برند لوکس هیوندای یعنی جنسیس جزئیات فنی و تخصصی پرچمدار به روز شدهی خود یعنی G90 جدید را اعلام کرد.
این خودرو که در کره جنوبی با نام EQ900 شناخته میشود باید با رقبای تثبیت شدهای چون مرسدس بنز S کلاس، ب ام و سری ۷، آئودی A8، لکسوس LS و کادیلاک CT6 روبرو شود. به منظور این جدال این برند ادعا میکند که پرچمدار جدیدشان هماکنون ابتکارات فنی کلاس جهانی و سطوح بالایی از رفاه، آسایش و کارایی دینامیکی را ارائه میکند. جنسیس G90 جدید با پیشرانهی کاملاً جدید ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری توئین توربویی در دسترس خواهد بود که توانایی تولید ۳۶۵ اسب بخار قدرت و ۵۱۰ نیوتون متر گشتاور را دارد. دیگر پیشرانهی این خودرو نمونهی ۸ سیلندر ۵ لیتری با قدرت ۴۲۰ اسبی و گشتاور ۵۱۹ نیوتون متری خواهد بود. هر دو پیشرانه بهصورت استاندارد به گیربکس ۸ سرعته ی اتوماتیک متصل خواهند بود اما مشتریان میتوانند در صورت نیاز به چسبندگی بیشتر سیستم H-Trac AWD را نیز سفارش دهند.
از نظر طراحی این خودرو نیازی به بازتعریف قوانین این حوزه ندارد و در بخش جلو شاهد جلوپنجرهی تاج مانند جنسیس به عنوان یک امضا هستیم که در هماهنگی با چراغهای روز روشن بوده و در مدلهای ۸ سیلندر دستهای از چراغهای جلوی LED سفارشی نیز پیشنهاد می شوند.
به منظور افزایش جذابیت بصری و ظرافت G90 در بدنهی خودرو جزئیات هوشمندانهی کرومی بکار رفته است. جزئیاتی همانند خروجیهای یکپارچهی اگزوز در سپر عقب و چراغهای عقب LED به عنوان یک ضرورت در این سگمنت مطرح هستند. جنسیس ادعا میکند که این خودرو با ضریب درگ ۰.۲۷ بهترین عملکرد آئرودینامیکی را دارد.
کابین خودرو دیگر نقطهی کلیدی G90 است. مطابق انتظار جنسیس از مواد با کیفیت بالا در کابین استفاده کرده و در آن شاهد جزئیات چوبی، چرم گرانبها با دوختهای ظریف و روشنایی زیبا هستیم. حتی در بلندگوهای سیستم صوتی سطح بالای Lexicon از فولاد ضدزنگ استفاده شده است.
سیستم اطلاعات سرگرمی خودرو دارای صفحهنمایش با کیفیت ۱۲.۳ اینچی است که با اهرمی در کنسول مرکزی میتوان آن را کنترل نمود. همچنین صفحهنمایش ۷ اینچی TFT نیز در نشاندهندهها تعبیه شده است.
افزایش ۱۱.۴ سانتیمتری فاصلهی بین محورها فضا و راحتی بیشتری را برای سرنشینان به ارمغان آورده است. سیستم تعلیق تطبیقپذیر نیز حداکثر هندلینگ خودرو را بدون تحت تأثیر قرار دادن راحتی تأمین میکند.
مهندسان جنسیس به منظور کاهش نویزها و افزایش راحتی سرنشینان صدها ساعت زمان را برای تنظیم عالی شاسی صرف کردهاند. مواد کاهش دهندهی صداهای مخصوصی در کابین بکار رفته و حتی پنجرهها نیز از مواد آکوستیک بهره بردهاند. به لطف طراحی خاص چرخها نیز صدای جاده بیشازپیش سرکوب شده است. لاستیکهای G90 را رینگهای ۱۹ اینچی احاطه کردهاند. این طراحی نهتنها باعث کاهش سروصدا شده بلکه وزن کلی خودرو را نیز کم کرده است.
پرچمدار جدید جنسیس بهصورت استاندارد از سیستمهای ایمنی متعددی بهره میبرد که برخی از آنها عبارتاند از ترمز اضطراری خودکار با تشخیص عابران پیاده، تشخیص نقاط کور هوشمند با هشدار ترافیک پشتی، دستیار حفظ بین خطوط، هشدار توجه راننده، دستیار نوربالا و مانیتور چندنقطهای ۳۶۰ درجهای. [دانلود ویدئو]
زیبا هست بحثی توش نیس ، ولی به غیر از جلو پنجرش که به نظرم خیلی بزرگ طراحی کرده عقیبش و مخصوصا چراغاش شبیه بنز اس هست داخل کابین و کنسول وسطم به نظرم با اولین نگاه خیلی راحت شما رو یاد بی ام و میندازه
به نظرم خیلی شبیه هستن این موارد البته موارد دیگه هم هستن هر چند هیوندایی خیلی خوب عمل کرده اما تنها جیزی که خیلی موثر بوده قیمت پایین محصولاتش هست که تونسته به اینجا برسونتش
چرا منفی میدین به دوستمون ؟ خو بنده خدا راست میگه دیگه ، درسته ماشین خیلی خوشگل و خوبیه اما خداییش چراغ عقباشو نگاه کنین ، انگار چراغ عقبای بنز S کلاس و کادیلاک رو با نوار تفلون به هم چسبوندن که شده این!
کلا هیوندا و کیا فقط کپی میکنند و البته هر سال یه شکل جدید میدن بیرون چون هنوز به اصالت تو طراحینرسیدن و البته این کپی کاری ها اینده خوبی نداره یه قیافه کره ای ملی غیر کپی میدادن بهتر بود
هیوندای اگر همین طور به تلاش خودش ادامه بده میتونه جنسیس رو در بازارهای آسیایی و آمریکای شمالی به موفقیت برسونه چون محصولات هیوندای باب میل و سلیقه آسیایی ها و به ویژه اهالی خاورمیانه هستند و در آمریکا هم مردم متعصب نیستن و همه جور برندی به فروش میرسه اما جنسیس در اروپا نمیتونه به موفقیت برسه یا دستکم تا سال ها نمیتونه فروش قابل توجهی داشته باشه چون تو اروپا مردم روی برندهای اروپایی تعصب دارند و برندهای لوکس اروپایی رو به رقبای آسیایی و آمریکایی ترجیح میدن، حتی لکسوس بعد این همه سال فروش چندان بالایی در اروپا نداره
. من فقط می خوام بدونم اونایی که میگن کپی کرده کپی کرده. اگه جای طراح بودن می خواستن خودرویی طراحی کنن که زیبا باشه،مدرن باشه،جادار باشه ،همه کس پسند باشه و… خودشون چه جوری طراحی میکردن؟ اکثر خودرو های جهان از طراحی همدیگه الهام می گیرن. حالا هی شما بگید کپی کپی.
دقیقا .دلیل اینکه وقتی یه ماشین کره ای می بینیم میگیم کپیه پیش فرض ذهنی ماست. شاید از عقب به بنز و کادیلاک شبیه باشه ولی من در سایر جاها یک زبان طراحی زیبا و انحصاری می بینم . در کل میشه گفت شبیه هست که کاملا طبیعیه . اما کپی نیست به هیچوجه
خوب عزیز من اگه به همین راحتی بود که الان تمام چینیا درحد شرکتای مطرح بودن. الان مارو داری با طراح یه شرکت خودروسازی مقایسه میکنی؟!!اینجاست که به بزرگیه شرکتای بااصالت پی برد.
واسه هیوندای ادعای رقابت با سری ۷ و اس کلاس خیلی زوده هنوز لکسوس پیش اونا کم میاره،عقبش که کاملا از اس کلاس الهام گرفته داشبردش هم از اس کلاس نسل قبل ،جلو پنجره اش هم اصلا هماهنگ نیست و واقعا ضایع است،وجدانن بی هیچ تعصبی میگم من مدل های پایه سری ۵ و ای کلاس بنز روهم خیلی به این ترجیح میدم چه بریه به اس کلاس و..
