چند وقتی است که هیوندای در حال کار روی فیسلیفت سانتافه است و در ماههای اخیر پرتوتایپهای آن در حال آزمایش دیده شدهاند. در تصاویر جاسوسی، بدنهای آشنا با طراحی جدید جلو و عقب دیده میشد که تغییرات آن به خاطر پوششهای استتاری سنگین و روکشهای ضخیم بدنه، قابلتشخیص نبود. حال اما هیوندای اولین تیزر رسمی فیسلیفت سانتافه مدل ۲۰۲۱ را منتشر کرده که خوشبختانه نمای خوبی از دماغهٔ بازطراحی شدهٔ خودرو را نشان میدهد.
بزرگترین تغییر در دماغهٔ سانتافه، بازطراحی کامل چراغهای دوقسمتی آن است که حالا به دیلایتهای T شکل مجهز شده تا از نسخهٔ قبلی و همینطور دیگر کراساوورهای هیوندای متمایز شود. علاوه بر این، در این تصویر جلوپنجرهٔ جدیدی هم به چشم میخورد که با عرض بیشتر و الگوی داخلی متفاوت، شخصیت جدید و جسورانهای به خودرو داده است. این جلوپنجره در نسخههای استاندارد و لوکس، با دو تریم مختلف ارائه میشود.
هرچند سانتافه مدل ۲۰۲۱ با دماغهٔ جدید بهوضوح از نسخهٔ کنونی متمایز شده اما این مهمترین تغییر کراساوور میان سایز هیوندای نیست زیرا به گفتهٔ این شرکت، فیسلیفت سانتافه روی نسل سوم پلتفرم کاملاً جدید خودروساز کرهای ساخته شده که سبکتر و انعطافپذیرتر خواهد بود. البته این اولین باری نیست که گروه هیوندای-کیا در فیسلیفت یک محصول از پلتفرم جدیدی استفاده میکند زیرا این گروه در سال ۲۰۱۲ همین کار را با کیا سورنتو هم انجام داد. به گفتهٔ هیوندای، سانتافهٔ جدید اولین محصول این شرکت در اروپا و اولین کراساوور آن در سطح جهان خواهد بود که از معماری جدید هیوندای که سال گذشته در سوناتا معرفی شد استفاده میکند.
این پلتفرم امکان پیشرفت قابلتوجه در پرفورمنس، هندلینگ و ایمنی را فراهم میکند. استفاده از این پلتفرم جدید همچنین این امکان را به هیوندای میدهد که برای اولین بار سانتافه را به قوای محرکهٔ هیبریدی و پلاگینهیبریدی مجهز کند. البته پیشرانههای بنزینی سنتی هم همچنان ارائه خواهند شد. نسخهٔ کنونی این کراساوور کرهای اوایل سال ۲۰۱۸ به بازارهای جهانی عرضه شد و باعث تعجب است که تنها پس از گذشت دو سال به این سرعت هیوندای اقدام به بهروزرسانی آن کرده است. به گفتهٔ این شرکت، اطلاعات بیشتر در مورد فیسلیفت سانتافه هفتههای آینده منتشر و خودرو از ماه سپتامبر در اروپا عرضه خواهد شد.
کیان
۷ خرداد ۱۳۹۹فیس لیفت تویی، بقیه ادا فیس لیفت و در میارن !!!
چگونه شخصیت ماشینهای خود را امروز بیشتر از دیروز از بین ببریم؟
از مدیران هیوندای راهنمایی بگیرید، داداش این ک میشه سورنتو رو اومدن بعد از یه مدل موفق یه فیس با طراحی جدید و متفاوت و بروز تر دادن بیرون، این بعد از فیس خوب قبلیش یه طرح جدید زد حالا هم فیس لیفتش !!!
یکی کاغذ و خودکار و از بخش طراحی هیوندای بگیره
تغییرات فیس لیفت همراه با تغییر پلتفرم بنظرم حتی سنگین تر از معرفی نسل جدید هست اینا اسمشو گذاشتن فیس لیفت !!!
هرچند جلوپنجره به سورنتو نزدیک شده، ولی نه به خودروسازهای ما ک حدودا ۳۰ سالی هست فقط در مرحله نیمه فیس لیفت موندن نه به هیوندای ک هر روز یه طرح جدید میده، هیوندای و سامسونگ خیلی شبیه هم هستن، روزی یه مدل اما …
رهرور آن است ک اهست و پیوسته رود نه آنکه گهی تند و گهی خسته رود
مزدا
۸ خرداد ۱۳۹۹اصلا با چراغ جلوش حال نمیکنم .صد رحمت به جلو پنچره نسل قبل.
ولی هیوندای نسل جدید رو معرفی نکرده فیس لیفت میکنه واقعا از این نظر جالبه
احسان آرسنالی
۷ خرداد ۱۳۹۹ایول به هیوندای ، یه فکت به دوستان بدم که شرکت هیوندای حدود ۱۵ درصد اقتصاد کره رو در دست داره و دولت کره از ترس قدرت هیوندای اونو به چند قسمت تجزیه کرد ، خودروسازی بخش کوچکی از هیوندای هست بانک و بیمه و ساخت و ساز و کشتی و سرمایه گذاری و صنایع سنگین داره ، همش تو کمتر از نصف قرن
meysam
۷ خرداد ۱۳۹۹احسان کاملا درسته.
البته اون زمان که دوو ورشکست نشده بود، هیوندای خیلی کوچیک بود و هنوز کیا رو هم نخریده بود. کتاب سنگفرش هر خیابان از طلاست سرگذشت بنیانگذار دوو هستش که واقعا غولی بوده واسه خودش و حتی اون زمان تو چند بخش بزرگترین تو دنیا بود مثل صنعت پوشh; و کشتی سازی ولی بنیانگذارش با بحران 97 میلادی یه حرکت بچگانه کرد و اعلام ورشکستگس کرد تا بتونه حمایت دولت رو جلب کنه ولی وقتی معلوم شد الکی بوده پدرشو درآوردن. آخرین جلسه دادگاهیشو رو ویلچر و با لباس بیمارستانی گذروند. یادمه وقتی مدلهای 92 دوو ریسر و اسپرو اومده بودن به ایران مردم هروقت تو خیابون میدیدن همه سراشون میچرخید از بس برای زمان خودش خوشگل بودن. بخصوص اسپرو. ماشینای اون موقع دوو و هیوندای رو مقایسه کن ببین چقدر با اختلاف دوو بالاتر از هیوندای بود. اگه با همون فرمون میومد جلو الان جزو 3 تا خودروساز برتر دنیا بود ولی حیف.
مهدی
۷ خرداد ۱۳۹۹سلام. نمای جلوش خیلی بهتر شد. خوشم اومد.
Abbas.Lambo
۷ خرداد ۱۳۹۹نسبت به قبل فیس لیفتش خیلی بهتر و گیراتر شده
سینا BMW
۷ خرداد ۱۳۹۹با اینکه نسبت به قبل از فیس لیفت بهتر شده ولی نسل قبلش زیبا تر بود.
کلا کیا واقعا طراحی بهتری نسبت هیوندای داره
Sina
۷ خرداد ۱۳۹۹همه اومدن معرفی کردنو رفتن و تمام شد بغیر از ایکس تریل..!!!
ناسا سر پروژه آپولو هم از نیسان زودتر کارشو تموم کرد
net
۷ خرداد ۱۳۹۹فقط طراحی سانتافه اسپرت نسل سوم فیس لیفت مدل ۲۰۱۷ که در ایران و جهان خیلی فروش کرد و طرفدار زیاد داره
حسین دهمرد
۷ خرداد ۱۳۹۹کلا پلتفرمشو عوض کردن بعد بهش میگن فیس لیفت؟ خدا شانس بده.
NAVID۰۰۹۸
۷ خرداد ۱۳۹۹سانتافه ، هروز بدتر از دیروز
وحید
۷ خرداد ۱۳۹۹این که دو روز پیش نسل جدیدش معرفی شد، کِی رسیدن به فیس لیفت؟
انصافا توی کُره اینقدر زمان سریع میگذره؟ فکر کنم کریستوفر نولان برای ساخت بعضی از قسمت های فیلم اینتراستلار، چندوقتی رو اونجا گذرونده! :)))
مهدی
۷ خرداد ۱۳۹۹فرم آمبولانسی انتهای خودرو کماکان حفظ شده
علی برکت الله ?
msn
۷ خرداد ۱۳۹۹فیس زیبا و گیرایی داره . اما دریغ از یه ذره اصالت وهویت! بابا یه ذره اصالت به خرج بده هر روز یه طرحی واسه خودروهاش انتخاب میکنه دیگه از حد تعادل طرحاش داره خارج میشه . یکی نیست بگه یه طرح رو به عنوان بیس در نظر بگیر همونو بهبود بده . از این نظر طراحی های کیا رو بیشتر میپسندم , نه تنها گیرا تره بلکه یه الگوی طراحی مختص به خودشو داره که تو هر فیس لیف یا تغییر نسلی بهبود پیدا کرده.
شما مثلا طراحی بنز رو در نظر بگیر { هر چند که در مقابل هیوندای قیاس مع الفارق ه !!!! و هر چند به طراحی های جدید بنز انتقاد دارم} ولی شما هر خودرو قدیمی این شرکت از 300 SL رویایی بگیر تا SLR Mclaren و نسل جدید سی و ای کلاس ؛ هر کدوم رو ببینی چشم بسته میتونی بگی بنزه ولی خودروسازی مثل هیوندای از بی هویتی اشکاری تو طراحی هاش رنج میبره جوری ک مالک هاش بعد از مدتی هیچ حس تعلق خاطری به خودروهاش ندارن.
آرین
۷ خرداد ۱۳۹۹شعار هیوندای و کیا: “از ماشینی که پارسال خریدی خسته نشدی؟ بیا یه جور دیگه شو بهت بدم”
وحید
۷ خرداد ۱۳۹۹فیس لیفت فقط رانا پلاس! حتی نیومدن سپر یا فرم چراغ رو عوض کنن! خییییییلی رو دارن