کیاهیوندای

دوئل هوندا CR-V و کیا اسپورتیج

به یکی دیگر از قسمت‌های سری رقابت‌های خودرویی پدال رسیدیم و امروز نوبت گروه کراس‌اوورهای کامپکت است. در دوئل اول این گروه، رنو کاجار و فورد اسکیپ با یکدیگر به رقابت پرداختند که مجموعاً در این دوئل ۱۴۰۱ رأی به ثبت رسیده است؛ اما نتایج نظرسنجی سایت و کانال تلگرام کاملاً عکس یکدیگر هستند به‌گونه‌ای که در سایت کاجار با اختلاف زیادی جلوتر است درحالی‌که در تلگرام اسکیپ بالاتر قرار دارد. درهرحال پس از جمع‌بندی آرا مشخص شد که نهایتاً رنو کاجار با کسب ۷۵۲ رأی یا به‌عبارت‌دیگر ۵۳ درصد از کل آرا پیروز این رقابت شده درحالی‌که فورد اسکیپ موفق به کسب ۶۴۹ رأی شده است. حال امروز دو کراس‌اوور دیگر بنام‌های هوندا CR-V و کیا اسپورتیج رودرروی یکدیگر قرار گرفته‌اند.

فولکس‌واگن تیگوآن

سوبارو فورستر

هیوندای توسان

مزدا CX-5

؟

؟

ام‌جی GS

سیتروئن C5 ایرکراس

نیسان قشقایی

اوپل گرندلند

؟

؟

کیا اسپرتیج

هوندا CR-V

فورد اسکیپ

رنو کاجار

؟

رنو کاجار

اشکودا کاروک

پژو ۳۰۰۸

سئات آتکا

میتسوبیشی اکلیپس کراس

؟

؟

جیپ کامپس

تویوتا رافور

فولکس‌واگن گلف آلترک

سانگ‌یانگ کوراندو

؟

؟

جی‌ام‌سی تراین

جیپ چروکی

نیسان ایکس‌تریل

شورلت اکوئناکس

؟

؟

هوندا CR-V

CR-V یکی از قدیمی‌ترین کراس‌اوورهای هوندا است که تاریخ معرفی اولین نسل آن به سال ۱۹۹۵ بازمی‌گردد. تولید این نسل تا سال ۲۰۰۱ ادامه داشت و سپس یک سال بعد نسل دوم جایگزین آن شد؛ اما در حال حاضر CR-V در نسل پنج خود قرار دارد که از زمان معرفی آن مدت زیادی نگذشته است زیرا نسل جدید این کراس‌اوور ژاپنی در ماه اکتبر سال گذشته در دیترویت رونمایی شد. یکی از ویژگی‌های طراحی بیرونی این خودرو چراغ‌های عقب آن است که همواره در ستون‌ها قرار داشته‌اند و این ویژگی در نسل ششم هم حفظ شده است. پلت‌فرم این نسل CR-V با نسل دهم سیویک و همین‌طور آکورا CDX مشترک است. نسل ششم هوندا CR-V در آزمون‌های ایمنی NHTSA نیز موفق به کسب امتیاز کامل یا همان پنج ستاره شده است. این خودرو یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین کراس‌اوورهای بازار ایالات‌متحده است به‌گونه‌ای که سال گذشته با فروش بیش از ۳۵۷ هزار دستگاه، پرفروش‌ترین سال تاریخ خود را تجربه کرده است. هوندا برای نسل ششم CR-V دو پیشرانهٔ بنزینی به همراه یک نمونهٔ دیزلی ارائه کرده است که همگی از نوع چهار سیلندر هستند. موتورهای بنزینی این خودرو شامل نمونه‌های ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی و ۱.۵ لیتری توربو می‌شود که ما در این رقابت موتور تنفس طبیعی را شرکت داده‌ایم. این موتور ۱۸۴ اسب بخار قدرت و ۲۴۴ نیوتن متر گشتاور دارد که توسط یک گیربکس CVT به چرخ‌های جلو یا هر چهارچرخ منتقل می‌شود. چند وقتی است که نسل قبلی هوندا CR-V در کشورمان‌ هم عرضه شده است اما هنوز خبری از نسل جدید نیست.

کیا اسپورتیج

اسپورتیج هم یکی از باسابقه‌ترین کراس‌اوورهای کیا است. نسل اول این خودرو که در سال ۱۹۹۳ معرفی شد، بر اساس پلت‌فرم مزدا بونگو ساخته شده بود و در بسیاری از قسمت‌ها مانند موتور و گیربکس با مزدا اشتراک داشت و حتی مهندسی آن‌هم توسط مزدا انجام شده بود. با این اوصاف نسل اول اسپورتیج در دو نسخهٔ سه‌در و پنج‌در تا سال ۲۰۰۴ ادامه یافت تا نوبت به نسل دوم رسید. نسلی که برای اولین بار پای این کراس‌اوور کره‌ای را به بازار کشورمان باز کرد. سپس در سال ۲۰۱۰ نسل سوم معرفی شد که از لحاظ طراحی کاملاً متحول سده بود. در حال حاضر هم نسل چهارم اسپورتیج در بازار حضور دارد که در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۵ رونمایی شد. این نسل اما در طراحی تا حدودی دنباله‌روی نسل قبلی است که طبق زبان طراحی جدید کیا مدرن‌تر شده است. نسل چهارم اسپورتیج مشابه نسل‌های سوم و دوم در ایران‌ هم حضور دارد. این کراس‌اوور کامپکت کره‌ای در آزمون‌های ایمنی IIHS توانسته است پنج ستارهٔ ایمنی را کسب نماید. کیا اما برخلاف هوندا موتورهای بیشتری را برای اسپورتیج ارائه می‌کند که شامل چهار نمونهٔ بنزینی و یک واحد دیزلی می‌شود. ما در این دوئل جهت هماهنگی با رقیب ژاپنی، موتور ۲.۴ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی اسپورتیج را برگزیده‌ایم که ۱۸۱ اسب بخار قدرت و ۲۳۷ نیوتن متر گشتاور دارد. برای انتقال این نیرو هم سه گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک، شش سرعتهٔ دستی و هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه در نظر گرفته شده که آن‌را به چرخ‌های جلو یا هر چهارچرخ انتقال می‌دهند. اسپورتیج با پسرعمویش هیوندای توسان پلت‌فرم مشترکی دارد.

مشخصات فنی

هوندا CR-V کیا اسپورتیج
پیشرانه ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر
تنفس طبیعی طبیعی
قدرت ۱۸۴ اسب بخار ۱۸۱ اسب بخار
گشتاور ۲۴۴ نیوتن متر ۲۳۷ نیوتن متر
گیربکس CVT ۶ سرعته اتوماتیک
محور محرک جلو/چهارچرخ جلو/چهارچرخ
شتاب صفرتاصد ۷.۹ ثانیه ۸.۶ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۶.۴ ثانیه ۱۶.۸ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر/ساعت ۱۸۵ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۷.۲ لیتر (ترکیبی) ۱۰.۲ لیتر (ترکیبی)
وزن ۱۵۸۷ کیلوگرم ۱۶۵۳ کیلوگرم
طول ۴.۵۸ متر ۴.۴۸ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۶۶ متر ۲.۶۷ متر
قیمت پایه ۲۴,۹۸۵ دلار ۲۴,۰۹۵ دلار
قیمت در ایران ۲۳۴ میلیون تومان ۱۹۹ میلیون تومان

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9771482]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۰ دیدگاه‌ها

  1. كوروش

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1129 ديدگاه)

    نیازی به فکر کردن ندارد

    نسل قبل هوندا فقط قیافه نداشت که الان عالی هم شده

    1. سامان اذری

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (3218 ديدگاه)

      سی ار وی اسپورتیج رو میخوره

    2. HADI

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (2 ديدگاه)

      مقایسه اشتباهی بود از نظر من
      باید با سورنتو مقایسه میشد
      اصن منصفانه نبود
      تازه هوندا تو رنج قیمت سورنتو و سانتافه و راوو4 (البته تو ایران)
      اسپورتیج له شد تو این مقایسه

      1. یاسین

        ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (658 ديدگاه)

        سورنتو سگمنت D هادی جان CRV سگمنت C ایرانو ول کن ایران جهان دهمه با این قیمت دلار و این قیمت گذاری تخیلی شرکت ها چون راو 4 و هوندا تو ایران تو رده قیمتی سورنتو و سانتافه مردم از بی اطلاعی سگمنت این ماشین ها باهم مقایسشون میکنن ولی مقایسه دوتا ماشین از دوتا سگمنت مختلف بی معنیه

        1. پژمان

          ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (59 ديدگاه)

          خودمونیم ولی کره ای ها به راحتی تو ایران میتونن رکورد منفورترین برندها رو بزنن

      2. احمد

        ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (381 ديدگاه)

        متاسفانه هوندا اونقدر با کیفیته و اونقدر خوبه که سورنتو هم میاومد وسط واقعا حرفی واسه گفتن نداشت
        درست کره ای ها پیشرفت بسیار خوب و قابل قبولی داشتند ولی هنوز خیلی راه واسه رفتن دارن
        ا

    3. E 36

      ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (917 ديدگاه)

      شتاب هردو اشتباه درج شده با پیشرانه 2.4

  2. الف.ی

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1771 ديدگاه)

    من به هوندا رای دادم.نمای جلوی اسپورتیج زیادی با نمکه انگار داره می خنده!!!!!
    از نظر فنی هم هوندا بهتره.

  3. sina

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2662 ديدگاه)

    هوندا احتمالا قهرمان این سگمنت میشه اگه اتفاق خاصی نیفته.
    پرفروش ترین کراس اور جهان و بهترین کراس اور سال امریکا.
    قدرت برابر-شتاب بیشتر – حداکثر سرعت بیشتر- و مصرف سوخت 3 لیتر کمتر!!! این میشه شاهکار موتورسازی هوندای بزرگ.

  4. فرزاد لاکچری

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (119 ديدگاه)

    از نظر قدرت موتور و گشتاور که تقریبا هردو یکی هستن ولی من به اسپورتیج رای میدم چون از نسل قبل تا همین نسل جدید هرروز جلو چشمم بوده و از آشناها که دارن این ماشینو همه ازش راضی بودن

    1. M

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (227 ديدگاه)

      آشناها دارن راضی هستن !!! … خسته نباشی با این دلیل قانع کننده

      1. فرزاد لاکچری

        ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (119 ديدگاه)

        من نگفتم که شما قانع بشی نظر شخصی بود

    2. فقط تویوتا و هوندا

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (571 ديدگاه)

      ما هم همسایمون 206 داره راضیه :)))
      بستگی داره سطح توقع چه قدره. اگه یه ماشین ایرانی یا چینی داشته باشی بعد بری کره ای بخری خوب هرکسی هم باشه راضیه. اما ماشین ژاپنی داشته باش و برو کره ای بخر ببینم راضی هستی یا نه. تازه اونم چی هوندا.

      1. فرزاد لاکچری

        ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (119 ديدگاه)

        فقط تویوتا جان شوهر عمه من تویوتا کمری داشت فروخت بعد اسپورتیج خرید الانم از هر لحاظ ازش راضیه حالا بهش میگم که راضی نباشه تا به تیریش بعضیا بر نخوره والا…
        اون بالا نوشته این مقایسه واسه ماشین برتر نیست و به برند مورد علاقه شما ربط داره و میگه تجربتون رو بگین آدم می‌ترسه اینجا از تجربیاتش بگه

        1. فقط تویوتا و هوندا

          ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (571 ديدگاه)

          من یه کامنت طولانی تر گذاشته بودم قبل از کامنت بالاییم ولی نمیدونم چرا حذف شد. بعد این رو گذاشتم. تو اون کامنتم مفصل راجع به این موضوع حرف زدم. منم تو این کامنتم حالت کلی گفتم. به هر حال استثنائاتی هم وجود داره. خیلیا چیزی رو که الان دارن میگن راضی هستیم و عیب هاش رو یا توجهی نمیکنن یا نمیخوان بروز بدن. خیلیا الان ماشین چینی هم بخرن خوب چون ماشین الانشونه میگن از هر لحاظ راضیییم. چند وقت دیگه عوضش کنن از ماشین جدیدشون تعریف میکنن و میگن راضی هستیم. همین اسپورتیج خیلیا دارن و داشتن از بعضی چیزاش ناراضی ان از جمله خشک بودن و خسته کننده بودن برای رانندگی طولانی مدت. یا مثلا کیفیت متریال داخلیش البته نسل قبلیش که تو ایران زیاده بدون هیچ تعصبی زیاد تعریفی نداره. درضمن چون مد شده تو کشور ما کراس اوور و یه جورایی اونایی که دارن فک میکنن الان منزلت اجتماعیشون بالاتره (البته این طرز تفکر واسه کشور ماست متاسفانه) برای همین تحت تاثیر ماشین جدید شاسی بلند قرار میگیرن و عیباشو ممکنه نادیده بگیرن. ثانیا بستگی داره کمری که میگید واسه چه سالی باشه. مقایسه باید عادلانه باشه. حاضرم باهاتون قرار بذارم باهم دیگه هم کمری دو سه سال اخیر رو با اسپورتیج جدید از هر لحاظ مقایسه کنیم ببینیم در پایان کدوم رضایت بخشه. اینو جدی میگم. کمری از من اسپورتیج از شما و فامیل محترمتون. از لحاظ کیفیت و سواری و نرمی و خلاصه از هرلحاظی مقایسه میکنیم. یه مقایسه عادلانه.
          بازم میگم شما برو نظرات مردم دارنده تو اینترنت رو بخون. خیلیا هستن ماشین ژاپنی داشتن و کره ای گرفتن پشیمونن. بالعکس ماشین کره ای داشتن و رفتن ژاپنی گرفتن خودشون میگن تازه فهمیدیم ماشین واقعی یعنی چی. نمونه هاش زیاده. ولی درمقابل من به ندرت دیدم کسی ماشین ژاپنی داشته باشه و کره ای گرفته باشه بگه کره ای بهتره. در بهترین حالت میگن زیاد فرقی نداره. اونم گفتم تحت تاثیر ماشین جدیده

  5. Amir

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (137 ديدگاه)

    حیف که هوندا خدمات پس از فروش درست و حسابی و در نتیجه بازار دست دوم خوبی تو ایران نداره وگرنه سی ار وی می‌تونست یکی از پرفروش ترینای این کلاس تو ایران باشه حداقل از راو۴ خیلی بیشتر به دل میشینه و مطمیینا سواری خشک و کوبنده ی راو ۴ رو نداره و بسیار نرم و راحته

    1. یاسین

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (658 ديدگاه)

      امیر جالبه من از کسایی که راو4 دارن دوتا تعریف 0 و 100 میشنوم یه گروه میگن خیلی راحته یه گروه میگن خیلی خشکه برام جالبه که یه ماشین برای مردم دوتا حس متفاوت داره یعنی ندیدم کسی این وسط بگه نه خیلی خشکه نه خیلی راحت خودم که تو یه مسافرتی کنار دست راننده نشسته بودم به نظرم اومد که اتاقش ضربه ها رو خوب میگرفت ولی اون خشکی که همه میگن رو حس نکردم

      1. سامان اذری

        ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (3218 ديدگاه)

        من تو سانتافه نسل جدید و قدیم نشستم
        نسل اول سانتافه که حرفشم نزنیم بهترهنسل دومشم بد نیست ولی راو4 ازش نرمتره و قرص تره

    2. رضا

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (224 ديدگاه)

      آقا یه پیر به پیغمبر داریم .
      نمی کوبه .
      نمی کوبه.

  6. محمد

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (304 ديدگاه)

    واقعا این چه چراعای مزخرفیه برای اسپورتیج گذاشتن

  7. ACR VIPER

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (588 ديدگاه)

    صرف نظر از بحث سلیقه وتعصب گرایی
    من به خاطر ژاپنی بودن دوام بیشتر شمایل معقول تر به هوندا رای میدم

  8. ارش

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    به عنوان یه آلمانی باز متعصب و طرفدار بنز و بی ام و و فراری و پورشه و….. ولی هوندا رو خیلی قبول دارم هنوز مدل های دهه 80 و 90 اگورد و اون گیفیت عالیش در ذهنم هست متاسفانه مدلهای سال رو نتونستم سوار شم همچنین سیویگ دهه 70 تا الان رو می بینم واقعا ماشینهای خوبین پس به هوندا رای میدم.

  9. یاسین

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (658 ديدگاه)

    اقا رای ندادن به CRV شرعا و عرفا و اخلاقا و ناموسا حرام است ?
    ولی جدا از شوخی بی شک حتی اگه نخوایم امارهای فروش دنیا رو نگاه کنیم CRV یکی از پر افتخار ترین های این سگمنته و حتی اگه گرونتر هم میبود تو بازار جهانی از اسپرتیج بازم من CRV رو انتخاب میکردم
    رای من هم به هوندای کبیر

  10. پرسپولیس

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (260 ديدگاه)

    این دیگه هونداست ازموتورسیکلاتهایش هم مشخص است هونداتوآمریکا بیشترین خریدارداره وازنظراستحکام که بینظیره طراحی وشکل وقیافه اش ازبیشترهم رده هاش بهتره از راو فور ارزانتر وزیباتره فقط اگه پشتیبانی وخدمات گارانتی وارانتی خوبی داشته باشه بیشترژاپنی ها را کنار میزنداین دیگه جای رقابت کره ای نیست

  11. روزبه

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (56 ديدگاه)

    یکی از مسخره ترین دوئل ها … اگه CRV داره با اسپورتیج مقایسه میشه , پس خواهشن بنز کلاس E رو هم با هیوندای الانترا مقایسه کنین . من به کیا رای دادم چون این اختلاف قیمت مطلقا نمارزه که برم سمت هوندا

    1. ROHAM

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (758 ديدگاه)

      چطور مقایسه cr-v و اسپورتیج رو با E Class و النترا یکی می دونی؟!!!!
      cr-v و اسپورتیج تو یه کلاس و تو یه رنج قیمتن اینکه تو ایران اختلاف قیمتشون اینقدر زیاده از بی در و پیکری اقتصاد و بازار ماست .
      جالبه که هوندا با بازده نسباتا بیشتر ، مصرف سوخت به مراتب کمتری داره و این هنر ژاپنی ها رو نشون میده.
      اسپورتیج هنوز هم خیلی صدای جاده رو به داخل کابین منتقل می کنه و صدای موتورش برعکس نسل دومش اصلا قشنگ نیست ! ( همه پیشرفت می کنن این از این نظر پس رفت کرده ) که البته ممکنه به خاطر موتور شش سیلندر و اگزوز دوبل بودن نسل دومش بوده باشه ، اینا مواردیه که هوندا به خوبی از پس شون بر اومده .
      در آخر هم به نظر من اسپورتیج نسل چهارم از نمای جلو خیلی زشت شده ، کم مونده چراغا رو بذارن تو شیشه جلو ، از 206+ هم زشت تر شده

  12. sunmartin

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    کیا در بحث ایمنی و فروش و کیفیت برتر از هوندا امسال ظاهر شد در کل اختلاف ناچیزی دارند در حدود 3 تا 4 اسل و در حدود 2 ثانیه که اصلا قابل توجه نیست و قابل اغماض هوندا یکی از زیباترین و با کیفیترین طراحی ها را در این نسخه ارائه کرده و کیا با ظاهری جدید رونمایی شده باید دید کدوم یک در بازار بهتر موفق میشن کیفیت دراز مدت و گازانتی عالی 7 ساله و قیمت کمتر کیا ؟؟ و یا طراحی زیبا و برند مطرح هوندا؟؟

    1. فقط تویوتا و هوندا

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (571 ديدگاه)

      باز آمار تخیلی ایشون شروع شد. بابا ول کن توروخدا…
      1- ایمنی کیا برتره؟؟؟ یه سر به سابت iihs بزن یه کم اطلاعات ضعیفتو بالا ببر. طبق این سایت هوندا سی آر وی تونسته بالاترین درجه ایمنی رو بگیره یعنی +TSP ولی اسپورتیج مورد نظر شما نتونسته بالاترین درجه رو بگیره و به TSP بسنده کرده. اگه هم منظورت کل برنده، طبق این سایت تعداد ماشینای هوندا با درجه ی بالای ایمنی بیشتر از کیا هستش. ضمنا طبق لیست ارابه های مرگ چند وقیت همه دیدن کره ای ها تو صدر کشنده ترین بودن. پس تو بحث ایمنی حرف شما مثل همیشه …
      2- فروش کیا بالاتره؟؟ :))) . خدایی معلومه هیچی از آمار نمیدونی. اگه منظورت آمار جهانیه امساله، طبق سایت focus2move تو چهارماه اول 2017 که آمار منتشر شده، هوندا 1.6 میلیون خودرو فروخته درحالیکه کیا فقط 800 هزارتا. یعنی هوندا دوبرابر کیا. کیا سوسکه عزیزم. تازه اگه به میزان تغییرات نسبت به مدت مشابه سال قبل نگاه کنی، هوندا 9 درصد افزایش فروش داشته، درحالیکه کیا بیشترین میزان کاهش فروش رو بین خودروسازان داشته. 16 درصد کاهش. یه گند تمام عیار. اگه هم منظورت بازار آمریکاس که اونم همه میدونن. اگه اونم بگم که از خجالت آب میشی عزیز. اگه هم منظورت از فروش صرفا این دوتا ماشینه خدمتت عرض کنم که سی آر وی تو فصل اول 2017 پرفروشترین شاسی بند دنیا بوده و چهارمین ماشین پرفروش دنیا که 215 هزارتا فروخته و 14 درصد افزایش. در حالیکه اسپورتیج تو کلاس خودش وضع داغونی داره و 27 امین ماشین دنیا که فقط 105 هزارتا فروخته تا و 18 درصد کاهش!!! پس تو بحث فروش هم باز …
      3- کیفیت دراز مدت کیا ؟؟؟؟؟!!!!!! :))))))))) جوک سال. هیچ جای دنیا نگی کیفیت کیا بالاتر از هونداست ها. بهت میخندن داش. همین الان تو عکس ها هم به داخل ماشینا نگاه کنی واضحه کدوم کیفیت برتر داره. دیگه از نزدیک معلومه چه اختلافی دارن. کافیه یه بار تو اسپورتیج که تو کشور ماس بشینین بفهمین کیفیتش چیه. یه بارم سوار هوندا شین بفهمین کیفیتن واقعی چیه. در مورد بقیه ماشینا هم برین تو سایتا ببینین نظرات مردم دارنده درمورد ماشینای هوندا و کیا چیه تو حوزه کیفیت. اینقدر دلتو خوش نکن به چهاتا آمار سلیقه ای سایتا که ضد و نقیض بودنشون با هم نشون از دخیل بودن سلیقه و حتی خود شرکت ها تو انتشار آماره.
      پس من با آمار و سند اثبات کردم حرف های شما دروغه. توصیه میکنم دست از این دروغاتون بردارین. به خاط چهار تا ماشین و برند اون دنیاتون رو خراب نکنید.

      1. حامد

        ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (73 ديدگاه)

        این بابا همه جا همینه.. کلا مامور “جلب نظر مثبت” به برندهای داغون کره ایه..

      2. mohammadreza

        ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (870 ديدگاه)

        باور کنید یه نظرسنجی بیشتر نیست و کلا به ماهم ربط نداره
        ارزش اینو نداره که از جملات و کلمات تند استفاده کنیم

        1. علی

          ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (5 ديدگاه)

          ایشون فرق داره

      3. amin

        ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (1131 ديدگاه)

        دوست عزیز خیلی خودتون رو درگیر ایشون نکنید،ایشون در سایت مجاور به اندازه کافی فعال هستند!!!

    2. ROHAM

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (758 ديدگاه)

      گارانتی کیا که تو ایران جز سر کیسه کردن مردم کار دیگه ای نمی کنه
      از این گذشته حرف 3 اسب بخار قدرت و 7 نیوتن متر گشتاور نیست بحث اینه که این دو با وجود حجم موتور یکسان و بازده تقریبا یکسان اختلاف 30% مصرف سوخت دارن و اینه که جالبه!

  13. amin

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1131 ديدگاه)

    مقایسه شدن با اسپورتیج بزرگترین ظلم در حق CRV بود!!!!
    درضمن مصرف هوندا خیلی از اسپورتیج کمتره و این نشان دهنده تکنولوژی بالاتر ژاپن است

  14. ميلاد

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (18 ديدگاه)

    بنظرم اصلا نظر سنجیا درس نیست.چون اینجا همه به قدرتو شتابو مصرف نگاه میکنن ولی کافی واقعا بخوایم یکی رو بخریم.به اولی ایتمی که دقت میکنیم قیمته و بعدش خدمات پس از فروشه.در صورتی که تو این نظرسنجیا کسی نه به قیمت اهمت میده نه به خدمات.
    ایا بنظر شما این اختلاف ۴۰میلیونی میرزه به اون برتری های خیلی ظعیف نسبت به اسپورتیج؟همه کسایی که به هوندا رای دادن هم پاش بیفته حاضر نیستن ۴۰تومن بیشتر بدن براش.

    1. فرزاد لاکچری

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (119 ديدگاه)

      گل گفتی

    2. ahmad

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (659 ديدگاه)

      شما خودته جای بقیه نذار!
      آدم اگر روزی بخواد بین این دوتا انتخاب کنه و عاقلانه نگاه کنه به سادگی میتونه تفاوت اصحلاک دو خودرو و کم خرج بودن هوندا نسبت به کیا رو درک کنه
      بنابراین 40 میلیون اضافه هم اسمش هزینه نیست بلکه نوعی صرفه جویی محسوب میشه و در قیاس با خرج پایین تر نگهداری در آینده بلند مدت جبران میشه!
      یه جمله معروفی بود که میگفت ما انقدر پولدار نیستیم که جنس کم کیفیت بخریم!

    3. یاسین

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (658 ديدگاه)

      من تو هیچکدوم از این دوئل ها بازار داخل رو ملاک قرار نمیدم بازار ما اصلا ملاک هیچی نیست وقتی دوتا ماشین هم قیمت توی بازار دنیا اینجا انقدر اختلاف قیمت دارن! اتفاقا برام سواله اگه CRV مثل دنیا ایرانم هم قیمت با اسپرتیج بود کسی به اسپرتیج نگاه میکرد؟

    4. فقط تویوتا و هوندا

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (571 ديدگاه)

      اولا که معیار رای دادن تو این دوئل ها خود ماشین ها و بازار جهانی هستش. نه ایران. هدف انتخاب بهترین ماشینه. نه اینکه بازار داغون ایران رو بکنی ضعف یه ماشین. مشکل هوندا چیه که تو ایران نمایندگی درست و حسابی نداره. منطق داشه باشید تورو خدا. درمورد قیمت هم ظاهرا اطلاع ندارید. طبق آمار گمرک ارزش دلاری خودروهای سی آر وی هوندا خیلی بیشتر از اسپورتیج هستش. خیلی. یه سر به امار گمرک بزنین متوجه میشین. این قیمتی که اینجا زده به دلار قیمت پایه هستش. مدلای مختلفی دارن اینا. هونداهایی که میاد ایران ارزش دلاریشون خیلی بیشتره. جالبه طبق آمار گمرک حتی از سورنتو و سانتافه هم گرونتره و هم قیمت راو4 هستش. پس اختلاف قیمتیشون تو ایران کاملا منطقی و درسته. از خودم نمیگم آمار گمرکه. شما هم هی نگین اینا تو یه سگمنتن باید هم قیمت باشن. قیمت 40 میلیونشون کاملا منطقیه.
      برتری های ضعیف ؟؟؟؟ :))) به عنوان مثال مصرف سوخت و آلایندگی به مراتب کمتره هوندا برتری ضعیفه؟!!!! تازه خیلی چیزا هست که رو کاغذ نمیشه اورد. از جمله کیفیت و قابلیت اطمینان و … . اینا که اصلی ترین فاکتورها برای خرید خودرو هستن که معلومه کی توشون با اختلاف برتره. در ضمن من به هوندا رای دادم و حاضرم 250 میلیون پول پای هوندا بدم ولی حاضر نیستم حتی نصف این پول هم بدم پای کیا اسپورتیج بدم. چه تو مشخصات، چه تو بحث کیفیت، چه قابلیت اطمینان، چه دوام و کم استهلاکی، چه ارزش برند، چه طراحی و … تو همه چی هوندا برتره. قیافه جلوی اسپورتیج واقعا ضایس به نظر من. اینا ماشین خانواده هستن ولی ظاهر اسپورتیج جلوش اصلا به نظرم در شان یه خانواده نیس. خیلی سبکه. طراحی هوندا سنگین و با وقاره. اسپورتیج رو از نزدیک هم دیدم جدیداشو تو کیش. اصلا خوشم نیومد. بنابراین به نظرم اختلاف اینا حداقل برای من حتی از 40-50 میلیون هم باید بیشتر باشه.

      1. پژمان

        ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (59 ديدگاه)

        تویوتا و هوندا دیگه اینجوری هم نیس کره ای بدبخت که تو توهمه کامنت هات داری میکوبونیشون زحمت کشیدن برا یه ماشین که فروش کنه نه اینکه چهارتا مثل تو بیان ادعای ژاپنی بازی کنن

        1. فقط تویوتا و هوندا

          ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (571 ديدگاه)

          من نکوبوندمشون عزیز من. اتفاقا خیلی جاها که گفتم ماشین کره ای خوبه. اصلا من کی باشم که بخوام بگم ماشین کره ای بده. من اینو میگم که به طور نسبی و در مقایسه با ژاپنی ها به نظرم هنوز تو صنعت خودروسازی خیلی عقب ترن. همین. هرکیم که ذره ای تو جریان خودرو و اخبارش باشه فکر کنم نظرش همینه. به چهارتا ماشین قشنگ و چه میدونم آمار نگاه نکنید، برید تو عمق قضیه و پشت پرده ببینید چه خبره. اتفاقا اونایی که که کره رو تو صنعت خودروسازی همردیف ژاپنی ها میدونن دارن زحمت ژاپنی ها رو نادیده میگیرن. بابا انصاف داشته باشیم. بحث تعصب و دشمنی نیس. واقعیته. شما ببین الان ژاپن یه کشور کاملا مستقل تو صنعت خودروس که تو حوزه ی تکنولوژی خودرو یکی از پیشتازانه. ولی کره چی؟؟ خوب واضحه کاملا وابسته به دیگرانه. تو طراحی اونجور. تو حوزه ی تکنولوژی ساخت اونجور. بابا واقعیتو ببینید.

    5. ROHAM

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (758 ديدگاه)

      من این رو قبلا هم گفتم …
      تو این نظر سنجی حرف خرید و گارانتی نیست
      اتفاقا حرف قدرت و مصرف هم نیست
      هدف نویسنده مشخص شدن ماشین محبوب تره ، حالا به هر دلیلی که شما فکرش رو کنی

  15. حمیدرضا

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2414 ديدگاه)

    چهره کیا معقول تر از هونداست و داخلشم به شدت شبیه خودروهای المانیه ولی داخل هوندا قشنگ معلومه ساخت ژاپنه از نظر امکانات فنی هوندا با موتور هم حجم مصرف کمتری داره و در نهایت فاصله نهصد دلاریشو کاملا پوشش میده تازه شتابش هم بهتره من به هوندا رای دادم
    در ضمن من اگر در ایران بخام یه کراس بگیرم میرم جک میگیرم هم مقرون به صرفه تره هم خدماتش بهتره پس بازار جهانیو با داخل یکی نکنیم

    1. فقط تویوتا و هوندا

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (571 ديدگاه)

      داداش منظورت نیسان جوک بود یا خدایی نکرده برند جک ؟؟!!

      1. حمیدرضا

        ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (2414 ديدگاه)

        دقیقا جک چون من صد میلیون ندارم پول ماشین بدم

  16. mohammadreza

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (870 ديدگاه)

    این نظرسنجی ها تو هیچ حالتی نتیجه از پیش مشخص نیست(حتی وقتی که ماشینی خیلی کوچیک و غیر نام آشنا در مقابل ماشینی بزرگ و نام آشنا قرار میگیره)بجز حالتی که یکی از طرفین کره ای باشه
    نمیدونم ایرانیا چه پدرکشتگی با ماشین سازیای کره ای دارن. این در حالی که بیش از نیمی از صفحه نمایشایی که دارن این صفحه رو نشون میدن کره ای ان

    1. ROHAM

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (758 ديدگاه)

      من شخصا الان دو تا ماشین کره ای دارم که اتفاقا یکی شون اسپورتیج نسل دوم هم هست ولی دارم میگم که به خاطر شرایط مالی وقتم این ماشینا با توجه به بودجه من بهترین گزینه بودن اما این به این معنی نیست که این دو بهترین ماشینای کلاس خودشون باشن من دارم تجربه می کنم که اسپورتیج 2008 وحشتناک صدای آسفالت رو به داخل کابین انتقال میده ، دارم می بینم که که ESP این ماشین گاهی بدون هیچ دلیلی خاموش میشه و گاهی تا چند روز هر چقدر هم دکمه روشن رو می زنی ، روشن نمیشه ، دارم نمایندگی اطلس خودرو رو می بینم که در توانش نیست که این ایراد رو رفع کنه و اینا از ضعف خودرو ساز و البته نمایندگی ناتوانشه که قدرت خدمات پس از فروش نداره
      از اون طرف توسان 2017 ست که با وجود آپشن ها و بزک دوزک های فراوانی که داره ، موتور 2000 سی سی اون از پس وزنش بر نمیاد و اکثر مواقع در حال جون کندنه و اصلا نمیشه رو شتابش حساب کرد حالا این یکی تقریبا نو هستش و هنوز به مشکل فنی بر نخورده و امیدوارم نخوره که اگه اینجور بشه شک ندارم که آسان موتور هم مثل اطلس خودرو از پس خدماتش بر نمیاد.
      دوستانی که این رو می خونن احتمالا بگن پس چرا با پول دو تاشون یه هوندا نمی خرم؟ ( خیلی ها این رو ازم می پرسن) دلیلش هم اینه که به خاطر شرایط خونه مجبورم دو تا ماشین داشته باشم
      نهایتا اینکه من به خاطر شرایط بازار ایران دارم هر روز با ماشین کره ای روزگار می گذرونم و پدر کشتگی هم با خودرو سازای کره ای ندارم ولی دارم ضعف محصولات و نمایندگی هاشون رو لمس می کنم.

      1. mohammadreza

        ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (870 ديدگاه)

        با تشکر از زحمتی که کشیدین و این همه تایپ کردین چیزی که من خودم اصلا حوصلشو ندارم.
        آقای رهام من خودم طرفدار دواتیشیه تویوتا مخصوصا suvهاشم. ولی کره ای هم داشتیم، کیا اپتیما 2014 و محشر بود و واقعا حق کره ای ها این نیست.
        در رابطه با ماشین 2008 شماهم بگم که کره ای ها بشدت دارن پیشرفت میکنن و اگه یه اسپرتیج2016بخرین حتمانظرتون عوض میشه

        1. ROHAM

          ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (758 ديدگاه)

          ممنونم دوست خوبم
          با این موضوع که کره ای ها پیشرفت چشمگیری کردن و این پیشرفت ادامه داره که موافقم ولی حرفم اینه که الان و در حال حاضر کره ای ها در مقابل ژاپنی ها چیز زیادی واسه گفتن ندارن، ممکنه فرضا یک، پنج یا ده سال دیگه بهترین خودروسازای کره خاکی بشن ولی تجربه امروز من از این ماشین ها این رو نشون نمیده

    2. Mahdi US & JP CARS

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1478 ديدگاه)

      محمد رضا هیچکس با کره ای ها پدر کشتگی نداره فقط مشکل اینجاست که در مقابل یه رقیب بزرگ یا یه خودرساز بزرگی میفتن
      درمورد لوازم خانگی یا برقی کره ها نسبت به خودروسازیشون بهتر عمل کردن

  17. h

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (434 ديدگاه)

    این اسپرتیج زیاد طراحی خوبی نداره…از اون طرف هم هوندا نتونسته مثل دو هم وطنش نیسان و تویوتا تو خاورمیانه خوب عمل کنه…زیاد خریدار نداره…پس هیچکدوم///

  18. Hamid...Audi

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (713 ديدگاه)

    هوندا CR-V
    مگه میشه تو این سگمنت به گزینه دیگه ای هم فکر کرد؟!

  19. مهدي

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (263 ديدگاه)

    نتیجه آرا گویای همه چیز هست نظر منم به هوندا نزدیکتره

  20. محمد

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (62 ديدگاه)

    اخه این چه مقایسه ایه، خب معلومه هوندا، اصاا مگه میشه ادم بتونه هوندا بخره و نره سمتش؟ در عجبم ملت چرا کیا هیوندای میخرن وقتی هوندا هست، اصلا اسمش میاد حال میکنم

  21. ‌بابک

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    به نظر من مقایسه اشتباه بود. بهتر بود کیا سورنتو رو با هوندا CRV مقایسه می کردید.
    هوندا HRV قابل مقایسه با کیا اسپورتیج است که متاسفانه هنوز به ایران نیومده.

  22. ميلاد

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (18 ديدگاه)

    به جوری حرف میزنی هرکی ندونه فکر میکنه ده مدل هوندا سوار شدی!من نمیگم هوندا بهتر نیست ولی به قیمتش نمی ارزه.با این قیمت گرینه های بهتر از هوندا هم هست.

  23. کمال

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (5 ديدگاه)

    دیدگاه…امار فروش در امریکای شمالی ملاک برتر بودن خودرو نیست.چون اونها طرز تفکر و شیوه و سبک زندگیشون با ما کلی فرق داره.من به دلایل مختلفی کیا را انتخاب میکنم با احترام زیاد به هوندا

  24. ehsan

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (61 ديدگاه)

    مشخصات عجیبی داره، اصلا کارخونه کیا و هوندا شتابی برای این دو اعلام نکردند، اسپرتیج 8.6!!!
    هوندا هم که 7.9!!!
    آفرین به ژاپن و خصوصا کره که با خودوهای اروپایی تو بازده کلی رقابت میکنند البته با آمار غیر واقعی!
    این آمار رو بیشترcaranddriver که به هیچ وجه درست نیست
    بیشر سایتها برای مدل 2 لیتری توربو اسپرتیج عدد 9.6 تا 10.6 رو مینویسند ;که این هم درست نیست

  25. شایان

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (41 ديدگاه)

    خداوکیلی این چه مقایسه ایه!! cr-v عشقه بابا قابل قیاس با اون … نیست. به نظرم تو کراس های بالای 240 تومن اول cr-v بعد راو4 که البته با اومدن تیگوان رقابت گرم ترم میشه. اوت لندر خوبه از نظر کیفیت ولی طراحی بروزی نداره متاسفانه

  26. Raha

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (288 ديدگاه)

    هوندا خوبتر و کیا خوب در نظر بگیریم خوب کی میاد خوبتر رو ول کنه بره بچسبه به خوب؟؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا