تویوتاهیوندای

دوئل تویوتا پریوس و هیوندای آیونیک

سرانجام به قسمت پایانی دور دوم سری رقابت‌های خودرویی پدال رسیدیم. رقابت‌هایی که به لطف مشارکت شما مخاطبین عزیز با جذابیت در حال برگزاری است. همان‌طور که مطلع هستید آخرین گروه این سری رقابت‌ها به گروه خودروهای سبز شامل ماشین‌های هیبریدی، الکتریکی و هیدروژنی اختصاص دارد. در دوئل نخست این گروه، دو هاچ‌بک کوچک تمام الکتریکی یعنی فیات 500E و رنو Zoe به رقابت با یکدیگر پرداختند که درمجموع در هر دو نظرسنجی این رقابت تعداد ۱۱۵۶ رأی به ثبت رسید. Zoe توانست ۸۳۹ رأی یا ۷۲ درصد از این آراء را کسب نموده و به‌عنوان پیروز دوئل اول گروه سبز به مرحلهٔ بعدی صعود کند درحالی‌که 500E موفق به کسب ۳۱۷ رأی شده است. در دومین دوئل این گروه اما دو خودروی هیبریدی به نام‌های تویوتا پریوس و هیوندای آیونیک به رقابت با یکدیگر پرداخته‌اند.

هوندا کلاریتی

تویوتا میرای

کیا سول EV

نیسان لیف

؟

؟

تویوتا پریوس

هیوندای آیونیک

تویوتا پریوس پرایم

هیوندای آیونیک پلاگین

؟

؟

فیات 500E

رنو Zoe

لکسس CT

شورلت ولت

رنو Zoe

؟

ب‌ام‌و i3

مرسدس بنز B کلاس

هیوندای نکسو

تسلا مدل ۳

؟

؟

فولکس‌واگن گلف GTE

کیا نیرو

هوندا کلاریتی الکتریکی

هیوندای آیونیک الکتریکی

؟

؟

هوندا کلاریتی پلاگین

کیا نیرو پلاگین

فورد فوکوس الکتریک

فولکس‌واگن e-Golf

؟

؟

سیتروئن e-Mehari

فولکس‌واگن e-UP

هیوندای کُنا الکتریکی

شورلت بولت

؟

؟

تویوتا پریوس

پریوس یکی از نخستین، مشهورترین و پرفروش‌ترین خودروهای هیبریدی دنیا است. تویوتا برای نخستین بار نسخهٔ کانسپت این ماشین را در نمایشگاه خودروی توکیو ۱۹۹۵ رونمایی کرد و سپس دو سال بعد نسخهٔ تولیدی آن به بازار آمد. نسل اول پریوس یک سدان کامپکت با ظاهری معمولی بود که تولیدش تا سال ۲۰۰۳ ادامه پیدا کرد. سپس در نمایشگاه خودروی نیویورک ۲۰۰۳ نسل دوم آن رونمایی گردید که تبدیل به خودرویی لیفت‌بک شده بود. از نسل دوم به بعد روند غیرمتعارف شدن پریوس (از لحاظ ظاهری) آغاز شد که هم‌اکنون در نسل فعلی یا چهارم آن به اوج خود رسیده است و پریوس کنونی استایل بسیار غیرمتعارفی دارد. نسل چهارم این ماشین در سپتامبر ۲۰۱۵ در لاس‌وگاس رونمایی شد. البته پریوس هم‌اکنون غیر از نسخهٔ معمولی در سه نسخهٔ دیگر هم تولید می‌شود. نسخهٔ اول پریوس پرایم نام دارد که در اصل نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی پریوس محسوب می‌شود و در برخی بازارها با نام پریوس پلاگین‌هیبریدی عرضه می‌گردد. نسل اول این مدل بر اساس نسل سوم پریوس معمولی ساخته و در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۱ رونمایی شد. پریوس پرایم هم‌اکنون در نسل دوم خود قرار دارد که از ظاهر معمول‌تر و زیباتری نسبت به پریوس معمولی برخوردار است. این در حالی است که نسل اول این مدل از لحاظ ظاهری تفاوتی با پریوس معمولی نداشت. مدل بعدی پریوس C است که یک هاچ‌بک ساب‌کامپکت هیبریدی محسوب می‌شود و نهایتاً مدل آخر هم پریوس V نام دارد که یک MPV کامپکت است؛ اما در این دوئل نسخهٔ معمولی پریوس شرکت کرده است که در کشورمان هم توسط ایرتویا عرضه می‌شود. این خودرو مجهز به یک پیشرانهٔ ۱.۸ لیتری چهار سیلندر بنزینی تنفس طبیعی با ۹۵ اسب بخار قدرت است که در کنار یک موتور الکتریکی با ۷۱ اسب بخار قدرت قرار گرفته است اما مجموع نیرویی که به چرخ‌های جلو می‌رسد ۱۲۱ اسب بخار است.

