مزداهیوندای

دوئل مزدا CX-5 و هیوندای توسان

دارد. در دوئل قبلی این گروه فولکس‌واگن تیگوآن و سوبارو فورستر با یکدیگر به رقابت پرداختند که طی آن مجموعاً تعداد ۱۷۲۷ رأی به ثبت رسید. در این دوئل هرچند تیگوآن در نظرسنجی سایت عقب‌تر از فورستر بود اما با تکیه بر پیشتازی خود در نظرسنجی تلگرام توانست با کسب ۹۶۲ رأی و ۵۵ درصد از کل آراء بر رقیب ژاپنی با ۷۶۵ رأی پیروز گردد. حال امروز در ادامه در دوئل پنجم گروه کراس‌اوورهای کامپکت شاهد رقابت میان مزدا CX-5 و هیوندای توسان خواهیم بود.

دوئل مزدا CX-5 و هیوندای توسان

فولکس‌واگن تیگوآن

سوبارو فورستر

هیوندای توسان

مزدا CX-5

فولکس‌واگن تیگوآن

؟

ام‌جی GS

سیتروئن C5 ایرکراس

نیسان قشقایی

اوپل گرندلند

؟

؟

کیا اسپرتیج

هوندا CR-V

فورد اسکیپ

رنو کاجار

هوندا CR-V

رنو کاجار

اشکودا کاروک

پژو ۳۰۰۸

سئات آتکا

میتسوبیشی اکلیپس کراس

؟

؟

جیپ کامپس

تویوتا رافور

فولکس‌واگن گلف آلترک

سانگ‌یانگ کوراندو

جیپ کامپس

؟

جی‌ام‌سی تراین

جیپ چروکی

نیسان ایکس‌تریل

شورلت اکوئناکس

؟

؟

مزدا CX-5

در دوران شراکت مزدا و فورد، شریک ژاپنی بر اساس نسل اول فورد اسکیپ، کراس‌اوور کامپکتی بنام Tribute را معرفی نمود. این خودرو پس از مدل Navajo که آن‌هم نسخهٔ ری‌بج شدهٔ فورد اکسپلورر بود، دومین شاسی‌بلند مزدا محسوب می‌شد. Tribute در دو نسل تا سال ۲۰۱۱ به تولید رسید تا اینکه سرانجام مزدا در نمایشگاه توکیو ۲۰۱۱ کراس‌اوور جدید CX-5 را به‌عنوان جایگزینی برای Tribute معرفی نمود. این خودرو اولین محصول مزدا بود که زبان طراحی جدید آن بنام Kodo را معرفی کرد و اشتراکات فنی زیادی هم با سدان ۳ داشت. CX-5 تا پیش از معرفی کراس‌اوور ساب‌کامپکت CX-3 کوچک‌ترین کراس‌اوور مزدا محسوب می‌شد. نسل اول این ماشین تا امسال روی خط تولید بود درحالی‌که نسل دوم آن در نمایشگاه لس‌آنجلس ۲۰۱۶ رونمایی شد. نسل دوم CX-5 از لحاظ طراحی پیرو نسل قبلی خود بوده و از طراحی تکاملی سود می‌برد. این کراس‌اوور ژاپنی هم‌اکنون با سه پیشرانهٔ مختلف به بازار عرضه می‌شود که همگی از نوع چهار سیلندر بوده و از سری موتورهای اسکای‌اکتیو هستند. یکی از این پیشرانه‌ها دیزلی و دو موتور دیگر بنزینی هستند. موتور دیزلی ۲.۲ لیتر حجم دارد درحالی‌که موتورهای بنزینی از نوع ۲ لیتری و ۲.۵ لیتری هستند. ما در این رقابت قوی‌ترین پیشرانهٔ CX-5 را انتخاب کرده‌ایم که همان موتور ۲.۵ لیتری بنزینی تنفس طبیعی است. این پیشرانه ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد که برای انتقال آن گیربکس‌های شش سرعتهٔ دستی و شش سرعتهٔ اتوماتیک در نظر گرفته شده است. این گیربکس‌ها در حالت استاندارد نیرو را به چرخ‌های جلو و به‌صورت سفارشی به هر چهارچرخ انتقال می‌دهند. CX-5 سال گذشته با فروش بیش از ۱۱۲ هزار دستگاه در ایالات‌متحده، بیشترین فروش تاریخ خود در این کشور را ثبت نمود.

