هیوندای بالاخره از جدیدترین مدل سدان کامپکت خود النترا که در کره با نام آوانته شناخته میشود رونمایی کرد. این خودروساز کرهای مدل جدید خود را برای نخستین بار در مرکز R&D نامیانگ در شهر سئول این کشور در معرض نمایش عموم قرار داد.
نسل ششم آوانته/النترا ۲۰ میلیمتر بلندتر و ۲۵ میلیمتر عریضتر از مدل قبلی خود بوده و این بدین معنی میباشد که فضای داخلی آن بیشتر شده است. هیوندای میگوید فضایی که در اختیار سرنشینها قرار میگیرد قابل مقایسه با خودروهای یک بخش بالاتر از آن میباشد. کیفیت النترای جدید نیز در مقایسه با مدلهای قبلی به لطف استفاده از مواد اولیهٔ مرغوبتر بسیار بهتر شده است. طرحبندی کابین بر روی راننده متمرکز شده است، بهگونهای که صفحهنمایش خودرو با زاویهای ۶.۹ درجهای به سمت راننده قرار گرفته و تمامی دکمههای روی داشبورد بهصورت ارگونومیکی با توجه به عملکرد آنها دستهبندی شدهاند. طبق اعلام هیوندای سیستم تعلیق آخرین مدل آوانته/النترا با داشتن یک طراحی جدید راحتی و آسایش رانندگی و همچنین هندلینگ خودرو را به طور قابلتوجهی افزایش داده است. فرمان گیری خودرو نیز ارتقا یافته و گفته میشود هندلینگی نرمتر و پایدارتر و واکنشهایی بهتر در سرعتهای مختلف را ارائه میدهد. کاهش ورود صدای جاده و باد به داخل کابین بیشترین توجه را در مورد این خودرو جلب کرده، که ضریب ۰.۲۷ مقاومت هوای آوانته/النترا قطعاً تأثیر زیادی در این مورد داشته است. علاوه بر آن، طراحی جدید برفپاککنهای خودرو گفته میشود به طور چشمگیری باعث کاهش صدا در داخل کابین شده و افزایش ضخامت شیشههای دربها به میزان قابلملاحظهای نفوذ صدا به داخل خودرو را کاهش داده است. آخرین مدل آوانته در کره با سه نوع موتور مختلف عرضه میشود، دو موتور بنزینی و یک موتور دیزل. قدرتمندترین آنها موتور ۲ لیتری MPi Atkinson با ۱۴۷ اسببخار نیرو و ۱۸۰ نیوتن بر متر گشتاور میباشد. این خودروی سدان همچنین با یک موتور ۱.۶ لیتری GDi بنزینی نیز عرضه میشود که ۱۳۰ اسببخار نیرو و ۱۶۱ نیوتن بر متر گشتاور تولید میکند. درنهایت موتور ۱.۶ لیتری دیزلی VGT حضور دارد که ۱۳۴ نیرو اسببخار و ۳۰۰ نیوتن بر متر گشتاور را در اختیار راننده قرار میدهد. هیوندای در کنار این موتورها، دو نوع گیربکس شش سرعتهٔ معمولی و اتوماتیک را ارائه مینماید. در صورت انتخاب موتور دیزلی میتوانید یک گیربکس هفت سرعتهٔ DCT نیز سفارش دهید.۵۸ خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد
mohsen
۱۹ شهریور ۱۳۹۴پیشرفتشونو تحسین میکنم ولی دلیل نمیشه از ماشین کره ای خوشم بیاد
یه نفر
۱۹ شهریور ۱۳۹۴بنز داری یا تویوتا که از این خوشت نمیاد؟
واقعا متاسفم. تو کشوری که بهترین ماشین مردم پراید و پرشیا سمند هست بعضیا میان درباره ماشین های صدملیونی نظر میدن خیلی جالبه
برخی دوستان که خیلی ادعا می کنند ماشین کره ای بده مطمنا تو عمرشون ماشین بالای 30 ملیونی ننشستن که دارن ***
من الآن آزرا مدل 2008 دارم تا حالا فقط یبارم به تعمیرگاه نبردمش لطفا بی منطق نگید کره ای بده
اگه بعضیا رفتار بدی که با ماشین کره ای می کنند رو با ماشین ژاپنی هم کنند صد درصد خودرو های ژاپنی رو هم در تعمیر گاه ها خواهیم دید
(لطفا قبل از هر نظر دادنی کمی مطالعه و تحقیق کنید)
*باتشکر*
متین