هیوندای آیونیک

با فراگیر شدن خودروهای هیبریدی و الکتریکی، هیوندای نیز با مدل جدید آیونیک نخستین حضور جدی و رسمی خود در این بخش بازار را اعلام کرد که به‌طور مستقیم خودروهایی چون تویوتا پریوس را هدف قرار داده است. این خودرو اما در سه نسخهٔ مختلف هیبریدی، پلاگین‌هیبریدی و الکتریکی عرضه می‌شود تا هیوندای با یک محصول بخش خودروهای سبز را به‌طور کامل پوشش دهد. آیونیک برای اولین بار در ژانویهٔ ۲۰۱۶ در کرهٔ جنوبی رونمایی شد که در این مراسم فقط نسخهٔ هیبریدی آن به نمایش درآمد. سپس در نمایشگاه‌های ژنو و نیویورک ۲۰۱۶ هر سه نسخهٔ به نمایش درآمدند. آیونیک هم مانند پریوس یک خودروی کامپکت با استایل لیفت‌بک است اما همان‌طور که اشاره شد برخلاف رقیب ژاپنی در نسخهٔ تمام الکتریکی هم تولید می‌شود. هر سه نسخهٔ آیونیک ظاهری مشابه یکدیگر دارند و فقط با تفاوت‌هایی جزئی از یکدیگر متمایز شده‌اند. در این رقابت جهت همخوانی با رقیب ژاپنی ما نسخهٔ هیبریدی آیونیک را انتخاب کرده‌ایم درحالی‌که نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی آن رقیب پریوس پرایم محسوب می‌شود. درهرحال آیونیک هیبریدی مجهز به یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری بنزینی چهار سیلندر تنفس طبیعی است که ۱۰۴ اسب بخار قدرت داشته و یک موتور الکتریکی با ۴۳ اسب بخار قدرت نیز آن‌را همراهی می‌کند. این دو موتور درمجموع ۱۳۹ اسب بخار قدرت و ۲۶۴ نیوتن متر گشتاور را از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه به چرخ‌های جلو می‌فرستند. نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی آیونیک هم از همین پیشرانهٔ بنزینی استفاده می‌کند اما موتور الکتریکی آن قوی‌تر بوده و ۶۰ اسب بخار قدرت دارد. همچنین این مدل می‌تواند تا ۵۰ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی طی کند درحالی‌که نسخهٔ هیبریدی فاقد چنین توانایی‌ای است و همواره از موتور بنزینی هم استفاده می‌کند. نسخهٔ الکتریکی نیز مجهز به یک موتور الکتریکی است که در عقب نصب شده و ۱۲۰ اسب بخار قدرت دارد.

مشخصات فنی

تویوتا پریوس هیوندای آیونیک
پیشرانهٔ بنزینی ۱.۸ لیتری ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر
قدرت موتور بنزینی ۹۵ اسب بخار ۱۰۴ اسب بخار
قدرت موتور برقی ۷۱ اسب بخار ۴۳ اسب بخار
مجموع قدرت ۱۲۱ اسب بخار ۱۳۹ اسب بخار
مجموع گشتاور ۱۶۲ نیوتن متر ۲۶۴ نیوتن متر
تنفس طبیعی طبیعی
گیربکس CVT ۶ سرعته اتوماتیک
محور محرک جلو جلو
شتاب صفرتاصد ۱۰.۵ ثانیه ۱۰.۵ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۷.۸ ثانیه ۱۷.۹ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۸۵ کیلومتر/ساعت ۱۸۵ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۴.۵ لیتر (ترکیبی) ۴.۲ لیتر (ترکیبی)
وزن ۱۴۱۲ کیلوگرم ۱۴۰۶ کیلوگرم
طول ۴.۵۴ متر ۴.۴۷ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۷۰ متر ۲.۷۰ متر
حجم صندوق بار ۷۰۸ لیتر ۷۶۴ لیتر
قیمت ۲۴,۳۶۰ دلار ۲۳,۰۸۵ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9775829]

بدین ترتیب دور دوم مرحلۀ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال هم به پایان رسید. همانند قبل پس از چند روز وقفه دور سوم دوئل‌های مرحلۀ مقدماتی را آغاز خواهیم کرد. از همراهی و مشارکت شما ممنون و سپاسگزاریم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷۹ دیدگاه‌ها

  1. افرودر

    ۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (46 ديدگاه)

    قطعا پریوس یکی از فینالیست هاست

    1. محمد

      ۴ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      اگه مدل جدید پریوس در رقابت بود من قطعا به اون رای میدادم اما در رقابت الان در مجموع هیوندا رو ترجیح میدم
      بخاطر ظاهر بشدت عجیب غریب و توان و گشتاور کمتر و مصرف بیشتر پریوس(که در این رده خودرویی مهمه) و همینطور صندوق کوچکتر با وجود طول بیشتر

    2. مهدی

      ۴ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (263 ديدگاه)

      عزیز من اینجا ایرانه آمریکا یا اروپا نیست که پریوس فینالیست بشه اینجا مردم به تنها چیزی که توجه ندارن اصالت برند و کیفیته

      1. جی تی ار

        ۴ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (459 ديدگاه)

        باشه….