هیوندای توسان

در سال ۲۰۰۰ هیوندای با مدل سانتافه برای اولین بار به بخش کراس‌اوورها وارد شد. سپس در سال ۲۰۰۴ دومین عضو نیز به خانوادهٔ کراس‌اوورهای هیوندای اضافه شد که توسان نام داشت. این خودرو که کوچک‌تر از سانتافه بود و پایهٔ پلت‌فرم مشترکی با کیا اسپرتیج ساخته شده بود، در طراحی شباهت قابل‌توجهی به نسل اول برادر بزرگ‌تر خود داشت. سپس در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۰۹ نسل دوم توسان رونمایی گردید که در برخی بازارها با نام IX35 عرضه شد. نسل دوم توسان با تجربهٔ یک فیس‌لیفت تا سال ۲۰۱۵ روی خط تولید بود تا اینکه در فوریهٔ این سال نسل سوم این کراس‌اوور کره‌ای رونمایی شد. این نسل که پلت‌فرم مشترکی با هیوندای الانترا، هیوندای i30 و کیا اسپرتیج دارد و توسط پیتر شرایرر طراحی شده است، در طراحی خصوصاً در قسمت جلو تا حد زیادی از نسل سوم سانتافه تأثیر گرفته است. توسان هم‌اکنون با پنج پیشرانهٔ مختلف به بازار عرضه می‌شود که مانند مزدا CX-5 همگی چهار سیلندر هستند. از این موتورها دو نمونه دیزلی و سه نمونه بنزینی هستند اما تنها دو موتور بنزینی در ایالات‌متحده ارائه می‌شود. برای این دوئل ما پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر بنزینی توربوشارژ توسان را انتخاب کرده‌ایم که ۱۷۵ اسب بخار قدرت و ۲۶۵ نیوتن متر گشتاور دارد. برای انتقال نیروی این موتور یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه در نظر گرفته شده است. توسان در دو نسخهٔ دیفرانسیل جلو و چهارچرخ محرک به بازار عرضه می‌گردد و سال گذشته در ایالات‌متحده نزدیک به ۹۰ هزار دستگاه فروش داشته است. هر سه نسل هیوندای توسان در بازار ایران حضور داشته‌اند و هم‌اکنون نسل سوم آن با قیمت حدود ۲۰۰ میلیون تومان به بازار کشور عرضه می‌گردد.

 

 

مشخصات فنی

مزدا CX-5

هیوندای توسان

پیشرانه ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر
تنفس طبیعی توربوشارژ
قدرت ۱۹۰ اسب بخار ۱۷۵ اسب بخار
گشتاور ۲۵۰ نیوتن متر ۲۶۵ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفرتاصد ۸.۱ ثانیه ۷.۴ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۶.۳ ثانیه ۱۵.۹ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر/ساعت ۲۱۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۹ لیتر (ترکیبی) ۸.۴ (ترکیبی)
وزن ۱۶۶۸ کیلوگرم ۱۵۹۵ کیلوگرم
طول ۴.۵۵ متر ۴.۴۷ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۶۹ متر ۲.۶۷ متر
قیمت پایه ۲۴,۹۸۵ دلار ۲۳,۶۵۰ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9858705]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷۵ دیدگاه‌ها

  1. moein

    ۲ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (913 ديدگاه)

    وقتی مزدا هست ما بقی گزینه ها اصلا به چشمم نمیاد?

    1. شایان

      ۲ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (191 ديدگاه)

      مشخصات فنی و قیمت بقیه چیزا همه از برتری توسان حکایت میکنه
      به توسان رای دادم

      1. Khan

        ۲ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (362 ديدگاه)

        این یکی شیری است آدمخوار و آن یک آبکی !
        هردوتا شیرند، امّا این کجا و آن کجا ؟

        این شعر ایرج میرزا سرچ کن حتما بخونش

        موافقم 2
        مخالفم 1
        1. اعتمادیان

          ۲ آبان ۱۳۹۶
          سوابق: (261 ديدگاه)

          منظورتان شعر حضرت مولاناست :
          کار نیکان را قیاس از خود مگیر
          گرچه باشد در نوشتن شیر شیر
          آن یکی شیر است اندر بادیه
          آن دگر شیر است اندربادیه
          آن یکی شیراست کآدم می‌خورد
          وآن دگر شیر است کآدم می‌خورد

        2. Khan

          ۲ آبان ۱۳۹۶
          سوابق: (362 ديدگاه)

          نه خیر. شعر مولانا همونه که نوشتین. یه شعر دیگه هم ایرج میرزا داره این بیت وسط هاشه. یه خرده مشکل داشت واسه سایت واسه همین کامل نذاشتمش.

