سال گذشته قرار بود سال موفقیتآمیزی برای جنسیس باشد اما این برند لوکس کرهای به دلیل شیوع بیماری کرونا مجبور شد عرضهٔ مدلهای GV80 و نسل جدید G80 که مدتها منتظر آنها بودیم را به تأخیر بیندازد. بااینحال برند لوکس هیوندای انتظار دارد سال ۲۰۲۱ کاملاً متفاوت باشد زیرا تحویل GV80 به نمایندگیها در دسامبر گذشته آغاز شده و در سهماههٔ نخست سال جاری نیز فیسلیفت سدان G70 راهی نمایندگیها میشود. علاوه بر این، کراساوور کامپکت GV70 قرار است تا اواسط سال به بازار عرضه شود و اولین خودروی تمام الکتریکی جنسیس نیز تا پیش از پایان سال ۲۰۲۱ معرفی میشود.
در سال ۲۰۲۰ فروش جنسیس در ایالاتمتحده با ۲۳ درصد کاهش به ۱۶,۳۸۴ دستگاه رسید اما بااینوجود، مدیرعامل این شرکت معتقد است که فروش برند لوکس هیوندای امسال دو برابر خواهد شد. وی دراینباره گفته است:
ما شاهد خریداران و مخاطبین جدید هستیم که قبل از GV80 ندیده بودیم
در همین حال، صاحب یکی از نمایندگیهای جنسیس در نیوجرسی معتقد است که پیشبینیهای مدیرعامل این شرکت میتواند محافظهکارانه باشد. وی در این رابطه گفته است:
ما بجای فقط چند هفته در سال ۲۰۲۰، حالا یک سال کامل مدلهای GV80 و سدان G80 را برای فروش خواهیم داشت و بخشی از سال نیز مدل GV70 را داریم. من فکر میکنم نمایندگیهای زیادی وجود دارند که هدف آنها افزایش سه برابری فروش جنسیس در سال ۲۰۲۱ است
R@m!n
۱ بهمن ۱۳۹۹کاش همینا تو ایران بود دیگه از آشغال چینی خیلی بهترن
MR.JD
۱ بهمن ۱۳۹۹شکی نیست که چینیا بهترن (بهتر هم نباشند ترجیح میدهم از کره حمایت کنم تا چینی که ما مسمانان را حیواناتی خطرناک میداند(منظور ترک های اویغور))
ولی در حقیقت جنسیس هم در نسل قبلی G90 به طور فجیعی کپی پیست کرده بود از جلو مازراتی گیبلی(با چشمانی بزرگتر) از عقب مرسدس بنز اس کلاس و از همه بدتر در داخل AUDI A8
NAVID۰۰۹۸
۱ بهمن ۱۳۹۹ببینید دوستان
من بارها و بارها گفتم جنسیس هیچ شانسی نداره و عاقبتش کاملاً مشخص هست که فرار را بر قرار ترجیح میده !
اما هیوندای و اکونومیهاش فروش دارند و بهتر هم هست که این تمرکز را بگذاره روی بهتر شدن خودروهای معروفش مثل سوناتا یا سانتافه و… .
هیوندای با این کار داره هر دو بازارش را خراب میکنه که نه میتونه روی اکونومیها تمرکز کنه و نه روی لوکسها !
هیوندای اگر به آزرا بهتر نگاه داشته باشه و همون جنسیس را در غالب یک تک محصول لوکس رقابتی پیش میبرد ، آمار فروشش هم بالاتر بود و هم جاافتادهتر میشد در بازار ولی حالا گویی دستپاچه شده و تمام محصولاتش را سراسیمه میده بیرون بدون اون هیاهویی که روزگاری در رونمایی yf یا جنسیس اول یا سانتافه ۲۰۱۴ و….شاهدش بودیم !
به قول معروف ، از هول حلیم اُفتاده تو دیگ و داره میسوزه !
amirmohammad
۱ بهمن ۱۳۹۹تا الان که هرچی راجه به کره ای ها گفتی عکسش شد وگرنه جنسیس باید پنجاه بار ورشکست میشد طبق حرف های تو
بعد از این همه پیش بینی غلط هرکی بود دیگه بیخیال مشد
NAVID۰۰۹۸
۱ بهمن ۱۳۹۹امیرمحمد جان
مگه خُمرهیِ رنگریزی هست که سریع بیاد و بره !
جنسیس اومده ولی این نیست که بگه خب پس حالا که فروش نداریم خداحافظ ، نخیر ، میاد ، عرضه میکنه و پس از چندسال نم نم آب میره ، چون رقبای جنسیس نمیگذارند نفس بکشه ، چون لوکسها پول برند را میگیرند و خریدار هم دنبال برند میگرده و نه یه لوکس تازه به دوران رسیدهی کرهای که هیچ تفاوتی با چینیها نداره و اون هم اصالتیه که نداره .
کرهایها فقط به درد اکونومی سازی میخورند که بخری و ۵سال سوارش بشی و بعد بدی اوراقیها اوراقش کنند که نفعش بیشتر از خرجش هست .
AMG///
۱ بهمن ۱۳۹۹نوید عشقی بخدا عشق ??????
بخدا این نوید همهی ما رو سرکار گذاشته ??
بازیگرای هالیوود جلوی تو کم میارن ???
R@m!n
۱ بهمن ۱۳۹۹الان نویدو با منی ؟؟ :/
AMG///
۱ بهمن ۱۳۹۹نه رامین جان (رامین اصلی) با شما نیستم ناراحت نشو
سورنا
۱ بهمن ۱۳۹۹کاش یه نیگاهی هم به جنسیس کوپه کنن و نسل جدید بدن براش …
AMG///
۱ بهمن ۱۳۹۹موفق باشید ⚘
овsкиكMас
۱ بهمن ۱۳۹۹سال ۲۰۲۱ هم مشکلات کرونا واسشون کمتر میشه هم شاسی بلند هاشون وارد میشن و افزایش فروش خیلی خوبی خواهند داشت ??
SAMURAI
۱ بهمن ۱۳۹۹آخه عملکرد ضعیفت فقط واسه امسال نبود که ?
از اولش ته جدول بودی
حالا امسال زور بزن شاید بتونی از آلفارومئو جلو بزنی ???
MR.JD
۱ بهمن ۱۳۹۹آلفا روح داره کپی نمیکنه
овsкиكMас
۱ بهمن ۱۳۹۹بهترین ماشین سال امریکا شمالی چی شد؟ ??
NAVID۰۰۹۸
۱ بهمن ۱۳۹۹شما هر وقت تونستی بدونی صنعت خودرو نیاز به پول و خریدار بیشتر داره و نه کارت صدآفرین که با پروپاگاندا راه میندازند و میبینیم که خریداران آمریکایی تو ۲۰تا پرفروش برتر هم نگاه به کرهایها ندارند چون خودروشناس هستند و نه اینکه گول رسانههایی را بخورند که برای خودشون چالش راه میندازند و به کرهایها جایزه میدن ? .
این عادی شده در بین شرکتهای کرهای که بیان و به نهادها رشوه بدن ، همین دیروز بود که پسر موسس سامسونگ را بعد از آزادی از زندان گرفتنش به جرم رشوه دادن ، همین قضیه تو خودروسازانشون هم هست ، همینطور که تو رییسجمهورشون هم بود و ادامه داره ? !!!
قاسم
۲ بهمن ۱۳۹۹جریمه ۱۸۰ میلیون دلاری تویوتا به علت تقلب همین همین چند روز پیش بود !
amirmohammad
۱ بهمن ۱۳۹۹از اولش؟؟؟
کلا سه سال هست وارد شدن تو همین سه سال هم اندازه بیست سال اول لکسوس جایزه کسب کردن با سبد محصولات ناقص
از قلعه بیا بیرون منتظر سال بعد باش
راستی موتور وان چرا اونطور ال اس رو ترکوند تو مقایسش؟
SAMURAI
۱ بهمن ۱۳۹۹جنسیس از سال ۲۰۰۹ اومد یعنی میشه ۱۱ سال چطور میگی ۳ سال ؟
جایزه های جنسیس الان به چه دردش خورده وقتی تو جدول فروش ته جدوله و کمتر از آلفارومئو ماشین فروخته
قبلا گفتم تنها چیزی که نمیشه با پول خرید آمار فروشه ??
آمار فروش خودش همه چیزو میگه که جنسیس فقط ۳۰۰ تا G90 فروخته در حالی که بقیه رقبا بالای ۴ هزار تا فروختن ?
amirmohammad
۱ بهمن ۱۳۹۹جنسیس 11 ساله اومده :))))))) سوژه جدید جور شد :)))))
اینو زودتر میگفتی که وضعیتت بیش از اینی که هست برای یقیه مشخص مشد و دیگه هی کسی ناراحتت نکنه خدایی :)))
خیلیییی خوب بود.یازده سال خخخخخ
овsкиكMас
۱ بهمن ۱۳۹۹سخن بزرگان:جنسیس ۱۱ ساله تاسیس شده ????????وقتی زیاد تو قلعه میمونی ???
$Ãbţìň$
۲ بهمن ۱۳۹۹آقای سامورایی،برندای آیونیک و جنسیس هنوز دو سه ساله تاسیس شدن بعد میگی یازده سال؟!؟!
اون جنسیسی که تو میگی هیوندای جنسیسه نه جنسیس که از سال ۲۰۰۹اومد….
بهزاد
۱ بهمن ۱۳۹۹دو محصول کراس اوور جدید میتونه آمار فروش این برند را بالا ببره و با اینکه سدان های خوبی میسازه اما این کلاس جای امیدواری نداره.
Elmiraj
۱ بهمن ۱۳۹۹با ما شروع کردن…..به کجا رسیدن….!!!
.
کم بفروشن یا مشکلاتی داشته باشند ، بازم در رقابتی ترین بازار خودرویی جهان حضور دارن و از طرف کارشناسان و نشریات مختلف هم بار ها تحسین شدن .
.
.
من طرافدار شان نیستم اما پیشرفت را هم نمیتونم نادیده بگیرم….
( انتقادات بیجای یه سری از دوستان از سر ناچاری هست )
NAVID۰۰۹۸
۱ بهمن ۱۳۹۹آخه چه فرقی به حال من و شما داره که فکر میکنید از روی تنفر نقد میکنیم !
من فقط میگم جنسیس در این کلاس خودرویی چون خریدار اول از همه برای برند و کشور سازنده پول میده ، حتیاگر جنسیس بهترین هم باشه ، نمیتونه رقابت کنه و شکست میخوره و من قول میدم به شما که آیندهای برای این برند تصور نمیکنم ولی در بخش اقتصادیها رقابت تنگاتنگی در پیش داره اما همون جا هم آخرین گزینه برای خریدارها هستند !!!
مهرداد كمال
۱ بهمن ۱۳۹۹برا جا افتادن یک برند لوکس نیاز به زمان هست نمیشه زود قضاوت کرد
بهزاد
۱ بهمن ۱۳۹۹ببین نوید جان برند جنسیس ممکنه در دوران گذار از درون سوزها دچار دگرگونی کلی بشه و دوران موفقیتش از اون به بعد شروع بشه.
اگر هم تا الان نتونسته در بازار به خوبی جا بیوفته به خاطر نبود محصولات کراس اوور و شاسی بلند بوده و آمار فروشش در آینده بالاتر خواهد رفت.
شرکت کیا و هیوندای زمانی موهاوی و ix55 را تولید کردن و نتونست بازار خوبی داشته باشه اما این به معنی شکست کلی شرکت نبود و با تلاشی دوباره اومدن تلوراید و پالاسید رو روانه کردند که در زمان کمی بازارشون پیدا شد.
جنسیس هم همینطوره و بالاخره به بازار هدف با محصولات خوب میرسه و بنده حتی یک لحظه هم به شکست کره ای ها فکر نمیکنم و اونها فرمول موفقیت را یاد گرفتن.
اگر مشکلاتی در گذشته داشتن برای اکثر شرکت ها هم رخ داده و مطمئن باشید در آینده این مشکلات برطرف خواهد شد.
نوید جان خودت میدونی بنده طرفدار ژاپنی ها هستم ولی هیچوقت دید منفی به هیچ برندی نداشتم.
NAVID۰۰۹۸
۱ بهمن ۱۳۹۹بهزاد جان سلام
ممنون و ای کاش از شما یاد بگیرند چطور میشه دوستانه همدیگر را نقد کرد و نه با بیاحترامی که این از بزرگواری شماست ?? .
اما حرف من کلاس لوکس و برند مورد نظر خریداران هست که بارها مثال زدم از آلمانیها تا ژاپن و آمریکا .
اما به نظر من کره در تولید موهاوی و وراکروز خوب عمل کرد و نسبت به رقبا ماشین اِنصافاً خوبی بودن و ارزش خرید داشتند ، اما بحث جنسیس جداست و واقعاً در این کلاس کدوم خریدار فکر به خریدش میکنه با این همه رقیب قدرتمند که اول برایش برند و نشان و اصالت مهم هست و لاغیر .
ماکان
۱ بهمن ۱۳۹۹سلام . من به سلیقه شخصی خودم مدل GV90 از برند جنسیس را هم خیلی دوست دارم که تا جایی که امکان دارد زودتر بسازند و تولید انبوه کنند .
SS
۱ بهمن ۱۳۹۹مشخص بود سدان های جنسیس شانسی ندارن و همه کارشناس ها هم پیش بینی کرده بودن (بازیگر تازه وارد در بازاری که وجود نداره)
سال آینده با کراس اورهای GV80 و GV70 در صورتی که اقتصاد به حالت عادی برگرده شاید وضعیتی بهتری داشته
جنسیس میدونه در زمینه پرفورمنس حریف آلمانی ها نیست و بیشتر سعی کرده با لکسوس رقابت کنه و لوکس بودن سواری (و اسپرت نبودنش) هم به همین دلیل هست.
با توجه به اینکه هم قیمت لکسوس هست و برند، قابلیت اطمینان و شرایط فروش ویژه ای هم نداره فروش کم دور از انتظار نیست. به نظرم اگر هدف رقابت با لکسوس رو داشتن حداقل باید گارانتی 7 ساله و شرایط فروش ویژه رو برای برند جنسیس اجرا میکردن تا شانسی در مقابل لکسوس که طرفدارهای سرسختی هم داره داشته باشن.
نوید جهرمی
۲ بهمن ۱۳۹۹بازاریابی و جذب مشتریشون مشکل داره، نه محصولاتشون. بخوای جنسیس رو ببینی و بررسی کنی، ترجیح میدی نمایندگی جنسیس باشه یا بری هیوندای و اونجا تست درایو کنی؟ فروش آنلاین و سفارشی سازیشون هم ضعیفه. با ورود کراس اوورهاش به بازار، میتونه رشد فروشی داشته باشه. باید زودتر از این ها دست به کار میشد. همونکاری که لینکولن و کدیلاک هم کردند.
RezaRs
۲ بهمن ۱۳۹۹دعوای کره ای ژاپنی به چرت ترین و لول پایین ترین و مسخره ترین سطح خودش رسیده جمع کنین این دعوا رو