      2. رضا

        ۵ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (223 ديدگاه)

        ای کاش فقط این ظاهر بینی ها فقط تو بحث ماشین باشه.
        متاسفانه متاسفانه این ظاهر بینی بد جور تو فرهنگ ایرانی ها رخنه کرده و یک مقدار به وقایعی که در گذشته افتاده سر همین ظاهر بینی الان تو زندگی هامون داریم نتیجه اون تفکرات ظاهر بینی رو میدیم توجه کنیم.الان هم اگه هیوندا قرار باشه برنده باشه فقط به خاطر ظاهرشه همونطوری که سانتافه و سورنتو تو ایران نسبتا خوب فروش دارن در حالی که بلاد کفر میرن پریوس میخرن یا میرن رافور میخرن یا میرن سی ار وی میخرن .نگاهی به فروش جهانی بندازید. توش اون آمار فروش چیز های خوبی رو میشه فهمید.
        از این نظر سنجی های ساده که حالا هر سایتی میخواد پدال عزیز یا هر جا دیگه میشه به پایه و اساس تفکرات مردم پی برد.
        وقتی معیار میشه سایز رینگ یا میشه ظاهر ماشین همین باعث میشه تو سال اول فکر کنی چه انتخاب درستی کردی ولی تو بلند مدت متوجه واقعیت ها میشی.
        بلا ی جونه این ظاهر بینی ولی کو عبرت
        خداوند هیچ قومی رو تغییر نمی ده مگز این که خود اون قوم بخواد.
        برای شروع تغییر تفکرات اشتباه و استفاده از تجربیات دیگران لازمه.

        1. مهدی

          ۵ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (263 ديدگاه)

          اگه تفکرات دنیا هم مثل ایرانیا بود الان تویوتا در رتبه ۵۰ فروش دنیا قرار داشت نگاهی که تو اروپا به برند هیوندا و یا کیا دارن شبیه نگاهیه که ایران نسبت به چینیا دارن حالا یا اونا که روزشون را با مطالعه شروع و به پایان میبرن اشتباه میکنن یا ما قضاوت سادست

        2. dr.zak

          ۶ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (5 ديدگاه)

          سلام رضای عزیز
          اون بلاد کفر که میگید قیمتها رقابتیه نه این که ماشینی با قیمت جهانی یکسان تو ایران 20-30 میلیون تفاوت قیمت دارند وبعضا باقیمت جهانی کمتر تو ایران قیمت بیشتری دارند بخاطر مافیاست عزیزم نه ظاهربینی
          بخصوص تو محصولات تویوتا.

      3. Reventon

        ۵ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (282 ديدگاه)

        اصالت برند؟
        الان کدوم ماشین فول الکتریکی میخاد رو دست تسلا بلند شه؟

  2. KING 918 (محمدرضا)

    ۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    نمای ظاهری هیوندا خیلی بهتر و هماهنگ تره تویوتا تو قسمت نمای کناری بدنه رو به حدی پهن کرده که لاستیک ها کوچیک به نظر میان موتور بنزینی هیوندا با اینکه حجم کمتری داره ولی قدرتش بیشتره و گشتاور بیشتری هم داره

    1. Amir

      ۴ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (175 ديدگاه)

      و البته همون ظاهر هیوندا کپی شده از شورلت وولت 2010
      انتخاب منم هیوندا بود

  3. ACR VIPER

    ۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (589 ديدگاه)

    من به خاطر ظاهر معقول تر مخصوصا سایز رینگ بزرگتر به هیوندا رای میدم البتع مشخصات فنی هم
    بی تاثیر در انتخاب من نبود

    1. عطا

      ۴ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (186 ديدگاه)

      سلام ،
      رینگ کوچکتر باعث میشه مصرف کمتر شه.
      پس اونی که ماشین هیبریدی میخره به فکر مصرفه پس رینگ کوچکتر باعث مصرف بهتر خواهد شد.

      1. ahmad

        ۴ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (659 ديدگاه)

        اگه اینطوره
        شما رو ماشینت رینگ فرقون یا روروک بذار،
        اگر مصرفت کمتر شد من شخصا میام به همه میگم نابغه قرن ظهور کرده! :)

        1. #ali.m#

          ۵ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (1836 ديدگاه)

          دوست عزیز .
          ایشون(عطا)کاملا درست میگه .سایز رینگ و لاستیک رو خیلی چیزا تاثیر داره .
          پیشنهاد میدم توی گوگل یه سرچ بزنی خیلی راحت میتونی در موردش بخونی .من خپدم چون قبلا میخواستم سایز رینگ ماشینمو یکی دو اینچ بزرگتر کنم(بکنمش17یا16)
          در موردش زیاد طالعه کردم و پشیمون شدم.

      2. ACR VIPER

        ۴ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (589 ديدگاه)

        بله داداش عطا حرف شمام روچش ماس
        ولی خب معیار من رینگ کوچک نیست

      3. Hossein

        ۵ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (8 ديدگاه)

        داداش گلم اگه مصرف تو این کلاس مهم تر باشه که صد البته هست باید به هیوندا رای بدی که

      4. شندی

        ۵ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (58 ديدگاه)

        جواب دوست خوبمون ali
        باهوش وقتی یک شرکتی از اول یه سایز رینگی رو برا ماشین انتخاب میکننه سیستم انتقال قدرتشو متناسب با اون طراحی میکنه! این که تو خواستی رینگ ماشینتو بعدا عوض کنی کلا یه چیز دیگه هست..