        3. شایان

          ۲ آبان ۱۳۹۶
          سوابق: (191 ديدگاه)

          این شیری که میگی بیشتر شبیه شیر پاستوریزست شیر نماد ابهت و قدرته اگه دنباله شیره واقعی هستی توصیه میکنم یه نگاهی به ماشینای آمریکایی بندازی

      2. رامتین

        ۲ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (3263 ديدگاه)

        کسی که بخواد صرفا از روس اعداد نتیجه بگیره مثل بچه کلاس اولی میمونه. سعی کن اطلاعاتتو بالا ببری.

        موافقم 1
        مخالفم 1
        1. شایان

          ۲ آبان ۱۳۹۶
          سوابق: (191 ديدگاه)

          ببین عزیز جان کسی که میره این ماشینارو میخره بیشتر از 5 سال ازش استفاده نمیکنه توی 5 سالم هیچ مشکلی براشون ایجاد نمیشه پس تفاوت توی جزییاته مثل شتاب قدرت قیمت و ظاهر به لحاظ خدمات هم چون هیوندای کمپانیه بزرگتریه خدماتش بهتره

        2. Behi

          ۳ آبان ۱۳۹۶
          سوابق: (177 ديدگاه)

          تو همه دوئلها با این طرز فکر رای میدی؟
          شرمنده اما قطعا خیر میری دنبال اعداد هر کدوم بیشتره به اون رای میدی اما این یکی چون کره ایه پس حتی اعداد بهتر هم باشه باس به رقیبش رای داد.?
          اینقد تعصب برا کالاهای خارجی خوب نیست.
          پ ن:طرفدار ماشینهای کره ای نیستم و از طراحی جدید هیوندایی خوشمم نمیاد.

          موافقم 1
          مخالفم 1
      3. علیx76

        ۲ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (1206 ديدگاه)

        باید توسان۲.۴ لیتری میاوردن تا نزدیک تر باشن

      4. فرامرز

        ۲ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (1597 ديدگاه)

        شتاب ۰ تا ۱۰۰ توسان ۸.۵ ثانیه هست. ۷.۴ واسه یه کراس اورهیوندای با ۱۷۵ اسب بخار قابل باور نیست!!!
        http://www.automobile-catalog.com/car/2017/2161235/hyundai_tucson_1_6t_eco_fwd.html

    2. شاهين

      ۲ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (856 ديدگاه)

      این مدل مزدا هم دقیقا از اون مزلاست که اگه بیاد تو ایران کار و کاسبیه خیلی از دوستان وارد کننده خودروهای کره ای و ژاپنیه برندهای دیگه رو شدیدا تحت تاثیر قرار میده.قطعا تو حیطه قیمت ۲۰۰ میلیون این ماشین با فیس جدید و موتور ۲.۵ لیتری مزدا بی رقیب میشه

    3. علی

      ۲ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (848 ديدگاه)

      قطعا به هیوندا رای میدم . ماشینش فوق العاده خوب در امده و قابل تحسینه و طراحیش عالیه .
      با تچکر

      1. سامیار

        ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (1 ديدگاه)

        قطعا مزدا cx 5 بهتر از توسان است همه چیزش از توسان بهتر است و ماشین های ژاپنی بهتر از کره ای ها است

        موافقم 1
        مخالفم 1
    4. آرمین

      ۲ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (343 ديدگاه)

      از لحاظ شتاب ،مصرف سوخت و قیمت توسان بهتره ولی از بقیه موارد مزدا عملکرد بهتری داره در نمای داخل و بیرون خودرو هم مزدا حرفهای بیشتری برای گفتن داره ولی این مسئله هم در نظر داشته باشین که ایرانی ها برای خودروهای ژاپنی و آلمانی تعصب خاصی دارن و این میتونه واقعا درست هم باشه چون واقعا دارن خوب کار میکنن مخصوصا دو برند هوندا و مزدا در سطح خودروهای اقتصادی دارن از طراحی های بروزی استفاده میکنن البته طرفداران تویوتا هم محترم هستن ولی این نکته هم مهمه که تویوتا یک برند محافظه کار میتونه لقب بگیره ولی داره کم کم جسورتر میشه و طراحی هاش زیباتر نمونش :کمری،سی اچ ار، راو فور و در کل داره خودشو به هوندا و مزدا میرسونه و یک موردی که برام خیلی عجیبه این که در کشورهایی که قیمت خودرو آزاده هست و تفاوت زیادی از لحاظ قیمت بین خودروهای ژاپنی و کره ای وجود نداره چطور مردم حاظر میشن از خوروهای کره ای خرید کنن واقعا کسی میتونه این سوالمو جواب بده ممنون میشم

      1. amin

        ۲ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (1131 ديدگاه)

        دلیل اش اینه که به عنوان مثال در بلژیک خودروی هیوندای توسان رو با اقساط ۷ ساله بدون کارمزد میفروشن و همراه با ۴ سال سرویس رایگان و ۳ بار تعویض رایگان لاستیک

    5. پیام اکرمی پور

      ۳ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (2138 ديدگاه)

      فعلا که مزدا گزینه ای مثل جنسیس نداره.اما مزدا در حد قد و قواره خودش خوبه.قیمت و تکنولوژی ماشیناش نسبتا در حد سوزوکی و میتسوبیشی هست.

      1. mps

        ۲ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (76 ديدگاه)

        از کجا رتبه بندی میکنی برای خودت اونوقت؟!برو جدول رنکینگ دوتا منبع معتبر مثل جی دی پاور رو ببین بعد نظر بده.مزدا فعلا رتبش از نیسانم بالاتره

  2. (Ali(Chevy Nova

    ۲ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (7387 ديدگاه)

    مزدا رو انتخاب مىکنم

  3. vahid 956

    ۲ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (474 ديدگاه)

    اون دوستمون که میگفت گرنجور نسل قبل و سانتافه اسپورت بهترین طراحی تاریخ رو دارن کجاست نمیخاد بیاد دوباره بگه؟ دلمون تنگ شده

    1. Amin

      ۲ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (91 ديدگاه)

      دیروز تو پست دوئل ائودی و لکسوس عرض کردن که طراحی a8 برگرفته شده از گرنجور هست??

    2. Mohammadreza

      ۲ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (870 ديدگاه)

      دوست عزیز شاید یکی طراحی گرنجور و سانتافه خیلی بدلش نشسته باشه و زیباترین ببینشون
      مثلا بنظر من LX وLS بهترین طراحی رو دارن و زیباترینه سگمنت خودشونن
      این دلیل نمیشه شما از کسی ایراد بگیری

      1. Mohammadreza

        ۲ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (870 ديدگاه)

        تازه طوری میگین کیا هیوندا که انگار خیلی دست کم میگیرینشون
        کیا هیوندا تو لیست هایی که حاصل نظرسنجی گسترده مالک ها در کشورهایی که حق انتخاب دارن همواره جز 6-7تای اول ان
        تو بعضی لیستی ها هم که اصلا بین سه تای اول حضور دارن
        در اکثر قریب به 100 درصد لیست ها هم رتبشون بالاتر از ائودیه با اینکه ائودی یه برند لوکس سازه
        و جالبه که تونظر سنجی پدال همیشه با اقتدار اخرن?
        نمیدونم ایرانیا چه پدر کشتگی با کره ای ها دارن. شاید بخاطر اینه که اینجا بازار ازاد نیست و بقیه برند ها حضور ندارن تا با مقایسه متوجه کیفیت بالای کره ای ها بشیم

  4. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    هر دو خودروهای خوبی هستن اما مزدا انتخاب جذاب‌تریه.
    در کل تو این سگمنت قشقایی و ۳۰۰۸ رو به بقیه ترجیح میدم.

  5. حسین

    ۲ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    باید در نظر سنجی به جای قشقایی ، ایکس تریل را قرار می دادید قشقایی یک سگمنت پائینتره

  6. سید مهران میرابوالقاسمی

    ۲ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (260 ديدگاه)

    اخه مگه میشه به غیراز مزدا به گزینه ی دیگه ای رای بدم. فقط مزدا.

  7. سياوش

    ۲ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (185 ديدگاه)

    اون بچه هایی که کلا تاکید به مندرجات تو جدول میکنن و فقط به جدول استناد دارن قاعدتا و انشاال… الان به توسان رای دادن دیگه نه؟؟؟؟

    یا فقط وقتی به نفعشون باشه هی جدول جدول میکنن؟؟؟؟؟

    1. Mohammadreza

      ۲ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (870 ديدگاه)

      یعنی شما جدولی که حاصل نظر سنجی چند صد هزار مالک این خودرو هاست رو قبول نداری و نظر سنجی اینجا رو که بیش از 90 درصد رای دهنده هاش بچه هایی ان که تا حالا فرمون دست نگرفتن رو قبول داری؟
      فدایی داری داداش

    2. Amir Schumacher

      ۳ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      .
      اون دوستان هر چی به نفعشون باشه همون معیار قرار میگیره.

