مزداهیوندای

دوئل مزدا 3 و هیوندای الانترا

قطار رقابت‌های خودرویی پدال امروز به ایستگاه سدان‌های کامپکت رسیده است. کلاسی که در دوئل قبلی آن میتسوبیشی لنسر و کیا سراتو رودرروی یکدیگر قرار گرفتند. در این نبرد مجموعاً طی هردو نظرسنجی تعداد ۲۳۴۳ رأی به ثبت رسید که لنسر توانست با کسب ۱۷۵۲ عدد از آن‌ها یا به عبارتی ۷۴ درصد از کل آرا، با قاطعیت بر رقیب کره‌ای پیروز شده و راهی مرحلۀ بعد گردد. این در حالی است که سهم سراتو از این آرا تنها ۵۹۱ رأی بوده است. امروز نیز در سومین دوئل گروه سدان‌های کامپکت، دو سدان ژاپنی و کره‌ای به مصاف یکدیگر رفته‌اند که هردو در سابقه‌ای طولانی در کشورمان برخوردارند و برای ما ایرانیان کاملاً شناخته‌شده هستند. این دو رقیب عبارت‌اند از مزدا ۳ و هیوندای الانترا.

مزدا ۳

هیوندای الانترا

میتسوبیشی لنسر

کیا سراتو

؟

میتسوبیشی لنسر

رنو مگان

تویوتا کرولا

سوبارو ایمپرزا

فولکس‌واگن جتا

؟

؟

شورلت کروز

نیسان سنترا

پژو ۴۰۸

ام‌جی GT

شورلت کروز

؟

سئات تولدو

فیات تیپو

اشکودا اکتاویا

هوندا سیویک

؟

؟

مزدا ۳

شاید مزدا ۳ خود به‌تنهایی سابقهٔ چندانی نداشته باشد اما این خودرو در اصل جایگزین مدل ۳۲۳ (با نام دیگر فامیلیا) محسوب می‌شود که پیشینهٔ آن به سال ۱۹۶۳ بازمی‌گردد؛ اما پس از تغییر شیوهٔ نام‌گذاری مزدا، در اکتبر سال ۲۰۰۳ اولین نسل مدل ۳ به‌عنوان جایگزین یا نسل جدید ۳۲۳ در ژاپن رونمایی شد. نسل اول این خودروی کامپکت ژاپنی در دو نسخهٔ سدان و هاچ‌بک توسط مزدا تا ژانویهٔ سال ۲۰۰۹ به تولید رسید اما تولید آن تا سال ۲۰۱۰ در ایران، تا ۲۰۱۳ در چین و تا ۲۰۱۴ در کلمبیا ادامه داشت. این در حالی بود که نسل دوم مزدا ۳ در اکتبر سال ۲۰۰۸ رونمایی شد. این نسل نیز تا سال ۲۰۱۳ به تولید رسید تا اینکه در ژوئن همین سال نوبت به نسل کنونی یا سوم رسید که این نسل هم مانند قبل در دو نسخهٔ هاچ‌بک و سدان تولید می‌شود. طراحی این نسل طبق زبان طراحی جدید مزدا شکل گرفته که Kodo نام داشته و برای اولین بار در نسل سوم مدل ۶ و نسل اول کراس‌اوور CX-5 معرفی شد. همچنین نسل سوم مزدا ۳ به‌تازگی برای سال ۲۰۱۷ فیس‌لیفتی را تجربه کرده که طی آن تغییراتی جزئی در آن اعمال شده است. این خودرو و سلفش ۳۲۳ در کشورمان هم پیشینهٔ قابل‌توجهی دارند به‌گونه‌ای که نسل‌های هفتم و هشتم ۳۲۳ و اول و دوم ۳ توسط گروه بهمن در ایران تولید شدند و حتی علیرغم معرفی نسل سوم مزدا ۳، تولید نسل قبلی آن همچنان در کشورمان ادامه دارد. نسل سوم مزدا ۳ اما با پیشرانه‌های مختلف بنزینی و دیزلی در بازارهای جهانی عرضه می‌گردد که همگی از سری موتورهای اسکای‌اکتیو مزدا هستند. این خودرو در دوئل ما با پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر بنزینی تنفس طبیعی خود شرکت کرده است که ۱۵۵ اسب بخار قدرت و ۲۰۳ نیوتن متر گشتاور دارد. برای انتقال این نیرو به چرخ‌های جلو نیز دو گیربکس شش سرعتهٔ دستی و شش سرعتهٔ اتوماتیک در نظر گرفته شده است.