        1. #ali.m#

          ۶ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (1836 ديدگاه)

          عزیزم (شندی)?
          من ب مقایسه این دوتا ماشین کاری ندارم یکی دوستان بالا تر گفت پس اگه رو ماشینت لاسنیک فرغون بندازی حتما تاثیر داره .
          منم در مورد اون گفتم که اره قطعا تاثیر داره .تغییر سایز رینگ ها.چون منم خواستم عوض کنم فهمیدم سایزی ک کارخونه گذاشته رو حساب کتاب بوده.
          شما هم بهتره ادب رو در گفتارت وارد کنی .

  4. رضا

    ۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (32 ديدگاه)

    قطعا تویوتا.
    حداقل ماشینیه که آزمون پس داده و هیچ وقت کیفیت هیوندا به گرد پاش نمیرسه

    1. بنزما

      ۴ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (505 ديدگاه)

      من بیشتر طرفدار تویوتام تا هیوندای
      ولی خدا وکیلی پریوس خیلی زشته تو این مدت هم که داره تو ایران فروش میره بد نفروخته یکی از همسایه ها گرفته یه بار میخوام بهش بگم چه جوری راضی شدی سوار یه ماشین با این شکل بشی واقعا
      گند زده طراحیش اخه یه خودرو،از یه خودروسازی عالی و معتبر چطور میتونه اینقدر زشت باشه

      1. رضا

        ۴ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (223 ديدگاه)

        سلیقه هر کسی یه جوره .
        تو انتخاب این ماشین ها بیشتر باید به فکر کیفیت بود.نمی گم طراحی مهم نیست ولی همین طور که میدونید کل دنیا پریوس رو میخرن با وجود این که برند های دیگه با طراحی متفاوت تر و به دید شما بهتر وجود داره ولی باز تویوتا میخرن .چون یه ماشین می خوان وقتی میگه هشت سال ماشینم رو گارانتی میکنم این بع معنی این باشه که این ماشین حداقل هشت سال خرابی نداره.نه این که کیفیت برندش جوری باشه که وقتی میگه گارانتی می‌کنم به معنی این باشه به احتمال خیلی زیاد تو اون مدت ماشینت خرابی هایی داره.امیدوارم منظورم رو فهمیده باشی.
        تویوتا چند ساله داره ماشین هیبرید تولید میکنه اون وقت هیوندا چند ساله؟
        مردم تو خرید ماشین بنزینی میگن تویوتا بخریم تا حداقل از لحاظ کیفیت بتونیم طی چند رو ماشین حساب کنیم.
        حالا چه برسه به هیبرید و پیچیدگی های بیشتر و حساسیت بیشتر.

  5. سامان اذری

    ۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (3216 ديدگاه)

    اتخاب من پریوس با کوله باری از تجربه
    کاش مدل جدید پریوس رو تو دوئل شرکت می دادند

    1. امیرسابق

      ۴ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (161 ديدگاه)

      سامان میشه بگی ماشین خودت چیه؟

      1. سامان اذری

        ۴ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (3216 ديدگاه)

        داش من 6 ساله سمند دارم
        چون کارم طوریه که نهایتش جمعه ها و روزهای معمولب شب ساعت 11 به بعد وقت دارم واسه همین عوضش نمیکنم تو این 6 سال 32 هزار کیلومتر روندم
        همونطور تو پارکینگ خوابیده

        1. امیرسابق

          ۴ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (161 ديدگاه)

          تجربه سواری با ماشین خارجی ها رو به صورت بلند مدت (مثلا 500 KM) داری؟

      2. سامان اذری

        ۴ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (3216 ديدگاه)

        داش منظورت از KM جیپ هست ؟؟؟
        دقیق متوجه نشدم

        1. امیرسابق

          ۴ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (161 ديدگاه)

          500 کیلو متر به بالا میگم ماشین روندی که چم و خمش دستت بیاد؟

    2. ونوم اف ۵

      ۵ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (1274 ديدگاه)

      سامان جون خیلی خوشحالم مزدا میاتا رو انتخاب نکردی ( شوخی کردم داداش ایشالله یه میاتا بخری )

  6. Steve McQueen

    ۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (95 ديدگاه)

    پدال وقتی قدرت بنزینی 95 تاست وقدرت الکتریکی 71 است
    مجموع قدرت میشه 166 اسب بخار
    در مورد هیوندا هم اشتباه شده

    1. فقط تویوتا و هوندا

      ۴ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (571 ديدگاه)

      داداش اکثر ماشینای هیبریدی همینطورین. چون حداکثر قدرت موتورهای بنزینی و الکتریکی تو دو تا دور موتور متفاوت رخ میده. برای همین ماکزیمم مجموع قدرت موتورهای بنزینی و الکتریکی از مجموع ماکزیمم قدرت هریک از موتورهای بنزینی و الکتریکی کمتره.

