هیوندای با سه دستگاه کراس اوور الکتریکی کنا توانست رکورد جدیدی برای شعاع حرکتی خودروهای الکتریکی ثبت کند. این خودروها به مدت سه روز در پیست Lausitzring در آلمان تست شدهاند.
هر سه خودروی هیوندای در پایان تستها توانستند فراتر از هدف شعاع حرکتی ۱۰۰۰ کیلومتری ظاهر شده و با یکبار شارژ مسافتهای ۱۰۱۸.۷، ۱۰۲۴.۱ و ۱۰۲۶ کیلومتری را طی کنند.
این تست که تقریباً به مدت ۳۵ ساعت انجام شده شامل سه تیم بوده که دو تای آنها از خود هیوندای و یک تیم از مجله اتوبیلد بوده است. بازرسی تستها نیز توسط کمپانی بررسی خودروهای اروپایی یعنی دِکرا انجام شده است. این کمپانی از سال ۲۰۱۷ تاکنون مسئولیت پیست Lausitzring را بر عهده دارد. همهی خودروها بدون تغییر در تستها شرکت کرده و از لاستیکهای ۲۱۵/55R17 استفاده کردهاند. سیستمهای تهویه مطبوع و اطلاعات سرگرمی این سه خودرو خاموش بوده اما دیلایتها با توجه به قوانین روشن ماندهاند.
در پایان تستهای سهروزه هیوندای و اتوبیلد ۳۶ بار رانندهها را تغییر داده و خودروها سرعت متوسط ۲۹ تا ۳۱ کیلومتر در ساعت داشتهاند. هیوندای میگوید این سرعت نشان دهندهی سرعتهای عادی در ترافیکهای داخل شهری بوده است. در محیطهای شهری کشورهای اروپایی معمولاً حداکثر سرعت به ۳۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.
یورگن کلر مدیر هیوندای آلمان میگوید:
با این تست آن چیزی که قبلاً درباره هیوندای کنا الکتریک فهمیده شده بود تائید شد. این خودرو یک شاسیبلند دوستدار محیطزیست و کاراست که برای استفاده روزمره به درد میخورد. مشتریانی که پشت فرمان کنا الکتریک یا دیگر محصولات الکتریکی هیوندای مینشینند میتوانند انتظار شعاع حرکتی بالا را بدون نگرانی درباره شارژ دوباره داشته باشند.
نسخه ۱۳۴ اسبی کنا الکتریکی در آلمان قیمت ۳۳,۹۷۱ یورویی داشته درحالیکه نسخه ۲۰۱ اسبی آن ۴۰,۷۹۴ یورو قیمتگذاری شده است. این خودرو بر پایه تستهای WLTP برد ۴۴۹ کیلومتری دارد.
در آمریکا فقط نسخه قویتر این خودرو با قیمت ۳۷,۱۹۰ دلاری و برد ۴۱۵ کیلومتری عرضه شده است.
مهدی موتورز
۲۵ مرداد ۱۳۹۹چرا ۱۰۰۰ کیلومتریشو عرضه نمیکنن؟؟
بهنام
۲۵ مرداد ۱۳۹۹این همونه ، ولی با شرایط خاص سرعت ۳۰ تا بهش رسیدن و عدد استاندارد نیست ، برد استاندارد تحت شرایط تعریف شده اعلام میشه
AMG
۲۶ مرداد ۱۳۹۹از سال ۲۰۱۰ تا سال ۲۰۲۰ پیشرفت خارق العاده ایی داشته
MOHAMMAD.DEMON
۲۵ مرداد ۱۳۹۹دوستان عزیز این نسخه جدید نیست که برد هزار کیلومتری داره
بلکه همون نسخه داخل بازار هست که
در بهترین حالت ممکن یعنی
همه شرایط رو اماده کردن که به بیشترین برد ممکن برسه
از جمله اون شرایط خاموش بودن سیستم های ماشین که برق مصرف میکنن
محدود کردن سرعت به 30 کیلومتر و غیره
این رکورد برای دنیاب واقعی نیست
تست دنیای واقعی رو استاندارد ایالات متحده امریکا به اسم EPA
انجام میده که طبق استاندارد EPA هیوندا کنا 415 کیلومتر هست
MOHAMMAD.DEMON
۲۵ مرداد ۱۳۹۹لیست EPA برای بیشترین برد
لوسید ایر 832 کیومتر 2021
تسلا مدل اس 646 کیلومتر 2020
تسلا مدل ایکس 564 کیومتر 2020
تسلا مدل 3 دوربرد 531 کیلومتر 2020
تسلا مدل وای 508 کیلومتر 2020
شورلت بولت 416 کیومتر 2020
هیوندا کنا 415 کیلو متر 2020
پورشه تایکان توربو اس 309 کیلومتر 2020
MOHAMMAD.DEMON
۲۵ مرداد ۱۳۹۹البته جا داره بگم هنوز لوسید ایر رو EPA تست نکرده
و این عدد 832 کیلومتر تخمین هست که به گفته یه شرکت که تست های مشابه EPA رو انجام میده به دست اومده و نزدیک به اون هست
Elmiraj
۲۵ مرداد ۱۳۹۹۱۰۰۰ کیلومتری در کار نیست…….
این خودرو ها در بهترین حالت رانندگی یک خودروی الکتریکی به این شعاع رسیده اند…
سرعت بین ۲۹ تا ۳۱ کیلومتر
هوای معتدل تابستانی بین ۲۵ تا ۳۰ درجه
سیستم سرگرمی و اطلاعات خاموش
تهویه مطبوع خاموش
یک نفر سرنشین
گرم کن صندلی خاموش
گرم کن باتری خاموش
چراخ جلو و عقب خاموش
و….
اگر یک تسلا model 3 long range RWD را که پربازده ترین خودروی الکتریکی دنیاست را به این تست بیارند حداقل ۱۲۰۰ کیلومتر پیمایش خواهد داشت .
.
.
مهم اینه که یک خودروی الکتریکی وقتی در دمای ۳۵ درجه زیر صفر شمال کانادا و اسکاندیناوی با پنج نفر سرنشین و تمامی موارد بالایی فعال ، در یک جاده بین شهری قرار میگیره چه شعاع پیمایشی خواهد داشت…؟!؟! همین هیوندای کُنا که اینجا به ۱۰۲۶ کیلومتر رسیده ، در اون شرایط سخت قطب نهایتاً ۲۵۰ کیلومتر بُرد خواهد داشت .
حسن
۲۶ مرداد ۱۳۹۹الته در هوای سرد کارایی و عمر باتری بیشتر میشه.در مناطق گرمسیر به دلیل افزایش جنبش ملکولی،باتری زودتر خالی میشه.
chiron sport
۲۵ مرداد ۱۳۹۹اگه این نسخه عرضه بشه دیگه کلا باید بقیه جمع کنن
Sajjad
۲۵ مرداد ۱۳۹۹با سرعت ۳۰ تا به این برد رسیدن
چهارتا شتاب گیری کنن و سرعتو بالا ببرن بردش همون عدد اعلامی ۴۵۰ کیلومتره
علی
۲۵ مرداد ۱۳۹۹دوست عزیز شما متن رو خوندین یا فقط تیتر مقاله رو خوندین؟
کادیلاک
۲۵ مرداد ۱۳۹۹خودروهای الکتریکی خیلی بهتر از بنزینی ها هستن
بی ریا
۲۵ مرداد ۱۳۹۹قابل توجه دوستان آلمانی عزیز که حرف منو مسخره کردن
گفته بودم هیوندای روبه پیشرفته حرف منو جدی نگرفتید
البته الان میدونم انتقادات کوبنده شما آغاز میشه
تسلا و هیوندای مرزها را جابجا خواهند کرد
کادیلاک
۲۵ مرداد ۱۳۹۹اصل حرف رو گفتی
AMG///
۲۵ مرداد ۱۳۹۹بازم این شروع کرد
♤ANGUS_812♤
۲۵ مرداد ۱۳۹۹نوشته با سرعت ۲۸ تا ۳۱ کیلومتر بر ساعت
که فقط برای شهر خوبه
در ضمن ما آلمانی بازا مسخره نکردیم
حرفت برامون بی اهمیت شده چون فقط از روی تعصب الکیه
ما منکر پیشرفت هیوندای و تسلا نیستیم
ولی هر کاری بکنن انگشت کوچیک مثلث آلمانی نمیشن
اگه برا شما سرعت ۲۸ تا ۳۱ با برد ۱۰۰۰ کیلومتر پیشرفته
پس لوسید ایر با برد ۸۴۰ کیلومتر با سرعت استاندارد(۱۲۰ کیلومتر)
یه پسرفته کامله(از نظر شما)
بی ریا
۲۵ مرداد ۱۳۹۹دوست عزیز مثلث آلمانیتون رو با هیوندای سی چهل ساله مقایسه میکنی ، سابقه اون سه تارو با هیوندای مقایسه نکن عزیزدلم
من حرفی از لوسید نزدم بلکه مخاطبم آلمانی هاست
اگه بنز و بی ام و بخوان همچین ماشینی بسازن چنان قیمتی روش میزارن که هوش از سر همه میپره
ولی هنر برندهای مظلومتر رسیدن به اوج و کشف تکنولوژی با قیمتی مردم پسنده نه اشراف پسند
ممد ژانگولر
۲۵ مرداد ۱۳۹۹این که کوناشون بود
حالا اگه ثرندیپیتی بزنه تا خود لاسوگاس ی کله میره ?
علی
۲۵ مرداد ۱۳۹۹دوستان عزیز تورو خدا قبل از اینکه نظر بدین اول متن رو کامل بخونید بعد نظراتتون رو بنویسین
مانی
۲۵ مرداد ۱۳۹۹یعنی اگه هیوندای رو بجا جاده تو آب تست کنن
نتیجه گیری منطقیش این میشه که هیوندای کلی پیشرفت کرده؟؟؟؟
Ho3ein
۲۵ مرداد ۱۳۹۹کلا الکتریکی به درد داخل شهر میخوره
خوبه واقعا هم هوای شهر ها پاک تر میشه هم هزینه های سوختی میاد پایین
و این نسخه هزار کیلومتری واقعا برای افراد پرمشغله عالیه?
بی شک فروش خوبی پیدا میکنه
اما یه سوال شما هم حس نمیکنین یه نمه قیمت ماشین بالاس ?
AMG///
۲۵ مرداد ۱۳۹۹شاید خوب باشن اما زیبا نیستن
طراحی های هیوندای دیگه به اون زیبایی گذشته نیستند
واقعا شما یه نگا به طراحی azara 2011 بندازید بعد بیاید به مدل 2020 یه نگا بندازید…
اما کیا طراحی هاش روبه رشده
NAVID۰۰۹۸
۲۵ مرداد ۱۳۹۹این ماشین واسه من که زیاد تو ترافیکم و سرعتم کم هست ، حرف نداره ، عالیه .
اما بحث اینه که برای یک رانندگی روزمره که در اتوبان داریم ، سرعت میانگین ۶۰ تا ۹۰ کیلومتره ، سرنشین داریم ، تهویه مطبوع روشنه و سیستم صوتی کار میکنه ، و دیگه تو پیست نیستیم که ، پس میانگین حدود ۶۰۰ کیلومتر میشه که باز هم به نظر من عالیه و خیلی هم خوبه اما فقط برای استفاده شهری و نه برون شهری .
ممد ژانگولر
۲۵ مرداد ۱۳۹۹نوید دو صفر داداش از هیوندا بیخیال شو?
همون تویوتا اکونومی راست کارته ?
هیوندا برای ما ?
تویوتا اکونومیتو سوار شو قدرشم بدون ?
OMID
۲۵ مرداد ۱۳۹۹ششصد کیلومتر؟
نه بابا
توی حالت عادی همه ماشنیای الکتریکی از تست های EPA هم کمتر میرن یعنی همون چهارصد تا تقریباً
یه مورد دیگه این که کلا رسیدن به همچین بردی غیر ممکنه توی دنیای واقعی
چون اولا کسی که میخواد هزار کیلومتر بره با سی کیلومتر نمیره
دوما توی این تست ترمز گیری و شتاب گیری خیلی کم و آهسته بوده که توی دنیای واقعی غیر ممکنه
کلا مخالف این تست ها هستم فارق از کمپانیش چون فقط به درد تبلیغات میخوره
meysam
۲۵ مرداد ۱۳۹۹کاری به اینکه هیوندای در مقایسه با رقبا تو چه جایگاهیه ندارم، اما انصافا از عملکردش کاملا مشخصه تلاش وحشتناکی داره میکنه خودشو بکشونه بالا.
حسن
۲۵ مرداد ۱۳۹۹کامنت ها رو خوندم، جالب بود، یه قسمت خوبی از کاربرا که نظر هم داده بودن حتی متن پست رو هم نخونده بودن! من رو که حسابی به فکر فرو برد!
Hadi
۲۶ مرداد ۱۳۹۹عملکردش تحسین بر انگیزه ولی نه تو شرایط واقعی…