جنسیس با معرفی G80 الکتریکی شده بهصورت رسمی وارد دنیای خودروهای الکتریکی شد. این خودرو از نظر طراحی تفاوت چندانی با برادر درونسوز خود ندارد و درگاه شارژ نیز پشت جلوپنجره بسته شده آن پنهان است. جلوپنجره این خودرو نازکتر از نسخه درونسوز بوده و رینگها نیز طراحی جدیدی دارند. سپر عقب این خودرو نیز اندکی متفاوت بوده و بنا به دلایل واضحی دیگر خبری از خروجیهای اگزوز نیست.
بازوی لوکس هیوندای میگوید G80 الکتریکی شده بهصورت استاندارد دارای سیستم چهار چرخ محرک بوده و البته بهصورت خودکار میتواند نیرو را بین چرخ های عقب و تمامی چرخ ها تقسیم کند. به این ترتیب یک پیشرانه الکتریکی در عقب و پیشرانهای دیگر در جلو قرار گرفته و در مواقعی که نیازی به پیشرانه جلو نباشد نیرو فقط به چرخ های عقب فرستاده میشود تا راندمان بهبود یابد.
این سدان الکتریکی قدرت ترکیبی ۳۶۵ اسب بخاری و گشتاور قابلتوجه ۷۰۰ نیوتون متری دارد. در حالت اسپورت شاهد ثبت شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۴.۹ ثانیهای خواهیم بود.
درست همانند خودروهای الکتریکی جدیدی همچون هیوندای آیونیک ۵ و کیا EV6، جنسیس G80 الکتریکی شده نیز از تکنولوژی V2L سود میبرد به این معنی که مالکان میتوانند از برق ۳.۶ کیلوواتی برای استفاده وسایل خانگی سود ببرند. مهمتر اینکه سدان ظریف جنسیس از شارژر سریع ۳۵۰ کیلوواتی سود برده و ۸۰ درصد باتری را میتوان فقط در ۲۲ دقیقه شارژ کرد.
از نظر شعاع حرکتی هم جنسیس میگوید G80 الکتریکی شده برد بیش از ۵۰۰ کیلومتری بر مبنای تستهای NEDC دارد که احتمالاً با تستهای WLTP و EPA بهطور قابلتوجهی کاهش خواهد یافت. بر پایه سیستم تأییدیه کره جنوبی، باتری مشخص نشده این خودرو میتواند در زمان مجهز بودن خودرو به رینگهای ۱۹ اینچی برد ۴۲۷ کیلومتری را ارائه کند. یک سقف خورشیدی نیز انرژی خورشیدی را برای افزایش راندمان خودرو ذخیره میکند.
سیستم کنترل صدای فعال برگرفته از شاسیبلند GV80 نیز صداهای اضافی را با بررسی و تحلیل صداهای جاده و تولید صداهایی با فرکانسهای مخالف کاهش میدهد. G80 الکتریکی شده برای داشتن سواری نرم از سیستم تعلیق تطبیقی و دوربین جلو سود میبرد. این دوربین جاده را اسکن کرده و دامپرها را برای روبرو شدن با ناهمواریها آماده میکند.
جنسیس میگوید جزئیات بیشتر نسخه آمریکایی G80 الکتریکی شده را اواخر سال جاری و تقریباً همزمان با معرفی اولین کراس اوور الکتریکی شرکت یعنی GV60 منتشر خواهد کرد.
""new ""RAMIN
۳۱ فروردین ۱۴۰۰جذاب. چشمگیر. خیره کننده. !! سقف خورشیدی هم داره ??
میزان پیمایش هم خوبه. داخلش هم عین بنزینی هاست . خیلی خوشم اومد انگار نه انگار برقی هست.
.
اقای شاهین. cs55 نسل دوم رو فراموش نکنید. دیروز مثل اینکه تو شانگهای سر و صدا کرده تو غرفه خودش.( I mean changan cs55 new gene)
ولی از حق نگذریم این جنسیس G80 بسیار عالی شده ?
Mohamad
۱ اردیبهشت ۱۴۰۰از بیرون هم همین طور با بنزینیش فرقی نداره
RezaRs
۳۱ فروردین ۱۴۰۰بیرونشو دوس دارم داخلشم خوبه اما به نظرم فرمونش زشته و اینکه پیشرفت خوبیه برقی شدنش
mehran911
۳۱ فروردین ۱۴۰۰اگه خودم می خواستم جوایز خودروی سال جهان wcoty رو بچینم اینجوری در نمیومد
عالی یعنی عالییی
RezaRs
۱ اردیبهشت ۱۴۰۰مهران جان اما ما شوما رو بیشتر داوراش قبول داریم
mehran911
۱ اردیبهشت ۱۴۰۰قربونت رضا جان
حقیقتش من اصلا در این حد و اندازه ها نیستم
بازم ممنون از لطفت
Amirreza
۳۱ فروردین ۱۴۰۰به نظرم ماشیناش پتانسیل برقی شدن دارن
ATa
۳۱ فروردین ۱۴۰۰نکته ای که داره خیلی جلب توجه می کنه کانسپت هایی هست که به عنوان الکتریکی توسط کمپانی های مختلف همه روزه پرده برداری می شه ولی خبری از محصول نیست و صرفا با افکت های رنگی و چراغ بصورت پشت ویترینی دیده می شه صرفا جهت خالی نبودن عریضه و وعده های 2023 الی آخر… از سری EQB بنز گرفته که هیچ خبری از قیمت و میزان پیمایش نبود تا A6 E tron (که بیشتر اسکی تمیز از جگوار و K8 کیا بود) و هوندا و همین جنسیس که صرفا کما فی السابق درگیر طراحی هستند و خبری از توسعه انجین ها و باطری درشون دیده نمی شه علت مشخصه: هزینه توسعه سنگین که نیاز به دانش و طرح های مطالعاتی داشته و صرفا وام دار محصولات رونمایی شده TESLA هستند در بخش باطری و انجین به طور مشخص… مثلا در همین جنسیس اوج خلاقیت شون استفاده از سیستم سولار پنل در سقف هست که بسیار چیپ و ابتدایی و یا ضریب درگ محصولات اروپایی که جدیدا دارن باش بازی می کنن! ضریب درگی که از HUMMER مکعبی شتاب کمتری تولید می کنه چه کاربردی داره. توسعه لازمش صرف هزینه هست که غیر تسلا کمپانی های امریکایی نظیر GMC و فورد توان تامین ش رو دارند باقی بزک دوزکی بیش نیست.
Sina10
۳۱ فروردین ۱۴۰۰تسلا؟؟
تسلا خودش هر سال داره رودستر رو میندازه عقب
همون تریلرش هم کاملا مجازی و غیر واقعی بود
حداقل یه مثال دیگه میزدین
ae86
۳۱ فروردین ۱۴۰۰تشکر از زحمات آقا شاهین و دیگر مترجمین پدال
تشکر از مترجمین به نوعی وظیفه ماست و به مترجمین دلگرمی برای ادامه کار میده
شاهین
۳۱ فروردین ۱۴۰۰ممنون از شما دوست عزیز
حضور شما در سایت مایه دلگرمی ماست ❤
محمد رستمی نژاد
۳۱ فروردین ۱۴۰۰یادمه در اعلام قدرت یکی از ماشین های محبوب
که تو پدال خبرش اومده بوده .و بحث بود که قدرتش رو باید از س چرخ اعلام کنن یا دقیق تر
خلاصه یکی از بچه ها اومد زیر پست نوشت
“::
برای منی که دستم ب یک چرخش هم نمیرسه و سهمم از روزگار شافت میلنگه
دیگه چه فرقی میکنه قدرت رو سر چرخ گفته باشه
یا سر میلنگ
# جوان – ایرانی – در – آستانه – شب – عید
mahan
۳۱ فروردین ۱۴۰۰خیلی با این ایده ( یک سقف خورشیدی نیز انرژی خورشیدی را برای افزایش راندمان خودرو ذخیره میکند.)حال کردم و امکانات خیلی خوبی داره و زیباست اگه ایده قرارگیری درگاه شارژ پشت جلوپنجره که فقط توی رنجروور هست رو کنار بذاریم واقعا احترام من رو تا حالا جلب کرد حالا باید ببینیم ایا این هایی که گفته عملی شده؟توی جاده چه طوره؟چند درصدشون صحت داره و کاربردی
زیزیگولو
۳۱ فروردین ۱۴۰۰این روزا خریدارای ماشین دنبال ماشینای متفاوتو زیبا هستن چون طراحی ماشین به عنوان یه رکن کلیدی در کنار پارامترای دیگه مثل امکانات رفاهیو ایمنیو فنی شمرده میشه و به حساب میاد …… جنسیس G80 میتونه انتخاب خوبی باشه
SF90 STRADALE
۳۱ فروردین ۱۴۰۰ماشین قشنگیه هم در نمای داخلی و هم خارجی
به دور از هرگونه شلوغ کاری در طراحی
Vsting max
۳۱ فروردین ۱۴۰۰اوضاع سدان ها داره بهتر میشه
اخجون
یوسف
۳۱ فروردین ۱۴۰۰تبریک به همه لندرور بازا
دیفندر جدید برنده طراحی سال 2021 شد???????????????????????????????????????????????????????????????
محمد رستمی نژاد
۳۱ فروردین ۱۴۰۰موندم چه افراد بد سلیقه دیفندر برنده چنین جایزه ایی شده
قاسم
۳۱ فروردین ۱۴۰۰حالا درسته که سلیقه ها باهم متفاوت هست ولی دیگه نه انقدری که به هوادارای دیفندر بگی بد سلیقه !!! دیفندر همیشه جذاب بوده به ویژه نسل جدیدش
محمد رستمی نژاد
۳۱ فروردین ۱۴۰۰نه عزیز
بد سلیقه منظورم داورانی هستند که انتخاب کرده اند
خداییش g class بنز که رقیبش هست خوشگل تر نیست
؟؟؟؟؟
قاسم
۳۱ فروردین ۱۴۰۰آهاا یه جور دیگه از حرفت برداشت کردم ، انگار اشتباه کردم
REZA
۱ اردیبهشت ۱۴۰۰والا که خیلی دوست داشتنی و جذابه هم بنزینیش هم الکتریکیش باظاهری متفاوت خیلی خوبه که واسه خودش یه امضا درست کرده که وقتی از دور ببینیش میگی جنسیسه کلآ جنسیس دوست داشتنیه
mahan
۳۱ فروردین ۱۴۰۰ممنون از این خبر خوبت.همیشه خوش خبر باشی.
محمد رستمی نژاد
۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ماهان جان ۱۰۰۰ تایی شدنت مبارک دوست خوب مت
?❤???
mahan
۱ اردیبهشت ۱۴۰۰قوربونت محمد جان.خوش حالم که روزگار رو در کنار عزیزان سپری می کنیم.
مازیار
۳۱ فروردین ۱۴۰۰یوسف عزیز متشکرم???????
samurai
۳۱ فروردین ۱۴۰۰ادم سردرد میگیره هر جاشو نگاه میکنی از یکی اسکی رفته بنز بی ام و ائودی لکسوس بنتلی جگوار ….. بی هویت چرت
محمد رستمی نژاد
۳۱ فروردین ۱۴۰۰متعصب
کجاش کپی هست؟؟
MOS
۳۱ فروردین ۱۴۰۰بهتره بگی کجاش کپی نیست :))
محمد رستمی نژاد
۱ اردیبهشت ۱۴۰۰خب شما که میگین کپیهست بگین
چرا تَفرِه میرین!!!!!!!
بگو فلان قسمت کپی فلان ماشین هست ، اینطوری ثابت میکنن کپی هست
Amirreza
۱ اردیبهشت ۱۴۰۰هیچ جاش کپی نیست الکی نگین ، بدبخت اینهمه سعی کرده یه طراحی منحصر بفرد داشته باشه که تونسته و شبیه هیچ ماشینی هم نباشه که تونسته ، پس لطفا الکی صحبت نکنید
MM10000
۳۱ فروردین ۱۴۰۰خوبه
محمد مختاری آذر
۱ اردیبهشت ۱۴۰۰کانسپتش زیباتر از این بود
محمد رستمی نژاد
۱ اردیبهشت ۱۴۰۰.