    2. امیر99

      ۴ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دوست عزیز نحوه اتصال دو موتور به هم به شکلیه که باعث میشه مجموع قدرت تولیدی دقیقا به اندازه مجموع دو عدد نمیشه و مقداری کمتره

  7. ROHAM

    ۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (757 ديدگاه)

    پریوس حرف نداره ولی من به خاطر چهره ماشین با اینکه می دونم عمر پریوس به مراتب ازآیونیک بیشتره ولی به آیونیک رای میدم

    1. فرشاد سجادیان

      ۴ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      با عرض معذرت، برای این طراحی تویوتا، اسم پریود برازنده‌تر از پریوسه!

  8. Farhad.D

    ۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (8 ديدگاه)

    خودرویی که انقلاب کرده تو خودرو های هیبریدی و پر فروش ترین ماشین هیبریدی با اختلاف زیاده این جا کمتر رای آورده خخخ
    سطح معلومات بازدید کنندگان پدال بیداد میکنه:)
    در ضمن نسل جدید پریوسو کاش شرکت میدادین

    1. امیر دهقان

      ۴ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (743 ديدگاه)

      خودرویی که در دوئل شرکت داده‌ایم جدیدترین نسخه پریوس معمولیه
      احتمالا منظور شما مدل‌های پریوس پرایم یا پریوس C هست که با این ماشین متفاوت هستن

    2. M

      ۴ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (227 ديدگاه)

      تو رای خودت رو بده , کاری به سطح معلومات کاربران سایت نداشته باش …

      1. Farhad.D

        ۴ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (8 ديدگاه)

        باشه من رایمو میدم
        کل دنیا هم رای خودشو داده
        ببین چیه این پریوس که با این قیافه هیوندا آرزوشه نزدیک به پریوس بشه تو
        فروش
        در ضمن من چون سواذ کمری هایبرید و سونوتا هایبرید شدم میدونم که فرق هایبرید تویوتا با هیوندا زمین تا آسمونه
        به هر حال موفق باشی :)

    3. ahmad

      ۴ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (659 ديدگاه)

      من ترجیح میدم ماشینی رو انتخاب کنم که با هر بار دیدنش احساس افسردگی بهم دست نده!
      با اینکه خودم طرفدار سفت و سخت تویوتا و خودرو های ژاپنی هستنم ولی وقتی چشمم به ظهار ناموزون و زشت پریوس میوفته واقعا حالم بد میشه و هیچوقت نمیتونم حتی در تصورم داشتنشو تحمل کنم!

      (از شما چه پنهون از نظر شدت زشتی، پریوس منو یاد اون فیس لیفت مضحکه زانتیا که سایپا زده بود میندازه! :) )

  9. مصطفی

    ۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (100 ديدگاه)

    از وقتی که پریوس رو دیدم دیگه به تیبا نگفتم زشت،

  10. بیژن

    ۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (255 ديدگاه)

    ظاهرا روی کاغذ هیوندای سرتره. اما ۲ تا مشکل واسه هیوندای وجود داره، اول موتور الکتریکی ضعیف تر . دوم کیفیت کابین و هندلیگ ، که احتمالا اونم باید ضعیف تر از تویوتا باشه…

    1. امیرسابق

      ۴ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (161 ديدگاه)

      خیلی جالبه از روی عکس درباره کیفیت و فنی ماشین نظر میدید. جهان سومی بودن ینی این دیگه.
      حالا میفهمم طرفدارای تویوتا چطور افرادی هستن

      1. بیژن

        ۴ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (255 ديدگاه)

        قطعا جناب عالی توی جهان سوم زندگی میکنی، ولی بنده هم النترا داشتم و هم سوار تویوتا کرولا شدم…
        با توجه به تجربیات قبلی خودم از هندلینگ وسواریه این دو خودرو و اینکه کیفیت مواد بکار رفته در خودروهای تویوتا بطور محسوسی برتر از هیوندای هست ، نظر داده بودم.
        درمورد فنی هم ، ازرو عکس نگفتم. یه نگاه مجددا به جدول دادهای دو خودرو بنداز …
        اگرچه رای خودم تویوتا بود.

        1. امیرسابق

          ۴ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (161 ديدگاه)

          به چیش نگاه بندازم عزیز؟
          مصرف بالا و قدرت و گشتاور کم؟

  11. mehran.Jy

    ۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (232 ديدگاه)

    با اینکه من به تویوتا رای دادم چون تو این کلاس اعتماد خیلی مهمه. تکنولوژی باتری ها، ایمنی و کیفیت ساخت تویوتا جوابشو پس داده.
    ولی جلو پریوس جدید یکی از زشت ترین طراحی های صنعت خودرو که من تاحالا دیدم.اصلا چطور شد که به این طرح اجازه تولید دادن؟؟
    با پروفایل جانبی و عقب میشه کنار اومد که آیرودینامیکه ولی چراغ زشت و جلو پنجله تکمیل کننده چراغ قابل هضم نیست.
    پریوس سی که معرفی شده بسیار معقول تره.

