جنسیسهیوندای

ورود جنسیس به عصر جدید با G80 الکتریکی شده

جنسیس با معرفی G80 الکتریکی شده به‌صورت رسمی وارد دنیای خودروهای الکتریکی شد. این خودرو از نظر طراحی تفاوت چندانی با برادر درون‌سوز خود ندارد و درگاه شارژ نیز پشت جلوپنجره بسته شده آن پنهان است. جلوپنجره این خودرو نازک‌تر از نسخه درون‌سوز بوده و رینگ‌ها نیز طراحی جدیدی دارند. سپر عقب این خودرو نیز اندکی متفاوت بوده و بنا به دلایل واضحی دیگر خبری از خروجی‌های اگزوز نیست.

بازوی لوکس هیوندای می‌گوید G80 الکتریکی شده به‌صورت استاندارد دارای سیستم چهار چرخ محرک بوده و البته به‌صورت خودکار می‌تواند نیرو را بین چرخ های عقب و تمامی چرخ ها تقسیم کند. به این ترتیب یک پیشرانه الکتریکی در عقب و پیشرانه‌ای دیگر در جلو قرار گرفته و در مواقعی که نیازی به پیشرانه جلو نباشد نیرو فقط به چرخ های عقب فرستاده می‌شود تا راندمان بهبود یابد.

این سدان الکتریکی قدرت ترکیبی ۳۶۵ اسب بخاری و گشتاور قابل‌توجه ۷۰۰ نیوتون متری دارد. در حالت اسپورت شاهد ثبت شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۴.۹ ثانیه‌ای خواهیم بود.

درست همانند خودروهای الکتریکی جدیدی همچون هیوندای آیونیک ۵ و کیا EV6، جنسیس G80 الکتریکی شده نیز از تکنولوژی V2L سود می‌برد به این معنی که مالکان می‌توانند از برق ۳.۶ کیلوواتی برای استفاده وسایل خانگی سود ببرند. مهم‌تر اینکه سدان ظریف جنسیس از شارژر سریع ۳۵۰ کیلوواتی سود برده و ۸۰ درصد باتری را می‌توان فقط در ۲۲ دقیقه شارژ کرد.

از نظر شعاع حرکتی هم جنسیس می‌گوید G80 الکتریکی شده برد بیش از ۵۰۰ کیلومتری بر مبنای تست‌های NEDC دارد که احتمالاً با تست‌های WLTP و EPA به‌طور قابل‌توجهی کاهش خواهد یافت. بر پایه سیستم تأییدیه کره جنوبی، باتری مشخص نشده این خودرو می‌تواند در زمان مجهز بودن خودرو به رینگ‌های ۱۹ اینچی برد ۴۲۷ کیلومتری را ارائه کند. یک سقف خورشیدی نیز انرژی خورشیدی را برای افزایش راندمان خودرو ذخیره می‌کند.

سیستم کنترل صدای فعال برگرفته از شاسی‌بلند GV80 نیز صداهای اضافی را با بررسی و تحلیل صداهای جاده و تولید صداهایی با فرکانس‌های مخالف کاهش می‌دهد. G80 الکتریکی شده برای داشتن سواری نرم از سیستم تعلیق تطبیقی و دوربین جلو سود می‌برد. این دوربین جاده را اسکن کرده و دامپرها را برای روبرو شدن با ناهمواری‌ها آماده می‌کند.

جنسیس می‌گوید جزئیات بیشتر نسخه آمریکایی G80 الکتریکی شده را اواخر سال جاری و تقریباً هم‌زمان با معرفی اولین کراس اوور الکتریکی شرکت یعنی GV60 منتشر خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. ""new ""RAMIN

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    جذاب. چشمگیر. خیره کننده. !! سقف خورشیدی هم داره ??
    میزان پیمایش هم خوبه. داخلش هم عین بنزینی هاست . خیلی خوشم اومد انگار نه انگار برقی هست.

    .
    اقای شاهین. cs55 نسل دوم رو فراموش نکنید. دیروز مثل اینکه تو شانگهای سر و صدا کرده تو غرفه خودش.( I mean changan cs55 new gene)

    ولی از حق نگذریم این جنسیس G80 بسیار عالی شده ?

    موافقم 25
    مخالفم 14
    1. Mohamad

      ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (803 ديدگاه)

      از بیرون هم همین طور با بنزینیش فرقی نداره

      موافقم 4
      مخالفم 2
  2. RezaRs

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1612 ديدگاه)

    بیرونشو دوس دارم داخلشم خوبه اما به نظرم فرمونش زشته و اینکه پیشرفت خوبیه برقی شدنش

    موافقم 11
    مخالفم 18
    1. mehran911

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2119 ديدگاه)

      اگه خودم می خواستم جوایز خودروی سال جهان wcoty رو بچینم اینجوری در نمیومد
      عالی یعنی عالییی

      موافقم 21
      مخالفم 5
      1. RezaRs

        ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (1612 ديدگاه)

        مهران جان اما ما شوما رو بیشتر داوراش قبول داریم

        موافقم 1
        مخالفم 3
        1. mehran911

          ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (2119 ديدگاه)

          قربونت رضا جان
          حقیقتش من اصلا در این حد و اندازه ها نیستم
          بازم ممنون از لطفت

  3. Amirreza

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2732 ديدگاه)

    به نظرم ماشیناش پتانسیل برقی شدن دارن

    موافقم 20
    مخالفم 7
  4. ATa

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (146 ديدگاه)

    نکته ای که داره خیلی جلب توجه می کنه کانسپت هایی هست که به عنوان الکتریکی توسط کمپانی های مختلف همه روزه پرده برداری می شه ولی خبری از محصول نیست و صرفا با افکت های رنگی و چراغ بصورت پشت ویترینی دیده می شه صرفا جهت خالی نبودن عریضه و وعده های 2023 الی آخر… از سری EQB بنز گرفته که هیچ خبری از قیمت و میزان پیمایش نبود تا A6 E tron (که بیشتر اسکی تمیز از جگوار و K8 کیا بود) و هوندا و همین جنسیس که صرفا کما فی السابق درگیر طراحی هستند و خبری از توسعه انجین ها و باطری درشون دیده نمی شه علت مشخصه: هزینه توسعه سنگین که نیاز به دانش و طرح های مطالعاتی داشته و صرفا وام دار محصولات رونمایی شده TESLA هستند در بخش باطری و انجین به طور مشخص… مثلا در همین جنسیس اوج خلاقیت شون استفاده از سیستم سولار پنل در سقف هست که بسیار چیپ و ابتدایی و یا ضریب درگ محصولات اروپایی که جدیدا دارن باش بازی می کنن! ضریب درگی که از HUMMER مکعبی شتاب کمتری تولید می کنه چه کاربردی داره. توسعه لازمش صرف هزینه هست که غیر تسلا کمپانی های امریکایی نظیر GMC و فورد توان تامین ش رو دارند باقی بزک دوزکی بیش نیست.

    موافقم 15
    مخالفم 33
    1. Sina10

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2429 ديدگاه)

      تسلا؟؟
      تسلا خودش هر سال داره رودستر رو میندازه عقب
      همون تریلرش هم کاملا مجازی و غیر واقعی بود

      حداقل یه مثال دیگه میزدین

      موافقم 24
      مخالفم 9
  5. ae86

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (724 ديدگاه)

    تشکر از زحمات آقا شاهین و دیگر مترجمین پدال
    تشکر از مترجمین به نوعی وظیفه ماست و به مترجمین دلگرمی برای ادامه کار میده

    موافقم 29
    مخالفم 2
    1. شاهین

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (4698 ديدگاه)

      ممنون از شما دوست عزیز
      حضور شما در سایت مایه دلگرمی ماست ❤

      موافقم 24
      مخالفم 2
      1. محمد رستمی نژاد

        ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (733 ديدگاه)

        یادمه در اعلام قدرت یکی از ماشین های محبوب
        که تو پدال خبرش اومده بوده .و بحث بود که قدرتش رو باید از س چرخ اعلام کنن یا دقیق تر
        خلاصه یکی از بچه ها اومد زیر پست نوشت
        “::

        برای منی که دستم ب یک چرخش هم نمیرسه و سهمم از روزگار شافت میلنگه
        دیگه چه فرقی میکنه قدرت رو سر چرخ گفته باشه
        یا سر میلنگ
        # جوان – ایرانی – در – آستانه – شب – عید

        موافقم 16
        مخالفم 5
  6. mahan

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2309 ديدگاه)

    خیلی با این ایده ( یک سقف خورشیدی نیز انرژی خورشیدی را برای افزایش راندمان خودرو ذخیره می‌کند.)حال کردم و امکانات خیلی خوبی داره و زیباست اگه ایده قرارگیری درگاه شارژ پشت جلوپنجره که فقط توی رنجروور هست رو کنار بذاریم واقعا احترام من رو تا حالا جلب کرد حالا باید ببینیم ایا این هایی که گفته عملی شده؟توی جاده چه طوره؟چند درصدشون صحت داره و کاربردی

    موافقم 20
    مخالفم 3
  7. زیزیگولو

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    این روزا خریدارای ماشین دنبال ماشینای متفاوتو زیبا هستن چون طراحی ماشین به عنوان یه رکن کلیدی در کنار پارامترای دیگه مثل امکانات رفاهیو ایمنیو فنی شمرده میشه و به حساب میاد …… جنسیس G80 میتونه انتخاب خوبی باشه

    موافقم 16
    مخالفم 2
  8. SF90 STRADALE

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (4063 ديدگاه)

    ماشین قشنگیه هم در نمای داخلی و هم خارجی
    به دور از هرگونه شلوغ کاری در طراحی

    موافقم 19
    مخالفم 2
  9. Vsting max

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (61 ديدگاه)

    اوضاع سدان ها داره بهتر میشه

    اخجون

    موافقم 10
    مخالفم 2
  10. یوسف

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1048 ديدگاه)

    تبریک به همه لندرور بازا
    دیفندر جدید برنده طراحی سال 2021 شد???????????????????????????????????????????????????????????????

    موافقم 25
    مخالفم 4
    1. محمد رستمی نژاد

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (733 ديدگاه)

      موندم چه افراد بد سلیقه دیفندر برنده چنین جایزه ایی شده

      موافقم 14
      مخالفم 24
      1. قاسم

        ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (222 ديدگاه)

        حالا درسته که سلیقه ها باهم متفاوت هست ولی دیگه نه انقدری که به هوادارای دیفندر بگی بد سلیقه !!! دیفندر همیشه جذاب بوده به ویژه نسل جدیدش

        موافقم 23
        مخالفم 7
        1. محمد رستمی نژاد

          ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (733 ديدگاه)

          نه عزیز
          بد سلیقه منظورم داورانی هستند که انتخاب کرده اند
          خداییش g class بنز که رقیبش هست خوشگل تر نیست
          ؟؟؟؟؟

          موافقم 4
          مخالفم 25
        2. قاسم

          ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (222 ديدگاه)

          آهاا یه جور دیگه از حرفت برداشت کردم ، انگار اشتباه کردم

          موافقم 2
          مخالفم 1
        3. REZA

          ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (134 ديدگاه)

          والا که خیلی دوست داشتنی و جذابه هم بنزینیش هم الکتریکیش باظاهری متفاوت خیلی خوبه که واسه خودش یه امضا درست کرده که وقتی از دور ببینیش میگی جنسیسه کلآ جنسیس دوست داشتنیه

    2. mahan

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2309 ديدگاه)

      ممنون از این خبر خوبت.همیشه خوش خبر باشی.

      موافقم 11
      مخالفم 1
      1. محمد رستمی نژاد

        ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (733 ديدگاه)

        ماهان‌ جان ۱۰۰۰ تایی شدنت مبارک دوست خوب مت
        ?❤???

        موافقم 2
        مخالفم 6
        1. mahan

          ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (2309 ديدگاه)

          قوربونت محمد جان.خوش حالم که روزگار رو در کنار عزیزان سپری می کنیم.

    3. مازیار

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (3301 ديدگاه)

      یوسف عزیز متشکرم???????

      موافقم 7
      مخالفم 1
  11. samurai

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (601 ديدگاه)

    ادم سردرد میگیره هر جاشو نگاه میکنی از یکی اسکی رفته بنز بی ام و ائودی لکسوس بنتلی جگوار ….. بی هویت چرت

    موافقم 9
    مخالفم 33
    1. محمد رستمی نژاد

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (733 ديدگاه)

      متعصب
      کجاش کپی هست؟؟

      موافقم 20
      مخالفم 7
      1. MOS

        ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (715 ديدگاه)

        بهتره بگی کجاش کپی نیست :))

        موافقم 9
        مخالفم 24
      2. محمد رستمی نژاد

        ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (733 ديدگاه)

        خب شما که میگین کپی‌هست بگین

        چرا تَفرِه میرین!!!!!!!

        بگو فلان قسمت کپی فلان ماشین هست ، اینطوری ثابت میکنن کپی هست

        موافقم 6
        مخالفم 4
    2. Amirreza

      ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (2732 ديدگاه)

      هیچ جاش کپی نیست الکی نگین ، بدبخت اینهمه سعی کرده یه طراحی منحصر بفرد داشته باشه که تونسته و شبیه هیچ ماشینی هم نباشه که تونسته ، پس لطفا الکی صحبت نکنید

      موافقم 7
      مخالفم 3
  12. MM10000

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (17 ديدگاه)

    خوبه

    موافقم 8
    مخالفم 4
  13. محمد مختاری آذر

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    کانسپتش زیباتر از این بود

    موافقم 1
    مخالفم 1
  14. محمد رستمی نژاد

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (733 ديدگاه)

    .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا