تیمی از افراد ماجراجو اولین افرادی هستند که توانستهاند با خودرویی سواری به قطب جنوب سفر کنند. اسلحهی آنها برای این سفر چه بوده است؟ یک هیوندای سانتافهی اصلاح شده!
در میان این افراد نوهی یکی از کاشفان قطب جنوب، سِر ارنست شاکلتون نیز حضور داشته است. شاید سانتافه خشنترین خودروی در حال فروش نباشد اما تنها با اصلاحاتی ضروری توانسته قطب جنوب را فتح کند.
سانتافهی مورد استفاده در این سفر توسط Gísli Jónsson a مجهز شده و در آن شاهد استفاده از لاستیکهایی بزرگ با فشار باد کم، ساب فریمهای جلو و عقب جدید، سیستم تعلیق ارتقا یافته و… هستیم. پیشرانهی ۲.۲ لیتری دیزلی این خودرو هیچ تغییری نداشته است.
در خلال این سفر سخت، تیم باید از میان یخچالی طبیعی عبور میکردند. این یخچال بزرگ چند صد متر عمق داشته و پر از درزهای عمیقی است که دیدن آنها به آسانی ممکن نیست. هیوندای سانتافه اولین خودروی سواری است که توانسته از میان این یخچال عبور کند. سه کامیون بزرگ نیز همراه با سانتافه به سفر ادامه میدادند اما یکی از آنها به پرتگاهی سقوط کرد.
نسبت به تجربهی قبلی ما انتظار مشکلات بیشتری را داشتیم. واقعا تیم خوبی بودیم و افراد بسیار خوبی گرد هم جمع شده بودهاند و ملزومات سفر بسیار خوب آماده شده بودند. طولانیترین توقفی که برای تعمیرات داشتیم توقفی ۴۵ دقیقهای به خاطر شل شدن پیچ و مهرهها بود!
بسیاری از افراد فکر میکردند ما هرگز نمیتوانیم این کار را انجام دهیم اما زمانی که از سفر بازگشتیم، دستهایمان را به نوعی خاص برای آنها تکان دادیم و آنها واقعاً باور نمیکردند که ما توانستهایم چنین کاری را انجام دهیم!
sunmartin
۲ اردیبهشت ۱۳۹۶واقعا آفرین بر این ماجراجویی این احساس و درود بر تیمی که سانتافه را زیباتر و مجهز تر کردند این سفر تحقیقی تفریحی نشان داد که کره ای های هیوندا کیا بسیار فراتر از آن ذهنیت مبهمی که افراد در مورد آنها دارند عمل میکنند درود بر دوشرکت برتر کیا هیوندا بخاطر ساخت چنین خودروهایی مستحکم زیبا و قابل اطمینانی بر خلاف نظر افرادی که فرانسوی ها را برتر از کره ای ها میپندارند عمل کرد فوق العاده سانتافه کاملا مشهود است
امیرحسین (Lion26)
۲ اردیبهشت ۱۳۹۶شکی نیست که فرانسوی ها از کره ای ها برتر هستن، از موتورهای معیوب کیا و هیوندای مشخص هستش.
بعدشم رالی داکار یادت رفته که پژو با 3008 تک دیفرانسیل اول شد.
Just France and Japan.
Ace
۲ اردیبهشت ۱۳۹۶.
من شک دارم و اصلا اینطور فکر نمیکنم.
اکثریت مردم ایران 20 ساله بعد از رنو 5 تجربه ی ماشین فرانسوی ندارند.
مگان و زانتیا و سیتروئن سی 5 در اختیار عده ی کمی بود.
تندر و داستر هم که رومانیایی هستند و با سرمایه ی رنو ساخته میشن.
reza
۲ اردیبهشت ۱۳۹۶کلا همه جا هستی ace فقط لامبورگینی مجید
No
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶یه جوری میگی موتور های معیوب هیوندای که آدم فکر میکنه با موتور پیکان طرفه
علي
۲ اردیبهشت ۱۳۹۶چقدر خوشگل تر شده قیافش . آفرین به هیوندا که ماشینی تولید کرده که در بدترین شرایط آب و هوا که رقیبانی پر ادعا مثل (((لندروور))) با قیمتهای به مراتب بالاتر داره تونست با موفقیت طی کنه .
با تچکر
شریفی
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶رقیب پر ادعا مثل لندرور؟
????
moshen
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶فازت چیه برارد؟
لندرور ؟
شوخی شوخی با اینم شوخی؟
فرشاد سجادیان
۲ اردیبهشت ۱۳۹۶خیلی خاص شده، خوشم اومد ازش :)
قبلا کیا رو به هیوندای ترجیح میدادم اما مدتیه که هیوندای بیشتر به دلم میشنیه.
قطعا ماشین با کیفیتیه که همچین ماموریت سختی رو بهش دادن.
حسین M
۲ اردیبهشت ۱۳۹۶دو تا سوال برام پیش اومد
سیستم چهار چرخ محرکش تغییری داشته؟
آخه هروقت چسبندگی کم بشه کامپیوتر خودرو تمام قدرتو به چرخای عقب میده دیف لاک هم که نداره ،یعنی با تقویت تعلیق و تعویض رینگ و لاستیک این مشکلو حل کردن؟
افرودر
۲ اردیبهشت ۱۳۹۶اتفاقا دیف لاک هم داره
Ahmad
۲ اردیبهشت ۱۳۹۶چقدر با ابهت و پر جذبه شده سانتافه.
ولی فکر میکردم همه دنیا دست به دست هم دادن تا قطب جنوب رو دست نخورده و بکر نگه دارند .چون متعلق به همه است.الان میبینم که جولانگاه ماجراجویان شده.
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۲ اردیبهشت ۱۳۹۶«بسیاری از افراد فکر میکردند ما هرگز نمیتوانیم این کار را انجام دهیم اما زمانی که از سفر بازگشتیم، دستهایمان را به نوعی خاص برای آنها تکان دادیم » :-D :-D :-D
خوب کاری کردن. :-D
Mehdi
۲ اردیبهشت ۱۳۹۶)بسیاری از افراد فکر میکردند ما هرگز نمیتوانیم این کار را انجام دهیم اما زمانی که از سفر بازگشتیم، دستهایمان را به نوعی خاص برای آنها تکان دادیم و آنها واقعاً باور نمیکردند که ما توانستهایم چنین کاری را انجام دهیم!)
عاشق این جمله شدم،چ خوبه،استعدادا کشف میشه،ازشون استفاده میشه ? تو ایران ادم امیدی به لیسانس گرفتن نداره.
Mehdi
۲ اردیبهشت ۱۳۹۶(بسیاری از افراد فکر میکردند ما هرگز نمیتوانیم این کار را انجام دهیم اما زمانی که از سفر بازگشتیم، دستهایمان را به نوعی خاص برای آنها تکان دادیم و آنها واقعاً باور نمیکردند که ما توانستهایم چنین کاری را انجام دهیم!)
عاشق این جمله شدم،ای کاش همه میتونستند موفقیتو تجربه کنند،استعداداشونو کشف میکنند،ازشون استفاده میکنند،تو ایران ادم امیدی به لیسانس گرفتن نداره ? وقتی به خودم نگاه میکنم میبینم خیلی استعدادا داشتم همشون هدر رفتند ? چقد بیخودی به خاطره داشتنشون تشویق شدم،و الکی خوش حال شدم.
یاسین
۲ اردیبهشت ۱۳۹۶یاد اون تویوتا لندکروزری افتادم که جرمی و جیمز تیونش کرده بودن باهاش رفتن قطب شمال خیلی عالی بود بعدشم یه بار بردنش دم اتش فشان فعال لندکروز یک مکتب مهندسی خاص خودشو داره در افرود
Delport
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶فک کنم اونی که شما میگی رفت تا دمه اتشفشان یه هایلوکس تیون شده بود.رنگ قرمز
Poumech
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶اون لندکروز نبود هایلوکس بود.
Ace
۲ اردیبهشت ۱۳۹۶دم سنتافه گرم ???
حمید
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶اگه سانتافه تونسته یعنی کراس اوورهای جیپ تویوتا نیسان و رنو سوبارو هوندا و سوزوکی مزدا و حتی پژو هم میتونن.مگه میشه اون کره ای بتونه و این چنتا نتونن.سانتافه چی داشته که باقی ندارن؟!!!لابد ۱۰ تا ایربگ؟!!!!
این اسامی رو برای مثال ذکر کردم..وگرنه لکسوس و اینفینیتی و آکورا و حصرات آلمانی و زیرمجموعه هاشون و … به اندازه کافی پشتوانه و تجربه داشتن که محصولی در حد و اندازه رقابت با سانتافه این غول آفرود !!!،بسازن
سهيل
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶تابلو کار خود هیونداس برای فریب قشر ساده لوح
gta
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶هایلوکس برددش ، تو عکس یه دوکابین پیداس
masoud_abn
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶درود بر کره و درود بر هیوندای تا برای اثبات توانایی های خود همینطور که در عکس ها مشخصه حتی برای تیم پشتیبانیه خودشون از هایلوکس که دو بار قبلا این کارو کرده بود استفاده کردن…دود از کنده بلند میشه
مسعود
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶این فقط یه ترفند تبلیغاتیه به نظرم
Genius
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶اونوقت یه عده هموطن مست از عطر برندهای ژاپنی و اروپایی با تمام قوا به کمپانی هیوندای و کیا میتازند و خودروی کره ای را اسباب بازی میخوانند درحالیکه اگر ما ایرانیها جد و جهد و پشتکار همین کره ایها را داشتیم امروز نباید اینجا ایستاده بودیم
با این اوضاع دهه آتی دوردور خودروهای چینی است که عرض اندام کنند و آنگاه ما بسراغ محصولات کشورهای مثل پاکستان و سیرالئون و نامیبیا برای مونتاژ خواهیم رفت…
محمد علی
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶از کی تا حالا برند های کره ای شدند برند اصلا؟
به گفته رئیس صنف قطعه سازان این کره ای های بنجل فروش ارزش تبلیغ هم ندارن
یه مشت خودروهای الکی دوقرونی که این همه حاشیه نداره که اساتید
amk
۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ماشین هاى کره اى خیلى هم خوبن شاید به ژاپن و المان و امریکا نرسن اما از فرانسویا خیلى بهترن ماشیناى فرانسى بشدت پر خرجن اما کره هایى کم هزینه ترن درضمن اگه فرانسوى خوب بود الان مردم امریکا فرانسوى سوار میشدن توى فروش هم کره تو دنیا خیلى از فرانسه بهتره که نشون میده ماشیناش به صرفه ترن