هیوندای به تازگی پتنتی را برای پیشرانهی پیشرفتهای که از سیلندرهایی با حجمهای مختلف استفاده میکند ثبت کرده است.
این اختراع که در ادارهی ثبت اختراعهای اروپا ثبت شده یک پیشرانهی ۴ سیلندر است که دارای دو سیلندر با یک حجم یکسان و دو سیلندر دیگر با حجمهای متفاوت میباشد. از نظر تئوری این امر میتواند به معنی وجود دو سیلندر با حجم ۴۰۰ سیسی برای هر سیلندر و دو واحد دیگر با حجم ۵۰۰ سیسی باشد.
علاوه بر موضوع یاد شده، این پتنت دربردارندهی پیشرانهی الکتریکی کوچک به منظور کمک به توازن گشتاور خروجی و همچنین خنثی کردن لرزشها و سر و صداهای اضافی ایجاد شده توسط حجمهای متفاوت است.
هیوندای هنوز مزیتهای چنین پیشرانهای نسبت به پیشرانههای احتراق داخلی مرسوم را اعلام نکرده اما گفته که پیشرانههای مرسوم معمولاً انرژی مکانیکی بیشتری را برای کار کردن ایده آل نیاز دارند.
باید منتظر ماند و دید که هیوندای در آینده از این تکنولوژی چه استفادهای خواهد کرد.
Alireza.GT86
۱۰ فروردین ۱۳۹۶یه زمانی هیوندای رو خیلی ها تو خود کره هم نمیشناختن ، یه زمانی هم بود ماشین هاش مال کسانی بودن که پول زیادی برا ماشین نداشتن و میخواستن به چیز بد! بخرن در واقع در حد همین سایپای خودمون بود .
ما هم اگه میخوایم واقعا خودروساز بشیم باید همین راه رو پیش بگیریم ، در حال حاضر هیوندای داره با رقبایی رقابت میکنه که روزی شک ندارم تصورش رو هم نمیکرد!
آرمااااان
۱۱ فروردین ۱۳۹۶دقیقا????
یه زمانی همین بچه ها داشتن هیوندای رو مسخره میکردن توی پدال شاید حدود 70 درصد بچه ها
من گفتم هیوندای خیلی پیشرفت کرده تا دو سه سال دیگه شک نکنید یه برند لوکس از هیوندای میاد زیر مجموعش اون روز همه دیس لایک دادن بهم
کمتر از یک سال گذشت و برند لوکس جنسیسش اومد
هیوندای خیلیییی پیشرفت کرده خیلی
Parsa
۱۰ فروردین ۱۳۹۶الان یه عده میان مارو با کامنتهایی از این قبیل مستفیض میکنن:
اون موقع که هیوندا داشت رو تکنولوژی های جدید کار میکرد المانیها و امریکاییها کجا بودن؟
هیوندای=لایک بنز و بی ام و=دیسلایک
جنسیس کوپه=لایک ماستنگ و کامارو=دیسلایک
داداشای گل،ببینید این که کره ای ها پیشرفت کردن قابل انکار کردن نیست،اما بدون با اینهمه پیشرف بازم در حد خودشونن نه در حد یه شرکت صاحب تکنولوژی مثل بنز یا بی ام و.
GT
۱۰ فروردین ۱۳۹۶من نه کره ای بازم نه فلان ولی خداییش به همچین کامنتی که میگی به نظرم برنخوردم .بیشتر کامنتایی مثل کامنت شما که میگه الان یه نفر میاد اینطور میگه رو تو هر پست مربوط به کره ای ها دیدم عوضش
Madjid
۱۰ فروردین ۱۳۹۶.
با نظر GT موافقم ، از 5 سال پیش تا الان کامنت هایی که از خودروهای کره ای تعریف بی حا شده باشه و اونا رو با مرسدس و BMW و …. مقایسه کرده باشن در پدال ندیدم ،
از طرفی ، باید به تلاش شرکت هایی مثل کیا ، هیوندای و جنسیس احترام گذاشت و این شرکت ها رو با خودشون مقایسه کرد ، هر شرکتی باید با خودش مقایسه بشه تا ببینی پیشرفت کرده یا پسرفت ، این ماشین ها هستن که باید با هم مقایسه بشن. چند وقت پیش هم در پدال مطلبی بود با عنوان کراس اوور های مید سایز که از بین ماشین های ژاپنی ، کره ای و امریکایی فکر کنم کیا سورنتو اول شد ? .
ali
۱۰ فروردین ۱۳۹۶چرا اتفاقا.من یادمه سانمارتین یه جا کیا استینگر رو با آلمانیها مقایسه میکرد و برتر میدونست و یه جای دیگه هم محصولات کیا رو بهتر از ژاپنی و بعضی آلمانیا دونسته بود و دقیقا گفته بود فقط لذت رانندگیشون یکم پایینتر از آلمانیه وگرنه کیفیت و تکنولوژیشون از آلمانی بالاتره و گفته بود هیوندا تکنولوژیکترین خودروساز دنیاست.اینارو من دقیق یادمه
فورد
۱۰ فروردین ۱۳۹۶بعضی ها میان همچین از یه کمپانی دفاع میکنن که انگار خودشون کره ای یا المانی هستن یا تو اون کارخونه کار میکنن من خودم طرفدار امریکایی ها هستم چون معتقدم نسبت به قیمتشون بهترین کیفیت و لذت دارن اما همیشه دنبال بهترین ها هستم و مصرف کننده واقعی هم باید دنبال همین چیز باشه اما به نظر خودم درحال حاظر تکنولوژی پیشرفته طراحی خودرو دست سه کشور هستش امریکا المان ژاپن
Mehdi
۱۰ فروردین ۱۳۹۶خب این حرفی ک میزنی ک کاملن مشخصه،از قیمتاشون میشه فهمید در ی حد نیستند،اما خداییش کره ایا تو ماشینای قیمت رده بالاشون کم نمیزازند اصن فقط حیف ک وارد ایران نمیشه دیگ،اگ کسی لزرا یا جنسیس داشته باشه یا کادنزا میفهمه چی میگم ۲۰۰ هزار تا کار کرده ن صدا میده ن خرجی داشتند تا حالا،النترا و اپتیمام گزینهای اقتصادی هستند خب معلومه این ماشینا رو با بی ام و نمیشه مقایسه کرد همونجوری ک بی ام و و بنزو نمیشه با لامبورگینی مقایسه کرد این کجا و اون کجا.
ASA
۱۰ فروردین ۱۳۹۶ایده جالبیه
میشه مانور زیادی داد برای شکل دادن موتور
حتی بلوک جدید هم میشه درست کرد که حجم کمتری بگیره
یاسین
۱۰ فروردین ۱۳۹۶ایده خیلی جالبی بوده افرین به هیونداری فکر میکنم مهمترین مزیتش افزایش بازدهی مکانیکی موتور باشه و همینطور تا حد زیادی همونکه میگن موتور کم سر و صدا تر نشون میده خودش یه پیشرفت خوبیه فقط چنین موتوری یه برنامه ECU خیلی پیچیده میطلبه چون حجم سیلندرها متفاوته و احتمالا منجر به این میشه که نسل جدیدی از سیستم VVT معرفی بشه البته یه نکتشم اینه طرح بلوکهایی جدیدی معرفی میشه که شاید از نظر فضا جاگیری بهتری نسبت به موتورهای عادی داشته باشه
sunmartin
۱۰ فروردین ۱۳۹۶از همه کامنت های دوستان استقبال میکنم بجز کامنت parsa که متاسفانه اصلا جای مناسبی درج نشده و قضاوت عجولانه را آشکار میکند ببینید اگر بنده و یا majid و سایر کار بران محترم در مورد شرکتی نظر میدیم باید در مورد اون شرکت و محصولاتش اطلاعاتی داشته باشیم بنده اگر محصولات هیوندای کیا را نقد میکنم و بعضا برخی از سایر شرکت ها مطمئنا از محصولات اون شرکت ها یا شخصا و یا بتوسط اطرافیان استفاده کردم و در حدی هستم که سره را از ناسره تشخیص بدم بنده هیچگاه جرات مقایسه کیا هیوندای را با خودوریی مثل آئودی بی ام دبلیو پورشه بنز نداشتم گو اینکه در نظرات استفاده مداوم مشتریان و تست های مجلات همواره برند کیا هیوندای در رده 1 تا 5 لیست سالیانه کیفیت قرار دارند اما بازهم قیاس کیا هیوندای با آلمانی های خوش استایل زیبا و با هندلینگ و لذت رانندگی بی بدیل قیاسی مع الفارق است ، لذا محصولات این شرکت از بسیاری از جهات تقریبا در بازه محصولات ژاپنی و برتر از محصولات فرانسوی قرار میگیره به نقل از موسسات و سایت های تحقیقاتی بیشترین سرعت رشد شرکت های جهان بلحاظ کیفیی و کمی و نیز تکنولوژی مربوط به هیوندای کیا بوده (توجه کنید سرعت رشد را عرض میکنم نه سایر پارامتر ها) همه اطلاع داریم که بهترین تولیدات و برندگان هرسال بهترین انجین های جهان از 4 شرکت :bmw/fors/audi/benz هستند که در برخی سالها پژو هم در کنار آنها بوده در سال 2015 و 2016 شرکت هیوندای کیا هم به جمع برندگان برترین انجین های جهان پیوست که این اتفاق از اون جهت حائز اهمیته که از عمر این شرکت ها هنوز نیم قرن هم نمیگذره پس بجای قضاوت عجولانه و زود هنگام و ایرادهای من درآوردی میشه با دیدی باز به محصولات کره ای توجه کرد با تشکر از سایت پدال برای تهیه این گزارش
PlymouthBarracuda
۱۰ فروردین ۱۳۹۶اگر محصولات هیوندای کیا را نقد میکنم؟؟؟!!
برادر لطف میکنید بگید مدرک تحصیلیتون چیه؟
sunmartin
۱۰ فروردین ۱۳۹۶بنده کارشناس نرم افزار هستم و علاقه مند به طراحی چندین دوره طراحی خودرو و طراحی دکوراسیون سپری کردم اما هیچگاه هیچکسی در ایران جایگاه اصلی خود را ندارد
PlymouthBarracuda
۱۰ فروردین ۱۳۹۶خدارو شکر قبول داری هیچکسی در ایران جایگاه اصلی خود را ندارد…!!
پس بیایم تا راجب چیزی تخصص نداریم نقدش نکنیم!!
صرفا خوندن مطالب از اینترنت انسانو تبدیل به کارشناس و منتقد نمیکنه!!!!!!!!
Mehrbod
۱۰ فروردین ۱۳۹۶سال 2006 که شرکت هایوندای ، مرکز طراحی راسلزهایم آلمان را به سرپرستی توماس بورکل و مهندسان آلمانی ، راه اندازی کرد ، جهش بزرگی در این شرکت و خودروسازی کره اتفاق افتاد و مهندسی آلمانی ، این خودروساز آسیایی را به سطح قابل قبولی رساندند .
این گونه پیشرانه هم که در آلمان ثبت اختراع شده ، حاصل کوشش تیم طراحی موتور هایوندای در راسلزهایم آلمان است..
مسعود
۱۰ فروردین ۱۳۹۶هیوندای و کیا هم با هر فیس لیفت یا نسل جدید به کل دگرگون میشن و اصن نمیشه تشخیصشون داد ????
هربار شبیه یه برند میشن ???
Madjid
۱۰ فروردین ۱۳۹۶شبیه هر چی هستن به نظر من همیشه جزو زیباترین ماشین های کلاس خودشون هستند.
mehdi
۱۰ فروردین ۱۳۹۶جالبه
اگه روش کاربشه میتونه ایده خوبی باشه
abbas
۱۰ فروردین ۱۳۹۶به نظر من پیشرفت برندهای کرهای قابل ستایش هست. صرف نظر از اینکه العان در چه رده ای هستند، نسبت به قبل رده بهتری دارند. اما برندهای ایرانی نه تنها پیشرفت نمیکنند بلکه ضعیف تر هم میشند.
خسرو
۱۰ فروردین ۱۳۹۶( این پتنت دربردارندهی پیشرانهی الکتریکی کوچک به منظور کمک به توازن گشتاور خروجی و همچنین خنثی کردن لرزشها و سر و صداهای اضافی ایجاد شده توسط حجمهای متفاوت است)!!
خب چه کاریه؟ حجم سیلندرهارو ریخته به هم و یه موتور الکتریکی هم گذاشته که نریزه به هم خخخخ/ فنی نیستم ولی به نظر نمیاد خوب باشه ..
Volvo fh
۱ مهر ۱۳۹۹خودش هم نمیدونه این اختراعش چه مزیت هایی داره
به نظرم یه چیز بی مصرف هست