۱۹ شهریور ۱۳۹۴من تا حدودی با نظر یه نفر موافقم … به نظرم پیشرفت هیوندای و در کل کره به حدی بوده که واقعا دیگه نمیشه گفت از فلان ماشینشون خوشم نمیاد … من خودم واقعا ظاهر الانترا رو پسندیدم و حداقل از ژاپنی هایی مثله کرولا جذاب تر شده … من نظرم رو گفتم و شاید کسی مخالفش باشه … من به نظر اون نفر هم احترام میزارم ولی دلیل نمیشه نظرات خودمون رو به دیگران تحمیل کنیم …
AHMADREZA
۲۰ شهریور ۱۳۹۴چرا به نظر دیگران احترام نمیزاری خوشس اومده یا نیومده به خودش مربوطه قرار نیست که بنز یا ب ام و یا آوودی یا تویوتا داشته باشه
سروش
۲۰ شهریور ۱۳۹۴آقای یه نفر اتفاقا من کسیو میشناسم که آزرا 2010 داشت . این ماشین 40 هزارتا کار کرده بود یه دفعه یه صدایی میاد از جلوی ماشین . ماشینو میفرستن تعمیرگاه و 25 میلیون خرجش شد . ما سوناتا 2008 داشتیم و اصلا راضی کننده نبود . شما چند نوع ماشین تا الان سوار شدی ؟ سوار هوندا آکورد یا لکسوس یا بنز یا فورد شدی ؟ یا شما هم چون این ماشینو داری مثل بقیه بهترین ماشین دنیارو داری ؟ کره ای ها دارن پیشرفت میکن ولی بقیه هم نرفتن دنبال گردش و تفریح . همچنین مخصوصا هیوندای نسل جدیدش خیلی پیشرفت داشته مثلا هیوندای سوناتا lf تو ایران شکست خورد اما چون yf طراحیش پر از اغراق بود و فضایی فروش خوبی داشت . این نشون میده که ما ایرانیا فقط قیافه برامون مهمه و زرق و برق .
mohsen
۲۰ شهریور ۱۳۹۴داداش بچه کجایی بیا تبریز بگم چی دارم! من اخرین ماشینی که سوار شدمو روندم 458 بود اونم خارج اجاره کرده بودیم من قصد توهین ندارم ولی مجبورم با این لحن حرف بزنم چون یه جور گفتی به من بر خورد اینجا شما اون آزرارو با زور خریدی از 100 تا بیشتر نمیرونی بده من یه دور بزنم ببر تا عمر داری تعمیر گاه بخواب خیلی خنده داره تو سایت هیوندا نوشته هیوندا ازرا 1 اسب از ماکسیما بیشتره طرف بعضی موقه ماشینش 100 اسب بیشتره هیچ کاری نمیونه بکنه یعنی نیسان هوندا سوبارو میتسو بشی بیان تو کشور با قیمت اصلیشون مگه یکی مشنگه بره پولشو بده کره ای نیسان آلتیما من رخشو میبینم حال میکنم اون کجا سوناتا کجا ادم فکر میکنه با چسب قطره ای سپرهای ازرا و سوناتای جدیدو چسبوندن من نمیخوام کلاس بزارم اینو دارم اونو دارم من یه دوچرخه دارم ولی چون با عموهام شریکیم و تو یه ساختمونیم ماشین عموهامم میتونم برونم
در ضمن ماشین ژاپنی یعنی لند کروز که یه بار با IX55 رفتیم کوه ما نصف راهو اونو کشیدیم
ماشین ژاپنی یعنی هایلوکس چون کارما بیشتر تو مسیرهای بد قلق خاکیه با هایلوکس 100 تا میریم ماشین اخ نمیگه
میخوای ماشن آلمانیم بگم؟ آلمانی هیچی نه یه مدل معمولی C200 یا یه 320 اسمومه عوض میکنم اگه ازرا 2014 بتونه بگیره
من سنم کم بود همین آزرای شما تازه اومده بود بازار مام ماکسما داشتیم عموم گف محکم بشین ببینم این چی میگه من دیدم با ماکسیما دنده دستی جنسیس کوپه و ماستنگ معمولیرو میگیرن
باز هم ببخشید جسارت کردم من ماشین ندارم من فقط یه دوچرخه SCOTT SPARK 710 دارم که یه سرچ کنی میبینی سبک ترین دوچرخه کوهستانیه دنیاس با اونم نمیتونم با ازرای شما درگ بزارم شرمنده
mohsen
۲۰ شهریور ۱۳۹۴یعنی ایناییکه به من دیس دادن از اینان که با وام و نزول یه سانتافه 2009 خردن تو فامیل پز بدناا!!! الهم اخرج منّی
یه نفر
۲۰ شهریور ۱۳۹۴داداش فهمیدم شما کل ماشینای دنیارو سوار شدی
من خودم تبریزی هستم و اینجا زندگی میکنم.
نگفتم آزرا بده گفتم اگه خوب باهاش تا کنی بهت کار در نمیاره
دوست عزیز من 458 سوار نشدم ولی کرولا سوار شدم که صندلی های عقبش عین صندلی های پراید سفت و خشک بود ولی مثلا اگه سوار النترا شده باشی میفهمی صندلی نرم ینی چی شاید کوبشش زیاد باشه ولی نرمه
در ضمن آقای نیکجو رو اگه بشناسی پسر دایی مادرمه بهش سلام برسون
در ضمن اینو هم بدون شتاب ماشین دنده ای بیشتر از دنده اتوماتیک میشه یه سرچ کنی آپارات میبینی پراید تقویت شده مورشه پانومرا رو تو 6 ثانیه اول جلو میزنه
None
۲۳ شهریور ۱۳۹۴Dar zemn aghaye docharkhe dar saboktarin docharkhe koohestani jahan 29er Hardtail hast na Scott Spark 710 shomam ye search koni behtare ta inke edea too khali…
Chevo
۲۱ شهریور ۱۳۹۴حتما آزراتو ۳ ماه بیشتر نیست خریدی که فقط یکبار بردی واسه تعمیر
mohsen
۲۱ شهریور ۱۳۹۴نه داداش اینا خیلی باهالنو شانس دارن ازراشون مثل جیپ رانگلر سگ جونه مارو نگا نکن که بریم ازرا بخریم یه دور بزنیم همه جاش باز میشه
mohsen
۲۱ شهریور ۱۳۹۴اون پراید شما خیلی تقویت شده بوده و اون مورشه هم رانندش مورشه موده منم میدنم دنده دستی از اتومات معمولی سره ولی یه سرچم شما بکنب میفعمی گیربکس پورشه PDK هست اگه تو نوع خودش تکه فهمیدم از اول ترکی اقا تو تبریز طرف کامارو سوار میشه فکر میکنه از 911 سره من همینم مونده برم به یکی رو بندازم سوار الانترا بشم مریضم مگه نیکجورم دیدی از روش ببوس منم بابام پولو از جای راحت در ماورد الان کلکسیون فراری داشتم
آرمااااان
۱۹ شهریور ۱۳۹۴هر رووووووز داره پیشرفت میکنه
محمد جواد
۲۰ شهریور ۱۳۹۴دوستان من خیلی رو سلایق اروپا و امریکا تحقیق کردم و حاصل تحقیقاتم:ببینید دوستان این حرف های شما نه سودی برای شرکت داره نه ضرری،شرکت کیاهیوندایی دارن برا کشورشون به هر نحوی خدمت میکنن و این حرف های شما جز به هدر رفتن وقت و کم عمر شدنچشم های زیبایتان سودی ندارد،من سیاست کره ای ها رو تحسین میکنم مخصوصا پیتر شرایر
دلیل:سیاست کره ای ها از سال 1996 شروع شد و اینکه حرکت به سوی سلایق غربی
مردم اروپا معمولا خودرویی کم مصرف و کم هزینه با قیمت پایین با طراحی مدرت را بیشتر استقبال میکنند به دلیل هزینه های بالا،بتزین گران و نداشتن وقت
اما مردم امریکا بیشتر خودروهای حجیم و بزرگ را دوست دارن و هزینه های جانبی د فاکتور کم مصرف بودن کمی حضور کمرنگی در روحیات امریکایی ها دارد
بنابراین کیا با زبان طراحی به زبان سلایق امریکایی پا در کشور امریکه گذاشت و هیوندایی با زبان طراحی اروپایی پا در کفش اروپایی ها گذاشت
در اسیا هر دو مدل به فروش بالایی رسیدند زیرا اکثر مردم اسیا نسبت درامد کمتری به غربی ها دارند و قدرت خرید انها در اکثر اسیا بیشتر از 40هزار دلار نیست
بنابراین این سیاست باعث شده که غربی ها با سلایق خودشون خودرویی رو خریداری کنند که فاکتورهای لازم رو داشته باشند.
امار و ارقام طی سال های 2013 تا 2015 هم نشان افزایش فروش 8 درصدی هیوندایی در اروپا و افزایش فروش 18 درصدی کیا در امریکاست و این ارقام نشان از پیشرفت روز افزون کره ایها در فروش و خدمات پس از فروش خودروست که خیلی از خودروسازان به دلیل رعایت نکردن اصل دوم یعنی خدمات پس از فروش مثل خودروهای فرانسوی شکست سنگینی را متحمل شدند
تغییر طراحی خودروهای کره ای در چند سال اخیر هر سه سال است و تغییر چهره هر 3 سال اتفاق می افتد اما به دلیل ماندگاری طولانی تر الانتراهای نسخه قبل در گمرک باعث شد تا این مدت به1 سال و 8 ماه کاهش پیدا کند و تقصیر خودروساز نیست
پیشرفت کره ایها باعث نواوری در زمینه خودرو توسط اکثر کارخانه های خودروسازی در جهان شد و همچنین باعث کاهش کلی قیمت خودرو در جهان شد اما این ارقام نشان از برتری این دو خودروساز نیست زیرا خودروسازان اروپایی ژاپنی و امریکایی کماکان از نظر فنی و… کاملا برترند اما سیاست های هوشمندانه کره ای باعث ثروتمند شدن کشور کره و افزایش رشد اقتصادی این کشور در سال 2015 شد
امیدوارم به حرفام فکر کنید
ببخشید خستتون کردم
یاعلی
سعید
۱۹ شهریور ۱۳۹۴ای بابا این هیوندای چقدر ماشین میزنه همه کلاسا رو پر کرده ولی دیگ به نظرم حداقل برای من جذابیتی نداره هر سال هم که فرت و فرت قیافه شون عوض میکنه همین میشه تو بعضی کشورا طرفدار نداره
None
۲۳ شهریور ۱۳۹۴Vaghean… Khodayish lancer be in ghashangi in hame sale ghiafash hamine avazam nemikone ama bazam portarafdare hyundai kheili sari mashinasho facelift mikone
Har 2 3 sal facelift mikone bekhatere hamin kheilia miran japoni migiran ke mashineshun hade aghal bade 3 sal hanuz ye zaheri dashte bashe
یه پسر
۱۹ شهریور ۱۳۹۴برای ما ایرانی ها که 20 سال یه ماشین رو تحمل می کنیم و هنوز 405 صفر تو خیابون ها مون می چرخه این سیر تنوع و تکامل هیوندا یه جور ضعف به نظر می رسه
فرشاد
۱۹ شهریور ۱۳۹۴کسایی که تجربه رانندگی چند ساله با محصولات هیوندای رو داشتن میتونن منو کمک کنن و بگن از نظر دوام این کره ای ها چجوری هستن؟
احتمالا کدوم مدل این خودرو وارد میشه؟
علیرضا
۲۳ شهریور ۱۳۹۴والا من سوناتا yf دارم 2012 تا حالا بجز تعویض روغن و سرویس دوره ای هیچ بار تعمیرگاه نرفته ازش هم خیلی راضیم شتابش عالی مصرفش عالی راحتیش هم خیلی عالیه
مهدی
۳ آبان ۱۳۹۵سلام
اوانته من مدل 89 هست ولی هنوزم از خیلی ماشینهای ایرانی یره داداش،ماشین فقط غیر ایرانی،ژاپن کره آلمان یا هرجای دیگه فرق نمیکنه
سروش
۱۹ شهریور ۱۳۹۴هیوندای و کیا وقتشه دنبال اصالت طراحی باشن .
معلومه طراح فورد موندئو 2014 داشته .
http://i4.dailyrecord.co.uk/incoming/article4451675.ece/ALTERNATES/s1227b/Ford-Mondeo.jpg
کیا سراتو 2010 و هوندا سیویک 2009
http://www.autorivals.net/features/copycat-fortevscivic/copycat-fortevscivic.htm
کیا سراتو 2013 و فورد فوکس 2012
http://image.motortrend.com/f/59281174/2014-Kia-Forte-with-Ford-Focus-spy-shot-rear-view.jpg
me
۱۹ شهریور ۱۳۹۴جلو پنجره ی این هیوندائه منو یاد یه کپی نصفه و نیمه ی چینی از یه آئودی میندازه!!
کره درسته کیفیتش از چین خیلی بهتره ولی از نظر اصالت در حد همون چینه!
نوید جهرمی
۱۹ شهریور ۱۳۹۴چراغ جلوش شبیه چراغ جگوار XE هس
ИN
۲۰ شهریور ۱۳۹۴آخه چه ربطی داره چراغاش به چراغای جگوار؟؟؟ یعنی هر وقت فرم چراغا اینطور شد حتما کپی جگوار یا فورده؟؟؟؟این فرم انحصارا مال این دو شرکته آخه؟؟
نوید جهرمی
۲۰ شهریور ۱۳۹۴باشه شبیه نیست
کی گفت انحصاریه. من فقط نظرمو گفتم ک شباهت دارن . همین.
رو هوا هم حرف نمیزنم. کپی پیستش که نکردن.
کسی از جلو پنجره محصولات فورد که از استون مارتین الهام گرفته ایرادی گرفت؟ اینم شباهته.
با عین حال ب نظرم از نظر طراحی از کرولا و سراتو جلو افتاده.
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015/05/jaguar-xe-svr-2015.jpg
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015/08/2017-Jaguar-XE-S-116.jpg
AliZeus
۱۹ شهریور ۱۳۹۴هر چند کره ها چند سال اخیر پیشرفت قابل توجهی داشتن، ولی بنظرم به زودی دچار درجا زدن خواهند شد…
رضا
۱۹ شهریور ۱۳۹۴من نمیفهمم چرا یه عده ای فک میکنن اگه بگن ماشین کره ای یا چینی رو قبول ندارن آدمای مهمی هستن در صورتی که پول ماشین چینی رو هم ندارن
منم المانی ها یا ایتالیایی ها رو ترجیح میدم اما باید پولش رو هم داشت بدون شک صنعت خودرو به همون اندازه که به المانی ها مدیونه به کره ای ها هم مدیونه
همه یادشون هست زمانی رو که المانی ها هر 10 سال ماشینشون و عوض میکردن اما از سال 2010 تا حالا ببینین بنز E چن بار عوض شده این بی شک برای رقابت با کره ای هاست یا اپشن هایی که هیچوقت المانی ها نداشتن اما الان برای رقابت میذارن
فورد
۱۹ شهریور ۱۳۹۴داداش منم پول انگشتر الماس و ندارم ولی هیچ وقت انگشتر پلاستیکی دستم نمی کنم البته حساب کره ای ها از چینی ها جداست
EFK
۱۹ شهریور ۱۳۹۴سرعت رشدتکنولوژی زیاد شده،رقابت زیاد شده این وسط چه ربطی به کره ایاداره؟ شاید تو این رقابت کره ایام قدری تاثیر گذار باشن اما همش که به اونا برنمیگرده
mohsen
۲۰ شهریور ۱۳۹۴من ترجیح میدم مدل قدیمی المانی و ژاپنی برونم 0 کره و چینو نرونم الکی نیس که اونا ماشینن یکیم میره میخره واسه خوشگلیه این لگناس که اصلنم خوشگل نیستن یه عدن که موندن دسته پولشون فقط میخوان به شوهر خواهر زنشون پز بدن یه 330 مدل 2003 2004 پیدا کن ببینم کدوم هیوندا میتونه بگیره؟
luis
۱۹ شهریور ۱۳۹۴به کمپین مبارزه با تعصب بپیوندید
خدایش نا جوان مردیه که اسم کره رو کنار چین بیاریم صنعت خودرو سازی کره هم سابقه هم حال خیلی بهتر و معتبر تره از نظر دوام هم دوام بدی نداشته محصولات کره اگه دقت کنیم که گاه هیوندا اکسل و سونوتا مربوط به دهه 90 تو خیابونا دیده میشه که البته به سرحالی ماشین های المانی امریکایی و ژاپنی دهه 90 نیست ولی هنوزم داره کار میده و مردم ازش استفاده میکنن.
محمد
۱۹ شهریور ۱۳۹۴عالیه خیلی خوشگله ایول هیوندای
sunmartin
۱۹ شهریور ۱۳۹۴اولا مقایسه کره و چین محلی از اعراب نداره به هزارو ..دلیل چین از ابتدا با کپی ناشیانه و نام های عجیب و غریب و صدها شرکت یخچال فریزر ساز و دب و پنجره و اسلحه و مشه کش ساز شروع کرد و شعارش کمیت زیاد فروش به هر قیمت بود که جای خالی نوآوری و حرکت بسوی امضای خودرو و رنگ و لعاب بحشیدن به برند و شناسنامه دار کردن در کنار فقدان کیفیت در محصولات چینی موج میزد و میزنه
از طرفی کره ای ها ابتدا با کپی شروع کردن ولی عنصر کیفیت و دوام بهبود دادن تاجاییکه نام اونها کنار برندهای مطرح جهان اومد و با بکارگیری یک خط مشی از طراحی برای خودشون و برندشون درواقع اصالت و امضا و نوعی نگاه به آینده بوجود آوردند کیا هیوندای بدلیل کیفیت زیبایی و طراحی های زیبا در کنار قیمت معقول تونستن به راحتی در دل مردم ایران و اروپا و خاورمیانه جای بازکنن النترای جدید با تلفیقی از لایه های طراحی سدان سوناتا در سگمنت خودش طراحی تقریبا بی نقصی داره گواینکه بنده محثولات کیا موتورز از لحاظ طراحی و هماهنگی بیشتر گیربکس و انجین در رتبه بالاتری نسبت به هیوندای قرار میدم اما النترای جدید واقعا زیبا پرقدرت و مقرون بصرفه هست البته قیمتش در ایران 4 برابر قیمت واقعیش هست که بخاطر جیب بزرگ مسئولانه مدیران صنعت و خودرو هست
Mehrbod
۱۹ شهریور ۱۳۹۴در مدل های نو ، مجددا زبان طراحی این خودرو و شرکت هیوندای تغییر میکند . هرچه اصالت و ریشه داری برای برند های اروپایی و آمریکایی ، نخستین ویژگی نمونه های تازه وارد است ، برای کره ای ها از آخرین مواردی است که به آن می پردازند !
