آنگونه که « دنیای اقتصاد» گفته است، روز چهارشنبه شانزدهم فروردینماه ۹۱ کمپانی هیوندای رسما از تعلیق روابط تجاری خود با بازار ایران خبر داده است . . .
این اقدام کرهایها درحالیست که شرکت پژو نیز چندی پیش اعلام کرده بود که دیگر تمایلی به ادامه شراکت خود با ایرانیها ندارد. البته باید اذعان کرد بلایی که پژو می خواهد بر سر شریک دیرینه خود بیاورد، قابل مقیاسه با اقدام اخیر هیوندای نیست! اما به هرحال باید پذیرفت که محصولات هیوندای هماکنون بزرگترین سبد واردات خودرو به کشور را در اختیار دارند.
همچنین باید امیدوار باشیم که هیوندای تنها به قطع روابط مستقیم خود با ایران بسنده کند – همانند کاری که تویوتا با نمایندگی ایرتویا در سال گذشته کرد – و گرنه آینده ناخوشایندی در انتظار بازار کشورمان خواهد بود.
البته اگر روابط مستقیم هیوندای با ایران قطع شود، واردکنندهها به سراغ واسطههای فروش همچون کشورهای حوزه خلیجفارس، میروند که نهایتا بازهم به افزایش قیمت خودروها منجر خواهد شد.
باربد
۴ اردیبهشت ۱۳۹۱هرکی هر چیزی اینجا می نویسه بازم یکی هست ایراد بگیره .. بابا بیخیال حالا که کاری از دستتون برنمیاد پس به همون پیکان و تولیدات داخلی راضی شین دیگه .. خوشتون نمیاد برین همون ایتالیا لامبورگینی سوار شین .. حالا ما یمون مثل کشورای دیگشست که ماشین سوار شدنمون باشه ..
علی
۳۱ شهریور ۱۳۹۱خدا رو واقعا شکر اگر بشه
بلاخره این خودرو آشغال کره ای جمع میشن
محمد
۲۷ دی ۱۳۹۲نرفت که اه…کی باید از شر این هیوندای آشغال ساز راحت شیم؟
رضا
۱۵ بهمن ۱۳۹۲ببخشید محمد جان شما تو امریکا زندگی میکنی یا اروپا؟؟ دوست عزیز کشور خود شما مگه چی هست که شما باز از ماشین توقع زیادی داری؟!! اگه کره ای اشغاله ایران خودرو و سایپا فاجعه هستن اگه سوناتا بده پراید ارایه مرگ شناخته شده تویوتا هم دست کمی از سایپا و ایران خودرو نداره!
رضا
۱۵ بهمن ۱۳۹۲من باید چند بار بگن بابا این رو با gt86 مقایسه نکنید!! این موتورش 3800 هست gt86 موتورش 2000 ره!! جنسیس 348 اسب قدرت داره gt86 فقط 190 اسب قدرت داره من مقایسه اشتباه محضه!! تویوتا gt86 باید با هیوندایی کوپه و سراتو کوپه قیاس بشه نه جنسیس کوپه ی 348 اسبی!!!