هیوندای الانترا

الانترا به‌عنوان سدان کامپکت هیوندای برای اولین بار در اکتبر سال ۱۹۹۰ معرفی شد. این خودرو که روی پلت‌فرم میتسوبیشی ساخته شده بود تا سال ۱۹۹۵ به تولید رسید و سپس با نسل دوم جایگزین شد. از این نسل به بعد، الانترا در برخی بازارها با نام آوانته هم عرضه گردید. بدین ترتیب طی سال‌های بعد نسل‌های مختلف الانترا یکی پس از دیگری به تولید رسیدند تا اینکه سرانجام نوبت به نسل کنونی یا ششم رسید که برای اولین بار در سال ۲۰۱۵ در خانه‌اش کرهٔ جنوبی رونمایی شد. البته تولید نسل قبلی این سدان کره‌ای همچنین در چین ادامه دارد درحالی‌که نسل چهارم آن نیز تا همین امسال در این کشور تولید می‌شد. همچنین در نسل پنجم، برای اولین بار نسخهٔ کوپهٔ الانترا هم تولید شد ولی در نسل فعلی خبری از آن نیست و فقط به‌صورت سدان تولید می‌شود. هیوندای الانترا نیز مانند مزدا ۳، از سابقه‌ای طولانی در کشورمان برخوردار است به‌گونه‌ای که از نسل اول در ایران حضور داشته و تقریباً تمامی نسل‌های آن (به‌جز نسل چهارم) در کشورمان عرضه شده‌اند. پس اینکه نسل‌های اول و دوم این خودرو به‌صورت وارداتی در تعدادی محدود در ایران عرضه شدند، کرمان‌خودرو اقدام به مونتاژ نسل سوم آن با نام آوانته نمود. سپس بعد از قطع همکاری کرمان‌خودرو با هیوندای و ایجاد وقفه‌ای چندساله در حضور این خودرو در ایران، نسل پنجم آن به‌صورت وارداتی توسط آسان ‌موتور راهی کشورمان شد و به‌تازگی پس از برقراری دوبارهٔ رابطهٔ کرمان‌خودرو با هیوندای، نسل ششم این سدان کره‌ای نیز فعلاً به‌صورت وارداتی در کشور عرضه می‌گردد. الانترا نیز مانند رقیب ژاپنی در بازارهای جهانی با موتورهای مختلفی عرضه می‌گردد که ما برای این رقابت موتور ۲ لیتری چهار سیلندر بنزینی تنفس طبیعی را انتخاب کرده‌ایم؛ یعنی همان نمونه‌ای که در کشورمان هم حضور دارد. البته مشخصات فنی این ماشین از سایت کارانددرایور گرفته شده که تفاوتی جزئی با مشخصات اعلامی کرمان‌خودرو دارد. درهرحال این موتور طبق اعلام کارانددرایور ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۱۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

مشخصات فنی

مزدا ۳

هیوندای الانترا

پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر ۲ لیتری ۴ سیلندر
تنفس طبیعی طبیعی
قدرت ۱۵۵ اسب بخار ۱۴۷ اسب بخار
گشتاور ۲۰۳ نیوتن متر ۱۸۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک ۶ سرعته اتوماتیک
محور محرک جلو جلو
شتاب صفرتاصد ۸ ثانیه ۸.۳ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۶.۲ ثانیه ۱۶.۴ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۱۲ کیلومتر/ساعت ۱۹۶ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۶.۹ لیتر (ترکیبی) ۷.۳ (ترکیبی)
وزن ۱۳۳۱ کیلوگرم ۱۳۲۱ کیلوگرم
طول ۴.۵۸ متر ۴.۵۷ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۷۰ متر ۲.۷۰ متر
حجم صندوق بار ۳۴۰ لیتر ۳۹۵ لیتر
قیمت پایه ۱۸,۷۲۰ دلار ۱۷,۹۸۵

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9792455]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷۱ دیدگاه‌ها

  1. مهمان

    ۲۹ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (28 ديدگاه)

    به نظرم تو این رقابت مزدا با اختلاف برنده…

    1. asa

      ۲۹ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (569 ديدگاه)

      سلام داش ونوم.
      چطوری رفیق آمریکایی بازم؟
      داداش اگه عیبی نداره ایدی تلگرام یا شماره ای که روش تلگرام داری رو بده میخوام باهات حرف بزنم.
      ممنون.

      1. سامان اذری

        ۲۹ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (3216 ديدگاه)

        این دوئل مشخصه که مزدا با اختلاف زیادی برنده میشه ِ
        ولی حیف که برند مزدا تو ایران افتاده دست بهمن
        ولی یه چیزی هم هست که اگه مزدا 3 جدید به ایران بیاد بازم ملت النترا رو بیشتر از مزدا 3 میخرند ???