      1. Amir Schumacher

        ۳ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        .
        من خودم به مزدا رای دادم.
        اما انتظار اینکه مردم ما اینقدر به ماشین کره ای حسادت کنن و بهش بگن اسباب بازی و … رو نداشتم.

        هیوندای و کیا دیگه باید چی کار کنن؟
        در لیست قابل اعتماد ترین ها که هستن … قیمتاشون هم که مناسبه… مشخصات فنی ماشین های جدیدشون هم که خیلی خوبه ، مثل همین توسان …

        ماشین کره ای هر چه قدر هم عالی و بی نظیر باشه در نظرسنجی های پدال در مقابل ژاپنی ها ، همیشه ی خدا تا ابدالدهر محکوم به شکست سنگینه !

        هر چند اصلا مهم نیست … ولی خب این کامنتای پرازنفرت نسبت به خودروسازی کره ی جنوبی برای خودتون زشته.

  8. مرصاد

    ۲ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (96 ديدگاه)

    رای من با احترام به طرفداران هیوندای، مزدا بود

    ولی خودمونیم؛ کی فکرشو میکرد هیوندای یه روزی به قدرتی برسه که با مزدا مقایسه بشه و تو جمع بزرگان باشه
    کجا اشتباه رفتیم که الان ما هنوز داریم پراید تولید میکنیم و اونا هم رده و رقیب ژاپنی ها شدند ؟

    1. شایان

      ۲ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (191 ديدگاه)

      الان به لحاظ بزرگی کارخونه ها حجم فروش تو بازاری بزرگ هیوندای جلوتره در ضمن مزدا برند چهارمه ژاپنه

  9. Hamid...Audi

    ۲ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (713 ديدگاه)

    مزدا ⁦❤️⁩

  10. هرمز

    ۲ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (22 ديدگاه)

    من به توسان رای دادم چون بنظرم طراحی خارجیش یه پله بالاتر از مزدا هست ولی از لحاظ طراحی داخلی مزدا بالاتره ،
    در مورد موتور در حال حاضر اکثر برندها روی موتور های توربو شارژر تمرکز کردن که در اینجا هم برتری موتور توسان به مزدا مشخصه ، همچنین مصرف سوخت ،
    بنظرم توسان در مملکت ما مورد در دسترس تری هست ، ولی برندهای مثل مزدا بیشتر دچار قیمت کاذب میشن

  11. amir

    ۲ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (238 ديدگاه)

    مطمیینا مزدا برنده میشه ولی خب من به خاطر مشخصات فنی بهتر به توسان رای میدم واقعا کره ایا پیشرفت سریع و بزرگی داشتن

    1. شاهين

      ۲ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (856 ديدگاه)

      مشخصات بهتر رو کاغذ یه موضوعیه و حس رانندگی و در عمل و واقعیت بحث چیز دیگریست

      1. #ali.m#

        ۲ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (1834 ديدگاه)

        موافقم

      2. شایان

        ۲ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (191 ديدگاه)

        پشت دوتاش نشستی؟

      3. سروش

        ۲ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (134 ديدگاه)

        مگه شما این دو خودرو رو تست کردین که میگین واقعیت با مشخصات فنی فرق داره ؟ بنظرم کسی که به مشخصات توجه میکنه باز بهتر از کسیه که فقط به برند توجه میکنه.
        بهترین کراس اورهای ساب کامپکت یو اس نیوز توسان سوم ، مزدا دوم
        https://cars.usnews.com/cars-trucks/best-affordable-compact-suvs
        کار اند درایور هر دوشون جز ۹ تای بهترینان.
        https://www.caranddriver.com/features/best-compact-suv-honda-cr-v-2017-10best-trucks-and-suvs

        1. شایان

          ۲ آبان ۱۳۹۶
          سوابق: (191 ديدگاه)

          اصلا جای بحث کردن نیست الان بگی مازراتی یا مزدا با هزار دلیل و مدرک بهت میگن مزدا الانم میگن مزدا بهتر از هیونداییه چون هنوز فکر میکنن سال 1990 ماشینای کره ای آشغالن

        2. سروش

          ۳ آبان ۱۳۹۶
          سوابق: (134 ديدگاه)

          ساب کامپکت اشتباه شد کامپکت کراس اور.

