گروه هیوندای موتور که شامل دو برند هیوندای و کیا میباشد گزارش مربوط به انجام فراخوان حدود ۲۰۰ هزار خودرو را رد کرد.
در اکثر موارد فراخوانها بهصورت داوطلبانه و اغلب فعالانه انجام میشوند تا از آسیب به رابطه با مصرفکنندهها و تبلیغات منفی دربارهی برند جلوگیری شود.
طبق گزارش وبسایت کرهای The Investor، سخنگوی گروه هیوندای موتور گفته که این کمپانی نمیتواند یافتههای اولیهی بررسی انجام شده توسط وزارت زمین، زیرساخت و حملونقل کره را قبول کند.
این سخنگو گفت:
ما معتقدیم بررسیهای مربوط به نقص قطعاتی که با ایمنی خودرو رابطه دارند باید دوباره انجام شوند. هماکنون ما نمیتوانیم یافتههای وزارت را قبول کنیم.
علاوه بر موارد یاد شده خبری هم منتشر شده که می گوید در ادامهی این یافتهها یک درخواست عمومی برای فراخوان نیز صورت گرفته است. رد درخواست انجام فراخوان توسط گروه هیوندای موتور برای اولین بار در این کشور صورت میگیرد.
شاید به منظور انجام فراخوان تحقیقات و بررسیهای بیشتری صورت بگیرد. انتظار میرود هیوندای این تحقیقات را به وسیلهی عمل مدیریت خودروی کره با شک و تردید مواجه کند.
به عنوان نتیجه وزارت حملونقل کره جنوبی انتظار دارد که این کمپانی بجای یک فراخوان کامل تنها به تعمیراتی رایگان در برخی نمایندگیها اکتفا نماید.
احتمال اینکه یک خودروساز بخواهد بهطور کامل از دستور فراخوان سرپیچی کند، کم است زیرا دولت این قدرت را دارد که عملیات ساخت آن کمپانی را متوقف و گواهیهای تجارت را لغو کند. چنین حرکتی میتواند در سایر بازارها منعکس شود و احتمال از بین بردن یک برند در یک شب وجود دارد.
با این وجود همین خبر خودداری هیوندای از انجام فراخوان بهصورت عمومی منتشر شده و احتمال اینکه ذهنیت خریداران نسبت به دو برند کیا و هیوندای تغییر کند وجود دارد. آنها شاید فکر کنند که یک دستور متمرکز روی ایمنی نادیده گرفته شده است.
اما عمده نقصهای متوجه محصولات کیا و هیوندای شامل نقص در خطوط ترمز، سیگنالهای هشدار ترمز پارک، کنیسترهای کنترل پیشرانه و خطوط سوخت است.
از جمله خودروهایی که تحت تاثیر این قضیه قرار گرفتهاند میتوان به سانتافه، آوانته، جنسیس، اکوئوس، سوناتا، موهاوه، سورنتو، کارنیوال و… اشاره کرد.
Steve McQueen
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶دیدید دوستان این کره ای ها رو نباید با قطب های صنعتی دنیا ی خودرو(ژاپن و آلمان و امریکا ) حتی مقایسه کرد چه برسه به اینکه بگیم دارن با اونا رقابت می کنند.
قبلا هم گفتم تنها عامل موفقیت هیوندا فقط آقای شرایر هستش.این ماشین ها زیبا هستند ولی ازنظر فنی و حتی خدمات پس از فروش مشکل دارند .
Amir
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶.
دوست من فراخوان که مختص تویوتاست … !
تویوتا خودش در عرض 1 سال به اندازه ی تمام تاریخ خودروسازان کره ای فراخوان میده…
نمیدونم این لایک ها رو کی به اینا میده …
شما به قول خودتون ( ژاپنی بازان) ؛ بعضی هاتون جزو متعصب ترین و بی منطق ترین قشر در بین کاربران پدالید.
این همه فراخوان و نقص در خودروهای فقط تویوتا رو نمیبینید.
با این تعصب و بی منطقی آدم رو از خودروهای ژاپنی دلزده می کنید.
Amir
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶.
با دیسلایک و لایک واقعیت تغییری نمیکنه ??
فراخوان های تویوتا کم نمیشه !
و ایضا سرعت میشرفت خودروسازان کره ای.
فقط تعصب نمایان تر میشه.
پیشاپیش گفتم که با لایک و دیسلایک دلتون رو الکی خوش نکنید.
ونوم اف ۵
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶امیر جون هر شرکتی فراخوان بده مشکلی نیست اینکه از انجام فراخوان طفره بره مشکل سازه
ونوم اف ۵
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶شانس بیاره مشکلی براش تو کشور دیگه پیش نیاد به جز خود کره جنوبی و ایران که بتونه ماست مالیش کنه وگرنه جوری جریمه میشه که مجبور بشه برند جنسیس رو بفروشه
حامد
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶تق خودروسازی کره قلابی ساز دراومد.. دیگه از بس فراخوان دادند ، دیگه جا ندارند رد کردند..!!
دوران خودروسازی بر اساس ظاهر عوام فریب هم سر اومد..
کره ای ها در لوازم خانگی هم دقیقا همین کار را می کنند و بسیار لوازم منزل بی کیفیت و کم دوامی را تولید می کنند که مهندسی در آنها جایی ندارد..
Amir
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶والا لوازم خانگی بحثش اینجا نیست …
اما من هر دستگاه کره ای خریدم راضی بودم…
مهدی
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶دوست عزیز
شما از ژاپن ، فرهنگ ژاپنی ، نوآوری ژاپنی کماطلاع هستید.
اینکه هر محصول کرهای خریدید خوب بوده چون محصولات خوب دنیا رو استفاده نکردید و در ایران موجود نیست . مثل بوش ، هیتاچی ، وستینگهاوس.
اوصول طراحی ژاپنی استفاده از خطوط تیز و شکستگی و زاویه و سپس ورود به منحنی است . این طراحی رو شما میتونی در آخرین مدل گوشیهای سونی هم پیدا کنید چه برسه به طراحی لکسس یا یه شمشیر سامورایی !
کرهای از این دست افتضاحات کم نداشتند. به عنوان نمونه چندین ساله شرکتهای بزرگ فناوری شارژسریع باتری رو در عین استفاده قطع میکردن اما شرکتهای کرهای از این کار سرباز میزدن تا دانشمندانی که استفاده میکنن از گوشی بگن واو!! چه شارژ سریعی . اما باتریش تو یه سال به 50 درصد کارایی برسه .
مخلص کلام اینکه شما طرفدار هرکجا ، هرچیز و یا هر محصکلی باشید محصولات ژاپنی نمونهای یک محصول هستن که با وجدان کاری ، کیفیت ، مدیریت بدون فساد و … تولید شدهاند .
#لطفا بی منطق نباشیم
Amir
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶دوست عزیز من هم محصول ژاپنی استفاده کردم هم کره ای و هم آلمانی و هم امریکایی.
از یخچال جنرال استیل و جاروبرقی و لباس شویی AEG و تلویزیون Grundig و ضبط صوت. و گوشیSony گرفته تا گوشی LG و ضبط Panasonic و انواع نوشت افزار Parker ( محصول امریکایی و لوکس ).
5 سال گوشی سامسونگ داشتم باتریش هیچ مشکلی نداشت.
خواهشا از یک ملت بیگانه بت درست نکنید و نپرستینشون.
جهان سوم که چه عرض کنم جهان هزارم ! نباشید.
.
هم کره ای ها میتونن جنس آشغال بسازن هم ژاپنی ها.
برعکس ؛ کالای با کیفیت مبتونه از هر کشوری بیاد.
.
این قدر بچگانه فکر نکنید
Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶شاید ژاپنی ها کیفیت بالاتری داشته باشن
اما این حرف که کره ای ها افتضاحن اشتباهه
برتری یک شرکت به معنی بد بودن دیگری نیست
Mehdi TuRbO
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶یکی فامیلامون دو تا دختر دارند دوتاشون ازدواج کردند یکیشون همین بوشی ک میگید برا خونش خرید یخچال اون یکیم سامسونگ اونک بوش خرید بعد دو سال خراب شد کلیم دستش بند تعمیراتش بود من تا حالا بوش استفاده نکرده بودم همیشم فک میکردم بهتره اما با این قضیه ک دیدم پشیمون شدم مام خودمون یخچالمون سامسونگ الان نزدیک ۱۲ سال داریم فقط یبار فیلترشو عوض کردیم درمورد ماشینم یکی از فامیلامون ازرا داره ۲۰۰ هزارتا بیشتر باش رفته بود سوار شدم اصن ی ذره صدای ادوات داخلیش ک نمیومد هیچ صدا موتورم اصن نمیومد داخل اما تو خودروهای کلاس پایین تر مثه النترا و ولوستر قبول دارم کم میزاره.
ونوم اف ۵
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶امیر جون تلوزیون ال جی بگیر ببین چه زود رنگبندی تصویرش خراب میشه لازم به یاداوری هست که لباس شویی سامسونگ هم چند مورد پرتاب در و کنده شدن در براش پیش اومده
یاسین
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶دوستان خیلی ضربتی با این قضیه فراخوان کیا هیوندای برخورد کردن ببینین من خودم تو نخ ماشین های کره ای نیستم ولی اینکه این مشکل فنی برای خودروهای هیوندای و کیا بوجود اومده یه موضوعه که تحلیل یک جمله ایش اینه که وقتی تولید میره بالا یه مقدار ممکنه بحث کنترل کیفیت افت کنه ادمیزاده دیگه اصلا چیزی نیست که بخوایم کیا هیوندای یا هرکمپانی دیگه ای رو بخاطرش سریع محاکمه کنیم باید بررسی دقیق بشه بگیم اون کمپانی چقدر خطای بزرگی کرده
موضوعی که هست اینه که کیا هیوندای داره تصمیم اشتباهی در مورد این درخواست فراخوان میگیره که ردش کنه من اولین بار که خبر فراخوان مشکل موتورهای کیا هیوندای رو خوندم تو یه سایت خارجی بود که کارشناس اون ژورنال میگفت این فراخوان جدا از تمام عواقب بعدیش نزدیک به 1.3 میلیارد دلار برای کیا هیوندای هزینه خواهد داشت حالا این وسط هزینه سنگینی رو که داره متقبل میشه باید حواسش باشه تصمیمی نگیره که به ضرر ارزش برندش تموم بشه هیچ فرقی نداره از بهترین برند های دنیا تا بدتریناشون وقتی کمپانی عکس العملی نشون بده که به قول گفتنی به نظر از زیر مشکل در رفتن باشه مردم فقط به یه چیز فکر میکنن اونم اینکه این کمپانی حقوق مارو رعایت نمیکنه و اون کمپانی در بازار امروز دنیا که رقابت بالایی وجود داره یک شبه میتونه خیلی چیزهاش رو از دست بده
بهزاد
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶یاسین جان به نکته ی بسیار خوبی اشاره فرمودید.
هیچ خودروسازی دوست نداره فراخوان داشته باشه چون هزینه های مالی زیادی در پی داره.
حق با مشتری هست و این وظیفه ی شرکت هاست که محصول ساخته شده را سالم و سلامت به دستشون برسونه و در صورت بروز مشکل در کمترین زمان حلش کنند.
اینجا هم این دو شرکت معظم میتونستند بدون مشکلی اقدام به فراخوان کنند ولی متاسفانه مقاومت میکنند که در آخر دولت کره این دو شرکت را مجبور به این کار خواهد کرد.
H
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶مشخص نشده که کدوم خودرو ها و چه چیزیشون مشکل داره؟؟؟