        1. (ali(CHEVY NOVA

          ۲۹ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (7375 ديدگاه)

          این حرف سامان خىلى جالب و واقعى هستش
          ((ولی یه چیزی هم هست که اگه مزدا 3 جدید به ایران بیاد بازم ملت النترا رو بیشتر از مزدا 3 میخرند ))

        2. شاهين

          ۲۹ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (856 ديدگاه)

          روی کاغذ مینویسم و امضا میکنم برات که اگه نسل جدید مزدا ۳ با قیمت معقول و زیر ۱۴۵ تومن بیاد بازار خودروی ایران دچار تحول عجیبی میشه و نه تنها از النترا بیشتر میفروشه بلکه از مجموع سراتو و النترا و کرولا و …هم بیشتر میفروشه.مزدا ۳ سلطان بی رقیب این کلاس هست.واقعا ماشینیه که بهش احساس پیدا میکنید

        3. Raha

          ۱ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (288 ديدگاه)

          چراااااااااااااااااااااا؟؟؟؟؟؟؟؟

      2. رامتین

        ۲۹ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (3252 ديدگاه)

        آقا شاهین من حرفتو کاملا قبول دارم و معتقدم مزدا3 بشدت بهتر از النترا و سراتوست و بیشتر از اونها میفروشه. حتی براحتی کرولا را پشت سر میگذاره. اما من خودم اگه با قیمت زیر 145 بیاد شاید نرم سمتش. به دلیل اینکه توان موتور هیچ تغییری نکرده و همون 155 اسبه. النترا در نسخه اسپرت توان 200 اسب داره ولی خب خرید کره ای ریسکه. حتی مزدا6 هم هنوز روی موتور 2.5 لیتری 185 اسبیش پافشاری میکنه و بهبود نمیده. وقتشه مزدا3 هم توربو بزنه و بیاد روی 200 اسب. همونطورکه روی cx9 الان موتور توربو گذاشته که 245 اسبه. بشدت جالبه مزدا گفته از بنزین آشغال هم میشه استفاده کرد و فقط توانش میرسه به 227 اسب که بینهایت باز هم عالیه. خبرها حاکی از اینه قراره روی مزدا6 این موتور بیاد و شاید روی مزدا3. اگه روی مزدا3 بیاد از خریدارهاشم در غیراینصورت کمری2018 مدنظرمه گرچه خیلی گرونتره.

        1. شاهين

          ۲۹ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (856 ديدگاه)

          والا من احساس میکنم واسه سدان کامپکت حجم ۲۵۰۰ سیسی تنفس طبیعی کافیه.اما مزدا ۶ اگر ۲۵۰۰ توربو یا ۳۰۰۰ سی سی طبیعی بشه بهتره.ولی خب مزداست دیگه.با همین موتورا هم همیشه تو شهر تو مبحث شتاب اولیه لوله کرده تا ۱۰۰ میلیون گرونتر رو

      3. مهمان

        ۲۹ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (28 ديدگاه)

        سلام ، داش شرمنده اگه منظورت از ونوم منم ، من ونوم نیستم…

      4. بنزما

        ۲۹ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (505 ديدگاه)

        با این که المانی بازم ولی یه اعتراف دارم واسه همه دوستان مزدا 3 سلطان واقعا سلطانه تکرار نشدنیه
        فقط سیویک و گلف میتونن باهاش کل کل
        کنن

      5. ونوم اف ۵

        ۲۹ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (1274 ديدگاه)

        قربونت اسا جون اگه از علی شوی شماره داری از اون بگیر پدال شماره رو تایید نمیکنه

      6. ونوم اف ۵

        ۲۹ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (1274 ديدگاه)

        اسا جون علی شوی شمارت رو داره از اون بگیرم

        1. asa

          ۲۹ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (569 ديدگاه)

          اره داداش حتما.
          منتظرم.
          پیام بده

        2. asa

          ۲۹ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (569 ديدگاه)

          اره داداش حتما.
          منتظرم.
          پیام بده.

    2. E 36

      ۲۹ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (917 ديدگاه)

      مزدا داره لوله میکنه النترارو ، اصن ماشین ژاپنی بد نمیشه که اونم مزدا! شتاب ها تو جدول صحیحه واقعا؟

    3. محمد

      ۳۰ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      نتایج و درصد نظرسنجی تا همین الانو ببینید

      آخه گناه ما خریداران چیه که بهمن خودرو نمایندگی مزدا رو گرفته نه خودروهای جدیدشو وارد یا مونتاژ نمیکنه نه اجازه میده بقیه وارد یا مونتاژ کنن؟؟؟؟
      از کل نماینده بودن ماهی ۲ دستگاه مزدا ۳ قدیم مونتاژ میشه