  12. طاهر

    ۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چرا پریوس این شکلیه این جلو داشبورد عجیب چه کمکی به مصرف سوخت وبهروری بهتر خودرو میکنه؟ انتخاب من هیوندای هست چون خیلی زیباتر و معمولی تره

  13. ارش

    ۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    تویوتا.

    1. امیرسابق

      ۴ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (161 ديدگاه)

      بنده نتیجه ای که از این دوئل ها میگیرم اینه که مردم تویوتا رو یه بت ساختن و اگه ماشینی هم بسازه که از پراید بدتر باشه بازم بهش میگن ماشین خوب. تو این دوئل از لحاظ فنی تویوتا یه بازنده به تمام عیاره چون مصرف بالا و قدرت پایین داره که مهندسی پایینش رو نشون میده. این رو میشه از درگ های کمری و سوناتا هم پی برد که کمری همیشه بازنده بوده. علت فروش بالاش هم این بود که برخی سیاست های تویوتا و خدمات گستردش باعث فروش زیادش در آمریکا میشد همانطور که فروش پراید زیاده تو مملکت ما.
      اینو هم بگم بیشتر عزیزانی که طرفدار تویوتا هستن ماشین ایرانی سوار میشن و چون همیشه تو تعمیرگاه هستن دوستدار ماشینی هستن که خراب نشه و به همین دلیل تویوتا رو انتخاب میکنن. ولی نمیدونن که تویوتا دیگه تویوتا قدیم نیس و الان از آمار جی دی پاور هم میشه فهمید که کیا یا هیوندا بازار رو فتح کردن.
      درضمن پدال عزیز چند باره نظرم رو تایید نمیکنی این رو بکن بی زحمت

      1. Farhad.D

        ۴ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (8 ديدگاه)

        الان این از پراید بدتره آیا؟
        آمریکا مگه مثل ایرانه که انحصار باشه!!
        واقعا این حرفا چیه
        حالا پریوس زشته به خاطر زشتیش هم از هیوندا باخت دیگه این حرفا چیه

      2. بهزاد

        ۴ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (2544 ديدگاه)

        دوست گرامی شما کاری به مشخصات کاتالوگی نداشته باشید و مصرف سوخت در شرایط واقعی را در نظر بگیرید؛
        https://www.google.com/amp/www.motortrend.com/cars/chevrolet/bolt-ev/2017/hyundai-ioniq-hybrid-vs-toyota-prius-chevrolet-volt-vs-prius-prime-bolt-ev-vs-ioniq-ev-vs-honda-clarity-vs-mirai/amp/
        اگر به مصرف تست شده ی واقعی که مجلات مختلف بدست آوردن نگاهی بندازید خواهید دید پریوس مصرف کمتری حتی در قیاس با اعلام کمپانی داره!
        شما جوری از فروش تویوتا و قیاسش با پراید دم میزنید که گویی قیمت محصولات تویوتا نصف کیا و هیوندای هست!
        معیارهایی بیارید که قابل بحث و ردیابی باشه نه اینکه همینطوری بگید فروش تویوتا به خاطر گسترده بودن نمایندگی و خدماتش هست خب اگر اینطوره چرا سایرین اینکارو نمیکنند؟

        1. #ali.m#

          ۵ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (1836 ديدگاه)

          بهزاد جان چون اینجا بهونه ای پیش نیومد ک. جناب (امیر سابق)خودشون عنوان کنن من میگم ک حق ایشون خورده نشه .ایشون 30ساله ماشین خارجی وارد میکنه .یعنی از سال 1366 حالا اون موقع چنتا وارد کننده ماشین بوده ک یکیش این اقا بودن نمیدونم .?
          و حاصل 30سال وارداتشون ماشین کره ای 200تومنیه .
          احتمالا نخواستن ماشین گرونتر بخرن ک ریا نشه.?
          در کل ایشون کره رو بهترین خودرو ساز دنیا و کسانی رو ک ماشین غیر خارجی سوار میشن رو بی منطق و کج فهم میدونه .

        2. امیرسابق

          ۵ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (161 ديدگاه)

          جناب علی ام:
          من نگفتم 30 ساله وارد کننده هستم گفتم 30 سال هست تو کار خرید و فروش ماشین هستم. الانم تو ولیعصر تبریز فروغی نمایشگاه اتومبیل دارم. خواستی امیر پور فضلی در خدمت شما هستم.
          ولی جسارت نشه به شما ها ، الان کدوم نمایشگاه یا وارد کننده ی اتومبیلی دیدی ماشین میلیاردی سوار بشه؟ من کارم ماشینه عزیزم این اپتیما 200 تومنی رو 1 سال میرونم میدم میره یدونه 300 تومنیش رو برمیدارم. تنها چیزی که اصلا برام مهم نیس پول ماشینه چون پولش رو دارم. ولی بنا به سیاست کاریم هیچ وقت نمیتونم بیشتر سرمایم رو بخوابونم و ماشین میلیاردی سوار بشم.
          شما که اینقدر ادعا داری فراری داری خودت یا لامبورگینی؟

      3. #ali.m#

        ۵ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (1836 ديدگاه)

        امیر جون شما کامنتت موجوده که گفتی 30ساله وارد کننده هستی.
        :ایشالا که بهترشو سوار شی و خدا بیشتر بهت بده من نه فراری دارم نه لامبو .یه سمند دارم . بحث منم با شما این حرفا نیست شما به هر بهونه ای میای توهین میکنی و میگی کسایی ک ماشین قسطی ایرانی سوار میشن یا کسانی که پراید سوار میشن و در ارزوی ماشین من هستن و مسخره میکنی .من با این مشکل دارم و دیدم ک چند بار چند نفر رو تحقیر کردی .وگرنه من هر کدام ازدوستانم توی پدال که در مورد ماشینشون که بالای 200تومنه میگن من خوشحال میشم و بهشون تبریک میگم .
        امیدوارم که شما روز ب روز کسب و کارتون بزرگتر بشه همینطور امیدوارم که دیگه از این رفتار ها نبینیم توی پدال و همچنین توی جامعه.

  14. ?Chalenger?

    ۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (182 ديدگاه)

    ظاهر بهتر_قدرت بیشتر( با اینکه حجم موتور کمتری داره) مصرف سوخت کمتر_ وزن کمتر_قیمت کمتر_حجم صندوق بار بیشتر باعث شد به آیونیک رای بدم

  15. ماکان

    ۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (47 ديدگاه)

    سلام ، جناب آقای دهقان بنده در میانه های این دور از رقابت ها یک پیشنهاد عارض شدم که بهتر میشه اگه همه ی خودروی های حاضر در اون رقابت رو هم در اول مطلب بنویسید و خودرو هایی که دوئل کردند رو کنارشون یه علامت بزارید
    که البته شما و سردبیر محترم هم موفقت کرده بودید و گفته بودید که این روش رو از دور سوم اجرا خواهید کرد
    حالا با توجه به پایان دور دوم و شروع دور سوم خواستم یاد آوری کنم تا فراموش نشه
    این روش به مخاطب حس بهتری رو ارائه میده
    با تشکر

  16. ارش

    ۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    تعدادی از دوستان مثل اینگه با اسم ورسم تویوتا دشمنی دارن چون داره پیشرفن میگنه من خودم المانی بازم ومعتقدم از ماشین آلمانی بهتر نیست به غیر از فراری یا تعدادی خیلی گمی توانایی رقابت دارن اما دیگه انصاف نیست تویوتا رو در قیاس با هیوندای دیس لایگ بدیم مخصوصا تو این مدل پریوس گه در دهه نود سرو صدای زیادی گردبرا خودش پیرمردیه تو این گلاس.هرچند فرم وشمایل تویوتا خیلی بده و واقعا زشته.

  17. فيصل

    ۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (350 ديدگاه)

    درسته این نظرسنجی ها برای انتخاب بهترین نیست و صرفا نشان دهنده علاقه به یک خودرو هست ولی علاقه تو ایران عمدتا از ظاهر خودرو ایجاد میشه که کاربران پدال هم دقیقا همینجورند. حذف شدن پریوس یجورایی مثل حذف شدن F150 بعنوان سلطان تراکها میمونه.
    حداقل جایزه هایی که پریوس گرفته رو در نظر بگیرید.
    بخاطر ظاهرش هم میشد پریوس پرایم رو بزارید

    1. Farhad.D

      ۴ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (8 ديدگاه)

      دقیقا خودرویی که یکی.دو دهه نماد خودروهای هیبریدی هستش آخه باید حذف شه!؟!؟
      اونم در برابره خودرویی که اولین نسلشه!!
      من این خودرو سوار شدم حتی از کمری 2014 خودمون نرم تره اصلا باور کردنی نیست
      ولی این جا هر چی بگی همه فکر میکنن از رو تعصب داری حرف میزنی و از تویوتا بت ساختینو این حرفا

  18. misha

    ۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (4 ديدگاه)

    اصلا نمیتونم با ظاهر پریوس ارتباط برقرار کنم. زیادی شرقیه

  19. #ali.m#

    ۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    به اولین هیبرید تولید انبوه و پرفروشترین رای میدم.
    پریوس??

  20. ?Chalenger?

    ۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (182 ديدگاه)

    خیلی جالبه یه بار پدال این دوتا ماشین رو مقایسه کرده بود آخرش نظر سنجی کرده بود که تو نظر سنجی اونجا رای پریوس خیلی بیشتر از آیونیک بود ولی اینجا تو دوئل رای آیونیک بیشتر از پریوس هست ?

  21. Saman

    ۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (177 ديدگاه)

    چقدر داخل تویوتا زشته :D

  22. احمد

    ۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (14 ديدگاه)

    وقتی نتایج آرا رو دیدم تعجب نکردم
    چون ثابت شده که مردم ایران عقلشون به چشمشونه….

    1. ahmad

      ۴ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (659 ديدگاه)

      درسته که ظاهر هیچوقت نباید اولویت اول برای انتخاب خودرو باشه
      ولی قطعا رخ و طراحی بیرونی و داخلی خودرو جزء ملاک های اصلی است
      خودرو که فقط چهار تا چرخ و یه موتور نیست
      اتومبیل طراحی داره، اون طراحی باید در کنار مباحث آیرودینامیک و امنیت، حس زیبایی و آرامش به آدم منتقل کنه…
      حداقلش باید در حدی باشه که حال آدمو بهم نزنه!
      این یه امر رایج در تمام دنیاست…

    2. ?Chalenger?

      ۵ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (182 ديدگاه)

      ببخشیدا قصد جسارت ندارم ولی شما ایرانی حساب نمیشی؟؟؟??

    3. ونوم اف ۵

      ۵ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (1274 ديدگاه)

      احمد جون یه خونه بسازن با بتن ارمه محکم ولی با طراحی بد و بدون رنگامیزی و زیبایی شما میگی چون محکمه و قابل اطمینان زیباییش مهم نیست

  23. شندی

    ۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (58 ديدگاه)

    بعضی از دوستان خیلی تعصبی هستند و غیر از نظر خودشون حرف هیشکی رو قبول ندازن. بنده نیز با توجه به اطلاعات ارائه شده راجب پیشرانه و راندمان بهتر به آیونیک رای میدم

  24. محمدامین

    ۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (10 ديدگاه)

    تویوتا با گشتاور و اسب بخار کمتر تو شتاب اولیه پا ب پای ایونیک میره و تو شتاب ثانویه از ایونیک جلو میزنه .. موندم گشتاور ایونیک ب چ درد میخوره

    1. امیرسابق

      ۴ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (161 ديدگاه)

      کسی از ماشین هیبرید انتظار شتاب نداره. و اینکه تویوتا مصرفش بیشتره شکی هم توش نیست.
      به نظر بنده خرید یک خودرو چینی شرف داره به خرید پریوس

      1. Farhad.D

        ۴ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (8 ديدگاه)

        به نظر من سایپا ساینا هم نسبت به پریوس شرف داره !!!!!!!!!

      2. بهزاد

        ۵ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (2544 ديدگاه)

        شما بی خیال نمیشید!
        عزیز دل مصرف واقعی پریوس کمتر از ایونیک هست برید تست هارو ببینید.
        مصرف اعلامی به خصوص کره ای ها ده تا بیست درصد کمتر اعلام میشه و بارها مجلات مختلف در تست ها اینو گفتند.
        راندمان!

      3. #ali.m#

        ۵ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (1836 ديدگاه)

        راستی امیر جان شما 30سال پیش دقیقا چه ماشینی وارد میکردی؟و قیمت گمرک اون زمان چقدر بود؟اخه شما 30ساله وارد کننده ای ??

  25. میلاد

    ۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (20 ديدگاه)

    100 درصد ایونیک هم از لحاظ فنی هم ظاهر کیفیت هم عالی
    تویو تا دیگه اشغال شده اسم در کرده

  26. فرشاد سجادیان

    ۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    پریوس ماشین قابل احترامیه، اما به هیچ وجه با طراحیش نمی‌تونم کنار بیام؛ به هیوندای رای میدم چون اولا که طراحی به مراتب زیباتر، هماهنگ‌تر و شیک‌تری داره، دوما دیگه نمیشه گفت کره‌ای ها در مقابل ژاپنی‌ها حرفی برای گفتن ندارن، قطعا آیونیک تو بحث کیفیت می‌تونه پا به پای پریوس پیش بره.

  27. حمیدرضا

    ۵ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    هیوندای به خاطر قیمت کمتر مصرف سوخت کمتر در یه خودروی هیبرید این مهم ترین چیزه البته تویوتا هم چیزی کم نداره منتهی اینجا کمی مشخصات هیوندای چربید

  28. رافال

    ۵ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (14 ديدگاه)

    قیافه خیلی بهتر آیونیک در کنار مشخصات بنزینی و مجموع بهتر و پنل کیلومتر شمار و آمپر نرمال اون در برابر اصرار بیخود تویوتا بر استفاده از کیلومتر شمار در وسط که واقعن قابل فهم نیست
    و قیمت آیونیک کمتر هم هست

  29. امیرحسین بشیرفرهمند

    ۵ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (74 ديدگاه)

    با سلام و تشکر از ذوق پدال در راه اندازی این دوعل های خوب و هیجان انگیز . دیدگاه من در این دوعل واقعا به اینصورت هسست که خودمو در موقعیت خرید میزارم و تمام ایتم هارو به شکل منطقی و واقع گرایانه بررسی میکنم . و نهایتا نظر شخصیم که به دور از تعصب برند هست رو انتخاب میکنم . باتوجه به قیمت همسان و داشتن کیفیت و استانداردهای مورد نیاز مصرف کننده در تمامی برندها انتخاب در این دوعل ها کاملا سلقیه ای هست و با احترام به هیوندای رای میدم . چون فکر میکنم طراحی زیباتری داره …

  30. sunmartin

    ۵ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    100% هیوندای آیونیک زیبا با قدرت با کیفیت خاص که اتفاقا پارسال بهمراه بی ام دبلیو هیبریدی به فینال رسید و اول شد
    کاش و صد کاش که ایونیک به ایران با تعرفه صفر وارد میشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا