در ادامهٔ برگزاری دور دوم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابتهای خودرویی پدال، امروز برای دومین بار نوبت به گروه کراساوورهای متوسط رسیده است. کلاسی که در نخستین دوئل آن، فورد اج به مصاف نیسان مورانو رفت. در این رقابت مجموعاً ۱۷۳۹ رأی به ثبت رسید که سهم اج از این میزان ۹۴۹ رأی و مورانو ۷۹۰ رأی است. بدین ترتیب در این دوئل شاهد رقابت نسبتاً نزدیکی بودهایم اما بااینوجود اج توانست با کسب ۵۴ درصد از کل آرا پیروز شده و مورانو را از گردونهٔ رقابتها خارج کند. امروز اما در دومین دوئل از گروه کراساوورهای متوسط، جیپ چروکی رودرروی هیوندای سانتافه قرار گرفته است.
جیپ چروکی
جیپ چروکی در آغاز تولدش خودرویی کاملاً متفاوت با نمونهٔ امروزی بود. نسل اول این ماشین بر اساس جیپ واگنییر ساخته شده بود و با کد SJ برای اولین بار در سال ۱۹۷۴ معرفی شد. چروکی فقط بهصورت یک SUV دودر تولید میشد و بسیار به واگنییر شباهت داشت بهگونهای که در اصل نسخهٔ دودر واگنییر محسوب میشد. تولید نسل نخست چروکی تا سال ۱۹۸۳ ادامه یافت تا اینکه سال بعد نسل دوم با کد XJ به بازار آمد. البته این نسل فاقد ساختار سنتی بدنه روی شاسی بود. نسلهای سوم و چهارم چروکی نیز به ترتیب با کدهای KJ و KK در سالهای ۲۰۰۱ و ۲۰۰۷ معرفی شدند اما نام آنها در این دو نسل به لیبرتی تغییر پیدا کرد. سرانجام جیپ نسل کنونی یا پنجم این خودرو را که حالا تقریباً به یک کراساوور تبدیل شده بود، با کد KL در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۳ رونمایی نمود و دوباره از همان نام چروکی برای آن استفاده کرد. این نسل از چروکی با چراغهای جلو دوقسمتی، طراحی غیرمتعارفی دارد که در ابتدا با انتقاداتی هم مواجه شد. به همین دلیل جیپ در حال آمادهسازی نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ آن است که بهاحتمالزیاد از چراغهای جلوی معمولتری در آن استفاده شده است. برای این کراساوور آمریکایی چندین پیشرانهٔ مختلف ارائه میشود که ما برای تناسب با رقیب کرهای موتور ۲.۴ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی بنزینی آنرا در نظر گرفتهایم. این موتور ۱۸۵ اسب بخار قدرت و ۲۳۲ نیوتن متر گشتاور دارد که توسط یک گیربکس مدرن ۹ سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل میگردد. علیرغم اینکه چروکی یک کراساوور محسوب میشود اما همانطور که از یک جیپ انتظار میرود تواناییهای آفرود مناسبی دارد که تقریباً از اکثر خودروهای این کلاس بالاتر است.
هیوندای سانتافه
سانتافه کراساوور میان اندازهٔ هیوندای است که برای نخستین بار در سال ۲۰۰۰ معرفی شد و اولین کراساوور/SUV هیوندای محسوب میشود. نسل دوم سانتافه نیز در نمایشگاه دیترویت ۲۰۰۶ رونمایی شد و تا سال ۲۰۱۲ روی خط تولید قرار داشت. البته این نسل همچنان در چین در حال تولید است. نسل کنونی این کراساوور کرهای، نسل سوم محسوب میشود که در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۲ رونمایی شد. این نسل که از طراحی کاملاً متحولشدهای بهره میبرد، برخلاف نسلهای قبلی، در دو نسخهٔ معمولی پنجنفره و هفتنفره تولید میشود که دومی گرند سانتافه نام داشته و در اصل جایگزین مدل وراکروز شده است. این مدل در نمای عقبی با سانتافهٔ معمولی متفاوت است. نسل کنونی سانتافه در سال ۲۰۱۵ نیز فیسلیفتی را تجربه نمود که با مدل ۲۰۱۶ به بازار آمد. تقریباً هر سه نسل این کراساوور کرهای در کشورمان حضور داشتهاند اما نسل اول آن در تعدادی بسیار محدودی به کشور وارد شد درحالیکه نسل سوم که توسط آسان موتور در ایران عرضه میشود یکی از پرفروشترین خودروهای وارداتی بازار است. البته در کشورمان فقط نسخهٔ معمولی سانتافه عرضه میشود و خبری از گرند سانتافه نیست. در این دوئل هم نسخهٔ معمولی شرکت کرده است که فقط با پیشرانههای چهار سیلندر عرضه میگردد درحالیکه برای گرند سانتافه موتور V6 هم قابل انتخاب است. سانتافهٔ موردبررسی ما مجهز به یک موتور ۲.۴ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی است که ۱۸۵ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور دارد؛ بنابراین مشخصات فنی این کراساوور کرهای بسیار به رقیب آمریکایی نزدیک است اما از لحاظ تواناییهای آفرود، سانتافه در برابر چروکی حرفی برای گفتن ندارد.
مشخصات فنی
هیوندای سانتافه | جیپ چروکی | |
پیشرانه | ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر | ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر |
تنفس | طبیعی | طبیعی |
قدرت | ۱۸۵ اسب بخار | ۱۸۵ اسب بخار |
گشتاور | ۲۴۰ نیوتن متر | ۲۳۲ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک | ۹ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | ۱۰.۱ ثانیه | ۱۰.۱ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۶.۹ ثانیه | ۱۷.۱ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۱۰ کیلومتر/ساعت | ۱۹۶ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۰.۷ لیتر (ترکیبی) | ۱۰.۲ لیتر (ترکیبی) |
وزن | ۱۷۲۰ کیلوگرم | ۱۷۹۳ کیلوگرم |
طول | ۴.۷۰ متر | ۴.۶۲ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۷۰ متر | ۲.۷۰ متر |
قیمت پایه | ۲۶,۲۴۵ دلار | ۲۴,۷۹۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=9765723]
مصطفی
۲۱ خرداد ۱۳۹۶با چراغای جلوی جیپ حال نکردم
(ali(CHEVY NOVA
۲۱ خرداد ۱۳۹۶چروکى جدید هىچ شباهتى به مدلهاى گذشته نداره
چروکى در نسل اولش با انواع موتورهاى 8 سىلندر اسمال و بىگ بلاک عرضه مىشد و موتورهاى درش بکار مىرفت که در چلنجر و باراکودا بود و ىه افرودر کاملا قوى بود
اما نسل جدید چروکى هىچ شباهتى به اون مدلها نداره
اما من به جىپ راى مىدم
(ali(CHEVY NOVA
۲۱ خرداد ۱۳۹۶یه تارىخچه از چروکى بگم برا رفقاى امریکایی بازم
رفقا چروکى سال 1974 توسط amc معرفى شد
هدف از ساخت چروکى ىه محصول جوان پسند بود که هم اسپرت باشه و هم افرودر
چروکى با موتورهاى 6 سىلندر 258 که تو ایران رو سىمرغ و اهو نصب شده بود تا موتور 360 و 401 هم عرضه شد
موتور 360 رو محصولاتى چون چلنجر. باراکوده. Amc جاولىن و……… که محصولاتى اسپرت بودن نصب مىشد
موتور 401 رو ىه سرى مدلهاى سفارشى استفاده مىشد
موتور 401 از موتورهاى بىگ بلاک amc بود که تواىن مدل استفاده مىشد
چروکى براى مقاصد افرود هم بود برا همین کمک دنده هم داشت و برخلاف افرودرهاى همدوره ى خودش فعال کردن کمک دنده از داخل اطاق بود و فقط رنجرور اىن خصوصىت رو داشت با جىپ
چروکى در نسلهاى بعد ابعادش کوچکتر شد و موتور 4 هم بهش اضافه شد
بنظرم بهترىن مدل چروکى مدلهاى 74 و 92 بودن
Reza.M
۲۱ خرداد ۱۳۹۶ینی دیگه حالم از سانتافه به هم می خوره…از پراید بیشتر می بینمش…نمی دونمم چیش از سورنتو بهتره؟؟
بی نام
۲۲ خرداد ۱۳۹۶جدا از بحث خز بودنش ، چون طراحی زیبایی داره ، خیلی ها استقبال میکنن . رای من بین این دو ، سانتافه ست .
he
۲۴ خرداد ۱۳۹۶هیچ چیش
همه چیزش مثل سورنتو هسته ولی سورنتو کیفیتش بیشتره و امکاناتش
amiR8
۲۱ خرداد ۱۳۹۶.
