سرانجام نسل دوم هیوندای جنسیس هم پس از ماهها انتشار اخبار مختلف و تصاویر جاسوسی به صورت رسمی و در سئول رونمایی شد. سدان لوکس هیوندای اینک با طراحی کاملاً متفاوت، چهره ای تازه یافته است.
طراحی سیال جنسیس جدید همانند یک مجسمه میماند که از یک جلوپنجره مشبک شش ضلعی با لبه های کرومی آغاز میشود و با چراغهای سه بعدی HID گرد درون کاسه چراغ کوچک و شفاف زینت مییابد. جلوپنجره بزرگ ممکن است شما را به یاد آئودی بیاندازد. کاپوت کشیده و سقف شیب دار که به زیبایی تا صندوق عقب امتداد مییابد. نمای جانبی کاملاً پویا و مشابه خودروهای BMW به نظر میرسد. صندوق عقب نیز با آن چراغهای LED کشیده خود کاملا هماهنگ با سایر اجزای بدنه است. با این وجود طراحی بیرونی خودرو فاقد نوآوری است و اندکی طول میکشد که به آن عادت کنید. کابین جنسیس جدید نسبت به سلف خود تکامل یافته تر به نظر میآید. چیدمان اجزا با ترتیب بهتر و نظم بیشتری صورت گرفته و فضاهای قرارگیری وسایل نیز بیشتر شدهاند. کابین به اندازه کافی بزرگ است تا سرنشینان احساس راحتی مناسبی داشته باشند. طول خودرو ۴.۹۹، عرض آن ۱.۹۸ بدون در نظر گرفتن آینهها و ارتفاع آن ۱.۴۸ و فاصله بین دو محور نیز رقم جالب ۳.۰۱ متر میباشند. بدین ترتیب نباید کوچکترین نگرانی از بابت فضای جای پا و زانوهای سرنشینان حتی بلد قد داشت. رینگهای آلیاژی ۱۷ تا ۱۹ اینچی برای جنسیس جدید در نظر گرفته شدهاند. سیستم انتقال نیرو نیز به صورت استاندارد به محور عقب صورت میگیرد اما به صورت سفارشی در مدلهای دو دیفرانسیل AWD نیز ارائه میشود. هم اکنون چهار پیشرانه برای جنسیس جدید در نظر گرفته شدهاند. شروع کننده این قوا، موتور V6 با حجم ۳.۰ لیتر است که ۲۵۷ اسب بخار نیرو و ۳۰۳ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. در یک پله بالاتر، موتور ۳.۳ لیتری شش سیلندر با ۲۸۲ اسب بخار قدرت و ۳۴۷ نیوتن متر گشتاور قرار میگیرد. خانواده موتورهای V6 یک عضو ۳.۸ لیتری نیز داردکه ۳۱۵ اسب بخار نیرو و ۳۹۷ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. اما گل سرسبد قوای محرکه، یک موتور هشت سیلندر خورجینی ۵.۰ لیتری است که ۴۲۵ اسب بخار توان و ۵۱۹ نیوتن متر تورگ در آستین دارد. همه این موتورها برای مصرف سوخت بهتر و راندمان بالاتر بهینه شدهاند. گیربکس نیز در تمام مدلها یک گیربکس ۸ سرعته خودکار است.وقتی صحبت از عملکرد باشد، ضعیفترین موتور شتاب صفر تا ۱۰۰ را در ۸.۶ ثانیه و نهایت سرعت ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت ثبت میکند. موتور ۳.۳ لیتری میتواند شتاب ۷.۲ ثانیه ای و موتور ۳.۸ لیتری شتاب ۶.۵ ثانیه ای را بدست آورد. مدل V8 نیز تنها در ۵.۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد و نهایت سرعت آن به ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت به صورت الکترونیکی محدود شده است.
زیگما
۵ آذر ۱۳۹۲خیلی از بقیه خودروساز هاالگوبرداری شده ولی اشکال نداره.
عليرضا a
۵ آذر ۱۳۹۲بی ثباتی طراحی بی داد می کند…
کمیل
۵ آذر ۱۳۹۲طراحیش به سبک و سیاق خودروهای اروپایی الالخصوص آلمان کشیده و یکجورایی میشه توش اقتباسهایی از مرسدس C کلاس و بامو سری ۵ و احساس کرد.
میلاد . فقط المان . فقط بنز .
۵ آذر ۱۳۹۲درود.
به نظر من اصلا قشنگ نیست.
