بعد متوجه شدم این ماشین چهار دره و دستگیره درب عقبش روی شیشه نصب شده خیلی شیکه منو که به وجه آورد
iu
۶ اسفند ۱۳۹۲عزیز این ماشین 3ه در هست. فثقط طرف شاگرد در عقب داره طرف راننده در عقب نداره
پاکان
۳۰ بهمن ۱۳۹۳درود به تمام دوستان
به این میگن مدیریت و شناخت بازار هدف
مسلما وقتی هیوندا میخواست این خودرو رو بار اول راهی بازار کنه کاملا اطلاع داشت که بازار هدف جوانانی هستند که به دنبال خودروی با طراحی جوون پسند و ارزون هستند
و چون از طراحی و گیرا بودن ظاهر خودرو کاملا مطمن بود اومد اون رو با همون موتور نسبتا ضعیف وارد بازار کرد
وقتی کلی ازش فروخت و تازه صحبت ها از اینکه موتوذجر خودرو ضعیف هستش یه توربو ساده زد تنگش تنها در نظر عموم این مشکل هم برطرف شده باشه
خیلی راحت این خودرو رو که یه خودزو خاص در طراحی هستش و مسلما هیچوقت نمیتونه در فروش مثلا با سدانی مثل هیوندا سوناتا رقابت کنه تبدیل به یه خوورو پر فروش کرد
هر قدر هم بشه از محصولات کره بد گفت اما کمی انصاف داشته باشیم باید به مدیریت اونها هزاران بار افرین گفت
یادم هست که تا مدتها صحبت از مدیریت ژاپنی ها بود
اما من کاملا مطمن هستم نحوه پیشزفت و مدیریت کره تا چند سال اینده درخیلی از دانشگاه ها تدریس خواهد شد
milad
۹ خرداد ۱۳۹۴میشه روولوسترمعمولی توربوشارژنصب کرد؟
Soroush
۱۵ مهر ۱۳۹۴salam khaste nabashid.
mikhastam bedoonam veloster turbo vared iran mishe ya na? merc
سحر
۵ آبان ۱۳۹۴سلام میخواستم بدونم ولوستر توربو پلاک ملی هم داره ؟
ممنون میشم زود جوابمو بدید ….مرسی از سایت خوبتون