اتفاقا به نظر منم چراغ های جلوش اصلا جالب نیست.
مزیتی هم نسبت به سنتافه نداره
مصرفش یه کوچولو! کمتره اما از اون طرف سانتافه با وزن کمتر ، شقف سرعت بیشتر ، شتاب ثانویه ی بهتر جبران میکنه.
اختلاف قیمتشون هم خیلی کمه و حتی به 2000 دلار نمیرسه
از طرفی در نظرسنجی های کیفیت اولیه و قابلیت اعتماد جی دی پاور هیوندای امسال رتبه ی 5 رو در اختیار داشت و جیپ قبل از فیات به رتبه ی31 رسید .
پس من به هیوندای رای میدم.
amiR8
۲۱ خرداد ۱۳۹۶.
یکم بیشتر توضیح بدم که یه وقت سوء تفاهم نشه. یه کم بی دقتی کردم.
نظرسنجی کیفیت اولیه ی JD power سال 2016 :
//هیوندای سوم ( بعد از پورشه و کیا ) //
// جیپ پانزدهم //
نظرسنجی قابلیت اعتماد جی دی پاور سال 2017 :
// هیوندای ششم ( بعد از پورشه، بیوک ، لکسوس ، تویوتا ، مرسدس بنز ) //
جیپ سی و یکم ( قبل از فیات) //
شاهين
۲۱ خرداد ۱۳۹۶برای انتخاب بین یه اسب زیبای امریکایی و یه قاطر کره ای حتی نیازی نیست به جدول نگاه کرد.البته که جیپ انتخاب هر فرد ماشین بازه
Peyman
۲۱ خرداد ۱۳۹۶تا حالا سواره این مدل جیپ نشدین فک کنم،گرند چروکی آره عالیه ولی چروکی مسخرست
شما حتی به چیزی که سوار نشدین هم اینجوری با تعصب نظر میدین
Jast bentley continental
۲۱ خرداد ۱۳۹۶داداش تو هیچی از ماشین نمی دونی به سانتافه به چه جرئتی میگی قاطر سانتافه اولا کیفیتش خیلی از این جیپ بهتره و ظاهرشم خیلی قشنگتره ( به نظرم قاطر بیشتر شبیه چروکی تا سانتافه )هیوندا رو دست کم نگیر من مطمئنم هیوندا همه چیش از این بهتره و به نظرم این ماشین جیپ واقعا ابرو ریزیه با اون قیافش.
Amir
۲۲ خرداد ۱۳۹۶رفیق یه لطفی بکن هر موقع به حدی رسیدی که بتونی پشت فرمون همون قاطر کره ای بشینی و تستش کنی نظر بده مرسی?
آرش
۲۱ خرداد ۱۳۹۶میخواستم از نویسند ه های محترم سایت تقاضا کنم میزان ایمنی خودرو ها رو هم بنویسند چون برای خیلی ها موضوع مهمیه و همچنین خیلی در نتیجه رای گیری موثره و اگر ممکنه در قسمت مشخصات فنی نوشته بشه چون اکثرا با نگاه کردن به عکسا و مشخصات فنی رای میدن و توضیحاتو نمیخونن و همچنین مشخص بشه تست ایمنی مال کدوم شرکت ایمنی بوده مثلا ANCAP “C-NCAP “EURO NCAP “IIHS
حمیدرضا
۲۱ خرداد ۱۳۹۶اگر کسی عشق اپشن باشه سانتافه و گرنه جیپ هم ارزون تره هم از لحاظ انتقال قدرت و توانایی ها مدرن تر قیمتشم کمتره انتخاب من جیپ
آریا
۲۱ خرداد ۱۳۹۶تو خود آمریکا فروش سانتافه از چروکی بیشتره.