درود. اگه یه روزی یه کمپانی ایرانی یه ماشینی در این کلاس تولید کنه، هرچقدرم که این ماشین از بنز و ب ام و ضعیف تر باشه، من دوستش خواهم داشت و دوست دارم بخرمش. به جای ایراد گرفتن این موضوع رو در نظر بگیرید که هیوندای هم سن ایرانخودرو هستش و الان کره ای ها دوستش دارن… _______________________________________________________ طراحیش ترکیبی از چندتا ماشینه ولی نمیشه گفت کپی شده.
می تونه عزیز…بهتر از این هم می تونه بسازه. ولی دلش نمی خواد….چون رقابتی در کار نیست.دلیلی هم نداره خودشو توی زحمت بندازه و خرج کنه چون هر لگنی بسازه؛ مردم مجبورن بخرن.
در مورد کپی موافق نیستم عزیزان یه موضوعی درنظر بگیرید طراحان کیا هیوندا همان طراحان بی ام دبلیو و آئودی و فولکس هستند پس ذهنیت کاملا آلمانی دارند خرده نگیرید اگر شاهد شباهت وصف ناپذیر با این خودروها هستند حتی طراحی انجین کیا هیوندا توسط آلمانی صورت میگیره و بهمین دلیل عرصه را بر سایر آسیایی ها تنگ کردند بخصوص در مورد طراحی که بسیار خوب عمل کردند جنسیس و یا همان G90 رقبای سطح بالایی مثل بنز و مرسدس داره حتی اگه از بی ام دبلیو بگذریم کار سختی در پیش داره بهر حال تلاش این دو شرکت آسیایی و گرفتن مجوز ساخت کارخانه در آمریکا توسط کیا هیوندای قابل ستایش هست
برادر من که خیلی بهش اعتماد داشتم یه روز از پشت بهم خنجر زد، حالا ادم چطور میتونه تو این دورو زمونه که به چشم خودشم نمیتونه اعتماد کنه حرفای یه سری افراد که معلوم نیست کین و از کجا کامنت میذارن که این ماشین کپیه اینجای این ماشین فلانه جدی گرفت، ببخشید سایپا میتونه یکی از چراغای اینو کپی کنه؟؟؟!
ای بابا این چه حرفیه؟ شبیه بودن جنسیس به چندتا ماشین دیگه چیزیه که تابلوه. ربطی به خنجر زدن و اعتماد داشتن هم نداره. عکسو ببینی متوجه میشی چراغاش شبیه چراغای فورد موستانگه. جلو پنجرش شبیه آئودیه. چراغای عقبش شبیه میباخ قدیمیه. یه جورایی هم شبیه بی ام و و مازراتی میزنه. لازم نیست به کسی اعتماد داشته باشی داداش، چشماتو باز کنی شباهتو میبینی
تازه اکثر افرادی که میان از اینو اون ایراد میگیرن برا سرگرمی اینکارو میکنن بالاخره یه جورایی باید انرژی شونو خالی کنن اکثرا هم نوجوونن، اصلا این ماشین گاری هم باشه چه اهمیتی داره.. مگه اینجا ایران نیست؟!!!
هر سال شاید 1000 مدل ماشین جدید ساخته بشه یا مدل های قبلی به روز بشن نمیشه انتظار داشت همشون کاملا جدید باشن و شبیه همدیگه نباشن اینکه کلی قسمتاش رو شبیه ماشین های مختلف بسازن طبیعیه نمیشه گفت کپی شده
حسین
۲۰ مرداد ۱۳۹۵داخلش فوق العاده زیباست.
Pagerrari
۲۰ مرداد ۱۳۹۵جنسیس توی عکسا خوشگل نیست.
هفته پیش از نزدیک یه سیاهی دیدم خیره شدم بش.
من موندم فراری یا پاگانی که توی عکسا آیقد خوبن از نزدیک دیگه چطورن !!!!
کیان
۲۰ مرداد ۱۳۹۵زیبا هست بحثی توش نیس ، ولی به غیر از جلو پنجرش که به نظرم خیلی بزرگ طراحی کرده
عقیبش و مخصوصا چراغاش شبیه بنز اس هست
داخل کابین و کنسول وسطم به نظرم با اولین نگاه خیلی راحت شما رو یاد بی ام و میندازه
به نظرم خیلی شبیه هستن این موارد البته موارد دیگه هم هستن
هر چند هیوندایی خیلی خوب عمل کرده اما تنها جیزی که خیلی موثر بوده قیمت پایین محصولاتش هست که تونسته به اینجا برسونتش
ماسل
۲۰ مرداد ۱۳۹۵ارزونی که بد نیست.قیمتش منصفانه س.البته تا لینکلن و کادیلاک هستن هیوندای کیلو چنده؟
احمد باقری
۲۰ مرداد ۱۳۹۵خیلی بهتر از قبل کار کرده. پیشرفت خیلی خوبی داشته.
hossein. gh
۲۰ مرداد ۱۳۹۵این هیوندا هم دیگه زیادی داره اسکی میره جلو پنجره که خود آئودیه. عقبشم که خودتون میبینید نیاز به گفتن نیست!!
Developer
۲۰ مرداد ۱۳۹۵چرا منفی میدین به دوستمون ؟ خو بنده خدا راست میگه دیگه ، درسته ماشین خیلی خوشگل و خوبیه اما خداییش چراغ عقباشو نگاه کنین ، انگار چراغ عقبای بنز S کلاس و کادیلاک رو با نوار تفلون به هم چسبوندن که شده این!
new great britain
۲۰ مرداد ۱۳۹۵آرمشم بگو که از بنتلی تقلید کردن.
lio
۲۰ مرداد ۱۳۹۵آره جلو پنجره ها شبیه آئودیه و بیشتر شبیه فورد ، در مورد اکثر ماشین های هیوندا اینطوره !
ali
۲۰ مرداد ۱۳۹۵کلا هیوندا و کیا فقط کپی میکنند و البته هر سال یه شکل جدید میدن بیرون چون هنوز به اصالت تو طراحینرسیدن و البته این کپی کاری ها اینده خوبی نداره یه قیافه کره ای ملی غیر کپی میدادن بهتر بود
제네시스
۲۰ مرداد ۱۳۹۵http://8pic.ir/images/he2kg32p5dsrnjguc8ms.jpg ?
یوسف
۲۰ مرداد ۱۳۹۵هیوندای اگر همین طور به تلاش خودش ادامه بده میتونه جنسیس رو در بازارهای آسیایی و آمریکای شمالی به موفقیت برسونه چون محصولات هیوندای باب میل و سلیقه آسیایی ها و به ویژه اهالی خاورمیانه هستند و در آمریکا هم مردم متعصب نیستن و همه جور برندی به فروش میرسه اما جنسیس در اروپا نمیتونه به موفقیت برسه یا دستکم تا سال ها نمیتونه فروش قابل توجهی داشته باشه چون تو اروپا مردم روی برندهای اروپایی تعصب دارند و برندهای لوکس اروپایی رو به رقبای آسیایی و آمریکایی ترجیح میدن، حتی لکسوس بعد این همه سال فروش چندان بالایی در اروپا نداره
uss zumwalt DDG-1000
۲۰ مرداد ۱۳۹۵چه تعصب داشته باشن چه نداشته باشن فعلا که شاهد پیشرفت هیوندای هستیم
تمدن عرب
۲۰ مرداد ۱۳۹۵پیشرفت چشمگیری داشته اما رقبایی سرسخت داره.
گرچه اختلاف قیمتی با رقیاش زیاده
Juniro
۲۰ مرداد ۱۳۹۵از پشتی شبیه اس کلاس شده، البته با کمی چاشنیه کادیلاک
سیدعلیرضا
۲۰ مرداد ۱۳۹۵.
من فقط می خوام بدونم اونایی که میگن کپی کرده کپی کرده. اگه جای طراح بودن می خواستن خودرویی طراحی کنن که زیبا باشه،مدرن باشه،جادار باشه ،همه کس پسند باشه و…
خودشون چه جوری طراحی میکردن؟
اکثر خودرو های جهان از طراحی همدیگه الهام می گیرن.
حالا هی شما بگید کپی کپی.
Sardar
۲۰ مرداد ۱۳۹۵دقیقا .دلیل اینکه وقتی یه ماشین کره ای می بینیم میگیم کپیه پیش فرض ذهنی ماست. شاید از عقب به بنز و کادیلاک شبیه باشه ولی من در سایر جاها یک زبان طراحی زیبا و انحصاری می بینم . در کل میشه گفت شبیه هست که کاملا طبیعیه . اما کپی نیست به هیچوجه
hossein. gh
۲۰ مرداد ۱۳۹۵خوب عزیز من اگه به همین راحتی بود که الان تمام چینیا درحد شرکتای مطرح بودن. الان مارو داری با طراح یه شرکت خودروسازی مقایسه میکنی؟!!اینجاست که به بزرگیه شرکتای بااصالت پی برد.
احسان
۲۰ مرداد ۱۳۹۵واسه هیوندای ادعای رقابت با سری ۷ و اس کلاس خیلی زوده هنوز لکسوس پیش اونا کم میاره،عقبش که کاملا از اس کلاس الهام گرفته داشبردش هم از اس کلاس نسل قبل ،جلو پنجره اش هم اصلا هماهنگ نیست و واقعا ضایع است،وجدانن بی هیچ تعصبی میگم من مدل های پایه سری ۵ و ای کلاس بنز روهم خیلی به این ترجیح میدم چه بریه به اس کلاس و..
احمد
۲۰ مرداد ۱۳۹۵چراغ های عقب جنسیس g90 کیش و مات کرده چراغ عقب g80 خیلی زیبا و با اصالت است نه مثل این شبیه بنز
حسین
۲۰ مرداد ۱۳۹۵درود.
اگه یه روزی یه کمپانی ایرانی یه ماشینی در این کلاس تولید کنه، هرچقدرم که این ماشین از بنز و ب ام و ضعیف تر باشه، من دوستش خواهم داشت و دوست دارم بخرمش. به جای ایراد گرفتن این موضوع رو در نظر بگیرید که هیوندای هم سن ایرانخودرو هستش و الان کره ای ها دوستش دارن…
_______________________________________________________
طراحیش ترکیبی از چندتا ماشینه ولی نمیشه گفت کپی شده.
uss zumwalt DDG-1000
۲۰ مرداد ۱۳۹۵فعلا که ایران خودرو نمیتونه.
سیدعلیرضا
۲۱ مرداد ۱۳۹۵می تونه عزیز…بهتر از این هم می تونه بسازه.
ولی دلش نمی خواد….چون رقابتی در کار نیست.دلیلی هم نداره خودشو توی زحمت بندازه و خرج کنه چون هر لگنی بسازه؛ مردم مجبورن بخرن.
sunmartin
۲۰ مرداد ۱۳۹۵در مورد کپی موافق نیستم عزیزان یه موضوعی درنظر بگیرید طراحان کیا هیوندا همان طراحان بی ام دبلیو و آئودی و فولکس هستند پس ذهنیت کاملا آلمانی دارند خرده نگیرید اگر شاهد شباهت وصف ناپذیر با این خودروها هستند حتی طراحی انجین کیا هیوندا توسط آلمانی صورت میگیره و بهمین دلیل عرصه را بر سایر آسیایی ها تنگ کردند بخصوص در مورد طراحی که بسیار خوب عمل کردند جنسیس و یا همان G90 رقبای سطح بالایی مثل بنز و مرسدس داره حتی اگه از بی ام دبلیو بگذریم کار سختی در پیش داره بهر حال تلاش این دو شرکت آسیایی و گرفتن مجوز ساخت کارخانه در آمریکا توسط کیا هیوندای قابل ستایش هست
teddy
۲۱ مرداد ۱۳۹۵اولش بگم که از این ماشین بسیار خوشم اومده و عاشق همه ی ماشین هام حتی منفورترینشون
https://en.wikipedia.org/wiki/Hyundai_Motor_Company
بخشی از متن