    4. sunmartin

      ۳۰ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (1919 ديدگاه)

      البته نکته جالب اینجاس که این تنها نظر ژاپنی دوستان سایت پدال است و در تمام رنکینگ های واقعی و نظر سنجی های اصولی (از میان افرادی که کیا سراتو و میتسوبیشی لنسر داشتند) کیا سراتو با اختلاف فاحشی از مزدا 3 و میتسوبیشی پیشی گرفت و در مقام یالاتر ایستاد اما در این سایت نظرها طور دیگه ای است و در واقع اصلا در رنکینگ واقعی این تست ها هیچ تاثیری نداره حالا شما بیا بگو اصلا میتسو بیشی و یا مزدا به کل صنعت کره جنوبی ارجح است هیچ تاثیری در واقعیت انر نداره گو اینکه در تست الانترا و مزدا 3 من مزدا 3 برتر میبینم به چند دلیل:
      طراحی بسیار بهتر
      قدرت بیشتر
      گشتاور بهتر
      مصرف کمتر

  2. Ahmad

    ۲۹ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1171 ديدگاه)

    تا الان و چهاردهمین رای 100رای برای مزدا

    1. علي

      ۲۹ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (6 ديدگاه)

      من به شخصه عاشق (((هیوندای الانترا))) هستم . طراحی این ماشین بی نظیره . هر چی نگاهش میکنم سیر نمیشم و انگار به این راحتیها از مد نمیوفته . درسته اعتبار مزدا بیشتر ولی سرعت تکامل هیوندای مثال زدنی و بی رقیبه.الخصوص مدل النترا sport که با روح و روان هوادارنش بازی میکنه .
      با تچکر

    2. Moein

      ۲۹ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (74 ديدگاه)

      نمی دونم چرا ولی برخلاف اغلب کاربرا ی سایت من اصلا زبان طراحی جدید مزدا رو دوست ندارم.مخصوصا چراغ های جلوی کوچیک و خط شانه ای که شبیه دو تا سرعت گیره.

  3. فقط تویوتا و هوندا

    ۲۹ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (571 ديدگاه)

    برتری کاملا با مزدا 3 هستش. چه طراحی و چه فنی
    راستی من نمیدونم واسه چی آئودی رو اوردید تو این سگمنت. ماشین لوکس رو با غیر لوکس مقایسه نمیکنن والا. بعدشم همون اول انداختین به جون سیویک :(

    1. سامان اذری

      ۲۹ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (3216 ديدگاه)

      تا اونجایی که من میدونم و تو همین پدال هم هست
      شتاب النترا 10.2 هست ها

    2. sina

      ۲۹ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (2658 ديدگاه)

      ببین سیویک چی بوده که رفتن ائودی اوردن حذفش کنن :)

      1. Amir Schumacher

        ۲۹ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        با پوزش از دست اندر کاران سایت و تشکر به خاطر زحماتشون ولی بعضی وقت ها این دوئل ها خیلی مسخره و خنده‌دار می‌شه.
        مثل مقایسه ی ام۴ و‌ ماستنگ /-:
        سیویک و آ۳ اصلا در حد هم نیستن.
        از بین سیویک و آ۳ هر کدوم حذف بشه هیچ‌ اهمیتی نداره و بی انصافی در حق اون یکی دیگست چون اصلا این ۲ ماشین قابل مقایسه نیستن.

        1. امیر دهقان

          ۳۰ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (743 ديدگاه)

          درود دوست عزیز
          بارها گفته‌ایم که هدف ما در برگزاری این دوئل‌ها جلوگیری از ازدیاد بیش از حد کلاس‌ها است که حتی با وجود این هدف بازهم تعداد کلاس‌ها به 32 گروه مختلف رسید.
          بنابراین گاهی، فقط گاهی، ناچاراً مجبور میشیم ماشین‌های لوکس رو در برابر نمونه‌های غیرلوکس قرار بدیم که در اونجا هم حداکثر تلاش رو میکنیم که دو ماشین تا حد امکان نزدیک به هم باشن.
          مثلاً در مورد موستانگ و M4، هرچند یکی لوکس و دیگر غیرلوکسه ولی هردوی این ماشین‌ها تو کلاس کوپه‌های اسپرت قرار دارن و حتی توسط سایت‌های معتبری مثل موتورترند و کار مگزین، با هم مقایسه شدن چون در این ماشین‌ها در وهلۀ اول عملکرد اهمیت داره و موستانگ و M4 از این لحاظ نزدیک به یکدیگر هستن. بنابراین فکر نمیکنم الفاظ ((مسخره)) و ((خنده‌دار)) توصیف منصفانه‌ای از این دوئل باشه.
          اما در مورد حضور آئودی A3 تو گروه سدان‌های کامپکت، گفتۀ شما صحیحه و به همین دلیل شاید A3 رو از این گروه حذف کنیم و به همراه ماشین‌های دیگه‌ای مثل مرسدس بنز CLA، در گروه مجزایی به اسم سدان‌های کامپکت لوکس قرار بدیم.
          درهرحال، از توجه و همراهی شما و دیگر مخاطبین عزیز سپاسگزاریم و امیدواریم همچنان ما را از پیشنهادات و انتقادات خود جهت هرچه بهتر برگزار کردن این دوئل‌ها محروم نکنید.