فقط تویوتا و هوندا
۲۱ خرداد ۱۳۹۶اطلاعات غلط نده عزیز من. من نمیدونم اینا که لایک دادن نمیتونن برن دو ثانیه سرچ کنن ببینن واقعیت چیه؟؟ هرچیزی کسی بگه رو هوا قبول میکنید؟؟ عجیبه واقعاً
محض اطلاعت دوست عزیز چروکی فروشش بیشتره از سانتافه تو آمریکا. جیپ چروکی تو سال 2016، حدود 200 هزار تا فروخت تو آمریکا درحالیکه سانتافه حدود 130 هزارتا. آمار سال های قبلش هم هست تو این سایت میتونید نگاه کنید.
من مثل شما رو هوا حرف نمیزنم. سند در لینک زیر:
http://www.goodcarbadcar.net/2017/01/2016-usa-25-best-selling-suvs-crossovers.html
Achtung
۲۱ خرداد ۱۳۹۶در اینکه جیپ چروکی از سانتافه سرتره هیچ شکی نیست اما اینکه تو آمریکا چی بیشتر میخرن دلیل خوب بودنش نیست تو آمریکا هات داگ زیاد میخورن دلیل نمشیه از قرمه سبزی بهتر باشه یا اینکه اگر اونجا تویوتا میخرن از فولکس واگن بهتر باشه
فقط تویوتا و هوندا
۲۱ خرداد ۱۳۹۶کسی نگفت کدوم ماشین بهتره با بدتر. صرفا آمار فروش رو عرض کردم
جی تی ۸۶
۲۱ خرداد ۱۳۹۶الان هر دو خودرو کاملاً برابرند در رای ها واسه همین از پدالی های عزیز میخوام لطفاً لطفاً لطفااااااا تعصبتون رو نسبت به خودرو های آمریکایی که هیچوقت قرار نیست به خیابون هامون بیان نگه ندارید
لطفااااااا یادتون بیارید همین سانتافه با قیمت متوسط چه اندازه از آپشن های لوکس رو برامون با خودش آورد
خب چروکی توانایی هایش آفرود خیییلیییی بیشتری نسبت به سانتافه داره چون جیپه و اگر غیر از این بود جای تعجب داشت
اما حالا که قراره هیییچوقت به ایران نیاد پس به دردی نمیخوری قابلیت هاش لطفاً نزارید حق سانتافه که اینهمه کنارمون بوده پایمال شه
BENZ&BMW
۲۱ خرداد ۱۳۹۶ببخشید جسد جسارت ندارم ولی این سانتافه ای که شما میگی اینهمه کنارمون بوده!! حقش پایمال نشه،اینهمه بودنش واسه شما سودی داشته ؟
amin
۲۱ خرداد ۱۳۹۶سانتافه ۲۴۰ میلیونی قیمتش متوسطه؟؟؟؟
یاسین
۲۱ خرداد ۱۳۹۶ما ممنونیم از سانتافه که اینهمه کنارمون سانتافه مرسی که هستی?
ROHAM
۲۱ خرداد ۱۳۹۶بحث اومدنش تو ایران نیست
همون طور هم که آخر متن اومده هدف شناخت برتری فنی خودروها نیست
هدف شناخت خودروی محبوب تره
و من جیپ رو بیشتر دوست دارم
Mehrdad
۲۱ خرداد ۱۳۹۶واقعا من از سانتافه ممنونم اینهمه سال کنار من بود وقتی زمین خوردم دستم رو گرفت وقتی مریض بودم کنار تختم بود منو برد حموم منو بزرگ کرد ممنونم سانتافه که هستی ????? ملت حالشون خوب نی جوری جوگیر شده انگار راجب مادربزرگش حرف میزنه جسارت نشه البته همه مادر بزرگا در قلب ما هستن ولی این یه آهن پاره کره آیه اینقدر احساسی برخود نکنید آدم خندش میگیره
amir
۲۱ خرداد ۱۳۹۶.
فعلا 10 ساله پراید کنار منه …. !!!!! ????
سعید(تهران)
۲۱ خرداد ۱۳۹۶برای من انتخاب آسون بود، جیپ
BENZ&BMW
۲۱ خرداد ۱۳۹۶صد درصد جیپ. خودروی آمریکایی کجا و خودروی کره ای کجا.!!!!
تمدن عرب
۲۱ خرداد ۱۳۹۶من به سانتافه رای دادم چون چروکی در کلاس سانتافه نیست و رقیب جدی توسان، اسپرتیج، اوتلندر، راو 4 هست و این دوئل کاملا اشتباه هست
امیر دهقان
۲۱ خرداد ۱۳۹۶این دو خودرو هردو در کلاس کراساوورهای متوسط قرار دارن و تقریباً رقیب همیدیگه محسوب میشن.
رقیب توسان و رافور هم جیپ کامپس هست.
sina
۲۱ خرداد ۱۳۹۶کلا تو هر دوئلی یا باس کلاسه مورد علاقه من باشه یا ماشین تا رای بدم. این دوئل و دوئل قبل این ویژگی رو نداشتن.
ایشالا ماشینی که بهتره انتخاب شه
مجید
۲۱ خرداد ۱۳۹۶برای من آفرود مهمه البته نه از نوع Extraim بلکه از نوع کاربردی و روزمره.من تو شمال زندگی میکنم و بعضی مواقع اهمیت این خاصیت بیشتر از جنوب و مناطق دیگه نباشه کمتر هم نیست.تجربه سواری هر دو رو دارم.سانتافه تو شهرمون و جیپ تو منطقه آزاد انزلی.با اینکه کیفیت جیپ به اندازه سانتافه نیست و حتی اونجا هم هیوندای بازار دست دو بهتری داره اما انتخاب من جیپ هست چون مرد روزهای سخته و برای من کاربردیه.
GTA
۲۱ خرداد ۱۳۹۶Extreme
amin
۲۱ خرداد ۱۳۹۶اصلا جیپ با سانتافه قابل مقایسه نیست،جیپ ماشین جنگه،یه دنیای دیگه داره این سلطان،جیپ بود که شاسی بلند رو به دنیا معرفی کرد
نت
۲۱ خرداد ۱۳۹۶زیباترین کراس اور جهان هست هیوندای سانتافه اسپرت.یکی از علتهایی که هیوندای سانتافه اسپرت پرفروشترین کراس اور جهان و ایران شناخته شده بخاطر طراحی داخلی و بیرونی زیبای این ماشین هست مخصوصا سقف سانروف بزرگش که تا صندلی عقب کشیده شده.شبا خواب هیوندای سانتافه اسپرت 2017 میبینم.رنگ مشکی سانتافه اسپرت مشکی قشنگه
فقط تویوتا و هوندا
۲۱ خرداد ۱۳۹۶پرفروش ترین کراس اور جهاااااان؟؟؟؟!!!! :))))))) واااااااااای خداااااااااااااا. خداوکیلی نه خداوکیلی این اطلاعات رو از کجا میارید؟؟
پرفروش ترین کراس اوورهای جهان هوندا CRV و تویوتا rav4 هستند که در سال ۲۰۱۶ به ترتیب ۷۵۰ هزارتا و ۷۲۷ هزارتا فروش داشتن.
سانتافه قاطی باقالیاس داداش. حتی جزو 10تای اول هم نیس و 338 هزارتا فروش داشته. حتی از نصف رتبه اول هم کمتر.
منبع: سایت focus2move
زیباترین کراس اوور جهان :))))))))) خوش باشی داداش با خواب هات :)))))
amiR8
۲۱ خرداد ۱۳۹۶این دوستمون عاشق گرنجور و سانتافست ??
Mohamad
۲۱ خرداد ۱۳۹۶عجب فروشی!
واقعا هوندا سالی 750 هزارتا CRV میفروشه؟!!
دمت گرم حال کردم
آمار راو4 هم جالب بود, خیلی حرفیه هوندا زده رو دست تویوتا! یکم عجیب بود
#ali.m#
۲۱ خرداد ۱۳۹۶zippo جان خودتی؟??درست شناختم؟
یاسین
۲۱ خرداد ۱۳۹۶خواب سانتافه میبینی ؟؟؟؟؟؟؟؟ ????
amiR8
۲۱ خرداد ۱۳۹۶.
بچه ها مواظب باشیم شوخی رو با مسخره کردن قاطی نکنیم
بعضی از کاربرای این سایت شاید هنوز نوجوان های زیر 15 سال باشن ، اینکه بیایم مسخره کنیم و تیکه بندازیم به اعتماد به نفس و احساساتشون لطمه میزنه.
شاید شنیدنش براتون عحیب باشه ، اما این تیکه انداختن و مسخره کردن ها اعصاب طرف مقابل رو گاهی اوقات خیلی خراب میکنه ، هر چقدر هم سنش کمتر باشه بیشتر عصبی میشه
چند روز پیش کافی نت بودم دیدم یکی از مشتری ها ، 13 سالش بود سر همین بحث ها در یک سایت دیگه قرمز شده بود و عصبانیت در چهرش موج می زد.
کاربری که ما مسخرش میکنیم ( هر کی که هست ، منظورم این دوستمون ” نت” نیست ) سر این مسخره شدن اگر عصبی بشه ، با پدرمـادرش دعوا کنه ، مشکلی براش پیش بیاد ، و …. مطمئن باشید ما هم مسئولیم
من از کاربرای این سایت که بالای 18 سال سن دارن خواهش میکنم مراعات بقیه رو بکنن و مسخرشون نکنن. چه بسا طرف سن و سالش خیلی کمتر از ما باشه و این مسخره شدن اعصابش رو به شدت خورد کنه ، یه کاری دست خودش بده یا از ما کینه به دل بگیره.
نمیخوام ژست نصیحت بگیرم ، اول از همه به خودم تذکر میدم ، یکم روش فکر کنید ، همه مثل ما نیستن ، بعضی ها از اینکه در صفحه ای که شاید 1000 بازدیدکننده داشته باشه ، جلوی این 1000 نفر توسط یک عده تحقیر و مسخره بشن خیلی ناراحت میشن.
نت
۲۱ خرداد ۱۳۹۶چراغ جلو و جلو پنجره جیپ خیلی زشته
#ali.m#
۲۱ خرداد ۱۳۹۶همین جلو پنجره نماد و اصالت جیپ حساب میشه.
نت
۲۱ خرداد ۱۳۹۶عشقم هیوندای گرنجور قبلی و هیوندای سانتافه اسپرت هست
GTA
۲۲ خرداد ۱۳۹۶این عشق الهیست :))) کره ایسم
swedish arrogant tiger
۲۱ خرداد ۱۳۹۶جیپ از هر نظر عالی هست مخصوصا بدلیل افرود بودن .ولی با چراغا جلوش اصلا حال نکردم به غیر از جلوش از سانتافه خوشگل تره
آرش آمریکایی
۲۱ خرداد ۱۳۹۶جیپ چروکی از معدود کراس اوور هایی هست که توی آفرود قابل اطمینانه
ما یه بار سوار هینودا توسان بودیم داشتیم با بچا میرفتیم یه جا پیک نیک
( اطراف بیضا نزدیک شیراز )
راهمون خاکی خیلی داشت تو هینودا خورد شدیم تا رسیدیم
در صورتی که ماشینای آمریکایی در همه حال شاسی نرمی دارن
#ali.m#
۲۱ خرداد ۱۳۹۶مشخصات ک تقریبا یکیه .
اما من به پدر این سبک ماشینا یعنی جیپ رای میدم .
یاسین
۲۱ خرداد ۱۳۹۶والا من تو این سگمنت عاشق مورانو بودم که حذفش کردین ? ولی جوانمردانه جنگید ?
بین سانتافه و چروکی راسیتش چروکی ماشین با اصالت تریه افرود بهتری داره البته سانتافه هم ماشین خوش اپشنیه به نسبت قیمتش طراحیشم فقط تو قسمت جلو از چروکی بهتره تازه چروکی قراره فیس لیفت بشه بزودی یعنی مسلما اگه الان بعد از فیس لیفت بود و جلو پنجره معمول جیپ رو داشت قیافه بهتری داشت در کل من تعصبی رو این دوتا برند ندارم ولی اگر الان قرار بود بین این دوتا یکیو انتخاب کنم چروکی رو انتخاب میکردم چون جیپ متخصص اینکاره
امیرحسین
۲۱ خرداد ۱۳۹۶از لحاظ اماری تقریبا برابر هست . و با توجه به اینکه من یک طرفدار غیر متعصب امریکایی هستم . به سانتافه رای میدم چون از طراحیش بیشتر لذت میبرم .
ali a
۲۱ خرداد ۱۳۹۶سانتافه بهتره..;کیفیت هیوندای از جیپ بیشتره .طراحی هم چه داخلی چه خارجی از جیپ بهتره. (با اینکه خیلی تو خیابونامون دیدیمش!). تو آمریکا هم سانتافه بیشتر از جیپ فروخته !..بعد ملت ما تو خیالاتشون ماشین امریکایی رو اخرت ماشین میدونن !!.جهان سوم هستیم دیگه..
یاسین
۲۱ خرداد ۱۳۹۶علی جان این اتفاقا جهان سوم جاییه که افراد بی منبع نظر شخصی خودشون رو بصورت حکم عمومی مطرح میکنن در سال 2016 بر طبق گزارش سایت http://www.goodcarbadcar.net
سانتافه رتبه 14 فروش رو داشته و جیپ های چروکی و گرند چروگی رتبه های 7 و 8 از لحاظ فروش رو دارن
Amir Machine
۲۱ خرداد ۱۳۹۶خوبه دوستمون اون بالا آمار فروش هر دو ماشین رو گذاشته و بازم این حرف غلط رو تکرار میکنی.
واقعاً حرف یاسین عزیز درمورد جهان سوم حقیقته.
ROHAM
۲۱ خرداد ۱۳۹۶OlllllllO
❤️❤️❤️
روزبه
۲۱ خرداد ۱۳۹۶رای من سانتافست چون خوشگلتره
آدم فضایی
۲۱ خرداد ۱۳۹۶هه کیفیت هیوندای از جیپ بهتره!
من از فضا اومدم هووووو هووووو
حمید ع
۲۱ خرداد ۱۳۹۶بعضیها واقعا تصمیمات عجیبی میگیرن.هیوندایی سال 2000اولین کراس اوور خودشو ساخت..اونم همه چیش برای میتسوبیشی بود..الان فک میکنین از جیپ بهتره!!!!
باور کنین بخاطر اینجور قضاوتهای بی انصافانتون تو آتش جهنم میسوزین.اصلا بخاطر همین انتخاباتهاست که زلزله میاد..سیل میاد..طوفان میاد!!!!
امین قاف
۲۱ خرداد ۱۳۹۶بدون کوچیکترین شکی جیپ
تازه قیمتش از سانتافه پایینتره ارزش خریدش خیلی خیلی بیشتره
Hj
۲۱ خرداد ۱۳۹۶از نظر کیفی طبق تست های معتبر جی دی پاور هیوندایی کیفیت به مراتب بالاتری از جیپ داره و طبق جدول هم سانتافه بهتره درکل ولی انتخاب من چروکی هستش چرا؟ چون به عنوان یه کره ای و امریکایی دوست امریکا رو ترجیح میدم واسه همین چروکی(نمیدونم اگه پشت جفتشون بشینم شاید نظرم عوض شه اما پشت مانیتور از روی علاقه چروکی❤️❤️)
كوروش
۲۱ خرداد ۱۳۹۶با سلام و احترام
هیوندائى سانتافه اسپرت ؛ یک کپى ماهرانه و موفق از خودروى کراس اوور
موفق فورد اج ؛ شرکت فورد موتورز ایالات متحده آمریکا مى باشد و امسال با نظارت آقاى پیتر شرایرر آلمانى مدیر عامل کیا موتورز و سرطراح ارشد کنسرسیوم کیا-هیوندائى از نسل جدید آن به زودى پرده بردارى
خواهد شد .
رافال M
۲۲ خرداد ۱۳۹۶چروکی جیپ بهتره
قیمت کمتر-مصرف کمتر-عملکرد چهارچرخ محرک بهتر(احتمالن)
ولی سانتافه چهره بهتر و تو ایران قطعات یدکی به اندازه کافی و قیمت مناسب
محسن
۲۲ خرداد ۱۳۹۶من هم تو نمایشگاه کار می کنم مشتری میاد کلی ماشین تویو تا میتسو نیسان و …. نشون میدم 6 ساعت بالا – پائین طرف میره دور میزنه . آخر سر هم میگه خیلی ممنون همون سانتافه رو می خوام.منم دارم پدر رو راضی می کنم یه دونه سانتافه بگیره کمی کسری داره دعا کنید جور شه -سانتافه محشره بیخود نیست همه بازارها رو قبضه کرده
نت
۲۲ خرداد ۱۳۹۶ابرو و اعتبار شرکت هیوندای گرنجور قبلی و سانتافه اسپرت هست.محسن نظرت جالب بود.ارزوی هر ایرانی اینه که سانتافه اسپرت یا گرنجور بخره
محمد علی
۲۳ خرداد ۱۳۹۶واقعا چیرو با چی قیاس کردین آخه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!