پیروی معرفی جهانی در کشور کره جنوبی، جنسیس G90 فیس لیفت ۲۰۲۰ در آمریکای شمالی هم رونمایی شد. البته این خودرو بجای رویداد مهم دیترویت در نمایشگاه خودروی مونترال کانادا در معرض دید عموم قرار گرفته است.
این خودروی لوکس که از تابستان سال جاری میلادی وارد بازار میشود مشابه نسخهی کرهای بوده اما مدلهای آمریکایی دارای شبرنگهای نارنجی جانبی هستند.
سدان پرچمدار کرهایها از برخی تغییرات برخوردار شده که تمرکز اصلی این تغییرات روی پیشرانهها بوده است. پیشرانهی استاندارد G90 در آمریکا از نوع ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری توئین توربوی بنزینی است که قدرت ۳۶۵ اسبی و گشتاور ۵۰۹ نیوتون متری دارد. البته این پیشرانه در کانادا تنها به سفارش خاص مشتری روی خودرو نصب میشود.
جدای از پیشرانهی یاد شده، جنسیس G90 2020 را میتوان با پیشرانهی ۸ سیلندر ۵ لیتری تنفس طبیعی سفارش داد که قدرت ۴۲۰ اسب بخاری و گشتاور ۵۱۹ نیوتون متری دارد. این پیشرانه بهصورت استاندارد در بازار کانادا ارائه شده است.
محصول نونوار شدهی جنسیس با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک استاندارد برای نسخهی مجهز به پیشرانهی ۸ سیلندر ارائه میشود. این سیستم چهار چرخ محرک به جعبه انتقال با کنترل الکترونیکی مجهز شده و گشتاور را میتواند بسته به شرایط رانندگی بین اکسلهای جلو و عقب توزیع کند.
بنا به گفتهی جنسیس، G90 2020 راحتترین سواری ممکن را داشته و درعینحال همان دینامیک درگیر کنندهی خود را به لطف طراحی چند اتصالی سیستم تعلیق تطبیقی با دامپرهای الکترونیکی حفظ کرده است.
برند لوکس کرهای همچنین ادعا میکند میزان صدا، لرزش و ناهنجاری خودرو نیز در مقایسه با مدل قبلی کاهش یافته که دلیل آن استفاده از متریال جذبکنندهی صدا در کابین و زیرساخت خودرو است. در تمامی پنجرهها از شیشهی لمینت و سیستم حذف صدای فعال استفاده شده است.
جنسیس G90 2020 در بحث تکنولوژیها نیز بهبود داشته است. این خودرو به صفحه لمسی ۱۲.۳ اینچی لمسی، اپل کارپلی و اندروید اتو مجهز شده است.
همچنین طیف وسیعی از سیستمهای ایمنی بهصورت استاندارد وجود دارد که از جملهی آنها میتوان به دستیار دنبال کردن لاین حرکتی، دستیار رانندگی در بزرگراه، پایش نقاط کور، هشدار ترافیک عقب، هشدار پیشگیری از برخورد جلو و دستیار خروج ایمن اشاره کرد. به این خودرو کیسه هوای زانوی سرنشین هم اضافه شده است.
OMID
۳۰ دی ۱۳۹۷خوبه لوکس شده
مرتضی
۱۸ فروردین ۱۳۹۹همین که کره توان ساخت این ماشین را دارد و مهمتر اینکه بازار خودرو های لوکس را هدف گرفته کاری بسیار دشوار را انجام می دهد قابل توجه وتقدیر است که اکثر کشورهای خودرو ساز عاجز از انند.ایا می توان تصور ساخت آنرا بیست سال بعد هم در ایران کرد؟؟
shirko
۳۰ دی ۱۳۹۷نظر شخصی
۱-بنز اس کلاس
۲-ب ام و سری ۷
۳-ائودی ای ۸
۴-لکسس ال اس
۵- جنسیس جی ۹۰
ماشین های سدان لوکس دیگری هم هستن مانند کادیلاک سی تی ۶ و کیا کا ۹۰۰ و ….
net
۳۰ دی ۱۳۹۷Shirko
در حال حاضر بهترین و زیباترین سدان لوکس جهان ایودیa8 هست
NAVID۰۰۹۸
۳۰ دی ۱۳۹۷خدایی این جنسیس را میپسندم ، بخصوص رینگهاش زیباس . ، اما اگر بنا به انخاب باشه نسبت به رقبا ، با وجود لکسوس ، بنز ، آئودی ، بی ام و ، لینکلن ، کادیلاک ، این خودرو گزینه آخره .
نمیدونم واقعاً چرا از جنسیس استقبال نمیشه ، با اینکه قیمتش کمتر از رقباست .
اما خب وقتی کسی خودرو لوکس بخواد ، یعنی برای شخصیتش ارزش قائل میشه و دنبال یه چیزیه که ارزش پول پرداختی را داشته باشه و یه برند معتبر باشه و همینطور در قِیدوبند کم و زیاد پولش نیست ، پس برای همینه که میره به سمت آلمان ، ژاپن ، آمریکا ، و اینجاست که دلیل فروش پائین کره ای مشخص میشه ، چون رقبا نفسی برای نفس کشیدن باقی نگذاشته اند و کره اگر در همون کلاس اقتصادی خودی نشون بِده بهتره و قافله را نمیبازه .
اما داره هردو کلاس اقتصادی و لوکس و همینطور اسپرت را به دلیل نداشتن تمرکز و بازی با بزرگان از دست میده و یکدفعه از هم میپاشه .
نوید جهرمی
۳۰ دی ۱۳۹۷تا حدودی با نظرت موافقم. اما این که بازار رو از دست بده و از هم بپاشه خیر. بیشتر بازاری که دست کره ای ها بوده رو چینی ها تصاحب میکنن.
جنسیس هم خیلی خوب کار کرده و قابل تحسینه. اما برای منم جزو گزینه های انتخابی در برابر رقباش نیست.
علی
۳۰ دی ۱۳۹۷خیلی آوانگارد و شیک شیک شده واقعا طراحیش حرف نداره اگه کسی برند براش مهم نیست انتخاب خوب و بصرفه ایه
Mآsكvيch
۳۰ دی ۱۳۹۷https://focus2move.com/world-car-group-ranking/
یه نگاه به درصد افزایش و کاهش فروش گروه ها بکن :))
net
۱ بهمن ۱۳۹۷Navid0098
کجا این رینگ زیباست?
سام
۳۰ دی ۱۳۹۷کیفیت چرم و متریال به کار رفته در داخل جنسیس G90 نسبتا مناسب است و قیافه آن هم تا حدی خوب است البته نه به اندازه رقبایی چون لکسس،آئودی و ب ام و…اما پرسش این است که چرا از ماشین های ساخت جنسیس در بازار آمریکا استقبال نمی شود و میزان فروش آن در قیاس با سال 2017 به نصف کاهش یافته است؟ علت این همه سقوط و نزول در فروش در بازار آمریکا برای چیست؟
مهدی
۳۰ دی ۱۳۹۷عالی شده.واقعا زیباست
Cadillac
۳۰ دی ۱۳۹۷از نمایه بغل قشنگ شده
ولی جلو پنجره ش یه حالت سنگین و لاکچری بودن نداره
Mآsكvيch
۳۰ دی ۱۳۹۷خیلی خوب شده ، برعکس نسل قبلی که تو طراحی حرفی واس گفتن نداشت.طراحی سنگینی داره و پیشرفت زیادی داشت کلا نسبت به نسل قبل
امیدوارم سریعتر تست کنن ببینیم نظر سایت ها راجع به این ماشین چیه
Sina
۳۰ دی ۱۳۹۷بنظرم تو طراحی خودروهای لوکس گذاشتن پلاک عقب روی سپر جذاب نیست، پلا ک روی سپر بیشتر مناسب طراحی خودرو های اسپرت و کوپه هست
پلاک روی صندوق وجهه لوکس تری داره
محمد
۳۰ دی ۱۳۹۷نسخه های پایش اگه وارد ایران میشد قطعا بین ثروتمندای ایرانی خیلی خوب محبوب میشد مخصوصا با اسم خوبی که از جنسیس توی ذهن ایرانی هاست
حسن
۳۰ دی ۱۳۹۷کجا جنسیس تو ذهن ایرانیها به خوبی ثبت شده؟؟
اونی که به دنیای ماشین اشنایی کامل داره میدونه که جنسیس بین تمام رقباش یه محصول کاملا شکست خورده هست این رو من نمیگم بلکه امار فروشش در بازار ازاد و رقابتی امریکا میگه
در ضمن اگه هم منظور شما از جنسیس .جنسیس کوپه باشه دیگه چه بدتر چون محصولی بود که بخاطر فروش فوق العاده کمش سال 2016 برای ابد از رده خارج شد و رفت پی کارش
net
۳۰ دی ۱۳۹۷رینگ و جلو پنجره زشتی داره و دوخت صندلیها هم جالب نیست
چراغ عقب متصل هم جایی که خط متصل هست باید بالا باشه ولی این خط چراغ متصل را اورده پایین و زشته ،چراغ عقب متصل گرنجو ر و ائودی که خط متصل وسط چراغ بالا هست قشنگه
علی رضا
۳۰ دی ۱۳۹۷آخه کجای این ماشین دلرباست، خیلی نامتناسب و زشت طراحی شده
حمیدرضا
۳۰ دی ۱۳۹۷از جلو پنجره جدیدش خوشم نمیاد قبلی قشنگ تر بود جنسیس برا کسانی خوبه که دوست دارن لذت رو جاده بودن و لوکس بودن رو باهم داشته باشن وگرنه در واقع در مقام تکنولوژی های بکار رفته سه گانه المان ها خیلی مدرن تر از این خودرو هست خصوصا ای ۸ ائودی
Khosrow
۳۰ دی ۱۳۹۷بدنه یه جورایی ناموزون ه / کابین عالی / جنسیس ه مرسدس نیست که ..
دایان
۳۰ دی ۱۳۹۷به نظرم جلو پنجره زیاد جالب نشده و رینگاش که خیلیی کلاسیکه ولی موقعیت سردنده داخل کابین جالبه و جذاب
مانی
۱ بهمن ۱۳۹۷چرا اینقدر این ماشین رو با مرسدس،بیام و و آئودی مقایسه میکنین
اینو برای رقابت با کادیلاک و لینکلن(تا حدود کمی لکزز)ساختن