یکی دیگر از قربانیان حملهٔ همهجانبهٔ کراساوورها هیوندای الانترا GT است (همان هیوندای i30 که در ایالاتمتحده با نام الانترا GT عرضه میشود) زیرا سازندهٔ کرهای اعلام کرده است که این هاچبک کامپکت و نسخهٔ اسپرت آن یعنی الانترا GT N Line را از بازار آمریکا حذف میکند. هیوندای در مورد این اقدام خود حرف زیادی نزده اما خاطرنشان کرده است که الانترا GT را به دلیل خانوادهٔ گستردهٔ کراساوورهای خود که شامل مدلهای ونی و کُنا میشود، حذف خواهد کرد. این شرکت همچنین گفته است که الانترا GT N Line با سدان الانترا N Line جایگزین خواهد شد.
هیوندای آمار فروش مستقل هاچبک الانترا GT را اعلام نکرده اما گفته میشود این خودرو در ایالاتمتحده فروش پایینی دارد. این در حالی است که فروش کلی الانترا (مجموع فروش نسخههای سدان و هاچبک) هم طی سالهای اخیر کاهش داشته و از ۲۴۱,۷۰۶ دستگاه در سال ۲۰۱۵ به ۱۷۵,۰۹۴ دستگاه در سال ۲۰۱۹ رسیده است. در همین حال، فروش کُنا از ۴۷,۰۹۰ دستگاه در سال ۲۰۱۸ به ۷۳,۳۲۶ دستگاه در سال ۲۰۱۹ افزایش یافته است. بااینحال، هرچند مرگ الانترا GT چندان تعجبآور نیست اما این یکی از معدود هاچبکهای پنجدر باقیمانده در ایالاتمتحده بود. البته این هاچبک کامپکت با قیمت پایهٔ ۲۰,۶۵۰ دلار از کراساوورهای ونی و کُنا گرانتر است.
نسخهٔ استاندارد الانترا GT به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی با ۱۶۱ اسب بخار قدرت و ۲۰۳ نیوتن متر گشتاور مجهز است که این نیرو از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی به چرخهای جلو منتقل میشود. نسخهٔ اسپرت N Line اما از یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۲۶۴ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند. برای انتقال نیروی این موتور هم گیربکسهای شش سرعتهٔ دستی یا هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه در نظر گرفته شده است.
محمد
۲۲ مرداد ۱۳۹۹برا ایران ماشین خوبیه
ارشیاsvj
۲۲ مرداد ۱۳۹۹ای بابا…
کیان
۲۲ مرداد ۱۳۹۹تا وقتی میشه گلف یا مزدا 3 خرید واقعا چرا باید همچین ماشینی بخری ؟!!
NAVID۰۰۹۸
۲۲ مرداد ۱۳۹۹اینم یه نشونه دیگه از مغلوب شدنش در برابر رقبای ژاپنی و آلمانیش .
تجارت بیرحمه و به مانند قانون جنگل میمونه (( ضعیفها میمیرند ، قدرتمندها زنده میمانند )) .