        2. Amir Schumacher

          ۳۰ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          از شما متشکرم بابت این زحماتی که میکشید و هم چنین بابت انتقال A3 .
          بابت لفظ«مسخره» و «خنده‌دار» هم قبلا پوزش خواستم، بازم تکرار می‌کنم و به نظرم میشد از کلمات بهتری استفاده کرد.
          .
          آقای دهقان، افق دید و سطح فکر کارشناس موتورترند با ما کاربران پدال خیلی فرق میکنه. کارشناس موتور ترند سوار این ماشین ها میشه و با دید یک کارشناس از تمام جوانب بررسی می‌کنه ، تفاوت های یک ماشین لوکس با ماشین معمولی رو کاملا حس میکنه ، اما کاربرای سایت فقط با یک جدول نظر میدن و غیر از یک سری اعداد چیز دیگه ای از ماشین ها نمی‌دونن و یکی از مهم ترین اعدادی که توجه هر کسی رو جلب می‌کنه قیمته.
          در همون دوئل جنابعالی شاهد بودید بالای ۹۵ درصد کسایی که به ماستنگ رای دادن قیمت کمترش نسبت به ام۴ در تصمیم گیریشون مستقیما تاثیر گذار بود و از این ۹۵% ، حاضرم قسم بخورم نصفشون ماستنگ رو فقط به خاطر قیمت کمتر انتخاب کردن.
          در حالی که اختلاف قیمت بین یک برند لوکس و یک برند معمولی چیزی هست که «باید» وجود داشته باشه و هیچ امتیاز منفی برای ام۴ یا هر ماشین لوکس دیگه ای در قیاس با یک ماشین معمولی نیست.
          درسته هدف بررسی علاقمندی کاربران به یک ماشین هست اما همین شکست ب‌ام‌و ام۴ از ماستنگ واقعا بی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌انصافی در حق این ماشینه.
          لوکس بودن و غیر لوکس بودن یکی از ملاک های اصلی تقسیم بندی ماشین هست و شما نمیتونید این ۲ کلاس رو با هم قاطی کنید.
          درست مثل این میشه من بیام یک SUV مید سایز رو با یک کراس اوور ساب کامپکت مقایسه کنم و بعد کاربران به SUV مید سایز رأی بدن چون فضای بیشتری داره !
          اکثر کاربران این سایت من جمله خودم درک درستی از تفاوت های یک برند لوکس و معمولی ندارن و نمیتونن دلیل گرون بودن این ماشین ها رو درک کنند ، در نتیجه ارزون بودن ماستنگ نسبت به ام۴ رو یک مزیت مهم تلقی می‌کنند،بدون توجه به این نکته که ب‌ام‌و و فورد ، با ساخت ام۴ و ماستنگ دو طیف کاملا متفاوت از بازار رو هدف گرفتن.

          .
          بازم از شما ممنونم . شاد و تندرست باشید ‌

  4. Reza

    ۲۹ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (6 ديدگاه)

    تا این جای کار
    27 رای مزدا100%
    0رای هیوندایی0%
    خخخخخخ

  5. Reza

    ۲۹ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (25 ديدگاه)

    مزدا ۳‌جدید قرار نیست بیاد ایران؟
    واقعا ماشین خوبیه

    1. (ali(CHEVY NOVA

      ۲۹ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (7375 ديدگاه)

      تا الان نتایج راى به شدت با مزدا هستش
      مزدا 91 و هىوندا 5 تا راى اورده
      منم مزدا رو انتخاب کردم

  6. علیرضا

    ۲۹ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    النترا اصلن قابلیت مقایشه با مزدا 3 رو نداره باید خودروهای لول بالاتر هیوندا و کیا مقایسه شه

  7. #ali.m#

    ۲۹ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    مهارت مزدا در ساخت پیشرانه کاملا مشهوده .از مقایسه این دوتا میشه فهمید .

  8. Amir Schumacher

    ۲۹ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    از اولم بدون خوندن مقاله به مزدا رای میدادم اما وقتی مقاله رو خوندم و جدول رو نگاه کردم فهمیدم حتی یک دلیل برای انتخاب نکردن مزدا وجود نداره.
    آخه یه شرکت چقدر می‌تونه کاردرست باشه؟؟؟?

  9. Khan

    ۲۹ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (362 ديدگاه)

    فکر کنم رکورد قاطعیت رای رو بزنه

    1. شاهين

      ۲۹ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (856 ديدگاه)

      اره منم داشتم به همین فکر میکردم.احتمالا بیشترین اختلاف رای رو میاره

  10. محمدرضا

    ۲۹ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (211 ديدگاه)

    مزدا در کیفیت ، پیشرانه و دینامیک رانندگی برتری مشهود داره .

  11. فرزاد لاکچری

    ۲۹ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (119 ديدگاه)

    عکس اولو نگاه کنید چقدر جلوپنجره و چراغای این دو تا شبیه به هم هستن یه لحظه فکر کردم هردو تاش مزدا ۳ هستن
    رای من با اختلاف مزدا ۳ هستش

  12. Landscape

    ۲۹ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (174 ديدگاه)

    برای من خیلی جالبه با اینکه تعداد سراتو سواران در کشورمون خیلی زیاده
    و لنسر خیلی کم ولی لنسر دوئل برد من فکر نمی کردم لنسر برنده بشه

    1. فرهاد

      ۳۰ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (378 ديدگاه)

      داداش قیمت گذاری هم خیلی تاثیر داره خب
      در ضمن لنسرو با موتور 1800 وارد کردن
      و بازار دست دوم
      و خدمات پس از فروش
      همه ی اینا باعث میشه سراتو بیشتر بفروشه ولی دلیل به بهتر بودنش نیست
      هر چند سراتو هم واقعا ماشین بی آزاریه

  13. MAHDI . TUNING

    ۲۹ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1478 ديدگاه)

    دوئل قبلی با قاطعیت گفتم لنسر اینجا هم بدون شک میگم مزدا 3
    یکی از بهترین های این سگمنت مزدا 3 هست پس در انتخابش نباید شک کرد

  14. h

    ۲۹ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (434 ديدگاه)

    این قیمتی که پدال برای مزدا گفته برای بیسیک هست که حتی سیستم تهویه اتومات هم نداره و رینگ های فولادی زیرشه
    http://www.upsara.com/images/jxeo_2015-m3s-gx_38p.ts.1506172123287470.jpg
    http://www.upsara.com/images/m17w_2016-mazda-mazda3-coupe-hatchback-i-sport-4dr-hatchback-photo-8.png.jpg
    نسخه 1.6 لیتری که دیگه هیچ
    من به النترا رای میدم

  15. شاهين

    ۲۹ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (856 ديدگاه)

    جناب دهقان الان برای درک بهتر این جدول میپرسم.الان مثلا رقابت بعدی مزدا ۳ با لنسر میشه طبق جدول یا دوباره قرعه کشی میشه؟

    1. امیر دهقان

      ۲۹ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (743 ديدگاه)

      سلام شاهین عزیز
      هنوز شیوۀ تعیین دوئل‌های مرحلۀ بعدی بطور قطعی مشخص نشده اما احتمالاً با توجه به آرائی که هر ماشینِ برنده تو مرحلۀ اول کسب کرده، دوئل‌های مرحلۀ بعدی مشخص خواهد شد.
      یعنی مثلاً ماشینی که بیشترین رای رو تو مرحلۀ اول کسب کرده در برابر ماشینی با کمترین رای قرار میگیره.

      1. Landscape

        ۳۰ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (174 ديدگاه)

        آقا امیر فکر کنم شما باید Q2 رو هم تو کراس اورهای ساب کامپکتحذف کنی چون قیمت پایش خیلی از بقیه بیشتر هست تو سگمنت سدان کامپکت هم پیشنهاد من به جای A3 سئات تولدو یا ام جی جی تی هست

  16. احسان منیری

    ۲۹ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (5 ديدگاه)

    چرا بهمن خودرو مزدا ۳ قدیمی رو تولید میکنه خیلی بده ادم ۱۲۰ ملیون پول بده یه ماشین قدیمی سوار شه این مزدا ۳ یه خوش گله ۲۰۱۷یه

  17. نویدی

    ۲۹ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (409 ديدگاه)

    از نظر فنی و ظاهر قطعاً مزدا۳ برتره ولی النترا کابین و صندوق عقب جادارتری داره و ارتفاعش از سطح زمین کمی بیشتره…به نظر من همین دو دلیل باعث شده مردم ایران النترا رو به مزدا۳ ترجیح بدن.

    1. Amir Schumacher

      ۲۹ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      چیزایی که شما گفتی اتفاقا اهمیتشان از ۰/۳ ثانیه شتاب خیلی بیشتره ولی در مقایسه های پدال هیچ کس در موقعیت خرید نیست و فقط با توجه به جدول (تازه اگر خیلی به خودش زحمت بده و نخونده رای نده) انتخاب می‌کنن.
      وقتی الانترا این همه فروش داشته حتما یک سری برتری ها و شایستگی‌هایی داشته ولی خب این دوئل ها فقط ۱ چیز رو مشخص می‌کند و اون سلیقه ی کاربران هست و به هیچ عنوان ملاک برتری یک خودرو بر دیگری نیست.

      1. اميرحسين رادفر

        ۲۹ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (2 ديدگاه)

        دوست عزیز از این بالاى ۹۰٪‏ ارا قطعا بالاى ۷۰٪‏ مى فهمن همه چى عدد و رقم و شتاب نیست بحث اینه که شما اگه ۱ سال النترا رو سوار شى ضعف جلو بندیش و کیفیت پایین سوارى و کیفیت پایین کابین و ببینى دیگه هیچوقت نمیاى بگى ملت کور کورانه به خاطر .۳ ثانیه مزدایى و انتخاب مى کنن که طبق گفته همین پدال ایمن ترین خودرو هاى دنیا رو با کیفیت سوارى بالا و هندلینگ مثال زدنى و کیفیت فنى فوق العاده اى که همه خریداران مزدا راضى و ناراضى بهش اعتراف مى کنن تولید مى کنه

        1. Amir Schumacher

          ۲۹ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          دوست عزیز یکی از همون افرادی که مزدا رو انتخاب کردن خودم بودم.

          حرفم کلی بود . به این معنا که مقایسه های پدال صرفاً بیانگر سلیقه ی ماست و نه بیشتر از این چرا که اکثریت قریب به اتفاق کاربران تجربه ی سواری این ماشین ها به صورت همزمان (در یک نسل مشترک) رو ندارن و حتی اگر هم داشته باشن تحلیل جامع ، فنی و آگاهی یافتن از نقاط قوت و ضعف این ماشین ها چیزی نیست که با یک سواری حتی ۲ ساعته به دست بیاد، بلکه یک ذهن آشنا به رقبای این کلاس و تجربه ی مالکیت چند ساله نیاز داره.
          چیزی که ما ازش بی‌بهره ایم.

          منظورم این بود وگرنه اینجا برتری مزدا کاملا مشخصه و هیچ خدشه ای بهش وارد نیست.

    2. رضا

      ۲۹ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      نه داداش علت اینکه شاید شما النترا رو بیشتر میبینی اینه که مزدای سال ۲۰۱۰ رو دارن با قیمت النترای ۲۰۱۷ میدن دست ملت.وگرنه اگه نسل جدید مزدا بیاد که …

  18. میثم

    ۲۹ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (51 ديدگاه)

    این نسل جدید از مزدا 3 که هیچ،نسل های قبلش هم تو این مقایسه بود من نظرم مزدا 3 بود،نه به این خاطر که از الانترا بدم بیاد یا عاشق دلباخته مزدا باشم،به این دلیل که برای شخص من مکانیک خودرو حرف اول و آخر رو میزنه و با توجه به تجربه ام در داشتن این ماشین ها میگم تکنولوژی مکانیکی مزدا 15 سال از هیوندایی جلوتر هست،مزدا ماشینی هست که هیچ نقطه ضعفی نداره که خیلی به چشم بیاد،تجربه سواری مزدا قابل قیاس با الانترا یا سراتو نیست.

  19. E 36

    ۲۹ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (917 ديدگاه)

    دوستان لطفا چند سایت معتبر معرفی کنید که قیمت روز خودروهارو ( بین المللی ) درج کرده باشه ، تشکر

    1. Amir Schumacher

      ۲۹ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      یه سایتی هست به اسم edmunds
      خیلی کامله.
      یکی دیگه هم Caranddriver هست
      می‌تونی قیمت تایپ های مختلف ماشین ها با احتساب انواع آپشن ها رو حساب کنی

    2. فرشاد

      ۳۰ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      سایت drivearabia رو پیشنهاد میدم که قیمت خودروهای صفر و کارکرده کشورهای عربی منطقه رو درج میکنه.

  20. Anderiaski

    ۲۹ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (42 ديدگاه)

    از دید جهانی که هیچ ولی از دید داخل 100% هیوندا برنده مطلقه هم قیمت و مهمتر خدمات تو خوده خارجشم اگه آئودیو هیوندارو بزاری ولی آئودی خدمات خوب نداشته باشه هیوندا برندس هرچند اگر قیمتشونم یکی باشه.

    1. Amir Schumacher

      ۲۹ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      حتی اسم هیوندای رو کنار آئودی نیار که اعصابم به هم می‌ریزه … !!!
      آئودی گناه داره بی‌چاره .

  21. amin

    ۲۹ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1131 ديدگاه)

    انصافا النترا حتی از لحاظ طراحی هم حرفی در برابر زیبایی مزدا ندارد،اوج ظرافت و زیبایی به دور از اغراق های مرسوم خودروهای کره ای را میشود در مزدا دید،به عقیده من مزدا فارغ از بحث فنی طراحی فوق العاده زیبا و پخته ای دارد
    در مورد انتخاب بین النترا و مردا۳ بهمن موتور هم حقیقتا اگر پول داشتم مزدا۳ میخریدم نه النترا

  22. فرهاد

    ۲۹ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (378 ديدگاه)

    بدون خوندن حتی یه کلمه از متن و جدول
    رای من مزدا:)
    با احترام به الانترا اما من مزدا 3 نسل قبل هم از الانترا برتر میدونم

  23. رامتین

    ۲۹ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (3252 ديدگاه)

    دوستان چرا مزدا3 دیگه وارد نمیشه؟ نخواستیم مونتاژ کننو چرا اصلا وارد نمیشه؟؟
    میگن یه نظامی، بهمن را خریده و با مزدا مشکل داره!! چطور نیسان و تویوتا و هوندا الان در ایران هستن ولی مزدا دیگه نیست!!

  24. فيصل

    ۲۹ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (350 ديدگاه)

    اختلاف رای مزدا با النترا نشون میده کاربران پدال نماینده اکثریت ایران نیستن چون با وجود ارزونتر بودن مزدا میزان فروشش کمتر از النتراست گویا

    1. فرشاد

      ۳۰ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      چون مزدای تو ایران قدیمیه، دست مونتاژ کار داخلی تو کاره، نسبت به مدلای جدید النترا، شتاب کمتر، امکانات کمتر و مصرف سوخت بیشتری هم داره.

  25. فرشاد

    ۲۹ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    تو این کلاس ۱۰۰% سوبارو ایمپرزا رو انتخاب می‌کنم.

  26. شایان

    ۳۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (146 ديدگاه)

    اعداد و ارقام همه غلطه این عدد 148 اسب برا النترا برا موتور 1800 سی سی هستش نه 2000 تازه اگه شتابم اشتباهه اونیم که میره ماشین کره ای میخره منم ژاپنیا تو ایران از کره ای ها شکست خوردن کمری به اپتیما و سوناتا کرولا و لنسر و مزدا سه به سراتو و النترا تویوتا راو4 به سورنتو و سانتافه یه سری تو این سایت فقط بلدن شعار بدن ولی خودشون میرن کره ای میخرن چون میدونن ماشین به صرفه تریه

  27. سروش شیرازی

    ۳۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (77 ديدگاه)

    سه اصل مهم تو این دسته ماشینا :1>گشتاور
    2>مصرف سوخت
    3>اصطحلاک کم
    مزدا 3 برنده ی قاطع این دوئل هستش ،ماشینای ژاپنی گیربکس های عجیب قوی ای دارن،لامصب هیوندای میاد با 190 اسب بخار ،تویوتا میاد با 175 اسب بخار با گشتاور کمتر ولی تو شتاب کره ای میمونه(تازه وزن کره ای هم کمتره)

    1. فرشاد

      ۳۰ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      همیشه هم اینجوری نیست، مثلا کرولا ۲ لیتری ۱۴۳ اسبی و گشتاور ۱۸۶ نیوتن متری، در مقایسه با النترا ۱.۸ لیتری با ۱۴۸ اسب بخار قدرت و گشتاور ۱۷۸ نیوتن متر، ۲ دهم ثانیه شتاب اولیه کندتر، ۵ کیلومتر حداکثر سرعت کمتر و یک لیتر مصرف سوخت بیشتر داره.

  28. فرشاد

    ۳۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    این حجم از محبوبیت مزدا ۳ باورنکردنیه! تا الان که ۸:۳۰ صبحه، مزدا ۹۸% آرا رو به دست آورده!!!! ?

    1. Amir Schumacher

      ۳۰ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      ۹۱%

  29. ایمان

    ۳۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (258 ديدگاه)

    بی تردید مزدا یکی از بهترینهای این کلاسه.یه بی ام و ارزون قیمت

  30. سهيل

    ۱ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بچه ها من میخوام ماشین بخرم
    سرعت و کم صدا بودن و نرم بودن خیلی مهمه برام
    بین النترا و مزدا۳ موندم
    به نظرتون چی بخرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا