از زمانی که کراساوور کامپکت توسان در سال ۲۰۰۴ برای اولین بار به بازار آمد تاکنون، همواره برای هیوندای خودروی بسیار موفقی بوده و طی ۱۶ سال گذشته با محبوبترین کراساوورهای این سگمنت رقابت کرده است. تا پیش از پایان سال جاری اما باید منتظر معرفی نسل جدید توسان باشیم که طبق گزارشها طراحی ظاهری آن تحت تأثیر کانسپت Vision T خواهد بود. به گفتهٔ هیوندای، این کانسپت آوانگاردترین، اسپرتترین، تازهترین و آئرودینامیکترین کراساووری است که تاکنون طراحی کرده و این نشانهای از توسان است.
حال با توجه به تصاویر جاسوسی، وبسایت روسی Kolesa اقدام به طراحی رندرهایی از نسل جدید توسان کرده که میتواند نزدیکترین تصویر به طراحی واقعی این کراساوور کرهای را نشان دهد. با توجه به پروتوتایپهایی که از توسان جدید در حال آزمایش دیدهایم، طراحی قسمت جلویی و عناصر مختلف پروفیل جانبی این رندرها تا حد زیادی منطبق بر واقعیت هستند درحالیکه طراحی عقب خودرو هم باید چیزی شبیه به این رندر باشد. گرافیک داخلی چراغهای عقب توسان هنوز یک علامت سؤال است اما به لطف عکاسان جاسوس، قبلاً نوارهای چراغ افقی آن اثبات شده است.
توسان جدید در آمریکای شمالی با یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر در دو نسخهٔ تنفس طبیعی و توربوشارژ عرضه خواهد شد که به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک متصل میشود. همچنین احتمال ارائهٔ یک نسخهٔ هیبریدی با پیشرانهٔ ۲ لیتری سوناتا هیبریدی هم وجود دارد. اروپاییها هم باید انتظار ارائهٔ پیشرانههای بنزینی ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی و توربوشارژ و همینطور ۱.۶ لیتری و ۲ لیتری دیزلی را داشته باشند. هردو نوع انتقال قدرت محرک جلو و چهارچرخ محرک هم برای کراساوور کامپکت جدید هیوندای قابل انتخاب خواهد بود.
ممد ژانگولر
۹ شهریور ۱۳۹۹اگر همین بشه جلوش عالیه
زوایا و برجستگیها بقل هم خوبه ولی چراغهای عقب قابل بحثه بیشتریه
کلا ماشین خوبیه
فکر کنم هر کی این مدلو خریده راضی بوده
البته الان قیمتهاش مسخره شده تو ایران
هر چند چی مسخره نشده
AMG///
۹ شهریور ۱۳۹۹عه ژانگولر بالاخره پدید شدی
یه مدت ناپدید شده بودی فک کردیم godfather اسیرت کرده
ممد ژانگولر
۹ شهریور ۱۳۹۹چاکریم داداش
داداش god of war هم حریف ما نیست
بعضی وقتها میاد زنگ خونمو میزنه میگه چیزی لازم نداری برات پیک بیارم ?
AMG///
۱۰ شهریور ۱۳۹۹فدایی داری دادا
یا علی مدد
AMG///
دی جی70
۹ شهریور ۱۳۹۹خوبه نسل قبلش خوب بود توسان ماشینی دیر دل ادمو میزه هنوزم 2005 طالب داره
بی ریا
۹ شهریور ۱۳۹۹زبان طراحی حدید برندهای کره ای دیگه حرفی واسه گفتن باقی نمیزاره
گیرا ، دلچسب ، روبه آینده ، زیبا ، دلنشین
هنوزم هستن کسانی که برندهای کره ای رو میخوان با برندهای آلمانی بااون سابقه طولانی مقایسه کنن و از کره ای ها خرده بگیرن
داود
۹ شهریور ۱۳۹۹خیلی عالیه شبیه x4 و اینفینیتی شده انحنای عقب و از جلو هم که عالی شده
سورنا
۹ شهریور ۱۳۹۹توسان رو از همه نظر بیشتر از سانتافه دوس دارم مخصوصا استایلش
بی ریا
۹ شهریور ۱۳۹۹واضح اعلام میکنم مخالف برندهای آلمانیم اوکی
خواهشا اتقدر نظرات منو سانسور نکنید عه
مانی
۱۱ شهریور ۱۳۹۹نظرات مودبانه و غیر فضایی سانسور نمیشه
shadow
۹ شهریور ۱۳۹۹تویوتا ونزا کجا این کجا
AMG///
۹ شهریور ۱۳۹۹قیافش افتضاح شده
((هرچند می دونیم روس ها دروغ میگن))
Hadi
۹ شهریور ۱۳۹۹حداقل میشه گفت رندرهاش از النترا خوشگل تره…
NAVID۰۰۹۸
۹ شهریور ۱۳۹۹قبل از هر چیز باید بگم از این کامنت من یا متنفر میشوید یا مُتَهم به تعصب یا کرهای گریزی یا موافق بر این عقیده ، پس هرچه دوست داری بگو ، اما این نظر شخصی من هست .
نمیدونم چینیها کرهای شدن یا کرهایها چینی …!
جیلی و بقیه چینیها روزی قرار بود به کرهایها برسند و حالا با خرید برندهای مطرح جهان حتی از هیوندای هم جلو زدهاند ، میبینیم که چه زیبا طراحی و متناسب خطوط را کنار هم قرار میدهند که حداقل قابل تحملتر از هیوندای شدهاند ، مثل محصولی که دیروز از جیلی در مقاله پدال دیدیم .
روزگاری نه چندان دور ، وقتی کرهای جدیدی معرفی میشد ، قابل تَحسین بود و زنگ خطری برای رقبا .
اما امروز میبینیم که هیوندای به دنبال پیدا کردن هویت نداشته میگرده در طراحی نپخته که خطوط به کار رفته هیچ هیجانی را منتقل نمیکنه و فقط میخواهد هیجان انگیز جلوه کنه اما نمیتواند .
به خطور کناری توجه کنید ، یاد خطوط کناری در لامبورگینی اوروس میوفتید با جلوهای رِغَتانگیز و چینیوار از چینیهای قدیمی زشت .
طراحی چراغهای عقب با منحنی شیشه عقب نمیخونه .
خطوط گلگیرهای جلو به وسط و عقب نمیخونه .
انگاری میخواسته هیجان را منتقل کنه اما کلاس اقتصادی خودرو ، دست و پای طراح را بسته و بسنده کرده به چنین خطوط و حجمپردازیهایی ناهمگون .
به شخصه فقط با محصولات کیا از کره ارتباط برقرار میکنم و احساس من میگه که هیوندای میخواد خودش را در جنسیس گُم کند و کیا را بازوی تولیدات اقتصادیش قرار دهد ، چون اگر توجه کنید ، سورنتو ، سراتو ، اپتیما ، پیکانتو ، تلوراید ، از همخانواده خودشون هیوندای بسیار بهتر و قویتر عمل میکنند .
هیوندای ، بخش تولیدات اقتصادی خودش را داره نابود میکنه و بین دوراهی لوکس جنسیس و اقتصادیها گیر کرده که میشه در اِزدحام محصولاتش و طراحیهای ناپخته و ناگیرا ، پی به همه چیز برد .
Dayan5775
۹ شهریور ۱۳۹۹در حالی که تو چند ساله کامنت های چهل پنجاه خطی مینوسی که بگی طراحی هیوندا بده و ورشکسته میشه به زودی و صحبت های دیگه باید بگم امسال تا تاریخ ۱ آگوست یعنی حدود ۲۷ روز پیش طبق امار منتشر شده سایت ها،گروه هیوندا کیا تونست رتبه چهارم پرفروش ترین گروه سال رو کسب کنه و یک رتبه نسبت به سال ۲۰۱۹ بیاد بالاتر که نتیجه فروش خوب هیوندا و همچنین کیا بود،فروش هیوندا که همیشه بالاتر از کیا بوده،اینکه تو با طراحیشون حال نمیکنی دلیل نمیشه هی اینارو بگی،چون بعید میدونم اونا موقع طراحی خودرو،بازار ایران رو هدف بدونن! واس سانتافه نسل جدید گفتی خیلی رشته کسی نمیخره،چند وقت بعد پدال خبر. از افزایش ۱۴ درصدی فروش نسل جدید داد! پالاسید رو گفتی فاجعس،دیروز پدال لیستی رو داد که توش جزو خوش فروش ترین ها بود تو بازار فوق رقابتی امریکا!! و صد ها پیش بینی دیگه که همه عکسش شد!!!!
اگه اینقدر با طراحی مشکل داری جا اینکه اینجا هی بگی خب إیمیل کنه واس هیوندا! شاید تغییر دادن و گفتن سلیقه امریکایی و اروپایی و چینی به درک و طبق نظرت طراحی کردن
جواد خطر
۹ شهریور ۱۳۹۹نَوید داداش یِ وَخت بِ فِکرِ تِرورِ رِئیس شِرکَتِ هیوندای نَیوفتیا !!!! اَرزِشِشُو نَدارِ
AMG///
۹ شهریور ۱۳۹۹فک کنم این دفعه واقعا پلیس کره میگیرتت
خداحافظ نوید خداحافظ
کوشا
۹ شهریور ۱۳۹۹واقعا داری هیوندای رو با رندر شرکت روسی نقد می کنی؟! یا للعجب!
زیزیگولو
۹ شهریور ۱۳۹۹توسان یکی از محصولات محبوب کمپانی هیوندای در خیلی از کشورای دنیا از جمله ایران هستش
ارشیاsvj
۹ شهریور ۱۳۹۹امید وارم این شکلی نشه
ناجور شده البته این فقط یه طرح فرضیه.
بی ریا
۹ شهریور ۱۳۹۹کاملا با نظر نویدجان مخالفم
هیوندای کجا جیلی کجا
جیلی صرفا یه شرکت خرپوله که ولوو رو ترید تا خودش رو سروسامون بده
طراحی های هیوندای رو لطفا با آسیایی ها مقایسه کنید نه با اروپایی ها هرچند که بارها گفتم برند جنسیس در آینده ای نزدیک یکی از پرفروشترین برندهای لوکس دنیا خواهد شد
زبان طراحی جنسیس از لکسوس و اینفنیتی جلوتره
همچنین به نظر بنده هیوندای و کیا الان از تویوتا و نیسان و هوندای ژاپن حلوتر افتادن
ارشیاsvj
۹ شهریور ۱۳۹۹اون پری فیس هم قبول کنین یا نکنین عین s60
یه کلاژ هم ازشون گذاشتم تو گپ.
حسین
۹ شهریور ۱۳۹۹نظرات شما ساقط از ارزش و اعتبار هست
Hl>i
۱۰ شهریور ۱۳۹۹از جلو بی شباهت نیست به EQC و از عقب شده مثل اسپورتیج
بنظر من تو دنیای که همه خودروها و برند ها دارن میشن مثل هم و از یه مدل چراغ و جلوپنجره تو تمام ساخته هاشون استفاده میکنن، هیوندا داره ساز مخالف میزنه البته چند سال پیش سر طراح هیوندا گفته بود که ما از مد یک شکل سازی پیروی نمی کنیم و هر مدل شرکت باید شکل و شمایل مخصوص خودش را داشته باشه، بنظر من هیوندا راه خودش رو پیدا کرده و ساخته هاش دارن جا باز می کنن
+|<i