در ژانویه ۲۰۱۵ بود که هیوندای از کانسپت سانتاکروز رونمایی کرد. این پیکاپ اولین نشانه از توسعه پیکاپی کوچک برای بازار آمریکای شمالی بود. حدود ۶ سال بعد نسخه تولیدی سانتاکروز به خط تولید کاملاً نزدیک شده و طی هفتههای آتی شاهد معرفی این خودرو خواهیم بود. در حال حاضر تیزرهای سورپرایز کننده سانتاکروز منتشر شدهاند.
به نظر میرسد این پیکاپ جمعوجور بهطور قابلتوجهی از طراحی نسل جدید توسان الهام گرفته و در بخشهای جلو و دربها این موضوع کاملاً مشخص است. همانگونه که در توسان دیدهایم برخی از ماژولهای نورانی در جلوپنجره قرار گرفتهاند و باعث شدهاند سانتاکروز نمای برجستهای نسبت به سایر خودروها پیدا کند. البته هیوندای خیلی نباید نگران رقبا باشد هرچند فورد ماوریک جدید میتواند خطری جدی برای سانتاکروز باشد زیرا این پیکاپ تاریخچهای دارد که کرهایها از نبود آن رنج میبرند.
هیوندای فعلاً خیلی وارد جزئیات فنی این خودرو نشده اما گفته که در توسعه سانتاکروز به هر دو کلاس شاسی بلندها و پیکاپ ها وارد شده و محصولی با کلاسبندی جدید را خلق کرده است. این یک ادعای برجسته بوده است. سانتاکروز ۲۰۲۲ در کارخانه آلابامای هیوندای تولید خواهد شد.
کرهایها قول قوای محرکه قدرتمند و کممصرف را به همراه سیستم چهار چرخ محرک دادهاند. هنوز مشخص نیست که سانتاکروز با توسان چقدر قرابت خواهد داشت اما این خودرو قطعاً پیکاپی یونی بادی مشابه ساختار ماوریک و هوندا ریجلاین خواهد بود هرچند به احتمال زیاد ریجلاین خودرویی بزرگتر از سانتاکروز خواهد بود.
این تیزرها تائید میکنند که سانتاکروز در نسخه کاربردی دو کابین نیز عرضه خواهد شد. همچنین به نظر میرسد محفظه بار خودرو خیلی بزرگ نیست و این موضوع با توجه به ابعاد جمعوجور این خودرو مورد انتظار است. قطعاً این امر باعث خواهد شد سانتاکروزر پیکاپی کاملاً کاری نباشد.
پیکاپ جدید هیوندای مدت زیادی است که در دست توسعه بوده و قرار است میزان تکامل این برند نسبت به سالهای پیش را نشان دهد. این حقیقت که کرهایها به حدی از خود مطمئن هستند که وارد بازار بسیار رقابتی پیکاپ ها در آمریکا میشوند نشان دهندهی میزان تغییرات رخ داده در این شرکت از دهه ۹۰ میلادی تاکنون میباشد.
Porsche
۱۳ فروردین ۱۴۰۰جلوش خیلی شبیه به توسان جدید شده
Kia
۱۳ فروردین ۱۴۰۰کلا با قیافه محصولات جدیدش حال نکردم هیچ کدوم حتی ولستر
RezaRs
۱۳ فروردین ۱۴۰۰ایکاش تو طراحی یه جوری طراحی میکردن هیبت یه پیکاپو داشته باشه
رضا
۱۳ فروردین ۱۴۰۰کلاس پر فروشی رو انتخاب کرده .میتونه مشتری های خودشو جذب کنه
net
۱۳ فروردین ۱۴۰۰ده سال هست که ما فقط طراحی کانسپت سانتاکروز میبینیم چرا تولید نمیشه.سانتاکروز حس وانت نداره
blackburn
۱۳ فروردین ۱۴۰۰اسم کارتلای موادو گذاشته روش خوبه نگفتن سانتا بلانکا / دیگه نمیشه فیلم یا بازی دانلود کرد حیف شد نت نامحدود کلا جم شد مثلا 60گیگ بازی دیگه دان نمیشه نمی صرفه
کوشا
۱۳ فروردین ۱۴۰۰احتمال موفقیتش زیاده… همون طور که ریجلاین موفق بود. چند تا ویژگی داره که آمریکاییا می تونن دوستش داشته باشن؛ از ظاهر مدرن بگیر تا مصرف سوخت پایین و کیفیت سواری خوب به خاطر ساختار یونی بادی و همچنین قیمت مناسب. و البته همه ی آمریکایی هر روز دو تن بار رو جابجا نمی کنن!!! یکی از بهترین تصمیماتی که هیوندای گرفته اینه که توی بخشی از بازار پیکاپ های آمریکایی ورود کرده که رقیب زیادی رو حداقل فعلا تو آمریکا نداره. ولی اونقدر هم کم اهمیت نیست که فورد تصمیم داره تو این کلاس یه خودرو معرفی کنه!
Benz SLR
۱۳ فروردین ۱۴۰۰برای اولین تلاش بد نیست
kastech
۱۳ فروردین ۱۴۰۰یدفعه اسمشو میزاشتن توسان وانت!
Amirreza
۱۳ فروردین ۱۴۰۰من خیلی از طراحیش خوشم اومد ولی حس قدرتی بودن رو نمیده ولی در کل ازش خوشم اومد