  12. Landscape

    ۲ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (174 ديدگاه)

    من با این cx5 خیلی حال میکنم مخصوصا با این رنگ قرمزش☺☺

  13. حمیدرضا

    ۲ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (2414 ديدگاه)

    مشخصات فنی و فیمت توسان بهتر بود به توسان رای میدم

  14. #ali.m#

    ۲ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1834 ديدگاه)

    معلومه دیکه مزدا?

  15. اعتمادیان

    ۲ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (261 ديدگاه)

    گرچه در نگاه اول و جدولی توسان برنده است ولی خود طرفداران هیوندای معترفند که بعد از یکی دو سال این خودروی ژاپنی است که شما رو از ناز مکانیکها بی نیاز میکنه .
    کم استهلاکی و دوام خودروهای ژاپنی سالهاست که به همه ثابت شده و هنوز خودروهای بالای 30 سال عمر در خیابانهای ما طنازی میکنند .

    1. شایان

      ۲ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (191 ديدگاه)

      دو هفته پیش سواره یه تویوتا یاریس 2015 با کارکرد 45هزار تا شدم داشبوردش فقظ صدا بود کیفیت متریالم خیلی پایین بود

      1. تاجیک

        ۱۲ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (33 ديدگاه)

        اقا شایان عزیز شما چرا تو هرپستی کامنت ضد ماشین های ژاپنی میزاری؟ چرا به نظر دیگران احترام نمیزاری؟ به نظرم که یه بچه دبستانی هستی باشه اصلا ماشین های امریکایی خدای ماشین هستند خوبه راضی شدی؟ ول کن دیگه مارو برو پی درس و مشقت

        1. شایان

          ۱۰ دی ۱۳۹۷
          سوابق: (191 ديدگاه)

          اینکه چون ژاپنیه حتما خوبه این حرف کاملا اشتباهه کاملا

  16. شاهين

    ۲ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (856 ديدگاه)

    پدال جان چرا تو عکس اصلی این دوعل از مزدا نسل قبل استفاده کردی؟ هم اینجا هم تلگرام

  17. amin

    ۲ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1131 ديدگاه)

    قطعا مزدا
    تو این چند روز که ژاپنی سوار میشم تازه متوجه تفاوت ها میشم

    1. شایان

      ۲ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (191 ديدگاه)

      حالا آمریکایی سوار شی میفهمی ژاپنی هم اسباب بازیه

      1. amin

        ۲ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (1131 ديدگاه)

        بله خب آلمانی ها و آمریکایی هم بالاترند حرفی نیست
        ولی الان که لنسر خریدم بسیار خوشحالم که سراتو سایپا و کره ای نخریدم و از انتخابم بینهایت راضی هستم،با اینکه روی کاغذ مشخصات لنسر ضعیفتر از سراتو هستش اما در عمل رانندگی با لنسر یه چیز دیگه است،یه فشم باهاش رفتم تو پیچ های جاده انگار یه دست از عقب ماشین رو گرفته و چسبونده بود به زمین،چسبندگی و هندلینگ و لذت رانندگیش اصلا قابل مقایسه با سراتو نیست

        1. #ali.m#

          ۲ آبان ۱۳۹۶
          سوابق: (1834 ديدگاه)

          داری عشق منو سوار میشی که?
          شک نکن بهترین انتخاب رو کردی
          هیچ کدوم ک گفتی بالا تر نیستن
          با این قیمت .
          تو این رنج بهترین هندلینگ و از نظر من بهترین طراحی رو داره .
          ففط باله عقب یادت نره .?

        2. شایان

          ۲ آبان ۱۳۹۶
          سوابق: (191 ديدگاه)

          اتفاقا من یه سراتو سایپا دارم نمیخوام بگم عالیه اما با توجه به پولی که دادم خوب چیزی گیرم اومده هماهنگی موتورگیربکس عالیه من نمیتونم در مورد لنسر نظر بدم چون پشتش نشستم بنظرم شما هم تا پشت سراتو نشستی نظر نده

        3. amin

          ۲ آبان ۱۳۹۶
          سوابق: (1131 ديدگاه)

          آقا شایان من حداقل ۱۰ تا سراتو کارکرده دیدم و تست کردم برای خرید ،کیش هم سراتو داره شرکت و سوار میشم،واقعا لنسر خیلی بالاتره،و جدای از بحث فنی کابین لنسر خیلی جادارتر از سراتو هستش و کلا ماشین یه سایز بزرگتر از سراتو است

  18. orangotan

    ۲ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (51 ديدگاه)

    طراحی مزدا cx_5 یه شاهکار هنریه

    1. شایان

      ۲ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (191 ديدگاه)

      یه لحظه فکر کردم داری در مورد مازراتی لوانته حرف میزنی

  19. آرمین

    ۲ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (79 ديدگاه)

    دو روزه cx5 خریدم از منطقه آزاد.فقط میتونم بگم فوق العادست.توسان ننشستم ولی اصلا قابل مقایسه با سانتافه نیست.شتاب فوق العاده ای داره به خصوص وقتی حالت اسپرت میزاری.شما عکس دنده دستی رو گذاشتین که حالت اسپرت نداره.در ضمن شتاب 0 تا 100 فکر میکنم 7.5 ثانیه باشه.

    1. orangotan

      ۲ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (51 ديدگاه)

      وقتی میگین مزدا cx_5 با سانتافه قابل مقایسه نیست، این جمله یعنی مزدای مورد نظر در حدی نیست که با سانتافه مقایسه بشه ????

      1. شاهين

        ۲ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (856 ديدگاه)

        orangotan جان ، فکر کنم شما تنها کسی هستی که این برداشت رو کردی.مزدا تکنولوژی های فوق العاده سنگینی داره.نمیشه اسباب بازی های کره ای رو باهاش مقایسه کرد.وقتی میگم تکنولوژی قطعا منظورم اتوپارک و سقف پاناروما نیست.منظور سیستم تعلیقیه که با ۱۱۰ تا بری تو پیچ ۵۵ درجه ماشینت آخ نمیگه

    2. احمد

      ۸ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (25 ديدگاه)

      آقا آرمین مدلی که شما گرفتین همین نسل جدید با فیس بسیار زیباست،یا نسل قدیمه؟ چون من سایت مزدا امارات چک کردم فقط نسل قبلی رو بجای مدل جدید معرفی کرده، گویا اصلا” فیس جدید واسه خلیج فارس ساخته نشده! از کسایی که تو دوبی معامله ماشین انجام میدن حتی پرسیدم اونها هم ندیدن.

  20. Mohsen

    ۲ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (77 ديدگاه)

    تو اکثر سایت ها شتاب 0 تا 60 مایل توسان رو 7.6 و 0 تا 100 کیلومتر رو 7.7 یا 7.8 زدن اینجا چرا 7.4 شده!!!!

  21. Pooriya_German_BMW

    ۲ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (584 ديدگاه)

    عذرخواهی تویوتا از آمریکا به‌دلیل فروش خودرو به ایران!
    . .
    شرکت تویوتا موتورز ژاپن از رگولاتور بازار اوراق بهادار آمریکا به‌دلیل فروش یک دستگاه خودروی تویوتا به سفارت ایران در هند توسط شعبه هندی این شرکت عذرخواهی کرد.

    به گزارش پایگاه خبری تلگراف، شرکت تویوتا موتورز ژاپن از رگولاتور بازار اوراق بهادار آمریکا به‌دلیل فروش یک دستگاه خودروی تویوتا به سفارت ایران در هند توسط شعبه هندی این شرکت عذرخواهی کرد.

    این خودرو توسط شرکت تویوتا کرلوسکار، موتور، شعبه شرکت تویوتا در هند، در سال مالی منتهی به 31 مارس 2017 فروخته شده است.

    از فوریه 2013، دولت آمریکا شرکت‌های آمریکایی و خارجی فعال در این کشور را از هرگونه معامله با ایران منع می‌کند. این تحریم‌های اقتصادی حتی بعد از تأیید پایبندی ایران به برجام توسط ترامپ در ماه جولای تداوم یافته است.

    بر اساس قوانین آمریکا، شرکت‌هایی که با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا همکاری دارند، باید هرگونه قرارداد و معامله‌ای را که بعد از 6 فوریه 2013 با نهادهای ایرانی منعقد کرده‌اند اعلام کنند.

    تویوتا در اظهاریه تقدیمی به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا اعلام کرده که فروش این خودروی تویوتا به سفارت ایران توسط شرکت هندی وابسته به تویوتا «حدود 2 میلیون ین، معادل تقریباً یک میلیون و 140 هزار روپیه درآمد ناخالص عاید این شرکت کرده و میزان سود خالص تویوتا از این معامله ناچیز بوده است. تویوتا معتقد است این معامله شرکت تویوتا و شرکت‌های تابعه آن را در معرض تحریم‌های آمریکا قرار نمی‌دهد». در این اظهاریه تأکید شده که تویوتا کرلوسکار قصد دارد فروش خودرو به سفارت ایران را متوقف کند
    منبع سایت ایران جیب.امروز دوم ابان نود وشش
    https://www.iranjib.ir/shownews/42341

    خبر شوکه اور بود..چرا اخه؟؟حتی فروش یک دستگاه خودرو؟؟
    عاشقان سینه چاک تویوتا کجا هستند؟؟؟؟
    تویوتا مارو آدم حساب نمیکنه بعد اینجا واسش سر و دست میشکنند
    اگه اینجوری باشه هیوندا و رنو به هر چی تویوتا هست ترجیه میدم

    1. amin

      ۲ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (1131 ديدگاه)

      خبر رو بی بی سی هم پخش کرد اما مسئله اینجاست که تویوتا عذرخواهی نکرده بلکه فقط طبق قانون اطلاع داده،اونم شعبه کارگزاری تویوتا در بورس آمریکا،خبر یه مقدار با ظرافت دستکاری شده

  22. حسن

    ۲ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (195 ديدگاه)

    چهار ماه پیش تویوتا راو ۴، نیسان روگ و مزدا cx-5 رو به قصد خرید تست درایو کردم و واقعا مزدا از نظر شتاب، راحتی و زیبای چه داخلی و چه بیرونی از اونا سر تر بود. و به نظر من هیوندایی و کیا خیلی هوشمندانه محصولاتشون رو بین محصولات شرکتای ژاپنی انتخاب کردن، یعنی توسان و اسپرتیج از مزدا سی ایکس ۵ کمی کوچیکترن و سانتافه و سورنتو کمی بزرگتر ولی راو ۴، روگ و cx-5 یه اندازه هستند

  23. Amir Schumacher

    ۲ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    .
    توسان حقش نبود با این اختلاف رای ببازه.

  24. Arka

    ۲ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آخه خودروی ژاپنی با کره ای قابل مقایسس معلومه که مزدا

  25. Achtung

    ۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (423 ديدگاه)

    به ماشین آسیایی رای نمیدم

  26. شایان

    ۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (41 ديدگاه)

    تو این سگمنت با cr-v خیلی حال میکنم. بهترینه و امیدوارم اول بشه که لایقشه به حق???

  27. Pooriya_German_BMW

    ۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (584 ديدگاه)

    تویوتا بابت فروش یک خودرو به سفارت ایران در هند از آمریکا عذرخواست اما بابت خودروهایش در دست داعش هیچگاه عذر نخواست و نگفت چگونه این خودروها بدست داعش افتاده است…!
    از این به بعد از تویوتا تنفر دارم
    Just German française Korea
    تا بمیری تویوتا?????

    1. Mohsen

      ۳ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (77 ديدگاه)

      بعد از دادن خودرو به فرد یا کشوری که سفارش دادن خودرو رو (عربستان و کشور های عربی دیگه حتی خود عراق) دیگه به کمپانی سازنده ربطی نداره که از خودروش برا چی استفاده می شه و چجوری به دست داعش می رسه تو مناطق تحت کنترل داعش که نمایندگی نزده تویوتا و مستقیم به داعش خودرو بفروشه!!

  28. آرمین

    ۱۱ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (79 ديدگاه)

    احمد جان من فیس قدیم رو دارم.اینطور که فهمیدم فقط تیپ gtx فیس جدیده که زنون داره.بازم مطمئن نیستم.البته تا حالا فیس جدید رو از نزدیک ندیدم

  29. Mohammad90

    ۲۴ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من مدل توسان 2017 را فقط توش نشستم اما به نظرم جذابیت مزدا قطعا بیشتره .چون به شخصه معتقدم کسی که ۲۰۰ میلیون تو جیبش داره دیگه لنگ ۱ یا ۲ لیتر مصرف بنزین بیشتر نیست و فاکتورهای جذابیت و اسپرت بودن ‌، فرمان پذیری رو هم در نظرش داره .چیزی که روی کاغذ بهت نمیگه کارخونه. و از این نظر ماشینهای ژاپنی و امریکایی بی رقیب هستن .کره ای ها اپشن پرستن .همه میدونیم اینو .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا