اداره ملی ایمنی ترافیک ایالاتمتحده، هیوندای را بابت تأخیر در فراخوان خودروهای جنسیس برای رفع نقص تنبیه کرد. جریمه در نظر گرفته شده برای هیوندای ۱۷.۳۵ میلیون دلار میباشد که بعد از جریمه ۳۵ میلیون دلاری جنرال موتورز، رقمی نسبتاً بالا محسوب میشود.
مشکل اصلی از مایع هیدرولیک سیستم ترمز مدلهای ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ جنسیس است که این سیال تازه فرموله شده، در برابر خوردگی این سیستم، حفاظت کافی را به همراه ندارد. تحقیقات NHTSA پس از دریافت ۲۳ شکایت از ترمزهای ضعیف و افزایش خط توقف صورت پذیرفت. نهایتاً ۸۷ شکایت شامل شش مورد تصادف، دو مورد آسیب و زخمی شدن دریافت گردید. این موضوع به نمایندگیهای مجاز هیوندای برای خودروهای جنسیس و ایکاس یا سنتینیال اطلاع داده شده بود اما این شرکت ظرف ۵ روز قانونی دست به فراخوان رفع نقص نزد. جالب اینکه برخی خودروهای جنرال موتورز نیز از همین سیستم استفاده میکنند و با مشکل خوردگی مواجه شدهاند. هیوندای موافقت کرده است که به مدت یک سال جلساتی را به صورت منظم ماهانه و سه ماهه با کارشناسان NHTSA برگزار نماید. این نوعی آزادی مشروط برای این شرکت تلقی میشود تا از حداکثر جریمه فرار کنند. تویوتا نیز هم اکنون از این آزادی مشروط به مدت سه سال برای اجتناب از پرداخت ۱.۲ میلیارد دلار استفاده میکند و نهایتاً برای پرونده پدالهای چسبناک و زیر پایی مشکلدار مدلهای ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ برخی محصولات خود ۶۶ میلیون دلار پرداخت نموده است. فورد نیز در ماه اوت گذشته به پرداخت ۱۷.۳۵ میلیون دلار خسارت بابت مشکلات دریچه گاز مدلهای قدیمی اسکیپ خود محکوم گردید.۴۱ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
vahid jinpachi
۲۲ مرداد ۱۳۹۳ای کاش توو ایران این طوری بود ….
خوش به حالشون…
به نظرم هنوز هم اون اتوبوس های اسکانیا که اتیش می گیره داره تولید میشه…
مک میسل
۲۲ مرداد ۱۳۹۳نه دیگه تولید نمیششه…………تو نترس!
vahid jinpachi
۲۲ مرداد ۱۳۹۳اخه امروزم توو جاده یکی شو دیدم …خیلی ترسیده بودم …گفتم الان اتیش می گیره…و {فاتحه}
مک میسل
۲۲ مرداد ۱۳۹۳اونا از قبل تولید شدن……………
ياكان
۲۳ مرداد ۱۳۹۳خب روانه بازار نشن!شدن که شدن!
مک میسل
۲۲ مرداد ۱۳۹۳اون قبلیاشم دیگه مجوز راه رفتن یا بهشون نمیدن یا رفع مشکلشون کردن…..
امیرحسین سید مفید
۲۲ مرداد ۱۳۹۳سلام اقای وحید من دایی خودم مدیر داخلی اسکانیا است من خودم اونجا رفتم مدیر شرکت اسکانیا از خود کارخونه ی اصلی اسکانیا بازرس اورد تمامی اون اتوبوس های اتیش گرفته رو برسی کردن هیچ مشکلیی نداشت به غیر از این که راننده ها برای تامین قطعات از نوع چینی اشغال برای اتوبوسشون استفاده می کردن 2 پلیس می گه که اتیش از موتور بوده خوب داخل کیلومتر شمار اسکانیا یک چراغ برای این داره که اگه موتور ماشین اتیش بگیره به راننده اطلاع بده اینو داخل کارخونه ی عقاب افشان {که اسکانیا رو مونتاژ می کنه که در جاده ی سمنان-دامغان هست } امتحان کردن هیچ مشکلی نداشت پس می تونیم نتیجه بگیریم که راننده به اون ها توجه نمی کرده.
sorena scirocco
۲۲ مرداد ۱۳۹۳امیر حسین عزیز این که دایی شما مدیر داخلی عقاب افشانه کافیه که نشون میده اظهار نظرتون بر مبنای ادعای بی اساس شرکته،چیزی که توی وب سایت عقاب افشان هم هست،تا حدودی صحبت های شما در مورد قصور رانندگان در باره ی سیستم های برقی صحیحه،رانندگانی که با پیشرفت تکنولوژی حتی قادر به خوندن متن ارور صفحه کیلومتر شمار نیستند و اصولا هیچ اطلاعاتی در مورد خطاهایی که سیستم هوشمند و پیشرفته برق خودرو می دهد ندارند،من به شخصه در یک بازه ی زمانی هفته ای 3 بار از این اوتوبوس ها برای مسیر تهران-قم استفاده میکردم،چراغ چک که جای خود دارد،راننده ها حتی به آلارم های شنیداری و چراغ استاپ هم توجه نمی کنند(به جرات میگم حداقل 70درصد اتوبوس ها همین وضع رو داشتند)…
اما سوال اینجاست مگر رانندگان اوتوبوس های B9،مرسدس،مان کوچ و حتی بونلاک و هیوندای از قطعات چینی استفاده نمی کردند؟
طبق اظهارات رانندگان ااتوبوس های اسکانیا از سال 87-88 با شروع تحریم خودرو سازی جعبه تسمه توسط عقاب افشان به جلوی اتوبوس برای کاهش هزینه ها و به تقلید از رانیران منتقل شد،غافل از این که بی ناین ذاتا پتانسیل این کاررو داشته و از ابتدا مهندسان سوئدی طوری باس رو طوری عایق بندی کرده بودند که حرارت جعبه تاثیری روی باک نداشته باشه،در حالی که مهندسان توانمند ایرانی با این تز جدید روی اتوبوس های اسکانیا چندین نفر رو به کشتن دادند،
مساله دوم فرض شما درست و شرکت عقاب بی تقصیر،آیا راننده ی نگون بخت ستون های عرضی و ستون سقف رو هم با نمونه چینی عوض کرده بود؟اصلن اتوبوس های عقاب افشان در فاصله ی جلوی اتوبوس تا سرنشینان سری اول ستون عرضی دارن؟مگر این نیست که تنها حائل خود شاسی اتوبوسه؟در حالی که در اکثر اتوبوس ها بالای سر راننده دو ستون عرضی وجود داره که البته مارال عقاب این ستون هارو فقط برای نمایش وبدون مقاومت کافی داره…
مساله سوم در تصادف اتوبوس اسکانیا قم-تهران اتوبوس مارال یکی از گرونترین اتوبوس های کشور که کمتر از 6 ماه از تاریخ تولیدش میگذشته منفجر میشه،که تواین 6 ماه نه تصادفی داشته که به قول مدیر عامل “قاتل”عقاب افشان توسط صافکاری غیر مجاز تعمیر شده باشه و نه قطعه مصرفی که تعویضش موجب آتش سوزی شده باشه…
جا برای صحبت خیلی زیاده و از دوستان به خاطر این کامنت طولانی عذر خواهی میکنم خیلی از دلایل رو بیان نکردم ولی فقط اینو بگم که اگه مشکل از شرکت نبود قاعدتا 7-8 مدل اتوبوس دیگه موجود در کشور هم باید این بلا سرشون میومد چرا نشد؟چرا فقط اتوبوس های اسکانیا 87-88 به بعد میسوزن؟
sorena scirocco
۲۲ مرداد ۱۳۹۳مک میسل عزیز اطلاعاتتون نادرسته،شرکت ملعون و “قاتل”عقاب افشان مجوز پلاک گذاری رو گرفته،وحتی یک مورد فراخوان برای رفع مشکل باس ها نداده،به قول شما قبلیا کماکان در حال ترددند و اگر مشکلی هم رفع شده باشه با هزینه ی مالک صورت گرفته،در ضمن شاسی و ستون های عمودی ضعیف مشکل حل شدنی نیست…
مک میسل
۲۳ مرداد ۱۳۹۳ببخشیید سورنا جان شما درست میگی….
کیان
۲۲ مرداد ۱۳۹۳بزودی تولید پراید و پژو 405 متوقف خواهد شد.
دکتر شاسکولیان معاونت برنامه ریزی و افزایش جمعیت دفتر مرکزی وزارت صنایع و معاونت مدیرکل بهداشت و درمان استان تهران دراین باره گفت:
با توجه به تغییر سیاست دولت به افزایش جمعیت، کارگروهی در معاونت ریاست جمهوری تشکیل گردیدتا در جهت افزایش سریع جمعیت گام برداشته شود و همچنین تمامی قوانین و سیاست های قبلی که در جهت کاهش جمعیت وضع شده بود بتدریج از چرخه کار خارج شوند بدین منظور در این کار گروه توافق گردید در مرحله اول در اقدامی عاجل جهت رشد جمعیت، تولید انواع پراید، پژو 405 و هواپیمای ایران 140متوقف شوند و همچنین آلودگی هوای شهرهای بزرگ از بین برده شده و بنزین بدون آلودگی توزیع گردد. شایان ذکر است در مرحله دوم این طرح ممنوعیت وازکتومی و ممنوعیت پخش داروها و وسایل ضد بارداری مطرح شده که هنوز به تایید کارگروه نرسیده است.
انتهای پیام
peugeot200
۲۲ مرداد ۱۳۹۳به جاش 407 301 می آد
sorena scirocco
۲۲ مرداد ۱۳۹۳مردم بازیچه دست مسئولین،حتی حق دخالت در خصوصی ترین مسائل زندگی مردم رو به خودشون میدن،[…]
انزو
۲۲ مرداد ۱۳۹۳اگه تو ایران اینطوری بود اول باید پراید رو جمع میکردن ک از هیتلر و مغول هم بیشتر ادم کشته.
vahid jinpachi
۲۲ مرداد ۱۳۹۳به نظرم که توو این حادثه ها هم راننده و هم شرکت و حتی راه و سازی هم مقصر بوده……
sorena scirocco
۲۲ مرداد ۱۳۹۳فقدان فرهنگ ترافیک مهم ترین عامل تعداد کشته های زیاده ،شما فقط به موتورسواران پایتخت نگاه کنید…خودشون رو ملزم به رعایت هیچ قانونی نمیدونن،توی چند مورد اعتراضم با واکنش خیلی بدی از موتورسوار مواجه شدم که اصلا انتظار نداشتم و باعث شد در برابرشون دیگه هیچ واکنشی نشون ندم،عمدتا با ادبیاتی شایسته ی قشر خودشون حرف میزنن،واقعا برای اکثریت این قشر متاسفم
فرید
۲۳ مرداد ۱۳۹۳خوشم میاد یکی یه بحثی راه میندازه کلا بحث صفحه فراموش میشه…ایول به دوستان :-D
میثم "سوبارو"
۲۳ مرداد ۱۳۹۳یا خدا. چه جریمه هایی برای چه چیزایی. 17.35 میلیون دلار ناقابل برای دریچه گاز.
اونا چیزی دارن بدون ادعا، چیزی که خیلیا بیخودی فقط ادعاشو دارن ، غیرت.
مک میسل
۲۲ مرداد ۱۳۹۳عموم 3سال پیش اینو میگفت……راس میگفت…………..
واقعا حقشه!از این پولا بده تا برا ماشیناش قمپز در نکنه!
والا!
محمد
۲۲ مرداد ۱۳۹۳حقشه، به این میگن قانون درست و حسابی
کاشکی یه روز صبح شه، کاش فقط ای کاش…
Ahmad..F12
۲۵ مرداد ۱۳۹۳زنده باد ارزش نهادن به جان انسان ها
زنده باد امنیت مریکا، زنده باد قانون و عدالت
MoahmmadTSR
۲۲ مرداد ۱۳۹۳همین کارا رو کرده که اینقدر پیشرفت داشته…..
سارا
۲۲ مرداد ۱۳۹۳مقایسه کنید
87 تا شکایت 6 تا تصادف ! 17 میلیون دلار جریمه !
سالی 30 هزار کشته 200 هزار مجروح معلول ! وام 2000 میلیاردی بلاعوض !
Ehsan
۲۲ مرداد ۱۳۹۳فرقش اینه که این کارخانه ها در امریکا جیب دولت فدرال رو پر نمیکنند یا دولت فدرال در اون نماینده نداره بر خلاف کشور ما که مردم رو به استهزا گرفتند که این شرکت ها خصوصی هستند ولی در اصل دولتیند و جیب بی ته اقایون رو پر میکنند
sorena scirocco
۲۲ مرداد ۱۳۹۳تازه اون یکی از وام ها بوده،خودروسازی نکبت ترین صنعت این کشوره
علی
۲۳ مرداد ۱۳۹۳شما کس دیگه ای رو پیدانکردی که لعن و نفرین و محکومشون کنید???
حسین
۲۳ مرداد ۱۳۹۳خودرو سازا هیچ وقت از این که مهلت ازشون برداشته شه نترسیدن .فقط 5 روز فرجه به هیوندا و سالها بلکم قرن ها برای ایران خودرو و سایپا
مهدی 911
۲۲ مرداد ۱۳۹۳کره ای ها خوب پیشرفت کردن
Ehsan
۲۲ مرداد ۱۳۹۳خوشم میاد از آمریکا ، قوانین سفت و سخت برای کسانی که با جون مردم بازی میکنند ، با کسی هم شوخی ندارند
ولی در کشور ما …
vahid jinpachi
۲۲ مرداد ۱۳۹۳در کشور ما با هزار تومن میشه قانون رو خرید………………………….
sorena scirocco
۲۲ مرداد ۱۳۹۳انصافا سر بودن زیر پایی تو چندتا از خودرو های ایرانی وجود داره؟بعد از پروژه ارزون سازی206 وزن زیر پایی رو کاهش دادن و با مدل های قبل از87 غیر قابل مقایسه شد،من خودم چندین بار تجربه ی سر خوردن زیر پایی و جمع شدن زیر پدال ترمز رو داشتم که به خیر گذشت و از اون به بعد کلا ازش صرف نظر کردم…
توفیقی
۲۲ مرداد ۱۳۹۳نه نه نه نباید اینطوری میشد
datsun
۲۲ مرداد ۱۳۹۳هیوندای کم تجربه
hamid3x
۲۲ مرداد ۱۳۹۳این نقص ها یا نشان دهنده ضعف این شرکت در طراحی و تست های ثانویه محصولاتش است یا عدم توجه کامل ورعایت مسائل ایمنی ساخت در هنگام طراحی و تولید به منظور کاهش هزینه سرمایه گذاری میباشد که به نظر من این شرکت کره ای به خاطر مورد دوم مرتکب چنین سهل انگاری شده است. اینجاست که فرق محصولات آلمانی با بقیه خودروساز ها مشخص میشه.اون دوستانی که اعتقاد به کم بودن ارزش در مقابل قیمت پرداختی محصولات آلمانی رو دارند باید به این نکته هم توجه کنند که شرکت های ژرمنی تو این موارد چیزی کم نمیزارند واس همینه که قیمت نهایی خودروهاشون بیشتر هستش
حسین
۲۲ مرداد ۱۳۹۳من فکر میکنم اینا از کم تجربگیه. البته هر کمپانی ای ممکنه فراخوان بده. حتی با تجربه ها
mohsen
۲۳ مرداد ۱۳۹۳اقا حمید شما با تعصب دارین به این مسایل نگاه میکنید.
خودروهای المانی هم فراخوان دارن
اتیش گرفتن خود به خودی audi برید توی صفحه 8 همین سایت ببینید
خودرو ساخت دست بشره و بشر هم جایز الخطاست حتی خودروهای المانی.
مسایل را از دید فنی ببینید نه از روی تعصب کورکورانه.
حسین
۲۳ مرداد ۱۳۹۳برخی مدل های جنرال موتورز هم همین مشکلو داشتن پس ربطی به کم تجربگی نداره
مجتبی (ساروی)
۲۲ مرداد ۱۳۹۳این اداره که اتیشش همه رو سوزونده تازه تویوتا رو که له کرده رفته
به نظ من شاید المانی ها هم سوابقی داشتن ولی تو این مقاله ذکر نشده البته شاید
فرید
۲۳ مرداد ۱۳۹۳هی بگین فراخوانهای تویوتا اخو پیفه…اینارو ببینین الگو شه…همینه دیگه تویوتا با این همه فراخوان هاش بازم پرفروشه.
عباس
۲۳ مرداد ۱۳۹۳متاسفانه کدوم فراخوان،وقتی کل اتاق اسکانیا و اتصالاتش مشکل داره فراخوان معنی نداره باید یک اتوبوس نو بجاش بدن!اکثر اتربوس ها که میبینی چپ کردن بی استثنا سقفش قیچی شده مسافر ها زیر سقفش له شدن!!!!بابا تو ایران واحد مرکزی خبر گزارش تهیه کرد که پراید های هیدرولیک بعد مدتی جعبه فرمون از روی شاسی کنده میشه،حالا مقام مسؤول سایپا در جواب گزارش گفتن تا حالا چنین گزارشی از نمایندگی های مجاز به ما نرسیدی جالب بود که مجری گفت این گزارش از نمایندگی های مجاز خود سایپا تهیه شده که باز مقام مسؤول همان جواب قبلی رو دادن،شما فرض کن سر پیچ فرمون نپیچه!!!بعد بری زیر تریلی همه بمیرن بعد کارشناس میگه به دلیل خواب آلودگی و عدم توجه به جلو راننده پراید مقصره!!!همه تصادفات طبق نظر کارشناس ها ما مقصر راننده است!خدا میدونه چقد بخاطر نقص راه و ماشین میمرن و کسی نمیدونه بخاطر….
حسین
۲۳ مرداد ۱۳۹۳جاده هامون مال رو ماشینامون گاری راننده هامون ناراننده نتیجه خود کنترلی جمعیت