این تغییر چهره ، از همه آزار دهنده تر است .. هر دوره ای که یک طراح در شرکتی بکار گرفته میشود ، سعی میکند زبان و فرم خودش را القا و دیکته کند و با این کار رشته پیوند ذهنی مشتریان با محصولات جدید و قدیم قطع میکند و هیچ کس با دیدن مدل های قدیمی حس نوستالژیک پیدا نمیکند و از این رو کسی مدل های قدیمی این خودرو ها را به خیال ارزشمند شدن ، نگهداری نمی کند و به همین دلیل این گروه خودرو ها ، کلوپ هایی ندارند که بین نسل امروز و جوان ها و قدیمی ها ، پیوند برقرار کنه !! نمونه بارز آن شرکت های کره ای .. کسی تا بحال دیدی الانترا مدل دهه نود ( بیست سال پیش ) را تمیز و کلکسیونی نگهداری کرده باشه ؟؟ ولی بی ام دبلیو دهه شصت و هفتاد حتی در ایران هم گونه کلکسیونی آن نگهداری می شود در حالیکه صاحبان و طرفداران خودرو های بی اصالت ، با حذف آرم خودرو ، مدل های فیس لیفت و بعدی برندشان را نمی شناسند !!
احسان(احسان)
۱۹ شهریور ۱۳۹۴نظر یک امریکایی در مورد سوناتا:ماشین مقرون به صرفه مناسبی هست و فروشنده به من گفت ایمنی خوبی در مقایسه با ماشین های هم قیمت داره و ضمانت طولانی مدت و سرویس های رایگان شرکت باعث میشه پول بیشتری برای من باقی بمونه.همینطور هزینه پایین نگه داری و ظاهر مدرن باعث میشه مدتی ماشین رو کرایه کنم(lease(و اگر راضی بودم اون رو نگه دارم.
نظر یک ایرانی در مورد سوناتا:ماشین کره ای اشغالی هست و بدرد هیچی نمی خوره.اصلا همون سمند و پارس بهتره چون کره ای ها بلد نیستن ماشین بسازن و اگر بخری باید همیشه در تعمیرگاه باشی و از نظر طراحی مضخرف هستن و اصالت ندارن.
جالب این هست که هیوندای- کیا توی امریکا چندین مراکز تحقیق و توسعه بزرگ داره و پیتر شرایر یکی از خلاق ترین طراحان اتومبیل در دنیا(طراح ائودی تی تی و…) در استخدام این شرکت هست.الان همه جای دنیا شرکت های بزرگ چند ملیتی هستن و برای مثال امریکایی ترین اتومبیل رو تویوتا کمری معرفی می کنن. فقط تو ایرانه که ملت و دولت فکر می کنن چرخ باید از نو طراحی بشه اما جامعه باهوشتر کره بجای اینکار از خلاقیت و مهندسی دیگران استفاده کرد و به همین دلیل در مدت کوتاهی تونست در خودروسازی با فاصله خیلی کم در کنار فورد و شولت و تویوتا و هوندا قرار بگیره
Mehrbod
۱۹ شهریور ۱۳۹۴شما در بخش ابتدایی دیدگاهتان به چند کلمه کلیدی :
مقرون به صرفه
هم قیمت
سرویس های رایگان
پول بیشتر باقی بمونه ..
هزینه پایین
کرایه و lease
اگه راضی بودم ..
اشاره کردید . فکر نمی کنید ، هیوندای به خاطر همین ویژگی هایی که در ایالات متحده هست ( و در ایران نیست ) برای آمریکایی ها جذابیت دارد ..
mohsen
۲۰ شهریور ۱۳۹۴تو ایران طرف یه جور میشینه پشنش انگار رولز رویس میرونه
amir
۱۲ آبان ۱۳۹۴همه مثل شما لامبورگینی سوار نیستن مجبورن با ماشین خودشون خوش باشن ببخششون به بزرگی خودت
mohsen
۲۰ شهریور ۱۳۹۴شما که گشتت خوبه نظر یه المانیرو میپرسیدی
HELL CAT
۱۹ شهریور ۱۳۹۴یادتون هست نسل قبلیش 24 میلیون میفروختن
خیلی هم قدیم نه ها میدونید که…..
وحید
۱۹ شهریور ۱۳۹۴بازم تغییر
چراغ های عقب ماشین مثل چراغ های محصولات تویوتا شده به خصوص کرولا
داشبورش هم بهتر از قبل شده
امین اریامن
۱۹ شهریور ۱۳۹۴نمیدونم چرا از داشبورد های راننده محور خوشم نمیاد…شاید بخاطر داشبورد 405…
متقارن باشه بیشتر به دل می شینه …اخه کلا تقارن یکی از اصول زیبایی شناسی هس..مثلا سوناتا 2015 داخلشو با سالهای قبل مقایسه کنید..بنظرم سالهای قبل داخلش زیباتر بود
Moein94
۱۹ شهریور ۱۳۹۴بنظرتون با موتور ۲ لیتری وارد میشه یا ۱.۶؟
mohsen
۲۰ شهریور ۱۳۹۴ننننه با موتور V8 با توربو دوقلو وارد میشه!! چه فرقی میکنه 2 لیتری باشه میخوای درگ بزاری؟
Archi KHAN
۲۰ شهریور ۱۳۹۴قیافه همون النترای خودمون را بهتر می پسندم …
پشت اش شبیه کرولا شده
و جلوش هم خیلی بی ریخت ، مثلا هیوندا میخواد برا خودش امضاء داشته باشه ( تو طراحی پنجره )
ولی از نظر سواد طراحی شاید یکم براش زود باشه !
مثل بچه هایی که هی خط خطی میکنن و عشق امضاء ن
Yas
۲۰ شهریور ۱۳۹۴به نظر دوستان هر ماشین که به سلیقه ما جور نباشد این بده این خوب نیست این رشته.
به اصل موضوع توجه نمی شود اول زشتی و زیبایی یک طرح برای یک خودرو ساز و یک طرح بر این اصل استوار است که فروش قابل توجهی داشته باشد و سود قابل خوبی داشته باشد.
طرح این خودرو به گفته شما شبیه فلان ماشین هست درست. جلو پنجره اش نیز و ایکس و ایگرگ برای درک صحیح از این مطلب باید بدونید زبان طراحی خودرو در دنیا یکی است همه طراحان خودرو سر یک کلاس و یک استاد رفته اند دلیل نمی شود که شبیه هم نباشند و هر خودرو ساز تلاش بیشتری دارد که زیباترین و با دوام ترین خودرو را بسازد
برای این گفته که صحت درست باشد تمامی خودرو ساز ها خط مش کیفیت تولید و اصالت های پیش فرضی را تعریف میکنند مثلا بنز بی ام و و لکسوس و….. باید به هیوندایی هم فرصت طراحی مجدد داد شود که بعنوان خودروساز زبان طراحی تعریف کند
شاید در کشور ما هیچ خودرو سازی به مفهوم خاص خدمات پس از فروش خوبی نداشته ولی این موضوع جز لاینفک خودرو میباشد و اینکه هیوندایی با این تولیدات و فروش خودرو در جهان جایگاه پنجم فروش حدود 4.5 میلیون خودرو فروش داشته است این یعنی کیفیت و…..
با تشکر
AHMADREZA
۲۰ شهریور ۱۳۹۴خوشم اومد ازش
Mehdi TuRbO
۲۰ شهریور ۱۳۹۴ن به طراحیا تند نسل قبل ن دیگ به این سادگی،حداقل کیلومتر شماراش مثه قبل طراحی میکرد،من عاشق طراحی کیلومتر شماره هیونداهای نسل قبل بودم،شخصن طراحیا نسل های قبلی را بیشتر دوست داشتم،تو طراحی برگشت داشته،اما کیفیاتا نسل جدید ا کره میگند خیلی بهتر از قبل شده.
milad
۲۰ شهریور ۱۳۹۴من یه سراتو 2010توی کیش داشتم مال شرکت بود 120000تا راه رفته بود یک ذره اخاقش صدا نمیاد و فقط یک بار رفته بود جلوبندیش تعمیر…
sunmartin
۲۰ شهریور ۱۳۹۴دوستان نمیدونم باور میکنید یا نه اما کره ای ها کیا هیوندا دوام زیادی دارن یکی میشناسم که بسیار خشن و بی مهابا با خودرو رانندگی میکنه تمکن مالی بسیار عالی داره الان چند تا خودرو داره یویش سراتو نسل دوم (همین مدل های 2010 تا اوخر 2012 ) که سایپا لختش کرده داره این خودرو البته وارداتی و مدل 2013 هست طرف آبش گرفته اینقدر تو روستا و چاله جوله کارگر باهاش برده اینور اونور چون کارش کنتراتی هست امروز سوارم کرد تا جایی کوچکترین صدایی از اتاق ننیومد ازش پرسیدم چی ولسش خریدی و هزینه ش چطور بوده تو این دوسال گفت فقط بنزین و روغن بازم اگه بخرم مدل 2015 میگیرم این مورد در مورد هیوندای هم صدق میکنه
فرزاد
۲۰ شهریور ۱۳۹۴اونایی که حالیشون هست میدونن هیوندای یعنی چی! خدا شاهده ازرا 2011 داشتیم تو دو سال یک بار خراب نشد فقط بنزین روغن و لنت…. یعد رفتیم بی ام و x3 کارکرده خریدیم این ماشین روزی نبود که خراب نشه!به بار ارور میداد سنسور گیربکس خرابه یا بار روشن نمی شد یه بار ترمز نمی گرفت و……….راحت تو یک سال 100 میلیون ضرر کردیم.الان سانتافه صفر خریدیم خیلی راحتیم…..اخه بدبختی اینه که صاحب تعمیرگاه بنز بی ام و تو جهموری تهران به ما گفته بود بی ام و نخرید که اصلا ماشینای خوبی نیستن اصطحلاکشون خیلی زیاده مخصوصا هم x3 !!کاش گوش میدادیم…
سید ابراهیم شریفی نیا
۲۰ شهریور ۱۳۹۴پیشرفت کره در همه زمینه ها قابل تحسینه، یه زمانی همه دنبال لوازم صوتی و تصویری ژ اپنی بودند، حالا اثری از ژ اپن نیست و کره بازار رو قبضه کرده، با همین سرعت پبشرفت مطمئنا در زمینه خودرو هم در آ ینده از کره بیشتر خواهیم شنید.
علیرضا
۲۰ شهریور ۱۳۹۴تصور میکنم اشتباهی در اعداد اعلامی صورت گرفته باشد. موتور های الانترا 1.6 و 1.8 و 2 هستند که به ترتیب 130و 147 و 160 ( در نسخه GDIالبته 173 اسب) قدرت دارند.
موتور 2 لیتری هیوندای در سال 2016 بعیده 147 اسب تولید کنه! اون مال سال 2006 بود.
نوید جهرمی
۲۱ شهریور ۱۳۹۴تا حالا فکر میکردم دعوا بین آلمانی دوستا و جاپنی دوستاس. انگار کره ای دوستا هم کم متعصب نداره.
ب هر حال آرزو میکنم اینقدر ماشین تو مملکت فراوون شه و قدرت خرید مردم بالا بره ک بین اتخابامون بمونیم و ندونیم کدومو انتخاب کنیم.
sunmartin
۲۱ شهریور ۱۳۹۴اقا نوید بحث تعصب نیست واقعیته واقعیت محض کیا هیوندا جزو با کیفیت ها و با دوام های بازار بین المللی شدن دوستی دارم کارش ساب و سیستمه و نصاب دیروز لب تابش واسه ترمیم بوت آورد پیشم دیدم کلی عکس از کارهاش تو لب تابش زده همینطکر کنار دستم نشسته بود گفتم میلاد این کیا مهاوی کنار بی ام دبلیو 530 چی میگن؟گفت جفتشون تو یروز باز کردم طرف میخواست کلا سیستم عوض کنه ..
جا پیچ ها و خار های بی ام دبلیو اینقدر خشک و بی کیفیت بودن مخصوصا تو دربی هاش الان بصدا افتادن اما مهاوی اینقدر نرم و کیفیت ناتریالش بالا بود عین روز اول جفت شدن بدون شکستن یه خار..
میدونی چرا؟بخاطر چین لعنتی که بی ان دبلیو بخاطر پایین اومدن هزینه هاش قطعات و تریم پلاستیکی داخل خودرد و چراغ های هدلایت حلو و عقب به چین سپرده چین هم داره گند میزنه
حامد
۱۱ مهر ۱۳۹۴از نظر طراحی خیلی خوب پیشرفت کردن و قابل تحسینه، موتورهاشون چون جنرال موتورز امریکاست معمولاً از نظر قدرت موتور هم از پس هم رده های خودشون بر میان، قطعات هم که قیمت مناسبی دارن، به نظرم هیوندای ماشین اقتصادی و خوبیه خصوصاً در ایران
سایه
۳ خرداد ۱۳۹۵بی زحمت تو اون دعواهاتون بگید خوبه یا نه؟
مجید
۲۵ خرداد ۱۳۹۶من سال ۸۸ یه آونته خریدم وتا حالا دارم( کارکرد ۱۴۰۰۰۰ تا حالا) . همچنین یه سانتافه 2015 دارم ( ۴۵۰۰۰ کارکرد تا حالا) . صادقانه تا حالا هیچ مشکلی نداشتند. هیچ تعصبی هم به هیچ برندی ندارم هر چند اگر امکان مالی پیش بیاد دوست دارم در آینده یه مرسدس بخرم.