He in turn hired five other top British car engineers. They were Kenneth Barnett body design, engineers John Simpson and Edward Chapman, John Crosthwaite
ex-BRM as chassis engineer and Peter Slater as chief development engineer
https://www.reference.com/vehicles/kia-engines-d543c092c8e8136d
شرکت جما
https://en.wikipedia.org/wiki/Global_Engine_Alliance
عقبش هم به نظرم شبیه اینه(نظر شخصی)
https://en.wikipedia.org/wiki/Jaguar_XJ#/media/File:Jaguar_XJ_3.0_Kompressor_AWD_Premium_Luxury_(X351)_%E2%80%93_Heckansicht,_17._Mai_2013,_M%C3%BCnster.jpg
احمدرضا خواجه زاده
۲۰ مرداد ۱۳۹۵به نظرم خیلی خوبه ومیشه توی لیست انتخاب ها قرار بگیره
창세기
۲۰ مرداد ۱۳۹۵برادر من که خیلی بهش اعتماد داشتم یه روز از پشت بهم خنجر زد، حالا ادم چطور میتونه تو این دورو زمونه که به چشم خودشم نمیتونه اعتماد کنه حرفای یه سری افراد که معلوم نیست کین و از کجا کامنت میذارن که این ماشین کپیه اینجای این ماشین فلانه جدی گرفت، ببخشید سایپا میتونه یکی از چراغای اینو کپی کنه؟؟؟!
شوخی
۲۰ مرداد ۱۳۹۵ای بابا این چه حرفیه؟ شبیه بودن جنسیس به چندتا ماشین دیگه چیزیه که تابلوه. ربطی به خنجر زدن و اعتماد داشتن هم نداره. عکسو ببینی متوجه میشی چراغاش شبیه چراغای فورد موستانگه. جلو پنجرش شبیه آئودیه. چراغای عقبش شبیه میباخ قدیمیه. یه جورایی هم شبیه بی ام و و مازراتی میزنه. لازم نیست به کسی اعتماد داشته باشی داداش، چشماتو باز کنی شباهتو میبینی
창세기
۲۰ مرداد ۱۳۹۵لابد شمام فک میکنی من دلالم ؟!!! رفیق اون کامنتا شوخی بیش نبود
احمد
۲۱ مرداد ۱۳۹۵از نظر شما باد لاستیکشم شبیه بهمان ماشینه فقط چراغ عقب کار رو خراب کرده طراحی بی نظیری داره
علی"A.A.B.B.B.F.H.J.K.L.M.M.M.N.P.P.R"
۲۰ مرداد ۱۳۹۵خیلی خوب و لوکسه ولی دیگه در حد اس کلاس نیس بنز ابهت از دره باکشم میباره
sunmartin
۲۱ مرداد ۱۳۹۵قیاس کره ای ها که هیچ قیاس ژاپنی ها هم با بنز و بی ام دبلیو و پورشه و آئودی فیاسی مع الفارق هست تکنولوژی و کیفیت ساخت آلمانی ها شهره آفاق هست
سیدعلیرضا
۲۱ مرداد ۱۳۹۵اصل اینه که خودرو خوشگل باشه.
حالا اگه طراحی خودرو الهام گرفته یا کپی شده زیاد مهم نیست.
창세기
۲۱ مرداد ۱۳۹۵تازه اکثر افرادی که میان از اینو اون ایراد میگیرن برا سرگرمی اینکارو میکنن بالاخره یه جورایی باید انرژی شونو خالی کنن اکثرا هم نوجوونن، اصلا این ماشین گاری هم باشه چه اهمیتی داره.. مگه اینجا ایران نیست؟!!!
rtn
۲۳ مرداد ۱۳۹۵هر سال شاید 1000 مدل ماشین جدید ساخته بشه یا مدل های قبلی به روز بشن نمیشه انتظار داشت همشون کاملا جدید باشن و شبیه همدیگه نباشن
اینکه کلی قسمتاش رو شبیه ماشین های مختلف بسازن طبیعیه نمیشه گفت کپی شده
احسان(احسان سابق)
۲۵ مرداد ۱۳۹۵این کره ای ها عالین