جلوی ماشین که معلومه الگو لرداری از ماشین های دیگه است.یعنی طراح زمان
زیادی رو برای طراحیه جلو به خرج نداده.یا به نوعی میشه گفت که طراحیش
اصلا پخته نیست.درست بر عکس نسل قبل که در طراحی استقلال بیشتری نسبت به
این مدل داشت.
جلو پنجره که تغییر شکل یافته ی ائودی است.
http://www.netcarshow.com/audi/2014-a8/1024×768/wallpaper_01.htm
قسمت بالای جلوپنجره جایی که ارم ماشین نشسته دقیقا از محصولات جدید یا
به نوعی زبان طراحیه جدیده مرسدس بنز اقتباس شده.طوری که دیگر جلو
پنجره به کاپوت وصل نیست و یک فاصله ی چند سانتیمتری با کاپوت دارد.
در این عکس ها و مدل های بنز کاملا مشهود است:
http://www.netcarshow.com/mercedes-benz/2014-cls63_amg_s-model/800×600/wallpaper_02.htm
http://www.netcarshow.com/mercedes-benz/2013-sl65_amg/1024×768/wallpaper_01.htm
چراغ های جلو هم تا حدودی شبیه به این مدل از چراغ مرسدس بنزه:
http://www.netcarshow.com/mercedes-benz/2011-c-class_dr_520/1024×768/wallpaper_02.htm
یا شایدم شبیه بی ام و اتاق 5 نسل قبل.
از نمای بغل هم بعد از درب عقب تا انتها شبیه این مدل از اینفینیتی
هستش.
http://www.netcarshow.com/infiniti/2014-q50/1024×768/wallpaper_17.htm
نمای عقب هم برخلاف طرح جلو کاملا پخته است. چون رگه هایی از طراحیه عقب
لکسس GS 350 در ان دیده میشود.مخصوصا حالت اگزوز.چراغ شبرنگ یا مه شکن
عقب . قسمت بالا و پایین چراغ روی درب صندوق که که هر دو اگر امتداد
بیابند همدیگر را قطع میکنند.
http://www.netcarshow.com/lexus/2013-gs_350/1024×768/wallpaper_34.htm
این کلاس ماشین نباید قسمت عقبش کوتاه باشه .درست برعکس باید درب صندوق
دراز تر و بلند تر از گلگیر عقب باشه تا ماشین لوکس تر نشان داده بشه.
دقیقا مثل نسل قبلیه جنسیس و بی ام و اتاق 7 و بنز اس کلاس.
http://www.netcarshow.com/hyundai/2009-genesis/1024×768/wallpaper_0a.htm
داخلشم که طراحیه ساده ای داره و اون ساعت مربع شکل هم دقیقا شبیه ساعت
مرسدس بنز اس کلاسه:
http://www.netcarshow.com/mercedes-benz/2010-s-class/1024×768/wallpaper_24.htm
ارمش هم که خود هیوندای نمیدونه داره چیکار میکنه یا چیکار میخواد بکنه.
((( اگر کودکی با انتقاد بزرگ شود ، میاموزد که محکوم کند )))
یه پسل باهوش
۵ آذر ۱۳۹۲اینجوری که میلاد جان تو می گی
این ماشین گلچینی از تمام کیفیات بصری و زیبایی های طراحی اتومبیل های دیگه اس
برای هیوندایی هم که دائم در حال اپدیت شدنه زیاد تقلید کردن اونقدر ها هم کثر شان نیس
اما من خودم بشخصه اینو با سری ای بنز هم عوض نمی کنم
اما با این قیمت مطمئناماشین بی نظریه
بعله پانامرا نیس
ولی حدال چن صد هزار دلار ارزون تر
میلاد . فقط المان . فقط بنز .
۵ آذر ۱۳۹۲درود.
پس معلوم شد نه پسری نه باهوش.
من قبول دارم داره پیشرفت میکنه.
منظورم اینه که کپی کاریاش خیلی تابلو هست.
تو بخوای با بنز هم عوض کنی بنز نمیخواد بعدش من
نمیذارم.
چون تو دنبال ارزونی هستی و بنز به کارت نمیاد.
همچنین کیفیت.
:) :) :)
((( ایران و المان )))
زیگما
۱ بهمن ۱۳۹۲ولی اون ساعت هیچ ربطی به بنز نداره و تمامی خودروهای لوکس ساعت آنالوگ دارن!
حمزه
۵ آذر ۱۳۹۲خداییش کارشون خیلی درسته. دمشون گرم. خغیلی عقبیم. اوضاعمون داغونه. ای کاش اندر خم یک کوچه بودیم ( حتی اندر خم یک کوچه هم نیستسم !! ) . این همون هیوندایی هست که روزی آرزو میکرد مثل ایرانخودرو بشه!! این همون کره جنوبی هست که کیا تولید میکرد!! و این همون مایی هستیم که به پراید میخندیدیم و مسخرش میکردیم. چون پژو تولید میکردیم. حالا ماکجاییم و اونها کجا؟!…
یه پسل باهوش
۵ آذر ۱۳۹۲واقعا عالیه
اما اون استایل کلاسک خودشو از دست داده
البت این اتفاق واسه سری اس بنز هم افتاد
ولی واقعا دیزاین داخلی محشری داره
VAHID JINPACHI
۵ آذر ۱۳۹۲این دیگه چه طراحی مسخره ای است..
خدا وکیلی داخلش را نگاه کنید…
جلوش رو نگاه کنید…
حالا بعضی ها می ان و الکی می گن خیلی خوشگله….
واقعا که….
VAHID JINPACHI
۵ آذر ۱۳۹۲ان های که می گن زشته+
ان هایی که می گن قشنگه-
حمزه
۵ آذر ۱۳۹۲زیگمای عزیز؟ موافقم باهات. اما همین ژاپنی ها که غولی هستن برا خودشون، از کپی برداری شروع کردن و به اینجا رسیدن. ما چیکار کردیم عزیزم؟…
زیگما
۵ آذر ۱۳۹۲آره.الگوبرداری و کپی به مرور باعث رشد میشه.مثل چینی ها.اولش یه چری میزدن آدم حالش بهم میخورد ازش.حالا جیلی میزنن.5 سال دیگه وارد امریکا میشن.کاش ما هم کپی میکردیم!!
km
۵ آذر ۱۳۹۲قبول طراحی عقبش مث بقیه هیوندایاست اما طراحی جلوش رو دقیقا از آلمانی ها کپی کردن بخصوص از بی ام و سری 6 جدید. داخلشم اصن به ماشینای کره ای شبیه نیست و اونم مخلوطی از طراحی های دیگه هست.
قبول کنید لطفا!!!
نیما
۵ آذر ۱۳۹۲این که استون مارتینه!!!
محسن.د
۵ آذر ۱۳۹۲چراغهای جلو:بنز جلوپنجره:آئودی نیم رخ:BMW آرم:استون مارتین
خداوکیلی غیر اینه؟؟؟!!!
فرهاد
۵ آذر ۱۳۹۲آقا محسن چراغ عقب لکسوس GS یادت رفت
تازه جای پلاکش که دیگه فوق العادست( مزدا 3)حالا خوبه همه از جای پلاک مزدا3 ایراد میگرفتن که اومد کپی کرد(:
داخلشم که حرف نزنیم بهتره:)
محسن.د
۶ آذر ۱۳۹۲راست میگی
ali
۵ آذر ۱۳۹۲طراحی جلوش از بی ام و الهام گرفته. پشتت از لکسوس و داخلشم از چندین ماشین لوکس.ولی با این حال هیوندای میدونه چی میخاد و خیلی پیشرفت کرده و قرن ها از خودروسازای ما جلوتره …
امیرحسین
۵ آذر ۱۳۹۲کاشکی ما هم تکنلوژی کپی داشتیم نه اینکه ماشینای چینی رو تو ایران سر هم کنیم.
عرفان
۵ آذر ۱۳۹۲دلیل اینکه برند خود هیوندای رو روش نمیزنن چیه؟؟؟
محسن . ک
۵ آذر ۱۳۹۲می خواد جنسیس رو برند کنه. مثل لکسوس که برند لوکس خودروهای تویوتاس
فقط سری۳
۵ آذر ۱۳۹۲وای روانیم کردی هیوندا .حال کردم دمش گرم
مهران
۵ آذر ۱۳۹۲اگه عکس از جلوی ماشینو به من نشون میدادیدو نمیگفتید که این جنسیسه میگفتم سری 7 bmw تیونینگ شده است
mds
۵ آذر ۱۳۹۲درسته به زیبایی لکسوس نیست اما از دیگر برندهای ژاپنی که خیلی بهترو زیباتره قیمتشم که بین 35 تا 40 هزار دلار باید باشه که با توجه به امکاناتش عالیه
زنده باد کره جنوبی
محسن . ک
۵ آذر ۱۳۹۲اگه چین و کره ماشین سازن افغانستان هم موشک سازه!!
mds
۵ آذر ۱۳۹۲قابل توجه دوستانی که به کره جنوبی حسادت و مسخره میکنند :-)
چهارمین تولید کننده بزرگ خودرو در جهان بزرگترین و بهترین تولید کننده لوازم خانگی و تلفن همراه و تبلیت در جهان بزرگترین تولید کننده کِشتی و هواپیما سریعترین اینترنت دنیا رو کره داره تو زمینه پزشکی یکی از بهتریناس ووو… با این روند پیشرفتی که داره تا چند سال دیگه به اولین و بزرگترین خودروساز جهان هم تبدیل میشه
زیگما
۵ آذر ۱۳۹۲اوااااا.منم قبلا ها همین حرفارو میزدم.ولی فهمیدم نباید طاهربین بود…
محمود
۵ آذر ۱۳۹۲این هم شعار هیوندای برای جنسیس :
ابعاد سری 7 -امکانت سری 5- قیمت سری سه-
ان شالله تو ایران ببینیمش.
زیگما
۵ آذر ۱۳۹۲راستی یه چیزی که خیلی توی ذوق آدم میزنی فرمونشه.خیلی شکل مزخرفی داره.پنل در ها هم میبایست کمی متنوع تر و شلوغ تر میبود..ولی در هر حال.هیچ کس در هیچ جای دنیا(بغیر از ایران)اینو به کادیلاک cts 2014 یا بنز e 2014 یا بی ام و سری 5 ترجیح نمیده! حتی تو کره!
sahand
۵ آذر ۱۳۹۲زیگما جان خودتی!
خدای نکرده سرت به دیواری چیزی نخورده؟
زیگما
۵ آذر ۱۳۹۲نه.تصمیم گرفتم راه اعتدال و میانه روی پیشه کنم :D ;)
زیگما
۵ آذر ۱۳۹۲دارم با خودم فکر میکنم بی ام و خیلی باید بیشعور باشه که هیوندای رو به دادگاه نکشه.بی شرف کنسول مرکزیش مو نمیزنه با سری 5.ای وااای.همونکاری که اپل با سامیونگ کرد رو باید بی ام و سر هیوندای بیاره تا حساب کار دستش بیاد!!جان من برین نوع و سبک دکمه های تنظیم سیستم صوتی رو با سری 5 مقایسه کنین.مو نمیزنه.شرم باد بر تو هیوندای.اولش زیاد دقت نکردم……
feri
۵ آذر ۱۳۹۲حیف موتور 2.5 لیتری نداره گمرکیش زیاد میشه
mahsa
۵ آذر ۱۳۹۲به این میگن کپی برابر اصل اگه بجای این اصل مدلو میزدن روش مینوشتن Made in korea
خیلی بهتر بود
PARSHAM
۵ آذر ۱۳۹۲طراحیش یک جاییش کپی از بی ام دبلیو (عکسهای M6 2013 رو ببینید متوجه میشید) هست یک جاییش هم از روی آیودی و…
حامد MASERATI GT
۵ آذر ۱۳۹۲خب شکی نیست که از لوکس های اروپایی الهام گرفته شده اما بازم برا هیوندا موفقیت حساب میشه
Sina.fb
۵ آذر ۱۳۹۲بسمه تعالی
**مزخرف مزخرف مزخرف اههههههه حالم به هم خورد.
آشغال،آفتابه،گو.
حالا یعنی چی؟ماشین هایی به این خوشگلی رو آفتابه برداشته روشون.
omid
۵ آذر ۱۳۹۲به نظر من طراحیش با مراتب از نسل قبل ضعیف تره. مخلوطی از طراحی خودروهای دیگه که به یک طرح نامتناسب انجامیده.
hero
۶ آذر ۱۳۹۲حتی آرم رو از رو بنتلی کپی کردن
اسی 2160
۵ آذر ۱۳۹۲جنسیس های 2010 2011 کمکاشون زود میترکید ایراد داشت کاش تو 2014 ها این طوری نباشه
احمد.ف
۵ آذر ۱۳۹۲نمای کلی : ب ام و سری ۷ + آئودی
البته به شکل مناسبی تلفیق شده.
hero
۵ آذر ۱۳۹۲دستپاچگی تو طراحی بیداد میکنه
یه حرکت رو به عقب کاملا آشکار
با برداشته شدن تحریم خودرویی آخه کدوم ابلحی سراغ همچین فرغونی میره؟